Naar mijn mening een zaak waar iedereen schuld heeft. Snap niet dat je, wanneer je ontdekt dat je snelheid verliest je niet naar de vluchtstrook of zo kan rijden. Maar ook de ouders van de baby hadden natuurlijk goed op moeten letten. Die auto kwam niet van 1 op andere moment tot stilstand. Tijd zat om in ieder geval te remmen.quote:Als de auto stilvalt, botst een bestelbusje achterop en komt de 1-jarige Joël om het leven
Joël van 1 jaar oud komt om het leven bij een ongeluk op de A16
Een 49-jarige man uit Den Haag staat terecht voor een fataal ongeluk op de A16 bij Hendrik-Ido-Ambacht. Niet omdat hij te hard reed, maar juist te langzaam. Volgens het Openbaar Ministerie liet hij zijn auto op de snelweg nagenoeg stilvallen en creëerde zo een gevaarlijke situatie. Een kind van vijftien maanden kwam daarbij om het leven.
Het ongeluk doet zich voor in januari 2020. De Hagenaar heeft die dag voor 4.750 euro een Ford E-150 gekocht bij een autobedrijf in Brabant. Onderweg constateert hij een storing. “De motor viel uit. Ik raakte in shock en ik kon niets doen. Het stuur blokkeerde en ik kon niet naar de vluchtstrook.”
Snelheid berekend
De voorzitter van de rechtbank onderbreekt hem direct. “Ik weet iets van auto’s en dit gaan we niet hebben. De stuurbekrachtiging kan uitvallen als de motor afslaat, maar u kunt nog altijd sturen, zij het een stuk zwaarder.” Maar de verdachte houdt vol: plotseling deed niets het meer.
De recherche heeft aan de hand van zijn telefoongegevens berekend wat de snelheden zijn geweest van de auto. In twee minuten tijd zakt het van 100 kilometer naar 6 kilometer per uur. Als de auto bijna tot stilstand is gekomen, rijdt een bestelbusje achterop. In het kinderzitje in de bestelbus zit Joël van ’t Hof. Door de botsing overlijdt hij kort erna in het ziekenhuis.
“Dat rapport van de politie klopt niet”, zegt de verdachte, die tijdens de zitting een geagiteerde indruk maakt. “De motor viel slechts een paar seconden voor het ongeluk uit.” Opmerkelijk is dat de man bij de politie nog heeft verklaard dat de motor niet was uitgevallen, maar dat zou verkeerd zijn opgeschreven, zegt hij nu.
Geconstateerd is dat de bestuurder kort voor de botsing zat te bellen met het garagebedrijf waar hij de auto had gekocht. Ook dat wordt hem door het OM verweten: door niet handsfree te telefoneren, heeft hij niet goed opgelet.
APK
Technisch onderzoek aan de Ford E-150 uit 1995 heeft uitgewezen dat de wagen tal van gebreken vertoonde en nooit goedgekeurd had mogen worden. Daarom staan niet alleen de bestuurder van de gekochte auto terecht, maar ook de APK-keuringsmeester en het autobedrijf dat de wagen heeft geleverd.
De eigenaresse van het bedrijf staat later terecht. De keurmeester ontkent dat hij een vals APK-rapport heeft opgesteld: punt voor punt loopt hij de geconstateerde gebreken na. Hoe zit het bijvoorbeeld met de scheur in de vulslang van de LPG-tank? “Dat waren haarscheurtjes, daar wordt een auto niet op afgekeurd. Dat gat kan komen door de botsing.”
Het is in grote lijnen zijn verhaal: gebreken kunnen het gevolg zijn van de botsing óf het is een kwestie van interpretatie, waarbij de technicus die door het OM is geraadpleegd te streng is geweest. “Geen van de punten die hij noemt, is van invloed geweest op het ongeluk.”
Oorzaak
De vraag is dan ook wat door het OM als oorzaak wordt gezien van het fatale ongeluk: het rijgedrag van de Ford-bestuurder, de defecten van de auto of een combinatie van meerdere factoren? Het OM gaat voor beide: “De bestuurder had ruim de tijd om naar de vluchtstrook te gaan en zat in plaats daarvan te bellen. Hij creëerde een onveilige verkeerssituatie waardoor Joël is overleden. De keurmeester had deze auto nooit de weg op mogen sturen. De gescheurde vulhals was mogelijk de oorzaak waardoor de auto is stilgevallen en de levensgevaarlijke situatie ontstond.”
Tegen beiden wordt een half jaar cel geëist. De bestuurder zou een rijontzegging van dertig maanden moeten krijgen, de keurmeester zou twee jaar lang zijn beroep niet moeten kunnen uitoefenen, zegt het OM.
Naar elkaar wijzen
De advocaten wijzen ieder naar de andere verdachte: “Deze auto had nooit de weg op gemogen” zegt de een, “Meneer had alle gelegenheid naar de vluchtstrook te gaan” zegt de ander.
Advocaat Poort, die de APK-keurmeester bijstaat, zegt dat de precieze oorzaak van het ongeluk niet bekend is, nu er zoveel factoren een rol spelen. Hij werpt ook de pijnlijke vraag op of de vader van Joël, die het bestelbusje bestuurde, een aandeel heeft gehad. “Als een auto voor je stilvalt, dan zie je dat. Met tegenzin stel ik hier dat de bestuurder niet de hele tijd voor zich heeft gekeken, anders had hij wel op tijd geremd.”
De ouders van Joël, die schuin achter de advocaat zitten, horen het hoofdschuddend aan. De moeder leest een slachtofferverklaring voor en richt zich tot beide verdachten. “Zijn jullie trots op de auto die jullie gekocht of gekeurd hebben? Diezelfde auto heeft ons leven geruïneerd. Jullie hebben totaal geen berouw getoond. Alsof het leven van ons zoontje niks waard is.”
'Papa'
Ze beschrijft de laatste momenten van Joël. “Zijn vader stond eerst nog oog in oog met zijn zoontje, dat zijn hand vastpakte, ‘papa’ zei en daarna voor altijd zijn ogen sloot.” Ze betreurt het dat de zaak zo lang heeft geduurd, 3,5 jaar. “We zijn van het kastje naar de muur gestuurd en moesten zelf contact opnemen met het OM om te horen of er nog wat ging gebeuren.”
De officier van justitie zegt dat de zaak onder meer lang heeft geduurd vanwege de complexiteit en het gebrek aan zittingsruimte op de rechtbank. Ze heeft bij haar strafeisen een korting van 15 procent toegepast vanwege de overschrijding van de termijn. De rechter in Rotterdam doet op 7 mei uitspraak.
quote:Op woensdag 24 april 2024 06:49 schreef Jahr00n het volgende:
Als je genoeg afstand houdt en oplet gebeurd dit niet. Busje is dus fouter dan die ford
rare conclusie om te trekken dat iedereen 2 minuten afstand dan moet houden?quote:Op woensdag 24 april 2024 06:54 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
In twee minuten tijd zakt het van 100 kilometer naar 6 kilometer per uur. Als de auto bijna tot stilstand is gekomen, rijdt een bestelbusje achterop.
Moet iedereen meer dan twee minuten afstand houden of lees jij niet echt goed?
Wat een verschrikkelijk iets om mee te maken voor die arme vader.
Misschien is mijn conclusie raar en gechargeerd. Maar ik vind hem minder triest als dat blaiming the victim van Jahroon. Of lees jij ergens in de tekst dat er te weinig afstand werd gehouden.quote:Op woensdag 24 april 2024 07:25 schreef ETA het volgende:
[..]
rare conclusie om te trekken dat iedereen 2 minuten afstand dan moet houden?
Wat gek dat het OM dan tot een totaal andere conclusie kwam. Maar jouw onderzoek is natuurlijk doordachter.quote:Op woensdag 24 april 2024 06:49 schreef Jahr00n het volgende:
Als je genoeg afstand houdt en oplet gebeurd dit niet. Busje is dus fouter dan die ford
dat je wil chargeren, ok, maar het is niet eens een logische chargering, daarom was ik in verwarring.quote:Op woensdag 24 april 2024 07:29 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Misschien is mijn conclusie raar en gechargeerd. Maar ik vind hem minder triest als dat blaiming the victim van Jahroon. Of lees jij ergens in de tekst dat er te weinig afstand werd gehouden.
Typische zwakzinnige reactie, niet anders van je verwacht.quote:Op woensdag 24 april 2024 06:49 schreef Jahr00n het volgende:
Als je genoeg afstand houdt en oplet gebeurd dit niet. Busje is dus fouter dan die ford
Ik snap deze ook niet, de achterligger moet toch altijd uitkijken. Vreemd verhaal ditquote:Op woensdag 24 april 2024 06:49 schreef Jahr00n het volgende:
Als je genoeg afstand houdt en oplet gebeurd dit niet. Busje is dus fouter dan die ford
Leg eens uit dan, want je ziet toch wat er voor je gebeurt, zeker als het 2 minuten duurt voor stilstand. Hoeveel kilometer is dit wel niet op een snel weg. Dan zit je als achterligger ook te slapen of te appen wat echt werkelijkwaar continu gebeurt als je om je heen kijkt op de snelwegquote:Op woensdag 24 april 2024 07:52 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Typische zwakzinnige reactie, niet anders van je verwacht.
Het zou kunnen dat de bus er pas aan kwam toen de voorligger al praktisch stil stond. Zit je er echter al achter als ie er nog twee minuten over gaat doen om van 100 naar 6 te gaan, dan kan je ook vragen gaan stellen over de rijgeschiktheid of de staat van de remmen van de achterligger. Laten we maar van het eerste scenario uitgaan.quote:Op woensdag 24 april 2024 08:08 schreef 111210 het volgende:
[..]
Ik snap deze ook niet, de achterligger moet toch altijd uitkijken. Vreemd verhaal dit
Als je achter een busje of vrachtwagen rijdt, en die wijken nét op tijd uit ben je zelf altijd te laat om nog uit te wijken. Tenzij je héél ruim afstand houdt, maar dat is in het drukke Nederlandse verkeer niet te doen.quote:Op woensdag 24 april 2024 08:18 schreef TornadoDK het volgende:
Het busje is ook wel deels zelf schuld. Als je niet ziet dat een auto voor je nagenoeg stil staat en je niet kunt remmen/uitwijken heb je zelf ook niet helemaal zitten opletten hoe verschrikkelijk de gevolgen ook zijn.
Dus dat.quote:Op woensdag 24 april 2024 07:04 schreef Pizzakoppo het volgende:
Complex verhaal waarin veel fouten zijn gemaakt door allerlei verhalen. Eindstand, fucking babytje overleden…
Dat is een troll.quote:Op woensdag 24 april 2024 07:29 schreef KaheemSaid het volgende:
Maar ik vind hem minder triest als dat blaiming the victim van Jahroon.
Het is niet echt aannemelijk dat het busje er de volle twee minuten achter heeft gezeten... Dit is wss eerder geval van een (bijna) stilstaand voertuig op een rijbaan, wss hebben de (rem)lichten ook niet gewerkt van die Ford en dan kan ervoor zorgen dat de achterligger de situatie totaal verkeerd inschat.quote:Op woensdag 24 april 2024 08:09 schreef 111210 het volgende:
[..]
Leg eens uit dan, want je ziet toch wat er voor je gebeurt, zeker als het 2 minuten duurt voor stilstand. Hoeveel kilometer is dit wel niet op een snel weg. Dan zit je als achterligger ook te slapen of te appen wat echt werkelijkwaar continu gebeurt als je om je heen kijkt op de snelweg
Het gaat er toch niet om dat die vent twee minuten nodig had om stil te komen staan? Het gaat om het snelheidsverschil en welke situaties je op de snelweg mag verwachten.quote:Op woensdag 24 april 2024 08:09 schreef 111210 het volgende:
[..]
Leg eens uit dan, want je ziet toch wat er voor je gebeurt, zeker als het 2 minuten duurt voor stilstand. Hoeveel kilometer is dit wel niet op een snel weg. Dan zit je als achterligger ook te slapen of te appen wat echt werkelijkwaar continu gebeurt als je om je heen kijkt op de snelweg
Voldoende scenario's te verzinnen en ga er maar vanuit dat het OM samen met de politie deze ook allemaal onderzocht heeft, aangezien we nu 3,5 jaar na het ongeval leven.quote:Op woensdag 24 april 2024 08:09 schreef 111210 het volgende:
[..]
Leg eens uit dan, want je ziet toch wat er voor je gebeurt, zeker als het 2 minuten duurt voor stilstand. Hoeveel kilometer is dit wel niet op een snel weg. Dan zit je als achterligger ook te slapen of te appen wat echt werkelijkwaar continu gebeurt als je om je heen kijkt op de snelweg
Daar kan ik niets over vinden, wel over een zwaar ongeval met een E-150 (ook eigenlijk een busje, trouwens) in november 2020: https://www.zhzactueel.nl(...)hendrik-ido-ambacht/ Ik ga er maar even vanuit dat dit hem is, de kans dat er twee tamelijk obscure busjes op eenzelfde wijze op dezelfde plek bij een ongeval betrokken raken lijkt me niet zo heel groot.quote:Het ongeluk doet zich voor in januari 2020.
Dit is inderdaad onzin. Tenzij de verdachte zelf toen de motor uitviel de sleutel meteen helemaal heeft uitgedraaid, dan gaat hij in het stuurslot. Maar dat is dan z'n eigen domme schuld.quote:De voorzitter van de rechtbank onderbreekt hem direct. “Ik weet iets van auto’s en dit gaan we niet hebben. De stuurbekrachtiging kan uitvallen als de motor afslaat, maar u kunt nog altijd sturen, zij het een stuk zwaarder.” Maar de verdachte houdt vol: plotseling deed niets het meer.
Oke, en wat was het nu werkelijk? Een "scheur" of "haarscheurtjes"? Bij grote beschadigingen kan het systeem mogelijk inderdaad niet goed werken, maar bij een auto op lpg kun je dan overschakelen op benzine. Tenzij dat ook niet functioneerde.quote:Hoe zit het bijvoorbeeld met de scheur in de vulslang van de LPG-tank? “Dat waren haarscheurtjes, daar wordt een auto niet op afgekeurd. Dat gat kan komen door de botsing.”
Het is in grote lijnen zijn verhaal: gebreken kunnen het gevolg zijn van de botsing óf het is een kwestie van interpretatie, waarbij de technicus die door het OM is geraadpleegd te streng is geweest. “Geen van de punten die hij noemt, is van invloed geweest op het ongeluk.”
Dat wordt beschreven als twee verschillende entiteiten...quote:maar ook de APK-keuringsmeester en het autobedrijf dat de wagen heeft geleverd.
... of toch niet, want vervolgens lees ik nergens dat er een straf tegen het garagebedrijf wordt geeist?quote:Tegen beiden wordt een half jaar cel geëist. De bestuurder zou een rijontzegging van dertig maanden moeten krijgen, de keurmeester zou twee jaar lang zijn beroep niet moeten kunnen uitoefenen, zegt het OM.
Dat is wel iets wat veel als eerste doen als de motor uit valt, sleutel terug draaien en weer opnieuw draaien om te kijken of die toch weer start.quote:Op woensdag 24 april 2024 09:59 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Dit is inderdaad onzin. Tenzij de verdachte zelf toen de motor uitviel de sleutel meteen helemaal heeft uitgedraaid, dan gaat hij in het stuurslot. Maar dat is dan z'n eigen domme schuld.
En dan wanneer je op de rijbaan stilstaat rustig met het garagebedrijf gaan bellen in plaats van 112.quote:Op woensdag 24 april 2024 06:44 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Naar mijn mening een zaak waar iedereen schuld heeft. Snap niet dat je, wanneer je ontdekt dat je snelheid verliest je niet naar de vluchtstrook of zo kan rijden.
Dit. Wat voor mongool ben je dat je niet meteen naar de vluchtstrook gaat als je merkt dat je auto uitvalt.quote:Op woensdag 24 april 2024 08:25 schreef MatthijsDJ het volgende:
Die lul had hem gewoon op de vluchtstrook moeten zetten toen ie onder de 80 kwam, niet kunnen sturen is zoals de rechter al aangeeft gewoon pure onzin.
Dit inderdaad:quote:Op woensdag 24 april 2024 06:44 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Naar mijn mening een zaak waar iedereen schuld heeft. Snap niet dat je, wanneer je ontdekt dat je snelheid verliest je niet naar de vluchtstrook of zo kan rijden. Maar ook de ouders van de baby hadden natuurlijk goed op moeten letten. Die auto kwam niet van 1 op andere moment tot stilstand. Tijd zat om in ieder geval te remmen.
Ik heb het vermoeden dat de bestuurder met baby aan het bumperkleven was, omdat de auto voor hem niet doorreed. En als het dan plotseling van 6 km/u naar 0 is en je kunt dan niet meer stoppen en botst zo hard dat de baby overlijdt, dan zat je er toch echt te dicht op. De bestuurder, ouder van Joël mag dit ook zichzelf wel aanrekenen.quote:In twee minuten tijd zakt het van 100 kilometer naar 6 kilometer per uur.
Je moet te allen tijde zoveel afstand houden dat je nog op tijd kunt remmen als de auto voor je een noodstop moet maken. Dit kan ook gebeuren als er een kind oversteekt. Als een auto er 2 minuten over doet om langzamer te gaan rijden, voordat ie helemaal stilstaat, dan heb je toch tijd genoeg gehad als achterop komend verkeer, om uit te wijken, dan wel af te remmen.quote:Op woensdag 24 april 2024 06:54 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
In twee minuten tijd zakt het van 100 kilometer naar 6 kilometer per uur. Als de auto bijna tot stilstand is gekomen, rijdt een bestelbusje achterop.
Moet iedereen meer dan twee minuten afstand houden of lees jij niet echt goed?
Wat een verschrikkelijk iets om mee te maken voor die arme vader.
Dit sowieso. En dat mag hem zeker aangerekend wordenquote:Op woensdag 24 april 2024 08:25 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Het is niet echt aannemelijk dat het busje er de volle twee minuten achter heeft gezeten... Dit is wss eerder geval van een (bijna) stilstaand voertuig op een rijbaan, wss hebben de (rem)lichten ook niet gewerkt van die Ford en dan kan ervoor zorgen dat de achterligger de situatie totaal verkeerd inschat.
Die lul had hem gewoon op de vluchtstrook moeten zetten toen ie onder de 80 kwam, niet kunnen sturen is zoals de rechter al aangeeft gewoon pure onzin.
Ik vind het een hele terechte vraag als iemand ergens achterop rijdt. Normaal gesproken ben je dan altijd fout.quote:Maar goed de Facebook moeder maffia moet natuurlijk nog even een vader of moeder van een omgekomen kind een trap nageven.
Hoezo zie je dat?quote:Op woensdag 24 april 2024 10:51 schreef Mortaxx het volgende:
Als iemand in 2 minuten van 100 naar 6 vertraagd knal je er toch niet bovenop. Je hebt alle tijd om te zien dat diegene vertraagt.
Dan zit je dus te kort achter die vrachtwagen hoe crue ook. Dat bijna niemand (ook ikzelf maak me er wel eens schuldig aan) voldoende afstand houdt doet daar niks aan afquote:Op woensdag 24 april 2024 08:23 schreef Piles het volgende:
[..]
Als je achter een busje of vrachtwagen rijdt, en die wijken nét op tijd uit ben je zelf altijd te laat om nog uit te wijken. Tenzij je héél ruim afstand houdt, maar dat is in het drukke Nederlandse verkeer niet te doen.
[..]
Dus dat.
Jij maakt de aanname dat ze er een tijd achter reden en hadden kunnen anticiperen. Ik lees het verhaal meer in de context dat het busje al (bijna) stilstond.quote:Op woensdag 24 april 2024 06:49 schreef Jahr00n het volgende:
Als je genoeg afstand houdt en oplet gebeurd dit niet. Busje is dus fouter dan die ford
De auto komt te snel dichterbij. Ervaring. Wat moet iemand doen die in een woonwijk 50 rijdt en er steekt een kind over? Mag je dan vol op de remmen? En wat als er dan een auto achterop knalt en daar zat een baby in die overlijdt?quote:
Wat staat hierquote:Op woensdag 24 april 2024 11:43 schreef Gia het volgende:
[..]
De auto komt te snel dichterbij. Ervaring. Wat moet iemand doen die in een woonwijk 50 rijdt en er steekt een kind over? Mag je dan vol op de remmen? En wat als er dan een auto achterop knalt en daar zat een baby in die overlijdt?
Je moet nooit zo dicht bij een auto komen dat je niet meer kan remmen in geval van een noodstop.
Ik stoor me altijd echt mateloos aan bumperklevers. Van die lui die denken dat ze een automobilist kunnen manen sneller te gaan rijden door er vlak achter te rijden. En dan kwaad worden als de voorliggende auto moet remmen!
Dit is hoe ik me het ongeluk uit dit nieuwsbericht voorstel.quote:
Je hebt werkelijk geen idee blijkbaar.quote:Op woensdag 24 april 2024 11:42 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Dan zit je dus te kort achter die vrachtwagen hoe crue ook. Dat bijna niemand (ook ikzelf maak me er wel eens schuldig aan) voldoende afstand houdt doet daar niks aan af
Theorie en praktijkquote:Op woensdag 24 april 2024 13:49 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Je hebt werkelijk geen idee blijkbaar.
Wanneer die vrachtwagen op het laatste moment uitwijkt voor een (nagenoeg) stilstaand object en je daar op normale afstand achter rijdt, dan ga je echt niet meer je auto tijdig stilstaan. Gewoon niet.
En de achterkant van zo'n Ford F150 is vervolgens niet heel bots-vriendelijk.
Dit. Het bericht geeft niet aan of de auto geleidelijk snelheid verloor in die 2 minuten of dat er een piek/dal op het laatste moment plaatsvond. Alleen dat hij snelheid verloor. Maar op een 100km/u weg waar geen verkeersopstopping is is de naderingssnelheid dan plots HEEL hoog. Als er evt. verkeer tussen zit (wordt ook niet vermeld) kan hetquote:Op woensdag 24 april 2024 13:49 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Je hebt werkelijk geen idee blijkbaar.
Wanneer die vrachtwagen op het laatste moment uitwijkt voor een (nagenoeg) stilstaand object en je daar op normale afstand achter rijdt, dan ga je echt niet meer je auto tijdig stilstaan. Gewoon niet.
En de achterkant van zo'n Ford F150 is vervolgens niet heel bots-vriendelijk.
Die bus reed er waarschijnlijk 30 seconden achter oid. 2 seconden is zo dicht gereden als je voorganger van het gas gaat, daar klap je alleen tegenop als ie vol in de ankers gaat.quote:Op woensdag 24 april 2024 13:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
2 seconden afstand is genoeg als een auto voor je remt en jij moet daar op reageren door ook te remmen.
Maar als die auto voor je uitwijkt vanwege een stilstaande auto en jij ziet ineens die stilstaande auto opdoemen, dan zit je er mogelijk al op voor je je rempedaal kan intrappen.
Als je opeens op een file inrijdt, moet je ook gewoon op tijd tot stilstand kunnen komen...quote:Op woensdag 24 april 2024 06:54 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
In twee minuten tijd zakt het van 100 kilometer naar 6 kilometer per uur. Als de auto bijna tot stilstand is gekomen, rijdt een bestelbusje achterop.
Moet iedereen meer dan twee minuten afstand houden of lees jij niet echt goed?
Ja;quote:Op woensdag 24 april 2024 14:25 schreef Nattekat het volgende:
Wat een vaag verhaal van die vader
Je zit met het garagebedrijf te bellen terwijl je stil staat op de snelweg?
En hier ligt juist een probleem. Ik ken de e-150 ik heb er zelf enkele gehad en de modellen van 92 to 96 hebben problemen met het contact slot en de sleutel kan bij een versleten contact er tijdens het rijden uitvallen! Ik kan me echter niet herinneren of deze dan ook uitvalt/stuurlot gaat maar ik kan me het wel voorstellen. Ook heb ik 1 keer gehad dat de motor en stuurbekrachtiging uitvalt en geloof me zo makkelijk stuur je die dan niet meer naar de kant.quote:Op woensdag 24 april 2024 09:59 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dit is inderdaad onzin. Tenzij de verdachte zelf toen de motor uitviel de sleutel meteen helemaal heeft uitgedraaid, dan gaat hij in het stuurslot. Maar dat is dan z'n eigen domme schuld.
vader en kind zaten in bestelbusje dus die belden niet met het garagebedrijfquote:Op woensdag 24 april 2024 14:25 schreef Nattekat het volgende:
Wat een vaag verhaal van die vader
Je zit met het garagebedrijf te bellen terwijl je stil staat op de snelweg?
Oh, kon het verhaal al zo slecht volgenquote:Op woensdag 24 april 2024 14:33 schreef Nizno het volgende:
[..]
vader en kind zaten in bestelbusje dus die belden niet met het garagebedrijf
quote:Op woensdag 24 april 2024 14:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Oh, kon het verhaal al zo slecht volgen
Maar goed, punt blijft staan.
vond deze paar zinnen best makkelijk leesbaarquote:De recherche heeft aan de hand van zijn telefoongegevens berekend wat de snelheden zijn geweest van de auto. In twee minuten tijd zakt het van 100 kilometer naar 6 kilometer per uur. Als de auto bijna tot stilstand is gekomen, rijdt een bestelbusje achterop. In het kinderzitje in de bestelbus zit Joël van ’t Hof. Door de botsing overlijdt hij kort erna in het ziekenhuis.
Lezen is moeilijkquote:Op woensdag 24 april 2024 14:36 schreef Nizno het volgende:
[..]
[..]
vond deze paar zinnen best makkelijk leesbaar
Niet als die file bijv 30 seconden voor je uit er ineens is door bijv ongeval.. Dan kan je nog zo goed aan het opletten zijn, maar eer je door hebt dat het verkeer verderop helemaal stilstaat kan je al te laat zijn.quote:Op woensdag 24 april 2024 14:27 schreef Zelva het volgende:
[..]
Als je opeens op een file inrijdt, moet je ook gewoon op tijd tot stilstand kunnen komen...
Wow. Niet verwacht. dat what the fuck hey filmpje laat 't wel goed zien iddquote:Op woensdag 24 april 2024 12:06 schreef xzaz het volgende:
[..]
Wat staat hier
Als er een voertuig stiltaat op de weg en je komt met 120 aanrijden gaat het heel snel hoor. Zie bijvoorbeeld: of
of
Je hebt gewoon te maken met menselijke reactievermogen.
Maar blijkbaar komt het dus ook vaker voor dat een auto stilvalt en de vluchtstrook niet meer bereikt kan worden. Vraag me af hoe dat dan kan en of meneer uit de OP een soortgelijk probleem had.quote:Op woensdag 24 april 2024 12:06 schreef xzaz het volgende:
[..]
Wat staat hier
Als er een voertuig stiltaat op de weg en je komt met 120 aanrijden gaat het heel snel hoor. Zie bijvoorbeeld: of
of
Je hebt gewoon te maken met menselijke reactievermogen.
Bij een file zie je vaak wel meerdere remlichten van auto's die remmen, soms nog alarmlichten en matrixborden.quote:Op woensdag 24 april 2024 14:27 schreef Zelva het volgende:
[..]
Als je opeens op een file inrijdt, moet je ook gewoon op tijd tot stilstand kunnen komen...
Kijk, dit is nuttige info! Maar nu je het zegt, er staat me van de vele YT-filmpjes van Amerikanen die barrels op veilingen kopen inderdaad wel zoiets bij dat USA Fords uit die periode daarmee te kampen hebben. Sleutels passen niet meer, startblokkering blijft erop staan, uitgewoond slot, dat soort euvels.quote:Op woensdag 24 april 2024 14:28 schreef boegschroef het volgende:
[..]
En hier ligt juist een probleem. Ik ken de e-150 ik heb er zelf enkele gehad en de modellen van 92 to 96 hebben problemen met het contact slot en de sleutel kan bij een versleten contact er tijdens het rijden uitvallen! Ik kan me echter niet herinneren of deze dan ook uitvalt/stuurlot gaat maar ik kan me het wel voorstellen. Ook heb ik 1 keer gehad dat de motor en stuurbekrachtiging uitvalt en geloof me zo makkelijk stuur je die dan niet meer naar de kant.
Als er een geldige APK op zat, dan mag je verwachten dat hij minimaal veilig is voor de weg.quote:Op woensdag 24 april 2024 15:13 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Kijk, dit is nuttige info! Maar nu je het zegt, er staat me van de vele YT-filmpjes van Amerikanen die barrels op veilingen kopen inderdaad wel zoiets bij dat USA Fords uit die periode daarmee te kampen hebben. Sleutels passen niet meer, startblokkering blijft erop staan, uitgewoond slot, dat soort euvels.
Vandaar ook dat ik me afvraag hoe deze E-150 aangeboden/verkocht is. Heel hoog was de betaalde som niet, als ie verkocht is als een project vind ik de verantwoordelijkheid van het garagebedrijf op z'n minst al een stuk lager liggen.
Jij weet net zo goed als ik dat een APK een momentopname is. Vandaar ook mijn vraag waneer die APK dan uitgevoerd is. Als het net voor verkoop gedaan is en er daarna allemaal afkeurpunten geconstateerd worden is het een heel ander verhaal, dan als die keuring al van een half jaar geleden was, waarbij er in de tussentijd natuurlijk gebreken kunnen zijn ontstaan.quote:Op woensdag 24 april 2024 15:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als er een geldige APK op zat, dan mag je verwachten dat hij minimaal veilig is voor de weg.
Maar juist daarover staat ook een stuk in het artikel
Deelnemen aan het verkeer = waarnemenquote:Op woensdag 24 april 2024 15:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Bij een file zie je vaak wel meerdere remlichten van auto's die remmen, soms nog alarmlichten en matrixborden.
Bij een auto die zelf stilvalt, zal je doorgaans niet direct een remlicht zien en moet je het puur met de waarneming doen dat deze ineens sneller dichterbij komt dan je verwacht.
In een artikel over dit ongeval staat 'net gekeurd' Als ik het goed begrijp is hij gekeurd net voor de verkoop.quote:Op woensdag 24 april 2024 15:25 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Jij weet net zo goed als ik dat een APK een momentopname is. Vandaar ook mijn vraag waneer die APK dan uitgevoerd is. Als het net voor verkoop gedaan is en er daarna allemaal afkeurpunten geconstateerd worden is het een heel ander verhaal, dan als die keuring al van een half jaar geleden was, waarbij er in de tussentijd natuurlijk gebreken kunnen zijn ontstaan.
Het is een 3-baansweg met daarnaast nog 2 rijbanen voor de afslag. Tegen de tijd dat je op de vluchtstrook staat, heb je met afnemende snelheid aardig wat keren uitgevoegd.quote:Op woensdag 24 april 2024 15:00 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Maar blijkbaar komt het dus ook vaker voor dat een auto stilvalt en de vluchtstrook niet meer bereikt kan worden. Vraag me af hoe dat dan kan en of meneer uit de OP een soortgelijk probleem had.
In een ander artikel hierover in het Eindhovens Dagblad staat dat het een auto met zowel LPG als benzine was en dat de schakelaar op benzine stond na het ongeluk, alleen was die tank leeg. Politie heeft de auto gestart op LPG en dat is gelukt.quote:Op woensdag 24 april 2024 14:28 schreef boegschroef het volgende:
[..]
En hier ligt juist een probleem. Ik ken de e-150 ik heb er zelf enkele gehad en de modellen van 92 to 96 hebben problemen met het contact slot en de sleutel kan bij een versleten contact er tijdens het rijden uitvallen! Ik kan me echter niet herinneren of deze dan ook uitvalt/stuurlot gaat maar ik kan me het wel voorstellen. Ook heb ik 1 keer gehad dat de motor en stuurbekrachtiging uitvalt en geloof me zo makkelijk stuur je die dan niet meer naar de kant.
Lichten zijn ook vast uit, al weet ik niet hoe laat dit is voorgevallen.quote:Op woensdag 24 april 2024 08:09 schreef 111210 het volgende:
[..]
Leg eens uit dan, want je ziet toch wat er voor je gebeurt, zeker als het 2 minuten duurt voor stilstand. Hoeveel kilometer is dit wel niet op een snel weg. Dan zit je als achterligger ook te slapen of te appen wat echt werkelijkwaar continu gebeurt als je om je heen kijkt op de snelweg
Sorry hoor maar dit zijn vooral mensen die niet opletten of te dicht op hun voorganger rijden waardoor ze geen overzicht meer hebben. In die LA kettingbotsing staat er notabene een schijnwerper opquote:Op woensdag 24 april 2024 12:06 schreef xzaz het volgende:
[..]
Wat staat hier
Als er een voertuig stiltaat op de weg en je komt met 120 aanrijden gaat het heel snel hoor. Zie bijvoorbeeld: of
of
Je hebt gewoon te maken met menselijke reactievermogen.
Een vrachtwagen is ook lang als die plots uitwijkt moeten alle alarmbellen al afgaan. Ik heb het vaak genoeg meegemaakt dat opeens wordt uitgeweken vol op de rem getrapt omdat mensen niet doorhebben dat er een file is dan moet je genoeg afstand hebben om stil te staan dan wel flink vaart te minderen.quote:Op woensdag 24 april 2024 13:49 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Je hebt werkelijk geen idee blijkbaar.
Wanneer die vrachtwagen op het laatste moment uitwijkt voor een (nagenoeg) stilstaand object en je daar op normale afstand achter rijdt, dan ga je echt niet meer je auto tijdig stilstaan. Gewoon niet.
En de achterkant van zo'n Ford F150 is vervolgens niet heel bots-vriendelijk.
Dit geeft het wel goed en realistisch weerquote:Op woensdag 24 april 2024 12:06 schreef xzaz het volgende:
[..]
Wat staat hier
Als er een voertuig stiltaat op de weg en je komt met 120 aanrijden gaat het heel snel hoor. Zie bijvoorbeeld: of
of
Je hebt gewoon te maken met menselijke reactievermogen.
En in de praktijk blijkt dat anticiperen op een auto die midden op de autosnelweg stilstaat niet altijd lukt.quote:Op woensdag 24 april 2024 15:27 schreef Zelva het volgende:
[..]
Deelnemen aan het verkeer = waarnemen
In het verkeer heb je altijd te maken met situaties die onverwacht zijn en je moet in staat zijn daarop te anticiperen.
Meestal heb je dan al matrix borden gezien, remlichten en gevarenlichten van auto's voor je dus ben je al gewaarschuwdquote:Op woensdag 24 april 2024 14:27 schreef Zelva het volgende:
[..]
Als je opeens op een file inrijdt, moet je ook gewoon op tijd tot stilstand kunnen komen...
Ja maar dus niet bij een file die net ontstaan is door een auto die ineens stil staat.quote:Op woensdag 24 april 2024 16:55 schreef NLGooner het volgende:
[..]
Meestal heb je dan al matrix borden gezien, remlichten en gevarenlichten van auto's voor je dus ben je al gewaarschuwd
Ik vraag me oprecht af of jij een rijbewijs hebt en ook wat snelwegkilometers hebt gemaakt. Je kunt je al wezenloos schrikken als jij 130 rijdt en je voorganger blijkt opeens maar 70 te rijden op de snelweg. Natuurlijk houd ik afstand en had ik genoeg tijd om daarop te reageren, maar ik schrok wel echt even hoor de eerste paar keren dat ik dat meemaakte. Dat iemand opeens random stil staat op de snelweg is niet het soort omstandigheid waar je op voorbereid bent en waar de regels over afstand houden op gebaseerd zijn.quote:Op woensdag 24 april 2024 11:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Dit inderdaad:
[..]
Ik heb het vermoeden dat de bestuurder met baby aan het bumperkleven was, omdat de auto voor hem niet doorreed. En als het dan plotseling van 6 km/u naar 0 is en je kunt dan niet meer stoppen en botst zo hard dat de baby overlijdt, dan zat je er toch echt te dicht op. De bestuurder, ouder van Joël mag dit ook zichzelf wel aanrekenen.
Niet dus, hij is in volle vaart aan komen rijden en er vol opgeknald. Hoe kun je niet zien dat die auto te snel dichterbij komt.
Hoe dan ook zeer triest, voor beide bestuurders.
Een auto zakt niet in van 100 naar 6klm per uur.quote:Op woensdag 24 april 2024 06:54 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
In twee minuten tijd zakt het van 100 kilometer naar 6 kilometer per uur. Als de auto bijna tot stilstand is gekomen, rijdt een bestelbusje achterop.
Moet iedereen meer dan twee minuten afstand houden of lees jij niet echt goed?
Wat een verschrikkelijk iets om mee te maken voor die arme vader.
Nee hij minimaal veilige op de weg op de moment van keuring.quote:Op woensdag 24 april 2024 15:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als er een geldige APK op zat, dan mag je verwachten dat hij minimaal veilig is voor de weg.
Maar juist daarover staat ook een stuk in het artikel
Zucht... dat is dus niet waar:quote:Op woensdag 24 april 2024 17:37 schreef VEM2012 het volgende:
Maar ze mogen wel enig besef hebben van dat zij minstens zo fout zitten als de bestuurder van de Ford, want achteropkomend verkeer is per definitie (mede)schuldig.
Dit gaat over aansprakelijkheid en niet over schuld.quote:Op woensdag 24 april 2024 17:40 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Zucht... dat is dus niet waar:
https://vereende.nl/kenni(...)an%20de%20voorligger.
Tja, het is in Nederland gewoon druk op de weg. Zelfs als je continu afstand houd is er altijd wel weer iemand die in dat gat tussen jouw en je voorganger duikt. Heel irritant altijd.quote:Op woensdag 24 april 2024 11:42 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Dan zit je dus te kort achter die vrachtwagen hoe crue ook. Dat bijna niemand (ook ikzelf maak me er wel eens schuldig aan) voldoende afstand houdt doet daar niks aan af
Klopt, maar er zijn situaties dat zelf als je heel goed oplet en netjes rijd je weleens voor verassingen kan komen te staan. Wellicht keek deze meneer net is zijn spiegels om..juist…iets waar te nemen (hij wilde inhalen, of van baan wisselen) en als jij 100 rijd en er staat een auto stil! op de snelweg is net 2 seconden dat je in je spiegel kijkt al te veel. Dit is natuurlijk maar een voorbeeld, maar vergis je ook niet in het feit dat je geen stilstaand voertuig verwacht en eer dat je hem ziet en doorhebt dat hij stilstaat je ook weer seconden verder bent, en die afstand is zo overbrugt. Je focust op al het verkeer en niet alleen op een stilstaande auto (wat je niet verwacht).quote:Op woensdag 24 april 2024 15:27 schreef Zelva het volgende:
[..]
Deelnemen aan het verkeer = waarnemen
In het verkeer heb je altijd te maken met situaties die onverwacht zijn en je moet in staat zijn daarop te anticiperen.
Dat concludeert de politie aan de hand van telefoongegevens. Ik vraag me af hoe nauwkeurig dat is.quote:Op woensdag 24 april 2024 17:23 schreef suijkerbuijk het volgende:
Dus er is geremd van 100 naar 6klm per uur in 2 minuten.
Wat me met name opvalt is het gebrek aan het gebruik van alarmlichten om overige weggebruikers te waarschuwen.quote:Op woensdag 24 april 2024 16:09 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Sorry hoor maar dit zijn vooral mensen die niet opletten of te dicht op hun voorganger rijden waardoor ze geen overzicht meer hebben. In die LA kettingbotsing staat er notabene een schijnwerper op![]()
Ook niet voor niets dat degene in het 2e filmpje wel die auto kan ontwijken.
De antenne van een telefoon heeft een afwijkingen als ze via de 3 punt mast meten.quote:Op woensdag 24 april 2024 19:12 schreef loveli het volgende:
[..]
Dat concludeert de politie aan de hand van telefoongegevens. Ik vraag me af hoe nauwkeurig dat is.
quote:Op woensdag 24 april 2024 09:59 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Dit artikel zorg bij mij vooral voor een hoop vraagtekens eigenlijk. Deels allicht ook (weer) matige journalistiek, en hopelijk wordt eea duidelijker bij de uiteindelijke uitspraak.
[..]
Dat wordt beschreven als twee verschillende entiteiten...
[..]
... of toch niet, want vervolgens lees ik nergens dat er een straf tegen het garagebedrijf wordt geeist?
Garagebedrijf staat kennelijk later terecht.quote:Technisch onderzoek aan de Ford E-150 uit 1995 heeft uitgewezen dat de wagen tal van gebreken vertoonde en nooit goedgekeurd had mogen worden. Daarom staan niet alleen de bestuurder van de gekochte auto terecht, maar ook de APK-keuringsmeester en het autobedrijf dat de wagen heeft geleverd.
De eigenaresse van het bedrijf staat later terecht.
Zie je wel dat we het wel eens eens zijn.quote:Op woensdag 24 april 2024 15:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
Bij een file zie je vaak wel meerdere remlichten van auto's die remmen, soms nog alarmlichten en matrixborden.
Bij een auto die zelf stilvalt, zal je doorgaans niet direct een remlicht zien en moet je het puur met de waarneming doen dat deze ineens sneller dichterbij komt dan je verwacht.
Is vwb de veiligheid verder geen issue natuurlijk.quote:Op woensdag 24 april 2024 17:30 schreef suijkerbuijk het volgende:
Nee hij minimaal veilige op de weg op de moment van keuring.
Alles wat daarna komt is onzin eigenlijk.
Eigenlijk is de hele apk een wassen neus.
Omdat er te veel dingen in staan als advies van reparatie.
Voorbeeld .
Uitlaat is lek en ik smeer er even uitlaat pakking op.
De uitlaat is op dat moment gas dicht en goed gekeurd.
Ondertussen pleurt de uitlaat pakking er van na 2 dagen en de lek zit er weer.
Banden worden op zijn minst per twee verwisseld, nog even los van het feit dat je op dezelfde as op zijn minst hetzelfde fomaat band moeten hebben. 1 Band verslijten is onmogelijk.quote:En zo zijn er veel dingen wat gedaan kan worden voor een tijdelijk fix voor de apk.
Zelfde als een band wissel.
Pak een reserve wiel uit de koffer bak (geen thuis komen)
Wissel die met de band die versleten is
En apk goed gekeurd en daarna wissel je het weer om.
De auto was net gekocht:quote:Je wilt niet weten hoeveel tips an trick gezien heb hoe je een wagen apk kan keuren.
Dus hoe wil je dan een apk keurmeester verantwoordelijk gaan houden?
APK bij aflevering en de garagehouder heeft de gok genomen dat er geen steekproef kwam dan valt hem wel degelijk wat te verwijten.quote:De Hagenaar heeft die dag voor 4.750 euro een Ford E-150 gekocht bij een autobedrijf in Brabant.
Is me met m'n 740 wel eens gelukt vanwege een versleten stuurkogelquote:Op woensdag 24 april 2024 20:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Banden worden op zijn minst per twee verwisseld, nog even los van het feit dat je op dezelfde as op zijn minst hetzelfde fomaat band moeten hebben. 1 Band verslijten is onmogelijk.
Dan is er dus meer aan de hand en wordt die niet op de band alleen afgekeurd. Met je reservewiel erop met beduidend meer profiel als de andere kant kom je al niet door de keuring en de stuurkogel is ook een afkeurpunt.quote:Op woensdag 24 april 2024 20:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
Is me met m'n 740 wel eens gelukt vanwege een versleten stuurkogel
Mijn vermoeden is: bestuurders van zowel busje als ford zaten allebei op hun telefoon te kloten en letten daardoor niet op, zoals zovelen tegenwoordig. Met dodelijk gevolg. Sukkels. Allebei.quote:Op woensdag 24 april 2024 06:49 schreef Jahr00n het volgende:
Als je genoeg afstand houdt en oplet gebeurd dit niet. Busje is dus fouter dan die ford
Een apk keurmeester die 10x per jaar betrapt wordt met soemel apk.quote:Op woensdag 24 april 2024 20:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Is vwb de veiligheid verder geen issue natuurlijk.
[..]
Banden worden op zijn minst per twee verwisseld, nog even los van het feit dat je op dezelfde as op zijn minst hetzelfde fomaat band moeten hebben. 1 Band verslijten is onmogelijk.
[..]
De auto was net gekocht:
[..]
APK bij aflevering en de garagehouder heeft de gok genomen dat er geen steekproef kwam dan valt hem wel degelijk wat te verwijten.
Bij kop-staart botsing is de achterste ALTIJD fout. Je houdt afstand en let op, anders betaal je de prijs.quote:Op woensdag 24 april 2024 08:00 schreef Fleischmeister het volgende:
Blijft wel dat je als achterligger afstand moet houden.. de vraag is dus hoe ver die bus er achter zat toen de auto vertraagde.
Kom je wel door de keuring in.quote:Op woensdag 24 april 2024 20:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dan is er dus meer aan de hand en wordt die niet op de band alleen afgekeurd. Met je reservewiel erop met beduidend meer profiel als de andere kant kom je al niet door de keuring en de stuurkogel is ook een afkeurpunt.
Nee, achteropkomend verkeer zit niet altijd fout bij een kop staartbotsing, maar vaak is het door gebrek aan bewijs lastig om aan te tonen dat de voorligger verkeerd zat. Als achterligger moet u voldoende afstand bewaren, zodat u de tijd heeft om op onverwachte situaties te anticiperen.quote:Op woensdag 24 april 2024 20:38 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Bij kop-staart botsing is de achterste ALTIJD fout. Je houdt afstand en let op, anders betaal je de prijs.
Lees je wel wat ik schreef?quote:Op woensdag 24 april 2024 20:39 schreef suijkerbuijk het volgende:
Kom je wel door de keuring in.
Zo lang de band de zelfde profiel bezit en de zelfde banden maat.
Ik heb het over normale slijtage en dat rijmt dan weer niet met bovenstaande opmerking van je he?quote:Je hoeft namelijk helemaal niet twee banden tegelijkertijd vervangen
En wat als je klapband heb gehad ?
Bijde vervangen terwijl de anderen nog 4mm profiel bezit ?
Precies. In dit geval is het een auto die langzaam steeds trager ging rijden. Knap van je om daar nog bovenop te klappen! Als je oplet en niet op je mobiel zit te kutten, zie je dat en reageer je adequaat.quote:Op woensdag 24 april 2024 20:41 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Nee, achteropkomend verkeer zit niet altijd fout bij een kop staartbotsing, maar vaak is het door gebrek aan bewijs lastig om aan te tonen dat de voorligger verkeerd zat. Als achterligger moet u voldoende afstand bewaren, zodat u de tijd heeft om op onverwachte situaties te anticiperen.
https://www.ridder-letsel(...)al/kop-staartbotsing
Meer info
Wie zegt dat hij er al twee minuten op een paar honderd meter achter zat?quote:Op woensdag 24 april 2024 20:43 schreef Ghost_Buster het volgende:
Precies. In dit geval is het een auto die langzaam steeds trager ging rijden. Knap van je om daar nog bovenop te klappen! Als je oplet en niet op je mobiel zit te kutten, zie je dat en reageer je adequaat.
Als je 100 rijdt op een snelweg, leg je nog kilometers af in 2 minuten. Dat is dus veel meer dan een paar honderd meter. En lees het artikel nog eens, de rechter had hier ook een opmerking over. Die vent zat echt op zijn mobiel te kloten en lette niet op.quote:Op woensdag 24 april 2024 20:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wie zegt dat hij er al twee minuten op een paar honderd meter achter zat?
En waar komt die telefoon nou weer vandaan?
Victim blaming is weer bon ton vandaag he?
Zit de verlichting ook achter het contact?quote:Op woensdag 24 april 2024 14:28 schreef boegschroef het volgende:
[..]
En hier ligt juist een probleem. Ik ken de e-150 ik heb er zelf enkele gehad en de modellen van 92 to 96 hebben problemen met het contact slot en de sleutel kan bij een versleten contact er tijdens het rijden uitvallen! Ik kan me echter niet herinneren of deze dan ook uitvalt/stuurlot gaat maar ik kan me het wel voorstellen. Ook heb ik 1 keer gehad dat de motor en stuurbekrachtiging uitvalt en geloof me zo makkelijk stuur je die dan niet meer naar de kant.
Ach, stroll heeft bij de vorige f1 race net zo'n stunt uitgehaald. Een paar wagens voor hem reden ineens wat langzamer, kerel let niet op en knalt achterop een andere coureur.quote:Op woensdag 24 april 2024 20:43 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Precies. In dit geval is het een auto die langzaam steeds trager ging rijden. Knap van je om daar nog bovenop te klappen! Als je oplet en niet op je mobiel zit te kutten, zie je dat en reageer je adequaat.
Ik geloof niet dat je het heel goed begrijpt. Anyway, ik laat het hierbij met je "hij zal wel op zijn telefoon hebben zitten prutsen....quote:Op woensdag 24 april 2024 20:46 schreef Ghost_Buster het volgende:
Als je 100 rijdt op een snelweg, leg je nog kilometers af in 2 minuten. Dat is dus veel meer dan een paar honderd meter.
Wat ben je ook een kneus he?quote:Die vent zat echt op zijn mobiel te kloten en lette niet op.
Welk stilstaand voertuig heb je het precies over? Er was geen stilstaand voertuig, er stond geen auto stil op de snelweg.quote:Op woensdag 24 april 2024 19:02 schreef alopio het volgende:
[..]
Klopt, maar er zijn situaties dat zelf als je heel goed oplet en netjes rijd je weleens voor verassingen kan komen te staan. Wellicht keek deze meneer net is zijn spiegels om..juist…iets waar te nemen (hij wilde inhalen, of van baan wisselen) en als jij 100 rijd en er staat een auto stil! op de snelweg is net 2 seconden dat je in je spiegel kijkt al te veel.
quote:Op woensdag 24 april 2024 21:33 schreef Zelva het volgende:
[..]
Welk stilstaand voertuig heb je het precies over? Er was geen stilstaand voertuig, er stond geen auto stil op de snelweg.
We hebben het in deze casus over een voertuig dat over langere tijd steeds minder snel ging rijden. Ik kan me niet voorstellen dat het in een tijdsbestek van twee minuten niet opvalt dat een auto die je voor je rijdt steeds langzamer gaat rijden.
Aanname dat dat geleidelijk ging, kan zomaar gedurende 115 seconden 30kmu verloren zijn en laatste 5 sec nog eens 54kmu.quote:Op woensdag 24 april 2024 10:51 schreef Mortaxx het volgende:
Als iemand in 2 minuten van 100 naar 6 vertraagd knal je er toch niet bovenop. Je hebt alle tijd om te zien dat diegene vertraagt.
Zoals in een van de video's hierboven te zien is, kan het zijn dat de voorganger nog wist uit te wijken en de auto er na net te langzaam was. Zeker als je achter een bus rijdt is het overzicht vaak onvoldoende.quote:Op woensdag 24 april 2024 20:43 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Precies. In dit geval is het een auto die langzaam steeds trager ging rijden. Knap van je om daar nog bovenop te klappen! Als je oplet en niet op je mobiel zit te kutten, zie je dat en reageer je adequaat.
Lezen zelfde profielquote:Op woensdag 24 april 2024 20:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
Lees je wel wat ik schreef?
[..]
Ik heb het over normale slijtage en dat rijmt dan weer niet met bovenstaande opmerking van je he?
En verder zal elke zichzelf respecterende APK keurmeester zeggen dat je beide banden moet vervangen als het verschil te groot wordt/is.
6 km/h is praktisch stilstaand op een snelweg relatief aan de snelheid van het andere verkeer.quote:Op woensdag 24 april 2024 21:33 schreef Zelva het volgende:
[..]
Welk stilstaand voertuig heb je het precies over? Er was geen stilstaand voertuig, er stond geen auto stil op de snelweg.
We hebben het in deze casus over een voertuig dat over langere tijd steeds minder snel ging rijden. Ik kan me niet voorstellen dat het in een tijdsbestek van twee minuten niet opvalt dat een auto die je voor je rijdt steeds langzamer gaat rijden.
Sinds het 2e kwartaal van 2020 heeft de rechtspraak veel vertraging opgelopen door een virusje dat rondwaarde… weet je nog?quote:Op donderdag 25 april 2024 03:34 schreef roos94 het volgende:
Ik snap dit nooit. 2020 , waarom nu rechtszaak? Dat moet 3.5 jaar duren?
Voor corona gebeurden rechtszaken gelukkig nooit 3 jaar later. Goed argument!quote:Op donderdag 25 april 2024 08:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Sinds het 2e kwartaal van 2020 heeft de rechtspraak veel vertraging opgelopen door een virusje dat rondwaarde… weet je nog?
Niet iedereen rijdt in zulke oude auto’s dat ze apk keuringen moeten laten uitvoeren. En dan nog vermoed ik dat de meesten dat rapport in het boorddocumentenmapje steekt zonder er naar te gluren.quote:Op woensdag 24 april 2024 23:51 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Lezen zelfde profiel
Niet profiel diepte dat heeft geen zak er mee te maken
Gaat er om dat je niet een v profiel wiel heb aan een kant en de anderen kant een normaal rechte profiel.
Daar gaat het om.
En dan nog op de zelfde ass.
Voor vs achter mag er wel een anderen profiel type op zitten.
En nee een apk keurmeester kan niet bepalen dat je allebij de banden gelijk moet vervangen
Wel advies geven dat een band minder .
En anders pak je eigen apk keuring rapport het staat daar zelfs aangegeven namelijk.
Of er een band met lagere profiel bezit.
Zeker nog nooit goed naar de apk keuring bewijs gekeken.
Shit ik heb zelf apk staan doen in mijn leven.
En dan zal ik het niet weten ?
Daar kunnen goede redenen voor zijn, maar we hebben het hier over deze zaak en jouw klacht over deze zaak slaat gewoon nergens op.quote:Op donderdag 25 april 2024 08:48 schreef roos94 het volgende:
[..]
Voor corona gebeurden rechtszaken gelukkig nooit 3 jaar later. Goed argument!
Het is een autosnelweg met meerdere stroken, dan is het niet zo gek om aan te nemen dat er in die 2 minuten al diverse auto's voorbij gegaan zijn aan dat busje, de laatsten zullen hem misschien net ontweken hebben en degenen die er bovenop reed heeft waarschijnlijk amper zicht gehad tot de auto voor hem naar links ging en dat busje opdoemde.quote:Op woensdag 24 april 2024 21:33 schreef Zelva het volgende:
[..]
Welk stilstaand voertuig heb je het precies over? Er was geen stilstaand voertuig, er stond geen auto stil op de snelweg.
We hebben het in deze casus over een voertuig dat over langere tijd steeds minder snel ging rijden. Ik kan me niet voorstellen dat het in een tijdsbestek van twee minuten niet opvalt dat een auto die je voor je rijdt steeds langzamer gaat rijden.
Probeer het eens uit als je het niet kunt voorstellen ...quote:Op woensdag 24 april 2024 21:33 schreef Zelva het volgende:
[..]
Welk stilstaand voertuig heb je het precies over? Er was geen stilstaand voertuig, er stond geen auto stil op de snelweg.
We hebben het in deze casus over een voertuig dat over langere tijd steeds minder snel ging rijden. Ik kan me niet voorstellen dat het in een tijdsbestek van twee minuten niet opvalt dat een auto die je voor je rijdt steeds langzamer gaat rijden.
Vanzelfsprekend is uitrollen naar de vluchtstrook het beste wat je in een noodsituatie kan doen. Maar helaas is er niet overal een vluchtstrook, en soms wordt de vluchtstrook gebruikt als spitsstrook.quote:Op donderdag 25 april 2024 10:37 schreef kirpeknots het volgende:
Bij een storing kan je rustig uitrollen naar de vluchtstrook.
Die auto reed waarschijnlijk niet vlak voor hem. Als die auto van 100 naar 6 gaat dan heeft er wel een afstand tussen gezeten, en is de kans groot dat die niet zichtbaar was toen ze beiden 100 reden. Ik weet niet of jij weleens auto rijd, maar zelf bij een minder groot snelheidsverschil (jij 110 de ander 75) kan een auto echt plots opduiken.quote:Op woensdag 24 april 2024 21:33 schreef Zelva het volgende:
[..]
Welk stilstaand voertuig heb je het precies over? Er was geen stilstaand voertuig, er stond geen auto stil op de snelweg.
We hebben het in deze casus over een voertuig dat over langere tijd steeds minder snel ging rijden. Ik kan me niet voorstellen dat het in een tijdsbestek van twee minuten niet opvalt dat een auto die je voor je rijdt steeds langzamer gaat rijden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |