Donder en bliksem alsof je 300 keer op de foto moet en regen regen regen alsof de brandweer per ongeluk ons huis staat te blussen. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat het binnen nog droog is.quote:Op dinsdag 30 april 2024 22:40 schreef Kaatje1 het volgende:
Lastig @:borisz
Hier enorm harde donder en bliksem en geen druppel regen
+1quote:Op woensdag 1 mei 2024 02:39 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Donder en bliksem alsof je 300 keer op de foto moet en regen regen regen alsof de brandweer per ongeluk ons huis staat te blussen. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat het binnen nog droog is.
Ik ken het idee van een Bundesstraße jaquote:Op dinsdag 30 april 2024 22:57 schreef z80 het volgende:
[..]
Van de Nederlandse grens tot zo goed als Frankrijk. 450Km lang. Het is maar wat je ineens stoppen noemt.
Het is geen autoweg. Dus ja er zitten rotondes, kruisingen en verkeerslichten in het traject. En ja je gaat door woonkernen.
Ja gatver, hier ook echt zwetenquote:Op woensdag 1 mei 2024 07:41 schreef Sarabi het volgende:
Hier alleen maar 10 minuten licht gerommel en een nog kortere bui.
Wel echt een plaknacht verder.
Ik ook doppen, maar werd wakker van poes die kwam waarschuwen dat er iets DOODENGS aan de hand was. Gordijn op kier, dus lichtshow.quote:Op woensdag 1 mei 2024 07:16 schreef Blues het volgende:
Welk onweer typ ik ook idd.
Maar ik sliep met oordopjes in..
Hard werken zo'n verhuizing LHOgelukkig zijn de drogisten straks open voor meer pijnstilling
* Blues gaat maar weer een dagje patiënten vermaken
quote:Op dinsdag 30 april 2024 20:45 schreef AnneX het volgende:
[..]
Gelukkig maar. Met je ziel onder de arm kom je ook niet ver.
Voor de moestuinierders hier een vraag: in een buurtuin staat doorgeschoten rabarber…is die nog ‘gewoon’ te gebruiken voor toet en taart?Kan je nog prima eten. Zou de bloem er wel uit knippen anders doet hij het volgend jaar een stuk minder.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of lekker laten zitten voor de bijtjes natuurlijk![]()
… verworpenen der aarde 🎶quote:
Aah…zal de buurvrouw waarschuwen en stelen ervan gebruiken.quote:Op woensdag 1 mei 2024 08:19 schreef gcjoel het volgende:
Hier geen onweer gehad gelukkig!
[..]
Kan je nog prima eten. Zou de bloem er wel uit knippen anders doet hij het volgend jaar een stuk minder.
Of lekker laten zitten voor de bijtjes natuurlijk
Het oog wil ook wat…voorbeeld en mijn creatie. 😎quote:Op woensdag 1 mei 2024 08:28 schreef Barreltje het volgende:
ohh rabarber, die moet ik dit jaar ook maar eens "plukken"![]()
iemand nog een leuk recept voor een rabarbertaart? ik krijg vrijdag gasten, kan ik de rabarber dan die dak oogsten ?
( hoe doe je dat eigenlijk met rabarber? oogsten plukken? )
tevens geen onweer hier en vandaag weer een starlend mooie dag
Er is wel meer merkwaardig…zoals herhalende TT’squote:Op woensdag 1 mei 2024 09:20 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind het zo'n merkwaardige CUL-gewoonte om elkaars weer te gaan ontkennen![]()
Er is (hier!) echt een bak water gevallen vannacht en het heeft zo lang gebliksemd. Gekke nacht. Maar nu is het heerlijk dus we hebben al een ommetje gemaakt en nu zit ik met zonder jas op een bankje met een thermosbeker koffie
Ik zag ergens een plaatje langskomen van de bliksem ontladingen vannacht, jullie hadden het echt heel ergquote:Op woensdag 1 mei 2024 09:20 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind het zo'n merkwaardige CUL-gewoonte om elkaars weer te gaan ontkennen![]()
Er is (hier!) echt een bak water gevallen vannacht en het heeft zo lang gebliksemd. Gekke nacht. Maar nu is het heerlijk dus we hebben al een ommetje gemaakt en nu zit ik met zonder jas op een bankje met een thermosbeker koffie
WIJ OOK!!! BOVEN HET HUIS!quote:Op woensdag 1 mei 2024 09:28 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik zag ergens een plaatje langskomen van de bliksem ontladingen vannacht, jullie hadden het echt heel erg
quote:Op woensdag 1 mei 2024 09:20 schreef Clubsoda het volgende:
Breed provincie Utrecht bedoelde ikquote:Op woensdag 1 mei 2024 09:32 schreef AnneX het volgende:
[..]
WIJ OOK!!! BOVEN HET HUIS!
Hemelsbreed 15 km bij Clubsoda en Vanyel vandaan.
quote:Op woensdag 1 mei 2024 09:36 schreef Tele6 het volgende:
@:Barreltje ik dacht dat jij de rabarberexpert was eigenlijk
Ja ik begin bij de Duivelsbergquote:Op woensdag 1 mei 2024 09:36 schreef Tele6 het volgende:
Geen idee of het hier onweerde vannacht. Sliep rond 23:30 en niet wakker geworden
@:borisz verder met de Limesroute![]()
Begin je bij de Duivelsberg waar we vorig jaar eindigden?
Leugensquote:Op woensdag 1 mei 2024 09:20 schreef Clubsoda het volgende:
2VWOvibes want dan ging de schoolreis van de atheneumklassen naar Xantenquote:Op woensdag 1 mei 2024 09:51 schreef borisz het volgende:
[..]
Ja ik begin bij de Duivelsbergen dan in drie dagen Kleve, Kalkar en Xanten, waar er een Archeologisch Park is
.
Kwam er ook achter dat dat stukje bij de E8 hoort. Ik kan nog even door. het Nederlandse deel is het Grootrivierenpad vanaf Hoek van Holland.
Haha. Ik ken het gebied niet echt, dus ben een beetje online aan het neuzen.quote:Op woensdag 1 mei 2024 09:53 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
2VWOvibes want dan ging de schoolreis van de atheneumklassen naar Xanten
wat is dat voor een raar iets? krijg je dan ook de kosten voor die PC vergoed? en het verbruik van electriciteit, en als je niet oppast dan mag je het ook nog in je eigen tijd gaan doen, want thuis ?quote:Op woensdag 1 mei 2024 10:01 schreef Cat-astrophe het volgende:
‘Maar dan doe je dat toch thuis, met je eigen PC?’
Hierin ben ik mijn directe collega’s dus aan het opvoeden.quote:Op woensdag 1 mei 2024 10:08 schreef Barreltje het volgende:
[..]
wat is dat voor een raar iets? krijg je dan ook de kosten voor die PC vergoed? en het verbruik van electriciteit, en als je niet oppast dan mag je het ook nog in je eigen tijd gaan doen, want thuis ?
HEEL raar.. zo verschuift er wel heel veel naar de werknemer..
Ik wilde de boodschapper niet afschieten.quote:Op woensdag 1 mei 2024 10:11 schreef Kaatje1 het volgende:
Jeezz @:cat-astrophe Hebben ze wel kunnen uitleggen waarom en wat ze hopen te bereiken of is dit een “werken om werk te behouden” idee van iemand?
Die “knappe koppen “ moeten verplicht een week per half jaar meelopen op de werkvloer.quote:Op woensdag 1 mei 2024 10:16 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik wilde de boodschapper niet afschieten.
De collega die het meldde had het ook maar in een bijeenkomst te horen gekregen en er verder niet echt over nagedacht. Gaat de vragen wel mee terugnemen. Al zijn we er voorlopig nog niet vanaf, want knappe koppen hogerop hebben dit besluit landelijk genomen en nu moet het de kans krijgen zijn werking te laten zien.
Bij ander werk kregen we een nieuwe leidinggevende. En er was een arts die al jaren er iets door probeerde te drukken, maar de toenmalige leidinggevende was een intelligente man die wist dat dat niet zou werken en heel veel extra werk zou opleveren. De nieuwe leidinggevende voerde het verzoek van die arts direct in en ging een week later op vakantiequote:Op woensdag 1 mei 2024 10:22 schreef Kaatje1 het volgende:
Die “knappe koppen “ moeten verplicht een week per half jaar meelopen op de werkvloer.
Ik heb ooit eens gezegd, toen de voorzitter RvB met een “goed” idee kwam, ik m het liefst op een stoel op mijn werkplek zou vastzetten. Hoefde niets te doen alleen maar zien hoe idioot zijn idee was en hoeveel werk het ons zou bezorgen en hoe het niets verbeterde of opleverde. Het schijnt dat iemand dat tegen m gezegd heeft, 3 dagen later hoefde het niet meer
Ook herkenbaar. Ik kreeg iedere 2 jaar een nieuwe adjunct (was een soort opleidings plek). Bij de 3e wist ik al wat die wilde gaan doen. Er was beperkte computer opslag dus grote documenten moesten weg. Opslaan op een floppy (mijn suggestie) was niet nodig. Dus heb ik het opgeslagen en mee naar huis genomen. Klein jaar later zat ze enorm te typen en toen ik zag (ze wist niet dat ik het kon zien) dat ze halverwege de 70 pagina’s overtypen was, heb ik gevraagd wat ze aan het doen was. Nadat ze had toegegeven dat ze misschien naar iemand met wat meer ervaring had moeten luisteren kwam ik met mijn floppyquote:Op woensdag 1 mei 2024 10:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Bij ander werk kregen we een nieuwe leidinggevende. En er was een arts die al jaren er iets door probeerde te drukken, maar de toenmalige leidinggevende was een intelligente man die wist dat dat niet zou werken en heel veel extra werk zou opleveren. De nieuwe leidinggevende voerde het verzoek van die arts direct in en ging een week later op vakantieHet was een grote puinhoop. Want (verrassing!) het werkte niet en zorgde voor heel veel extra werk. Iemand van het management kwam kijken wat er toch aan de hand was en heeft de wijziging toen inmiddelijk terug gedraaid.
dat zeg ik nergens?quote:Op woensdag 1 mei 2024 09:20 schreef Clubsoda het volgende:
Dat zegt ook niemand ergens.quote:
Ik ervaar wel een verschil tussen 'wij hadden geen onweer' en 'welk onweer?quote:Op woensdag 1 mei 2024 11:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat zegt ook niemand ergens.
Mensen zeggen alleen dat het bij hun geen onweer was. Ze staan niet andermans weer te ontkennen.
Dat zal het zijn.quote:Op woensdag 1 mei 2024 11:22 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik ervaar wel een verschil tussen 'wij hadden geen onweer' en 'welk onweer?'. Dat laatste klinkt voor mij echt als 'lul niet zo dom, het onweert helemaal niet!'
Maar ik kan ook te sensitief zijn
ER WAS GEEN ONWEER EN HET IS ALLEMAAL EEN HOAXquote:Op woensdag 1 mei 2024 11:29 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat zal het zijn.
Het ging ook over gisteren en vannacht, als je goed slaapt kunnen dingen je wel es ontgaan
Dit was niet het type bui wat je zou kunnen ontgaan als je niet geïntoxiceerd en/of doof bentquote:Op woensdag 1 mei 2024 11:29 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat zal het zijn.
Het ging ook over gisteren en vannacht, als je goed slaapt kunnen dingen je wel es ontgaan
Nou, ik heb ooit eens heerlijk doorgeslapen terwijl een helikopter over de wijk vloog, en zelfs op onze balkons scheen met licht. Iedereen in de flat was klaarwakker en ik las het de volgende dag op het nieuwsquote:Op woensdag 1 mei 2024 11:35 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dit was niet het type bui wat je zou kunnen ontgaan als je niet geïntoxiceerd en/of doof bent
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn vader en broer sliepen ooit door een aardbeving heenquote:Op woensdag 1 mei 2024 11:35 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dit was niet het type bui wat je zou kunnen ontgaan als je niet geïntoxiceerd en/of doof bent
Aangezien ik altijd met oordoppen in slaap, heb ik afgelopen nacht geen onweer gehoord.quote:
quote:Op woensdag 1 mei 2024 05:49 schreef AnneX het volgende:
Man man man wat een hel van licht en donder was dat en récht boven het huis.
De hagel klonk als kiezelregen op de dakramen. (X 6).
Godenzijdank voor 20 minuten.
Dat doen heel veel Groningers, niks bijzonders.quote:Op woensdag 1 mei 2024 11:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Mijn vader en broer sliepen ooit door een aardbeving heen
quote:Op woensdag 1 mei 2024 11:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ook jij snapt wat er werd bedoeld.quote:Op woensdag 1 mei 2024 11:22 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ervaar wel een verschil tussen 'wij hadden geen onweer' en 'welk onweer?'. Dat laatste klinkt voor mij echt als 'lul niet zo dom, het onweert helemaal niet!'
Maar ik kan ook te sensitief zijn
Zwetend in een shirtje inmiddelsquote:
Kloptquote:Op woensdag 1 mei 2024 12:38 schreef Vanyel het volgende:
De portobello olie doet het trouwens ook erg goed in hummus.
Kan het zijn dat je ‘s nachts je vuisten balt?quote:Op woensdag 1 mei 2024 12:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb een afspraak gemaakt bij de huisarts om het nou eindelijk eens over mijn zere vingers te hebben. Ik heb al 1,5 jaar periodes van een paar weken lang zere vingers, een soort spierpijn. Ik ben bang dat ik iets mankeer
Nee, zoiets is het niet. Ik heb dat soort gedrag goed afgeleerd tijdens de revalidatie.quote:Op woensdag 1 mei 2024 12:45 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Kan het zijn dat je ‘s nachts je vuisten balt?
Ik zou het op ouderdom gooien, de sleet zit er op.quote:Op woensdag 1 mei 2024 12:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb een afspraak gemaakt bij de huisarts om het nou eindelijk eens over mijn zere vingers te hebben. Ik heb al 1,5 jaar periodes van een paar weken lang zere vingers, een soort spierpijn. Ik ben bang dat ik iets mankeer
quote:Op woensdag 1 mei 2024 12:21 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]![]()
Die bij Roermond? Ik dacht toen aan betonrot, was toen nogal een dingetje en ik woonde in een oude flat
Hopelijk komt er iets simpels uit, dat ook zo te verhelpen is.quote:Op woensdag 1 mei 2024 12:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nee, zoiets is het niet. Ik heb dat soort gedrag goed afgeleerd tijdens de revalidatie.
Ik kwam, half slapend, net terug van de wc en viel zo m’n bed in. Schrok me kapotquote:Op woensdag 1 mei 2024 13:19 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik dook onder mijn kussen want ik dacht meteen aan de boekenplank die boven mijn hoofd hing
Ik hoop het ook. Ik vind dit eigenlijk enger dan die hartkloppingen van laatst.quote:Op woensdag 1 mei 2024 13:20 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hopelijk komt er iets simpels uit, dat ook zo te verhelpen is.
Kan het me voorstellen, met een flink aantal krakkemikkigen hier waar je genoeg/te veel van hoort. En dan vooral omdat jij met de tuin je handen hard nodig hebt.quote:Op woensdag 1 mei 2024 13:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik hoop het ook. Ik vind dit eigenlijk enger dan die hartkloppingen van laatst.
Samequote:Op woensdag 1 mei 2024 12:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Klopt![]()
Ik moet echt die olie weer maken. Maar mijn paddenstoelendealer is er mee gestopt dus ik moet een alternatief vinden en daar ben ik te zuinig voor.
Ja precies. En werk, en sport, en kookhobby.quote:Op woensdag 1 mei 2024 13:32 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Kan het me voorstellen, met een flink aantal krakkemikkigen hier waar je genoeg/te veel van hoort. En dan vooral omdat jij met de tuin je handen hard nodig hebt.
Is zelf kweken een optie?quote:Op woensdag 1 mei 2024 12:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Klopt![]()
Ik moet echt die olie weer maken. Maar mijn paddenstoelendealer is er mee gestopt dus ik moet een alternatief vinden en daar ben ik te zuinig voor.
Jazeker. Ik heb afgelopen winter zelf oesterzwammen en kastanjechampignons gekweekt. De kastanjechampignons waren lastig. De oesterzwammen deden het wel heel goed. Ik heb toen die klaar waren, het broed in tweeën gesplitst en heb nu de kwekerij verdubbeld. Ik verwacht elk moment weer oesterzwammenquote:
Tussen merl en koolmees denk ik.. hij vloog rond mn huis toen ik de afwas aan het doen was, dus hij was sowieso een beetje aan het golven om langs mn huis te kunnenquote:Op woensdag 1 mei 2024 11:17 schreef Blues het volgende:
Hoe groot was de vogel, @:Barreltje Merelgrootte? Koolmeesgrootte? Duifgrootte?
Hoe vloog ie? Met van die golvende bewegingen of rechtdoor?
Oeh bedankt voor dit idee! wij hebben net 3 bomen laten omzagen en die stukken stam liggen er nog.quote:Op woensdag 1 mei 2024 14:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Jazeker. Ik heb afgelopen winter zelf oesterzwammen en kastanjechampignons gekweekt. De kastanjechampignons waren lastig. De oesterzwammen deden het wel heel goed. Ik heb toen die klaar waren, het broed in tweeën gesplitst en heb nu de kwekerij verdubbeld. Ik verwacht elk moment weer oesterzwammen![]()
Ooit wil ik nog een echte minikwekerij buiten. Dan heb je alleen een bepaald type hout nodig dat ook nog eens vers is. Daar sla je dan pluggen die gedipt zijn in sporen in. Na een jaar (?) kan je voor het eerst oogsten en dat een jaar of 7 lang. Maar dat is wel een project voor de toekomst.
Voorlopig moet ik gewoon niet zo cheap zijn en mijn paddenstoelen in de winkel kopen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry aan de steunkous dragers.😘
Oh tofquote:Op woensdag 1 mei 2024 15:42 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Oeh bedankt voor dit idee! wij hebben net 3 bomen laten omzagen en die stukken stam liggen er nog.
Ik ga dat toch proberen nu!
Zo'n kweeksetje in een emmer is mij nog niet goed bevallen.
Dit is een project hier in de buurt. Weet niet of ze versturen, wanneer ze dat niet doen fiets ik er wel een keer langs en stuur het naar jullie https://www.spijkerzwam.nl/producten/quote:Op woensdag 1 mei 2024 15:42 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Oeh bedankt voor dit idee! wij hebben net 3 bomen laten omzagen en die stukken stam liggen er nog.
Ik ga dat toch proberen nu!
Zo'n kweeksetje in een emmer is mij nog niet goed bevallen.
Oh tof, dank je. Over het plaatsen van de pluggen had ik nog niet eens goed nagedacht!quote:Op woensdag 1 mei 2024 15:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh tof![]()
Hier vond ik de meest duidelijke handleidingen.
Putter denk ik dan.quote:Op woensdag 1 mei 2024 15:40 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Tussen merl en koolmees denk ik.. hij vloog rond mn huis toen ik de afwas aan het doen was, dus hij was sowieso een beetje aan het golven om langs mn huis te kunnen
quote:Op woensdag 1 mei 2024 15:46 schreef AnneX het volgende:
Klaag: mijn benen geven licht, zelfs in de zon. Spierwit.Dat valt och best mee?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry aan de steunkous dragers.😘We have far more in common than that which devides us..
Volgens mij zijn ze gekleurder dan die van mij (en dat heeft niets maken met steunkousen, ik kleur nauwelijks)quote:
Ik had het ook, en pijnlijk. Het bleek hier toch te liggen aan obsessief match3 spelenquote:Op woensdag 1 mei 2024 13:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja precies. En werk, en sport, en kookhobby.
Maar inderdaad, misschien is het onschuldig.
Zat er nog een verhaal aan je biljetjes van het vorige topic trouwens?quote:Op woensdag 1 mei 2024 16:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Sow dat was toch nog best pittig kennelijkdat onweer. https://nos.nl/artikel/25(...)-voor-mooie-plaatjes
Beter dan dat er echt iets aan de hand isquote:Op woensdag 1 mei 2024 17:04 schreef Syrena het volgende:
[..]
Ik had het ook, en pijnlijk. Het bleek hier toch te liggen aan obsessief match3 spelen![]()
Niet echt. Behalve dat de combinatie replacement - opeenvolgende serienummers in die hoge grade erg gewild en moeilijk te vinden isquote:Op woensdag 1 mei 2024 17:06 schreef Syrena het volgende:
[..]
Zat er nog een verhaal aan je biljetjes van het vorige topic trouwens?
Even wennen.quote:Op woensdag 1 mei 2024 16:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Sow dat was toch nog best pittig kennelijkdat onweer. https://nos.nl/artikel/25(...)-voor-mooie-plaatjes
Lekker is dat, zo opruimen. Ooit heel lang geleden zat ik tussen 2 banen en had 6 weken vrij en slecht weer. Gepland vakantie werd door de reisorganisatie gecanceld. Toen ook opgeruimd en 41! Vuilniszakken weggegooidquote:Op woensdag 1 mei 2024 17:40 schreef vlindertje89 het volgende:
Wat vervelend, @:Lucky_Strike! Goed om met je huisarts te bespreken als je er veel last van hebt en/of je zorgen over maakt. Hopelijk komen jullie erachter waardoor het komt en is het heel onschuldig!
Ik ben net wakker na een klein dutje, die had ik wel verdiend.
Met mama mn werkkamer opgeruimd en toen we klaar waren met spullen uitzoeken etc, alles meteen naar de stort gebracht.
De eindstand:
- 7 vuilniszakken vol weggooi dingen (van oude schoenen met gaten in de zolen tot vhs banden van de leeuwenkoning en 101 Dalmatiërs tot schriften van de tijdens de start van mn PhD tot al mn school/studentenpasjes van 2004-2014 enz enz enz)
- een grote verhuisdoos vol karton
- een vuilniszak vol voor de textielbak
- een lamp, vijf plankjes met plankdragers en een wasrek voor de kringloop
- een kapot rolkoffertje
- een weekendtas vol elektronische spullen (kapotte printer, 532 jaar oude tablet etc)
En in the process ook de kast op die kamer opnieuw ingeruimd. En paar dingen die ik op marktplaats ga zetten en nog even foto's van moet maken. Ik moet nu alleen nog ongeveer één halfvolle verhuisdoos aan spullen die ik wil houden een plek geven. En dan bureau naar achter schuiven, die muur verven, en dan kan ik de kamer echt weer gaan inrichten en gebruiken als werkkamer/kattenkamer.
Oh, en ik vond mn oude verzameling buitenlandse muntjes/briefgeld terug! Dat was wel leuk.
Daarna ook nog naar Ikea geweest voor wat extra voorraadbakjes om mn lade die ik vorig weekend al had georganiseerd af te kunnen maken.
We zijn nu Rouen voorbij en gaan door tot le Mans. En dan morgen de restquote:Op woensdag 1 mei 2024 08:59 schreef Kaatje1 het volgende:
We hebben hier geen druppel gehad maar wel veel donder en bliksem tot iets na middernacht
Wanneer vertrekken jullie @:leeharveyoswald ? En hoe lang denken jullie te doen over de tocht?
https://www.zorgvisie.nl/(...)bij-clientprofielen/quote:Op woensdag 1 mei 2024 18:54 schreef Cat-astrophe het volgende:
Stortbui. Hier. Niet daar. /informatief
Je bedoelt de Tennisschläger. Het knooppunt dat nooit een knoop is geworden. De weg direct naar Kleve die nooit is aangelegd.quote:Op woensdag 1 mei 2024 07:03 schreef derLudolf het volgende:
Terwijl ik wil typen "welk onweer" hoor ik het hier wat rommelen
[..]
Ik ken het idee van een Bundesstraße jaging es vanuit regio Nijmegen de grens over, reed op een Bundesstraße en op een gegeven moment was er een afrit, kreeg de weg een ander nummer. Voor je waren de contouren van een verdere voortgang van die weg te zien maar dat was tamelijk overwoekerd. Dacht dat het een vrij laag B-nummer was, vandaar de vraag
Deed ik ook. Alles en iedereen was wakker. De stalen kasten schijnen flink gerammeld te hebben in 1992.quote:Op woensdag 1 mei 2024 11:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Vakantiegeld in mei! Of bij jullie niet?quote:Op woensdag 1 mei 2024 17:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet echt. Behalve dat de combinatie replacement - opeenvolgende serienummers in die hoge grade erg gewild en moeilijk te vinden isEen waardevolle aanwinst voor mijn collectie "Zimbabwe en zijn voorgangers" dus
![]()
En nou weer sparen voor nieuw moois
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
Betaalmuur dus ik kan niet alles lezen. Maar denk het wel.quote:Op woensdag 1 mei 2024 19:19 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
https://www.zorgvisie.nl/(...)bij-clientprofielen/
Had jij het hier over? De baas van buurtzorg weet van niets en vraagt de minister van alles
Vrij jaloers. Mijn oesterzwammen deden het maar matig (3x). Ik had ook een pruikzwambroed en dat ging helemaal stukquote:Op woensdag 1 mei 2024 14:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Jazeker. Ik heb afgelopen winter zelf oesterzwammen en kastanjechampignons gekweekt. De kastanjechampignons waren lastig. De oesterzwammen deden het wel heel goed. Ik heb toen die klaar waren, het broed in tweeën gesplitst en heb nu de kwekerij verdubbeld. Ik verwacht elk moment weer oesterzwammen![]()
Ooit wil ik nog een echte minikwekerij buiten. Dan heb je alleen een bepaald type hout nodig dat ook nog eens vers is. Daar sla je dan pluggen die gedipt zijn in sporen in. Na een jaar (?) kan je voor het eerst oogsten en dat een jaar of 7 lang. Maar dat is wel een project voor de toekomst.
Voorlopig moet ik gewoon niet zo cheap zijn en mijn paddenstoelen in de winkel kopen
Ik heb het ook een tijdje gehad. Elke ochtend pijn. Nu heb ik het niet meer. Geen idee wat er veranderd is.quote:Op woensdag 1 mei 2024 17:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Beter dan dat er echt iets aan de hand is![]()
Ik geef mijn handen rust, zorg dat ik veel afwissel in werkzaamheden, zet er niet steeds spanning op, etc. Ik kan toch moeilijk niet werken, tuinieren, schoonmaken, etc. Ik zou vaker van mijn telefoon af kunnen blijven maar dat is nou ook weer niet zó extreem.
Je wordt nog eens een echte fitgirl Vanyel, topperquote:Op woensdag 1 mei 2024 20:23 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik heb het ook een tijdje gehad. Elke ochtend pijn. Nu heb ik het niet meer. Geen idee wat er veranderd is.
Behalve dat ik meer sport.
Ik vind het maar irritant. Ik heb het juist meer als ik sport.quote:Op woensdag 1 mei 2024 20:23 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik heb het ook een tijdje gehad. Elke ochtend pijn. Nu heb ik het niet meer. Geen idee wat er veranderd is.
Behalve dat ik meer sport.
Wil je komen oefenenquote:Op woensdag 1 mei 2024 21:55 schreef Morgane89 het volgende:
Ik ben de laatste tijd 'Sort your life out' aan het bingewatchenen heb nu enorme opruimjeuk. Maar we zijn verre van hoarders dus waarschijnlijk kan er weinig weg hier.
Ik was dus -bijna- per abuis boodschappen gaan doen in Duitsland...quote:Op woensdag 1 mei 2024 22:25 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
1 mei, de snelwegen hier zijn uitgestorven
Wij hadden een supermarkt die op Google beweerde open te zijn als tussenstop ingeplanned en die was erg dichtquote:Op woensdag 1 mei 2024 22:27 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik was dus -bijna- per abuis boodschappen gaan doen in Duitsland...
Nog wel genoeg te eten bij je?quote:Op woensdag 1 mei 2024 22:28 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Wij hadden een supermarkt die op Google beweerde open te zijn als tussenstop ingeplanned en die was erg dicht
Oh no, goed dat je gaat bellen.quote:Op woensdag 1 mei 2024 21:39 schreef Kaatje1 het volgende:
Die zwam moest ik opzoeken.
Hier lijkt weer een slijmbeursontsteking in de schouder op te komen, nu de andere kant. Geheel tegen mijn aard in ga ik morgen even met de huisarts bellen
Goeie reis, spannend allemaal. Veel plezier ookquote:Op woensdag 1 mei 2024 19:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
We zijn nu Rouen voorbij en gaan door tot le Mans. En dan morgen de rest
Vorig jaar ook gehad. Ben echt wel pijn gewend maar dat was zo’n beetje alle pijnen bij elkaar. Da’s echt wel veel janken geweest en er is snel een injectie in gezet. Klote is dat ik niet goed tegen de nsaid’s kan, zwaar diarree (en met een nietwerkende schouder is dat niet fijn)quote:Op woensdag 1 mei 2024 23:09 schreef Blues het volgende:
[..]
Oh no, goed dat je gaat bellen.
Diclofenac en een paar x per dag die bungel oefening zei mijn h.a. altijd.
Hardnekkige shit![]()
Ooit 2x gehad en ik voel het met zwemmen nog altijd. Tis jaren gelee
En, kon die de concurrentie met die van jou aan?quote:Op woensdag 1 mei 2024 23:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Kilo's snoepen een pizza uit een pizzabakautomaat op
Volgens mij kom je er ook nooit echt van af. Heb lange tijd geklungeld met een erg pijnlijke schouder. Deze week pakte ik iets achter mij beet (mijn dekbed) en trok dat naar voren: schouder zei nee. Nu weer pijnquote:Op woensdag 1 mei 2024 23:09 schreef Blues het volgende:
Oh no, goed dat je gaat bellen.
Diclofenac en een paar x per dag die bungel oefening zei mijn h.a. altijd.
Hardnekkige shit![]()
Ooit 2x gehad en ik voel het met zwemmen nog altijd. Tis jaren gelee
Ha neequote:Op woensdag 1 mei 2024 19:39 schreef Syrena het volgende:
[..]
Vakantiegeld in mei! Of bij jullie niet?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vanmorgen op deze zonnige ochtend een filmploeg voor tv opnamen. Voor de zoveelste keer.
Tja, dat gebeurt als het een mooie plek is.![]()
Gister gaf ik mijzelf een vrije dag om in en rond huis te klungelen. Vandaag een beetje strenger en hup naar de sportschool. En op boodschappentournée.
Ben benieuwd wat Lucky te horen krijgt over de handen.
En succes @Kaatje1 als bungelen niet afdoende is.
[ Bericht 20% gewijzigd door AnneX op 02-05-2024 09:29:38 ]
Ja nou ja, helemaal niemand is er blij mee. Mensen vragen zich hardop af of het wettelijk wel zo mag ook. Maar goed, mijn bloeddruk is het niet waard, ik regel het zelf welquote:
Vakantiegeld in mei waren ooit afspraken omdat ‘de arbeider’ niet kon sparen voor een week of twee? vakantie. Toch. Zoiets.quote:Op donderdag 2 mei 2024 09:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja nou ja, helemaal niemand is er blij mee. Mensen vragen zich hardop af of het wettelijk wel zo mag ook. Maar goed, mijn bloeddruk is het niet waard, ik regel het zelf wel
Nou deze arbeider kan dat wel. Ook handig: Ik kan dus gewoon in april al een weekje naar Kroatië en hoef niet tot eind mei te wachtenquote:Op donderdag 2 mei 2024 09:32 schreef AnneX het volgende:
[..]
Vakantiegeld in mei waren ooit afspraken omdat ‘de arbeider’ niet kon sparen voor een week of twee? vakantie. Toch. Zoiets.
En mensen in de bouw kregen maandelijks ‘vakantiebonnen’.
Was dat ook niet gewoon omdat het geld nooit thuiskwam maar in de kroeg belandde ?quote:Op donderdag 2 mei 2024 09:32 schreef AnneX het volgende:
[..]
Vakantiegeld in mei waren ooit afspraken omdat ‘de arbeider’ niet kon sparen voor een week of twee? vakantie. Toch. Zoiets.
En mensen in de bouw kregen maandelijks ‘vakantiebonnen’.
Oh jee… vakantiegeld alleen in Nederland en België!quote:Op donderdag 2 mei 2024 09:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou deze arbeider kan dat wel. Ook handig: Ik kan dus gewoon in april al een weekje naar Kroatië en hoef niet tot eind mei te wachten
Dat noemt wiki niet. 😢quote:Op donderdag 2 mei 2024 09:35 schreef fietsie het volgende:
[..]
Was dat ook niet gewoon omdat het geld nooit thuiskwam maar in de kroeg belandde ?
Nou ja, vroeger met weekloon, vrijdag maar de kroeg, rekening van vorige week betalen. Jezelf klem zuipen op de pof, zodat je de week er op weer naar het café moest om de rekening te betalen. Dat was vrij gebruikelijk hebben mensen me verteld die vroeger hier een café haddenquote:Op donderdag 2 mei 2024 09:35 schreef fietsie het volgende:
[..]
Was dat ook niet gewoon omdat het geld nooit thuiskwam maar in de kroeg belandde ?
Volgende week zaterdag bijvoorbeeldquote:Op donderdag 2 mei 2024 09:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar hoe dan ook, ik ben dus al op vakantie geweest dus ik kan nu weer gaan sparen voor volgend jaar of zo. Of leuke dagjes / weekendjes etc.
Daar hoef ik niet voor te sparen denk ikquote:Op donderdag 2 mei 2024 10:10 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Volgende week zaterdag bijvoorbeeld
Geen idee van de osteoporose. Maar ik heb op m’n 12e zo’n injectie gehad en vorig jaar. Zal dus wel meevallen. Denk dat ik eerder leeftijdsgebonden osteoporose krijgquote:Op donderdag 2 mei 2024 10:08 schreef AnneX het volgende:
Dat weet @:Isabeau beter dan ik.
Dragen die prikken niet bij aan osteoporose tzt?
Dus als je het hiermee redt… is mooi dan.
Daar heb ik elk jaar last vanquote:Op donderdag 2 mei 2024 10:37 schreef Sarabi het volgende:
Vakantiegeld is hier dit jaar al uitgegeven voordat het er is
Sparen wat is dat?quote:Op donderdag 2 mei 2024 10:52 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Daar heb ik elk jaar last vanMaar dit jaar gaat het naar de spaarrekening
Er moet ooit eens een nieuwe badkamer komen
Ik vond achteruit gaan in vakantie/vrije dagen van 55 naar 35 lastig (maakte ze trouwens nooit op) en mijn laatste baan was het 19 dagen, helemaal weinigquote:Op donderdag 2 mei 2024 11:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh ja, vakantiegeldVoor het eerst het volledige bedrag, ben benieuwd.
We blijven het vreemd vinden dat er vakantiegeld en vrije dagen zijn. We zijn er nog niet aan gewend.
55quote:Op donderdag 2 mei 2024 11:10 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik vond achteruit gaan in vakantie/vrije dagen van 55 naar 35 lastig (maakte ze trouwens nooit op) en mijn laatste baan was het 19 dagen, helemaal weinig
Het viel mij alles mee. Bodem genoeg op aan te merken, toppings boven verwachting. Lekkere kaas, paddestoelen, helemaal prima.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.#dorpshistorie
Vijf.en.vijf.tig vakantiedagen. Wow
Heb je drie x zoveel vakantiegeld nodig.
^quote:Op donderdag 2 mei 2024 10:37 schreef Sarabi het volgende:
Vakantiegeld is hier dit jaar al uitgegeven voordat het er is
Sterkte ermee, erg pijnlijk en lastigquote:Op donderdag 2 mei 2024 10:03 schreef Kaatje1 het volgende:
Thuis van de dokter. Een vervangend jonkie(had geloofd wanneer hij op de middelbare had gezeten).
Maar ja een slijmbeursontsteking, nog lang niet erg genoeg om en een prik in te zetten. Nu 2 weken ibuprofen en paracetamol. Wel bungelen maar niet boven m’n schouder uit en al helemaal niet tillen.
* Kaatje1 Gaat boodschappenlijstje maken
Als ik het goed onthouden heb was het 28 normale dagen, 14 adv achtig, 10 van een andere regeling en 3 waar je niet vrij over kon beschikken zoals vrijdag na hemelvaart ( brugdagen)quote:Op donderdag 2 mei 2024 11:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
55![]()
19 Dagen is echt schandalig. Al verbaast me dat niets, gezien gewoon alles bij die werkgever.
quote:Op donderdag 2 mei 2024 11:25 schreef fietsie het volgende:
Sommige ziekenhuizen...
ErasmusMC plant nu 1e consult over 3 weken... voor iemand die het gevoel heeft op basis van de oncoloog uit het verwijzende ziekenhuis nog een een paar weken te hebben...
Geen directe lijntjes? Of de zv.quote:Op donderdag 2 mei 2024 11:25 schreef fietsie het volgende:
Sommige ziekenhuizen...
ErasmusMC plant nu 1e consult over 3 weken... voor iemand die het gevoel heeft op basis van de oncoloog uit het verwijzende ziekenhuis nog een een paar weken te hebben...
Het Groene Hart ( " Wij werken samen met LUMC dus alleen daar kan vlot een verwijzing naartoe").quote:Op donderdag 2 mei 2024 11:28 schreef Blues het volgende:
[..]
Stuur maar langs. Wij hebben altijd spoedplekken en anders maak ik ze door te schuiven in de spreekuren.
Be La Che Lijk en heel kwalijk ook.
Onzin!quote:Op donderdag 2 mei 2024 11:30 schreef fietsie het volgende:
[..]
Het Groene Hart ( " Wij werken samen met LUMC dus alleen daar kan vlot een verwijzing naartoe").
Alleen vanuit woonplaats van mijn ouders naar LUMC is een wereldreis, plus klote qua knooppunten, dus vroegen ze om verwijzing naar Erasmus instead...
Ja Groene Hart kan op hetzelfde lijstje als IJsselland ziekenhuis; vooral zorgen er nooit terecht te komenquote:
Een fotootje kan altijd toch?quote:Op donderdag 2 mei 2024 08:54 schreef Sarabi het volgende:
Ik had 2 jaar geleden lang last van mijn heup. Na een klein jaar trok het wel weg, maar 2 weken geleden ben ik op dezelfde heup gevallen en sindsdien is de pijn weer terug![]()
Maar ik vind het steeds niet erg genoeg om naar te laten kijken.
quote:Op donderdag 2 mei 2024 11:25 schreef fietsie het volgende:
Sommige ziekenhuizen...
Jeetje, al is het maar even een telefonisch consult, is zelfs daar geen tijd voor te maken?quote:Op donderdag 2 mei 2024 11:25 schreef fietsie het volgende:
Sommige ziekenhuizen...
Ligt er maar aan hoeveel dagen je werkt. Als dat 3 per week is heb je mooi ruim 2 weken meer dan wettelijk minimum.quote:Op donderdag 2 mei 2024 11:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
55![]()
19 Dagen is echt schandalig. Al verbaast me dat niets, gezien gewoon alles bij die werkgever.
Kan niet zijn dat dat gevoel onterecht is en de verwijzend oncoloog een verwijzing zonder haast deed?quote:Op donderdag 2 mei 2024 11:25 schreef fietsie het volgende:
Sommige ziekenhuizen...
"Meneer, houdt u rekening met weken, geen maanden" lijkt me niet een zinsnede die daarna tot festina lente zou moeten leiden.quote:Op donderdag 2 mei 2024 12:29 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Kan niet zijn dat dat gevoel onterecht is en de verwijzend oncoloog een verwijzing zonder haast deed?
Bij mij kwam vanuit oorspronkelijk ziekenhuis ook lalala, dus bepaald geen bloedspoed met eerste afspraak. Pas in ontvangend bleek dat![]()
![]()
![]()
Da's waar. Ik ging uit van vakantiedagen op basis van fulltime.quote:Op donderdag 2 mei 2024 12:26 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ligt er maar aan hoeveel dagen je werkt. Als dat 3 per week is heb je mooi ruim 2 weken meer dan wettelijk minimum.
Altijd een goede reden om naar Santpoort te fietsen iddquote:Op donderdag 2 mei 2024 13:17 schreef Blues het volgende:
Boodschappen gedaan en nu zitten we aan een lekker stuk grillworst van deze slager![]()
https://www.slagerijduijn.nl/nl-nl
En nu heb ik zin in een biertje op het strand bijwoodstock
Ik zou in zo'n setting nooit met lege handen bij jou op de stoep staan nee.quote:Op donderdag 2 mei 2024 14:15 schreef Barreltje het volgende:
Ja hallo..
Ik heb weer eens een "wat zou jij doen" vraag
Goed, toen ik dus buiten NL een huis kocht gooide ik in al mij vrienden en familie apps waar we wonen en een algemene uitnodigin om vooral een keertje langs te komen..
Dat begint steeds meer te worden en dat is super tof!
Nu heb ik ook een neef die mee een maand of 3 geleden contacteerde dar ze in Denemarken op vakantie gingen en of het leuk zou zijn dat ze langs komen voor de koffie ofzo. Ja prima natuurlijk! Dus dag afgesproken, leuk leuk.
Nu komen ze morgen langs en is de vraag vandaag of we dan kunne BBQ en , want het is zulk lekker weer.. op zich is BBQ erg leuk, maar nu lijkt het er op (na mijn vraag of er dieet wensen zijn) dst het nu de bedoeling is dat wij alles voor de BBQ moeten gaan inkopen..
Ben ik nu ineens een enorme krent als ik inderdaad dat mn neef (en vrouw en 3 kinderen 3- 7jaar) ook wat mogen verzorgen qua eten voor de BBQ? En ben ik dan erg ongastvrij?
Ik zit geloof ik een beetje in mn eigen cultuurclash ofzo
‘ Leuk! Zorg jij voor het vlees, dan regel ik de rest’quote:Op donderdag 2 mei 2024 14:15 schreef Barreltje het volgende:
Ja hallo..
Goed, toen ik dus buiten NL een huis kocht gooide ik in al mij vrienden en familie apps waar we wonen en een algemene uitnodigin om vooral een keertje langs te komen..
Nu heb ik ook een neef die mee een maand of 3 geleden contacteerde dar ze in Denemarken op vakantie gingen en of het leuk zou zijn dat ze langs komen voor de koffie ofzo. Ja prima natuurlijk! Dus dag afgesproken, leuk leuk.
Nu komen ze morgen langs en is de vraag vandaag of we dan kunne BBQ en , want het is zulk lekker weer.. op zich is BBQ erg leuk, maar nu lijkt het er op (na mijn vraag of er dieet wensen zijn) dst het nu de bedoeling is dat wij alles voor de BBQ moeten gaan inkopen..
Ben ik nu ineens een enorme krent als ik inderdaad dat mn neef (en vrouw en 3 kinderen 3- 7jaar) ook wat mogen verzorgen qua eten voor de BBQ? En ben ik dan erg ongastvrij?
Ik vind dat wel wat krenterig ja.quote:Op donderdag 2 mei 2024 14:15 schreef Barreltje het volgende:
Ja hallo..
Ok, ander verhaal. Dan eikelsquote:Op donderdag 2 mei 2024 12:32 schreef fietsie het volgende:
[..]
"Meneer, houdt u rekening met weken, geen maanden" lijkt me niet een zinsnede die daarna tot festina lente zou moeten leiden.
En "het is mei-vakantie" ook niet.
Ok, ander verhaal. Dan eikelsquote:Op donderdag 2 mei 2024 12:32 schreef fietsie het volgende:
[..]
"Meneer, houdt u rekening met weken, geen maanden" lijkt me niet een zinsnede die daarna tot festina lente zou moeten leiden.
En "het is mei-vakantie" ook niet.
Deze vraag interpreteert ik alsquote:Op donderdag 2 mei 2024 14:36 schreef Barreltje het volgende:
Bij mijn vraag of er dieet wensen zijn (om zo te peilen of ze zelf ook wat meenemen) werd er geantwoord dat de een goede groente-vlees-grill mix meestal wel prima werkt .
Ik moet maar even zien wat er morgen in de supermarkt is dan.. heb morgen ook een te drukke dag om een BBQ te regelen.. dus misschien zit daar ook mn frustratie in..
Gewoon direct op de neef af zeggen, prima, deel je mee in de kosten?quote:Op donderdag 2 mei 2024 14:15 schreef Barreltje het volgende:
Ja hallo..
Vind dit wel een hele goeie ja.quote:Op donderdag 2 mei 2024 14:27 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat @:fietsie ook zegt @:barreltje Al heb je daar niets aan. Bij de vraag om met jullie te bbq’en zou mijn tweede vraag zijn, wat zal ik meenemen?
Je kunt vragen wat zij meenemen en aangeven dat je dan niet dingen dubbel hebt
Dit dus. Met wat meer context dan ik gafquote:Op donderdag 2 mei 2024 15:44 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik vraag ook altijd of er dieetwensen zijn als ik eten ga regelen voor anderen. Dus zou het andersom ook zo interpreteren. Want als de vrager niet eten regelt, waarom zou je dan mn dieetwensen moeten weten?
Denk dat je misschien beter wat directer kunt zijn, als je wil dat zij wat meenemen of wil weten of ze dat van plan zijn. Als ik xyz regel, zouden jullie dan... ? Of vragen of zij van plan zijn iets mee te nemen, zodat je daar rekening mee kan houden bij wat jij dan in huis haalt. Of zoiets. Als je mij vraagt of er dieetwensen zijn zou ik namelijk ook niet per se aangeven dat ik zelf ook wat meeneem, ook als ik dat wel van plan zou zijn (tenzij wat ik zelf mee wilde nemen direct verband houdt met mn dieetwensen).
Ja, dat zou inderdaad ook heel goed kunnen. Dat 'ie dat als zo vanzelfsprekend beschouwt, dat hij er niet over heeft nagedacht dat nog even expliciet te maken. Maar inderdaad, het zou wel netjes zijn om als je eigenlijk de ander min of meer vraagt een bbq voor je te regelen, ergens daarbij ook te laten vallen dat je uiteraard graag bijdraagt in de kosten en dat als het fijn is als je zelf ook wat meeneemt, de ander dat even moet laten weten.quote:Op donderdag 2 mei 2024 15:54 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dit dus. Met wat meer context dan ik gaf
En wellicht komt neef straks met de beurs en vraagt hoeveel hij moet bijdragen. Omdat hij daar al vanuit ging, maar dat vooraf dus niet zo is uitgesproken.
En als de gastvrouw het druk heeft, en de plannen worden omgezet naar iets wat meer werk vraagt, vind ik dat al helemaal een reden om vooraf af te stemmen qua werk en kosten.
af en toe een klein slokje olijfolie nemenquote:
Als je misselijk bentquote:Op donderdag 2 mei 2024 16:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
af en toe een klein slokje olijfolie nemen
Je neef komt toch uit NL en niet uit je nieuwe thuisland?quote:Op donderdag 2 mei 2024 16:02 schreef Barreltje het volgende:
Ja. Cultuur clashje hier dus.
Want men is hier vrij goed in minder direct zijn..
Hier is het normaal dat iedereen sowieso wat meeneemt, ook al vraag je er niet om. Zo hadden we op onze housewarming ineens 9 (!) taarten , waarvan we er 1 zelf geregeld hadden..![]()
En geld vragen nadat je ergens gegeten hebt dat gebeurt hier dus helemaal niet.. dus.. hmm..
Neequote:
Doe dan maar een stukje kaas, met olijfoliequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Dit, wel extra leuk als gasten iets lekkers meenemen zoals een fles wijn. Maar dat is zeker niet nodig.quote:Op donderdag 2 mei 2024 16:17 schreef Blues het volgende:
Mss ben ik heel raar, maar als er familie bij ons op bezoek komt en blijft eten ga ik ze niet vragen om een bijdrage.
Met vrienden heb ik dat soms wel gedaan, bv een grote barbecue of picknick. Maar ja #studentenbudgetquote:Op donderdag 2 mei 2024 16:17 schreef Blues het volgende:
Mss ben ik heel raar, maar als er familie bij ons op bezoek komt en blijft eten ga ik ze niet vragen om een bijdrage.
Heel goed, veel chlamydia besmettingen onder jongeren hoorde ik vorige week op de radio. Voorkomen is beter dan genezenquote:Op donderdag 2 mei 2024 16:31 schreef Tele6 het volgende:
Ik zie hier een student in een hippe outfit EN SOKKEN IN SANDALEN langslopen.
Is niet lullig hoorquote:Op donderdag 2 mei 2024 16:41 schreef Kaatje1 het volgende:
Inderdaad @:blues Wanneer ik mensen uitnodig zal ik nooit vragen om geld (ook nu niet). Maar wanneer men er om vraagt zou ik wel vragen wat zij meenemen. Straks zit je met 10 stokbroden en geen vlees. Of zoals SCbbqmeet, iedereen neemt iets mee.
Balen voor G. Bedoel het niet lullig en op t strand is het geen optie, maar is een stok een idee? Een van mijn flatgenoten die af en toe ook moeite heeft met lopen gebruikt die tegenwoordig (man is iets jonger dan ik) en opeens zie ik m de hond aan de overkant uitlaten ipv het veldje bij mij voor.
En mijn zus wandelt altijd met 2 van die stokken, van nordic walking
1970 doet de groetjesquote:Op donderdag 2 mei 2024 16:31 schreef Tele6 het volgende:
Kweenie hoe het precies is gegaan en hoe leuk ze zijnquote:Op donderdag 2 mei 2024 16:36 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vind jezelf uitnodigen ook wel iets anders dan andersom... en dan ook nog BBQ vragen en verwachten dat de ontvangende partij het regelt en betaalt? I would neeeever!
Dat was het plan… tot neef bedacht dat het wel leuk zou zijn als Barrel een BBQ zou doen.quote:Op donderdag 2 mei 2024 17:09 schreef Blues het volgende:
[..]
Kweenie hoe het precies is gegaan en hoe leuk ze zijnmaar toch zou ik ze nooit vragen om mee te betalen.
Als het me teveel werk zou zijn of geen zin in zou hebben wel de BBQ afserveren en zeggen dat het een bakkie met wat lekkers gaat worden. Dat kan toch ook?
Terug naar het 1e planquote:Op donderdag 2 mei 2024 17:27 schreef Cat-astrophe het volgende:
Dat was het plan… tot neef bedacht dat het wel leuk zou zijn als Barrel een BBQ zou doen.
Mja dst is een beetje het punt.quote:Op donderdag 2 mei 2024 17:27 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dat was het plan… tot neef bedacht dat het wel leuk zou zijn als Barrel een BBQ zou doen.
Maar als jullie het allebei niet zien zitten kan je dat toch gewoon eerlijk zeggen? Je zegt zelf dat je het eigenlijk te druk hebt dus dat kan dan toch gewoon een goede en eerlijke reden zijn.quote:Op donderdag 2 mei 2024 18:03 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Mja dst is een beetje het punt.
As maandag komen vrienden langs en die heb IK gevraagd om te komen eten.. geen haar op mn hoofd die er aan denkt om hun iets te vragen..
Ook voor de koffie hoeft er niks betaald te worden. Want uitnodiging.. maar de upgrade van koffie naar BBQ viel hier niet zo in de smaak. Ook niet bij de chef, die het vanuit ZIJN cultuur eigenlijk heel onbeschoft vind.
Al is het daar weer de normaalste zaak om totaal ongeplanned bij familie binnen te vallen en vervolgens thee en snacks geserveerd te krijgen..![]()
De Joy van een multiculturele relatie in een 3e land
Ik ben #teamkaatjequote:Op donderdag 2 mei 2024 18:03 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Mja dst is een beetje het punt.
As maandag komen vrienden langs en die heb IK gevraagd om te komen eten.. geen haar op mn hoofd die er aan denkt om hun iets te vragen..
Ook voor de koffie hoeft er niks betaald te worden. Want uitnodiging.. maar de upgrade van koffie naar BBQ viel hier niet zo in de smaak. Ook niet bij de chef, die het vanuit ZIJN cultuur eigenlijk heel onbeschoft vind.
Al is het daar weer de normaalste zaak om totaal ongeplanned bij familie binnen te vallen en vervolgens thee en snacks geserveerd te krijgen..![]()
De Joy van een multiculturele relatie in een 3e land
1 oquote:Op donderdag 2 mei 2024 16:00 schreef Cat-astrophe het volgende:
Tevens is mijn lichte keelpijn van gisteren ontaard in een droog hoestje. Wat meer keelpijn geeft![]()
Pluspunt is wel dat ik niet meer zo misselijk ben als toen ik opstond.
Al weet ik nog steeds niet zeker of ik nu wel of geen koorts heb.
Dus loose - win - loose zullen we maar zeggen?
Dan snap ik de dieetwensen niet.quote:Op donderdag 2 mei 2024 18:03 schreef Barreltje het volgende:
Ook voor de koffie hoeft er niks betaald te worden. Want uitnodiging.. maar de upgrade van koffie naar BBQ viel hier niet zo in de smaak.
Vanmiddag Terre des Hommes aan de deur. Die beweerden voor het goede doel gratis met een groep vrienden in hun vrije tijd te collecteren.quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:00 schreef borisz het volgende:
Toch naar binnen omdat het terras te koud wordt...
Ligt er te dik op. Kan niet goed zijn.quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:01 schreef Molo het volgende:
[..]
Vanmiddag Terre des Hommes aan de deur. Die beweerden voor het goede doel gratis met een groep vrienden in hun vrije tijd te collecteren.
Moest meteen aan jou denken, vage sector is het toch soms...
Heb ze ook met eenquote:Op donderdag 2 mei 2024 19:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ligt er te dik op. Kan niet goed zijn.
[ afbeelding ]
Hier laatst in de flat, op een zaterdagavond, “studenten die geld in zamelden voor Oekraïne”. Op de flaapp gevraagd om men dit soort niet meer binnen wilden laten (later bleek dat er ca 6 binnen waren). Komt de reactie: ik mocht hun pasje zien….duh dan zijn ze al binnen. 3 dagen later werd er in Zuid een meneer overvallen. Nieuwsberichtje daarvan ook in de app gezet, heeft iedereen gelezen, en van niemand reactiequote:Op donderdag 2 mei 2024 19:01 schreef Molo het volgende:
[..]
Vanmiddag Terre des Hommes aan de deur. Die beweerden voor het goede doel gratis met een groep vrienden in hun vrije tijd te collecteren.
Moest meteen aan jou denken, vage sector is het toch soms...
Hier is de armageddon ook aanstaandequote:Op donderdag 2 mei 2024 19:06 schreef Cat-astrophe het volgende:
De lucht is hier in 10 minuten GROEN gekleurd.
Ik verwacht op korte termijn katten onder de bank ivm hel ende verdoemenis.
Zonde voor ze, want met een ander verhaal hadden ze wrsl wel wat gekregen.quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:04 schreef Molo het volgende:
[..]
Heb ze ook met eensmoelwerk hard uitgelachen
Wat een lulverhaal man. Voor de dorstige kinderen in Oekraïne, kwam er nog bij als tranentrekker. Flikker lekker op man
Ik zie de wolken aankomen maar het gaat echt tergend langzaam. Nog altijd brandende zon in Deventer.quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:18 schreef Syrena het volgende:
[..]
Hier is de armageddon ook aanstaandeRIP Limburg. Gelukkig rolluiken
Ja nouja meer een vlindertje actie. Al ha gezegd en nu vind ik het lastig om iets anders te communicerenquote:Op donderdag 2 mei 2024 18:51 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dan snap ik de dieetwensen niet.
Nee dat komt niet uit is toch een topantwoord in zo'n geval?
Jij bent echt veel te lief voor ditquote:Op donderdag 2 mei 2024 19:26 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ja nouja meer een vlindertje actie. Al ha gezegd en nu vind ik het lastig om iets anders te communiceren
Je moet iets. Blote voeten zichtbaar schijn ook een dingetje te zijn.quote:Op donderdag 2 mei 2024 16:31 schreef Tele6 het volgende:
Prachtig gekeurde lucht heb ik hier ook. Echter zo goed als wind stil en geen onweer.quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:06 schreef Cat-astrophe het volgende:
De lucht is hier in 10 minuten GROEN gekleurd.
Ik verwacht op korte termijn katten onder de bank ivm hel ende verdoemenis.
Onderbankbewoners zijn het niet met me eens maar de verdoemenis is…. teleurstellend.quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:36 schreef z80 het volgende:
[..]
Prachtig gekeurde lucht heb ik hier ook. Echter zo goed als wind stil en geen onweer.
Hier hetzelfde. Had wel iets meer verwacht.quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:26 schreef Kaatje1 het volgende:
Hier is het grauw en een stuk frisser, maar naast gerommel is hier niets aan de hand.
In een land dat straat arm is. En een burgeroorlog heeft.quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:45 schreef Kaatje1 het volgende:
Op t nieuws, 48 graden in Myanmar en ergens anders in die regio in de nacht niet onder de 30 gr. da’s echt doffe ellende
Zie op x een filmpje van Venlo loopt een meneer tot aan z’n knieën in het waterquote:Op donderdag 2 mei 2024 20:17 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ah, toegang tot mijn kantoor blijkt blank te staan.
Iets meer geflits hier, maar dat was het dan ook. Hopelijk blijft 't zo.quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Onderbankbewoners zijn het niet met me eens maar de verdoemenis is…. teleurstellend.
Paar rommeltjes, 1 foto flits en het regent een beetje.
quote:Op donderdag 2 mei 2024 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:
ONWEER IN DEVENTER
![]()
niet mijn weer gaan ontkennen want dan gaat je kop deraf
Misschien kan je nog zeggen dat je toch een vollere agenda hebt dan gedacht dus dat je geen tijd hebt om de bbq voor te bereiden. Dus als zij dat willen regelen komt alles goedquote:Op donderdag 2 mei 2024 19:26 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ja nouja meer een vlindertje actie. Al ha gezegd en nu vind ik het lastig om iets anders te communiceren
quote:Op donderdag 2 mei 2024 22:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik 350 bieden op en biljetje dat hoogstens 275 waard is. Gewoon blind afwijzen![]()
Veeg de kont van je moeder joh sukkel
"Ik ga het niet redden"quote:Op donderdag 2 mei 2024 21:41 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Misschien kan je nog zeggen dat je toch een vollere agenda hebt dan gedacht dus dat je geen tijd hebt om de bbq voor te bereiden. Dus als zij dat willen regelen komt alles goed
Zou het ook moeilijk vinden hoor, maar klein leugentje ben ik dan altijd wel goed in
quote:Op donderdag 2 mei 2024 22:48 schreef Dr_Flash het volgende:
ja 360 wordt ook nog afgewezen. Verliezer ben je.
Lekker origami van het billetje makenquote:Op donderdag 2 mei 2024 23:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee ik hoef hem nu ook niet meer voor 400. Of 360. Steek hem nou maar waar het diep is
Ben je ziek?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 08:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Tevens goedemorgen. Het is erg donker hier. Zo terug bed in
Hoest nog steeds. Maar wel steeds minder. Heb goede hoop dat het over een weekje echt over isquote:Op vrijdag 3 mei 2024 08:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
Hoe is het met jouw migraine?
En met de blafhoest van @:tele6?
😢 dat klinkt als een naar gedoe! Ha ‘moet’ ergens beginnen.quote:
Makkelijk gezegd natuurlijk maar een planning kan je natuurlijk ook negeren en gewoon dat toet eten. Maar dat wist je natuurlijk zelf ook. Daarom…neem dat toetje nu, als een soort burgerlijke ongehoorzaamheidquote:Op vrijdag 3 mei 2024 10:05 schreef Tele6 het volgende:
Ehm. +2 kennelijk
Gaat soepel hier
Had gister een mega baalavond. B zit slecht in z'n vel deze week en appt/belt niet of alleen super kortaf. Sportclub trainers (van wie ik hoofdtrainer ben) waren aan het ruziën (en dan grijp ik in, en dan zijn ze kwaad op mij ipv elkaar). En ik heb moeite om genoeg te eten waardoor ik vervolgens na werk steeds bijna van m'n stokje ga omdat het toch een halfuur fietsen is naar huis. Gister had ik gepland om een toetje te gaan eten als ik de badkamer had gepoetst maar ik kreeg de badkamer niet schoon dus geen toetje.
Ja, dat vind ik nou eigenlijk ook. Ik was eindelijk zo ver dat ik niet meer altijd iets mankeerde. Dat mijn chronosche ziekten mijn leven niet meer zo bepalen maar gewoon op de achtergrond aanwezig zijn. Dat ik eigenlijk normaal kan leven met af en toe een mankementje hier of daar.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:28 schreef Kaatje1 het volgende:
Oh shit @:lucky_strike Alsof je al niet genoeg ellende hebt
Hehe, fingers crossed. Maar ja, dat zou goed kunnen. Ze was ook niet direct overtuigd van reuma. Eerst maar eens afwachten. Maar ik vind het wel eng. Ik heb al een autoimmuunziekte dus de kans op een extra is dan groter.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 10:17 schreef AnneX het volgende:
[..]
😢 dat klinkt als een naar gedoe! Ha ‘moet’ ergens beginnen.
Kan het ook niet zijn om ‘ uit te sluiten’…fingers crossed. 😘
Hier heb je geen tips over nodig toch? Je snapt zelf vast wat er mis gaatquote:Op vrijdag 3 mei 2024 10:05 schreef Tele6 het volgende:
Ehm. +2 kennelijk
Gaat soepel hier
Had gister een mega baalavond. B zit slecht in z'n vel deze week en appt/belt niet of alleen super kortaf. Sportclub trainers (van wie ik hoofdtrainer ben) waren aan het ruziën (en dan grijp ik in, en dan zijn ze kwaad op mij ipv elkaar). En ik heb moeite om genoeg te eten waardoor ik vervolgens na werk steeds bijna van m'n stokje ga omdat het toch een halfuur fietsen is naar huis. Gister had ik gepland om een toetje te gaan eten als ik de badkamer had gepoetst maar ik kreeg de badkamer niet schoon dus geen toetje.
Elk nadeelquote:Op vrijdag 3 mei 2024 10:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Die 3 extra ibuprofen is echt wel te gek, slijmbeursontsteking is een stuk minder pijnlijk, maar de rest van het lijf juicht ook. Zomaar snel kunnen opstaan, geen pijn in m’n polsen ga zo maar door
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |