Deze post wordt mede mogelijk gemaakt door Flinkquote:Op maandag 29 april 2024 17:53 schreef Jemoederniet het volgende:
Ik bestel vaak bij Flink. Ik zie er zoveel fietsen hier dat het lijkt of de hele buurt bij Flink bestelt. Van de week heb ik nog de bon vergeleken met de prijzen bij de AH. De meeste producten hebben dezelfde prijs of zijn maar ietsje duurder. Hier hebben we een paar supermarktjes in de buurt maar daar kun je je kont niet keren en meestal is het superdruk. Een keer in het begin klopte de bestelling niet, maar dat werd direct opgelost door vriendelijke klantenservice en kreeg ik nog een 5 euro voucher voor de volgende bestelling. Ook als de bezorging een uur duurt krijg je excuses en een tegoedbon. Verder had Flink als enige een bestelpagina die het ook doet op een laptop, terwijl de concurrentie alleen een bestelapp had. Ook fijn dat je op je gemak de ingrediënten en voedingswaarden kunt lezen.
Heb je aandelen?quote:Op maandag 29 april 2024 17:53 schreef Jemoederniet het volgende:
Ik bestel vaak bij Flink. Ik zie er zoveel fietsen hier dat het lijkt of de hele buurt bij Flink bestelt. Van de week heb ik nog de bon vergeleken met de prijzen bij de AH. De meeste producten hebben dezelfde prijs of zijn maar ietsje duurder. Hier hebben we een paar supermarktjes in de buurt maar daar kun je je kont niet keren en meestal is het superdruk. Een keer in het begin klopte de bestelling niet, maar dat werd direct opgelost door vriendelijke klantenservice en kreeg ik nog een 5 euro voucher voor de volgende bestelling. Ook als de bezorging een uur duurt krijg je excuses en een tegoedbon. Verder had Flink als enige een bestelpagina die het ook doet op een laptop, terwijl de concurrentie alleen een bestelapp had. Ook fijn dat je op je gemak de ingrediënten en voedingswaarden kunt lezen.
Je vergeet dat alles maar tot max tot 10 uur open is. In tegenstelling tot veel andere landen waar winkels tot laat open zijn (zoals het zuiden van Europa) of 7/11 etc enzo 24 uur per dag open zijn zoals in de VS of azie.quote:Op maandag 29 april 2024 17:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
In de steden waar die flitsbezorgers zitten, kan je op bijna iedere straathoek wel een supermarkt vinden en je kan je boodschappen in heel Nederland laten bezorgen door meerdere supermarkten. Daarom is het ook raar dat zoveel flitsbezorgers in Nederland jarenlang met hun scootertjes boodschappen hebben bezorgt. Er is gewoon geen markt voor.
Flink kan met hun monopolie nu wel goede zaken doen voor die kleine groep waarvoor ze interessant zijn.
PR gemacht. Weg met stomme bedrijven die hun gare advertorials hier zetten.quote:Op maandag 29 april 2024 17:53 schreef Jemoederniet het volgende:
De strategie van flitsbezorgers als Flink is altijd geweest dat ze de bezorgkosten zo laag mogelijk houden en de individuele producten relatief duurder maken. Bij Flink zijn de bezorgkosten nog geen 2 Euro.quote:Op maandag 29 april 2024 17:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Heb je aandelen?
Dikgedrukte is trouwens vooral omdat het zo gruwelijk inefficiënt is, niet omdat het volume nu echt zo hoog is.
Meerdere dagen wachten? Als ik nu een bestelling plaats bij Albert Heijn heb ik het morgen in de loop van de dag binnen.quote:Op maandag 29 april 2024 17:37 schreef Triggershott het volgende:
Ik maakte weleens gebruik van Getir tot ik opeens zag dat ze niet meer bezorgden bij mij in de buurt. Toen op zoek gegaan naar een alternatief, Flink dus. Hopelijk vertrekken zij ook niet. Ik moet meerdere dagen wachten op Albert Heijn terwijl Flink binnen een kwartier levert. Beide hebben zo hun voordelen en nadelen.
Oneens. Soms kun je gewoon je tijd beter besteden dan naar de supermarkt te waggelen.quote:Op maandag 29 april 2024 18:00 schreef Sapstengel het volgende:
En voor de klanten, loop gewoon naar de supermarkt waarvan er in Nederland 3 op loopafstand zitten, tenzij je misschien ergens in Ruinerwold woont, maar daar bezorgt Flink ook niet.
Daarom zijn wij allemaal fok!-usersquote:Op maandag 29 april 2024 18:11 schreef Triggershott het volgende:
Of je kunt efficiënter met je tijd en energie omgaan
Pull Request gemacht?quote:Op maandag 29 april 2024 17:58 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
PR gemacht. Weg met stomme bedrijven die hun gare advertorials hier zetten.
Dat is helaas niet overal het geval. Nu toevallig wel, als ik mijn bestelling morgen wil ontvangen kan ik tussen 5.70 en 7.95 euro bezorgkosten betalen. Bij Flink kan ik het over een kwartier ontvangen en goedkoper.quote:Op maandag 29 april 2024 18:09 schreef Hathor het volgende:
Meerdere dagen wachten? Als ik nu een bestelling plaats bij Albert Heijn heb ik het morgen in de loop van de dag binnen.
Heb hem declinedquote:
Als 7,95 al te veel bezorgkosten zijn voor een doos boodschappen dan kan je inderdaad efficiënter met je tijd om gaan.quote:Op maandag 29 april 2024 18:15 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Dat is helaas niet overal het geval. Nu toevallig wel, als ik mijn bestelling morgen wil ontvangen kan ik tussen 5.70 en 7.95 euro bezorgkosten betalen. Bij Flink kan ik het over een kwartier ontvangen en goedkoper.
Tijdens de pandemie was de markt natuurlijk een stuk groter, daar kwam de groei voornamelijk vandaan wat mij betreft.quote:Op maandag 29 april 2024 17:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
In de steden waar die flitsbezorgers zitten, kan je op bijna iedere straathoek wel een supermarkt vinden en je kan je boodschappen in heel Nederland laten bezorgen door meerdere supermarkten. Daarom is het ook raar dat zoveel flitsbezorgers in Nederland jarenlang met hun scootertjes boodschappen hebben bezorgt. Er is gewoon geen markt voor.
Ja alleen voor 99% van de mensen die bestellen is dit als een zombie in bed liggen en Netflix kijken of feesten of andere onzin. Gewoon je eigen shit fixen. Alsof het allemaal CEO's zijn die weken van 90 uur maken. Meestal allemaal lui en/of verwend. Haal je boodschappen, maak je huis schoon. Je leven is vooral druk omdat je fomo hebt.quote:Op maandag 29 april 2024 18:11 schreef Triggershott het volgende:
Oneens. Soms kun je gewoon je tijd beter besteden dan naar de supermarkt te waggelen.
Gelukkig dat je het zelf inziet.quote:Op maandag 29 april 2024 19:19 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja alleen voor 99% van de mensen die bestellen is dit als een zombie in bed liggen en Netflix kijken of feesten of andere onzin. Gewoon je eigen shit fixen. Alsof het allemaal CEO's zijn die weken van 90 uur maken. Meestal allemaal lui en/of verwend. Haal je boodschappen, maak je huis schoon. Je leven is vooral druk omdat je fomo hebt.
Kleine nuance: boodschappen bestellen bij AH of Jumbo vind ik anders. Het is gewoon dat ik een hekel heb aan flitsbezorgers en al die onzin er omheen.
Dan mogen ze hem wat beter coachenquote:Op maandag 29 april 2024 17:55 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Deze post wordt mede mogelijk gemaakt door Flink
Nu je het zegt, hier ook... goede ontwikkelingquote:Op maandag 29 april 2024 18:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
Mooi zo. Mis je niks aan.
Geldt trouwens ook voor die deelscooters die overal lukraak op trottoirs en in bermen werden neergezet. DIe zijn hier gelukkig ook verdwenen intussen.
Hoe vaak heb je boodschappen direct nodig na 10 uur in de avond?quote:Op maandag 29 april 2024 17:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Je vergeet dat alles maar tot max tot 10 uur open is. In tegenstelling tot veel andere landen waar winkels tot laat open zijn (zoals het zuiden van Europa) of 7/11 etc enzo 24 uur per dag open zijn zoals in de VS of azie.
Dus denk dat er zeker een markt voor blijft, vooral savonds.
Nog niet zo lang geleden ging alles om 6 uur dicht (behalve op koopavond, dan om 9 uur) en was op zondag alles potdicht. Bezorging van boodschappen bestond nog helemaal niet. Verrassend genoeg hebben we dat ook gewoon overleefd.quote:Op maandag 29 april 2024 22:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Hoe vaak heb je boodschappen direct nodig na 10 uur in de avond?
Vroeger was alles beter hé.quote:Op maandag 29 april 2024 22:58 schreef Farenji het volgende:
[..]
Nog niet zo lang geleden ging alles om 6 uur dicht (behalve op koopavond, dan om 9 uur) en was op zondag alles potdicht. Bezorging van boodschappen bestond nog helemaal niet. Verrassend genoeg hebben we dat ook gewoon overleefd.
Nee zeker niet. Maar veel van die moderne dienstverlening wordt wel vaak nogal overschat. Er wordt ingespeeld op onze luiheid en ons onvermogen (of onwil) om een beetje te plannen. We willen alles insta hebben en er geen enkele moeite voor doen en als het een minuutje langer duurt gaan we als kleine kinderen stampvoeten. Dat vind ik niet per se vooruitgang.quote:
Als je een feestje houdt en je bitter garnituur/bier/appelsap blijkt sneller op te gaan dan je dacht, dan is zo'n dienst ideaal. Sowieso handig dat je niet van alles een overvloed hoeft te bestellen als je een feestke houdt om maar zeker te weten dat je van alles genoeg hebt.quote:Op maandag 29 april 2024 22:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat valt nooit winstgevend op te zetten.quote:Op maandag 29 april 2024 23:44 schreef embedguy het volgende:
[..]
Als je een feestje houdt en je bitter garnituur/bier/appelsap blijkt sneller op te gaan dan je dacht, dan is zo'n dienst ideaal. Sowieso handig dat je niet van alles een overvloed hoeft te bestellen als je een feestke houdt om maar zeker te weten dat je van alles genoeg hebt.
Als de vrouwen ineens allemaal een of ander druivensapje blijken te willen dan is dat geen probleem.
Voor dat soort dingen lijkt mij een flitsbezorger echt een uitkomst. Al is het misschien minder vaak dan eens per jaar, alsnog handig.
Ik vind dit echt een super idee en een gat in de markt, hoe zullen we het noemen?quote:Op maandag 29 april 2024 23:50 schreef Tlaloc het volgende:
Fijn dat Flink nu de markt voor zich alleen heeft. Misschien is een leuk idee voor ze om naast flitsbezorging ook een afhaalpunt te doen? Dat mensen zelf naar een centraal punt komen waar ze dan de boodschappen kunnen afhalen. Scheelt bezorgkosten, als klanten daar zijn kopen ze toch wat meer, en door grotere volumes kun je aan schaalvergroting doen en betere deals sluiten met leveranciers.
Ditto. En wat mij betreft mag de laatste van die toko's ook verdwijnen, ik vind het echt totaal niets toevoegen.quote:
De markt voor die stampvoetende kleine kinderen is er dus schijnbaar nauwelijks. Dus dan mag je blij zijn dat je er naast zitquote:Op maandag 29 april 2024 23:27 schreef Farenji het volgende:
[..]
Nee zeker niet. Maar veel van die moderne dienstverlening wordt wel vaak nogal overschat. Er wordt ingespeeld op onze luiheid en ons onvermogen (of onwil) om een beetje te plannen. We willen alles insta hebben en er geen enkele moeite voor doen en als het een minuutje langer duurt gaan we als kleine kinderen stampvoeten. Dat vind ik niet per se vooruitgang.
Vroeger ging je gewoon 2 uur lopen naar de boer om appels te jatten... ohwacht.quote:Op dinsdag 30 april 2024 00:42 schreef inslagenreuring het volgende:
Ja het zijn allemaal die luie millennials. Je moet plannen, moeite nemen en op tijd naar de supermarkt. Zoals een calvinist betaamt.
'Vroeger' had je dat niet, zo'n wagen die ongeveer 2 dagen per week met boodschappen door je straten reed... oh wacht.
In principe niet natuurlijk, maar het hangt ervan af wat je gewend bent. Ik woon zelf deels in Azie en om 12 of uur snachts nog ff wat te eten of te drinken halen is vrij normaalquote:Op maandag 29 april 2024 22:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Bij ons in de stad is er nooit een beschikbaar geweest.quote:Op maandag 29 april 2024 23:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ditto. En wat mij betreft mag de laatste van die toko's ook verdwijnen, ik vind het echt totaal niets toevoegen.
Dat hopen we dan maar.quote:Op maandag 29 april 2024 17:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Getir laat in een reactie weten 'goed' te zullen zorgen voor zijn werknemers, en zegt dat iedereen 'een aanbod voor een redelijke vertrekregeling' krijgt.
Ik zelf ook niet, op mn werk werden wel eens sixpackjes en zakken chips besteld op vrijdag middag. Terwijl ik met mij ouderwetse gedachte dan denk, loop of rij even 5 minuten naar de supermarkt voor het zelfde bier maar dan 2x goedkoper.quote:
Op het werk zou ik dat bestellen zien als status symbool. Opschepperij dus.quote:Op dinsdag 30 april 2024 09:16 schreef 111210 het volgende:
[..]
Ik zelf ook niet, op mn werk werden wel eens sixpackjes en zakken chips besteld op vrijdag middag. Terwijl ik met mij ouderwetse gedachte dan denk, loop of rij even 5 minuten naar de supermarkt voor het zelfde bier maar dan 2x goedkoper.
Generatie dingetje denk ik dan
Mwa de baas betaald en vond het verder prima.quote:Op dinsdag 30 april 2024 09:54 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Op het werk zou ik dat bestellen zien als status symbool. Opschepperij dus.
Ah ja, die drang naar 100% efficiënt gebruik van je vrije tijd, wie wil dat nu niet? Je zet ook Lean trajecten op over wat je doet met je vrije tijd? Wat doe je dan eigenlijk op Fok?quote:Op maandag 29 april 2024 18:11 schreef Triggershott het volgende:
Oneens. Soms kun je gewoon je tijd beter besteden dan naar de supermarkt te waggelen.
quote:Op dinsdag 30 april 2024 00:20 schreef Flitskikker het volgende:
Ik gebruik Flink weleens, hopen dat zij blijven.
Ideaal als ik brak ben, ziek ben of als de supermarkt al dicht is, toch snel alledaagse boodschappen in huis i.p.v. alleen fastfood.
Albert Heijn bezorgt pas vanaf 50(!) euro. Alles wordt dan wel steeds duurder, maar alsnog kom ik in m'n eentje nooit aan dat bedrag.
Het gaat voor mij niet om de gekdoenerij maar de vervuiling van flitsbezogers en maaltijdbezorgers op fietspaden. Het doorlopende fietspad hier richting het centrum is een soort supersnelweg geworden voor dat soort diensten.quote:Op maandag 29 april 2024 23:24 schreef Lichtloper het volgende:
Gebruik het zelf nooit, maar de spruitjeslucht die opstijgt uit dit topic is weer niet te harden.Och och och! Mensen kunnen niet eens meer even zelf naar de supermarkt lopen. Wat vind jij ervan Henk? Kan toch niet! Hoop dat het snel verdwijnt, al die gekdoenerij
Ook heel vaak gebruik van gemaakt. Daar zitten soms echt pareltjes tussen.quote:Op dinsdag 30 april 2024 13:09 schreef stavromulabeta het volgende:
Jammer. Ze hadden wel goede too good to go's. Dat is dan ook gelijk het enige gebruik dat ik er van maakte.
Precies. Gewoon met je luie hol naar de supermarkt. Al die flitsbezorgers hadden nut in Corona-tijd toen je niet besmet naar de supermarkt kon, maar hebben nu geen functie meer.quote:Op dinsdag 30 april 2024 13:24 schreef alopio het volgende:
Tja dit werkt natuurlijk in landen waar je minimaal een half uur in de auto zit om bij de dichtstbijzijnde supermarkt te komen, maar hier in Nederland zit in elk dorp wel een of meerdere supermarkten op 5 minuten rijden. En dan heb je in de meeste steden ook nog eens de buurt turkse supermarkt waar je op een paar minuten lopen ook gewoon om half 10 savond je zak chips of blik bier kan kopen. Leuk hoor dat je om 00:00 kan bestellen maar daar is de NL markt echt te klein voor.
Ooit een YouTuber gezien die het had over de gym of life en sindsdien ben ik de kleine fietstochtjes meer gaan waarderen.quote:Op dinsdag 30 april 2024 09:16 schreef 111210 het volgende:
[..]
Ik zelf ook niet, op mn werk werden wel eens sixpackjes en zakken chips besteld op vrijdag middag. Terwijl ik met mij ouderwetse gedachte dan denk, loop of rij even 5 minuten naar de supermarkt voor het zelfde bier maar dan 2x goedkoper.
Generatie dingetje denk ik dan
Ik zie bij de snackbar op zaterdag ook wel eens hele kolonies Thuisbezorgd-jassen zitten. Dan denk ik wel: als je zelfs al te lui bent om even een frietje met frikandel te gaan halen.quote:Op dinsdag 30 april 2024 15:08 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Precies. Gewoon met je luie hol naar de supermarkt. Al die flitsbezorgers hadden nut in Corona-tijd toen je niet besmet naar de supermarkt kon, maar hebben nu geen functie meer.
Helemaal mee eens. Vlijtige hardwerkende mannen fietsen naar de snackbar, bestellen daar hun frietje met frikandel, wachten een kwartier op zo’n plastic stoel tot hun bestelling klaar is en fietsen dan weer naar huis. Zoals het hoort!quote:Op dinsdag 30 april 2024 17:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zie bij de snackbar op zaterdag ook wel eens hele kolonies Thuisbezorgd-jassen zitten. Dan denk ik wel: als je zelfs al te lui bent om even een frietje met frikandel te gaan halen.
Hier zijn de supermarkten in de regel tot 10 uur openquote:Op dinsdag 30 april 2024 13:24 schreef alopio het volgende:
Tja dit werkt natuurlijk in landen waar je minimaal een half uur in de auto zit om bij de dichtstbijzijnde supermarkt te komen, maar hier in Nederland zit in elk dorp wel een of meerdere supermarkten op 5 minuten rijden. En dan heb je in de meeste steden ook nog eens de buurt turkse supermarkt waar je op een paar minuten lopen ook gewoon om half 10 savond je zak chips of blik bier kan kopen. Leuk hoor dat je om 00:00 kan bestellen maar daar is de NL markt echt te klein voor.
Waren het maar alleen maaltijdbezorgers. Tegenwoordig zitten kinderen van 10 al op fatbikes, eentje achterop nog en maar scheuren over de fietspaden.quote:Op dinsdag 30 april 2024 11:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Het gaat voor mij niet om de gekdoenerij maar de vervuiling van flitsbezogers en maaltijdbezorgers op fietspaden. Het doorlopende fietspad hier richting het centrum is een soort supersnelweg geworden voor dat soort diensten.
Ze racen alles en iedereen op hoge snelheid voorbij met hun e-bikes en scooters.
Kleine kinderen en hoogbejaarden worden daarbij niet ontzien.
Ook dat nog eens ja. Gros is ook nog eens opgevoerd . Wat mij betreft rotten al dat soort racers lekker op naar de rijbaan.quote:Op dinsdag 30 april 2024 18:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waren het maar alleen maaltijdbezorgers. Tegenwoordig zitten kinderen van 10 al op fatbikes, eentje achterop nog en maar scheuren over de fietspaden.
Dat is een breder probleem, typisch VVD om op zich best positieve ontwikkelingen volledig uit de klauw the laten lopen en dat te verneitigen waar het op gebouwd is. Ik zelf ben echt niet de grootste regelneuker die er is maar als ze notabene op de stoep voor mij in de remmen moeten dan leert hun blik mij dat ze anders gewend zijn.quote:Op dinsdag 30 april 2024 11:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Het gaat voor mij niet om de gekdoenerij maar de vervuiling van flitsbezogers en maaltijdbezorgers op fietspaden. Het doorlopende fietspad hier richting het centrum is een soort supersnelweg geworden voor dat soort diensten.
Ze racen alles en iedereen op hoge snelheid voorbij met hun e-bikes en scooters.
Kleine kinderen en hoogbejaarden worden daarbij niet ontzien.
Misschien is het op andere plekken minder, maar hier is het echt een plaag aan het worden.quote:Op dinsdag 30 april 2024 18:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Ook dat nog eens ja. Gros is ook nog eens opgevoerd . Wat mij betreft rotten al dat soort racers lekker op naar de rijbaan.
Ik woon in Portugal, hier zijn de supermarkten van 8:00 tot 21:00 open.quote:Op maandag 29 april 2024 17:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Je vergeet dat alles maar tot max tot 10 uur open is. In tegenstelling tot veel andere landen waar winkels tot laat open zijn (zoals het zuiden van Europa) of 7/11 etc enzo 24 uur per dag open zijn zoals in de VS of azie.
Dus denk dat er zeker een markt voor blijft, vooral savonds.
Dat dus.quote:Op dinsdag 30 april 2024 15:08 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Precies. Gewoon met je luie hol naar de supermarkt. Al die flitsbezorgers hadden nut in Corona-tijd toen je niet besmet naar de supermarkt kon, maar hebben nu geen functie meer.
Ik woon in Spanje en ik heb meerdere 24 uurs supermarkten op loopafstand liggen.quote:Op dinsdag 30 april 2024 18:55 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ik woon in Portugal, hier zijn de supermarkten van 8:00 tot 21:00 open.
Dichtstbijzijnde supermarkt is ongeveer 1.5 uur lopenquote:Op dinsdag 30 april 2024 22:35 schreef Catalunya. het volgende:
[..]
Ik woon in Spanje en ik heb meerdere 24 uurs supermarkten op loopafstand liggen.
Hier is het om 20u wel gedaan met de supermarkten, op zondag om 18u.quote:Op dinsdag 30 april 2024 19:14 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat dus.
Supermarkten zijn doorgaans tot 21.00u of zelfs 22.00u open dus ongeacht werktijden heeft iedereen genoeg tijd om boodschappen te kopen.
En er zijn altijd wel supermarkten
op een paar minuten rijden, ook op het platteland.
Daarnaast hebben de grote supermarkten ook eigen bezorgdiensten, dus deze zaken zijn volledig overbodig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |