Landen (of oude rijken) die zelf zaken willen beslissen. Schandalig zeg.quote:Op woensdag 24 april 2024 00:17 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Na de Brexit kijk ik nergens meer van op bij die gasten
Verwacht je dat dit bij Nederland anders gaat zijn dr komende tijd? Met de opt outs, de veto’s, de EU van binnen uithollen en de BBB die geen beest minder wil?quote:Op woensdag 24 april 2024 00:51 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Frankrijk faciliteert de overtocht onder de radar. De Engeltjes wilden liever concurreren dan samenwerken dus die hebben gekregen waar ze om vroegen.
Weggegooid geld. Het plan heeft al 500 miljoen pond gekost. Er gaan voor de verkiezingen een handjevol asielzoekers die kant op. Het VK moet net asielzoekers zoveel voor terugnemen uit Rwanda. Wanneer Labour aan de macht komt na de verkiezingen wordt deze hele poppenkast weer teruggedraaid.quote:Op dinsdag 23 april 2024 21:45 schreef Lospedrosa het volgende:
Duurt wel lang voordat we wat rechtse besluiten gaan krijgen zeg.
Wat vinden jullie van het VK die alleenstaande asielzoekers gaan deporteren naar Rwanda?
Er komen tienduizenden asielzoekers per jaar aan. Daarvan worden er handje vol naar Rwanda gestuurd. Denk je dat ze zich door deze kleine kans laten afschrikken? Ongeveer 70% van de asielaanvragen wordt uiteindelijk goedgekeurd. Dus een deel van de asielzoekers die naar Rwanda wordt gestuurd komen dan alsnog naar het VK.quote:Op woensdag 24 april 2024 08:01 schreef Lospedrosa het volgende:
Heb daar wel iets over gelezen. Maar het VK doet dit voor de bühne idd. Omdat het maar om kleine aantallen gaat.
Maar het gaat om een afschrikkend effect. Als criminele vluchteling moet je denken: niet het VK want dan is er kans dat ik naar de dictator wordt gestuurd.
Die praktijken zoals in het VK zijn idd voor dat; daarom moeten we er hier vooral niet mee beginnen. Het kan net zo goed weer terugvuren met rechtszaken over een x aantal jaren en nieuwe wet en regelgeving die daaruit geboren wordt.quote:Op woensdag 24 april 2024 08:01 schreef Lospedrosa het volgende:
Heb daar wel iets over gelezen. Maar het VK doet dit voor de bühne idd. Omdat het maar om kleine aantallen gaat.
Maar het gaat om een afschrikkend effect. Als criminele vluchteling moet je denken: niet het VK want dan is er kans dat ik naar de dictator wordt gestuurd.
Wat ben je toch goedgelovig.quote:Op woensdag 24 april 2024 08:01 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik vraag me bij dit hele UK plan inderdaad af wat er achter zit. Dit hele plan is namelijk zo dom, dat het zelfs voor de Engelse politici opvallend is. Dat kan bijna geen beleid zijn, of er moeten mensen via een achterdeur geld aan verdienen. Dat laatste zie je natuurlijk wel vaker daar.quote:Op woensdag 24 april 2024 08:33 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Er komen tienduizenden asielzoekers per jaar aan. Daarvan worden er handje vol naar Rwanda gestuurd. Denk je dat ze zich door deze kleine kans laten afschrikken? Ongeveer 70% van de asielaanvragen wordt uiteindelijk goedgekeurd. Dus een deel van de asielzoekers die naar Rwanda wordt gestuurd komen dan alsnog naar het VK.
Mijn aluhoedje theorie dat dit plan bedoeld is om te falen om vervolgens het EHRM de schuld te geven en dat als excuus te gebruiken om uit dat verdrag te stappen zodat ze Britse mensen weer een sloot mensenrechten kunnen afpakken. Dat is waar de extreem rechtse vleugel van de Tories al lang op loopt te azen namelijk.quote:Op woensdag 24 april 2024 09:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik vraag me bij dit hele UK plan inderdaad af wat er achter zit. Dit hele plan is namelijk zo dom, dat het zelfs voor de Engelse politici opvallend is. Dat kan bijna geen beleid zijn, of er moeten mensen via een achterdeur geld aan verdienen. Dat laatste zie je natuurlijk wel vaker daar.
Dat het ze gaat om die enkele asielzoeker die ze kunnen ruilen tegen iemand die Rwanda uit kiest en dat ze daar al die miljoenen voor over hebben, dat kan bijna niet, toch?
Kunnen ze niet gewoon direct uit de ECHR/EHRM stappen? Nu hebben ze (de Tories) nog een meerderheid. Kwestie van een briefje sturen en een intrekkingswet aannemen? Of werkt het niet zo?quote:Op woensdag 24 april 2024 09:32 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Mijn aluhoedje theorie dat dit plan bedoeld is om te falen om vervolgens het EHRM de schuld te geven en dat als excuus te gebruiken om uit dat verdrag te stappen zodat ze Britse mensen weer een sloot mensenrechten kunnen afpakken. Dat is waar de extreem rechtse vleugel van de Tories al lang op loopt te azen namelijk.
Het zou kunnen, maar in het VK hebben ze geen geschreven grondwet. Dit zou tegen het gewoonterecht ingaan dat voor een dergelijk besluit een mandaat nodig is. Dat mandaat verkrijg je door het voornemen op te nemen in je verkiezingsprogramma of door middel van een referendum. Als je het zonder mandaat doet creeer je een precedent.quote:Op woensdag 24 april 2024 09:52 schreef VoMy het volgende:
[..]
Kunnen ze niet gewoon direct uit de ECHR/EHRM stappen? Nu hebben ze (de Tories) nog een meerderheid. Kwestie van een briefje sturen en een intrekkingswet aannemen? Of werkt het niet zo?
Criminele vluchtelingen horen in een cel want crimineel en niet in Rwanda.quote:Op woensdag 24 april 2024 08:01 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat er achter zit is de situatie waarin de Tories zich bevinden, iedere strohalm moet vastgeklampt worden en er is geen mooier doelwit dan asielzoekers voor een rechtse partij.quote:Op woensdag 24 april 2024 09:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik vraag me bij dit hele UK plan inderdaad af wat er achter zit. Dit hele plan is namelijk zo dom, dat het zelfs voor de Engelse politici opvallend is. Dat kan bijna geen beleid zijn, of er moeten mensen via een achterdeur geld aan verdienen. Dat laatste zie je natuurlijk wel vaker daar.
Dat het ze gaat om die enkele asielzoeker die ze kunnen ruilen tegen iemand die Rwanda uit kiest en dat ze daar al die miljoenen voor over hebben, dat kan bijna niet, toch?
Leuk dat ze het schrijven, maar hier gaat niets mee gebeuren. Morgen gaan de "sociaal bevlogen" kamerleden van de ChristenUnie al dan niet in samenwerking met de al dan niet racistische guurrechtse clubjes uit de Tweede Kamer weer heel veel bombarie maken over het antisemitisme dat zij herkennen in mensen en partijen die zich uitspreken tegen het afslachten van duizenden Gazanen door Israel.quote:Donderdag 25 april debatteert de Tweede Kamer over antisemitisme. Daaraan voorafgaand stuurden de Joodse medewerkers van The Rights Forum de Kamer een kritische brief, onder meer over valse beschuldigingen van antisemitisme door de Kamerleden Ellian en Bikker.
In de brief, hieronder te lezen, betogen zij dat die beschuldigingen consequenties moeten krijgen. In hun initiatiefnota De aanpak van antisemitisme – de volgende stap beschuldigden Ulysse Ellian (VVD) en Mirjam Bikker (ChristenUnie) The Rights Forum op leugenachtige gronden van antisemitisme. Daarmee berokkenen zij niet alleen de organisatie reputatieschade, maar ondergraven zij ook hun eigen geloofwaardigheid als integere Kamerleden en oprechte bestrijders van antisemitisme.
Hoezo zou de NPO, die gratis te bekijken is via NPO start en goedkoop via NPO plus en ook nog via NLZiet, een reden zijn om een Ziggo of KPN abonnement af te sluiten? Die link zie ik eerlijk gezegd helemaal niet.quote:Op woensdag 24 april 2024 10:44 schreef Beathoven het volgende:
Ik hoor tijdens mn werk de discussie over de toekomst van de NPO voorbijkomen op radio 1
Als de NPO zou verdwijnen, wat me niet heel waarschijnlijk lijkt, dan is de reden om Ziggo of KPN te nemen er ook niet meer direct zo. (ik weet dat er ook alternatieven voor zijn). Alleen zwakke democratieen hebben een landschap van dominerende commerciele zenders en als commercie de peiler wordt voor journalistiek op TV, dan hebben we straks allemaal VI-achtige programma's en opinie TV welke alleen maar als doel heeft om de populistisch rechts in z'n comfortzone te houden.
Ja, waarschijnlijk gaan ze het hier over hebben: https://magazines.rijksov(...)%20een%20flink%20hek.quote:Op woensdag 24 april 2024 10:46 schreef VoMy het volgende:
Plenair debat: Debat over antisemitisme
Morgen komt er een debat over antisemitisme.
Jeetje. Verbaast me dat het woorde genocide niet voorkomt in dit epistel.quote:Op woensdag 24 april 2024 10:46 schreef VoMy het volgende:
Plenair debat: Debat over antisemitisme
Morgen komt er een debat over antisemitisme. Een onderwerp dat weer extra in de belangstelling is gekomen nu de Nederlandse regering samen met een meerderheid van de Tweede Kamer probeert weg te duiken voor kritiek op het feit dat we als staat actief meewerken aan het uitmoorden van enorme hoeveelheden Palestijnen door Israel.
Over dat laatste gaan we het natuurlijk niet hebben, dus hebben de heren en dames van de ChristenUnie, SGP, NSC, PVV, VVD, BBB de afgelopen maanden hun uiterste best gedaan om iedereen en zijn moeder (gegeven dat het betreffende gezin niet in een willekeurig woonhuis in Gaza woonden dat door onze bondgenoot Israel vakkundig met de grond gelijk is gemaakt) te beschuldigen van antisemitisme. Dus het is inderdaad weer eens tijd voor een debat waarbij diezelfde beschuldigingen aan tal van organisaties, personen, al dan niet concreet, al dan niet bewust vaag gehouden, weer eens onweersproken herhaald kunnen worden; waarom zou je je druk maken om mensenlevens als je je ook bezig kunt houden met beeldvorming?
Het ongetwijfeld als antisemitisch bestempelde The Rights Forum is de debatten alvast voor en stuurt een brief.
https://rightsforum.org/t(...)antisemitismebeleid/
[..]
Leuk dat ze het schrijven, maar hier gaat niets mee gebeuren. Morgen gaan de "sociaal bevlogen" kamerleden van de ChristenUnie al dan niet in samenwerking met de al dan niet racistische guurrechtse clubjes uit de Tweede Kamer weer heel veel bombarie maken over het antisemitisme dat zij herkennen in mensen en partijen die zich uitspreken tegen het afslachten van duizenden Gazanen door Israel.
Om aanspraak te kunnen maken op mensenrechten moet je immers wel als mens worden beschouwd, en dat doen Don Ceder, Diederik van Dijk, Ruben Brekelmans, Gidi Markuszower, en de meeste van hun fractiegenoten nou eenmaal niet als het gaat om Palestijnen.
Donderdag, 15.30, gaat de Tweede Kamer weer laten zien dat meten met twee maten misschien wel het grondbeginsel van onze superieure Nederlandse cultuur is. Mocht je ondanks het aanstaande kabinet Wilders I nog twijfels hebben over de Nederlander en de Nederlandse volksaard, dit is de kans om je twijfels weg te nemen. Mis het niet.
Als dat eerste nou eens zou gebeuren, dan zouden dit soort kunstgrepen helemaal niet nodig zijn.quote:Op woensdag 24 april 2024 10:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Criminele vluchtelingen horen in een cel want crimineel en niet in Rwanda.
Wat? Dit is overduidelijk het plan en we weten dat het werkt. Er is een reden dat mensen op die bootjes stappen hé.quote:
ja, maar denk je dat mensen zich af laten schrikken omdat een enkeling naar Rwanda gedeporteerd kan worden?quote:Op woensdag 24 april 2024 10:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat? Dit is overduidelijk het plan en we weten dat het werkt. Er is een reden dat mensen op die bootjes stappen hé.
Het is pure symboolpolitiek omdat het VK op zijn beurt asielzoekers van Rwanda overneemt.quote:Op woensdag 24 april 2024 10:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
ja, maar denk je dat mensen zich af laten schrikken omdat een enkeling naar Rwanda gedeporteerd kan worden?
Natuurlijk, die kans wil je vermijden. De smokkelnetwerken gaan dat absoluut meenenem in de overweging. En het gaat in eerste instantie om een enkeling hé, de bedoeling is om het verder uit te breiden.quote:Op woensdag 24 april 2024 10:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
ja, maar denk je dat mensen zich af laten schrikken omdat een enkeling naar Rwanda gedeporteerd kan worden?
Neuh, die gaan we ook niet krijgen.quote:Op woensdag 24 april 2024 06:34 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Verwacht je dat dit bij Nederland anders gaat zijn dr komende tijd? Met de opt outs, de veto’s, de EU van binnen uithollen en de BBB die geen beest minder wil?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |