abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 30 april 2024 @ 15:47:41 #1
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_213372287
Hola!

Iets waar ik me al een poosje geleden over heb zitten verwonderen en wat ik al een poos opmerkelijk vind, is dat er niet ook een soort wettelijk "label" voor de gehorigheid van een huis bestaat. Net zoals huizen tegenwoordig een energielabel moeten hebben.

Neem even deze woning als voorbeeld. Los van wat je van de woning zelf, de inrichting (ahum) en de locatie vindt. ;)

Bouwjaar 1938, portiekflat met bovenburen. Er werd in die tijd nog nauwelijks iets aan isolatie tussen woningen gedaan. Je kan er vanuit gaan dat je je bovenburen en de buren naast je met gemak veel gaat horen.

En ja, ik snap ook wel dat een label met zoiets als gehorigheid niet heel specifiek tot op de exacte decibel te verifiëren is. Hangt van meerdere factoren af, zoals uiteraard wat voor buren je hebt. De ene persoon is een stuk luider dan de andere.
Maar iedereen loopt bijvoorbeeld rond door zijn woning (buiten mensen in een rolstoel, sorry :X ). Ik heb zelf vroeger een paar jaar in een jaren 60 flatje gewoond en daarna ook een paar jaar in een flat die in 2008 gebouwd was.

Ik kan melden, dat in het jaren 60 flatje ik mijn bovenbuurman continu hoorde rondlopen, elke voetstap hoorde je.... en als hij een deur open of dicht deed, enzovoort enzovoort. Terwijl in de flat uit 2008 (waar ik ook bovenburen had) hoorde ik zo goed als nooit wat. Het verschil was echt mega. Terwijl in beide gevallen mijn buren normale lui waren die niet excessief herrie maakten.

Je woongenot is namelijk enorm afhankelijk hiervan vind ik. Natuurlijk is het niet erg als je eens wat leefgeluiden van je buren hoort, maar er zit wederom in mijn mening, een mega verschil tussen iedere dag deuren horen open/dicht gaan, "bonk bonk bonk" van heen en weer geloop boven je horen, en af en toe eens een geluidje dat van een woning boven/naast je afkomstig is.

Hoe denken jullie hierover? Je kan namelijk bijvoorbeeld met een bezichtiging in een woning (die vaak max een half uurtje duurt) ook nauwelijks een inschatting maken hoeveel "overlast" er is vanwege slechte isolatie tussen woningen. Je buren kunnen op dat moment net allemaal aan het werk zijn, of ergens op bezoek zijn of whatever.

Was wel benieuwd naar meningen/ervaringen hierover :)
pi_213373004
Alles voor bouwbesluit 2012 is 'bagger' wat dat betreft.
pi_213373010
Het huis bezichtigen in de avonduren of weekends.
Misschien wat info vragen bij de buren.
  dinsdag 30 april 2024 @ 16:45:43 #4
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_213373027
Ja, eens. Zelf in het verleden ook in gehorige woningen gewoond en dat was echt hel. Ik snap niet hoe mensen dat kunnen.
Looked so alive, turns out I'm not real
Just something you paid for
  dinsdag 30 april 2024 @ 16:47:59 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213373054
quote:
3s.gif Op dinsdag 30 april 2024 16:43 schreef Socios het volgende:
Dat is natuurlijk onzin.
The love you take is equal to the love you make.
pi_213373099
Ik verkies altijd bovenste verdieping daarom. Mits lift.
pi_213373197
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2024 16:47 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk onzin.
Dit, in 1990 bouwden ze al met ankerloze woning scheidende spouwmuren. Deze woningen zijn uitstekend!
pi_213373206
Geluidsoverlast is de meest voorkomende klacht denk ik.
Harde muziek, klussen in de late uurtjes, ruziemakende stellen, rennende kinderen, blaffende of jankende honden, bezoek dat vertrekt en toch nog langdurig op die claxon ramt tijdens het wegrijden, nou ja dat soort dingen dus.
En je kunt er niet veel tegen doen, hooguit de buren er op aanspreken en als dat niet werkt de pliesie bellen.
Politie kan in deze ook niet zoveel doen.
pi_213373350
quote:
3s.gif Op dinsdag 30 april 2024 16:43 schreef Socios het volgende:
Niet altijd; mijn huis uit 2004 is ongelooflijk goed geïsoleerd. De buurman heeft zijn muziek vaak enorm hard staan, maar dat hoor je pas als je buiten komt.
pi_213373371
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 16:44 schreef Hiddendoe het volgende:
Het huis bezichtigen in de avonduren of weekends.
Misschien wat info vragen bij de buren.
Ik heb ooit het geluk gehad dat toen ik een huis ging bezichtigen, dat de buurman trompet aan het spelen was! _O-
Die bezichtiging was dan ook zeer snel afgelopen! :')

De 2 dingen die ik het belangrijkste vind bij een huis zijn: niet tussen Tokkies, en niet gehorig.
Verder sta ik echt open voor veel dingen.
  dinsdag 30 april 2024 @ 17:26:48 #11
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_213373466
Zou wmb een mooie toevoeging zijn.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  Moderator dinsdag 30 april 2024 @ 17:58:57 #12
Dick Laurent Is Dead
pi_213373760
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 17:17 schreef ToT het volgende:

[..]
Ik heb ooit het geluk gehad dat toen ik een huis ging bezichtigen, dat de buurman trompet aan het spelen was! _O-
Die bezichtiging was dan ook zeer snel afgelopen! :')

De 2 dingen die ik het belangrijkste vind bij een huis zijn: niet tussen Tokkies, en niet gehorig.
Verder sta ik echt open voor veel dingen.
Naja en daarom dus gewoon een eerlijk label voor gehorigheid van een woning introduceren, vind ik. :)

Net zoals met A, B C, enz van het energie label met een klassificatie.

Bijvoorbeeld > A = Goed akoestisch geïsoleerde woning in bezit van spouwmuren en vloerisolatie.
F = Zeer matig akoestisch geïsoleerde woning, nauwelijks tot geen geluidsdempende materialen tussen de woningen.

Is gewoon wel zo eerlijk ook naar een koper toe vind ik. En sure... vervelend als je als verkopende partij een F of G woning hebt maar ook op gehorigheid en geluidsisolatie zijn er dingen die je kan aanpassen om het op zijn minst een a twee labels hoger te tillen, net als met het energielabel.
pi_213373803
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 april 2024 17:58 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Naja en daarom dus gewoon een eerlijk label voor gehorigheid van een woning introduceren, vind ik. :)

Net zoals met A, B C, enz van het energie label met een klassificatie.

Bijvoorbeeld > A = Goed akoestisch geïsoleerde woning in bezit van spouwmuren en vloerisolatie.
F = Zeer matig akoestisch geïsoleerde woning, nauwelijks tot geen geluidsdempende materialen tussen de woningen.

Is gewoon wel zo eerlijk ook naar een koper toe vind ik. En sure... vervelend als je als verkopende partij een F of G woning hebt maar ook op gehorigheid en geluidsisolatie zijn er dingen die je kan aanpassen om het op zijn minst een a twee labels hoger te tillen, net als met het energielabel.
Ja een jaren '30 rijtjeshuis met planken vloeren die over de hele breedte doorlopen en waarbij achter de schotten onder de dakkapellen een grote doorlopende ruimte naar de laatste hoekwoning is (zoals wat ik serieus heb gehad) mag wel de laagste label hebben! :') Enkelsteense muurtjes enzo.

Maar goed; met huizen die een laag energielabel hebben, ga ik er ook van uit dat ze erg gehorig zijn.
Bij oude gemoderniseerde huizen met een beter energielabel ga ik er niet automatisch van uit dat de geluidsisolatie met de buren verbeterd is.

Een vriend van me werkt in de bouw en die moest een keer in een hele wijk alle rijtjeswoningen akoestisch isoleren door de doorlopende betonplaten bij de muren door te zagen en en met een bepaalde constructie weer te bevestigen zodat er niet zo veel contactgeluid meer was.
  Moderator dinsdag 30 april 2024 @ 18:19:04 #14
Dick Laurent Is Dead
pi_213373905
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 18:05 schreef ToT het volgende:

[..]

Maar goed; met huizen die een laag energielabel hebben, ga ik er ook van uit dat ze erg gehorig zijn.
Bij oude gemoderniseerde huizen met een beter energielabel ga ik er niet automatisch van uit dat de geluidsisolatie met de buren verbeterd is.

Hier zeg je wel iets interessants vind ik. Het is namelijk een slimme en (best) logische gedachte dat je hier niet automatisch vanuit gaat...

Máár ik denk dat toch heel veel mensen bij het lezen op Funda over een "gemoderniseerde" woning, die er ook nog eens op de foto's lekker strak en nieuwbouw'achtig uitziet, wèl soort van automatisch er vanuit gaan dat deze woning ook lekker stil en niet gehorig is.

Totdat ze er een paar dagen wonen en hun buurman lekker de wc kunnen horen doortrekken :') :X
pi_213373923
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 april 2024 18:19 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Hier zeg je wel iets interessants vind ik. Het is namelijk een slimme en (best) logische gedachte dat je hier niet automatisch vanuit gaat...

Máár ik denk dat toch heel veel mensen bij het lezen op Funda over een "gemoderniseerde" woning, die er ook nog eens op de foto's lekker strak en nieuwbouw'achtig uitziet, wèl soort van automatisch er vanuit gaan dat deze woning ook lekker stil en niet gehorig is.

Totdat ze er een paar dagen wonen en hun buurman lekker de wc kunnen horen doortrekken :') :X
Dit ja.

Het zou fijn zijn als je zo'n huis eerst ff een tijdje zou kunnen huren.

Ik heb trouwens wel een leuk gemoderniseerd jaren '20 huis op het oog, maar ik vrees idd het ergste met geluidsoverlast! _O-
Dan maar liever iets simpelers maar nieuwers ergens anders.

_O- Dat met de wc doortrekken; een paar weken geleden was er een topic hier op FOK! over dat de TS altijd tegelijkertijd met z'n buurman ging zitten schijten en ze elkaar konden horen! :')
pi_213373952
Overigens ook een goed puntje voor zo'n gehorigheids-graad: grenzen de woonkamers aan elkaar, of grenzen de deuren en daar achter de halen aan elkaar? Scheelt ook enorm!
pi_213375553
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 18:20 schreef ToT het volgende:

[..]
Dit ja.

Het zou fijn zijn als je zo'n huis eerst ff een tijdje zou kunnen huren.

Ik heb trouwens wel een leuk gemoderniseerd jaren '20 huis op het oog, maar ik vrees idd het ergste met geluidsoverlast! _O-
Dan maar liever iets simpelers maar nieuwers ergens anders.

_O- Dat met de wc doortrekken; een paar weken geleden was er een topic hier op FOK! over dat de TS altijd tegelijkertijd met z'n buurman ging zitten schijten en ze elkaar konden horen! :')
In onze vorige woning kon ik letterlijk de buurvrouw horen plassen.
En dan hoorde je ook echt hoe ze aan het na druppelen was :')
pi_213375581
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2024 20:25 schreef GM78 het volgende:

[..]
In onze vorige woning kon ik letterlijk de buurvrouw horen plassen.
En dan hoorde je ook echt hoe ze aan het na druppelen was :')
En ik neem aan dat het geen heerlijk slanke blondine was van midden 20? :X
pi_213375634
[quote]0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 20:28 schreef ToT het volgende:

[..]
En ik neem aan dat het geen heerlijk slanke blondine was van midden 20? :X

Helaas niet :'(
pi_213376280
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 17:02 schreef Klepper272 het volgende:

[..]
Dit, in 1990 bouwden ze al met ankerloze woning scheidende spouwmuren. Deze woningen zijn uitstekend!
Totdat er een dakkapel gebouwd wordt waarbij puin in de spouw valt. Gelukkig zijn mijn huidige buren rustiger dan de bouwers van die dakkapel dus valt het nog wel mee.
pi_213376309
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 21:18 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Totdat er een dakkapel gebouwd wordt waarbij puin in de spouw valt. Gelukkig zijn mijn huidige buren rustiger dan de bouwers van die dakkapel dus valt het nog wel mee.
Tja, als je een steen door dubbelglas gooit dan tocht het ook ;)
pi_213376411
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 21:20 schreef Klepper272 het volgende:

[..]
Tja, als je een steen door dubbelglas gooit dan tocht het ook ;)
Ja, maar een ruit vervangen is mogelijk, een spouw leeg halen is ongeveer je huis afbreken.
pi_213376496
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 21:27 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Ja, maar een ruit vervangen is mogelijk, een spouw leeg halen is ongeveer je huis afbreken.
Afbreken lijkt mij niet nodig.
Met een camera locatie puin lokaliseren en dan puin verwijderen.

Maar mijn punt is dat een goede uitgevoerde ankerloze spouwmuur uit 1990 een beter oplossing is dan 20 cm dikke kalkzandsteenmuur die veel later ook gewoon gebouwd werd.

Dat je buren onzorgvuldig zijn geweest en de boel vernaggeld hebben is behoorlijk vervelend.
pi_213377223
Nog een label naast het energielabel, klimaatbestendigheidlabel en funderingslabel. Ik stel voor dat als je je om een bepaald onderwerp druk maakt, je gewoon een deskundige inhuurt en meeneemt bij de bezichtiging, in plaats van iedere woningverkoper/koper op te zadelen met een paar honderd euro per nog te bedenken label.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_213378860
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 21:35 schreef Klepper272 het volgende:

[..]
Afbreken lijkt mij niet nodig.
Met een camera locatie puin lokaliseren en dan puin verwijderen.

Maar mijn punt is dat een goede uitgevoerde ankerloze spouwmuur uit 1990 een beter oplossing is dan 20 cm dikke kalkzandsteenmuur die veel later ook gewoon gebouwd werd.

Dat je buren onzorgvuldig zijn geweest en de boel vernaggeld hebben is behoorlijk vervelend.
Ik heb nu rustige buren en het zal mijn tijd wel duren. Het is eigenlijk meer dat ik me verbaasde dat je nooit iets hoorde en dat ik later dus net aan een wasmachine hoor of een deur ongecontroleerd dichtslaan. Ik maak me er niet druk om. Als kind in huizen gewoond waar je de buren naar de wc hoorde gaan of wist wat er op tv was. Nu hoor ik soms iets zonder me er aan te storen.
pi_213468280
In de regel kun je zeggen dat betonnen vloeren en spouwmuren het beste zijn, daar heb je geen label voor nodig. De meeste prefab woningen vanaf de jaren 90 zijn redelijk geïsoleerd en geluidsarm.

Vrijstaand is helemaal super !
  Moderator donderdag 9 mei 2024 @ 11:29:00 #27
Dick Laurent Is Dead
pi_213478084
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 17:58 schreef Sport_Life het volgende:
In de regel kun je zeggen dat betonnen vloeren en spouwmuren het beste zijn, daar heb je geen label voor nodig. De meeste prefab woningen vanaf de jaren 90 zijn redelijk geïsoleerd en geluidsarm.

Vrijstaand is helemaal super !
Goed punt, maar in mijn initiële post doelde ik ook op dat bijv een Funda nooit ook hier maar iets over noemt. Je weet het dus simpelweg van tevoren niet als je een bezichtiging doet op een huis. En de makelaar weet dit soort dingen vaak ook niet, die roepen vaak maar gewoon de standaard dingetjes als "leuke kindvriendelijke buurt, huis is goed onderhouden, kozijnen vorig jaar nog geschilderd!" :')

Het is dus - in ieder geval voor een leek - erg moeilijk om hier achter te komen voordat je daadwerkelijk een bod gaat doen op het huis.
pi_213508374
Het hangt ook binnen een woning van veel factoren af. Woonde hiervoor een vooroorlogse huis met boven buren. Heerlijk huiske. Had een leuk stel boven ons, buurman was ook een aardige gast. Voor het leuke stel woonde er een prostituee gok ik, er werd wel erg veel geneukt nl. Overdag met hoofd doek boodschappen doen, in de avond 2 tot 3 keer seks, uiteraard gevolgd met trap op en af. Meestal deden ze dat nog een verdieping hoger, hoorde ik het bed, deden ze het op de bank hoorde ik alles, snel, ik kom, hard gekreun etc.

Daarna kwam eerst de boven buuf, daarna met vriend en daarna ook met kind, echt nauwelijks iets van gehoord, goede ondervloer, hadden ook tussen de plinten extra geïsoleerd ed. Toen zij weg gingen, kregen (inmiddels) we antikraak studenten boven ons wonen. Wekelijks feesten. Vloer was er uit, dus hoorde echt alles, wanneer ze een bierflesje op de grond zette hoorde je dat. Uiteindelijk via de verhuurder geëist dat ze er uit werden gezet, dat ging opmerkelijk snel 24 uur nadat ik gebeld had stonden ze op straat, waar gaan jullie heen? Wisten ze niet, mooi zo. Daarna een meisje dat had gehoord dat we zeikerds waren. Dus die liep in het begin op haar tenen.
Stoorde we ons ook niet aan.
pi_213516797
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 18:23 schreef ToT het volgende:
Overigens ook een goed puntje voor zo'n gehorigheids-graad: grenzen de woonkamers aan elkaar, of grenzen de deuren en daar achter de halen aan elkaar? Scheelt ook enorm!
Absoluut!

In onze vorige woning, een hoekwoning uit 1902, hadden we in de woonkamer en grootste twee slaapkamers totaal geen last van gehorigheid vanuit de naastgelegen woning. Want onze woning grensde met de gang, trap, keuken, badkamer en klein hobby kamertje aan het huis van de buren.

Nadeel van die indeling is wel direct weer dat je meer warmteverlies hebt, doordat de belangrijkste kamers een grote zijgevel aan de buitenlucht hebben. Maar die hebben we toen zelf goed geïsoleerd.
  maandag 13 mei 2024 @ 11:02:08 #30
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_213544816
Nu woon ik in een caravan 20 meter achter het huisje die we aan het bouwen zijn en in die caravan hoor je ook alles. Geen buren want die hebben we niet maar wel de kippen (en de haan die snachts kraait) en de uil en de eksters horen we goed en de tracktors die langsrijden. Ons huis is bijna klaar, we zijn met de afwerking bezig en het meest opvallende, nu al, is wel de stilte in dat huis. In de caravan sta je meer in contact met buiten wat ook fijn is maar we verheugen ons toch wel op de stilte van ons huis straks.

Maar goed idee om hier ook een waarde aan te geven bij een huis.
To BG or not to BG!
  zondag 26 mei 2024 @ 18:53:34 #31
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_213694321
Het is eigenlijk best vreemd ja, als je erover nadenkt. Heb zelf een huurwoning uit '72, niet eens zo heel erg oud. Nou, als ik iets beter had nagedacht had ik dat achteraf nooit gedaan want je hoort werkelijk fucking alles van elkaar. Deuren, trappen, de keukenkraan, pissen, hele gesprekken (niet verstaanbaar denk ik, maar ze praten hiernaast Pasjtoe en de andere kant is een alleenstaande bejaarde, dus weet ik het 🤷). Heb ik nog ontzettend mazzel dat ze vrijwel geen muziek draaien.

En dat werkt natuurlijk twee kanten op, dus meestal gaat hier meteen een koptelefoon op als het volume wat hoger moet, en 's nachts kan ik een partij door m'n huis gaan sluipen omdat de Afghanen anders wakker worden, want die liggen op m'n overloop één muurtje verderop. Dat soort ellende.

Althans, je voelt je een beetje moreel verplicht om op dat niveau rekening te houden. En dat is jammer, je huis hoort idealiter je eigen cocon te zijn, maar het voelt hier meer alsof je op kamers zit.

Buiten gezond verstand is er niks dat je daarvoor waarschuwt, én er zijn natuurlijk ook van die grensgevallen waarbij je het niveau van isolatie niet goed kunt afleiden uit het bouwjaar (zie eerder argument over ankerloze spouw vs kalkzandsteen, of zo'n spouw met bouwpuin erin). Nou ja, je mag er van uitgaan dat een woning vanaf bouwbesluit '82 per definitie beter is dan de mijne, maar veel meer weet je niet.

Veelzeggend is wellicht dat m'n vader ook een jaren '70 tussenwoning heeft, maar daar hoor je nauwelijks iets. Weliswaar is dat geen (ex-) seniorenwoning zoals de mijne, het kan zijn dat dat qua krakkemikkigheid scheelt.

Dus ja, ik ben denk ik wel voorstander van het onderzoeken en openbaar maken van zulke gegevens. Het heeft grote invloed op je wooncomfort. Met je buren moet je dan net zo goed mazzel hebben, maar goede geluidsisolatie scheelt gigantisch.

[ Bericht 2% gewijzigd door Kriegel op 26-05-2024 21:56:34 ]
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_213700319
Ja daarom woon ik ook vrijstaand want ik hou er niet van een gok te nemen dat je maar stille buren hebt. Iemand die ik ken had tapdansers boven ze _O- _O- :X
Facts don't care about your feelings
pi_213707767
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 16:53 schreef anndb het volgende:
Ik verkies altijd bovenste verdieping daarom. Mits lift.
Ik verkies altijd vrijstaand daarom.
  Moderator woensdag 29 mei 2024 @ 15:40:44 #34
Dick Laurent Is Dead
pi_213723350
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2024 23:30 schreef Sport_Life het volgende:

[..]
Ik verkies altijd vrijstaand daarom.
Ja ik denk dat de meeste mensen dat wel zouden verkiezen ;) Maar aangezien de gemiddelde vrijstaande woning in Nederland nou niet bepaald goedkoop is, plus ze ook (behalve in buitengebieden/plattelands-gemeenten) veel minder voorkomen, hebben de meeste mensen deze "keuze" vaak niet.
pi_213726201
quote:
12s.gif Op woensdag 29 mei 2024 15:40 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Ja ik denk dat de meeste mensen dat wel zouden verkiezen ;) Maar aangezien de gemiddelde vrijstaande woning in Nederland nou niet bepaald goedkoop is, plus ze ook (behalve in buitengebieden/plattelands-gemeenten) veel minder voorkomen, hebben de meeste mensen deze "keuze" vaak niet.
Ach wat is duur. Als het zo doorgaat dan kost een beetje starterswoning over 10-15 jaar ook 1m ;).
pi_213726272
Vind het altijd best vreemd dat geluidsisolatie tegenwoordig wel best goed geregeld is, maar dat er verder betreft akoestiek niks in het bouwbesluit geregeld is. De meeste nieuwe huizen zijn galmbakken waar de Arena nog jaloers op brengt. Als bewoner mag je dan weer best wat investeren om dat we uit te krijgen.
pi_213727429
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 20:25 schreef KaheemSaid het volgende:
Vind het altijd best vreemd dat geluidsisolatie tegenwoordig wel best goed geregeld is, maar dat er verder betreft akoestiek niks in het bouwbesluit geregeld is. De meeste nieuwe huizen zijn galmbakken waar de Arena nog jaloers op brengt. Als bewoner mag je dan weer best wat investeren om dat we uit te krijgen.
Is ook wel een beetje de inrichting trend. Enige wat nog een beetje zacht en absorberend is een stoffen bank. Dik vloerkleed, zware gordijnen, grote boekenkast (diffusor) e.d. zijn allemaal 'uit' :P
  vrijdag 31 mei 2024 @ 12:02:52 #38
306296 angels_on_the_sideline
Wat doe je hier. Ga weg.
pi_213741691
Woon zelf ook in tering gehorige huurflat. Beetje jammer :')
Bovenburen hoor je de hele tijd lopen en hebben ook klein kutkind die met speelgoed gooit op de vloer etc

Heb jaartje terug ff goed geinvestteerd in een van de beste noise canceling koptelefoons die er waren (sony Xm5)
Lost de gehorigheid zelf natuurlijk niet op maar ik ken nu wel gewoon films en series kijken en gamen op dik volume in alle rust zonder dat ik ook maar een bonkje of dingetje van de buren hoor. :Y)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')