abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213342404
twitter
pi_213342528
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 10:06 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Een chirurg kan over kankergezwellen schrijven, maar zo lang ze niet weggesneden worden zullen ze blijven voortwoekeren.
pi_213342781
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 april 2024 05:28 schreef Jippie het volgende:

[..]
Het is wel de bedoeling dat er hier iets van een discussie wordt gevoerd. Ik waardeer de moeite die je doet om alles op te zoeken en te posten maar het is hier geen plakboek.

Op de Frontpage ben je van harte welkom, je kunt daar van alles submitten eventueel met je eigen bericht erbij.

We kunnen nog crew gebruiken, dus je kunt ook gelijk solliciteren ^O^
Serieus?
Dit is een grap toch?

Dus die Dellenlil gast mag totaal offtopic onzin hier spammen over de politiek in de VS wat totaal niets met deze oorlog te maken heeft.
En daar worden soms pagina's vol hierover volgedumpt.

En nu post hij eindelijk eens iets wat ontopic is, interessant en dus relevant en dan spreek je hem wel aan?

Wat een lachertje _O- _O- _O-
pi_213342842
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2024 12:56 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Een chirurg kan over kankergezwellen schrijven, maar zo lang ze niet weggesneden worden zullen ze blijven voortwoekeren.
Het kan ook met straling worden bestreden.
  zaterdag 27 april 2024 @ 13:22:26 #155
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_213342922
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 12:34 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Ja goed filmpje. Fijn om een filmpje te zien via feiten en niet gekleurd. De turtle tank ziet er een beetje raar uit maar het is zeer effectief. Niet alleen pakt het de aandacht van Oekraïne het kan ook goed verkennen door mogelijk zeer gevaarlijk terrein. Zou mij niks verbazen als er aangepaste versies komen maar dan om troepen in te verplaatsen.
StuG 2.0 Grappig eigenlijk..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  zaterdag 27 april 2024 @ 13:23:28 #156
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_213342939
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 22:28 schreef Usert het volgende:
Wat me niet echt duidelijk is, maken de verschillende soorten tanks hun verwachtingen waard? En welke lijkt het in praktijk nu het best z’n verwachtingen waar te maken en welk stelt stiekem teleur?
Iemand die daar iets over durft te zeggen?
Ik begreep dat van de 30+ Abrahams er vijf niet meer operationeel zijn en de rest van de frontlinie is gehaald omdat ze onder de drone dreiging zo kwetsbaar zijn.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  zaterdag 27 april 2024 @ 13:28:16 #157
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_213343012
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 13:13 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Serieus?
Dit is een grap toch?

Dus die Dellenlil gast mag totaal offtopic onzin hier spammen over de politiek in de VS wat totaal niets met deze oorlog te maken heeft.

En nu post hij eindelijk eens iets wat ontopic is, interessant en dus relevant en dan spreek je hem wel aan?

Nou het dumpen van links op zich is niet de bedoeling. Hij steekt er natuurlijk wel moeite in. Maar geeft zelf geen toelichting, zet niets in perspectief.

En dan die hele reeksen over Trump. .

Maar nogmaals, hij steekt er wel moeite in. Alleen de manier waarop heeft als effect dat ik er in ieder geval langs scroll.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_213343013
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 13:23 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Ik begreep dat van de 30+ Abrahams er vijf niet meer operationeel zijn en de rest van de frontlinie is gehaald omdat ze onder de drone dreiging zo kwetsbaar zijn.
Tank zijn op dir moment ook niet heel erg handig omdat ze ook niet zo geschikt zijn voor verdedigen tegen meatwaves. En dat is wat Oekraïne op dit moment vooral doet. Dan staan tanks toch vaak stil vlakbij de frontlinie en dat maakt ze dan weer kwetsbaarder. Ze kunnen het uiteraard wel, maar het is een afwegen van de voors en tegens.
pi_213343017
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 12:44 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat kan zonder drones ook. Een infanterist met een anti-tank wapen kan een tank ook uitschakelen. Een AT-mijn kan dat ook. Een tank uitschakelen met iets goedkoops is niet echt iets nieuws. En veel beelden van tanks die worden opgeblazen zijn van tanks die al uitgeschakeld waren. Dat geeft ook wel een vertekend beeld.
Geef ik ook aan hé in de reactie waar je een reply op geeft. Ik haal onder andere voorbeelden aan van andere voertuigen die tanks kunnen uitschakelen en uiteraard kan het ook met infanterie en anti tank wapens (Javlin volgens mij één van de beste). Maar de drones is een totaal nieuw pad.

Hier en daar inderdaad vertekend beeld.
pi_213343042
Ik niet veel beelden gezien van een el cheapo drone die een rijdende tank opblaast. Volgens mij zelfs geen enkele.
pi_213343046
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 april 2024 12:45 schreef ExTec het volgende:

[..]
Omdat je met drones geen grond kunt bezetten.
Je post zo'n korte reactie met een smilie dus ik weet niet of je hier grappig probeert te zijn of niet. Een tank op de grond kan namelijk prima vervangen worden door een drone op de grond met volop camera's. Verderop kan je dan ook wat infanterie in een bunker doen en een vlaggetje hijsen.

Op het water ook. Waarom nog patrouilles uitvoeren met miljaren schepen als je er ook een schip van duizenden euro's kan doen vol met camera's? Als die wordt op geblazen kost het je minder geld en ook geen manschappen. Echt waar grote veranderingen overal zijn onderweg.
pi_213343065
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 13:28 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Nou het dumpen van links op zich is niet de bedoeling. Hij steekt er natuurlijk wel moeite in. Maar geeft zelf geen toelichting, zet niets in perspectief.

En dan die hele reeksen over Trump. .

Maar nogmaals, hij steekt er wel moeite in. Alleen de manier waarop heeft als effect dat ik er in ieder geval langs scroll.
Hij post veel filmpjes. Ik zou het leuk vinden als hij bij filmpjes of links ook wat toelichting zet. Volgens mij is dat sowieso ook de bedoeling anders is het dumpen van. Waarom is het filmpje gekozen? Wat is zijn mening erover? etc etc

Ik post hier ook wel eens een filmpje van HIstory legends, dan met korte toelichting waarom ik hem heb gepost, wat ik ervan vind en of wat je wel of niet uit het filmpje kan halen.
  zaterdag 27 april 2024 @ 13:35:18 #163
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_213343082
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 13:30 schreef Ulx het volgende:
Ik niet veel beelden gezien van een el cheapo drone die een rijdende tank opblaast. Volgens mij zelfs geen enkele.
Jahoor. Meerdere. Een bomber drone die een voor de rest onbeschadigde T-90 naar de maan helpt, op een bepaald geeft die tank vol gas, en gaat die drone er zelfs achteraan.

Tanks zijn nu en going forward gewoon mega-kwetsbaar zonder APS of anderssoortig mobiele AA welke ze dekt.

En de laatste incarnatie van de abrams heeft ook APS. Maar de rest van de wereld zit nog lekker te suffen. NL plaatst wel weer een order voor een lading volstrekt achterhaalde leopards.
pi_213343105
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 april 2024 13:35 schreef ExTec het volgende:

[..]
Jahoor. Meerdere. Een bomber drone die een voor de rest onbeschadigde T-90 naar de maan helpt, op een bepaald geeft die tank vol gas, en gaat die drone er zelfs achteraan.

Tanks zijn nu en going forward gewoon mega-kwetsbaar zonder APS of anderssoortig mobiele AA welke ze dekt.

En de laatste incarnatie van de abrams heeft ook APS. Maar de rest van de wereld zit nog lekker te suffen. NL plaatst wel weer een order voor een lading volstrekt achterhaalde leopards.
De Leopard2 A8 heeft Trophy APS.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 27 april 2024 @ 13:40:01 #165
485843 crew  Jippie
pi_213343114
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 13:13 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Serieus?
Dit is een grap toch?

Blijkbaar heb ik een andere soort humor dan jou.
  zaterdag 27 april 2024 @ 13:40:03 #166
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_213343115
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 april 2024 12:45 schreef ExTec het volgende:

[..]
Omdat je met drones geen grond kunt bezetten.
Dat kun je ook niet met een door een drone opgeblazen tank
  zaterdag 27 april 2024 @ 13:43:42 #167
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_213343138
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 13:33 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Hij post veel filmpjes. Ik zou het leuk vinden als hij bij filmpjes of links ook wat toelichting zet. Volgens mij is dat sowieso ook de bedoeling anders is het dumpen van. Waarom is het filmpje gekozen? Wat is zijn mening erover? etc etc

Ik post hier ook wel eens een filmpje van HIstory legends, dan met korte toelichting waarom ik hem heb gepost, wat ik ervan vind en of wat je wel of niet uit het filmpje kan halen.
Nou dit dus. Zo hoort het.

Even los van het feit dat hij er wel moeite voor doet. En volgens mij wordt dat ook wel gewaardeerd.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  zaterdag 27 april 2024 @ 13:45:08 #168
6484 ExTec
pi_213343148
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 13:31 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Je post zo'n korte reactie met een smilie dus ik weet niet of je hier grappig probeert te zijn of niet. Een tank op de grond kan namelijk prima vervangen worden door een drone op de grond met volop camera's. Verderop kan je dan ook wat infanterie in een bunker doen en een vlaggetje hijsen.
Nee. Als je bv een gebied gaat bezetten, houd dat oa. ook in dat je naar een gemeentehuis gaat, een ministerie, en daar de ambtenaren at gun point gaat vertellen dat ze nu gaan doen wat jij zegt. En/of je stuurt je eigen ambtenaren.

En dan heb je gewoon een of ander mannetje dat terwijl jij lekker met je drones in de weer was, muisstil in een hoekje zat, en zich niet verroerde.

Totdat je ambtenaren uit het busje komen, dan loopt die naar z'n kast, pakt die z'n geweer en leegt hij z'n magazijn op je ambtenaren. En sure, vanaf dat punt kun je wat met je drones doen, maar je ambtenaren liggen dood op straat.

Want je gaat woningen niet kunnen clearen, dus van te voren het wapen uit die kast halen, met drones alleen.
pi_213343386
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 april 2024 13:45 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee. Als je bv een gebied gaat bezetten, houd dat oa. ook in dat je naar een gemeentehuis gaat, een ministerie, en daar de ambtenaren at gun point gaat vertellen dat ze nu gaan doen wat jij zegt. En/of je stuurt je eigen ambtenaren.

En dan heb je gewoon een of ander mannetje dat terwijl jij lekker met je drones in de weer was, muisstil in een hoekje zat, en zich niet verroerde.

Totdat je ambtenaren uit het busje komen, dan loopt die naar z'n kast, pakt die z'n geweer en leegt hij z'n magazijn op je ambtenaren. En sure, vanaf dat punt kun je wat met je drones doen, maar je ambtenaren liggen dood op straat.

Want je gaat woningen niet kunnen clearen, dus van te voren het wapen uit die kast halen, met drones alleen.
OK, point made. Eens met je toelichting hier.
  Moderator zaterdag 27 april 2024 @ 14:34:07 #170
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213343489
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 april 2024 13:35 schreef ExTec het volgende:

[..]

Tanks zijn altijd al kwetsbaar geweest
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_213343538
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 13:43 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Nou dit dus. Zo hoort het.

Even los van het feit dat hij er wel moeite voor doet. En volgens mij wordt dat ook wel gewaardeerd.
In het begin dacht ik wel "waarom alleen de Oekraïnse kant van het verhaal?" Ik ben juist geinteresseerd in het totaal plaatje. Maar later kreeg ik door dat ik zijn posts meer moest zien als "ik deel alleen maar sucessen van Oekraïne omdat ik hoop wil blijven geven aan de mensen die Oekraïne hierin steunen" en op die manier kon ik het beter plaatsen.

Ondanks dat ik steeds naar dit conflict kijk via meerdere invalshoeken hoop ik ook dat Oekraïne (en eigenlijk het westen) hier als winnaar uit komt. Het is een vreselijk geo politiek conflict dat al veels te lang duurt. Ik hoop dat dit extra steun pakket van USA niet ervoor zorgt dat bijvoorbeeld China of Iran (openlijk of stiekem) ook weer extra steunpakket aan Rusland geven want dan duurt het alleen maar langer. Tegelijkertijd is dit maar even wat het is i guess. Vervelend vooral onder de streep.
  zaterdag 27 april 2024 @ 14:42:09 #172
6484 ExTec
pi_213343546
Redneck repair, maar dan op z'n rus.

twitter
  zaterdag 27 april 2024 @ 14:44:07 #173
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_213343559
En ik heb de (oud) militairen hier altijd horen zeggen dat het niet 1 type wapen is die de overwinning bezorgt. Het gaat om de juiste combinatie op de juiste plek op het juiste moment. Al zijn drones op de lange termijn een goede vervanger voor alles waar nu mensen in zitten. Het is niet voor niets dat er nogal wat weerstand in de beschaafdere delen van de wereld was qua gebruik en ontwikkeling van drones. #ietsmetethiek.
pi_213343596
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 13:33 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

Waar ik benieuwd naar ben is of delenhill slashdotter3 is of niet :+
  zaterdag 27 april 2024 @ 15:15:12 #175
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_213343763
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 april 2024 05:28 schreef Jippie het volgende:

[..]
Het is wel de bedoeling dat er hier iets van een discussie wordt gevoerd. Ik waardeer de moeite die je doet om alles op te zoeken en te posten maar het is hier geen plakboek.

Op de Frontpage ben je van harte welkom, je kunt daar van alles submitten eventueel met je eigen bericht erbij.

We kunnen nog crew gebruiken, dus je kunt ook gelijk solliciteren ^O^
Delenlill's posts zijn hier welkom. Ga maar ergens anders vrijwilligers rekruteren.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')