De Finnen kennen de psychologische trucjes van de russen al langer.quote:Op dinsdag 23 april 2024 14:08 schreef Ulx het volgende:
Russen: Vukjoefinlandwezettenrakettenbijdegrens! Ha!
Finland: Ok, maakt ze makkelijker te raken.
[ x ]
Ja, ik volg het economische nieuws vooral, en er is iedere dag zo ontzettend veel aan de hand in rusland. Ik weet niet waar ik moet beginnen.quote:
Dat er zoveel russische steenkool werd verkocht wist ik niet, maar circa $100 miljard per jaar betekent dat het een grote bron van inkomsten was. Dit gaan ze dus echt wel merken in hun begroting. Voordeel voor het russische regime is nu wel dat de mijnwerkers vrijwel linea recta naar het front kunnen worden gestuurd, nu de steenkoolmijnbouw grotendeels stil komt te liggen.quote:Op dinsdag 23 april 2024 14:56 schreef oheng het volgende:
[..]
De Finnen kennen de psychologische trucjes van de russen al langer.
[..]
Ja, ik volg het economische nieuws vooral, en er is iedere dag zo ontzettend veel aan de hand in rusland. Ik weet niet waar ik moet beginnen.
Maar is die daling over een half jaar niet seizoensgebonden, doordat er deze maanden minder gestookt wordt en dus andere grondstoffen ook ingezet worden?quote:Op dinsdag 23 april 2024 14:56 schreef oheng het volgende:
[..]
[..]
Ja, ik volg het economische nieuws vooral, en er is iedere dag zo ontzettend veel aan de hand in rusland. Ik weet niet waar ik moet beginnen.
Over de 155 Mech Brigade, die is gewapend met de Hummvee, M-113, BMP-2, MT-LB, 122mm D-30, Javelins, en (beperkt aantal?) drones. Facebook pagina.
Finnen zijn echt zo'n volk dat niet zo makkelijk boos te maken is maar als ze boos zijn zie je ze niet eens aankomenquote:Op dinsdag 23 april 2024 14:56 schreef oheng het volgende:
[..]
Ja, het probleem is dat er een enorm personeelstekort is in rusland. Het is bezig op te lopen naar een tekort van 5 miljoen. Iets wat met de dag erger wordt, aangezien de uitstroom nog steeds doorgaat. En het militair-industriele complex slokt óók steeds meer mensen op.quote:Op dinsdag 23 april 2024 15:11 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Dat er zoveel russische steenkool werd verkocht wist ik niet, maar circa $100 miljard per jaar betekent dat het een grote bron van inkomsten was. Dit gaan ze dus echt wel merken in hun begroting. Voordeel voor het russische regime is nu wel dat de mijnwerkers vrijwel linea recta naar het front kunnen worden gestuurd, nu de steenkoolmijnbouw grotendeels stil komt te liggen.
Je zou verwachten dat er in de herfst meer kolen wordt ingekocht, niet minder, voorbeeld. Bovendien worden kolen gebruikt voor electriciteitcentrales, en is dus wat minder seizoensgebonden dan bijv. aardgas. En andere leveranciers verkochten meer kolen in de winter.quote:Op dinsdag 23 april 2024 16:51 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Maar is die daling over een half jaar niet seizoensgebonden, doordat er deze maanden minder gestookt wordt en dus andere grondstoffen ook ingezet worden?
Of kopen china en india nu kool van een andere partij en wie is deze partij?
quote:Op dinsdag 23 april 2024 16:59 schreef xzaz het volgende:
[..]
Finnen zijn echt zo'n volk dat niet zo makkelijk boos te maken is maar als ze boos zijn zie je ze niet eens aankomen
Simo en Sakoquote:On 21 December 1939, Häyhä achieved his highest daily count of 25 kills.
Dat kan je idd zien in oa de videos van History legendquote:Op dinsdag 23 april 2024 12:22 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik heb deze video niet gezien, maar wel op een andere video dat de Russen de laatste twee weken ten westen van Avdiivka op het moment het snelst oprukken.
The White Deathquote:
Dit is ook al verouderd aangezien Oekraïne zich heeft teruggetrokken uit Novobakmutivka.quote:Op dinsdag 23 april 2024 12:22 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik heb deze video niet gezien, maar wel op een andere video dat de Russen de laatste twee weken ten westen van Avdiivka op het moment het snelst oprukken.
Mee eens maar wat mij nog het meeste verbaasd is waarom we nog niet in Moldavië zitten. Je ziet de volgende stap van kilometers ver aankomen.quote:Op dinsdag 23 april 2024 20:21 schreef AgLarrr het volgende:
Mooi artikel in FA over waarom Europese landen troepen zouden moeten sturen naar UA. Niet om te vechten, maar om het spel van dreigen en rode lijnen over te nemen van Rusland, terwijl er door EU troepen inzet aan de UA grens met Moldavië en Belarus de UA krijgsmacht ontlast kan worden, waardoor eenheden vrij worden gespeeld voor het front:
https://www.foreignaffairs.com/ukraine/europe-not-nato-should-send-troops-ukraine
Ik ben het er op hoofdlijnen wel mee eens geloof ik, en ik zie het op middellange termijn ook wel gebeuren eigenlijk. Sterker nog, misschien is het wel onvermijdelijk willen we UA dit niet laten verliezen. De Fransen hebben de eerste steen gelegd, en o.a. Polen is ook al aan boord.
quote:Op dinsdag 23 april 2024 21:49 schreef zalkc het volgende:
[ x ]
![]()
Nu nog een krabbel van Biden en de vrachtwagens kunnen vertrekken
Gepard. PRTL ziet er anders uit.quote:Op dinsdag 23 april 2024 20:49 schreef oheng het volgende:
Interssante beelden op reddit
De binnenkant van een Gepard (PRTL?) terwijl het Shaheed drones neerschiet.
In 2030. Echt oorlogsmodusquote:Op dinsdag 23 april 2024 21:08 schreef oheng het volgende:
Oja, ik weet niet of het hier al gepost is maar, Engeland zet de defensie industrie in "oorlogsmodus"
Defensie uitgaven gaan naar 2,5% in 2030.
Zullen ze dan ook al genoeg vliegtuigen hebben om een van de twee vliegdekschepen te vullen?quote:Op dinsdag 23 april 2024 21:08 schreef oheng het volgende:
Oja, ik weet niet of het hier al gepost is maar, Engeland zet de defensie industrie in "oorlogsmodus"
Defensie uitgaven gaan naar 2,5% in 2030.
Nee, senaat moet nog een laatste stemming doen: "From what I've read, this vote was to limit debate on the bill (aka stop a Filibuster). The final vote should be done later today (we don't know when)."quote:Op dinsdag 23 april 2024 21:49 schreef zalkc het volgende:
[ x ]
![]()
Nu nog een krabbel van Biden en de vrachtwagens kunnen vertrekken
Ik had het gezien ja. eerst dacht ik dat die 1420 gearresteerd was of erger. Daar er ook helemaal geen nieuwe filmpjes gepost meer zijn. Maar hij post nog wel in de community gedeelte. Al is het ook weer een dag of 10 geleden. Jammer, ik vondt zijn filmpjes altijd goed. Hij wist altijd de vragen zo te stellen dat hij niet in de problemen kwam. Al was dat met de mensen die hij interviewde niet altijd het geval.quote:Op dinsdag 23 april 2024 23:23 schreef oheng het volgende:
Welp, het Youtube kanaal 1420 van Daniil Orian, die straat interviews deed, is hernoemd en inactief.
En bijvoorbeeld een Sanctioned Ivan is permanent vertrokken naar Thailand.
De rest van de russische youtubers zijn of gevlucht, of ze houden zich bezig met "veilige" onderwerpen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |