abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213302676
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 14:08 schreef Ulx het volgende:
Russen: Vukjoefinlandwezettenrakettenbijdegrens! Ha!

Finland: Ok, maakt ze makkelijker te raken.

[ x ]
De Finnen kennen de psychologische trucjes van de russen al langer.

quote:
Ja, ik volg het economische nieuws vooral, en er is iedere dag zo ontzettend veel aan de hand in rusland. Ik weet niet waar ik moet beginnen.

Over de 155 Mech Brigade, die is gewapend met de Hummvee, M-113, BMP-2, MT-LB, 122mm D-30, Javelins, en (beperkt aantal?) drones. Facebook pagina.
pi_213302803
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 14:56 schreef oheng het volgende:

[..]
[..]
Ja, ik volg het economische nieuws vooral, en er is iedere dag zo ontzettend veel aan de hand in rusland. Ik weet niet waar ik moet beginnen.
Dat er zoveel russische steenkool werd verkocht wist ik niet, maar circa $100 miljard per jaar betekent dat het een grote bron van inkomsten was. Dit gaan ze dus echt wel merken in hun begroting. Voordeel voor het russische regime is nu wel dat de mijnwerkers vrijwel linea recta naar het front kunnen worden gestuurd, nu de steenkoolmijnbouw grotendeels stil komt te liggen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_213303552
quote:

[..]
[..]

Over de 155 Mech Brigade, die is gewapend met de Hummvee, M-113, BMP-2, MT-LB, 122mm D-30, Javelins, en (beperkt aantal?) drones. Facebook pagina.
Maar is die daling over een half jaar niet seizoensgebonden, doordat er deze maanden minder gestookt wordt en dus andere grondstoffen ook ingezet worden?

Of kopen china en india nu kool van een andere partij en wie is deze partij?
  dinsdag 23 april 2024 @ 16:59:13 #54
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_213303628
quote:

[..]
Finnen zijn echt zo'n volk dat niet zo makkelijk boos te maken is maar als ze boos zijn zie je ze niet eens aankomen :')
pi_213304005
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 15:11 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Dat er zoveel russische steenkool werd verkocht wist ik niet, maar circa $100 miljard per jaar betekent dat het een grote bron van inkomsten was. Dit gaan ze dus echt wel merken in hun begroting. Voordeel voor het russische regime is nu wel dat de mijnwerkers vrijwel linea recta naar het front kunnen worden gestuurd, nu de steenkoolmijnbouw grotendeels stil komt te liggen.
Ja, het probleem is dat er een enorm personeelstekort is in rusland. Het is bezig op te lopen naar een tekort van 5 miljoen. Iets wat met de dag erger wordt, aangezien de uitstroom nog steeds doorgaat. En het militair-industriele complex slokt óók steeds meer mensen op.

Hoe rusland een mobilisatie wil doen zonder de publieke opinie en de economie te vernietigen, is mij een raadsel.

RIA: Shoigu meldt dat Oekraine bijna 500.000 troepen is verloren. Maarja, de russen denken ook dat ze 71.414 voertuigen en zware wapens hebben vernietigd.
pi_213304129
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 16:51 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Maar is die daling over een half jaar niet seizoensgebonden, doordat er deze maanden minder gestookt wordt en dus andere grondstoffen ook ingezet worden?

Of kopen china en india nu kool van een andere partij en wie is deze partij?
Je zou verwachten dat er in de herfst meer kolen wordt ingekocht, niet minder, voorbeeld. Bovendien worden kolen gebruikt voor electriciteitcentrales, en is dus wat minder seizoensgebonden dan bijv. aardgas. En andere leveranciers verkochten meer kolen in de winter.

Indonesie en Australie vullen het gat nu op.

[ Bericht 6% gewijzigd door oheng op 23-04-2024 18:00:07 ]
  dinsdag 23 april 2024 @ 17:56:46 #57
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_213304155
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 16:59 schreef xzaz het volgende:

[..]
Finnen zijn echt zo'n volk dat niet zo makkelijk boos te maken is maar als ze boos zijn zie je ze niet eens aankomen :')

quote:
On 21 December 1939, Häyhä achieved his highest daily count of 25 kills.
Simo en Sako ^O^
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_213304370
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 12:22 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Ik heb deze video niet gezien, maar wel op een andere video dat de Russen de laatste twee weken ten westen van Avdiivka op het moment het snelst oprukken.
Dat kan je idd zien in oa de videos van History legend
pi_213304698
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2024 17:56 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
[..]
Simo en Sako ^O^
The White Death _O_
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 23 april 2024 @ 19:32:44 #60
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_213305264
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 12:22 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Ik heb deze video niet gezien, maar wel op een andere video dat de Russen de laatste twee weken ten westen van Avdiivka op het moment het snelst oprukken.
Dit is ook al verouderd aangezien Oekraïne zich heeft teruggetrokken uit Novobakmutivka.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_213305386
Na de storm golfkar, de storm quad, en de storm brommert.... Hebben we nu de... storm Ural, ten zuid oosten van Robotyne.

twitter

Potentieel betere systemen tegen goedkope drones:
twitter

RIA: de -zwaar gesubsidieerde- hypotheek rente voor families kan verdubbelen naar 12%
RIA: Putin instructed to provide agricultural producers with fuel
RIA: extra cosmetica producten toegevoegd aan de 35% invoerbelasting
RIA: Kyrgyz Bank stopt transfers met het russische Sberbank
Morgen zal waarschijnlijk de beslissing worden genomen om de basisrente op 16% te houden
Etc, etc, etc

Het zal de oplettende lezer opgevallen zijn dat de russische overheidsmaatregelen tegenstrijdig met elkaar zijn. :7

[ Bericht 2% gewijzigd door oheng op 23-04-2024 20:19:00 ]
  dinsdag 23 april 2024 @ 20:21:22 #62
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_213306058
Mooi artikel in FA over waarom Europese landen troepen zouden moeten sturen naar UA. Niet om te vechten, maar om het spel van dreigen en rode lijnen over te nemen van Rusland, terwijl er door EU troepen inzet aan de UA grens met Moldavië en Belarus de UA krijgsmacht ontlast kan worden, waardoor eenheden vrij worden gespeeld voor het front:

https://www.foreignaffairs.com/ukraine/europe-not-nato-should-send-troops-ukraine

Ik ben het er op hoofdlijnen wel mee eens geloof ik, en ik zie het op middellange termijn ook wel gebeuren eigenlijk. Sterker nog, misschien is het wel onvermijdelijk willen we UA dit niet laten verliezen. De Fransen hebben de eerste steen gelegd, en o.a. Polen is ook al aan boord.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_213306204
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 20:21 schreef AgLarrr het volgende:
Mooi artikel in FA over waarom Europese landen troepen zouden moeten sturen naar UA. Niet om te vechten, maar om het spel van dreigen en rode lijnen over te nemen van Rusland, terwijl er door EU troepen inzet aan de UA grens met Moldavië en Belarus de UA krijgsmacht ontlast kan worden, waardoor eenheden vrij worden gespeeld voor het front:

https://www.foreignaffairs.com/ukraine/europe-not-nato-should-send-troops-ukraine

Ik ben het er op hoofdlijnen wel mee eens geloof ik, en ik zie het op middellange termijn ook wel gebeuren eigenlijk. Sterker nog, misschien is het wel onvermijdelijk willen we UA dit niet laten verliezen. De Fransen hebben de eerste steen gelegd, en o.a. Polen is ook al aan boord.
Mee eens maar wat mij nog het meeste verbaasd is waarom we nog niet in Moldavië zitten. Je ziet de volgende stap van kilometers ver aankomen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_213306551
Interssante beelden op reddit
De binnenkant van een Gepard (PRTL? :P ) terwijl het Shaheed drones neerschiet.

Aanval nabij Novomikhalaivka wordt gefilmd met maar liefst 3 observatie drones.

Hier wordt een aanval gefimd met 2 observatie drones. En ik ken deze plek, maar ik ben vergeten waar het was. IIRC ook ergens in het midden.
pi_213306861
Oja, ik weet niet of het hier al gepost is maar, Engeland zet de defensie industrie in "oorlogsmodus"

Defensie uitgaven gaan naar 2,5% in 2030.
  dinsdag 23 april 2024 @ 21:49:39 #66
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_213307326
twitter

*O*
Nu nog een krabbel van Biden en de vrachtwagens kunnen vertrekken :s)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_213307504
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 21:49 schreef zalkc het volgende:
[ x ]

*O*
  dinsdag 23 april 2024 @ 22:40:20 #68
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_213307961
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 21:08 schreef oheng het volgende:
Oja, ik weet niet of het hier al gepost is maar, Engeland zet de defensie industrie in "oorlogsmodus"

In 2030. Echt oorlogsmodus
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_213308083
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 21:08 schreef oheng het volgende:

Zullen ze dan ook al genoeg vliegtuigen hebben om een van de twee vliegdekschepen te vullen?
pi_213308197
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2024 22:04 schreef Cilantro het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
A horse is a horse of course of course.
pi_213308253
Welp, het Youtube kanaal 1420 van Daniil Orian, die straat interviews deed, is hernoemd en inactief.

En bijvoorbeeld een Sanctioned Ivan is permanent vertrokken naar Thailand.

De rest van de russische youtubers zijn of gevlucht, of ze houden zich bezig met "veilige" onderwerpen.
  woensdag 24 april 2024 @ 01:23:22 #73
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_213308609
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 21:49 schreef zalkc het volgende:
[ x ]

*O*
Nee, senaat moet nog een laatste stemming doen: "From what I've read, this vote was to limit debate on the bill (aka stop a Filibuster). The final vote should be done later today (we don't know when)."
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_213308940
Jajaja, naast het goeie nieuws over de aid door de senaat zijn er weer explosies in Rusland in Raffinaderijen.
pi_213308943
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 23:23 schreef oheng het volgende:
Welp, het Youtube kanaal 1420 van Daniil Orian, die straat interviews deed, is hernoemd en inactief.

En bijvoorbeeld een Sanctioned Ivan is permanent vertrokken naar Thailand.

De rest van de russische youtubers zijn of gevlucht, of ze houden zich bezig met "veilige" onderwerpen.
Ik had het gezien ja. eerst dacht ik dat die 1420 gearresteerd was of erger. Daar er ook helemaal geen nieuwe filmpjes gepost meer zijn. Maar hij post nog wel in de community gedeelte. Al is het ook weer een dag of 10 geleden. Jammer, ik vondt zijn filmpjes altijd goed. Hij wist altijd de vragen zo te stellen dat hij niet in de problemen kwam. Al was dat met de mensen die hij interviewde niet altijd het geval.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')