abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213308997
quote:
Als de auto stilvalt, botst een bestelbusje achterop en komt de 1-jarige Joël om het leven


Joël van 1 jaar oud komt om het leven bij een ongeluk op de A16

Een 49-jarige man uit Den Haag staat terecht voor een fataal ongeluk op de A16 bij Hendrik-Ido-Ambacht. Niet omdat hij te hard reed, maar juist te langzaam. Volgens het Openbaar Ministerie liet hij zijn auto op de snelweg nagenoeg stilvallen en creëerde zo een gevaarlijke situatie. Een kind van vijftien maanden kwam daarbij om het leven.

Het ongeluk doet zich voor in januari 2020. De Hagenaar heeft die dag voor 4.750 euro een Ford E-150 gekocht bij een autobedrijf in Brabant. Onderweg constateert hij een storing. “De motor viel uit. Ik raakte in shock en ik kon niets doen. Het stuur blokkeerde en ik kon niet naar de vluchtstrook.”

Snelheid berekend
De voorzitter van de rechtbank onderbreekt hem direct. “Ik weet iets van auto’s en dit gaan we niet hebben. De stuurbekrachtiging kan uitvallen als de motor afslaat, maar u kunt nog altijd sturen, zij het een stuk zwaarder.” Maar de verdachte houdt vol: plotseling deed niets het meer.

De recherche heeft aan de hand van zijn telefoongegevens berekend wat de snelheden zijn geweest van de auto. In twee minuten tijd zakt het van 100 kilometer naar 6 kilometer per uur. Als de auto bijna tot stilstand is gekomen, rijdt een bestelbusje achterop. In het kinderzitje in de bestelbus zit Joël van ’t Hof. Door de botsing overlijdt hij kort erna in het ziekenhuis.

“Dat rapport van de politie klopt niet”, zegt de verdachte, die tijdens de zitting een geagiteerde indruk maakt. “De motor viel slechts een paar seconden voor het ongeluk uit.” Opmerkelijk is dat de man bij de politie nog heeft verklaard dat de motor niet was uitgevallen, maar dat zou verkeerd zijn opgeschreven, zegt hij nu.

Geconstateerd is dat de bestuurder kort voor de botsing zat te bellen met het garagebedrijf waar hij de auto had gekocht. Ook dat wordt hem door het OM verweten: door niet handsfree te telefoneren, heeft hij niet goed opgelet.

APK
Technisch onderzoek aan de Ford E-150 uit 1995 heeft uitgewezen dat de wagen tal van gebreken vertoonde en nooit goedgekeurd had mogen worden. Daarom staan niet alleen de bestuurder van de gekochte auto terecht, maar ook de APK-keuringsmeester en het autobedrijf dat de wagen heeft geleverd.

De eigenaresse van het bedrijf staat later terecht. De keurmeester ontkent dat hij een vals APK-rapport heeft opgesteld: punt voor punt loopt hij de geconstateerde gebreken na. Hoe zit het bijvoorbeeld met de scheur in de vulslang van de LPG-tank? “Dat waren haarscheurtjes, daar wordt een auto niet op afgekeurd. Dat gat kan komen door de botsing.”

Het is in grote lijnen zijn verhaal: gebreken kunnen het gevolg zijn van de botsing óf het is een kwestie van interpretatie, waarbij de technicus die door het OM is geraadpleegd te streng is geweest. “Geen van de punten die hij noemt, is van invloed geweest op het ongeluk.”

Oorzaak
De vraag is dan ook wat door het OM als oorzaak wordt gezien van het fatale ongeluk: het rijgedrag van de Ford-bestuurder, de defecten van de auto of een combinatie van meerdere factoren? Het OM gaat voor beide: “De bestuurder had ruim de tijd om naar de vluchtstrook te gaan en zat in plaats daarvan te bellen. Hij creëerde een onveilige verkeerssituatie waardoor Joël is overleden. De keurmeester had deze auto nooit de weg op mogen sturen. De gescheurde vulhals was mogelijk de oorzaak waardoor de auto is stilgevallen en de levensgevaarlijke situatie ontstond.”

Tegen beiden wordt een half jaar cel geëist. De bestuurder zou een rijontzegging van dertig maanden moeten krijgen, de keurmeester zou twee jaar lang zijn beroep niet moeten kunnen uitoefenen, zegt het OM.

Naar elkaar wijzen
De advocaten wijzen ieder naar de andere verdachte: “Deze auto had nooit de weg op gemogen” zegt de een, “Meneer had alle gelegenheid naar de vluchtstrook te gaan” zegt de ander.

Advocaat Poort, die de APK-keurmeester bijstaat, zegt dat de precieze oorzaak van het ongeluk niet bekend is, nu er zoveel factoren een rol spelen. Hij werpt ook de pijnlijke vraag op of de vader van Joël, die het bestelbusje bestuurde, een aandeel heeft gehad. “Als een auto voor je stilvalt, dan zie je dat. Met tegenzin stel ik hier dat de bestuurder niet de hele tijd voor zich heeft gekeken, anders had hij wel op tijd geremd.”

De ouders van Joël, die schuin achter de advocaat zitten, horen het hoofdschuddend aan. De moeder leest een slachtofferverklaring voor en richt zich tot beide verdachten. “Zijn jullie trots op de auto die jullie gekocht of gekeurd hebben? Diezelfde auto heeft ons leven geruïneerd. Jullie hebben totaal geen berouw getoond. Alsof het leven van ons zoontje niks waard is.”

'Papa'
Ze beschrijft de laatste momenten van Joël. “Zijn vader stond eerst nog oog in oog met zijn zoontje, dat zijn hand vastpakte, ‘papa’ zei en daarna voor altijd zijn ogen sloot.” Ze betreurt het dat de zaak zo lang heeft geduurd, 3,5 jaar. “We zijn van het kastje naar de muur gestuurd en moesten zelf contact opnemen met het OM om te horen of er nog wat ging gebeuren.”

De officier van justitie zegt dat de zaak onder meer lang heeft geduurd vanwege de complexiteit en het gebrek aan zittingsruimte op de rechtbank. Ze heeft bij haar strafeisen een korting van 15 procent toegepast vanwege de overschrijding van de termijn. De rechter in Rotterdam doet op 7 mei uitspraak.
Naar mijn mening een zaak waar iedereen schuld heeft. Snap niet dat je, wanneer je ontdekt dat je snelheid verliest je niet naar de vluchtstrook of zo kan rijden. Maar ook de ouders van de baby hadden natuurlijk goed op moeten letten. Die auto kwam niet van 1 op andere moment tot stilstand. Tijd zat om in ieder geval te remmen.
pi_213309012
Als je genoeg afstand houdt en oplet gebeurd dit niet. Busje is dus fouter dan die ford
pi_213309019
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 06:49 schreef Jahr00n het volgende:
Als je genoeg afstand houdt en oplet gebeurd dit niet. Busje is dus fouter dan die ford

In twee minuten tijd zakt het van 100 kilometer naar 6 kilometer per uur. Als de auto bijna tot stilstand is gekomen, rijdt een bestelbusje achterop.

Moet iedereen meer dan twee minuten afstand houden of lees jij niet echt goed?

Wat een verschrikkelijk iets om mee te maken voor die arme vader.
pi_213309039
Complex verhaal waarin veel fouten zijn gemaakt door allerlei partijen. Eindstand, fucking babytje overleden…

[ Bericht 4% gewijzigd door Pizzakoppo op 24-04-2024 08:39:32 ]
  woensdag 24 april 2024 @ 07:25:41 #5
104963 ETA
European Travel Author
pi_213309094
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 06:54 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]

In twee minuten tijd zakt het van 100 kilometer naar 6 kilometer per uur. Als de auto bijna tot stilstand is gekomen, rijdt een bestelbusje achterop.

Moet iedereen meer dan twee minuten afstand houden of lees jij niet echt goed?

Wat een verschrikkelijk iets om mee te maken voor die arme vader.
rare conclusie om te trekken dat iedereen 2 minuten afstand dan moet houden?
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_213309106
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 07:25 schreef ETA het volgende:

[..]
rare conclusie om te trekken dat iedereen 2 minuten afstand dan moet houden?
Misschien is mijn conclusie raar en gechargeerd. Maar ik vind hem minder triest als dat blaiming the victim van Jahroon. Of lees jij ergens in de tekst dat er te weinig afstand werd gehouden.
pi_213309158
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 06:49 schreef Jahr00n het volgende:
Als je genoeg afstand houdt en oplet gebeurd dit niet. Busje is dus fouter dan die ford
Wat gek dat het OM dan tot een totaal andere conclusie kwam. Maar jouw onderzoek is natuurlijk doordachter.

Gewoon effe in een paar woorden de vader van het dode zoontje de schuld toeschuiven, wat kan jou het rotten. Hopelijk leest ie het nooit.
  woensdag 24 april 2024 @ 07:41:26 #8
104963 ETA
European Travel Author
pi_213309166
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 07:29 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Misschien is mijn conclusie raar en gechargeerd. Maar ik vind hem minder triest als dat blaiming the victim van Jahroon. Of lees jij ergens in de tekst dat er te weinig afstand werd gehouden.
dat je wil chargeren, ok, maar het is niet eens een logische chargering, daarom was ik in verwarring.

Maar in principe, als jij achterop iemand rijdt, dan is het in meeste gevallen (deels) jouw schuld. Of je zat te dicht op je voorganger, of je lette onvoldoende op. Er zijn maar weinig omstandigheden waarbij je dan helemaal geen schuld hebt. Dit is er misschien 1 van.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  Redactie Frontpage woensdag 24 april 2024 @ 07:52:41 #9
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_213309226
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 06:49 schreef Jahr00n het volgende:
Als je genoeg afstand houdt en oplet gebeurd dit niet. Busje is dus fouter dan die ford
Typische zwakzinnige reactie, niet anders van je verwacht.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_213309265
Verschrikkelijk verhaal met een torenhoge prijs die is betaald.
pi_213309287
Blijft wel dat je als achterligger afstand moet houden.. de vraag is dus hoe ver die bus er achter zat toen de auto vertraagde.

[ Bericht 15% gewijzigd door Fleischmeister op 24-04-2024 08:07:14 ]
pi_213309331
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 06:49 schreef Jahr00n het volgende:
Als je genoeg afstand houdt en oplet gebeurd dit niet. Busje is dus fouter dan die ford
Ik snap deze ook niet, de achterligger moet toch altijd uitkijken. Vreemd verhaal dit
pi_213309344
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 07:52 schreef JeMoeder het volgende:

[..]
Typische zwakzinnige reactie, niet anders van je verwacht.
Leg eens uit dan, want je ziet toch wat er voor je gebeurt, zeker als het 2 minuten duurt voor stilstand. Hoeveel kilometer is dit wel niet op een snel weg. Dan zit je als achterligger ook te slapen of te appen wat echt werkelijkwaar continu gebeurt als je om je heen kijkt op de snelweg
pi_213309354
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 08:08 schreef 111210 het volgende:

[..]
Ik snap deze ook niet, de achterligger moet toch altijd uitkijken. Vreemd verhaal dit
Het zou kunnen dat de bus er pas aan kwam toen de voorligger al praktisch stil stond. Zit je er echter al achter als ie er nog twee minuten over gaat doen om van 100 naar 6 te gaan, dan kan je ook vragen gaan stellen over de rijgeschiktheid of de staat van de remmen van de achterligger. Laten we maar van het eerste scenario uitgaan.
pi_213309384
Waarom heeft die niet zijn alarmlichten aangezet? Dat lees ik nergens terug.

Het busje is ook wel deels zelf schuld. Als je niet ziet dat een auto voor je nagenoeg stil staat en je niet kunt remmen/uitwijken heb je zelf ook niet helemaal zitten opletten hoe verschrikkelijk de gevolgen ook zijn.
No bitch to me
pi_213309394
Wat triest dit zeg, arme baby 😭
Je bent je leven niet zeker, zeker niet op de weg. Vanuit den haag naar Brabant rijden om een of ander wrak te kopen, goed bezig. Hele dure les dit. En een baby hoort niet voorin, maar goed, heel veel andere keus heb je niet in een bestelbus natuurlijk.
pi_213309416
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 08:18 schreef TornadoDK het volgende:
Het busje is ook wel deels zelf schuld. Als je niet ziet dat een auto voor je nagenoeg stil staat en je niet kunt remmen/uitwijken heb je zelf ook niet helemaal zitten opletten hoe verschrikkelijk de gevolgen ook zijn.
Als je achter een busje of vrachtwagen rijdt, en die wijken nét op tijd uit ben je zelf altijd te laat om nog uit te wijken. Tenzij je héél ruim afstand houdt, maar dat is in het drukke Nederlandse verkeer niet te doen.
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 07:04 schreef Pizzakoppo het volgende:
Complex verhaal waarin veel fouten zijn gemaakt door allerlei verhalen. Eindstand, fucking babytje overleden…
Dus dat.
pi_213309419
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 07:29 schreef KaheemSaid het volgende:
Maar ik vind hem minder triest als dat blaiming the victim van Jahroon.
Dat is een troll.
pi_213309426
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 08:09 schreef 111210 het volgende:

[..]
Leg eens uit dan, want je ziet toch wat er voor je gebeurt, zeker als het 2 minuten duurt voor stilstand. Hoeveel kilometer is dit wel niet op een snel weg. Dan zit je als achterligger ook te slapen of te appen wat echt werkelijkwaar continu gebeurt als je om je heen kijkt op de snelweg
Het is niet echt aannemelijk dat het busje er de volle twee minuten achter heeft gezeten... Dit is wss eerder geval van een (bijna) stilstaand voertuig op een rijbaan, wss hebben de (rem)lichten ook niet gewerkt van die Ford en dan kan ervoor zorgen dat de achterligger de situatie totaal verkeerd inschat.

Die lul had hem gewoon op de vluchtstrook moeten zetten toen ie onder de 80 kwam, niet kunnen sturen is zoals de rechter al aangeeft gewoon pure onzin.

Maar goed de Facebook moeder maffia moet natuurlijk nog even een vader of moeder van een omgekomen kind een trap nageven.

Heb niets tegen speculeren, maar er is wel een grens..
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_213309611
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 08:09 schreef 111210 het volgende:

[..]
Leg eens uit dan, want je ziet toch wat er voor je gebeurt, zeker als het 2 minuten duurt voor stilstand. Hoeveel kilometer is dit wel niet op een snel weg. Dan zit je als achterligger ook te slapen of te appen wat echt werkelijkwaar continu gebeurt als je om je heen kijkt op de snelweg
Het gaat er toch niet om dat die vent twee minuten nodig had om stil te komen staan? Het gaat om het snelheidsverschil en welke situaties je op de snelweg mag verwachten.

Als je honderd rijdt, ga je zo'n 28 meter per seconde en heb je (bij droog weer) een remweg van zo'n 50 meter. Je hebt dus bij een reactievermogen van een seconde een stopafstand van 80 meter (105 bij nat wegdek). Het is ook niet voor niets dat we op de snelweg geen oversteekplaatsen hebben.

Er staan natuurlijk wel vaker auto's stil op de snelweg, maar die staan dan in file opgesteld, tegemoetkomend verkeer verwelkomend met een reeks remlichten en soms alarmlichten. Je ziet nooit één auto op zichzelf op de rijstrook stilstaan.

De vader zal vast wel gezien hebben dat hij een voertuig naderde, maar als je een voertuig op de snelweg nadert, rijdt dat voertuig minimaal 80 kilometer per uur. De ford stond praktisch stil op de rijbaan. Dat strookt totaal niet met het verwachtingspatroon op de snelweg, dus is het niet heel raar dat de vader zich niet tijdig realiseerde wat de situatie was. Daar komt bij dat je geen informatie hebt over de situatie toen het gebeurde: Zaken als verkeersdrukte, uitwijkmogelijkheden, weersomstandigheden, zicht, etc.

Buiten kijf staat dat je je bij een motorstoring richting de vluchtstrook dient te begeven, al dan niet onder het genot van de alarmlichten. Daarom is de eigenaar van de Ford aansprakelijk. Door zijn handelen is de abnormale verkeerssituatie ontstaan en als er iemand was die het ongeluk had kunnen voorkomen, was het wel de ford-eigenaar.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  Redactie Frontpage woensdag 24 april 2024 @ 09:41:15 #21
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_213310063
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 08:09 schreef 111210 het volgende:

[..]
Leg eens uit dan, want je ziet toch wat er voor je gebeurt, zeker als het 2 minuten duurt voor stilstand. Hoeveel kilometer is dit wel niet op een snel weg. Dan zit je als achterligger ook te slapen of te appen wat echt werkelijkwaar continu gebeurt als je om je heen kijkt op de snelweg
Voldoende scenario's te verzinnen en ga er maar vanuit dat het OM samen met de politie deze ook allemaal onderzocht heeft, aangezien we nu 3,5 jaar na het ongeval leven.

Voorbeeldje:
Wanneer jij netjes afstand houdt van je voorganger, deze met 100 km/u op het laatste moment uitwijkt voor de F150-meneer die jij door je voorligger niet kon zien, dan heb je ook geen kans meer om op tijd te remmen. Afstand houden gaat over afstand tot een rijdende voorligger, niet tot een stilstaand object. Dan ben je 2x zo snel bij de plaats van het ongeluk en heeft netjes afstand houden ook geen zin.

Zo is er nog het scenario dat Jordy-B hierboven schetst en daarnaast nog tientallen meer te verzinnen.

Conclusie: victim blaming is typisch iets dat bagger users doen die niet verder nadenken dan hun neus lang is.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_213310291
Dit artikel zorg bij mij vooral voor een hoop vraagtekens eigenlijk. Deels allicht ook (weer) matige journalistiek, en hopelijk wordt eea duidelijker bij de uiteindelijke uitspraak.

quote:
Het ongeluk doet zich voor in januari 2020.
Daar kan ik niets over vinden, wel over een zwaar ongeval met een E-150 (ook eigenlijk een busje, trouwens) in november 2020: https://www.zhzactueel.nl(...)hendrik-ido-ambacht/ Ik ga er maar even vanuit dat dit hem is, de kans dat er twee tamelijk obscure busjes op eenzelfde wijze op dezelfde plek bij een ongeval betrokken raken lijkt me niet zo heel groot.

Het was trouwens handig geweest als benoemd was dat het ongeluk in het donker plaatsvond, dat schetst de omstandigheden wat beter.

quote:
De voorzitter van de rechtbank onderbreekt hem direct. “Ik weet iets van auto’s en dit gaan we niet hebben. De stuurbekrachtiging kan uitvallen als de motor afslaat, maar u kunt nog altijd sturen, zij het een stuk zwaarder.” Maar de verdachte houdt vol: plotseling deed niets het meer.
Dit is inderdaad onzin. Tenzij de verdachte zelf toen de motor uitviel de sleutel meteen helemaal heeft uitgedraaid, dan gaat hij in het stuurslot. Maar dat is dan z'n eigen domme schuld.

quote:
Hoe zit het bijvoorbeeld met de scheur in de vulslang van de LPG-tank? “Dat waren haarscheurtjes, daar wordt een auto niet op afgekeurd. Dat gat kan komen door de botsing.”

Het is in grote lijnen zijn verhaal: gebreken kunnen het gevolg zijn van de botsing óf het is een kwestie van interpretatie, waarbij de technicus die door het OM is geraadpleegd te streng is geweest. “Geen van de punten die hij noemt, is van invloed geweest op het ongeluk.”
Oke, en wat was het nu werkelijk? Een "scheur" of "haarscheurtjes"? Bij grote beschadigingen kan het systeem mogelijk inderdaad niet goed werken, maar bij een auto op lpg kun je dan overschakelen op benzine. Tenzij dat ook niet functioneerde.

quote:
maar ook de APK-keuringsmeester en het autobedrijf dat de wagen heeft geleverd.
Dat wordt beschreven als twee verschillende entiteiten...

quote:
Tegen beiden wordt een half jaar cel geëist. De bestuurder zou een rijontzegging van dertig maanden moeten krijgen, de keurmeester zou twee jaar lang zijn beroep niet moeten kunnen uitoefenen, zegt het OM.
... of toch niet, want vervolgens lees ik nergens dat er een straf tegen het garagebedrijf wordt geeist?

Was de apk recent en in opdracht van het autobedrijf uitgevoerd, of al langer geleden? En in welke hoedanigheid is de E-150 aangeboden/verkocht? Als een perfecte auto of een opknapper met gebreken bijvoorbeeld?
pi_213310794
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 09:59 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Dit is inderdaad onzin. Tenzij de verdachte zelf toen de motor uitviel de sleutel meteen helemaal heeft uitgedraaid, dan gaat hij in het stuurslot. Maar dat is dan z'n eigen domme schuld.
Dat is wel iets wat veel als eerste doen als de motor uit valt, sleutel terug draaien en weer opnieuw draaien om te kijken of die toch weer start.
Daarnaast schiet je al gauw in paniek als dit onverwacht gebeurd zeker op een snelweg of zo.

Denk niet dat de bestuurder veel schuld heeft, had hij het beter kunnen doen? Vast wel, maar gevangenisstraf lijkt me overdreven.
APK keuringsmeester en garage mag wel onder de loop genomen worden.
pi_213310851
Als iemand in 2 minuten van 100 naar 6 vertraagd knal je er toch niet bovenop. Je hebt alle tijd om te zien dat diegene vertraagt.
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_213310942
quote:
11s.gif Op woensdag 24 april 2024 06:44 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Naar mijn mening een zaak waar iedereen schuld heeft. Snap niet dat je, wanneer je ontdekt dat je snelheid verliest je niet naar de vluchtstrook of zo kan rijden.
En dan wanneer je op de rijbaan stilstaat rustig met het garagebedrijf gaan bellen in plaats van 112. :X
pi_213310948
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 08:25 schreef MatthijsDJ het volgende:
Die lul had hem gewoon op de vluchtstrook moeten zetten toen ie onder de 80 kwam, niet kunnen sturen is zoals de rechter al aangeeft gewoon pure onzin.
Dit. Wat voor mongool ben je dat je niet meteen naar de vluchtstrook gaat als je merkt dat je auto uitvalt.

En dan nog bellen met de garage. :')
  woensdag 24 april 2024 @ 11:19:55 #27
3542 Gia
User under construction
pi_213311236
quote:
11s.gif Op woensdag 24 april 2024 06:44 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Naar mijn mening een zaak waar iedereen schuld heeft. Snap niet dat je, wanneer je ontdekt dat je snelheid verliest je niet naar de vluchtstrook of zo kan rijden. Maar ook de ouders van de baby hadden natuurlijk goed op moeten letten. Die auto kwam niet van 1 op andere moment tot stilstand. Tijd zat om in ieder geval te remmen.
Dit inderdaad:
quote:
In twee minuten tijd zakt het van 100 kilometer naar 6 kilometer per uur.
Ik heb het vermoeden dat de bestuurder met baby aan het bumperkleven was, omdat de auto voor hem niet doorreed. En als het dan plotseling van 6 km/u naar 0 is en je kunt dan niet meer stoppen en botst zo hard dat de baby overlijdt, dan zat je er toch echt te dicht op. De bestuurder, ouder van Joël mag dit ook zichzelf wel aanrekenen.

Niet dus, hij is in volle vaart aan komen rijden en er vol opgeknald. Hoe kun je niet zien dat die auto te snel dichterbij komt.

Hoe dan ook zeer triest, voor beide bestuurders.

[ Bericht 4% gewijzigd door Gia op 24-04-2024 11:40:25 ]
  woensdag 24 april 2024 @ 11:27:56 #28
3542 Gia
User under construction
pi_213311293
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 06:54 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]

In twee minuten tijd zakt het van 100 kilometer naar 6 kilometer per uur. Als de auto bijna tot stilstand is gekomen, rijdt een bestelbusje achterop.

Moet iedereen meer dan twee minuten afstand houden of lees jij niet echt goed?

Wat een verschrikkelijk iets om mee te maken voor die arme vader.
Je moet te allen tijde zoveel afstand houden dat je nog op tijd kunt remmen als de auto voor je een noodstop moet maken. Dit kan ook gebeuren als er een kind oversteekt. Als een auto er 2 minuten over doet om langzamer te gaan rijden, voordat ie helemaal stilstaat, dan heb je toch tijd genoeg gehad als achterop komend verkeer, om uit te wijken, dan wel af te remmen.
  woensdag 24 april 2024 @ 11:33:37 #29
3542 Gia
User under construction
pi_213311357
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 08:25 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Het is niet echt aannemelijk dat het busje er de volle twee minuten achter heeft gezeten... Dit is wss eerder geval van een (bijna) stilstaand voertuig op een rijbaan, wss hebben de (rem)lichten ook niet gewerkt van die Ford en dan kan ervoor zorgen dat de achterligger de situatie totaal verkeerd inschat.

Die lul had hem gewoon op de vluchtstrook moeten zetten toen ie onder de 80 kwam, niet kunnen sturen is zoals de rechter al aangeeft gewoon pure onzin.
Dit sowieso. En dat mag hem zeker aangerekend worden
quote:
Maar goed de Facebook moeder maffia moet natuurlijk nog even een vader of moeder van een omgekomen kind een trap nageven.
Ik vind het een hele terechte vraag als iemand ergens achterop rijdt. Normaal gesproken ben je dan altijd fout.
  woensdag 24 april 2024 @ 11:39:21 #30
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_213311408
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2024 10:51 schreef Mortaxx het volgende:
Als iemand in 2 minuten van 100 naar 6 vertraagd knal je er toch niet bovenop. Je hebt alle tijd om te zien dat diegene vertraagt.
Hoezo zie je dat?
pi_213311444
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 08:23 schreef Piles het volgende:

[..]
Als je achter een busje of vrachtwagen rijdt, en die wijken nét op tijd uit ben je zelf altijd te laat om nog uit te wijken. Tenzij je héél ruim afstand houdt, maar dat is in het drukke Nederlandse verkeer niet te doen.
[..]
Dus dat.
Dan zit je dus te kort achter die vrachtwagen hoe crue ook. Dat bijna niemand (ook ikzelf maak me er wel eens schuldig aan) voldoende afstand houdt doet daar niks aan af
No bitch to me
pi_213311455
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 06:49 schreef Jahr00n het volgende:
Als je genoeg afstand houdt en oplet gebeurd dit niet. Busje is dus fouter dan die ford
Jij maakt de aanname dat ze er een tijd achter reden en hadden kunnen anticiperen. Ik lees het verhaal meer in de context dat het busje al (bijna) stilstond.

Desalniettemin terechte vraag. Ook het busje behoorde een noodstop te moeten maken. Wellicht was een botsing sowieso niet te voorkomen, maar een botsing op volle vaart van het busje is m.i. deels ook die bestuurder aan te rekenen.

[ Bericht 21% gewijzigd door Justinn op 24-04-2024 11:59:50 ]
  woensdag 24 april 2024 @ 11:43:58 #33
3542 Gia
User under construction
pi_213311458
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 11:39 schreef xzaz het volgende:

[..]
Hoezo zie je dat?
De auto komt te snel dichterbij. Ervaring. Wat moet iemand doen die in een woonwijk 50 rijdt en er steekt een kind over? Mag je dan vol op de remmen? En wat als er dan een auto achterop knalt en daar zat een baby in die overlijdt?

Je moet nooit zo dicht bij een auto komen dat je niet meer kan remmen in geval van een noodstop.

Ik stoor me altijd echt mateloos aan bumperklevers. Van die lui die denken dat ze een automobilist kunnen manen sneller te gaan rijden door er vlak achter te rijden. En dan kwaad worden als de voorliggende auto moet remmen!
pi_213311621
Bij dit bericht heb ik vooral heel veel vragen en te weinig antwoorden
  woensdag 24 april 2024 @ 12:06:28 #35
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_213311716
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 11:43 schreef Gia het volgende:

[..]
De auto komt te snel dichterbij. Ervaring. Wat moet iemand doen die in een woonwijk 50 rijdt en er steekt een kind over? Mag je dan vol op de remmen? En wat als er dan een auto achterop knalt en daar zat een baby in die overlijdt?

Je moet nooit zo dicht bij een auto komen dat je niet meer kan remmen in geval van een noodstop.

Ik stoor me altijd echt mateloos aan bumperklevers. Van die lui die denken dat ze een automobilist kunnen manen sneller te gaan rijden door er vlak achter te rijden. En dan kwaad worden als de voorliggende auto moet remmen!
Wat staat hier :')

Als er een voertuig stiltaat op de weg en je komt met 120 aanrijden gaat het heel snel hoor. Zie bijvoorbeeld: of

of


Je hebt gewoon te maken met menselijke reactievermogen.
pi_213311813
quote:
Dit is hoe ik me het ongeluk uit dit nieuwsbericht voorstel.

Alleen dan in het donker...
pi_213312803
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 11:42 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
Dan zit je dus te kort achter die vrachtwagen hoe crue ook. Dat bijna niemand (ook ikzelf maak me er wel eens schuldig aan) voldoende afstand houdt doet daar niks aan af
Je hebt werkelijk geen idee blijkbaar.
Wanneer die vrachtwagen op het laatste moment uitwijkt voor een (nagenoeg) stilstaand object en je daar op normale afstand achter rijdt, dan ga je echt niet meer je auto tijdig stilstaan. Gewoon niet.

En de achterkant van zo'n Ford F150 is vervolgens niet heel bots-vriendelijk.
  woensdag 24 april 2024 @ 13:50:53 #38
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_213312814
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 13:49 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Je hebt werkelijk geen idee blijkbaar.
Wanneer die vrachtwagen op het laatste moment uitwijkt voor een (nagenoeg) stilstaand object en je daar op normale afstand achter rijdt, dan ga je echt niet meer je auto tijdig stilstaan. Gewoon niet.

En de achterkant van zo'n Ford F150 is vervolgens niet heel bots-vriendelijk.
Theorie en praktijk
  woensdag 24 april 2024 @ 13:52:02 #39
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_213312832
Ik denk dat het komt omdat mensen gewend zijn om naast elkaar 120kmh te rijden; dan is de relatieve snelheid niet zo groot.

Als je ooit aan de kant van de snelweg hebt gestaan zie je hoe snel 100 en zeker 120kmh is.
pi_213312873
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 13:49 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Je hebt werkelijk geen idee blijkbaar.
Wanneer die vrachtwagen op het laatste moment uitwijkt voor een (nagenoeg) stilstaand object en je daar op normale afstand achter rijdt, dan ga je echt niet meer je auto tijdig stilstaan. Gewoon niet.

En de achterkant van zo'n Ford F150 is vervolgens niet heel bots-vriendelijk.
Dit. Het bericht geeft niet aan of de auto geleidelijk snelheid verloor in die 2 minuten of dat er een piek/dal op het laatste moment plaatsvond. Alleen dat hij snelheid verloor. Maar op een 100km/u weg waar geen verkeersopstopping is is de naderingssnelheid dan plots HEEL hoog. Als er evt. verkeer tussen zit (wordt ook niet vermeld) kan het

De bestuurder van de F150 had op het moment dat zijn snelheid zo ver terugzakte dat hij niet met het normale verkeer meekon direct de vluchtstrook op moeten gaan. Ook dat is niet zomaar gebeurt maar in die 2 minuten heeft hij dus ook geen poging ondernomen.
pi_213312888
2 seconden afstand is genoeg als een auto voor je remt en jij moet daar op reageren door ook te remmen.

Maar als die auto voor je uitwijkt vanwege een stilstaande auto en jij ziet ineens die stilstaande auto opdoemen, dan zit je er mogelijk al op voor je je rempedaal kan intrappen.
pi_213313049
Volgens mij missen een hoop mensen hier een beetje praktijkervaring als het gaat om autorijden...
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
  Moderator / Redactie Sport woensdag 24 april 2024 @ 14:25:56 #43
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_213313083
Wat een vaag verhaal van die vader :')

Je zit met het garagebedrijf te bellen terwijl je stil staat op de snelweg? 8)7
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 24 april 2024 @ 14:26:51 #44
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_213313087
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 13:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
2 seconden afstand is genoeg als een auto voor je remt en jij moet daar op reageren door ook te remmen.

Maar als die auto voor je uitwijkt vanwege een stilstaande auto en jij ziet ineens die stilstaande auto opdoemen, dan zit je er mogelijk al op voor je je rempedaal kan intrappen.
Die bus reed er waarschijnlijk 30 seconden achter oid. 2 seconden is zo dicht gereden als je voorganger van het gas gaat, daar klap je alleen tegenop als ie vol in de ankers gaat.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 24 april 2024 @ 14:27:05 #45
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_213313092
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 06:54 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]

In twee minuten tijd zakt het van 100 kilometer naar 6 kilometer per uur. Als de auto bijna tot stilstand is gekomen, rijdt een bestelbusje achterop.

Moet iedereen meer dan twee minuten afstand houden of lees jij niet echt goed?
Als je opeens op een file inrijdt, moet je ook gewoon op tijd tot stilstand kunnen komen...
  woensdag 24 april 2024 @ 14:27:43 #46
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_213313099
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 14:25 schreef Nattekat het volgende:
Wat een vaag verhaal van die vader :')

Je zit met het garagebedrijf te bellen terwijl je stil staat op de snelweg? 8)7
Ja;

VOOR IEDEREEN: STA JE STIL OP DE SNELWEG

112

HERHAAL

112

Je wordt gratis en voor niets geholpen; en alle matrix borden gaan gelijk aan. Precies om deze reden.
pi_213313104
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 09:59 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Dit is inderdaad onzin. Tenzij de verdachte zelf toen de motor uitviel de sleutel meteen helemaal heeft uitgedraaid, dan gaat hij in het stuurslot. Maar dat is dan z'n eigen domme schuld.

En hier ligt juist een probleem. Ik ken de e-150 ik heb er zelf enkele gehad en de modellen van 92 to 96 hebben problemen met het contact slot en de sleutel kan bij een versleten contact er tijdens het rijden uitvallen! Ik kan me echter niet herinneren of deze dan ook uitvalt/stuurlot gaat maar ik kan me het wel voorstellen. Ook heb ik 1 keer gehad dat de motor en stuurbekrachtiging uitvalt en geloof me zo makkelijk stuur je die dan niet meer naar de kant.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 24 april 2024 @ 14:33:06 #48
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_213313142
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 14:25 schreef Nattekat het volgende:
Wat een vaag verhaal van die vader :')

Je zit met het garagebedrijf te bellen terwijl je stil staat op de snelweg? 8)7
vader en kind zaten in bestelbusje dus die belden niet met het garagebedrijf
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 24 april 2024 @ 14:35:52 #49
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_213313161
quote:
99s.gif Op woensdag 24 april 2024 14:33 schreef Nizno het volgende:

[..]
vader en kind zaten in bestelbusje dus die belden niet met het garagebedrijf
Oh, kon het verhaal al zo slecht volgen :')
Maar goed, punt blijft staan.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 24 april 2024 @ 14:36:54 #50
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_213313165
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 14:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Oh, kon het verhaal al zo slecht volgen :')
Maar goed, punt blijft staan.
quote:
De recherche heeft aan de hand van zijn telefoongegevens berekend wat de snelheden zijn geweest van de auto. In twee minuten tijd zakt het van 100 kilometer naar 6 kilometer per uur. Als de auto bijna tot stilstand is gekomen, rijdt een bestelbusje achterop. In het kinderzitje in de bestelbus zit Joël van ’t Hof. Door de botsing overlijdt hij kort erna in het ziekenhuis.
vond deze paar zinnen best makkelijk leesbaar ;)
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')