Enkele sites waar weermodellen zijn te vinden:quote:Al duizenden jaren proberen mensen verwachtingen te maken over aankomende weersomstandigheden, door te kijken naar wolkenformaties, de zon of de reactie van dieren en planten. Maar anno 2007 kan iedereen via het world wide web aan digitale informatie komen over voorspellingen van internationale weermodellen. De belangrijkste zijn het Europese ECMWF en het Amerikaanse GFS (T850, T2M, Wetterzentrale kaarten). Maar ook op de sites van het KNMI en Meteo Consult zijn uiteraard voorspellingen te vinden.
WKN / Voorspellingstopic: Wie is hier de weerkundige? [kepler]
Dit topic wordt ook gebruikt voor de volgende vrijdag. Elke zondag om 23.59 uur is dan altijd de deadline om het weer van de volgende vrijdag te voorspellen.quote:1 Min. temp (graden C):
2 Max. temp (graden C):
3 Neerslag (mm):
4 Zon (uren):
5 Windsnelheid (m/s):
6 Windrichting (graden):
7 Luchtdruk (hPa):
Jij gaat voor GFSquote:Op zondag 28 april 2024 22:02 schreef Nattekat het volgende:
1 Min. temp (graden C): 10,3
2 Max. temp (graden C): 14,8
3 Neerslag (mm): 1
4 Zon (uren): 5
5 Windsnelheid (m/s): 4,7
6 Windrichting (graden): O
7 Luchtdruk (hPa): 1010
GFS verwacht de dip overdag, ICON verwacht hem in de nacht en kleiner.quote:Op zondag 28 april 2024 22:11 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Verschil tussen GFS en EC/icon is wel groot
ja prima toch, ik heb het netzoquote:Op maandag 29 april 2024 01:21 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik laat em op de gok staan, ben heel benieuwd hoe dit gaat lopen
Euhhh had ik em toch maar aangepast, als die 14 graden uitkomt heeft nattekat het aan het goeie eind.quote:Op maandag 29 april 2024 02:07 schreef MissHobje het volgende:
[..]
ja prima toch, ik heb het netzo
Beetje stress gedoe gehad maar wil mijn kans niet geheel verspillen.
Goeie natte vinger gok
Ahh joh, die gast heeft het zo vaak verkeerd..quote:
Dat is niet echt aardig om over Nattekat te zeggenquote:Op maandag 29 april 2024 22:56 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ahh joh, die gast heeft het zo vaak verkeerd..we gaan het wel zien
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het zal je verrassen maar die windrichting als die uitkomt gaat echt de das omdoen. We zullen zien wat er vrijdag van deze stand overblijft
Doe mee met het voorspellen van het weer!
Weekvoorspelling -- Week 1
Maandvoorspelling februari.
Jaarvoorspelling 2024 --- Jaarvoorspelling 2025!
Marc Putto!quote:Op maandag 29 april 2024 23:12 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Dat is niet echt aardig om over Nattekat te zeggen
quote:Op dinsdag 30 april 2024 00:39 schreef SpeedyGJ het volgende:
Vooruit omdat het nog heel vroeg is en nog misschien een hele andere kant op kan gaan heb ik aan de hand van de gegevens deze uitslag:Ik heb de windrichting niet veranderd na het kopiërenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het zal je verrassen maar die windrichting als die uitkomt gaat echt de das omdoen. We zullen zien wat er vrijdag van deze stand overblijft
Kutzooi
100.000 katjes
Fuck the EBU!
Dan had je zeker gewonnen, welke richting wou je op dan?quote:Op zaterdag 4 mei 2024 12:03 schreef Nattekat het volgende:
Echt, als ik die wind niet was vergeten...
Geen idee, maar oost slaat met de rest van wat ik verwachtte natuurlijk helemaal nergens opquote:Op zaterdag 4 mei 2024 12:04 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dan had je zeker gewonnen, welke richting wou je op dan?
quote:Op zaterdag 4 mei 2024 12:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Geen idee, maar oost slaat met de rest van wat ik verwachtte natuurlijk helemaal nergens op
Het had zo'n mooie dag kunnen wordenquote:Op zaterdag 4 mei 2024 12:15 schreef aloa het volgende:
@:MissHobje gefeliciteerd![]()
Voor mij de slechtste uitslag ooit denk ik
Nu je het zegt, heb even terug gekeken maar voor heel veel mensen is dit 1 van de slechtste score tot nu toe.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 12:15 schreef aloa het volgende:
@:MissHobje gefeliciteerd![]()
Voor mij de slechtste uitslag ooit denk ik
17.95 probeer me maar te verslaanquote:Op zaterdag 4 mei 2024 12:27 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Nu je het zegt, heb even terug gekeken maar voor heel veel mensen is dit 1 van de slechtste score tot nu toe.
Deze week spant ook nog eens de kroon met de slechtste score sinds de nieuwe meet methode
Dat is niet heel moeilijkquote:
Whut op 1quote:Op zaterdag 4 mei 2024 12:02 schreef SpeedyGJ het volgende:
Intro:
Week 18 weer voorbij en wat voor één, voorspellingen waren zo mooi maar ook een model die toch de koude optie gaf en dan was het schatten! Uiteindelijk had die ene model gewonnenNattekat was als enige die in de buurt kwam met die 13,7 graden maar of dat ook genoeg was voor de winst? Dat gaan we nu zien!
Podiumplek:
Op de 1ste plek met 8.62 punten is geworden: @:MissHobje
Op de 2de plek met 8.95 punten is geworden: @:Nattekat
Op de 3de plek met 10.28 punten is geworden: @:Stephan5Gefeliciteerd met deze overwinning
Uitslag:
[ afbeelding ]
Gedeelde plek:
Geen gedeelde plek deze week!
Misser van de week
Oke bijna iedereen heeft de misser te pakken![]()
Maar de echte missers zijn deze week: @:Aloa en @:INViCTuS met 17,13 en 17,95 punten scoren jullie het laagste van iedereen, volgende week beter![]()
Beste prestatie:
Temp max: @:Nattekat met 1,1 graden verschil.
Temp min: @:Starhopper met 3,3 graden verschil.
Neerslag: @:Frutsel met 1,3mm verschil.
Zon uren: @:Frutsel met 0,4 uren verschil.
Gem wind: @:INViCTuS met 0,1km/h verschil.
Windrichting: @:Stephan5 met 0 verschil.
Luchtdruk: @:GarlandBriggs / @:Aloa met 0.1hpa verschil.
Je kan nog meedoenquote:Op maandag 6 mei 2024 09:52 schreef Stephan5 het volgende:
Mogge!
Wederom gemist.. Ik zit vaker niet, dan wel achter de PC, dus ontschiet het je vaker wel dan niet.... Woeha, toch derde, niet verkeerd.![]()
Gefeliciteerd aan @:MissHopje & @:Nattekat!
Hup zuid!quote:Op dinsdag 7 mei 2024 23:33 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik zit letterlijk alle dagen bij te houden.
Vanmiddag nog bewolkt 19 graden wind uit noordoosten.
Nu: 21 graden wind van noordoost naar oost en met regelmatig de zon erbij.
Het kan alle kanten op merk ik wel.
GFS komt met bewolkter weer, kan op een bui weinig zon en 19 graden. Oja en de wind die van NW naar noordoost gaat.
Spannend
Dat wordt em niet kan ik je zeggenquote:
Zonuren hebben mij dit keer de das omgegooidquote:Op zondag 12 mei 2024 12:28 schreef Nattekat het volgende:
Tweede week op rij dat wind mij nekt
Ditmaal met minder marge om er nog een topplek uit te slepen.
Gelukkig ga ik immer voor de zonnige voorspellingenquote:Op zondag 12 mei 2024 14:31 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Zonuren hebben mij dit keer de das omgegooidik had verdomme eerste kunnen worden!
Klinkt als werkquote:Op zondag 12 mei 2024 22:44 schreef SpeedyGJ het volgende:
@:butz0rs/ @:grimselman / @:INViCTuS / @:MissHobje / @:Nattekat / @:SpeedyGJ / @:Stephan5
Nog 1:15min te gaan voor de sluiting zonder strafpunten!
Jajajja, zit me ff gek te maken hieroquote:Op zondag 12 mei 2024 22:44 schreef SpeedyGJ het volgende:
@:butz0rs/ @:grimselman / @:INViCTuS / @:MissHobje / @:Nattekat / @:SpeedyGJ / @:Stephan5
Nog 1:15min te gaan voor de sluiting zonder strafpunten!
1 Min. temp (graden C): 12quote:Op zondag 12 mei 2024 12:38 schreef Houtenbeen het volgende:
1 Min. temp (graden C): 10
2 Max. temp (graden C): 20
3 Neerslag (mm): 12
4 Zon (uren): 1
5 Windsnelheid (m/s): 3.5
6 Windrichting (graden): ZZW
7 Luchtdruk (hPa): 1003
Ahh dat is jammer, het is juist lekker luchtig bedoeld. Leuk als je toch nog zo af en toe komt meedoenquote:Op woensdag 15 mei 2024 16:30 schreef Stephan5 het volgende:
Als Primusch heb ik de beslissing genomen om mij uit te schrijven. Ik heb veel andere prioriteiten dan het weer, en dat na een carriere in het weer van ruim 37 jaar.
Ik heb het geprobeerd om het via een leuke strijd met elkaar toch nog een soort band met het weer te houden, maar dat gaat gewoon niet meer lukken.
Ik blijf jullie uiteraard wel volgen, en sporadisch zal ik echt nog wel eens meedoen.![]()
Welk jaar?quote:Op maandag 13 mei 2024 00:24 schreef Nattekat het volgende:
Vrijdag 24 mei
1 Min. temp (graden C): 11,2
2 Max. temp (graden C): 18,5
3 Neerslag (mm): 0
4 Zon (uren): 9
5 Windsnelheid (m/s): 2,5
6 Windrichting (graden): ZO
7 Luchtdruk (hPa): 10019
SPOILER: :(Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 17 mei 2024 23:18 schreef Houtenbeen het volgende:
Gaat om De Bilt tochSPOILER: :(Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
Hij heeft 12mm voorspeld, er is maar 1.8mm gevallen en dus grote kans dat Houtenbeen dik laatste gaat staan.quote:
quote:Op vrijdag 17 mei 2024 23:23 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Hij heeft 12mm voorspeld, er is maar 1.8mm gevallen en dus grote kans dat Houtenbeen dik laatste gaat staan.
Ik was al bezig met de gegevens bij te werken naar actualiteit
Ahh zo ja..quote:Op vrijdag 17 mei 2024 23:23 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Hij heeft 12mm voorspeld, er is maar 1.8mm gevallen en dus grote kans dat Houtenbeen dik laatste gaat staan.
Ik was al bezig met de gegevens bij te werken naar actualiteit
Jammer dat je niet meer mee doet, toch heel erg bedankt voor jou bijdragequote:Op woensdag 15 mei 2024 16:30 schreef Stephan5 het volgende:
Als Primusch heb ik de beslissing genomen om mij uit te schrijven. Ik heb veel andere prioriteiten dan het weer, en dat na een carriere in het weer van ruim 37 jaar.
Ik heb het geprobeerd om het via een leuke strijd met elkaar toch nog een soort band met het weer te houden, maar dat gaat gewoon niet meer lukken.
Ik blijf jullie uiteraard wel volgen, en sporadisch zal ik echt nog wel eens meedoen.![]()
Het knmi heeft een reputatie hoog te houdenquote:Op zondag 19 mei 2024 08:18 schreef MissHobje het volgende:
Gefeliciteerd winnaars![]()
Zo apart doe zon weer..ik woon hemelsbreed een 2 km van het knmi af..bij mij scheen de zon echt meer dan knmi aangeeft..hoe dan? Snap ik niet![]()
Ja ik ookquote:Op zondag 19 mei 2024 20:22 schreef MissHobje het volgende:
Dacht dat het zaterdag was.. nou ieder geval op tijd nog
1 Min. temp (graden C): 11
2 Max. temp (graden C): 21
4 Zon (uren): 6
5 Windsnelheid (m/s): 2.6
6 Windrichting (graden):ZW
7 Luchtdruk (hPa):1019
Je hebt nog tot 12h voor 5 strafpunten hequote:Op maandag 20 mei 2024 08:55 schreef INViCTuS het volgende:
Helaas te laat. In slaap gevallen op bank
vooruit dan maarquote:Op maandag 20 mei 2024 09:38 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Je hebt nog tot 12h voor 5 strafpunten he
Heb je groot gelijk in! Echter, ik kijk de weerkaarten alleen elke dag even kort, 5 minuutjes. Ik heb de tijd en ook de zin niet om dagen vooruit te kijken.quote:Op woensdag 15 mei 2024 17:22 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ahh dat is jammer, het is juist lekker luchtig bedoeld. Leuk als je toch nog zo af en toe komt meedoen
quote:Op dinsdag 21 mei 2024 19:51 schreef SpeedyGJ het volgende:
Net even de gegevens naar actualiteit ingevuld, mensen die een droge zonnige dag hebben ingevuld gaan het niet goed doen![]()
Score van 10,33 tot 16,17
Ik kan nog aanpassen tot 23:59 toch?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 19:51 schreef SpeedyGJ het volgende:
Net even de gegevens naar actualiteit ingevuld, mensen die een droge zonnige dag hebben ingevuld gaan het niet goed doen![]()
Was het maar zo'n feestquote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:07 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Ik kan nog aanpassen tot 23:59 toch?
quote:Op dinsdag 21 mei 2024 19:51 schreef SpeedyGJ het volgende:
Toch nog 6.2mm gevallenquote:
Hahaha ja inderdaad, die extra hoeveelheid neerslag poging heeft het gedaanquote:Op zaterdag 25 mei 2024 12:21 schreef Starhopper het volgende:
De enige onder de 10 @:frutsel ! Gefeliciteerd iedereen :S
@aloaquote:Op zondag 26 mei 2024 16:45 schreef aloa het volgende:
@:aloa / @:butz0rs / @:dick_laurent / @:Frutsel / @:GarlandBriggs / @:grimselman / @:Houtenbeen / @:INViCTuS / @:MissHobje / @:Nattekat / @:SpeedyGJ / @:Starhopper
Ah verdomme, had twee weken vooruit moeten voorspellen in plaats van éénquote:Op zondag 26 mei 2024 23:48 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik heb mijn gegevens nog iets aangepast al zit mij die max temperatuur en neerslag nog niet helemaal lekker.
@:Nattekat hup hup!
Edit:
Oke ik ga echt volledig een andere kant op, ik ga die risico nemen![]()
Ja dit is niet handig he!quote:Op donderdag 30 mei 2024 14:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ah verdomme, had twee weken vooruit moeten voorspellen in plaats van één
Je mag mee doen voor 10.000.000 puntenquote:
Ik gelukkig nietquote:Op donderdag 30 mei 2024 20:50 schreef Nattekat het volgende:
Je staat wel echt voor lul als je verliest van iemand die het een week eerder al voorspelde.
Lekker bezigquote:
Oops jij zat verstoptquote:
quote:Op zaterdag 8 juni 2024 18:40 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Oops jij zat verstoptik heb het aangepast.
Voor iedereen maakt het niks uit, alleen @:MissHobje ontkomt net aan de laatste plek die heb jij nu ingenomen
Dat is wel jammer maar je hebt voorkomen de volle 5 punten te krijgen. In dit geval is het 3 punten.quote:Op maandag 10 juni 2024 06:28 schreef MissHobje het volgende:
Omg dik vergeten![]()
![]()
1 Min. temp (graden C): 12
2 Max. temp (graden C): 20.5
3 Neerslag (mm): 1
4 Zon (uren): 5
5 Windsnelheid (m/s): 3.3
7 Luchtdruk: 1011
Voor jou zijn het 4.5 punten, scheelt toch even 0.5 puntenquote:Op maandag 10 juni 2024 09:47 schreef Starhopper het volgende:
Omg! Ik ook![]()
Na de herinnering van Aloa dacht ik nog, komt zo wel. Maar dat zo kwam niet meer
![]()
1 Min. temp (graden C): 13.1
2 Max. temp (graden C): 21.2
4 Zon (uren): 4
5 Windsnelheid (m/s): 4.3
7 Luchtdruk: 1010
Je bent altijd de enige die aan het zeuren isquote:Op maandag 10 juni 2024 17:24 schreef Nattekat het volgende:
Motivatie om mee te doen is ook echt direct weg dankzij die belachelijke straf voor 1 keer missen
Immer kritischquote:Op maandag 10 juni 2024 17:26 schreef aloa het volgende:
[..]
Je bent altijd de enige die aan het zeuren is
Meer kritisch op jezelf zijn. Te laat is te laatquote:Op maandag 10 juni 2024 17:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Immer kritisch
Ik ben nu gewoon af, zo voelt het
Direct weg? Merk er weinig vanquote:Op maandag 10 juni 2024 17:24 schreef Nattekat het volgende:
Motivatie om mee te doen is ook echt direct weg dankzij die belachelijke straf voor 1 keer missen
Lekker zeuren en klagenquote:Op maandag 10 juni 2024 17:26 schreef aloa het volgende:
[..]
Je bent altijd de enige die aan het zeuren is
Ja zat zo hard te balen maargoed het is gelukkig redelijk beperkt gebleven idd.quote:Op maandag 10 juni 2024 17:23 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dat is wel jammer maar je hebt voorkomen de volle 5 punten te krijgen. In dit geval is het 3 punten.
[..]
Voor jou zijn het 4.5 punten, scheelt toch even 0.5 punten![]()
Uiteindelijk is dit beter dan 1000 punten in het totaal klassement
Checkt iemand dit?quote:Op zaterdag 15 juni 2024 23:24 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik zit nog even naar mezelf te kijken en ik heb eerlijk gezegd niks te klagen![]()
Week 20: 3de
Week 21: 2de
Week 22: 3de
Week 23: 2de
Week 24: 2de
Als dat al zomers is...quote:Op zaterdag 15 juni 2024 23:23 schreef Nattekat het volgende:
1 Min. temp (graden C): 11,7
2 Max. temp (graden C): 23,4
4 Zon (uren): 12
5 Windsnelheid (m/s): 2,6
6 Windrichting (graden): Z
7 Luchtdruk: 1025
Ik ga nu gewoon net zo lang zomerse voorspellingen plaatsen tot het uit komt
Je mag het checkenquote:
Hij heeft dus een banquote:Op zondag 16 juni 2024 14:06 schreef SpeedyGJ het volgende:
Mededeling: Starhopper heeft zijn verwachting via prive bericht naar me toe gestuurd, morgen kan hij zijn verwachting plaatsen. Betekent dus dat er geen strafpunten bij komen.
Over de reden ga ik niet in discussie hier, dat is niet aan mij.
Moet ik em voor hem plaatsen? Anders een screenshot van het bericht? De gegevens van hem heb ik namelijk wel.quote:Op zondag 16 juni 2024 18:20 schreef aloa het volgende:
[..]
Hij heeft dus een ban![]()
En eigenlijk moet de voorspelling er vandaag gewoon staan.
Wat mij betreft wel. Dan weet je zeker dat er verder niemand gaat zeuren.quote:Op zondag 16 juni 2024 18:34 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Moet ik em voor hem plaatsen? Anders een screenshot van het bericht? De gegevens van hem heb ik namelijk wel.
Bij deze het bericht, heb de datum/tijd/gegevens erbij gedaan. Eerste zin heb ik achterwege gelaten.quote:Op zondag 16 juni 2024 18:48 schreef aloa het volgende:
[..]
Wat mij betreft wel. Dan weet je zeker dat er verder niemand gaat zeuren.
quote:Op zondag 16 juni 2024 18:58 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Bij deze het bericht, heb de datum/tijd/gegevens erbij gedaan. Eerste zin heb ik achterwege gelaten.
[ afbeelding ]
Thnxquote:Op zondag 16 juni 2024 18:58 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Bij deze het bericht, heb de datum/tijd/gegevens erbij gedaan. Eerste zin heb ik achterwege gelaten.
[ afbeelding ]
Yes!!!! Laatsteplekbuddiesquote:Op zondag 16 juni 2024 02:21 schreef MissHobje het volgende:
Yeahhh gefeliciteerd winnaars met de podiumplekken![]()
Enne gefeliciteerd @:Starhopper met onze gedeelde misser van de week![]()
![]()
Pff 1-na laatste.. dat abonnement moet ff anders
quote:
Maak er 34,9 vanquote:Op zaterdag 22 juni 2024 21:27 schreef Nattekat het volgende:
Ja hallo, hoe kan ik nou niet het positiefste zijn
quote:Op zaterdag 22 juni 2024 21:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben gewoon het optimistische, jij bent onrealistisch
Excuses ik heb de uitslag gecorrigeerd mijn fout was die punten vergeten weg te halen van de vorige keerquote:Op zaterdag 22 juni 2024 22:31 schreef MissHobje het volgende:
Ja hallootjes de punten telling klopt bij mij niet, er staan onterechte strafpunten bij mij.
@:SpeedyGJ![]()
Verder gefeliciteerd 3 podium rockers![]()
quote:Op zaterdag 22 juni 2024 23:17 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Excuses ik heb de uitslag gecorrigeerd mijn fout was die punten vergeten weg te halen van de vorige keer![]()
Jij neemt de plek van @:GarlandBriggs over, hij zakt 1 plek.
Het leven is hard...keihard!quote:Op zaterdag 22 juni 2024 23:17 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Excuses ik heb de uitslag gecorrigeerd mijn fout was die punten vergeten weg te halen van de vorige keer![]()
Jij neemt de plek van @:GarlandBriggs over, hij zakt 1 plek.
quote:Op zondag 23 juni 2024 14:46 schreef aloa het volgende:
![]()
![]()
![]()
@:aloa / @:butz0rs / @:dick_laurent / @:Frutsel / @:GarlandBriggs / @:grimselman / @:Houtenbeen / @:INViCTuS / @:MissHobje / @:Nattekat / @:SpeedyGJ / @:Starhopper
Yups, de 1 geeft 25 graden en de ander maar 19 graden.quote:
Ik gok idd maar en ga voor de warmte nogquote:Op zondag 23 juni 2024 23:36 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Yups, de 1 geeft 25 graden en de ander maar 19 graden.
Punt is: Als je tussenin gaat zitten ga je geen eerste wordendus je moet wel gaan gokken
en ja met pech pak je een laatste plek hmmm.
Warme optie betwijfel ik als ik eerlijk moet zijn maar goed ieder zijn weg natuurlijkquote:
Mogen de beste winnenquote:Op zondag 23 juni 2024 23:42 schreef aloa het volgende:
Alhoewel de pluim toch echt geen zomerse dag meer laat zien voor vrijdag.
Ik ga toch een gokje wagen
Jeeejquote:Op zaterdag 29 juni 2024 23:47 schreef SpeedyGJ het volgende:
Intro:
Klusdagje? Check!
EK voetbal? Check!
WKN voorspelling uitslag plaatsen? Check!
Drukke dag en dus wat later de uitslag, en wat heeft iedereen het weer belabberd gedaan zegvan hoog zomer tot aan wat mildere opties, van enige regen bleef het uit terwijl de zonuren flink waren tegenover de verwachtingen van jullie op enkele users na. Qua score was het dramatisch, slechts 1 iemand had het stuk beter gedaan, waarna een handje vol mensen met een 9 scoren en uiteindelijk een aantal boven de 10 punten, spannend was het wel sommige zaten heel dicht op elkaar.
Laten we snel gaan kijken naar de uitslag![]()
Podiumplek:
Op de 1ste plek met 6,40 punten is geworden: @:MissHobje
Op de 2de plek met 9,02 punten is geworden: @:Houtenbeen
Op de 3de plek met 9,38 punten is geworden: @:SpeedyGJGefeliciteerd met deze overwinning
Uitslag:
[ afbeelding ]
Gedeelde plek:
Geen gedeelde plek deze week.
Misser van de week
De zomerse verwachting viel bij @:Aloa in duigen, in plaats van een podium plek pak je de misser van de week! Hopelijk volgende week beter![]()
Beste prestatie:
Temp max: @:Dick_laurent met 0 graden verschil.
Temp min: @:Houtenbeen / @:GarlandBriggs met 2,5 graden verschil.
Neerslag: @:Nattekat / @:Starhopper met 0mm verschil.
Zon uren: @:Starhopper met 1,5 uren verschil.
Gem wind: @:SpeedyGJ / @:Frutsel met 0,0km/h verschil.
Windrichting: @:SpeedyGJ / @:INViCTuS met 0 richting verschil.
Luchtdruk: @:MissHobje / @:Butz0rs met 0.6hpa verschil.
Ik moet nog even overwegen of een laatste plaats het positief zijn waard is.quote:Op zondag 30 juni 2024 19:45 schreef SpeedyGJ het volgende:
Jeetje, nog nooit zo rustig geweest na een uitslag
Je hwbt wat strafpuntjes goedgemaaktquote:Op zondag 30 juni 2024 04:00 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Jeeejenne gefeliciteerd @:Houtenbeen en @:SpeedyGJ
nou zeg dat, was wel ff nodigquote:Op zondag 30 juni 2024 20:34 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Je hwbt wat strafpuntjes goedgemaakt
Whutquote:Op zondag 7 juli 2024 00:35 schreef SpeedyGJ het volgende:
Actuele stand na 27 weken:
Plaats - Punten - Username
1: 178,40 - MissHobje
2: 190,03 - GarlandBriggs
3: 193,57 - SpeedyGJ
4: 1173,69 - Aloa
5: 1176,38 - Frutsel
6: 1210,22 - Starhopper
7: 2162,22 - Houtenbeen
8: 2176,51 - Dick_laurent
9: 2199,28 - INViCTuS
10: 5159,77 - Nattekat
11: 11143,46 - Butz0rs
De top 3 heeft niemand 1 week gemist, jammer van Aloa dat hij helaas 1 moest missen deze week dit kost hem een eerste plek, net als frutsel die 2de had kunnen staan. De rest hebben 2 of meerdere gemist.
Aantal users zijn niet meegenomen, door het niet meer mee doen vervalt voor hun namelijk de plaatsing in de lijst, ook voor nieuwe deelnemers geld hetzelfde.
Ik ben best tevredenquote:Op zondag 7 juli 2024 00:35 schreef SpeedyGJ het volgende:
De top 3 heeft niemand 1 week gemist, jammer van Aloa dat hij helaas 1 moest missen deze week dit kost hem een eerste plek, net als frutsel die 2de had kunnen staan. De rest hebben 2 of meerdere gemist.
Aantal users zijn niet meegenomen, door het niet meer mee doen vervalt voor hun namelijk de plaatsing in de lijst, ook voor nieuwe deelnemers geld hetzelfde.
Dus je krijg 1000 strafpunten als je een week mist?quote:Op zondag 7 juli 2024 00:35 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ja!quote:Op zondag 7 juli 2024 17:46 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dus je krijg 1000 strafpunten als je een week mist?
Damn. Dat is wel een beetje scheef vind ik. Dat verklaart dus de mega jump tussen de nrs 3 en 4.quote:
Het is te hopen dat een van de anderen ook een week missenquote:Op zondag 7 juli 2024 20:04 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Damn. Dat is wel een beetje scheef vind ik. Dat verklaart dus de mega jump tussen de nrs 3 en 4.
Best zonde, bedoel ik snap dat er wel iets van strafpunten moeten worden gegeven als je een week mist. Maar nu betekent 1X missen eigenlijk al gewoon dat je direct kansloos bent voor de rest van het jaar qua kans om de top 3 te halen.
Ik zou je minimum temperatuur ff aanpassen voor deze week. Denk dat er veel doden gaan vallen met je huidige voorspellingquote:Op zondag 7 juli 2024 20:11 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het is te hopen dat een van de anderen ook een week missen
In het kort uitgelegd (en ja daar ben ik erg slecht inquote:Op zondag 7 juli 2024 20:04 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Damn. Dat is wel een beetje scheef vind ik. Dat verklaart dus de mega jump tussen de nrs 3 en 4.
Best zonde, bedoel ik snap dat er wel iets van strafpunten moeten worden gegeven als je een week mist. Maar nu betekent 1X missen eigenlijk al gewoon dat je direct kansloos bent voor de rest van het jaar qua kans om de top 3 te halen.
Tja daar ben ik het zeker mee eens, ik kan kijken wat de mogelijkheden zijn om dit te verzachten zonder dat dit ten koste gaat voor het overzicht maar wel de mogelijkheden zijn om eventueel in te kunnen halen. Ik ga hiermee aan de slag maar kan zijn dat ik bij die 1000 punten hou.quote:Maar nu betekent 1X missen eigenlijk al gewoon dat je direct kansloos bent voor de rest van het jaar qua kans om de top 3 te halen.
Tja daar is die extra tijd voor met de bijbehorende strafpunt van 0.5 per uur na 23:59 tot maximaal 5 strafpunten tot 11:59 op de maandag ochtend.quote:Op zondag 7 juli 2024 19:41 schreef Starhopper het volgende:
Ik zou het wel zo eerlijk vinden als iedereen een joker krijgt.
Ik zou er denk 100 van makenquote:Op zondag 7 juli 2024 23:52 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik heb de strafpunten op 50 gezet en krijg dit overzicht, plaatsverdeling blijft hetzelfde en bij 1 gemiste week heb je aantal weken de tijd om die strafpunten weer in te lopen. Laat even weten wat jullie hiervan vinden.
178,40 - MissHobje
190,03 - GarlandBriggs
193,57 - SpeedyGJ
223,69 - Aloa
226,38 - Frutsel
260,22 - Starhopper
262,22 - Houtenbeen
276,51 - Dick_laurent
299,28 - INViCTuS
409,77 - Nattekat
693,46 - Butz0rs
Dan ziet de score er zo uit:quote:Op maandag 8 juli 2024 08:06 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik zou er denk 100 van makenDat is veel maar is wel nog goed te maken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |