Maar dan ga je er dus vanuit dat de verschillen in punten in de top 10 hetzelfde blijven. Dus verschil tussen P1 en P2, 7 punten. Verschil tussen P2 en P3, 3 punten. P3 en P4, ook 3 punten en de rest van de top 10 steeds 2 punten. Daarna steeds een verschil van 1 (neem ik aan).quote:Op zaterdag 4 mei 2024 17:55 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Imho anderson juist. Door meer plaatsen punten te geven zal de situatie onderin veranderen meer veranderen. Aan de top niet zoveel, al kan het wel gebeuren dat een slechte positie (dus buiten de top 10) met punten de doorslag kan geven in een titelstrijd, terwijl dat zonder punten niet het geval was.
Daar ga ik wel vanuit, ja. Dat die verhoudingen ongeveer hetzelfde blijven.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 19:06 schreef Jane het volgende:
[..]
Maar dan ga je er dus vanuit dat de verschillen in punten in de top 10 hetzelfde blijven. Dus verschil tussen P1 en P2, 7 punten. Verschil tussen P2 en P3, 3 punten. P3 en P4, ook 3 punten en de rest van de top 10 steeds 2 punten. Daarna steeds een verschil van 1 (neem ik aan).
Mijn vraag ergens hierboven was of iemand gelezen had wat ze daarmee van plan waren. Want als P1 dan nog steeds 25 punten krijgt, moet je de verschillen kleiner maken en dan heeft dat m.i. wel degelijk een mogelijk groter effect op de topklasseringen. Als je de verschillen hetzelfde wil houden, dan ga je naar iets van 36 of 37 punten voor de winnaar, zo ff snel uitgerekend.
Dus nogmaals, we lezen steeds over de onderste regionen, maar weet iemand wat ze daarboven dan van plan zijn?
Maar niks over Helmut..,quote:Op maandag 6 mei 2024 00:17 schreef Tijger_m het volgende:
De CEO van Red Bull Gmbh heeft zich tegen de pers uitgelaten over de situatie bij Red Bull Racing:
https://www.the-race.com/(...)ey-verstappen-marko/
In het kort:
- Horner heeft het volledige vertrouwen van Red Bull, blijft CEO van RBR
- Max gaat nergens heen, heeft nooit een signaal afgegeven ontevreden te zijn.
- Toto Wolff kan zich beter druk maken om zijn eigen team
- Newey is een verlies maar het moederbedrijf heeft alle vertrouwen in het technische team van RBR.
Word wel degelijk vermeld in het artikel, die situatie is al eerder (Jeddah dus alweer 2 maanden geleden) uitgepraat schijnt het:quote:
quote:But Mintzlaff and Marko held talks over the Jeddah weekend and the outcome was Marko committed to remaining at Red Bull, at least for now.
Mintzlaff has not commented on whether he thinks Marko will stay longer-term – but ruled out him leaving for Mercedes himself (to go there with Verstappen perhaps), and has at least publicly supported Marko, which can’t hurt in the bid to reassure Verstappen.
Nou, ik heb juist de afgelopen weken geleerd dat de meeste rookaroma niet zoveel met worst te maken heeft.quote:Op maandag 6 mei 2024 09:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Waar rook is, is worst.![]()
https://racingnews365.nl/(...)figuur-na-newey-exit
Met het vertrek van Newey komt er ook een plek vrij in de hierarchie van Red Bull. En een berg salaris.quote:Op maandag 6 mei 2024 09:38 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nou, ik heb juist de afgelopen weken geleerd dat de meeste rookaroma niet zoveel met worst te maken heeft.
En dat Wheatley een stap wil maken naar een hogere functie is al vrij lang publiek geheim. Dit is gewoon gestook van de media.
Dat staat er niet. Alleen dat hij in Imola niet rijdt.quote:Op maandag 6 mei 2024 02:12 schreef SiGNe het volgende:
https://racer.com/2024/05(...)ation-for-antonelli/
Ook apart, Williams wil dat de FIA de regels aanpast zodat Antonelli voor z'n 18e in de F1 mag rijden maar vervolgens zeggen ze dat Antonelli in Monza (als hij inmiddels 18 is) niet zal rijden en dat Sargeant zich geen zorgen hoeft te maken.
Moeiteloos is wat veel gezegd, want Leclerc zat toch vrij lang dicht achter hem. Daarna was het voor iedereen managen en de race uitrijden. Ik denk dat als Leclerc had aangezet, hij Max had kunnen inhalen. Maar dan had Max hem weer teruggepakt.quote:Op maandag 6 mei 2024 09:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dat Verstappen zelfs op een 'lastige' dag nog moeiteloos tweede wordt zegt ook wel weer heel wat.
Als Leclerc aan kon zetten en Max had kunnen inhalen dan had hij dat zeker niet nagelaten.quote:Op maandag 6 mei 2024 12:11 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Moeiteloos is wat veel gezegd, want Leclerc zat toch vrij lang dicht achter hem. Daarna was het voor iedereen managen en de race uitrijden. Ik denk dat als Leclerc had aangezet, hij Max had kunnen inhalen. Maar dan had Max hem weer teruggepakt.
Dat zou je denken, maar ik vind het wel tekenend voor Leclerc dat we niet eens iets hebben gezien dat een poging daartoe leek. Heeft Verstappen eens een zwakke race, rijd je in principe vlak achter hem, ultieme kans, probeer je het niet eens. Althans, zo kwam het op me over en dat heb ik vaker met Charles. Net iets te tevreden met P3 c.q. het feit dat hij voor zijn teammaat finishte.quote:Op maandag 6 mei 2024 12:48 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Als Leclerc aan kon zetten en Max had kunnen inhalen dan had hij dat zeker niet nagelaten.
Dat we geen poging hebben gezien betekent niet dat hij het niet geprobeerd heeft. De Ferrari liep gewoon niet harder.quote:Op maandag 6 mei 2024 13:19 schreef Jane het volgende:
[..]
Dat zou je denken, maar ik vind het wel tekenend voor Leclerc dat we niet eens iets hebben gezien dat een poging daartoe leek. Heeft Verstappen eens een zwakke race, rijd je in principe vlak achter hem, ultieme kans, probeer je het niet eens. Althans, zo kwam het op me over en dat heb ik vaker met Charles. Net iets te tevreden met P3 c.q. het feit dat hij voor zijn teammaat finishte.
Zou kunnen hoor. Ik geef toe dat er bij mij de afgelopen jaren gewoon een bepaald beeld is ontstaan over Leclerc. Iemand die het een beetje opgeeft als alles niet 'perfect' is en zichzelf dan erg unlucky vindt. Zoiets. Behalve dan als het toevallig Sainz is die voor hem rijdt, zoals in Monza vorig seizoen. Defaitistisch, met een mooi woord.quote:Op maandag 6 mei 2024 13:27 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Dat we geen poging hebben gezien betekent niet dat hij het niet geprobeerd heeft. De Ferrari liep gewoon niet harder.
Hij kwam me verder ook niet tevreden over.
Eens, de Charles Leclerc van 2 jaar terug zou voor Max geëindigd zijn.quote:Op maandag 6 mei 2024 13:19 schreef Jane het volgende:
[..]
Dat zou je denken, maar ik vind het wel tekenend voor Leclerc dat we niet eens iets hebben gezien dat een poging daartoe leek. Heeft Verstappen eens een zwakke race, rijd je in principe vlak achter hem, ultieme kans, probeer je het niet eens. Althans, zo kwam het op me over en dat heb ik vaker met Charles. Net iets te tevreden met P3 c.q. het feit dat hij voor zijn teammaat finishte.
Die zijn er nog steeds. Pure onzin.quote:Op woensdag 8 mei 2024 14:46 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
De beste oplossing tegen tracklimits.
Over de witte lijn = track limit, zelfs als er grind ligt kan je nog straf krijgen.quote:
Ja, maar je haalt er geen voordeel meer uit. Je zet geen snellere tijd door het grind, dus als een tijd na de tijd word afgepakt heeft dat meestal toch geen gevolgen. De tijd was toch al langzamer.quote:Op woensdag 8 mei 2024 16:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Over de witte lijn = track limit, zelfs als er grind ligt kan je nog straf krijgen.
Dat denk ik ook niet. Ergo, minder gezeik over tracklimits.quote:Op woensdag 8 mei 2024 16:05 schreef ChevyCaprice het volgende:
Als je wijd gaat en een hap grind meeneemt is er dan nog een haai die ernaar kraait dat je tracklimit hebt gepakt?
Boeie. Zie China, daar werden tijden ook afgepakt voor uitstapjes die tijd kostten. Ze zijn doorgeslagen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 16:03 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Ja, maar je haalt er geen voordeel meer uit. Je zet geen snellere tijd door het grind, dus als een tijd na de tijd word afgepakt heeft dat meestal toch geen gevolgen. De tijd was toch al langzamer.
Daarnaast blijf je minder snel aan de buitenkant met inhalen om vervolgens "he pushed me off!" te roepen.
Heerlijk, grindbakken.
Op Spa zag je het ook al sinds 1-2 jaar dacht ik. Veel meer grind ipv runoff. Toch een opmerkelijke trend. Op Qatar en Oostenrijk was het vorig jaar het ergst volgens mij, die mogen ook wel overstag. Hopelijkquote:Op woensdag 8 mei 2024 16:06 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Dat denk ik ook niet. Ergo, minder gezeik over tracklimits.
Boeie? Ik zie alleen maar voordelen, wat zit je nu moeilijk te doen?quote:Op woensdag 8 mei 2024 16:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Boeie. Zie China, daar werden tijden ook afgepakt voor uitstapjes die tijd kostten. Ze zijn doorgeslagen.
Terecht. Over de lijn is over de lijn. Voordeel van grindbakken is dat coureurs minder geneigd zijn over de lijn te gaan. En er dus minder track limits zijn.quote:Op woensdag 8 mei 2024 16:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Boeie. Zie China, daar werden tijden ook afgepakt voor uitstapjes die tijd kostten. Ze zijn doorgeslagen.
Omdat de realiteit niet overeen komt met wat jij zegt.quote:Op woensdag 8 mei 2024 16:10 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Boeie? Ik zie alleen maar voordelen, wat zit je nu moeilijk te doen?
Nee, die onzinquote:Op woensdag 8 mei 2024 16:24 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Terecht. Over de lijn is over de lijn. Voordeel van grindbakken is dat coureurs minder geneigd zijn over de lijn te gaan. En er dus minder track limits zijn.
vreemde beesten, kraaiende haaien...quote:Op woensdag 8 mei 2024 16:05 schreef ChevyCaprice het volgende:
Als je wijd gaat en een hap grind meeneemt is er dan nog een haai die ernaar kraait dat je tracklimit hebt gepakt?
Het is niet goed of het deugd niet in de wereld van Nattekat.quote:Op woensdag 8 mei 2024 17:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Omdat de realiteit niet overeen komt met wat jij zegt.
😅😂quote:Op woensdag 8 mei 2024 18:18 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
vreemde beesten, kraaiende haaien...
Volgens mij heb je niet in de gaten dat ik juist zeg dat de FIA die kunstmatige track limits niet laat varen alleen maar omdat er nu grind ligt.quote:Op woensdag 8 mei 2024 18:27 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Het is niet goed of het deugd niet in de wereld van Nattekat.
Maar dat grind werkt wel, of denk je in je voorbeeld China dat Sainz het weer zo probeert?quote:Op woensdag 8 mei 2024 18:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Volgens mij heb je niet in de gaten dat ik juist zeg dat de FIA die kunstmatige track limits niet laat varen alleen maar omdat er nu grind ligt.
Het punt is dat dat achterlijke gezeik met afgenomen tijden en weet ik veel wat niet weggenomen wordt, omdat de FIA totaal doorgeslagen is.quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:10 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Maar dat grind werkt wel, of denk je in je voorbeeld China dat Sainz het weer zo probeert?
Dat maak je dan niet helemaal duidelijk. Want met asfalt blijf je dat probleem houden. Wat moeten ze dan doen? Asfalt laten en geen tijden afpakken bij track limits?quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het punt is dat dat achterlijke gezeik met afgenomen tijden en weet ik veel wat niet weggenomen wordt, omdat de FIA totaal doorgeslagen is.
Het moet gewoon weer zoals vanouds worden: "hier is de baan en succes ermee". Kap met tegen mij in gaan, we staan er hetzelfde in op het punt dat jij maakt.
We zijn het eensquote:Op woensdag 8 mei 2024 19:15 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Dat maak je dan niet helemaal duidelijk. Want met asfalt blijf je dat probleem houden. Wat moeten ze dan doen? Asfalt laten en geen tijden afpakken bij track limits?
Waarom ga keer dan zo raar tegenin? Dat is dus waar ze een begin mee maken bij Imola.quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
We zijn het eens
Ik wil grind, keiharde afstraffing door de baan en een einde aan kunstmatige track limits.
Omdat die kunstmatige track limits blijven. Eén klein foutje dat tijd kost, kost ook nog gewoon een complete ronde. Dat is gewoon belachelijk.quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:20 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Waarom ga keer dan zo raar tegenin? Dat is dus waar ze een begin mee maken bij Imola.
Die ronde was dan toch al waardeloos.quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Omdat die kunstmatige track limits blijven. Eén klein foutje dat tijd kost, kost ook nog gewoon een complete ronde. Dat is gewoon belachelijk.
Daar gaat het niet om.quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:27 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Die ronde was dan toch al waardeloos.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |