@AnneXquote:Op vrijdag 26 april 2024 11:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het is 27 april t/m 5 mei overal voorjaarsvakantie. Anders hadden wij eind mei niet vrij genomen
Je liet me even schrikken!
En de week erna op heel veel scholen. Maar dat is nog geen eind mei.quote:
De komende 2 weken heet ‘Meivakantie’ en de laatste week van mei heetquote:
Voorjaarsvakantie is toch juist rond februari/maart?quote:Op vrijdag 26 april 2024 12:06 schreef AnneX het volgende:
[..]
De komende 2 weken heet ‘Meivakantie’ en de laatste week van mei heet
‘Voorjaarsvakantie’ volgens de schoolgids.
Sorry voor de verwarring. Tis niet logisch.
@:Lucky_Strike
Hup @:Lonaa je kunt het.
In het dorp hier staat ook een megatent. Handig met een grote tentleverancier in het dorp. Leuk, tentfeesten 🎶🎼
Ik zie m hier niet bij staanquote:Op vrijdag 26 april 2024 12:06 schreef AnneX het volgende:
[..]
De komende 2 weken heet ‘Meivakantie’ en de laatste week van mei heet
‘Voorjaarsvakantie’ volgens de schoolgids.
Sorry voor de verwarring. Tis niet logisch.
@:Lucky_Strike
Hup @:Lonaa je kunt het.
In het dorp hier staat ook een megatent. Handig met een grote tentleverancier in het dorp. Leuk, tentfeesten 🎶🎼
Wat jij zegt…het is het Pinksterweekend!quote:Op vrijdag 26 april 2024 12:12 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik zie m hier niet bij staan
https://www.rijksoverheid(...)lvakanties-2023-2024
Gelukkig voor jullie en onsquote:Op vrijdag 26 april 2024 12:21 schreef AnneX het volgende:
[..]
Wat jij zegt…het is het Pinksterweekend!
Ws. verkeerd overgenomen van een oude school website oid.
Klinkt als bescherming tegen een infectieziektequote:Op vrijdag 26 april 2024 13:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Bij ons heette dat Hepivak![]()
HEmelvaart PInkster VAKantie
quote:Op vrijdag 26 april 2024 15:07 schreef MadMaster het volgende:
Ondertussen in de Jordaan ook de jaarlijkse traditie:
[ afbeelding ]
Die dame heet Maxima…quote:Op vrijdag 26 april 2024 15:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
Ik heb daar vorige zomer nog een drankje gedaan. Met een overheerlijke empanada van de buren.
Wie is die vrouw eigenlijk?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 26 april 2024 15:23 schreef AnneX het volgende:
Moest ook 2 x kijken.
Vanmiddag met de neus in de Lintjes uitreiking in het theater gevallen.![]()
Drukte en wel 3 geëerde dorpsgenoten van de 19.
En weer meer dan 50 handtekeningen gescore’d. Ben gewoon bij de uitgang gaan staan en vriendelijk gevraagd. Alleen de Burgemeester en gemeenteraadsleden tekenden niet. Goh.Wat een goed idee om daar te gaan staan. Op dat moment is iedereen vrolijk en blij en eerder geneigd om te tekenenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Mini troost, mijn achternichtje had dat ook maar dat gaat al weer een paar maanden goed.quote:Op vrijdag 26 april 2024 15:46 schreef Myraela het volgende:
Jongens, buikkrampjes doen pijn bij m'n dochter. Dat krijst ze zo hard dat ze vast wil dat meer mensen het horen, dus ik deel het maar met jullie omdat ze voor andere mensen buiten gehoorafstand is.
Ik had ooit een briljant filmpje van een meneer die een buig/vouwmethode had voor babybuikjes met lucht en dus kramp.quote:Op vrijdag 26 april 2024 15:46 schreef Myraela het volgende:
Jongens, buikkrampjes doen pijn bij m'n dochter. Dat krijst ze zo hard dat ze vast wil dat meer mensen het horen, dus ik deel het maar met jullie omdat ze voor andere mensen buiten gehoorafstand is.
Nee dat is Hepivac.quote:Op vrijdag 26 april 2024 13:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Klinkt als bescherming tegen een infectieziekte
Gossie.quote:Op vrijdag 26 april 2024 15:46 schreef Myraela het volgende:
Ja, dat is vreselijk om te horen. Sterkte er mee.quote:Op vrijdag 26 april 2024 15:46 schreef Myraela het volgende:
Ja, die komt regelmatig voorbij op mijn Tiktok.quote:Op vrijdag 26 april 2024 16:13 schreef Syrena het volgende:
Ik had ooit een briljant filmpje van een meneer die een buig/vouwmethode had voor babybuikjes met lucht en dus kramp.
Het hielp mij toen enorm![]()
(ja, voor mijzelf ja) maar ik kan hem niet meer vinden. Hopelijk doet het algoritme nu wat en komt het langs bij je.
I feel you kleine M
Als ik andere mensen hoor, valt het hier wel mee. Korte vlagen zijn ontroostbaar, maar daarna valt ze met een beetje aandacht wel weer in slaap. Zolang ze maar bij je kan liggen. En anders is de magische borst er nog. Ze gebruikt een oplossing voor al haar problemen en emoties die ik ook graag gebruik: eten.quote:Op vrijdag 26 april 2024 16:22 schreef Anthraxx het volgende:
Ja, dat is vreselijk om te horen. Sterkte er mee.
Je kan eventueel het consultatie bureau vragen om advies. Je kan ze vasthouden op een bepaalde manier om te verlichten. Of infacol gebruiken.
Mag een paar druppeltjes venkelthee nog?quote:Op vrijdag 26 april 2024 15:46 schreef Myraela het volgende:
Nee.quote:Op vrijdag 26 april 2024 17:56 schreef Blues het volgende:
[..]
Mag een paar druppeltjes venkelthee nog?
Da’s vervelendquote:Op vrijdag 26 april 2024 18:21 schreef borisz het volgende:
Avond
Bedoeling was camino. Het werd Maarten van Rossumpad 2 tussen Den Bosch en Rossum. Gelet op morgen, maar ook een kleine blessure was 17km prima ipv 25
Heb bij wandelingen al een maandje last van mijn linker bil... Meestal komt het halverwege het lopen maar nu was het vanaf km1...
Hč getquote:Op vrijdag 26 april 2024 18:21 schreef borisz het volgende:
Avond
Bedoeling was camino. Het werd Maarten van Rossumpad 2 tussen Den Bosch en Rossum. Gelet op morgen, maar ook een kleine blessure was 17km prima ipv 25
Heb bij wandelingen al een maandje last van mijn linker bil... Meestal komt het halverwege het lopen maar nu was het vanaf km1...
quote:
Tis 'maar' een lichte irritatie, maar nu wel vanaf het begin de wandeling aanwezig. 25 zou ik ook door kunnen lopen. Maar goed eerst maar eens langs fysio ma voor adviesquote:
Waarvan dan😇 Leuke hobby.quote:
Slim.👍🏼 En handig dat jij dat kan doen.quote:Op vrijdag 26 april 2024 20:28 schreef fietsie het volgende:
Peugeot heeft verzonnen dat het voor een bestuurder niet wenselijk is een benaderbare cup-houder in de auto te hebben.
Dus ik print nu een cuphouder die precies past in een opbergvak.
MrsFietsie is bijna toe aan het 1e deelexamen: de bijzondere kunstjes.
Nee zaken die licht flexibel moeten blijven en onder invloed van vocht en zepige substanties moeten blijven werken vragen een vorm van ABS oid. Dat kan ik niet printenquote:Op vrijdag 26 april 2024 20:33 schreef AnneX het volgende:
[..]
Slim.👍🏼 En handig dat jij dat kan doen.
Wat print je nog meer zoal?
Miele heeft een nieuwe poederlade gestuurd van ¤48,— onder garantie.
Had je die ook kunnen printen?
Kunstjes: circus rijden?
Okay, dat is wel handig. Mijn man is nooit erg ver gekomen met zijn 3d-printer.quote:Op vrijdag 26 april 2024 20:28 schreef fietsie het volgende:
Peugeot heeft verzonnen dat het voor een bestuurder niet wenselijk is een benaderbare cup-houder in de auto te hebben.
Wat handig dat dat zo zelf kunt maken, en leuk ook.quote:Op vrijdag 26 april 2024 20:28 schreef fietsie het volgende:
MrsFietsie is bijna toe aan het 1e deelexamen: de bijzondere kunstjes.
Om bepaalde vaardigheden te toetsen (kijken, remmen, koppelen, slippende koppeling rijden, motor scheef houden enz) hebben mensen internationaal diverse oefeningen bedacht waar dat in "verstopt" zit.quote:
Ow, dat is wel jammer. Ik print denk ik iedere maand wel iets nuttigs. Laatst nog een flexibelrubberen zonneschermpje voor mijn motorfiets navigatie.quote:Op vrijdag 26 april 2024 20:34 schreef Myraela het volgende:
[..]
Okay, dat is wel handig. Mijn man is nooit erg ver gekomen met zijn 3d-printer.Het was een erg korte hobby.
quote:Op vrijdag 26 april 2024 20:38 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ow, dat is wel jammer. Ik print denk ik iedere maand wel iets nuttigs. Laatst nog een flexibelrubberen zonneschermpje voor mijn motorfiets navigatie.
Heb er nu ook een printdraad inzitten van mais-suikers die een flexibel resultaat oplevert, leek me voor een bekerhouder wel fijn
[ afbeelding ]
Dat mag ook wel, morgen zal het vast niet gebeurenquote:Op vrijdag 26 april 2024 22:17 schreef Lonaa het volgende:
Onverwacht beide een vrije avond. Om half 6 thuis, wat hoognodige prutsdingen gedaan, shoarma besteld, in slaap gevallen op de bank. Net wakker.
Wel ook wat energie leverende dingen in het vizier ?quote:Op vrijdag 26 april 2024 22:17 schreef Lonaa het volgende:
Onverwacht beide een vrije avond. Om half 6 thuis, wat hoognodige prutsdingen gedaan, shoarma besteld, in slaap gevallen op de bank. Net wakker.
En een stukje muscle memory voor nood ingrepen.quote:Op vrijdag 26 april 2024 20:36 schreef fietsie het volgende:
[..]
Om bepaalde vaardigheden te toetsen (kijken, remmen, koppelen, slippende koppeling rijden, motor scheef houden enz) hebben mensen internationaal diverse oefeningen bedacht waar dat in "verstopt" zit.
Doe je de oefening binnen de gestelde eisen, dan beheers je dus die vaardigheden
Zeker. Maar daarna was in slaap vallen ingewikkeld en de wekker was vroeg.quote:
Dat zit in de kleine dingen deze dagen.quote:Op vrijdag 26 april 2024 23:16 schreef fietsie het volgende:
[..]
Wel ook wat energie leverende dingen in het vizier ?
Dat hier is inmiddels ook zonder zon, en met hemelwater.quote:Op zaterdag 27 april 2024 10:04 schreef Tele6 het volgende:
Goedemorgen. Rondje gelopen, douche, ontbijt, planten water, ingepakt en door naar B om daar de vrijmarkt af te gaan. Benieuwd of 't wat is... zijn kant van het land is geloof ik een stukje minder zonnig dan hier, dus ik hoop maar dat de hele boel er niet in het water gevallen is. Verder is het een kakdorp dus áls er vrijmarkt is hebben ze vast dure zooi
Hier ook. Wel sneu voor alle feestvierdersquote:Op zaterdag 27 april 2024 11:11 schreef z80 het volgende:
[..]
Dat hier is inmiddels ook zonder zon, en met hemelwater.
Ik dacht ook de naam te herkennen van krokettenkunstquote:Op zaterdag 27 april 2024 11:54 schreef AnneX het volgende:
@:derLudolf Inderdaad droog en best zonnig. Tot nu toe…
Max heeft het ongelooflijk goed naar het zin! En de hele familie.
Goed gedaan.
Edit: ook de krokettenkunstenaar. 😎
En wat wordt er veel gedanst in Emmen.
Klopt hij had een Argentijnse kroket ontwikkeld die bij de Brasserie en Zwetser (tegenover de HEMAxima) op het terras werd geserveerd. Eric van Oosterhout heeft het van de week nog bij Op1 genoemd.quote:Op zaterdag 27 april 2024 12:16 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik dacht ook de naam te herkennen van krokettenkunst
Niets mis met de deka tompoes, heb er 1,5 op sinds gisterenquote:Op zaterdag 27 april 2024 13:56 schreef Blues het volgende:
Gisteren op werk een stukje hema oranjetompoes gehad. Niks mis mee
Vandaag nam g van de Deka oranjetompoesjes mee. Vanavond eentje proeven.
Vandaag heerlijk uitgeslapen, wasjes aan het doen, bed verschonen, gestofzuigd.
Straks even in de 'oranje' straat hier in het dorp een biertje halen en bands luisteren.
#dagboek
Dat laatste, heel scherp mes (stond er zelf van te kijkenquote:Op zaterdag 27 april 2024 17:37 schreef derLudolf het volgende:
Hoe eet je een halve tompouce, alleen bovenkant, alleen de overkant of ben je erin geslaagd eentje doormidden te snijden
Wie eet er dan ook halve gebakjesquote:Op zaterdag 27 april 2024 17:37 schreef derLudolf het volgende:
Hoe eet je een halve tompouce, alleen bovenkant, alleen de overkant of ben je erin geslaagd eentje doormidden te snijden
Ik had bezoek en de anderen zaten in de vriezerquote:
Net bij editie nl was (volgens mij) Constantijn enorm enthousiast over die kroket. Er zal wel een bestelling komenquote:Op zaterdag 27 april 2024 18:46 schreef derLudolf het volgende:
Rien had een filmpje op FB gezet. Willy en consorten hebben ook kroketten gehad dus, dacht alleen op dat terras daar.
Was z'n zoon trouwens.
Niveautje van commentaar trouwens "het is warm zo te zien, want Alexia heeft haar jas inmiddels uitgedaan"
Voor audiodistriptie zijn speciale zenders toch?
Hé Jan hoe is het met je? Ben je nu nog op vakantie gegaan?quote:Op zaterdag 27 april 2024 19:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Moet ook weer eens kroketten maken, leuk werk. En de beloning is zo groot
Man is nu ziekquote:Op zaterdag 27 april 2024 19:39 schreef AnneX het volgende:
[..]
Hé Jan hoe is het met je? Ben je nu nog op vakantie gegaan?
Viel het corona effect een beetje mee…
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 27 april 2024 20:58 schreef AnneX het volgende:
@:Barreltje dan heb je ook geen tompouce?
Hoe beviel de Hollandse appeltaart en lukte de brownies?
De lokale tompouce. Wat valt op?Extra slagoom (of merengue) ertussen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
quote:Op zaterdag 27 april 2024 20:58 schreef AnneX het volgende:
@:Barreltje dan heb je ook geen tompouce?
Hoe beviel de Hollandse appeltaart en lukte de brownies?
De lokale tompouce. Wat valt op?nee tompouce kennen ze hier niet, maar ik houd sowieso niet van tompouce, dus daar mis ik niks aanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Tompouce uit de supermarkt zouden ze moeten verbieden, wordt zo hard op bezuinigd qua kwaliteitquote:Op zaterdag 27 april 2024 13:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
Jumbo tompouce geproefd (n.a.v. de test in het AD). Wel de Oranjevariant en niet de lentevariant.
Vind die vd AH lekkerder. De Jumbo-variant heeft weliswaar dunnere, knapperige koek maar de banketbakkersroom smaakt werkelijk nérgens naar. En dat is toch het grootste deel vh gebakje.
Overigens vind ik persoonlijk ook de verhouding tussen koek en room in onbalans bij de Jumbo-variant (doordat de koek dunner is dus).
Makkelijk.quote:Op zaterdag 27 april 2024 17:37 schreef derLudolf het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Je bent nog niet jarigquote:
en ik word vermoord als ik het weer vergeet he?quote:
Welneequote:Op zaterdag 27 april 2024 22:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
en ik word vermoord als ik het weer vergeet he?
Welk nummer?quote:Op zaterdag 27 april 2024 22:36 schreef Dr_Flash het volgende:
ik had dat nummer echt al jaren niet meer gehoord totdat ik in een strandtent in Kroatië zat. Ik denk WTF hoor ik nou joh![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |