Hou toch op met die kontenkruiperij joh.quote:Op zondag 5 mei 2024 23:49 schreef Za het volgende:
Kijk deze heks dan :
........
Sluit dit soort mensen op aub. Dit moet geen enkel land toestaan![]()
(excuses aan moslim Fokkers die hier aanstoot aan nemen, wanneer je wilt haal ik de beelden weg)
Het is laakbaar het heilig boek van anderen ceremonieel te verbranden, cq te zeggen dat het prima is, cq te zeggen dat iemand die hier aanstoot aan neemt maar naar Palestina moet.quote:Op zondag 5 mei 2024 23:55 schreef Nober het volgende:
Als het je niet bevalt dan ga je maar snel in Palestina wonen.
Ik vind de genocide erger dan het verbranden van een heilig boek. Maar het stoort me wel. Ik zie het ook niet echt als iets dat wat toevoegt.quote:Op zondag 5 mei 2024 23:59 schreef Za het volgende:
[..]
Het is laakbaar het heilig boek van anderen ceremonieel te verbranden, cq te zeggen dat het prima is, cq te zeggen dat iemand die hier aanstoot aan neemt maar naar Palestina moet.
Ga dit eens rondbazuinen in een wijk waar veel moslims woonachtig zijn. Sta voor je mening ipv als een laffe hond achter je computer onder "Nober" te posten.
Ik heb nog nooit het omgekeerde gezien, nog nooit een moslim een Bijbel zien verbranden.
Dat is jouw mening. @Nober mag ook een mening hierover hebben. En die delen.quote:Op zondag 5 mei 2024 23:59 schreef Za het volgende:
Het is laakbaar het heilig boek van anderen ceremonieel te verbranden, cq te zeggen dat het prima is, cq te zeggen dat iemand die hier aanstoot aan neemt maar naar Palestina moet.
Jij vindt het terecht dat hij vanwege deze mening mishandeld zou worden? Want dat is toch wat je bedoelt. Verkondig dit in een moslimwijk en wacht af of je het overleeft. Vind jij dat gerechtvaardigd?quote:Ga dit eens rondbazuinen in een wijk waar veel moslims woonachtig zijn. Sta voor je mening ipv als een laffe hond achter je computer onder "Nober" te posten.
Ga je gang. Denk niet dat er daardoor rellen uitbreken.quote:Ik heb nog nooit het omgekeerde gezien, nog nooit een moslim een Bijbel zien verbranden.
Sure, iedere fascistische pyromaan heeft tegenwoordig een eigen Koran onder het bed.quote:Op maandag 6 mei 2024 00:15 schreef RealistAtheist het volgende:
Hebben we weer een nieuw radicaal moslimmongooltje op Fok die net doet alsof hij geen moslim is?zo doorzichtig allemaal.
Dit fucking boek heeft geen enkele waarde voor mensen die niet onder het juk van de islam leven. Als zij hun eigen exemplaar willen verbranden dan mag dat. Deal with it sneuneuzen!
Jij denkt dat ze deze koran van een of andere moslim afgepakt hebben?quote:Op maandag 6 mei 2024 00:30 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Sure, iedere fascistische pyromaan heeft tegenwoordig een eigen Koran onder het bed.
Prima.quote:Op zondag 5 mei 2024 23:49 schreef Za het volgende:
Kijk deze heks dan :
[ x ]
Koranverbranding in Zweedse stad Malm, waar vandaag festiviteiten voor Songfestival beginnen
In Malm (Zweden) hebben een man en een vrouw gisteren een koran en een Palestijnse vlag verbrand. Net vandaag starten de feestelijkheden voor het Eurovisiesongfestival. De verbranding werd gelivestreamd op sociale media. Er braken geen rellen uit, in tegenstelling tot eerdere verbrandingen, zegt correspondent Jeroen Visser ter plaatse.
De koranverbranding gebeurde op een groot plein in Malm, op een steenworp van 2 locaties waar vandaag de feestelijkheden voor het Eurovisiesongfestival van start gaan.
Een man en een vrouw verbrandden er niet alleen een koran, maar ook een Palestijnse vlag. Op hetzelfde ogenblik vond er ook een tegenbetoging van sympathisanten van de Palestijnse zaak plaats.
De afgelopen 2 jaar waren er al verschillende koranverbrandingen in Zweden, die vaak tot massale protesten en rellen hebben geleid. Al bleef het nu rustig, zegt correspondent Jeroen Visser ter plekke in VRT NWS Laat. "Er werd gevreesd dat er deze keer ook rellen zouden uitbreken, maar het bleef kalm. Er wordt opgelucht gereageerd."
Koranverbrandingen bijna altijd toegelaten
De Zweedse politie krijgt veel kritiek omdat ze de actie toestond vlak voor zo'n groot evenement.
De actievoerders hadden toestemming gevraagd en gekregen om de koranverbranding uit te voeren, maar waarom geeft de overheid die goedkeuring? "Omdat dat moet", zegt Visser. "De vrijheid van meningsuiting gaat heel erg ver in Zweden. Dus je moet heel sterk in je schoenen staan en met heel veel argumenten komen als je zo'n verzoek wilt afwijzen. Het wordt in bijna alle gevallen toegestaan."
Volgens Visser heeft de meerderheid van de Zweden genoeg van die verbrandingen. Zeker na de dodelijke aanslag op 2 Zweedse voetbalsupporters in Brussel vorig jaar, waarbij de terrorist in een filmpje uitdrukkelijk verwees naar de koranverbrandingen in Zweden.
"Er wordt gekeken of de politie misschien meer mogelijkheden kan krijgen om zo'n koranverbranding af te wijzen. Daarvoor moet de wet worden gewijzigd. Er is nu een commissie bezig om te kijken hoe dat kan. De resultaten van het onderzoek worden deze zomer verwacht."
Songfestival
Het zal niet toevallig zijn dat de verbranding plaatsvond in Malm, waar vandaag de feestelijkheden starten van het Eurovisiesongfestival. "De mensen die hierachter zitten, doen alles om aandacht te krijgen. En nu is het natuurlijk een mooie aangelegenheid om aandacht en een podium te krijgen."
De politie in Malm zet de komende periode extra veiligheidsmaatregelen in, zeker omdat er ook heel wat demonstraties zullen plaatsvinden tegen de deelname van Isral aan het Eurovisiesongfestival.
Zo zullen er een pak meer agenten ingeschakeld worden, maar bijvoorbeeld ook drones en camera's. "De politie zegt wel dat het zeker veilig is voor fans om af te zakken naar Malm, maar dat ze oplettend moeten zijn."
https://www.vrt.be/vrtnws(...)-eurovisie/#:~:text=
Sluit dit soort mensen op aub. Dit moet geen enkel land toestaan![]()
(excuses aan moslim Fokkers die hier aanstoot aan nemen, wanneer je wilt haal ik de beelden weg)
quote:Op zondag 5 mei 2024 23:49 schreef Za het volgende:
Het is hun boek , wat je er ook van vindt , ze mogen zelf bepalen wat ze er mee doenquote:
Kan Nober niet voor zichzelf spreken?quote:Op maandag 6 mei 2024 00:13 schreef Gia het volgende:
Dat is jouw mening. @:Nober mag ook een mening hierover hebben. En die delen.
Je fantasie slaat op hol.quote:Jij vindt het terecht dat hij vanwege deze mening mishandeld zou worden? Want dat is toch wat je bedoelt. Verkondig dit in een moslimwijk en wacht af of je het overleeft. Vind jij dat gerechtvaardigd?
Werkelijk. Onbewust.quote:Op maandag 6 mei 2024 01:00 schreef Za het volgende:
[..]
Waarom quote je de volledige OP om er 1 woord onder te zetten?
nee, het is een provocerende actie die tot onlusten moet leiden.quote:
Het is nog veel erger.quote:Op zondag 5 mei 2024 23:59 schreef Za het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit het omgekeerde gezien, nog nooit een moslim een Bijbel zien verbranden.
Moslims vermoorden elkaar ook.quote:Op maandag 6 mei 2024 01:03 schreef quo_ het volgende:
[..]
Het is nog veel erger.
Er worden christenen vermoord en kerken in brand gestoken in de islamitische wereld.
Jij wilt natuurlijk je eigen Koran.quote:Op maandag 6 mei 2024 00:38 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Jij denkt dat ze deze koran van een of andere moslim afgepakt hebben?
Noem eens 3 aanstootgevende passages in zowel de Koran als de Bijbel.quote:iemand die tegen de islam is zou ik overigens een antifascist vinden. Als er iets fascistisch is dan is het wel de islam namelijk.
quote:Op zondag 5 mei 2024 23:49 schreef Za het volgende:
Zeker na de dodelijke aanslag op 2 Zweedse voetbalsupporters in Brussel vorig jaar, waarbij de terrorist in een filmpje uitdrukkelijk verwees naar de koranverbrandingen in Zweden.
Dit is een valse quote.quote:
Ik denk dat genocidesteunende wappies het Kremlin in principe niet nodig hebben om te laten zien dat zijzelf het slachtoffer zijnquote:Op maandag 6 mei 2024 01:10 schreef Cilantro het volgende:
Dit soort acties worden georganiseerd door de russen om hier de boel verder op te stoken.
Dat zijn ongevaccineerden toch?quote:
ik snap niet wat je bedoelt, 't staat duidelijk in 't artikel, 't is op waarheid gebaseerd, de kans op 'n reactie is aanwezigquote:Op maandag 6 mei 2024 01:19 schreef Za het volgende:
[..]
Dit is een valse quote.
Het staat in het artikel, en is geen tekst van mij.
Zover ik weet is dit tegen de regels hier.
Die zijn meer van de vlaggen.quote:Op zondag 5 mei 2024 23:59 schreef Za het volgende:
[..]
Ga dit eens rondbazuinen in een wijk waar veel moslims woonachtig zijn. Sta voor je mening ipv als een laffe hond achter je computer onder "Nober" te posten.
Met de Koran heeft het weinig zin. Het enige boek ter wereld wat door zo velen letterlijk uit het hoofd is geleerd. We voelen ons prima.quote:Op maandag 6 mei 2024 02:48 schreef MeneerPresident het volgende:
Dit is geweldig, belangrijk werk. Het verbranden of wegmaken van religeuze boeken kan niet snel genoeg gaan.
Jij hebt duidelijk niks de democratie en vrijheid van meningsuiting.quote:
Het is wel helaas jammer dat veel niet begrijpen wat er nou echt in staat. Het is alsof je Bijbelse teksten in het latijn op gaat ratelen en uit je hoofd gaat leren terwijl je geen latijn kan.quote:Op maandag 6 mei 2024 05:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Met de Koran heeft het weinig zin. Het enige boek ter wereld wat door zo velen letterlijk uit het hoofd is geleerd. We voelen ons prima.
Dat is inderdaad jammer. Echter is dat een ander verhaal. Al moet ik zeggen dat daar door de komst van social media een verandering in aan het komen is. Ten goede. We voelen ons prima.quote:Op maandag 6 mei 2024 06:11 schreef HSG het volgende:
Het is wel helaas jammer dat veel niet begrijpen wat er nou echt in staat. Het is alsof je Bijbelse teksten in het latijn op gaat ratelen en uit je hoofd gaat leren terwijl je geen latijn kan.
Van mij part mag je het lekker achter de voordeur laten.quote:Op maandag 6 mei 2024 06:15 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat is inderdaad jammer. Echter is dat een ander verhaal. Al moet ik zeggen dat daar door de komst van social media een verandering in aan het komen is. Ten goede. We voelen ons prima.
Het gaat overal mee. Het zin in onze chest.quote:Op maandag 6 mei 2024 06:29 schreef HSG het volgende:
[..]
Van mij part mag je het lekker achter de voordeur laten.
Nah, diversity is our strengthquote:Op maandag 6 mei 2024 00:18 schreef Momo het volgende:
Als die idioten van beide kanten nou eens oprotten uit de buurt van het Eurovisie Songfestival. Het festival is dit jaar ongeveer militair beveiligd inclusief no fly zone en agenten uit Denemarken en Noorwegen die moeten bijspringen.
Mooi verwoord.quote:Op maandag 6 mei 2024 07:38 schreef Marsenal het volgende:
Ik denk dat Korans verbranden onnodig provocerend is naar een bevolkingsgroep die al de grootste moeite heeft om tolerantie te tonen naar niet religieuzen. Beter is het om het probleem bij de wortel aan te pakken en het belijden van fascistische haatreligies volledig te verbieden.
Zo vind ik het laakbaar dat er vlaggen verbrand worden...quote:Op zondag 5 mei 2024 23:59 schreef Za het volgende:
Ja, laten we onze vrijheid verdedigen door middel van repressie.quote:Op maandag 6 mei 2024 07:38 schreef Marsenal het volgende:
Ik denk dat Korans verbranden onnodig provocerend is naar een bevolkingsgroep die al de grootste moeite heeft om tolerantie te tonen naar niet religieuzen. Beter is het om het probleem bij de wortel aan te pakken en het belijden van fascistische haatreligies volledig te verbieden.
Veroordeel ik ook niet in deze. Dit zijn natuurwetten. Actie > reactie. Stop je de actie, dan is er geen reactie.quote:Op maandag 6 mei 2024 08:02 schreef Loverboii het volgende:
Heel vreemd dat moslims agressieve reacties van hun medegelovigen niet veroordelen.
Snap ik. Mensen nemen aanstoot aan uiteenlopende zaken. Er bestaat dan ook niet zoiets als een recht om niet beledigd te worden, althans niet in Nederland. En in plaats van onze vrijheid en tolerantie te koesteren, maakt een groep zich vooral druk om de uitzonderingspositie die zij niet krijgt. Helaas, we hebben allemaal dezelfde rechten en plichten en de islam heeft geen bijzondere positie in ons land. Ik ken nog wel een theocratie waar het goed toeven is voor mensen die dat betreuren.quote:Op maandag 6 mei 2024 07:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zo vind ik het laakbaar dat er vlaggen verbrand worden...
Dat argument wordt ook gebruikt om het onderdrukken van vrouwen goed te praten.quote:Op maandag 6 mei 2024 08:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Veroordeel ik ook niet in deze. Dit zijn natuurwetten. Actie > reactie. Stop je de actie, dan is er geen reactie.
We voelen ons prima.
Allah heeft je geen vrije wil gegeven?quote:Op maandag 6 mei 2024 08:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Veroordeel ik ook niet in deze. Dit zijn natuurwetten. Actie > reactie. Stop je de actie, dan is er geen reactie.
We voelen ons prima.
nee, die stoppen niet bij het heilig boek:quote:Op zondag 5 mei 2024 23:59 schreef Za het volgende:
Waarom zouden ze?quote:Op maandag 6 mei 2024 08:02 schreef Loverboii het volgende:
Heel vreemd dat moslims agressieve reacties van hun medegelovigen niet veroordelen.
Ik snap werkelijk waar niet wat je wilt zeggen met deze post?quote:Op maandag 6 mei 2024 01:06 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Jij wilt natuurlijk je eigen Koran.
[..]
Noem eens 3 aanstootgevende passages in zowel de Koran als de Bijbel.
Je moet ze alleen wel laten zien, en continu, dat ze niet welkom zijn met hun fascistische haatreligie.quote:Op maandag 6 mei 2024 07:38 schreef Marsenal het volgende:
(...) Beter is het om het probleem bij de wortel aan te pakken en het belijden van fascistische haatreligies volledig te verbieden.
Waar maak je je dan druk om, als zoveel mensen het al uit hun hoofd hebben geleerd. De inhoud gaat toch niet verloren, alleen 1 papieren versie ervan. So what!quote:Op maandag 6 mei 2024 05:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Met de Koran heeft het weinig zin. Het enige boek ter wereld wat door zo velen letterlijk uit het hoofd is geleerd. We voelen ons prima.
Hier in Europa niet. Maar ik zou het toch echt niet in bijvoorbeeld Georgia proberen want dan staat er gelijk een menigte boeren met shotguns tegenover je.quote:Op maandag 6 mei 2024 00:13 schreef Gia het volgende:
Ga je gang. Denk niet dat er daardoor rellen uitbreken.
Ik heb het dan ook over Europa en niet over zo'n derde wereldland. Wat ze daar doen, moeten ze lekker zelf weten.quote:Op maandag 6 mei 2024 11:24 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Hier in Europa niet. Maar ik zou het toch echt niet in bijvoorbeeld Georgia proberen want dan staat er gelijk een menigte boeren met shotguns tegenover je.
Wil je de koran dan ook eventjes leesbaar maken voor normale mensen?quote:Op maandag 6 mei 2024 01:06 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Jij wilt natuurlijk je eigen Koran.
[..]
Noem eens 3 aanstootgevende passages in zowel de Koran als de Bijbel.
<Nope>quote:Op maandag 6 mei 2024 11:20 schreef Gia het volgende:
Als moslims hier gewoon hun schouders over ophalen en niet reageren, dan hebben die koranverbranders er geen plezier aan en houdt het vanzelf op.
Alleen zijn die voor iedereen hetzelfde, en ben jij niet diegene die bepaalt waar ze liggen.quote:
Wat kunnen we dan krijgen?quote:dan kan je het krijgen ook.
Ik bepaal het niet. Ik geef slechts een feitelijk weergave. Blijf spotten met Moslims en je zal agressie blijven aanwakkeren. De agressie stopt slechts als het spotten stopt. Feitelijke waarneming. Wil je risicovrij spotten moet je een ander geloof kiezen. Bv. Christenen. Hun overtuiging is minder sterk en waait met alle winden mee.quote:Op maandag 6 mei 2024 12:05 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Alleen zijn die voor iedereen hetzelfde, en ben jij niet diegene die bepaalt waar ze liggen.
En wat vind je daarvan?quote:Op maandag 6 mei 2024 12:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik bepaal het niet. Ik geef slechts een feitelijk weergave. Blijf spotten met Moslims en je zal agressie blijven aanwakkeren. De agressie stopt slechts als het spotten stopt. Feitelijke waarneming. Wil je risicovrij spotten moet je een ander geloof kiezen. Bv. Christenen. Hun overtuiging is minder sterk en waait met alle winden mee.
Dat gaat hij natuurlijk niet zeggen. Ik heb wel een idee welke woorden dan uitgesproken worden.quote:
In het westen mag alles bespot worden.quote:Op maandag 6 mei 2024 11:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Met ons valt niet te spotten. Wen daar maar aan. Ga maar lekker met boeddhisten spelen ofzo.
Of het liefst helemaal met geen enkel geloof in die mate spotten.
Speelt bij jou soms jouw testosteron op?quote:Op maandag 6 mei 2024 12:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik bepaal het niet. Ik geef slechts een feitelijk weergave. Blijf spotten met Moslims en je zal agressie blijven aanwakkeren. De agressie stopt slechts als het spotten stopt. Feitelijke waarneming. Wil je risicovrij spotten moet je een ander geloof kiezen. Bv. Christenen. Hun overtuiging is minder sterk en waait met alle winden mee.
Ik vind dat de spotters met verstand en wijsheid tot acties moeten komen. Niet alles wat kan en mag moet je ook doen. Vergelijk het met in het gezicht tuffen van moeders in mediterrane landen. Denk je dat de ruwe vruchtbare zonen dit toelaten? Weet je het niet? Probeer het eens zou ik zeggen.quote:
Dit lijkt me ook de beste optie gezien de toestand in Europa.quote:Op maandag 6 mei 2024 11:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Als moslims hier gewoon hun schouders over ophalen en niet reageren, dan hebben die koranverbranders er geen plezier aan en houdt het vanzelf op.
Overtuiging als in geweld gebruiken? Dat klopt, ja. Dit heet Westerse Verlichting.quote:Op maandag 6 mei 2024 12:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En vind je ook iets van diegenen die daar agressief op reageren? Hoeven die niet 'met verstand en wijsheid tot acties te komen'?quote:Op maandag 6 mei 2024 12:12 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik vind dat de spotters met verstand en wijsheid tot acties moeten komen.
Moslims en arabieren kunnen vaak niet tegen spot inderdaad, meer heilige huisjes en respect en eer zijn super belangrijk.quote:Op maandag 6 mei 2024 12:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
We hebben dat hele probleem niet als er niet wordt gespot. Voorkomen is beter dan genezen.quote:Op maandag 6 mei 2024 12:14 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En vind je ook iets van diegenen die daar agressief op reageren? Hoeven die niet 'met verstand en wijsheid tot acties te komen'?
kortom, het ligt altijd aan een anderquote:Op maandag 6 mei 2024 12:19 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
We hebben dat hele probleem niet als er niet wordt gespot. Voorkomen is beter dan genezen.
Alsof je tegen een muur praatquote:Op maandag 6 mei 2024 12:19 schreef BansheeBoy het volgende:
We hebben dat hele probleem niet als er niet wordt gespot.
Bij wie ligt het als iemand in het gezicht van een moeder tuft?quote:Op maandag 6 mei 2024 12:20 schreef Loverboii het volgende:
[..]
kortom, het ligt altijd aan een ander
Oh jawel hoor. Maar er zijn wat heilige huisjes waar je niet aan moet komen.quote:Op maandag 6 mei 2024 12:19 schreef oblo het volgende:
[..]
Moslims en arabieren kunnen vaak niet tegen spot inderdaad, meer heilige huisjes en respect en eer zijn super belangrijk.
Dat zou zeker het beste zijn, alleen is dat momenteel in NL e.d. helaas niet het geval.quote:Op maandag 6 mei 2024 12:19 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
We hebben dat hele probleem niet als er niet wordt gespot. Voorkomen is beter dan genezen.
Heilige huisjes?quote:Op maandag 6 mei 2024 12:23 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Oh jawel hoor. Maar er zijn wat heilige huisjes waar je niet aan moet komen.
Nee niet echt. Gewoon net zolang de spot mee drijven totdat die omvallen.quote:Op maandag 6 mei 2024 12:23 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Oh jawel hoor. Maar er zijn wat heilige huisjes waar je niet aan moet komen.
weet ik veel, blijf eens on-topicquote:Op maandag 6 mei 2024 12:22 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Bij wie ligt het als iemand in het gezicht van een moeder tuft?
Gaat niet gebeuren.quote:Op maandag 6 mei 2024 12:25 schreef oblo het volgende:
[..]
Nee niet echt. Gewoon net zolang de spot mee drijven totdat die omvallen.
Hulde voor deel 1 maar deel 2 van je post schieten we met zijn allen ernstig tekort in.quote:Op maandag 6 mei 2024 07:38 schreef Marsenal het volgende:
Ik zal voor je antwoorden. Bij de tuffer.quote:
Zoals zoveel zaken er niet zijn. Maar we streven ze wel na. En daar helpen we ze dan maar een handje bij.quote:Op maandag 6 mei 2024 12:24 schreef GewoonUitNL het volgende:
[..]
Dat zou zeker het beste zijn, alleen is dat momenteel in NL e.d. helaas niet het geval.
Dat is een goede intentie, maar het moet ook met de goede aanpak worden gedaan. En zolang we happen blijft het "leuk" voor ze. Een nadeel is dat er altijd wel media is die dit soort dingen aandacht geeft. Maar wat kunnen we ook verwachten van het ongelovige Europa..quote:Op maandag 6 mei 2024 12:29 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zoals zoveel zaken er niet zijn. Maar we streven ze wel na. En daar helpen we ze dan maar een handje bij.
Om aan te geven dat ze de vrijheid van religie die ze zelf hier In Europa genieten respecteren.quote:
Klopt. Het is provocerend. Maar als er een bijbel of torah in brand wordt gestoken levert dat niet dezelfde reacties op. Hoe komt dat? Er is een onrust en controversie ontstaan door de idiote en barbaarse reacties van moslims.quote:Op maandag 6 mei 2024 01:02 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
nee, het is een provocerende actie die tot onlusten moet leiden.
het gaat niet om dit boek or wat dan ook. het gaat erom dat je extremisten hun gang laat gaan om de maatschappij te laten ontsporen. iets wat we de gehele menselijke geschiedenis keer op keer laten gebeuren.
Tja, dit moeten we negeren, dit past niet bij het wensbeeld dat sommigen hebben rondom de Islam. Daarom is hier ook amper aandacht voor in veel Westerse media.quote:Op maandag 6 mei 2024 01:03 schreef quo_ het volgende:
[..]
Het is nog veel erger.
Er worden christenen vermoord en kerken in brand gestoken in de islamitische wereld.
En dit is dan ook een reden waarom mensen veel moeite hebben met de Islam in het Westen. In het Westen is er namelijk een vrijheid van meningsuiting. Jij mag gelovig zijn, maar mensen mogen ook de spot drijven met jouw religie door middel van een cartoon, kritiek op de inhoud van de religie of het verbranden van een heilig boek.quote:Op maandag 6 mei 2024 12:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dit is op het randje van intimidatie, doe maar niet dit soort uitspraken want dat komt als een boomerang terug.quote:Op maandag 6 mei 2024 12:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik hoop dat ik niks verkeerd gezegd heb, er zijn nogal wat reacties van mij verdwenen.quote:Op maandag 6 mei 2024 13:04 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dit is op het randje van intimidatie, doe maar niet dit soort uitspraken want dat komt als een boomerang terug.
Reacties op verwijderde Posts gaan ook weg.quote:Op maandag 6 mei 2024 13:05 schreef Loverboii het volgende:
[..]
Ik hoop dat ik niks verkeerd gezegd heb, er zijn nogal wat reacties van mij verdwenen.
Je zet moslims hier neer als een stel infantiele kleuters die niet zelf verantwoordelijk zijn voor hun daden.quote:Op maandag 6 mei 2024 12:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat is niet zo veel verschillend van hoe moslims zichzelf neerzetten, namelijk dat ze blind de wil van Allah uitvoeren, en de verantwoordelijkheid voor hun eigen daden alleen maar afschuiven op anderen.quote:Op maandag 6 mei 2024 13:11 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je zet moslims hier neer als een stel infantiele kleuters die niet zelf verantwoordelijk zijn voor hun daden.
Zekers, gelukkig kwam toen de Verlichting. Mensen gingen niet meer op de brandstapel als ze beweerden dat de Aarde rond de Zon draaide. We hadden zoiets van 'toch wel handig die wetenschap, misschien het geloof niet te letterlijk nemen.' En toen bloeide Europa helemaal op.quote:Op maandag 6 mei 2024 13:08 schreef matspontius het volgende:
Waarom levert het verbranden van een "sprookjes" boek zo veel ophef op? Je kan dit huidige gedachtengoed van onze zandhazen wel vergelijken met de bekrompen, totaal niet flexibele en gewelddadige manier van denken door de gelovigen van een paar eeuwen geleden. In die tijd werd je ook om het minste of geringste (vaak ten onrechte) op de brandstapel gegooid, verdronken, gevierendeeld, opgehangen, in kokende olie gegooid, gestenigd, etc. etc. Alleen maar omdat je je niet hield aan de strikte regels van een zeer rigide denkwijze. Of omdat anderen vonden dat je dat niet deed.
Best wel een herkenbaar patroon is het niet?
ja moslims kunnen daar niet tegen, dat is duidelijk. en dus? lijkt me dan toch nog meer reden om dat niet toe te staan.quote:Op maandag 6 mei 2024 12:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Klopt. Het is provocerend. Maar als er een bijbel of torah in brand wordt gestoken levert dat niet dezelfde reacties op. Hoe komt dat? Er is een onrust en controversie ontstaan door de idiote en barbaarse reacties van moslims.
Nee dat is het niet Jippie, dit is niet meer dan een weergave van de realiteit.quote:Op maandag 6 mei 2024 13:04 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dit is op het randje van intimidatie, doe maar niet dit soort uitspraken want dat komt als een boomerang terug.
Zo dacht Rome er in de 15de eeuw ook over. Er zijn een hoop doden moeten vallen voordat er ergens ook werkelijk een lichtje ging branden en mensen niet meer voor 'ketter' werden uitgemaakt.quote:Op maandag 6 mei 2024 13:14 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Probleem met de islam is dat dit niet gaat gebeuren. Volgens moslims is de islam 'perfect'. Geen ruimte voor verandering. Elke moslim die dat wel probeert wordt hard aangepakt.
Actie > reactie. Actie weg, geen reactie. Simpeler kan ik het niet zeggen.quote:Op maandag 6 mei 2024 13:11 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je zet moslims hier neer als een stel infantiele kleuters die niet zelf verantwoordelijk zijn voor hun daden.
Dus gewoon vrouwen in een boerka hijsen dan worden ze niet meer verkracht, toch? Kan die verkrachter niets aan doen, die voert gewoon de straf van Allah uit voor onzedige vrouwen.quote:Op maandag 6 mei 2024 13:17 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Actie > reactie. Actie weg, geen reactie. Simpeler kan ik het niet zeggen.
Waarom haal je dat dan niet weg maar wel mijn reactiequote:Op maandag 6 mei 2024 13:04 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dat zeg ik, tijd dat de moslims een verlichting doormaken en zelf verantwoordelijkheid nemen voor hun gedrag.quote:Op maandag 6 mei 2024 13:17 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Geloof is een door de mens uitgevonden vehikel om controle over grote groepen mensen te houden. Wetenschappelijk bewijs voor het bestaan van eender God is er niet.quote:Op maandag 6 mei 2024 13:16 schreef MMaRsu het volgende:
Geloof is voor de mensheid alleen maar slecht. In en in triest wat geloof allemaal teweeg heeft gebracht.
Allemaal bedacht om macht naar zich toe te trekken, geld af te troggelen en mensen onder bedwang te houden.
Precies. Hilarisch en tegelijk triest hoeveel mensen nog in sprookjes geloven omdat het in een boek staat.quote:Op maandag 6 mei 2024 13:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Geloof is een door de mens uitgevonden vehikel om controle over grote groepen mensen te houden. Wetenschappelijk bewijs voor het bestaan van eender God is er niet.
Aanschouw de denkwijze van de moslim:quote:Op maandag 6 mei 2024 13:17 schreef BansheeBoy het volgende:
Formuleer het dan anders of algemener, want op deze manier kun je persoonlijke aanvallen uitlokken dat lijkt mij niet de bedoeling. Er is geen verbod op het verbranden van koran, bijbel etc. Ik snap dat gelovigen zich hierdoor gekwetst voelen maar dat is geen reden om eigen rechter te gaan spelen.quote:Op maandag 6 mei 2024 13:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee dat is het niet Jippie, dit is niet meer dan een weergave van de realiteit.
Omdat jij net over het randje heen ging.quote:Op maandag 6 mei 2024 13:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom haal je dat dan niet weg maar wel mijn reactie
Nergens voor nodig in dit soort gevallen. Zoals gezegd is het voornamelijk om te treiteren. Een dergelijke mening zal je mij nauwelijks horen ventileren bij het bouwen van wegen of het aanleggen van glasvezelkabel en andere nuttige infrastructuur bij jankende Moslims (of andere groepen). Dan heeft het een (normale) functie en is de gedachtegang te volgen.quote:Op maandag 6 mei 2024 13:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat zeg ik, tijd dat de moslims een verlichting doormaken en zelf verantwoordelijkheid nemen voor hun gedrag.
Je versimpeling is een beetje te simpel. Je mag mij en m'n moeder uitschelden zonder dat ik je op je bek sla. Actie hoeft dus geen reactie te geven. De reden achter de reactie is het echte probleem. berhaupt het idee dat geweld een valide reactie is op een mening is problematisch.quote:Op maandag 6 mei 2024 13:17 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zo kan het dus ookquote:Op maandag 6 mei 2024 13:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat zeg ik, tijd dat de moslims een verlichting doormaken en zelf verantwoordelijkheid nemen voor hun gedrag.
Dat is geen antwoord op de vraag. Je beledigd voelen is geen excuus om geweld te gebruiken. Het is veelzeggend dat jij je daartegen niet uitspreekt, maar de verantwoordelijkheid enkel en alleen legt bij diegenen die zouden 'spotten'.quote:Op maandag 6 mei 2024 12:19 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Jij maakt er valide van. Ik heb nergens een waardeoordeel gegeven. Ik heb het omschreven als de realiteit. Zo is het nou eenmaal. Je kunt het jammer vinden dat een stier als een malle reageert op een rood laken. Maar veranderd niks aan dat het zo is.quote:Op maandag 6 mei 2024 13:25 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je versimpeling is een beetje te simpel. Je mag mij en m'n moeder uitschelden zonder dat ik je op je bek sla. Actie hoeft dus geen reactie te geven. De reden achter de reactie is het echte probleem. berhaupt het idee dat geweld een valide reactie is op een mening is problematisch.
Juist niet. Op die manier zou je agressie en intimidatie nog gaan belonen ook. Men leert er gewoon maar mee omgaan dat dit een onderdeel is van het vrije Westen en als men dat niet kan moet men hier niet hun heil gaan zoeken.quote:Op maandag 6 mei 2024 13:16 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ja moslims kunnen daar niet tegen, dat is duidelijk. en dus? lijkt me dan toch nog meer reden om dat niet toe te staan.
Dit is geen probleem met religie in het algemeen. Dit is een probleem met specifiek de Islam.quote:Op maandag 6 mei 2024 13:16 schreef MMaRsu het volgende:
Geloof is voor de mensheid alleen maar slecht. In en in triest wat geloof allemaal teweeg heeft gebracht.
Allemaal bedacht om macht naar zich toe te trekken, geld af te troggelen en mensen onder bedwang te houden.
Je kan alles wel langs de meetlat van principes en semantiek leggen. Ik constateer slechts dat het onverstandig is. En ik word daarin ondersteund door de werkelijkheid.quote:Op maandag 6 mei 2024 13:27 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op de vraag. Je beledigd voelen is geen excuus om geweld te gebruiken. Het is veelzeggend dat jij je daartegen niet uitspreekt, maar de verantwoordelijkheid enkel en alleen legt bij diegenen die zouden 'spotten'.
Je niet beledigd voelen is geen recht. Laat staan dat je het kan afdwingen. Deal. With. It.
surequote:Op maandag 6 mei 2024 13:32 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je kan alles wel langs de meetlat van principes en semantiek leggen. Ik constateer slechts dat het onverstandig is. En ik word daarin ondersteund door de werkelijkheid.
Wijsheid mensen. Wijsheid.
Maar stel nou dat de stieren zonder islam nou eens niet helemaal mal worden en de stieren met islam wel helemaal dol worden. Is het probleem dan de rode lap, of toch misschien wellicht een religie die stieren een beetje agressief heeft gemaakt?quote:Op maandag 6 mei 2024 13:28 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Jij maakt er valide van. Ik heb nergens een waardeoordeel gegeven. Ik heb het omschreven als de realiteit. Zo is het nou eenmaal. Je kunt het jammer vinden dat een stier als een malle reageert op een rood laken. Maar veranderd niks aan dat het zo is.
Zo is.
Nee, je vergoelijkt geweld: jij vindt die 'werkelijkheid' klaarblijkelijk wel prima. Je bent alleen te laf om expliciet te zeggen wat je vindt.quote:Op maandag 6 mei 2024 13:32 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik constateer slechts dat het onverstandig is.
Die heilige boeken zijn op zichzelf ook een belediging geadresseerd aan normale mensen.quote:Op maandag 6 mei 2024 13:27 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op de vraag. Je beledigd voelen is geen excuus om geweld te gebruiken. Het is veelzeggend dat jij je daartegen niet uitspreekt, maar de verantwoordelijkheid enkel en alleen legt bij diegenen die zouden 'spotten'.
Je niet beledigd voelen is geen recht. Laat staan dat je het kan afdwingen. Deal. With. It.
Ik beschouw mezelf als normaal mens (ik weet dat sommigen hier daar anders over denkenquote:Op maandag 6 mei 2024 13:45 schreef torentje het volgende:
[..]
Die heilige boeken zijn op zichzelf ook een belediging geadresseerd aan normale mensen.
Ik heb niet anders dan een weergave van de realiteit gegeven zonder daaraan een waardeoordeel te koppelen. Als ik geweld zou vergoelijken zou ik adviseren om door te gaan met die Tokkie acties. Ik adviseer juist het tegenovergestelde. Wijsheid mensen. Wijsheid.quote:Op maandag 6 mei 2024 13:35 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nee, je vergoelijkt geweld. En je bent te laf om expliciet te zeggen wat je vindt.
De keuze ligt bij het uitvoeren van een actie, niet het voelen van een emotie.quote:Op maandag 6 mei 2024 13:48 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik beschouw mezelf als normaal mens (ik weet dat sommigen hier daar anders over denken), maar ik heb me nog nooit beledigd gevoeld door iets dat in n of ander boek geschreven stond. Je beledigd voelen is vaak een keuze. En dat zouden mensen die heftig reageren op boeken, of wanneer er boeken verbrand worden, zich ook eens moeten realiseren.
Geloof is een angstcultuur voor de simpele zielen. Ieder weldenkend mens zal zich niet inlaten met een rigide denkwijze die anderen buiten spel zetquote:Op maandag 6 mei 2024 13:16 schreef MMaRsu het volgende:
je snap toch dat hierin gewoon een manier zit besloten om die moslims uit te lokken en dan een excuus te creren om ze uit te zetten? de rechts extremisten knijpen in hun handjes. kom op zeg.quote:Op maandag 6 mei 2024 13:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Juist niet. Op die manier zou je agressie en intimidatie nog gaan belonen ook. Men leert er gewoon maar mee omgaan dat dit een onderdeel is van het vrije Westen en als men dat niet kan moet men hier niet hun heil gaan zoeken.
Korans moeten kunnen worden verbrand en als sommige moslims dan agressief gaan doen, dienen zij hardhandig te worden opgepakt en desnoods uit het land gezet als men de nationaliteit niet heeft of in het bezit is van een dubbel paspoort. Tegen zulk primitief gedrag zou een zerotolerancebeleid moeten zijn.
Moslims zijn dan ook extreem makkelijk uit te lokken, dus de rechts exteemisten hebben hier een valide punt.quote:Op maandag 6 mei 2024 14:04 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
je snap toch dat hierin gewoon een manier zit besloten om die moslims uit te lokken en dan een excuus te creren om ze uit te zetten? de rechts extremisten knijpen in hun handjes. kom op zeg.
Nee die schieten trams overhoop in naam van hun allah en koran. Wat mij betreft kunnen ze beter wat bijbels in de hens steken dan mensen neersteken.quote:Op zondag 5 mei 2024 23:59 schreef Za het volgende:
[..]
Dat zouden moslims zelf in de hand hebben: zich niet laten provoceren. Moslims zijn, in tegenstelling tot wat men in bepaalde kringen lijkt te denken, gewoon mensen met zelfbeschikking die dus ook in staat zijn om hun emoties te beheersen.quote:Op maandag 6 mei 2024 14:04 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
je snap toch dat hierin gewoon een manier zit besloten om die moslims uit te lokken en dan een excuus te creren om ze uit te zetten? de rechts extremisten knijpen in hun handjes. kom op zeg.
het een praat het andere niet goed. moslims moeten zich niet laten uitlokken, maar als er telkens weer wordt geprovoceerd, en onder politie bescherming... dan vind ik het niet raar dat moslims los gaan, en dat de maatschappij alleen maar meer en meer polariseerd. wat de bedoeling is van die extremisten.quote:Op maandag 6 mei 2024 14:08 schreef oheng het volgende:
[..]
Moslims zijn dan ook extreem makkelijk uit te lokken, dus de rechts exteemisten hebben hier een valide punt.
Ah, daar hebben we hem weer. Geweld tegen anderen is normaal want vul in excuus. Weet je wel zeker dat je in het juiste land zit? Of de juiste eeuw?quote:Op maandag 6 mei 2024 14:11 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
het een praat het andere niet goed. moslims moeten zich niet laten uitlokken, maar als er telkens weer wordt geprovoceerd, en onder politie bescherming... dan vind ik het niet raar dat moslims los gaan, en dat de maatschappij alleen maar meer en meer polariseerd. wat de bedoeling is van die extremisten.
Misschien dat christenen beschaafder zijn?quote:Op maandag 6 mei 2024 12:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Pilletjes vandaag vergeten in te nemen?quote:Op maandag 6 mei 2024 14:04 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
Ze hebben nog altijd controle over hun eigen daden.quote:Op maandag 6 mei 2024 14:04 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
Kies maar een andere groep om te spotten. Moslims pikken dit nou eenmaal niet. Een onschuldig grapje is tot daar en toe. Maar je kan beter van de heilige huisje afblijven. Zo blijkt. Het is allemaal niet zo moeilijk.quote:Op maandag 6 mei 2024 14:15 schreef oheng het volgende:
[..]
Ah, daar hebben we hem weer. Geweld tegen anderen is normaal want vul in excuus. Weet je wel zeker dat je in het juiste land zit? Of de juiste eeuw?
Want anders...?quote:Op maandag 6 mei 2024 14:20 schreef BansheeBoy het volgende:
Maar je kan beter van de heilige huisje afblijven.
Prima, hou er maar rekening mee dat we jullie volledig en meedogenloos in de zeik zullen gaan zetten. Want zo zijn we als Nederlanders wel, geen blad voor de mond.quote:Op maandag 6 mei 2024 14:20 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Kies maar een andere groep om te spotten. Moslims pikken dit nou eenmaal niet. Een onschuldig grapje is tot daar en toe. Maar je kan beter van de heilige huisje afblijven. Zo blijkt. Het is allemaal niet zo moeilijk.
Wijsheid!
Je kunt beter kijken naar alle misdaden en overlast die moslims gepleegd hebben. Dat valt in het niet met het verbranden van een boekje. Hoe hysterisch je ook bent, het staat in geen enkele vergelijking.quote:Op maandag 6 mei 2024 14:20 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Kies maar een andere groep om te spotten. Moslims pikken dit nou eenmaal niet. Een onschuldig grapje is tot daar en toe. Maar je kan beter van de heilige huisje afblijven. Zo blijkt. Het is allemaal niet zo moeilijk.
Wijsheid!
De realiteit is dat er nu al 1/3e van Nederland een politicus steunt die teksten alsquote:Op maandag 6 mei 2024 13:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee dat is het niet Jippie, dit is niet meer dan een weergave van de realiteit.
in zijn partijprogramma zet.quote:• Nederland is geen islamitisch land: geen islamitische scholen, korans en
moskeen
• We willen minder islam in Nederland en dat bereiken d.m.v. minder
niet-westerse immigratie en de introductie van een algehele asielstop
Is dit een bedreiging?quote:Op maandag 6 mei 2024 14:20 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wijsheid!
Het is een combinatie van factoren. Hun overtuiging is minder sterk en ze waaien met alle winden mee. Maar beschaving zou ik het niet willen noemen als ze pikken dat er grappen worden gemaakt over God en meer. Ik zou eigenlijk laf willen zeggen, maar dat doe ik niet. Is niet netjes. Maar het dekt de lading wel. Ach, het maakt niet uit, ik heb het toch niet gezegd.quote:Op maandag 6 mei 2024 14:19 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Misschien dat christenen beschaafder zijn?
En wat is dan volgens jou wel een gepaste reactie?quote:Op maandag 6 mei 2024 14:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het is een combinatie van factoren. Hun overtuiging is minder sterk en ze waaien met alle winden mee. Maar beschaving zou ik het niet willen noemen als ze pikken dat er grappen worden gemaakt over God en meer. Ik zou eigenlijk laf willen zeggen, maar dat doe ik niet. Is niet netjes. Maar het dekt de lading wel. Ach, het maakt niet uit, ik heb het toch niet gezegd.
Het is inderdaad veel beter om je als een agressieve randdebiel te gedragen en daarmee het gelijk van de provocateurs te bevestigen.quote:Op maandag 6 mei 2024 14:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het is een combinatie van factoren. Hun overtuiging is minder sterk en ze waaien met alle winden mee. Maar beschaving zou ik het niet willen noemen als ze pikken dat er grappen worden gemaakt over God en meer. Ik zou eigenlijk laf willen zeggen, maar dat doe ik niet. Is niet netjes. Maar het dekt de lading wel. Ach, het maakt niet uit, ik heb het toch niet gezegd.
Zowel rechtsextremisten als extremistische moslims krijgen precies wat ze willen: meer haat en nijd.quote:Op maandag 6 mei 2024 14:24 schreef probeer het volgende:
[..]
De realiteit is dat er nu al 1/3e van Nederland een politicus steunt die teksten als
[..]
in zijn partijprogramma zet.
Maar hej .. ga vooral door met die intimidatie. Dat gaat de Islamitische gemeenschap vast veel goeds doen. /s
Altijd wel grappig als het argument van ''ja, maar de christenen doen het ook!11!'' weer eens voorbij komt als het gaat om het geweld en de haat uit de islam religie. Ik ben het echt niet altijd eens met het christelijke geloof en best voorbeelden te verzinnen waarbij duidelijk wordt dat ook die groep extremisten heeft, maar laten we niet doen alsof het ook maar vergelijkbaar is met de Islam; of een Koran. Daar is geweld en haat toch stukken heviger.quote:Op maandag 6 mei 2024 14:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als ik er boekhoudkundig naar kijk zou ik adviseren om de actie zelf te stoppen. Dat levert netto het meeste op.quote:Op maandag 6 mei 2024 14:27 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En wat is dan volgens jou wel een gepaste reactie?
We leven in een vrij land dus je gemak houden is niet nodig hoor. Als anderen daar niet tegen kunnen is een enkeltje zo geboektquote:Op maandag 6 mei 2024 14:29 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zowel rechtsextremisten als extremistische moslims krijgen precies wat ze willen: meer haat en nijd.
Gewoon normaal doen en je gemak houden. Zo moeilijk is het niet.
Vooral altijd met fluwelen handschoentjes blijven behandelen, en anders is het logisch dat ze terugslaan met geweld.quote:Op maandag 6 mei 2024 14:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als ik er boekhoudkundig naar kijk zou ik adviseren om de actie zelf te stoppen. Dat levert netto het meeste op.
Jup. Zeer triest en schadelijk allemaal.quote:Op maandag 6 mei 2024 14:29 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zowel rechtsextremisten als extremistische moslims krijgen precies wat ze willen: meer haat en nijd.
Helaas voor een aanzienlijke groep, toch blijkbaar erg lastig.quote:Gewoon normaal doen en je gemak houden. Zo moeilijk is het niet.
En dat betekent dat je dan zelf maar politieagentje gaat spelen?quote:Op maandag 6 mei 2024 14:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als ik er boekhoudkundig naar kijk zou ik adviseren om de actie zelf te stoppen. Dat levert netto het meeste op.
Alle vinkjes-genot.quote:Op maandag 6 mei 2024 14:33 schreef probeer het volgende:
[..]
Jup. Zeer triest en schadelijk allemaal.
Maarja ... Als blanke athestische autochtone man ga ik er geen enkele last van hebben. Not my monkeys, not my circus.
Lieverkoekjes worden in Den Bosch gebakken. Niemand heeft het recht niet bespot te worden. Er zijn geen wetten tegen spotten met geloof, beroepen of whatever. Kun je niet leuk vinden, maar het is de realiteit.quote:Op maandag 6 mei 2024 11:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
<Nope>
Of het liefst helemaal met geen enkel geloof in die mate spotten.
Niet alle. En dan kijk ik even verwijtend richting mijn ouders. (grapje hoor, lief volk)quote:
Ik denk dat we behoorlijk wat FOK discussie-pagina's kunnen vullen, alleen al over de discussie: Het Boek (de theologie, de religie) vs De Mens (de gelovige die het aanhangt) en hoe die blijkbaar voor sommigen 100% bij elkaar horen... kom je aan de n, dan kom je aan de ander.quote:Op maandag 6 mei 2024 14:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ze hebben nog altijd controle over hun eigen daden.
Misschien moeten ze maar eens naar de inhoud van de Koran kijken. Zoveel haat. Dat moet blijkbaar wel kunnen (en handelen n.a.v. de Koran moet ook kunnen); maar dan wel op de achterpootjes staan als iemand anders een boekje in de fik steekt.
Ik vind het verder triest en kansloos om zo'n Koran in de fik te steken overigens. Doe dat ook gewoon niet. Maar als je het argument van uitlokken wil gebruiken mag je eerst beginnen bij de inhoud van de Koran.
Ik wil alleen maar aangeven dat de gelovigen begonnen zijn met beledigen door overal op de wereld hun heilige boeken te plaatsen, en nu beledigd spelen over het verbranden van hun heilige boeken, terwijl het verbranden van die heilige boeken uitgelokt is.quote:Op maandag 6 mei 2024 13:48 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik beschouw mezelf als normaal mens (ik weet dat sommigen hier daar anders over denken), maar ik heb me nog nooit beledigd gevoeld door iets dat in n of ander boek geschreven stond. Je beledigd voelen is vaak een keuze. En dat zouden mensen die heftig reageren op boeken, of wanneer er boeken verbrand worden, zich ook eens moeten realiseren.
Wat een onzin, het is nog veel makkelijker.quote:Op maandag 6 mei 2024 12:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Moslims kunnen ook niet tegen luchtig geklede dames. Krijgen ze neigingen tot aanranden en nafluiten van. Moeten we luchtige kleding, voor dames, dan ook maar niet meer toe staan?quote:Op maandag 6 mei 2024 13:16 schreef pokkerdepok het volgende:
ja moslims kunnen daar niet tegen, dat is duidelijk. en dus? lijkt me dan toch nog meer reden om dat niet toe te staan.
ik heb gewoon niks met trieste extremisten die haat aanwakkeren, maar jij misschien wel.quote:Op maandag 6 mei 2024 14:15 schreef oheng het volgende:
[..]
Ah, daar hebben we hem weer. Geweld tegen anderen is normaal want vul in excuus. Weet je wel zeker dat je in het juiste land zit? Of de juiste eeuw?
quote:Op maandag 6 mei 2024 14:19 schreef matspontius het volgende:
Pilletjes vandaag vergeten in te nemen? ?
Als die extremistische moslims er niet waren, was er ook nauwelijks rechts extremisme.quote:Op maandag 6 mei 2024 14:29 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
de bijbel staat ook vol geweld, en dune ook. dat is niet echt een punt geloof ik.quote:Op maandag 6 mei 2024 14:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ze hebben nog altijd controle over hun eigen daden.
Misschien moeten ze maar eens naar de inhoud van de Koran kijken. Zoveel haat. Dat moet blijkbaar wel kunnen (en handelen n.a.v. de Koran moet ook kunnen); maar dan wel op de achterpootjes staan als iemand anders een boekje in de fik steekt.
Ik vind het verder triest en kansloos om zo'n Koran in de fik te steken overigens. Doe dat ook gewoon niet. Maar als je het argument van uitlokken wil gebruiken mag je eerst beginnen bij de inhoud van de Koran.
quote:Op maandag 6 mei 2024 14:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Als die extremistische moslims er niet waren, was er ook nauwelijks rechts extremisme.
want dat is hetzelfde lolquote:Op maandag 6 mei 2024 14:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Moslims kunnen ook niet tegen luchtig geklede dames. Krijgen ze neigingen tot aanranden en nafluiten van. Moeten we luchtige kleding, voor dames, dan ook maar niet meer toe staan?
Is dat een feit, of slechts iets dat je veronderstelt. In beide gevallen ben ik benieuwd hoe je erbij komt.quote:Op maandag 6 mei 2024 14:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Als die extremistische moslims er niet waren, was er ook nauwelijks rechts extremisme.
geeft ook niks als je niks te zeggen hebt, ik snap het.quote:Op maandag 6 mei 2024 15:01 schreef matspontius het volgende:
[..]
Kan gebeuren hoor, vergissen is menselijk. Het is je vergeven
Dus, je moet rekening houden met moslims, want die kunnen kwaad worden als je hun boekje verbrandt.quote:Op maandag 6 mei 2024 15:01 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
want dat is hetzelfde lol
waarom praat je provocatie van extremisten goed.. ik leef liever in ee land waar we rekening houden met elkaar. iedereen.
Zou Wilders zoveel stemmen hebben als er alleen gematigde moslims in Nederland zouden wonen? Denk het niet.quote:Op maandag 6 mei 2024 15:03 schreef Isdatzo het volgende:
Is dat een feit, of slechts iets dat je veronderstelt. In beide gevallen ben ik benieuwd hoe je erbij komt.
Zou Hitler zoveel macht hebben gekregen als er geen Joden in Duitsland woonden die als zondebok dienden? Wellicht niet.quote:Op maandag 6 mei 2024 15:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Zou Wilders zoveel stemmen hebben als er alleen gematigde moslims in Nederland zouden wonen? Denk het niet.
Ik merk dat je mijn argumentatie wel ziet zitten. Ach, ik beschouw het maar als een compliment.quote:Op maandag 6 mei 2024 15:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Zou Wilders zoveel stemmen hebben als er alleen gematigde moslims in Nederland zouden wonen? Denk het niet.
Rechtsextremisme komt vaak voort uit diepere sociaal-economische, politieke en culturele factoren, en niet alleen als reactie op specifieke extremistische groepen aan de andere kant van het spectrum. Dit kan onafhankelijk bestaan van extremistische moslimgroepen. Denk bijvoorbeeld aan economische ongelijkheid, culturele veranderingen, en het gevoel van cultureel of politiek verlies onder bepaalde groepen.quote:Op maandag 6 mei 2024 15:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Volgens mij (ja, onderbuik) stemmen veel PVV stemmers grotendeels op een PVV omdat ze willen dat er iets gebeurd met immigratie, of omdat ze niet zo dol zijn op de haat van de islam. Er zijn zat andere redenen om rechts te stemmen, maar ik denk dat het wel degelijk kiezers zal schelen als er geen extremistische islam zouden zijn. Geen hele gekke gedachte.quote:Op maandag 6 mei 2024 15:17 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Rechtsextremisme komt vaak voort uit diepere sociaal-economische, politieke en culturele factoren, en niet alleen als reactie op specifieke extremistische groepen aan de andere kant van het spectrum. Dit kan onafhankelijk bestaan van extremistische moslimgroepen. Denk bijvoorbeeld aan economische ongelijkheid, culturele veranderingen, en het gevoel van cultureel of politiek verlies onder bepaalde groepen.
Eens. Maar die onvrede over achterliggende factoren kan ook prima aanzet geven tot andere politieke stromingen. Het is volgens mij typerend voor rechtsextremisme om bij die onvrede dan toch een zondebok te zoeken in de vorm van een etnografische minderheidsgroep.quote:Op maandag 6 mei 2024 15:17 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Rechtsextremisme komt vaak voort uit diepere sociaal-economische, politieke en culturele factoren, en niet alleen als reactie op specifieke extremistische groepen aan de andere kant van het spectrum. Dit kan onafhankelijk bestaan van extremistische moslimgroepen. Denk bijvoorbeeld aan economische ongelijkheid, culturele veranderingen, en het gevoel van cultureel of politiek verlies onder bepaalde groepen.
Eens, minus prima dan. Helemaal daar en nu vind ik dit niet zo'n slimme actie, in het bijzonder het verbranden van de Palestijnse vlag.quote:
Wat een gelul. Volgens diezelfde logica kunnen we ook beredeneren dat het verbranden van Korans voortkomt uit emotie.quote:Op maandag 6 mei 2024 15:23 schreef BansheeBoy het volgende:
Er worden hier appels met peren vergeleken. Het verbranden van een Koran is een bewust actie waar je invloed op kunt uitoefenen. M.a.w.:je doet het of je doet het niet. Gekwetst zijn is een emotie. Daar heb je, als deze oprecht is, geen invloed op. Die kun je dus niet uitschakelen. Het handelen van iemand kom dan voort uit die emotie. Wakker die emotie niet aan dan heb je geen (ongewilde) reactie.
En het handelen van iemand op die emotie is geen bewuste actie natuurlijk.quote:Op maandag 6 mei 2024 15:23 schreef BansheeBoy het volgende:
Er worden hier appels met peren vergeleken. Het verbranden van een Koran is een bewust actie waar je invloed op kunt uitoefenen. M.a.w.:je doet het of je doet het niet. Gekwetst zijn is een emotie. Daar heb je, als deze oprecht is, geen invloed op. Die kun je dus niet uitschakelen. Het handelen van iemand kom dan voort uit die emotie. Wakker die emotie niet aan dan heb je geen (ongewilde) reactie.
Dat sommige mensen wellicht geen controle hebben over de manier waarop ze emoties beleven, wil niet zeggen dat ze geen controle dienen te hebben over hun gedrag.quote:Op maandag 6 mei 2024 15:23 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik mag hopen dat @BansheeBoy geen vriendin heeft waar ie af en toe ruzie mee heeft. Want anders heb ik medelijden met haar, of met de gipsblokken in de muur.quote:Op maandag 6 mei 2024 15:26 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat sommige mensen wellicht geen controle hebben over de manier waarop ze emoties beleven, wil niet zeggen dat ze geen controle dienen te hebben over hun gedrag.
Ik kan prima hartstikke boos zijn, zonder dingen stuk te maken of anderen geweld aan te doen.
Kan jij dat ook?
Leg uit ..?quote:Op maandag 6 mei 2024 15:27 schreef BansheeBoy het volgende:
Heerlijk! Jullie vallen allemaal in de boobytrap die ik heb neergezet. En het was zo obvious.
Wijsheid mensen.Wijsheid.
Met dat verschil dat jij het over alle joden heb en ik alleen over extremistische/niet gematigde moslims.quote:Op maandag 6 mei 2024 15:10 schreef probeer het volgende:
[..]
Zou Hitler zoveel macht hebben gekregen als er geen Joden in Duitsland woonden die als zondebok dienden? Wellicht niet.
Ergo, de opkomst van de nazi's is de schuld van de Joden.
(natuurlijk niet wat ik echt vind, maar ik dacht, goh ik kopieer je 'logica' even)
Het zou me niks verbazen als je ook tot introspectie in staat bent, en dat gebruikt om op die emotie te reflecteren. Alsof emoties je volledig overkomen en je daar zelf geen enkele controle op hebtquote:Op maandag 6 mei 2024 15:26 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat sommige mensen wellicht geen controle hebben over de manier waarop ze emoties beleven, wil niet zeggen dat ze geen controle dienen te hebben over hun gedrag.
Ik kan prima hartstikke boos zijn, zonder dingen stuk te maken of anderen geweld aan te doen.
Kan jij dat ook?
Fantastisch gevoel voor humor, we liggen er echt helemaal dubbel van.quote:Op maandag 6 mei 2024 15:27 schreef BansheeBoy het volgende:
Heerlijk! Jullie vallen allemaal in de boobytrap die ik heb neergezet. En het was zo obvious.
Wijsheid mensen.Wijsheid.
Maar dan kun je voor elke scheet van de moslims buigen. Want anders....quote:Op maandag 6 mei 2024 15:23 schreef BansheeBoy het volgende:
Er worden hier appels met peren vergeleken. Het verbranden van een Koran is een bewuste actie waar je invloed op kunt uitoefenen. M.a.w.:je doet het of je doet het niet. Gekwetst zijn is een emotie. Daar heb je, als deze oprecht is, geen invloed op. Die kun je dus niet uitschakelen. Het handelen van iemand komt dan voort uit die emotie. Wakker die emotie niet aan dan heb je geen (ongewilde) reactie.
Wijsheid.
Dit dus. "Ik ben gekwetst dus nu kan ik mezelf niet meer beheersen." Behalve gekwetst ben je ook nog volwassen denk ik dan.quote:Op maandag 6 mei 2024 15:26 schreef probeer het volgende:
[..]
Kan jij dat ook? Of ben je niets meer dan een slaaf van je emoties?
Intro-wattes? Die hoer had gewoon haar haar moeten bedekken als ze niet geneukt wilde worden.quote:Op maandag 6 mei 2024 15:28 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het zou me niks verbazen als je ook tot introspectie in staat bent, en dat gebruikt om op die emotie te reflecteren. Alsof emoties je volledig overkomen en je daar zelf geen enkele controle op hebt, laat staan de acties die vervolgens uit die emoties voortkomen
![]()
![]()
.
Ze zijn niet gekwetst, hun heerschappij is betwist, ze zijn hooguit beledigd in hun heerszucht. Zoals je vroeger ook een edele kon beledigen door niet te knielen, je moet onderkennen dat de islam jouw meerdere is. Het gebrek aan zelfbeersing zit in de cultuur en niet toevallig, de wilde horden schuimbekkers zijn al eeuwen een onderwerpingsinstrument.quote:Op maandag 6 mei 2024 15:30 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dit dus. "Ik ben gekwetst dus nu kan ik mezelf niet meer beheersen." Behalve gekwetst ben je ook nog volwassen denk ik dan.
Typerend voor de rigide mens - nul humorquote:Op maandag 6 mei 2024 15:05 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
geeft ook niks als je niks te zeggen hebt, ik snap het.
Dus zeg je wel degelijk ''laf''.quote:Op maandag 6 mei 2024 14:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Bij het Christendom is dat ook niet altijd zo geweest, vergeet de vroege periode niet waar ze letterlijk de Romeinen afslachtten en later in de Middeleeuwen vrouwen op de brandstapel gooiden omdat ze linkshandig waren.quote:Op maandag 6 mei 2024 15:47 schreef SpaceOddity het volgende:
Mensen die zich afvragen waarom de islam al eeuwen lang over de hele wereld zoveel problemen veroorzaakt, waarom het Christendom kon verlichten en waarom dit bij de islam nooit zal gebeuren, moeten dit maar eens even in laten werken,.
Het is schandalig om een geloofsobject te verbranden. Dat doe je puur om te kwetsen en de boel op de jennen.quote:Op maandag 6 mei 2024 15:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar dan kun je voor elke scheet van de moslims buigen. Want anders....
Echt 0 medelijden met het uitzetten van agressieve mensen.quote:Op maandag 6 mei 2024 14:04 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
Dus die mensen die de koran verbranden......quote:Op maandag 6 mei 2024 16:00 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Echt 0 medelijden met het uitzetten van agressieve mensen.
Stel je krijgt later als je groot bent een zoontje, laat je dan lichaamsdelen afhakken en de baby wekenlang pijn lijden met urine in een open wond?quote:Op maandag 6 mei 2024 14:59 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
de bijbel staat ook vol geweld, en dune ook. dat is niet echt een punt geloof ik.
de meeste moslims zijn helemaal niet gewelddadig.
Hoon en spot zit ook bij het Christendom ingebakken, het is de bedoeling ervan.quote:Op maandag 6 mei 2024 14:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je eigendom in de fik zetten is niet agressief. Ik kan een hele pallet Korans in mijn houtkachel gooien zonder dat iemand het merkt. Een slachtofferloze handeling in tegenstelling tot mensen met de dood bedreigen en voor de bek slaan. De debieltjes zonder zelfbeheersing en zwakzinnigen die het hier logisch vinden dat moslims agressief worden door een dom protest zijn de enige problemen in dit verhaal.quote:Op maandag 6 mei 2024 16:03 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dus die mensen die de koran verbranden......
Genoeg gure kantjes aan het christendom, maar de startende profeet was tenminste geen rovende warlord met slaven en kindbruiden. Het doet denk ik toch wat met je als je opgroeit en volwassenen zeggen dat die man een rolmodel is.quote:Op maandag 6 mei 2024 16:08 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
Hoon en spot zit ook bij het Christendom ingebakken, het is de bedoeling ervan.
Wie vaart op tegenwind, verwacht tegenwind en maakt dus gebruik van de tegenwind.
Het is een techniek/tactiek die werkt, zoals de mythe van de lijdende Messias.. dat werkt kennelijk beter dan een strijdende, millitante, stoere, gespierde Messias die ass-kicked. Anders, hadden ze wel een soort Schwarzenegger stereo-type van Jezus gemaakt die met geen mogelijkheid aan dat kruis genageld werd..
Het zou wel een leuker verhaal opleveren waar meer (helden)moed in wordt aangewakkerd, ipv het passieve / pacifistische waar je eigenlijk geen zak aan hebt
Dat kan ook. De vraag is hoe normaal je dan bent. Je kan ook seks hebben met een boom bijv. Wat is normaal? Haat? Nee.quote:Op maandag 6 mei 2024 16:09 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je eigendom in de fik zetten is niet agressief. Ik kan een hele pallet Korans in mijn houtkachel gooien zonder dat iemand het merkt. Een slachtofferloze handeling in tegenstelling tot mensen met de dood bedreigen en voor de bek slaan. De debieltjes zonder zelfbeheersing en zwakzinnigen die het hier logisch vinden dat moslims agressief worden door een dom protest zijn de enige problemen in dit verhaal.
Ik heb het zelf meegemaakt op een christelijk internaat. Liefde met de harde hand. Dat is belachelijk. Niet christelijk zou je ook zeggen.quote:Op maandag 6 mei 2024 16:11 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Genoeg gure kantjes aan het christendom, maar de startende profeet was tenminste geen rovende warlord met slaven en kindbruiden. Het doet denk ik toch wat met je als je opgroeit en volwassenen zeggen dat die man een rolmodel is.
En, vinden andere christenen dit normaal of niet? Keuren andere christenen dit goed?quote:Op maandag 6 mei 2024 16:17 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik heb het zelf meegemaakt op een christelijk internaat. Liefde met de harde hand. Dat is belachelijk. Niet christelijk zou je ook zeggen.
Waarom zou je normaal moeten wezen?quote:Op maandag 6 mei 2024 16:16 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat kan ook. De vraag is hoe normaal je dan bent. Je kan ook seks hebben met een boom bijv. Wat is normaal? Haat? Nee.
Je zou bijna denken dat het niet normaal is om religie op te leggen aan kinderen. Of aan andere mensen. Toch verdedig je dat.quote:Op maandag 6 mei 2024 16:17 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik heb het zelf meegemaakt op een christelijk internaat. Liefde met de harde hand. Dat is belachelijk. Niet christelijk zou je ook zeggen.
Nee. Men wist het niet denk ik.quote:Op maandag 6 mei 2024 16:22 schreef oheng het volgende:
[..]
En, vinden andere christenen dit normaal of niet? Keuren andere christenen dit goed?
Kan ook. Niet normaal zijn. Zonder agressie.quote:Op maandag 6 mei 2024 16:26 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Waarom zou je normaal moeten wezen?
[..]
Je zou bijna denken dat het niet normaal is om religie op te leggen aan kinderen. Of aan andere mensen. Toch verdedig je dat.
Wie bepaalt wat normaal is? Wat voor de een normaal is, is dat voor de ander totaal niet.quote:Op maandag 6 mei 2024 16:16 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat kan ook. De vraag is hoe normaal je dan bent. Je kan ook seks hebben met een boom bijv. Wat is normaal? Haat? Nee.
Ik vind het niet normaal om mensen diep te kwetsen. Daar doe ik ook iets aan.quote:Op maandag 6 mei 2024 16:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Wie bepaalt wat normaal is? Wat voor de een normaal is, is dat voor de ander totaal niet.
Ik vind het normaal om in de zomer in een korte broek en mouwloos hemdje rond te lopen. Hele bevolkingsgroepen vinden dat niet normaal.
Jouw mening op dit forum en in dit topic specifiek kwetst mij diep.quote:Op maandag 6 mei 2024 16:56 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik vind het niet normaal om mensen diep te kwetsen. Daar doe ik ook iets aan.
Sommige mensen kiezen er ook voor om gekwetst te worden.quote:Op maandag 6 mei 2024 16:56 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik vind het niet normaal om mensen diep te kwetsen. Daar doe ik ook iets aan.
Dan moet je uitleg geven. Ik wil je niet bewust kwetsen.quote:Op maandag 6 mei 2024 17:08 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Jouw mening op dit forum en in dit topic specifiek kwetst mij diep.
Kan jij even stoppen met posten vanaf nu? Oh wacht dat is ineens anders zeker. Op een of andere manier.
Ik begrijp totaal niet waarom je je gekwetst voelt.quote:Op maandag 6 mei 2024 17:08 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Jouw mening op dit forum en in dit topic specifiek kwetst mij diep.
Kan jij even stoppen met posten vanaf nu? Oh wacht dat is ineens anders zeker. Op een of andere manier.
Dat hoef je ook niet te begrijpen, je dient gewoon zijn geloof en gevoelens te respecteren.quote:Op maandag 6 mei 2024 17:19 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik begrijp totaal niet waarom je je gekwetst voelt.
Nee dat hoeft niet, je dient gewoon zijn gevoel te respecteren.quote:Op maandag 6 mei 2024 17:18 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dan moet je uitleg geven. Ik wil je niet bewust kwetsen.
Nou mij kwets je ook omdat je mijn diepgewortelde waarden niet serieus neemt.quote:Op maandag 6 mei 2024 17:19 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik begrijp totaal niet waarom je je gekwetst voelt.
Het korte lontje zit natuurlijk ook bij diegene die aan het verbranden slaan. Alternatief is dat ook zij hun schouders kunnen ophalen. Maar nee, ook die hebben steun van hele volksstammen.quote:Op maandag 6 mei 2024 17:17 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Sommige mensen kiezen er ook voor om gekwetst te worden.
Om even de absurditeit van de situatie voor te leggen: dit betreft het verbranden van een boek waarin een almachtige God wordt beschreven. Jazeker, een almachtige God die als schepper van deze kosmos met het grootste gemak de verbranding kan tegengaan. Maar nee, daarvoor moet Hij blijkbaar zijn aanhang met korte lontjes mobiliseren.
Je kunt ook gewoon je schouders ophalen, h. Hoe sneu dit soort boekverbrandingen ook lijken: wanneer er hele hordes volkstammen hysterisch op reageren leggen ze juist het probleem bloot dat wordt aangestipt.
Ja heel gek dat mensen verworven vrijheden hoger waarderen dan gekwetste gevoelens van mensen die een bewezen fascistisch geloof aanhangen. Die zijn het probleem, niet de gewelddadige indringers met hun verboden.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het korte lontje zit natuurlijk ook bij diegene die aan het verbranden slaan. Alternatief is dat ook zij hun schouders kunnen ophalen. Maar nee, ook die hebben steun van hele volksstammen.
Interessant dat die mate van beheersing niet gevraagd wordt van diegene die aan het verbranden slaan. Kortom, ook in de puur Westerse cultuur zijn van de fase van barbarij nog niet ontstegen.quote:Op maandag 6 mei 2024 15:30 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dit dus. "Ik ben gekwetst dus nu kan ik mezelf niet meer beheersen." Behalve gekwetst ben je ook nog volwassen denk ik dan.
Diegene die de Koran verbrand is hier niet in overtreding. Diegene die met geweld daar een einde aan wil maken wel. Dat jij dat onderscheid niet wil maken zegt alles.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Interessant dat die mate van beheersing niet gevraagd wordt van diegene die aan het verbranden slaan. Kortom, ook in de puur Westerse cultuur zijn van de fase van barbarij nog niet ontstegen.
Bij verworven vrijheden horen ook verworven verantwoordelijkheden. Dat is iets waar jij nota bene continu op hamert richting religieuzen.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja heel gek dat mensen verworven vrijheden hoger waarderen dan gekwetste gevoelens van mensen die een bewezen fascistisch geloof aanhangen.
De verantwoordelijkheid om niet de wet te overtreden ja.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Bij verworven vrijheden horen ook verworven verantwoordelijkheden. Dat is iets waar jij nota bene continu op hamert richting religieuzen.
Waaruit blijkt dat ik dat onderscheid niet wil maken. Wat een vooringenomen gelul weer.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Diegene die de Koran verbrand is hier niet in overtreding. Diegene die met geweld daar een einde aan wil maken wel. Dat jij dat onderscheid niet wil maken zegt alles.
Steun? Nee, ik vind het diep triest.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het korte lontje zit natuurlijk ook bij diegene die aan het verbranden slaan. Alternatief is dat ook zij hun schouders kunnen ophalen. Maar nee, ook die hebben steun van hele volksstammen.
Die gaat wmb wel verder dan sec de wet. We kunnen en willen niet alles in de wet vastleggen. Daar zit namelijk precies dat stukje verantwoordelijkheid van onszelf.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De verantwoordelijkheid om niet de wet te overtreden ja.
Het feit dat je vol op het orgel gaat richting de koranverbrandende supporters natuurlijk, gekkie dat je er bentquote:Op maandag 6 mei 2024 18:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat ik dat onderscheid niet wil maken. Wat een vooringenomen gelul weer.
Zeker, het mag. Tegelijkertijd is het een achterlijke vorm van meningsuiting. We hebben het over boekverbranding en gaan daarmee weer heel wat jaartjes terug. Maar het mag.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:12 schreef probeer het volgende:
[..]
Steun? Nee, ik vind het diep triest.
Maar ze mogen het wel, als ze dat willen.
Waar doe ik dat niet?quote:Op maandag 6 mei 2024 17:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat hoef je ook niet te begrijpen, je dient gewoon zijn geloof en gevoelens te respecteren.
Ik zou zeggen; spreek de koranverbranders eens rustig aan op hun gebrek aan morele verantwoordelijkheid om een ander niet zeer doelgericht en opzettelijk te kwetsen.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Die gaat wmb wel verder dan sec de wet. We kunnen en willen niet alles in de wet vastleggen. Daar zit namelijk precies dat stukje verantwoordelijkheid van onszelf.
Een hoop gekwetste mensen zo te merken. Waarom heb ik er geen last van?quote:Op maandag 6 mei 2024 17:53 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nou mij kwets je ook omdat je mijn diepgewortelde waarden niet serieus neemt.
Zeker ga ik vol op het orgel richting die supporters. En dan? Waaruit blijkt je bewering?quote:Op maandag 6 mei 2024 18:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het feit dat je vol op het orgel gaat richting de koranverbrandende supporters natuurlijk, gekkie dat je er bent
quote:Op maandag 6 mei 2024 18:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zeker, het mag. Tegelijkertijd is het een achterlijke vorm van meningsuiting. We hebben het over boekverbranding en gaan daarmee weer heel wat jaartjes terug. Maar het mag.
Nee dat doe ik niet. Ik vind er wel wat van en laat ik hier weten. Verder ga ik over naar de orde van de dag, zoals dat voor heel veel andere moslims geldt.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:16 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik zou zeggen; spreek de koranverbranders eens rustig aan op hun gebrek aan morele verantwoordelijkheid om een ander niet zeer doelgericht en opzettelijk te kwetsen.
Dan zou men ook meteen het hele punt wat dat rechts-radicale tuig probeert te maken, volledig ontkrachten.
Je doet nu in een uiterste poging je gelijk te halen een soort moreel appel terwijl je zelf ook wel weet dat er slechts 1 partij is die daadwerkelijk in de fout is, en dat zijn de bloeddorstige moslims die koste wat het kost met geweld hun religieuze wetten en regelgeving willen doordrukken en opleggen aan niet-gelovigen. Oh ja. En de stilzwijgende moslim meerderheid die in plaats van dat fascistode gedrag van hun mede geloofsgenoten aan te pakken, met de extremisten heulen om zo 1 front te vormen.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Die gaat wmb wel verder dan sec de wet. We kunnen en willen niet alles in de wet vastleggen. Daar zit namelijk precies dat stukje verantwoordelijkheid van onszelf.
Het feit dat je bij lange na niet zo streng bent voor je mede geloofsgenoten in je bewoordingen. Biased begrip.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zeker ga ik vol op het orgel richting die supporters. En dan? Waaruit blijkt je bewering?
Ik had daar wellicht in het algemeen moeten spreken en me niet specifiek tot jou moeten richten.quote:
quote:Ik vind er wel wat van en laat ik hier weten.
Precies.quote:Verder ga ik over naar de orde van de dag, zoals dat voor heel veel andere moslims geldt.
Moslims staan er om bekend. Makkelijk tot de orde van de dag overgaan........quote:Op maandag 6 mei 2024 18:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee dat doe ik niet. Ik vind er wel wat van en laat ik hier weten. Verder ga ik over naar de orde van de dag, zoals dat voor heel veel andere moslims geldt.
Ik zie dat je niet in staat bent om je gelul over mij en mijn vermeende standounten te onderbouwen. Dus ga je zoals gebruikelijk weer over tot andere generaliserende of niet onderbouwde opmerkingen ten opzichte van moslims om de discussie weer lekker in het extreme te trekken. Veel succes met je eenzame strijd tegen moslims.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je doet nu in een uiterste poging je gelijk te halen een soort moreel appel terwijl je zelf ook wel weet dat er slechts 1 partij is die daadwerkelijk in de fout is, en dat zijn de bloeddorstige moslims die koste wat het kost met geweld hun religieuze wetten en regelgeving willen doordrukken en opleggen aan niet-gelovigen. Oh ja. En de stilzwijgende moslim meerderheid die in plaats van dat fascistode gedrag van hun mede geloofsgenoten aan te pakken, met de extremisten heulen om zo 1 front te vormen.
Ik richt me tot de actie van de desbetreffende persoon. Daar gaat de OP over. Als er elementen zijn die menen daar gewelddadig op te moeten reageren, dan zal ik daar zeker op aanslaan.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het feit dat je bij lange na niet zo streng bent voor je mede geloofsgenoten in je bewoordingen. Biased begrip.
Neem het je niet kwalijk, je bent namelijk onderdeel van een groep waarbij intern kritiek not done is.
Het zijn net mensen, dat zal voor de een meer gelden dan de ander. Er zijn er maar twee miljard van.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:22 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Moslims staan er om bekend. Makkelijk tot de orde van de dag overgaan........
Mythe? Voor christenen is dat gewoon een feit.quote:Op maandag 6 mei 2024 16:08 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
Hoon en spot zit ook bij het Christendom ingebakken, het is de bedoeling ervan.
Wie vaart op tegenwind, verwacht tegenwind en maakt dus gebruik van de tegenwind.
Het is een techniek/tactiek die werkt, zoals de mythe van de lijdende Messias.. dat werkt kennelijk beter dan een strijdende, millitante, stoere, gespierde Messias die ass-kicked. Anders, hadden ze wel een soort Schwarzenegger stereo-type van Jezus gemaakt die met geen mogelijkheid aan dat kruis genageld werd..
Het zou wel een leuker verhaal opleveren waar meer (helden)moed in wordt aangewakkerd, ipv het passieve / pacifistische waar je eigenlijk geen zak aan hebt
en de hel zit er waarschijnlijk vol meequote:Op maandag 6 mei 2024 18:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het zijn net mensen, dat zal voor de een meer gelden dan de ander. Er zijn er maar twee miljard van.
Wel met veel rare ideen. En daar staan ze alleen in. Enge 'denkers'. Gelukkig denken de meeste mensen anders.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het zijn net mensen, dat zal voor de een meer gelden dan de ander. Er zijn er maar twee miljard van.
Dat valt wel mee.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:28 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Wel met veel rare ideen. En daar staan ze alleen in. Enge 'denkers'. Gelukkig denken de meeste mensen anders.
Of, als je kritiek hebt op een religie, dan ga je in debat of publiceer je. Het in de hens zetten van een boek is vooral enorm armoedig.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:29 schreef Hoppahop het volgende:
Zolang geen enkele moslim opstaat tegen vervolging van Christenen en ongelovigen door moslims mag je de koran gewoon verbranden.
Mocht je als moslim niet om kunnen gaan met vrijheid van meningsuiting dan mag je vertrekken.
De groep is wat groter.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat valt wel mee.
Het zijn, zoals altijd, de aartsconservatieve radicalen. Die moet je in de gaten houden.
Vind ik ook, maar om daar alle 2 miljard onder te scharen is nogal debiel.quote:
Ja. Er zijn ook leuke moslims.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vind ik ook, maar om daar alle 2 miljard onder te scharen is nogal debiel.
ja vroeger hadden de katholieken en protestanten hier ook een hekel aan elkaar. en toen vonden we nederland uit, waar iedereen zichzelf mag zijn.quote:Op maandag 6 mei 2024 15:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus, je moet rekening houden met moslims, want die kunnen kwaad worden als je hun boekje verbrandt.
Moet je ook rekening houden met moslims als ze opgewonden raken van Westerse vrouwen, zelfs als ze niet schaars gekleed zijn! Waarom denk je dat vrouwen in hun cultuur een hoofddoek, niqaab of zelfs boerka moeten dragen? Ter bescherming, zodat ze er niet opwindend uitzien voor mannen, omdat die hun pik niet in hun broek kunnen houden bij het zien van een vrouw met prachtig lang haar.
Sorry, maar ik vind dat zeer triest. Kom bij een moslima thuis. Zij draagt mooie kleding en haar prachtige haar los. Maar zodra ze de deur uitgaat, of er aangebeld wordt, moet er een ruime jurk overheen en een hoofddoek op. Waarom? Wat is er mis met die mensen?
humor is grappigquote:Op maandag 6 mei 2024 15:40 schreef matspontius het volgende:
[..]
Typerend voor de rigide mens - nul humor
echt medelijden met rechts extremisten die niet mogen provoceren..quote:Op maandag 6 mei 2024 16:00 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Echt 0 medelijden met het uitzetten van agressieve mensen.
Dat duurde wel even.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:47 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ja vroeger hadden de katholieken en protestanten hier ook een hekel aan elkaar. en toen vonden we nederland uit, waar iedereen zichzelf mag zijn.
kan je ook 85% van de VS verbieden, want die doen dat ook. allemaal christen.quote:Op maandag 6 mei 2024 16:04 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Stel je krijgt later als je groot bent een zoontje, laat je dan lichaamsdelen afhakken en de baby wekenlang pijn lijden met urine in een open wond?
fijn dat je het met me eens bent. godsdienstvrijheid is de basis van onze cultuur.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat duurde wel even.
Maar fijn dat wordt toegegeven dat de beeldenstorm een achterlijke golf van vernietiging betrof.
Nu is er opeens wel een cultuur?quote:Op maandag 6 mei 2024 18:55 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
fijn dat je het met me eens bent. godsdienstvrijheid is de basis van onze cultuur.
daar hebben jullie het toch steeds over... doe zo en zo, anders kan je vertrekken. want dat hoort kennelijk niet bij nederland?quote:
En hoe ver reikt die tolerantie?quote:Op maandag 6 mei 2024 18:57 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
daar hebben jullie het toch steeds over... doe zo en zo, anders kan je vertrekken. want dat hoort kennelijk niet bij nederland?
we hebben een cultuur van tolerantie, ja. en dan hou je rekening met elkaar.
Het probleem binnen Islamtische kringen is voornamelijk dat er simpelweg te veel gematigden zijn die zeer gewillig voor hun radicale geloofsgenoten in de bres springen. De vele pro-Palestijnse protesten in het Westen, waar er talloze videos zijn van op het oog hele Westerse moslims, die Hamas zien als vrijheidsstrijders zien, zijn wat dat betreft veelzeggend.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat valt wel mee.
Het zijn, zoals altijd, de aartsconservatieve radicalen. Die moet je in de gaten houden.
Dat is het ook, het is droeftoeterij en kansloos, maar toch moet het kunnen. Als we namelijk de mate van getriggerd zijn een rol laten spelen in beleidsvoering, dan kan dat een erg gevaarlijk precedent gaan vormen. Vooral ook omdat we met een groep in de samenleving te maken hebben die gestaag blijft groeien en waarvan de culturen in het land van herkomst in veel gevallen haaks staan op de Westerse liberale normen en waarden.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Of, als je kritiek hebt op een religie, dan ga je in debat of publiceer je. Het in de hens zetten van een boek is vooral enorm armoedig.
Daar is geen ongecontroleerde emotie bij komen kijken. Vergelijking klopt dus niet.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Interessant dat die mate van beheersing niet gevraagd wordt van diegene die aan het verbranden slaan. Kortom, ook in de puur Westerse cultuur zijn van de fase van barbarij nog niet ontstegen.
En bij die tolerantie hoort ook dat je, hoe ontzettend treurig het ook is, mafklappers lekker boeken in brand laat steken. Dan lach je erom, haal je je schouders op, en ga je door met je leven.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:57 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
daar hebben jullie het toch steeds over... doe zo en zo, anders kan je vertrekken. want dat hoort kennelijk niet bij nederland?
<insert obligatoire Popper referentie>quote:Op maandag 6 mei 2024 18:57 schreef pokkerdepok het volgende:
Boeken verbranden is een symbolische manier om bepaalde personen of groepen monddood te maken. Anders gezegd; het is het tegenovergestelde van vrijheid van meningsuiting.quote:
Ongelovigen worden toch ook monddood gemaakt?quote:Op maandag 6 mei 2024 19:27 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Boeken verbranden is een symbolische manier om bepaalde personen of groepen monddood te maken. Anders gezegd; het is het tegenovergestelde van vrijheid van meningsuiting.
Laat dat mond maar weg....quote:Op maandag 6 mei 2024 19:31 schreef torentje het volgende:
[..]
Ongelovigen worden toch ook monddood gemaakt?
Het staat ze verder ook vrij om vlaggen te verbranden, ik ga ze niet tegenhouden en ik roep ook niet om een wet om het te verbieden. Ik keur het gedrag echter wel af.quote:Op maandag 6 mei 2024 08:16 schreef Claudia_x het volgende:
Snap ik. Mensen nemen aanstoot aan uiteenlopende zaken. Er bestaat dan ook niet zoiets als een recht om niet beledigd te worden, althans niet in Nederland. En in plaats van onze vrijheid en tolerantie te koesteren, maakt een groep zich vooral druk om de uitzonderingspositie die zij niet krijgt. Helaas, we hebben allemaal dezelfde rechten en plichten en de islam heeft geen bijzondere positie in ons land. Ik ken nog wel een theocratie waar het goed toeven is voor mensen die dat betreuren.
ja je snapt het duidelijk niet, wat dit betekend. dat je oa niet elkaars religies gaat aanvallen om haat te kweken bijvoorbeeld.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En hoe ver reikt die tolerantie?
Tot het niet-schade beginsel.
nee dat paskt meer bij een no rule USA achtige cultuur waar iedereen elkaar verrot scheld en in kampen elkaar vermijdt.quote:Op maandag 6 mei 2024 19:19 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En bij die tolerantie hoort ook dat je, hoe ontzettend treurig het ook is, mafklappers lekker boeken in brand laat steken. Dan lach je erom, haal je je schouders op, en ga je door met je leven.
Nee, da's geen kort lontje: ze proberen een punt te maken. Namelijk de problematische vermeende heiligheid van een gebruiksvoorwerp.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja. En je lost er niets mee op dat voorwerp kapot te maken. Dan ben je simpel tegen het debiele aan.quote:Op maandag 6 mei 2024 20:18 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Nee, da's geen kort lontje: ze proberen een punt te maken. Namelijk de problematische vermeende heiligheid van een gebruiksvoorwerp.
Het is dan ook niet als oplossing bedoeld, maar om mensen meer bewust te maken van het probleem.quote:Op maandag 6 mei 2024 20:20 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ja. En je lost er niets mee op dat voorwerp kapot te maken. Dan ben je simpel tegen het debiele aan.
Zo zo, nu is het al een religie aanvallen, gaat snel richting het goedkeuren van geweld tegen deze “aanvallen” met jou.quote:Op maandag 6 mei 2024 20:02 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ja je snapt het duidelijk niet, wat dit betekend. dat je oa niet elkaars religies gaat aanvallen om haat te kweken bijvoorbeeld.
Wat is hier ''gewoon normaal doen'' dan?quote:Op maandag 6 mei 2024 14:29 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nee, dat proberen ze niet. Het zijn gewoon ordinaire relschoppers. Met een beetje goede wil en wat fantasie zou je het kunnen vergelijken met de anti- en pro-zwarte pieten. Ze zijn allebei 'heilig overtuigd' van hun eigen gelijk en willen dat 'bewijzen' door zo hard mogelijk tegen de tegenstander in te gaan. En dat doen ze niet door een beschaafde discussie aan te gaan, nee dat moet gepaard gaan met geschreeuw en holle frases.quote:Op maandag 6 mei 2024 20:18 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Nee, da's geen kort lontje: ze proberen een punt te maken. Namelijk de problematische vermeende heiligheid van een gebruiksvoorwerp.
Hoe moet een beschaafd mens zich dan gedragen tegenover anderstalige gelovigen?quote:Op maandag 6 mei 2024 20:33 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nee, dat proberen ze niet. Het zijn gewoon ordinaire relschoppers. Met een beetje goede wil en wat fantasie zou je het kunnen vergelijken met de anti- en pro-zwarte pieten. Ze zijn allebei 'heilig overtuigd' van hun eigen gelijk en willen dat 'bewijzen' door zo hard mogelijk tegen de tegenstander in te gaan. En dat doen ze niet door een beschaafde discussie aan te gaan, nee dat moet gepaard gaan met geschreeuw en holle frases.
Welk probleem? En voor wie is wat een probleem? En waarom zou je mensen bewust maken van een probleem (nogmaals, welk probleem?), een koran verbranden is niet als oplossing van (ja alweer) welk probleem?quote:Op maandag 6 mei 2024 20:24 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Het is dan ook niet als oplossing bedoeld, maar om mensen meer bewust te maken van het probleem.
Dus niet zo "debiel" en "simpel" als jij het nu neerzet.
Hoe zie je dit voor je? Zou je misschien mijn post #292 willen lezen?quote:Op maandag 6 mei 2024 20:33 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nee, dat proberen ze niet. Het zijn gewoon ordinaire relschoppers. Met een beetje goede wil en wat fantasie zou je het kunnen vergelijken met de anti- en pro-zwarte pieten. Ze zijn allebei 'heilig overtuigd' van hun eigen gelijk en willen dat 'bewijzen' door zo hard mogelijk tegen de tegenstander in te gaan. En dat doen ze niet door een beschaafde discussie aan te gaan, nee dat moet gepaard gaan met geschreeuw en holle frases.
Zoals ik al mooi had geformuleerd;quote:Op maandag 6 mei 2024 20:24 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Het is dan ook niet als oplossing bedoeld, maar om mensen meer bewust te maken van het probleem.
Dus niet zo "debiel" en "simpel" als jij het nu neerzet.
quote:Op dinsdag 26 maart 2024 09:49 schreef Akathisia het volgende:
Het verbranden van de Koran doe je natuurlijk om te laten zien hoe extreem de Ander kan zijn.
Gewoon normaal. Zoals die anderstalige gelovigen dat ook doet.quote:Op maandag 6 mei 2024 20:37 schreef torentje het volgende:
[..]
Hoe moet een beschaafd mens zich dan gedragen tegenover anderstalige gelovigen?
Het is toch geen normaal gedrag als men zichzelf opdringt aan mannen?quote:Op maandag 6 mei 2024 20:42 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Gewoon normaal. Zoals die anderstalige gelovigen dat ook doet.
Relschoppers, aandachtshoeren en vandalen zijn geen beschaafde mensen. Dat zijn gefrusteerde sukkels die zelf niet eens goed beseffen waar ze mee bezig zijn.
Vergis je niet, ik stam uit een periode waar het nog heel normaal werd gevonden dat verkrachte vrouwen werd verteld dat het hun eigen schuld was. Dat homo's stevig in de kast opgesloten zaten. Mijn eigen ouders kregen een bekeuring toen ze (getrouwd en wel) samen op een bankje in het park zaten. Dat werd toen als onzedelijk beschouwd. Ik ben in 1946 geboren. Mijn ouders zijn opgegroeid in de jaren 20. Kijk Downton Abbey en je hebt een beetje een idee over de 'fatsoensnormen' van die tijd.quote:Op maandag 6 mei 2024 20:41 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Hoe zie je dit voor je? Zou je misschien mijn post #292 willen lezen?
Ik noem bepaalde maar belangrijke zienswijzen zo verschillend dat ze in mijn optiek onoverkoombaar zijn.
Zie jij het wel voor je dat je deze verschillende zienswijzen naast elkaar en gelijkwaardig kunt laten bestaan alleen door een ''beschaafde discussie'' te voeren? Ik zie dat niet. Hoe dan?
Want als je het inhoudelijk verder ook niet weet, is jouw reactie natuurlijk ook niets meer dan een holle frase.
Een naar verhaal. Dat lrn ik zelf niet zo als blanke niet gelovige man.We moeten samen normaal doen.quote:Op maandag 6 mei 2024 21:01 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Vergis je niet, ik stam uit een periode waar het nog heel normaal werd gevonden dat verkrachte vrouwen werd verteld dat het hun eigen schuld was. Dat homo's stevig in de kast opgesloten zaten. Mijn eigen ouders kregen een bekeuring toen ze (getrouwd en wel) samen op een bankje in het park zaten. Dat werd toen als onzedelijk beschouwd. Ik ben in 1946 geboren. Mijn ouders zijn opgegroeid in de jaren 20. Kijk Downton Abbey en je hebt een beetje een idee over de 'fatsoensnormen' van die tijd.
In mijn kinderjaren was er een meisje van 12 verkracht door een melkboer, postbode of kolenboer. Beroep weet ik niet meer. Wel dat die smeerlap dat kind een daalder (een gulden en 50 cent) gaf en vroeg of hij vader en moedertje met haar mocht spelen. Kind had syndroom van Down en wist niet beter. Haar ouders hebben deze smeerlap aangegeven maar vette pech. De rechter (geen D66 maar een 'degelijke en ouderwetse en vooral fatsoenlijke' man) oordeelde dat het meisje in kwestie een hoer was want ze had zich laten betalen.![]()
Tot zover onze 'beschaving'
Nu weten we gelukkig beter. Toch?
Weet je dat ik af en toe echt kotsmissleijk word van al die koranverbranders? Niet vanwege het fikkie, maar vanwege het punt dat deze nitwits zgn. willen maken.
Maar als een mosim de discussie wil aangaan zijn deze beschaafde heren niet thuis.
Want meneer heeft geen respect voor andersdenkenden.
Waar hadden we dat eerder gehoord.
Neem van mij aan, op deze manier gaan we de discussie nooit winnen.
Omdat nu de grootste schreeuwers vooraan staan. Moet ik me daar naar voegen? Nooit van mijn leven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |