abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213435947
Kijk deze heks dan :

twitter

Koranverbranding in Zweedse stad Malm, waar vandaag festiviteiten voor Songfestival beginnen
In Malm (Zweden) hebben een man en een vrouw gisteren een koran en een Palestijnse vlag verbrand. Net vandaag starten de feestelijkheden voor het Eurovisiesongfestival. De verbranding werd gelivestreamd op sociale media. Er braken geen rellen uit, in tegenstelling tot eerdere verbrandingen, zegt correspondent Jeroen Visser ter plaatse.

De koranverbranding gebeurde op een groot plein in Malm, op een steenworp van 2 locaties waar vandaag de feestelijkheden voor het Eurovisiesongfestival van start gaan.

Een man en een vrouw verbrandden er niet alleen een koran, maar ook een Palestijnse vlag. Op hetzelfde ogenblik vond er ook een tegenbetoging van sympathisanten van de Palestijnse zaak plaats.

De afgelopen 2 jaar waren er al verschillende koranverbrandingen in Zweden, die vaak tot massale protesten en rellen hebben geleid. Al bleef het nu rustig, zegt correspondent Jeroen Visser ter plekke in VRT NWS Laat. "Er werd gevreesd dat er deze keer ook rellen zouden uitbreken, maar het bleef kalm. Er wordt opgelucht gereageerd."

Koranverbrandingen bijna altijd toegelaten
De Zweedse politie krijgt veel kritiek omdat ze de actie toestond vlak voor zo'n groot evenement.

De actievoerders hadden toestemming gevraagd en gekregen om de koranverbranding uit te voeren, maar waarom geeft de overheid die goedkeuring? "Omdat dat moet", zegt Visser. "De vrijheid van meningsuiting gaat heel erg ver in Zweden. Dus je moet heel sterk in je schoenen staan en met heel veel argumenten komen als je zo'n verzoek wilt afwijzen. Het wordt in bijna alle gevallen toegestaan."

Volgens Visser heeft de meerderheid van de Zweden genoeg van die verbrandingen. Zeker na de dodelijke aanslag op 2 Zweedse voetbalsupporters in Brussel vorig jaar, waarbij de terrorist in een filmpje uitdrukkelijk verwees naar de koranverbrandingen in Zweden.

"Er wordt gekeken of de politie misschien meer mogelijkheden kan krijgen om zo'n koranverbranding af te wijzen. Daarvoor moet de wet worden gewijzigd. Er is nu een commissie bezig om te kijken hoe dat kan. De resultaten van het onderzoek worden deze zomer verwacht."

Songfestival
Het zal niet toevallig zijn dat de verbranding plaatsvond in Malm, waar vandaag de feestelijkheden starten van het Eurovisiesongfestival. "De mensen die hierachter zitten, doen alles om aandacht te krijgen. En nu is het natuurlijk een mooie aangelegenheid om aandacht en een podium te krijgen."

De politie in Malm zet de komende periode extra veiligheidsmaatregelen in, zeker omdat er ook heel wat demonstraties zullen plaatsvinden tegen de deelname van Isral aan het Eurovisiesongfestival.

Zo zullen er een pak meer agenten ingeschakeld worden, maar bijvoorbeeld ook drones en camera's. "De politie zegt wel dat het zeker veilig is voor fans om af te zakken naar Malm, maar dat ze oplettend moeten zijn."

https://www.vrt.be/vrtnws(...)-eurovisie/#:~:text=

Sluit dit soort mensen op aub. Dit moet geen enkel land toestaan :r

(excuses aan moslim Fokkers die hier aanstoot aan nemen, wanneer je wilt haal ik de beelden weg)

[ Bericht 37% gewijzigd door Danny op 06-05-2024 10:55:24 (post teruggezet) ]
pi_213435967
Prima. Moet kunnen in het vrije westen.
pi_213435974
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 23:50 schreef Nober het volgende:
Prima. Moet kunnen in het vrije westen.
Nee, oprotten met dit soort lui.
pi_213436019
quote:
1s.gif Op zondag 5 mei 2024 23:51 schreef Za het volgende:

[..]
Als het je niet bevalt dan ga je maar snel in Palestina wonen.
pi_213436032
quote:
1s.gif Op zondag 5 mei 2024 23:49 schreef Za het volgende:
Kijk deze heks dan :
........

(excuses aan moslim Fokkers die hier aanstoot aan nemen, wanneer je wilt haal ik de beelden weg)
Hou toch op met die kontenkruiperij joh.
-
pi_213436064
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 23:55 schreef Nober het volgende:

Als het je niet bevalt dan ga je maar snel in Palestina wonen.
Het is laakbaar het heilig boek van anderen ceremonieel te verbranden, cq te zeggen dat het prima is, cq te zeggen dat iemand die hier aanstoot aan neemt maar naar Palestina moet.

Ga dit eens rondbazuinen in een wijk waar veel moslims woonachtig zijn. Sta voor je mening ipv als een laffe hond achter je computer onder "Nober" te posten.

Ik heb nog nooit het omgekeerde gezien, nog nooit een moslim een Bijbel zien verbranden.
pi_213436072
Sneue actie, geen aandacht aan schenken, beste oplossing.
pi_213436078
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 23:56 schreef quo_ het volgende:

Hou toch op met die kontenkruiperij joh.
Heb je het over jezelf? Ik mag het hopen.
pi_213436145
quote:
1s.gif Op zondag 5 mei 2024 23:59 schreef Za het volgende:

[..]
Het is laakbaar het heilig boek van anderen ceremonieel te verbranden, cq te zeggen dat het prima is, cq te zeggen dat iemand die hier aanstoot aan neemt maar naar Palestina moet.

Ga dit eens rondbazuinen in een wijk waar veel moslims woonachtig zijn. Sta voor je mening ipv als een laffe hond achter je computer onder "Nober" te posten.

Ik heb nog nooit het omgekeerde gezien, nog nooit een moslim een Bijbel zien verbranden.
Ik vind de genocide erger dan het verbranden van een heilig boek. Maar het stoort me wel. Ik zie het ook niet echt als iets dat wat toevoegt.

Dit soort provocaties dienen geen enkel ander doel dan hoop op escalatie waarbij derden slachtoffer kunnen worden.
pi_213436159
Het is maar een boek!
  maandag 6 mei 2024 @ 00:13:25 #11
3542 Gia
User under construction
pi_213436168
quote:

Dat is jouw mening. @Nober mag ook een mening hierover hebben. En die delen.
quote:
Jij vindt het terecht dat hij vanwege deze mening mishandeld zou worden? Want dat is toch wat je bedoelt. Verkondig dit in een moslimwijk en wacht af of je het overleeft. Vind jij dat gerechtvaardigd?
quote:
Ga je gang. Denk niet dat er daardoor rellen uitbreken.
pi_213436179
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2024 00:12 schreef Vostok het volgende:
Het is maar een boek!
En wat voegt de fik erin toe?
  maandag 6 mei 2024 @ 00:18:42 #13
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213436203
Als die idioten van beide kanten nou eens oprotten uit de buurt van het Eurovisie Songfestival. Het festival is dit jaar ongeveer militair beveiligd inclusief no fly zone en agenten uit Denemarken en Noorwegen die moeten bijspringen.
pi_213436231
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 00:14 schreef Beathoven het volgende:

[..]
En wat voegt de fik erin toe?
Niks. Beetje onzinnige actie is het dan ook.
pi_213436273
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2024 00:15 schreef RealistAtheist het volgende:
Hebben we weer een nieuw radicaal moslimmongooltje op Fok die net doet alsof hij geen moslim is? :') zo doorzichtig allemaal. :')

Dit fucking boek heeft geen enkele waarde voor mensen die niet onder het juk van de islam leven. Als zij hun eigen exemplaar willen verbranden dan mag dat. Deal with it sneuneuzen!
Sure, iedere fascistische pyromaan heeft tegenwoordig een eigen Koran onder het bed.
  maandag 6 mei 2024 @ 00:32:26 #16
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_213436281
Als dit het resultaat is van die zgn Westerse verlichting dan pas ik daarvoor. Acties zoals deze zitten nog onder Tokkie niveau.

:{
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  maandag 6 mei 2024 @ 00:38:00 #17
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_213436309
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2024 00:30 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Sure, iedere fascistische pyromaan heeft tegenwoordig een eigen Koran onder het bed.
Jij denkt dat ze deze koran van een of andere moslim afgepakt hebben? :') iemand die tegen de islam is zou ik overigens een antifascist vinden. Als er iets fascistisch is dan is het wel de islam namelijk.
pi_213436322
quote:
Kijk deze heks dan :

[ x ]

Koranverbranding in Zweedse stad Malm, waar vandaag festiviteiten voor Songfestival beginnen
In Malm (Zweden) hebben een man en een vrouw gisteren een koran en een Palestijnse vlag verbrand. Net vandaag starten de feestelijkheden voor het Eurovisiesongfestival. De verbranding werd gelivestreamd op sociale media. Er braken geen rellen uit, in tegenstelling tot eerdere verbrandingen, zegt correspondent Jeroen Visser ter plaatse.

De koranverbranding gebeurde op een groot plein in Malm, op een steenworp van 2 locaties waar vandaag de feestelijkheden voor het Eurovisiesongfestival van start gaan.

Een man en een vrouw verbrandden er niet alleen een koran, maar ook een Palestijnse vlag. Op hetzelfde ogenblik vond er ook een tegenbetoging van sympathisanten van de Palestijnse zaak plaats.

De afgelopen 2 jaar waren er al verschillende koranverbrandingen in Zweden, die vaak tot massale protesten en rellen hebben geleid. Al bleef het nu rustig, zegt correspondent Jeroen Visser ter plekke in VRT NWS Laat. "Er werd gevreesd dat er deze keer ook rellen zouden uitbreken, maar het bleef kalm. Er wordt opgelucht gereageerd."

Koranverbrandingen bijna altijd toegelaten
De Zweedse politie krijgt veel kritiek omdat ze de actie toestond vlak voor zo'n groot evenement.

De actievoerders hadden toestemming gevraagd en gekregen om de koranverbranding uit te voeren, maar waarom geeft de overheid die goedkeuring? "Omdat dat moet", zegt Visser. "De vrijheid van meningsuiting gaat heel erg ver in Zweden. Dus je moet heel sterk in je schoenen staan en met heel veel argumenten komen als je zo'n verzoek wilt afwijzen. Het wordt in bijna alle gevallen toegestaan."

Volgens Visser heeft de meerderheid van de Zweden genoeg van die verbrandingen. Zeker na de dodelijke aanslag op 2 Zweedse voetbalsupporters in Brussel vorig jaar, waarbij de terrorist in een filmpje uitdrukkelijk verwees naar de koranverbrandingen in Zweden.

"Er wordt gekeken of de politie misschien meer mogelijkheden kan krijgen om zo'n koranverbranding af te wijzen. Daarvoor moet de wet worden gewijzigd. Er is nu een commissie bezig om te kijken hoe dat kan. De resultaten van het onderzoek worden deze zomer verwacht."

Songfestival
Het zal niet toevallig zijn dat de verbranding plaatsvond in Malm, waar vandaag de feestelijkheden starten van het Eurovisiesongfestival. "De mensen die hierachter zitten, doen alles om aandacht te krijgen. En nu is het natuurlijk een mooie aangelegenheid om aandacht en een podium te krijgen."

De politie in Malm zet de komende periode extra veiligheidsmaatregelen in, zeker omdat er ook heel wat demonstraties zullen plaatsvinden tegen de deelname van Isral aan het Eurovisiesongfestival.

Zo zullen er een pak meer agenten ingeschakeld worden, maar bijvoorbeeld ook drones en camera's. "De politie zegt wel dat het zeker veilig is voor fans om af te zakken naar Malm, maar dat ze oplettend moeten zijn."

https://www.vrt.be/vrtnws(...)-eurovisie/#:~:text=

Prima.
pi_213436332
Wat mooi.

Een boek wat pure haat leert, in de fik zetten. O+
pi_213436340
quote:
_O- 8)7
pi_213436357
Is er nog "Jezus is de grootste!" geschreeuwd?
  maandag 6 mei 2024 @ 00:56:36 #22
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_213436396
quote:
1s.gif Op zondag 5 mei 2024 23:51 schreef Za het volgende:

[..]
Het is hun boek , wat je er ook van vindt , ze mogen zelf bepalen wat ze er mee doen
Ik ben inmiddels overleden
pi_213436409
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2024 00:13 schreef Gia het volgende:

Dat is jouw mening. @:Nober mag ook een mening hierover hebben. En die delen.
Kan Nober niet voor zichzelf spreken?

quote:
Jij vindt het terecht dat hij vanwege deze mening mishandeld zou worden? Want dat is toch wat je bedoelt. Verkondig dit in een moslimwijk en wacht af of je het overleeft. Vind jij dat gerechtvaardigd?
Je fantasie slaat op hol.

Quote me waar ik dit zeg aub.
pi_213436416
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 00:40 schreef Jaroon het volgende:

Prima.
Waarom quote je de volledige OP om er 1 woord onder te zetten?
pi_213436420
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2024 01:00 schreef Za het volgende:

[..]
Waarom quote je de volledige OP om er 1 woord onder te zetten?
Werkelijk. Onbewust.
  maandag 6 mei 2024 @ 01:02:27 #26
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_213436421
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2024 00:12 schreef Vostok het volgende:
Het is maar een boek!
nee, het is een provocerende actie die tot onlusten moet leiden.
het gaat niet om dit boek or wat dan ook. het gaat erom dat je extremisten hun gang laat gaan om de maatschappij te laten ontsporen. iets wat we de gehele menselijke geschiedenis keer op keer laten gebeuren.
pi_213436429
quote:

[..]

Het is nog veel erger.
Er worden christenen vermoord en kerken in brand gestoken in de islamitische wereld.
-
pi_213436434
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 01:03 schreef quo_ het volgende:

[..]
Het is nog veel erger.
Er worden christenen vermoord en kerken in brand gestoken in de islamitische wereld.
Moslims vermoorden elkaar ook.
pi_213436439
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 00:38 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Jij denkt dat ze deze koran van een of andere moslim afgepakt hebben? :')
Jij wilt natuurlijk je eigen Koran.

quote:
iemand die tegen de islam is zou ik overigens een antifascist vinden. Als er iets fascistisch is dan is het wel de islam namelijk.
Noem eens 3 aanstootgevende passages in zowel de Koran als de Bijbel.
pi_213436455
Mooi toch. Zouden meer mensen moeten doen. Zinloos boek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')