abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213296639
:Y)
  maandag 22 april 2024 @ 20:49:22 #2
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_213296777
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 18:59 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Ik ben op dit moment zo enthousiast over allebei dat ik nu zou zeggen van wel :D
Maar in principe brouwen we alles eenmalig....lastig dus.
Maar eerst ook de reacties van klanten afwachten.
Staan jullie dit jaar nog in de buurt op een festival? *O*
pi_213296905
Nou, dat was een giga hagelbui vanmiddag om half één.
Daarna scheen de zon tot nu zelfs.

Quote vorig topic:
quote:
“ Wat een verschil. Vorige week niet de rottrappen op de boot en nu ook niet omdat de boot aan de kade ligt. De hele week niet wakker geworden van de pijn, hele lijf is zoveel soepeler. Zo blij mee.

@AnneX de klodder waspoeder is er toch nu uit? Of zit er nog meer rommel in?”
hihi werkt dat?

Affijn…prettig voor je Kaat, dat de boot weer ‘netjes’ waterpas aan de kade ligt.

In antwoord op je vraag: de giga klodder waspoeder is verwijderd.
Met de blijkbaar minimale hoeveelheid wordt de was dus ook schoon. 8)7
Dit hoort niet. Aan de telefoon wist jongeman ook niet. Dan een monteur laten komen. De machine staat waterpas, in alle richtingen. Allemaal gecontroleerd.
#wordt vervolgd.
pi_213296952
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 20:49 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Staan jullie dit jaar nog in de buurt op een festival? *O*
Een tijdje geleden was dit onze planning:

- 1 april bierfestival Goor
- 5 tm 7 april Hop on Hop Off Breda
- 13 april bierfestival Prinsenbeek
- 14 april Beuningen
- 9 mei Weert Totaal festival
- 11 en 12 mei Nederlands bierfestival in Den Bosch
- 18 mei bierfestival Boxtel
- 19 en 20 mei Nijmeegse Bierfeesten
- 7 juni Pruuven Oss
- 9 juni Deventer bierfestival
- 15 juni Kaatsheuvel bierfestival
- 30 juni T Drinks bierfestival
- 13 juli bierfestival Horst
- 14 juli Gimmert Gist
- 31 augustus Roermond bierfestival

Daar zijn er nog wel een paar bij gekomen maar meeste niet in de buurt.....
Wel staan we ook op het bierfestival van die nieuwe bierwinkel in Boxmeer :) Dat is volgens mij eind augustus.
pi_213297032
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2024 21:00 schreef AnneX het volgende:
Nou, dat was een giga hagelbui vanmiddag om half één.
Daarna scheen de zon tot nu zelfs.

Quote vorig topic:
[..]
hihi werkt dat?

Affijn…prettig voor je Kaat, dat de boot weer ‘netjes’ waterpas aan de kade ligt.

In antwoord op je vraag: de giga klodder waspoeder is verwijderd.
Met de blijkbaar minimale hoeveelheid wordt de was dus ook schoon. 8)7
Dit hoort niet. Aan de telefoon wist jongeman ook niet. Dan een monteur laten komen. De machine staat waterpas, in alle richtingen. Allemaal gecontroleerd.
#wordt vervolgd.
Zo’n 35 jaar geleden, eerste wasmachine, had ik dat ook alleen haalde de monteur het er toen uit (na een schuimparty in de keuken :D) en kreeg toen een lepel (die natuurlijk kwijt is) hoeveel/weinig poeder je per wasbeurt moet gebruiken. En tegenwoordig schijnt het nog minder te zijn.
We have far more in common than that which devides us..
  maandag 22 april 2024 @ 21:19:04 #6
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_213297100
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 21:04 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Een tijdje geleden was dit onze planning:

- 1 april bierfestival Goor
- 5 tm 7 april Hop on Hop Off Breda
- 13 april bierfestival Prinsenbeek
- 14 april Beuningen
- 9 mei Weert Totaal festival
- 11 en 12 mei Nederlands bierfestival in Den Bosch
- 18 mei bierfestival Boxtel
- 19 en 20 mei Nijmeegse Bierfeesten
- 7 juni Pruuven Oss
- 9 juni Deventer bierfestival
- 15 juni Kaatsheuvel bierfestival
- 30 juni T Drinks bierfestival
- 13 juli bierfestival Horst
- 14 juli Gimmert Gist
- 31 augustus Roermond bierfestival

Daar zijn er nog wel een paar bij gekomen maar meeste niet in de buurt.....
Wel staan we ook op het bierfestival van die nieuwe bierwinkel in Boxmeer :) Dat is volgens mij eind augustus.
Ohh nijmegen gaan wij 18 mei heen ;(

Die nieuwe bierwinkel was wel tof trouwens! Heb ineens icecream sours ontdekt. Als het zo heet _O-
pi_213297145
Waarom is het zo godvergeten koud?
Sterkheidsbaas van alles.
pi_213297184
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 21:19 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Die nieuwe bierwinkel was wel tof trouwens! Heb ineens icecream sours ontdekt. Als het zo heet _O-
Ahh jammer!

En die zijn zo lekker O+ wel zorgen dat je ze koud bewaard, want ze willen nog wel eens ontploffen.
pi_213297314
quote:
2s.gif Op maandag 22 april 2024 21:23 schreef Lonaa het volgende:
Had vanochtend ook handschoenen aan en vannacht komt er nachtvorst -O-
  maandag 22 april 2024 @ 21:53:36 #10
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_213297399
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 21:27 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Ahh jammer!

En die zijn zo lekker O+ wel zorgen dat je ze koud bewaard, want ze willen nog wel eens ontploffen.
Ze zijn al op :D
  Moderator / Redactie Sport maandag 22 april 2024 @ 21:54:11 #11
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_213297407
Was 'overwerken' vandaag. Met pizza een eerste brainstorm over het honderdjarig bestaan volgend jaar.
Blij met onze jonge mensen van communicatie die zo iets met een frisse blik aanvliegen. Weet nog niet wat mijn rol wordt, maar ik ga een blik werpen in de geschiedenis.

Tis heerlijk om stukken op 1925-1930 te lezen. Niet allen had je toen al foute collectanten, maar ook op andere niveaus is tov 100 jaar geleden eigenlijk niets veranderd.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_213297459
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 21:54 schreef borisz het volgende:
Was 'overwerken' vandaag. Met pizza een eerste brainstorm over het honderdjarig bestaan volgend jaar.
Blij met onze jonge mensen van communicatie die zo iets met een frisse blik aanvliegen. Weet nog niet wat mijn rol wordt, maar ik ga een blik werpen in de geschiedenis.

Tis heerlijk om stukken op 1925-1930 te lezen. Niet allen had je toen al foute collectanten, maar ook op andere niveaus is tov 100 jaar geleden eigenlijk niets veranderd.
“Jongeman” ja, jij 💪
pi_213297543
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 21:53 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Ze zijn al op :D
Beter :D
pi_213297609
quote:
2s.gif Op maandag 22 april 2024 21:23 schreef Lonaa het volgende:
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 21:43 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Had vanochtend ook handschoenen aan en vannacht komt er nachtvorst -O-
Kijk eens naar het kokende weekend *O* *O*
pi_213297613
koMende |:)
  Moderator / Redactie Sport maandag 22 april 2024 @ 22:19:47 #16
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_213297643
Wordt mooi weer op de verjaardag van Willie idd.
Op de wandelvrijdag blijft het nog een beetje achter, maar 12 graden is dan prima :+.
pi_213297810
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 21:19 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Fruited sours? Wel lekker ja, vooral als ze echt dik zijn maar daar klap je ook niet meer dan 2 van op een avond.
pi_213298672
Oh oh …
een laagje bevroren op het dakraam! 🙃Een smalle en dunne reep weliswaar.

Straks het warme bed uit om te kijken hoe het met de cosmea stekkies is…2 cm hoog.
  dinsdag 23 april 2024 @ 07:30:10 #19
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_213298803
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2024 22:15 schreef Blues het volgende:

[..]
[..]
Kijk eens naar het kokende weekend *O* *O*
KoMend weekend ben ik bij de grootste whisky beurs in Duitsland (Limburg an der Lahn) waarbij het wel lekker is dat je regelmatig even frisse lucht buiten kan happen.

Gisteravond was ik bij een honkbalwedstrijd in Hoofddorp, waar het 3 graden op de tribune was.
Warme chocolademelk to the rescue!

Vanavond is er ook een wedstrijd, maar die sla ik maar even over.
Morgen en donderdag zijn er ook nog 2 wedstrijden, thuis en uit in Heemstede.
Thuis mag ik dan de muziek verzorgen, nadat ik afgelopen weekend dat onverwachts ook heb gedaan, omdat de huis DJ andere verplichtingen had…
pi_213299092
‘Morgen! Een paar dagen weggeweest met een vriendin. Een verrassingsreis, dus de bestemming wisten we pas toen we onderweg waren. Eerst onthulden we alleen een rij-richting, daarna de bestemming en als laatste het hotel. Erg leuk concept! Wij eindigden in Leeuwarden.
pi_213299109
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 08:23 schreef Tuindier het volgende:
‘Morgen! Een paar dagen weggeweest met een vriendin. Een verrassingsreis, dus de bestemming wisten we pas toen we onderweg waren. Eerst onthulden we alleen een rij-richting, daarna de bestemming en als laatste het hotel. Erg leuk concept! Wij eindigden in Leeuwarden.
Srprs.me ?

Heb ik ooit gedaan, toen ze alleen nog vliegreizen deden. Inderdaad leuk concept!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_213299158
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2024 08:26 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Srprs.me ?

Heb ik ooit gedaan, toen ze alleen nog vliegreizen deden. Inderdaad leuk concept!
Jep! Ben er ook al eens mee naar Nice en Ljubliana gevlogen, maar nu wilde ik niet voor een weekendje vliegen. De roadtrip was ook zeker leuk.
pi_213299161
Goedemorgen. Ik zit opgepropt in een trein naar een conferentie. Gister hele dag intro voor nieuwe medewerkers dus het is wel een raar weekje zo.

Intro was wel leuk, we hebben een rondleiding gehad langs plekken waar je anders niet mag komen. O.a. is de campus grotendeels ondertunneld en er was een tunnel waar ik nog niet was geweest O+
pi_213299216
Rare week +1.

Morgen begint zowel de bouw van Koningsdag in heel Enschede als een andere vrij grote klus. We zijn beiden voor beide klussen geboekt (bouwen, draaien, breken). Tot en met zondag dus work-work-work en ook wel rennen en vliegen van klus A naar B.
Maandag MOET er een installatieklus af, daar zit ook nog 3 dagen werk in. Ondertussen overleed de tante van m'n baas, waar we de uitvaart voor gaan doen. Waarschijnlijk maandag. Ik (en ook W trouwens) kunnen niet op 2 plekken tegelijk zijn dus dat wordt nog wel een uitdaging. :{

Dat wordt komende week sowieso wel.

Vandaag nog een "rustige" dag. Ik ga zo even wat rommelen in huis, dan naar de boekhouder en dan naar m'n schoonouders. W. moet daar klussen en ik ga nog wat laptopwerk doen en wat boodschappen. Vanavond bus en aanhanger inpakken en dan 9 dagen vlammen.
pi_213299280
Deze trein was wel echt veel en veel te kort. Nijmegen --- Schiphol moesten we op Ede-Wageningen al mensen op het perron achterlaten. En in Veenendaal hadden de meesten ook pech.
Wat ben ik blij dat ik normaal met de fiets kan zeg :D
pi_213299404
Gisteren ook nog even de dahlias binnen gehaald uit de kas, en na een mailtje van de kweker waar ik vorig jaar mijn aardbeiplantjes bestelde heb ik ook de aardbeiplanten die al bloemen hadden ingepakt. Als het straks wat verder ontdooid is maar eens kijken hoe alles er bij staat.
pi_213300273
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 april 2024 08:46 schreef Lonaa het volgende:
Rare week +1.

Morgen begint zowel de bouw van Koningsdag in heel Enschede als een andere vrij grote klus. We zijn beiden voor beide klussen geboekt (bouwen, draaien, breken). Tot en met zondag dus work-work-work en ook wel rennen en vliegen van klus A naar B.
Maandag MOET er een installatieklus af, daar zit ook nog 3 dagen werk in. Ondertussen overleed de tante van m'n baas, waar we de uitvaart voor gaan doen. Waarschijnlijk maandag. Ik (en ook W trouwens) kunnen niet op 2 plekken tegelijk zijn dus dat wordt nog wel een uitdaging. :{

Dat wordt komende week sowieso wel.

Vandaag nog een "rustige" dag. Ik ga zo even wat rommelen in huis, dan naar de boekhouder en dan naar m'n schoonouders. W. moet daar klussen en ik ga nog wat laptopwerk doen en wat boodschappen. Vanavond bus en aanhanger inpakken en dan 9 dagen vlammen.
Suc6 met vlammen, het is wel VEEL :o
pi_213300303
Wij gaan zo op het 'kopje' lunchen met een vriendin.
https://blosh-bloemendaal.nl/menukaart/lunchkaart/
3e tent in 2 jaar of zo zit daarin :P
Daarna wat wandelen en een rondleiding voor haar door Caprera door g.
pi_213300387
5.5 % Huurverhoging per 1/7 -O- 8)7 o|O }:|

We hebben een aanrechtblad nodig (die is poreus en lekt). Ik eis nu een gouden *) *)
pi_213300412
Applicatie testen *O*
Ronde 1 ging redelijk, nog wat aandachtspunten.

Die waren aangepakt dus nu ronde 2: functionaliteit is mijlen achteruit gegaan :')
De test verantwoordelijke wilde haar laptop opeten en iedereen heeft virtueel mijn schootliggende therapiekatten geaaid.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_213300505
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2024 11:19 schreef Cat-astrophe het volgende:
Applicatie testen *O*
Ronde 1 ging redelijk, nog wat aandachtspunten.

Die waren aangepakt dus nu ronde 2: functionaliteit is mijlen achteruit gegaan :')
De test verantwoordelijke wilde haar laptop opeten en iedereen heeft virtueel mijn schootliggende therapiekatten geaaid.
OMG zij weer 8)7
pi_213300667
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 11:29 schreef Blues het volgende:

[..]
OMG zij weer 8)7
:?
pi_213300711
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2024 11:47 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
:?
Eh die docent die er geen zininin heeft enzo?
pi_213300793
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 11:52 schreef Blues het volgende:

[..]
Eh die docent die er geen zininin heeft enzo?
Die gedachtensprong had ik niet gemaakt _O-
Dit ging over mijn andere werk en was geen toets voor mij, maar een test van een ICT systeem.
pi_213300945
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2024 12:00 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Die gedachtensprong had ik niet gemaakt _O-
Dit ging over mijn andere werk en was geen toets voor mij, maar een test van een ICT systeem.
Oh haha :@
Ik sta wel bekend om mijn onnavolgbare associatieve brein hoor :+ _O-
pi_213303153
Thuis. Best lekker weer maar heb zo een afspraak dus rondje fietsen lukt helaas niet. Het was een rommelig spreekuur met niet de standaard vragen. De niet-spreekuur mensen hadden ook veel afspraken dus er is een enorme berg werk verzet die ik vanmiddag weer administratief kon verwerken *O*

Jeetje @Blues Da’s vast niet een paar dubbeltjes

Wat een stevig programma @Lonaa Sterkte, maar jullie klaren het vast wel.

Duimen voor het groen van @Tuindier dat het de vorst overleefd heeft

En ook al was het druk, jij blij dat je al in de trein zat @Tele6

Lekker warm thuisblijven @MadMaster zou ik ook doen
  dinsdag 23 april 2024 @ 18:53:37 #37
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_213304870
Goed bezig @Lonaa
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  dinsdag 23 april 2024 @ 19:24:05 #38
63722 z80
I fink you freaky
pi_213305167
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 08:33 schreef Tele6 het volgende:
Goedemorgen. Ik zit opgepropt in een trein naar een conferentie. Gister hele dag intro voor nieuwe medewerkers dus het is wel een raar weekje zo.

Intro was wel leuk, we hebben een rondleiding gehad langs plekken waar je anders niet mag komen. O.a. is de campus grotendeels ondertunneld en er was een tunnel waar ik nog niet was geweest O+
Welke tunnels ben je geweest? Die waar de patience met bed ook door heen gaan, of die waar de goederen doorheen gaan? Wat ik begrepen heb bij de laatste opendag van de nieuwbouw/hoofdgebouw is de oude bunker met gangen nu weg. Dit was onder andere de verbinding naar het oude pand van het Canisius Wilhelmina Ziekenhuis.
Ooit lang geleden met een vakantiebaantje door die tunnels moeten lopen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_213305962
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 16:00 schreef Kaatje1 het volgende:

Jeetje @:blues Da’s vast niet een paar dubbeltjes

Huur (vrije sector) wordt incl. zonnepanelenhuur 1070. We begonnen eind 2004 met iets van 670 of zo :')
Nou is dit ook een enorm huis met tuin garage opritje veel kamers enzovoorts op dure Bloomingdalese grond :P
Vandaag spraken we onze vriendin die al sinds de jaren 70 in Amsterdam woont en daar leggen ze voor 2 kamers in de stad hetzelfde neer dus ach... we zitten hier nog niet zo gek :+
pi_213306854
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 20:14 schreef Blues het volgende:

[..]
Huur (vrije sector) wordt incl. zonnepanelenhuur 1070. We begonnen eind 2004 met iets van 670 of zo :')
Nou is dit ook een enorm huis met tuin garage opritje veel kamers enzovoorts op dure Bloomingdalese grond :P
Vandaag spraken we onze vriendin die al sinds de jaren 70 in Amsterdam woont en daar leggen ze voor 2 kamers in de stad hetzelfde neer dus ach... we zitten hier nog niet zo gek :+
Wow dat is niet niks. Nu wonen jullie ook wel erg mooi van wat ik zag.
pi_213306891
quote:

[..]
Wauw, da’s best veel om te betalen, maar wat je zegt, steeds meer “normaal” . En jullie hebben er natuurlijk ook veel huis voor, in tegenstelling tot 2 kamers
pi_213306945
quote:

[..]
Dat is ca. 2,5% per jaar huurstijging over 19 jaar, je bent in de tussentijd ook wel meer gaan verdienen toch.
pi_213306993
Yups.

Info zelfde huis ander blok:
https://www.oozo.nl/wonin(...)rgaard-4-bloemendaal

Beetje doorstromen voor foto's.

[ Bericht 52% gewijzigd door Blues op 23-04-2024 21:26:48 ]
pi_213307119
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2024 21:20 schreef Blues het volgende:
Yups.

Info zelfde huis ander blok:
https://www.oozo.nl/wonin(...)rgaard-4-bloemendaal

Beetje doorstromen voor foto's.
Ja, je hebt wel lekker veel ruimte
pi_213307135
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 21:32 schreef Kaatje1 het volgende:

Ja, je hebt wel lekker veel ruimte
En op een prachtige plek cq omgeving O+

Enkele van dit soort woningen mochten tot 2 jr geleden of zo verkocht worden, zouden nu 560.000 doen :o
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 23 april 2024 @ 21:35:08 #46
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_213307139
Mooi huis hoor van B&G :Y.

Van de week al alle artikelen over African Parks gelezen. En net ook OVT teruggeluisterd.
https://www.vpro.nl/speel(...)naar-olifanten~.html
Witte mensen weten wel even hoe ze een park moeten runnen :X. Lokale bevolking eruit. Big Five erin.
pi_213307329
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 21:35 schreef borisz het volgende:

Van de week al alle artikelen over African Parks gelezen. En net ook OVT teruggeluisterd.
Witte mensen weten wel even hoe ze een park moeten runnen :X. Lokale bevolking eruit. Big Five erin.
Zet 'm op de lijst.
Maar man man die superioriteit van witte mensen altijd ;(
pi_213307472
Mijn eerste gedachte was juist, oh, dat is best goedkoop :D

Uiteraard zegt dat meer over de belachelijk hoge prijzen die tegenwoordig normaal zijn dan over hoeveel geld het is :)

Ik zou er direct voor tekenen, dat wel :P . Ik ben zeer benieuwd of mijn verhuurder ook weer voor de max gaat dit jaar. Vermoed van wel. Ik kijk er nog niet naar uit ;( de stijging is dan denk ik groter dan mn loonsverhoging door hogere functie me netto oplevert. Ik vind mijn huur ook echt wel hoog nu, zeker in mn eentje, maar tegelijkertijd zijn de alternatieven of nog een stuk duurder of maar een klein beetje goedkoper maar wel stuk kleiner en ongunstigere locatie enzo.
pi_213307548
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 21:35 schreef borisz het volgende:

Op de luisterlijst gezet. Heb nog voor zijn broer gewerkt
pi_213307562
Ik moet er niet aan denken om zo veel huur of hypotheek kwijt te zijn :X Het went vast hoor maar ik ben blij dat we hier voor veel minder wonen.
Spoilers!
pi_213307606
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2024 22:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik moet er niet aan denken om zo veel huur of hypotheek kwijt te zijn :X Het went vast hoor maar ik ben blij dat we hier voor veel minder wonen.
Ik ben ook heel blij met mijn hypotheek. Mijn huis is weliswaar een stuk kleiner, maar prima in mijn uppie. Maar zo’n huur dan zou ik nauwelijks geld over houden voor iets ander (eten, gwe of verzekering)
pi_213307826
Ik prijs me ook vooral heel gelukkig dat ik het kan betalen en nog steeds maandelijks wat kan sparen. Ik vind het heel veel geld, maar ik krijg er ook wel een (voor mij) heel ruim en fijn huis met een tuin en vrij dicht bij het centrum en station en met heel fijne straat voor terug, dus het is het me wel waard. Er zijn ontzettend veel mensen die heel veel slechter af zijn dan ik.

Maar ik vind het soms wel confronterend hoeveel geld ik aan woonlasten kwijt ben. En om te bedenken dat als ex en ik niet uit elkaar gegaan waren, ik gemiddeld gezien alleen al aan kale huur ruim ¤7000 per jaar(!) extra had kunnen sparen/beleggen. Dat is deze zomer al ruim ¤28000 bij elkaar :o . En dan komt daar nog delen van warmte/elektra, water, auto kosten, verzekeringen, gemeentelijke belastingen etc bij.. puur financieel gezien was het een vrij ongunstige keuze :D

Dus daar denk ik maar niet te vaak aan. En ook niet aan hoeveel sushi je kunt bestellen voor ¤1352 :+
pi_213307855
Sushi :9
Spoilers!
pi_213307878
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2024 22:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Sushi :9
Zie DM :9
pi_213307886
54x per maand sushi :9
pi_213307894
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 22:37 schreef vlindertje89 het volgende:
Sushi behang nomnomNOM :9
pi_213307929
Sushi dekbed :9
Spoilers!
pi_213307936
4 jaar lang 23 dagen per maand sushi :9 als ik niet uit elkaar was gegaan. Dat had best voor wat dingen kunnen compenseren :P ;)
pi_213307976
Sushi koelkast ipv wijnkoelkast _O_ in elke kamer eentje :9
  dinsdag 23 april 2024 @ 22:48:44 #60
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_213308009
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 22:47 schreef vlindertje89 het volgende:
Sushi koelkast ipv wijnkoelkast _O_ in elke kamer eentje :9
Of een sushihelm. Met zo'n lopende band ipv een rietje:

Spoilers!
pi_213308055
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 april 2024 22:48 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Wake Up, Little Sushi… 🍣🥢🍶
_O_

Wel serieus veel geld idd Vlinder :X Niet te lang over nadenken inderdaad.
Spoilers!
pi_213308079
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2024 22:01 schreef vlindertje89 het volgende:

Uiteraard zegt dat meer over de belachelijk hoge prijzen die tegenwoordig normaal zijn dan over hoeveel geld het is :)

Ik zou er direct voor tekenen, dat wel :P . Ik ben zeer benieuwd of mijn verhuurder ook weer voor de max gaat dit jaar. Vermoed van wel. Ik kijk er nog niet naar uit ;( de stijging is dan denk ik groter dan mn loonsverhoging door hogere functie me netto oplevert. Ik vind mijn huur ook echt wel hoog nu, zeker in mn eentje, maar tegelijkertijd zijn de alternatieven of nog een stuk duurder of maar een klein beetje goedkoper maar wel stuk kleiner en ongunstigere locatie enzo.
Wbv heeft hier 5.5 % verhoging doorgevoerd ipv de 6.8 %

Gek hè dat je aan die belachelijk hoge bedragen "went".

[ Bericht 1% gewijzigd door Blues op 23-04-2024 23:06:48 ]
pi_213308094
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 22:12 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik ben ook heel blij met mijn hypotheek. Mijn huis is weliswaar een stuk kleiner, maar prima in mijn uppie. Maar zo’n huur dan zou ik nauwelijks geld over houden voor iets ander (eten, gwe of verzekering)
Wij kunnen hier dan ook nooit in ons uppie wonen.
Toen we in 04 hier gingen samenwonen had g een topbaan met dito inkomen.
Paar jr later werd ie ziek en nu pensioen. Als je alles tevoren weet...

Als ik met pensioen ga, willen we een gesprek met de wbv. Eens kijken wat er mogelijk is om kleiner/goedkoper te gaan wonen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Blues op 23-04-2024 23:08:44 ]
pi_213308153
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2024 22:59 schreef Blues het volgende:

[..]
Wbv heeft hier 5.5 % verhoging doorgevoerd ipv de 6.8 %

Gek hè dat je aan die belachelijk hoge bedragen "went".

Hoe hoog is jouw huur?
¤1352 kale huur :'(
5.5% is voor dit jaar overigens de max (tot 1 mei in elk geval, er wordt gewerkt aan een wet die het ook tot erna beperkt. Ik hoop dat die snel geregeld wordt, want mijn huur gaat altijd per juli omhoog).
pi_213308179
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 23:08 schreef vlindertje89 het volgende:

5.5% is voor dit jaar overigens de max (tot 1 mei in elk geval, er wordt gewerkt aan een wet die het ook tot erna beperkt. Ik hoop dat die snel geregeld wordt, want mijn huur gaat altijd per juli omhoog).
Wow wat veel joh :'(

Onze wbv noemt het een 'sociaal' besluit dat ze het niet oprekken tot 6.8
pi_213308209
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2024 23:12 schreef Blues het volgende:

[..]
Wow wat veel joh :'(

Onze wbv noemt het een 'sociaal' besluit dat ze het niet oprekken tot 6.8
Goh, dat is apart. Voor sociale huur is het maximum 5.8% bij huur >¤300 en voor vrije sector 5.5%, dus geen idee waar ze die 6.8% vandaan halen.

Even zoeken leerde me dat als ik het goed begrijp, de verlenging van de wet al is aangenomen, dus ook voor mij max 5.5% erbij :)
pi_213308257
Ah ik lees niet goed. In de brief staat 'het kabinet is voornemens'
^O^
pi_213308271
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 23:08 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Oef da’s ook serieus veel geld
pi_213308281
Als ik dit lees snap ik wel waarom we gewoon maar moeten leren leven met onze buren.
Als we gaan huren zijn we honderden euro's per maand meer kwijt en dat geld hebben we nu niet, plus dat we dan nog eens veel minder leefruimte zouden hebben.

Dus hopen dat onze buren deze zomer eens normaal gaan doen :+
pi_213308303
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 23:29 schreef Sarabi het volgende:
Als ik dit lees snap ik wel waarom we gewoon maar moeten leren leven met onze buren.
Als we gaan huren zijn we honderden euro's per maand meer kwijt en dat geld hebben we nu niet, plus dat we dan nog eens veel minder leefruimte zouden hebben.

Klachten blijven melden bij de wbv (zij huren toch?)
pi_213308348
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 23:29 schreef Sarabi het volgende:

Ik hoop het ook zo voor jullie!

Ik woonde jaren boven buren waar ik heel veel last en problemen van heb ondervonden, tot aan een rechtzaak toe.
Vreselijk :{

Overigens een klein huurhuisje in Utrecht voor een kleine huur.
pi_213308673
Jullie motiveren mij om desnoods een fortuin uit te geven aan relatietherapie (alsof we dat nog niet gedaan hebben), uit elkaar gaan wij niet, veel duurder.

Niet dat dat nodig is. O+ Mrs V O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_213308676
Tikje afwezig, hoe is de stand van zaken met de narigheid @LeeHarveyOswald?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_213308942
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2024 22:01 schreef vlindertje89 het volgende:

Dat was ook mij eerste gedachte. Je betaalde járen geleden al 1000 euro voor een studio in de grote stad. Ik vind 560k ook niet extreem veel voor een flinke eengezinswoning, mijn hut is heeft inmiddels een WOZ van 1,5 ton hoger :X Zo hoog is de hypotheek niet gelukkig.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 24 april 2024 @ 06:40:19 #76
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_213308991
Ik had de mazzel dat ik ook nog een appartement kon kopen die nu 2x zo veel waard is. Heb nog 13 jaar lang de zelfde maandlasten. Al hebben de de VVE wel weer meer geld toegekend. Maar goed dat zou je anders ook in de je huis moeten steken. :s)
  Moderator woensdag 24 april 2024 @ 06:55:17 #77
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_213309022
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 22:37 schreef vlindertje89 het volgende:
Aha, vandaar dat het je ex is :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_213309151
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 11:15 schreef Blues het volgende:

We hebben een aanrechtblad nodig (die is poreus en lekt). Ik eis nu een gouden *) *)
Ik ook ;(
En aangezien ik al een pleurisduur appartement had, ga ik dus ruim ¤50 per maand meer betalen :'(
pi_213309165
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 19:24 schreef z80 het volgende:

[..]
Welke tunnels ben je geweest? Die waar de patience met bed ook door heen gaan, of die waar de goederen doorheen gaan? Wat ik begrepen heb bij de laatste opendag van de nieuwbouw/hoofdgebouw is de oude bunker met gangen nu weg. Dit was onder andere de verbinding naar het oude pand van het Canisius Wilhelmina Ziekenhuis.
Ooit lang geleden met een vakantiebaantje door die tunnels moeten lopen.
De tunnel waar karren vol met boeken onder de weg door gaan! Wist nog niet dat die bestond O+ (en jij ook niet denk ik)
De patiënten- en goederentunnels van het ziekenhuis kende ik redelijk. Daar is met de verbouwing wel een en ander veranderd idd. Maar de universiteit heeft haar eigen tunnels. Om het extra verwarrend te houden lopen de tunnels ook op plekken waar geen gebouwen meer zijn want daar hebben dan ooit wel gebouwen gestaan. :D
pi_213309199
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2024 05:36 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Dat was ook mij eerste gedachte. Je betaalde járen geleden al 1000 euro voor een studio in de grote stad. Ik vind 560k ook niet extreem veel voor een flinke eengezinswoning, mijn hut is heeft inmiddels een WOZ van 1,5 ton hoger :X Zo hoog is de hypotheek niet gelukkig.
Ik heb mijn bezwaar nog niet terug, daar zou ik ook wel weer heen willen :D Ze hebben mij nog 1,5 op de jouwe gegooid :'(
pi_213309205
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2024 02:12 schreef Vanyel het volgende:
Tikje afwezig, hoe is de stand van zaken met de narigheid @:leeharveyoswald?
Hartecho goed, nu zien wat het plan van de huisarts is
pi_213309234
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2024 07:48 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik heb mijn bezwaar nog niet terug, daar zou ik ook wel weer heen willen :D Ze hebben mij nog 1,5 op de jouwe gegooid :'(
Hier ging er van 21 op 22 een ton bij maar inmiddels weer 9k af :?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_213309290
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2024 07:54 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Hier ging er van 21 op 22 een ton bij maar inmiddels weer 9k af :?
Eerst 2, toen bijna anderhalf. En twee jaar geleden ook al niet omlaag :'(
Wel iets minder dan anderhalf boven de jouwe trouwens, maar het scheelt niet veel. Hier in de straat blijven ze maar duurder verkocht worden.
Wij hebben er natuurlijk enorm veel aan verbouwd, maar de woz is nu 2,5x wat wij betaald hebben.
pi_213309461
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2024 23:32 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Klachten blijven melden bij de wbv (zij huren toch?)
Zij huren :Y En tot nu toe is er geen reden meer geweest om te klagen, gelukkig. Maar ik kijk altijd wel op tegen de zomer.

quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2024 23:44 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik hoop het ook zo voor jullie!

Ik woonde jaren boven buren waar ik heel veel last en problemen van heb ondervonden, tot aan een rechtzaak toe.
Vreselijk :{

Overigens een klein huurhuisje in Utrecht voor een kleine huur.
Zelfs een rechtzaak :o dat is wel echt erg.
pi_213309569
Mogge! Onrustig geslapen. Om 4 uur klaarwakker alsof ik al 8 uur geslapen had. Toch weer omgedraaid en na een tijdje weer in slaap gevallen maar ook steeds wakker

@Sarabi sommige mensen weten niet eens dat ze mensen lastig vallen. Hier in het gebouw zijn ook weer wat "gedoetjes". Niet iedereen kent de betekenis van het woord takt laat staan dat ze takt toepassen in een appje (lees, botte horkerige opmerkingen die natuurlijk verkeerd vallen)

Fijn om weer van @Vanyel en @LeeHarveyOswald te horen

Even gekeken, in 27 jaar is mijn huis 4x meer waard geworden (3,5 wanneer je van de WOZ uitgaat) En al die tijd dezelfde maandlasten.
En voor de maandlasten van mijn hypotheek kan je nog geen kamer van 10m2 huren volgens mij.
pi_213310247
WOZ ligt hier boven de vraagprijs van ons (steeds legere) huis :') Vorig jaar ook, bezwaar gemaakt, en toen ging er flink wat af.
pi_213310290
quote:
2s.gif Op woensdag 24 april 2024 09:54 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
WOZ ligt hier boven de vraagprijs van ons (steeds legere) huis :') Vorig jaar ook, bezwaar gemaakt, en toen ging er flink wat af.
Da's bij jullie ook apart natuurlijk. Meestal bij verhuizen pak je alles in en later uit, maar jullie nemen natuurlijk lang niet alles mee.
pi_213310305
quote:
12s.gif Op woensdag 24 april 2024 06:55 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Aha, vandaar dat het je ex is :P
Haha, nee, dat is hoevaak ik sushi kan bestellen van mijn maandelijkse huur :P

Uiteraard geen spijt verder van de beslissing hoor, financiële consequenties zijn natuurlijk absoluut niet belangrijker dan niet in een relatie zitten als je allebei eigenlijk alleen nog vriendschappelijke gevoelens voor elkaar hebt.

Ik zou ook wel iets kunnen kopen, dat heeft dan wel nog wat hogere maandlasten dan dit maar zit dan natuurlijk wel aflossing bij in. Maar ik kan nu eigenlijk net niet kopen wat ik eigenlijk zou willen kopen, én ik zou dan ook meteen mn fijne straat verliezen. En op dit moment is dat netwerkje wel echt nog belangrijk voor me en wil ik dat niet kwijt. En natuurlijk kan ik ook contact houden als ik niet meer naast of paar huizen naast mn buren woon, maar het is toch anders of je echt moet afspreken of dat ik gewoon de tuin inloop en buren spreek of tuinpoort open zet en de buurkindjes in de zomer af en toe gewoon de tuin binnen rennen. Of dat ik 's avonds na het eten ga wandelen en dan de buurkindjes tegen kom die nog even door de straat fietsen voor ze naar bed gaan.

@LeeHarveyOswald wat fijn dat de hartecho in elk geval goed was! *O*

@Tele6 stomme-hoge-huur-boks..
pi_213310329
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 09:59 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Da's bij jullie ook apart natuurlijk. Meestal bij verhuizen pak je alles in en later uit, maar jullie nemen natuurlijk lang niet alles mee.
Nee, en wat mee gaat, nemen wel deels zelf mee, en deels verhuizen we eerst zelf naar de opslag, en van daar gaat het eind mei met de verhuizer naar Gijon, daar in de opslag.
pi_213310909
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 08:33 schreef Sarabi het volgende:

Zelfs een rechtzaak :o dat is wel echt erg.
Werkloze/zieke alcoholisten die andere alco's aantrokken vanuit de hele wijk, met alle ellende en overlast van dien.
Tot zelfs schreeuwend stenen op mijn balkon gooien omdat ik een keer om 3 uur snachts vroeg of het wat zachter kon, de kinderen werden er wakker van.
Toen de kinderen zelfs te bang waren om hun fietsen uit de schuur te halen (dan moesten ze achterom en daar was hun achterdeur) ben ik in aktie gekomen.
Samen met veel buren een dossier opgebouwd en naar de politie gestuurd. Die ook al tig keer bij ze langs was geweest.
Toen rechtzaak, uit woning gezet en er waren er in de tussentijd ook al een paar van overleden. (door teveel drank).
Gedoe en nare angstige tijd ;(
pi_213310954
Fijn @LeeHarveyOswald dat onderzoek goed uitvalt. 🍀
Kun je niet gebruiken - eigenlijk nooit - met al het geregel de komende weken.

Vandaag de gebruikelijke woensdag.
Om het stramme lijf makkelijk en pijnvrij te bewegen ook maar 2 pcm ingenomen.
De laatste jaren meer doosjes erdoor gejaagd dan in een vorig leven. Never!
pi_213311463
Mijn Ipad wil niet meer opladen, dus op de fiets naar de reparatiewinkel in het winkelcentrum (was vergeten dat ik nog garantie heb, dus zo even de andere kant op fietsen) word ik ingehaald door @Tele6 en Tele6Broer. Die gingen een stukje fietsen (alsof ze al niet een enorm eind fietsen achter de rug hebben)

Nu even opdrogen, kijken hoe de capuchon van mijn jas werkt (die waaide steeds af) en dan richting de stad.
pi_213311629
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 11:44 schreef Kaatje1 het volgende:
Mijn Ipad wil niet meer opladen, dus op de fiets naar de reparatiewinkel in het winkelcentrum (was vergeten dat ik nog garantie heb, dus zo even de andere kant op fietsen) word ik ingehaald door @:Tele6 en Tele6Broer. Die gingen een stukje fietsen (alsof ze al niet een enorm eind fietsen achter de rug hebben)

Nu even opdrogen, kijken hoe de capuchon van mijn jas werkt (die waaide steeds af) en dan richting de stad.
Hihi. Tele + broer _O_

@iPad is minder. o|O
pi_213311799
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 11:15 schreef Blues het volgende:

Ik heb ook net de brief binnen + 5,5%
Dat doen ze dus gewoon overal?

Onze huur is niet zo hoog als dat van jullie (we wonen ook niet zo mooi als jullie O+ ), maar het is toch weer een leuk bedrag extra per maand waar ik wel leukere dingen voor kan bedenken.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_213311864
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 10:57 schreef Blues het volgende:

[..]
Werkloze/zieke alcoholisten die andere alco's aantrokken vanuit de hele wijk, met alle ellende en overlast van dien.
Tot zelfs schreeuwend stenen op mijn balkon gooien omdat ik een keer om 3 uur snachts vroeg of het wat zachter kon, de kinderen werden er wakker van.
Toen de kinderen zelfs te bang waren om hun fietsen uit de schuur te halen (dan moesten ze achterom en daar was hun achterdeur) ben ik in aktie gekomen.
Samen met veel buren een dossier opgebouwd en naar de politie gestuurd. Die ook al tig keer bij ze langs was geweest.
Toen rechtzaak, uit woning gezet en er waren er in de tussentijd ook al een paar van overleden. (door teveel drank).
Ja, dat lijkt me ook absoluut heel angstig allemaal :o Je hoort toch vaak dat het niet zo makkelijk is om je overlast gevende buren uit hun huis te krijgen, dat zegt wel wat over hoe erg de overlast was :X
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 24 april 2024 @ 13:58:54 #96
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_213312896
Morgen iig weer een rijdende auto. Da's weer een stap vooruit.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_213313255
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 13:58 schreef fietsie het volgende:
Morgen iig weer een rijdende auto. Da's weer een stap vooruit.
Fijn, dat scheelt weer wat. Een nieuwe of is hij gerepareerd?
Spoilers!
pi_213313265
Nou, de Ipad doet het weer. Alles was al in werking gezet voor een nieuwe (apple repareert niet meer tenzij heel klein) maar toen deed de verkoper een (kei) harde reset en hoppa, ding laadde weer op. Hopelijk blijft die dat doen.

Maar wat heb je toch onbeschofte mensen. Ik kwam de winkel binnen. 2 mannen waren aan het kijken naar telefoons, 1 meneer aan de balie werd geholpen en in de winkel werd een andere mevrouw geholpen. Komt er een "meneer" binnen met zijn dochter en die liep op de verkoper die de mevrouw aan het helpen was (hij was wat aan het invoeren in haar telefoon) en begon meteen met vragen stellen over Ipad's Jongeman probeerde nog zijn aandacht bij z'n werk te houden maar dat lukte gewoon niet.
Toen mevrouw geholpen was en blij de winkel uitliep kwam die jongeman naar mij (ook al begon die man meteen weer te vragen) "u bent aan de beurt dacht ik". Ik meteen "volgens mij waren die 2 heren eerst, zou onbeschoft van mij zijn om nu voor te willen dringen". Jongeman moest lachen, meneer met kind (boodschap kwam over) ging weg _O-
  woensdag 24 april 2024 @ 14:53:50 #99
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_213313300
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 14:48 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Fijn, dat scheelt weer wat. Een nieuwe of is hij gerepareerd?
Een gebruikte nieuwe; de oude was economisch totalloss
pi_213313413
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 14:53 schreef fietsie het volgende:

[..]
Da's wel heel fijn. Op de fiets naar je werk in dit weer is ook niet alles.
  woensdag 24 april 2024 @ 15:06:29 #101
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213313429
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 15:04 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Da's wel heel fijn. Op de fiets naar je werk in dit weer is ook niet alles.
Door de hel al helemaal niet
  woensdag 24 april 2024 @ 15:11:23 #102
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213313459
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 08:56 schreef Kaatje1 het volgende:

Fijn om weer van @:Vanyel en @:LeeharveyOswald te horen

Even gekeken, in 27 jaar is mijn huis 4x meer waard geworden (3,5 wanneer je van de WOZ uitgaat) En al die tijd dezelfde maandlasten.
En voor de maandlasten van mijn hypotheek kan je nog geen kamer van 10m2 huren volgens mij.
Denk eens van de andere kant, hoe je geld minder waard is geworden
  woensdag 24 april 2024 @ 15:21:56 #103
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_213313548
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 14:53 schreef fietsie het volgende:

[..]
Oh ja, dat zei je.
Spoilers!
  woensdag 24 april 2024 @ 15:24:55 #104
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_213313575
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2024 15:21 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Oh ja, dat zei je.
Peugeotje heb ik gekocht, hopelijk eentje die wat langer wil meegaan
  Moderator woensdag 24 april 2024 @ 16:18:08 #105
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_213313941
Zonder natte distributie hoop ik? :7
pi_213313949
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 12:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik heb ook net de brief binnen + 5,5%
Dat doen ze dus gewoon overal?

Onze huur is niet zo hoog als dat van jullie (we wonen ook niet zo mooi als jullie O+ ), maar het is toch weer een leuk bedrag extra per maand waar ik wel leukere dingen voor kan bedenken.
Als ik dit soort dingen lees, ben ik toch blij met mijn hypotheekje O+ 30 jaar rentevast tegen 1.8% Alleen jammer van al die gemeentelijke shit die je moet betalen en het feit dat ik niet zo handig ben en dus veel klusjes moet uitbesteden -O-
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_213314045
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 16:19 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
Als ik dit soort dingen lees, ben ik toch blij met mijn hypotheekje O+ 30 jaar rentevast tegen 1.8% Alleen jammer van al die gemeentelijke shit die je moet betalen en het feit dat ik niet zo handig ben en dus veel klusjes moet uitbesteden -O-
Dat dus allemaal. Voor veel dingen is ook wel weer best handig om in een appartement te zitten. Schilderwerk staat gewoon op de MJOP, maar ook andere onderhoudszaken.

Net maar eens een afspraak gemaakt met de steunkousen mevrouw. Op links zakt het steeds af en dan heb ik zo'n snijdend frommeltje tussen been en voet. Daar zit bijna eelt op ondertussen. En dan is het nog niet eens warm weer.
pi_213314472
Ik kan vanaf zondag eindelijk gaan wonen in het huis waarvoor we al veel te lang een veel te hoge hypotheek betalen. O+ Zin in!
pi_213314500
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 17:23 schreef Myraela het volgende:
Ik kan vanaf zondag eindelijk gaan wonen in het huis waarvoor we al veel te lang een veel te hoge hypotheek betalen. O+ Zin in!
Wat ontzettend fijn voor jullie. Moet er nog veel gedaan worden terwijl jullie erin zitten?
pi_213314531
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 17:25 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Wat ontzettend fijn voor jullie. Moet er nog veel gedaan worden terwijl jullie erin zitten?
Ik vind het wel meevallen, mensen in m’n omgeving verklaren ons voor gek. We zitten sowieso nog ruim een maand zonder keuken. En verder vooral dingen als inbouwkasten etc. En de kleuren schilderen, want we hebben de schilder alleen alles wit en kleur bij de trap, onze slaapkamer en de babykamer laten doen. Voor de rest wil ik eerst het licht wat meer ervaren en met meubels schuiven.
pi_213314542
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 17:29 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ik vind het wel meevallen, mensen in m’n omgeving verklaren ons voor gek. We zitten sowieso nog ruim een maand zonder keuken. En verder vooral dingen als inbouwkasten etc. En de kleuren schilderen, want we hebben de schilder alleen alles wit en kleur bij de trap, onze slaapkamer en de babykamer laten doen. Voor de rest wil ik eerst het licht wat meer ervaren en met meubels schuiven.
Keuken is natuurlijk wel lastig maar bijvoorbeeld geen wc lijkt me lastiger.
pi_213314580
Die zitten er gelukkig wel in. Erg blij dat de die niet casco hebben laten opleveren.
pi_213314711
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 16:19 schreef PdeHoog het volgende:

Ik heb altijd kamers en woningen (sociaal en deze woning vrije sector)gehuurd, nooit gekocht, het geeft me een 'vrij' gevoel of zoiets. En het is in mijn leven ook 'zo gelopen'.
Bovendien vind ik het fijn dat de grote klussen en onderhoud in handen van de wbv is.
pi_213314734
Gotsamme ben weer zo kapot.
Energie en concentratie vloeit op werkdagen al om ong. 14/15 uur helemaal weg.
Heel vervelend. :(
pi_213314765
quote:
9s.gif Op woensdag 24 april 2024 17:48 schreef Blues het volgende:
Gotsamme ben weer zo kapot.
Energie en concentratie vloeit op werkdagen al om ong. 14/15 uur helemaal weg.
Heel vervelend. :(
Is dat door die energie vretende collega? Of is het ook zonder haar op?
pi_213314818
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 17:50 schreef Kaatje1 het volgende:

Is dat door die energie vretende collega? Of is het ook zonder haar op?
Op woensdagen is zij er ook ja, is ook zo negatief ook over alles, vanaf smorgens vroeg al en dat gaat de hele dag door.

We hebben ook weer een enorme achterstand opgebouwd door een burnout coll die per week 24 uur werkte.
Niet door die coll! Maar door de gemiste uren.

Ik ben de aanjager van een opnieuw gestart project met veel kinderziektes. Dus ben ook vraagbaak voor velen.

Ik merk het al een tijdje aan mezelf dat ik wat sneller, eerder, vaker moe ben.
Mss combi van wat we allemaal achter de rug hebben, de enorme drukte op de poli en mn leeftijd?

[ Bericht 3% gewijzigd door Blues op 24-04-2024 18:25:35 ]
pi_213314866
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2024 17:47 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik heb altijd kamers en woningen (sociaal en deze woning vrije sector)gehuurd, nooit gekocht, het geeft me een 'vrij' gevoel of zoiets. En het is in mijn leven ook 'zo gelopen'.
Bovendien vind ik het fijn dat de grote klussen en onderhoud in handen van de wbv is.
Altijd wel mooi om de verschillende visies op kopen en huren te horen. Somt komt het beeld dat iedereen zou willen (en zou moeten willen) kopen veel te veel naar voren.
pi_213314978
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 17:57 schreef Myraela het volgende:

[..]
Altijd wel mooi om de verschillende visies op kopen en huren te horen. Somt komt het beeld dat iedereen zou willen (en zou moeten willen) kopen veel te veel naar voren.
Mijn vader heeft altijd gezegd, op mijn 75e wil ik het huis verkopen en gehuurd zitten. Liefst in een appartement. Geen trappen meer, hij had zin meer in zelf het schilderwerk etc regelen en ook de tuin leek 'm dan niets meer. Het is 'm ook gelukt. Ze zijn toen naar een ruim appartement gegaan, zo'n 300 meter van hun oude huis. Mijn moeder werd na 3 jaar daar ziek en hoefde gelukkig geen trappen meer lopen. In het huis moesten ze douchen in bad (geen zin meer in verbouwen) en in het appartement was een inloop douche. Ze waren er beiden erg aan toe en ook heel blij mee.
pi_213315119
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Blues op 24-04-2024 18:24:58 ]
pi_213315161
Ik was bijna 40 toen ik voor het eerst kocht. Daarvoor een gelukkige huurder o.a. idd door geen gedoe met onderhoud.
Nu ook blij met mijn kasteel en landgoed, maar godnonde je wordt er wel arm van zeg.
pi_213315183
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 18:10 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Mijn vader heeft altijd gezegd, op mijn 75e wil ik het huis verkopen en gehuurd zitten. Liefst in een appartement. Geen trappen meer, hij had zin meer in zelf het schilderwerk etc regelen en ook de tuin leek 'm dan niets meer. Het is 'm ook gelukt. Ze zijn toen naar een ruim appartement gegaan, zo'n 300 meter van hun oude huis. Mijn moeder werd na 3 jaar daar ziek en hoefde gelukkig geen trappen meer lopen. In het huis moesten ze douchen in bad (geen zin meer in verbouwen) en in het appartement was een inloop douche. Ze waren er beiden erg aan toe en ook heel blij mee.
Snap ik wel, zeker dan is het erg fijn. Mijn moeder zit hier ook top in haar huurappartement. Geen gedoe, gelijkvloers en ze rijdt net haar scoot zo het dorp in.

Ik zou de grootste beperking vinden dat je meestal niet veel aan het interieur kunt veranderen. Alsin keuken en badkamer, maar vaak kies je ook gewoon iets verstandiger als je het weer terug in oude staat moet kunnen teruggeven ooit.
pi_213315207
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 08:56 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge! Onrustig geslapen. Om 4 uur klaarwakker alsof ik al 8 uur geslapen had. Toch weer omgedraaid en na een tijdje weer in slaap gevallen maar ook steeds wakker

@:Sarabi sommige mensen weten niet eens dat ze mensen lastig vallen. Hier in het gebouw zijn ook weer wat "gedoetjes". Niet iedereen kent de betekenis van het woord takt laat staan dat ze takt toepassen in een appje (lees, botte horkerige opmerkingen die natuurlijk verkeerd vallen)

Ik denk dat onze buren het ook veelal niet door hebben. Jammer dat communiceren ook lastig is met ze.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 10:57 schreef Blues het volgende:

[..]
-O- Hopelijk allemaal geen trauma aan over gehouden?
pi_213315483
Ik vind een gekocht appartement met een gezonde VVE dan weer een geniale middenweg. Overzicht in de kosten van de komende 28 jaar, waardestijging, vermogensopbouw en de grote klussen zijn niet mijn pakkie an. Dak wordt gedaan, buitenmuren, noem maar op. Kut is dat binnenkort de kozijnen blijkbaar worden gerenoveerd terwijl doe ouwetiefusbende met energielabel negatief gewoon vervangen zou moeten worden :') Maar goed, ik woon er nu 15 jaar en er moest zo langzamerhand wel weer eens binnen geverfd worden, dus dat hoeft nu ook niet :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_213315611
Ik vroeg net aan de Liebherr site wat ze van mijn koelvries vinden. Die blijkt meer dan 25 jaar oud en ze zeggen dat ik de komende 10 jaar maximaal 1564 euro kan besparen door hem te vervangen.
Ik vind dat eigenlijk best wel tegenvallen.

Ook irri dat ze niet vroegen wat mijn stroom kost trouwens. Nu heb ik eigenlijk nog geen idee om hoeveel geld het echt gaat.
pi_213315613
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 19:02 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vind een gekocht appartement met een gezonde VVE dan weer een geniale middenweg. Overzicht in de kosten van de komende 28 jaar, waardestijging, vermogensopbouw en de grote klussen zijn niet mijn pakkie an. Dak wordt gedaan, buitenmuren, noem maar op. Kut is dat binnenkort de kozijnen blijkbaar worden gerenoveerd terwijl doe ouwetiefusbende met energielabel negatief gewoon vervangen zou moeten worden :') Maar goed, ik woon er nu 15 jaar en er moest zo langzamerhand wel weer eens binnen geverfd worden, dus dat hoeft nu ook niet :D
Met name een gezonde VVE is wel heel erg fijn. Hoorde laatst van iemand waar in het complex van alles gedaan moet worden (verouderd voormalig huurcomplex waar nooit wat aan gedaan is). De renovatie zal geregeld worden door de VVE maar daardoor moet iedereen 200 euro per maand meer service kosten betalen (en die zijn al het dubbele dan wat ik betaal)
Wij hebben 2 jaar geleden de lift laten renoveren en afgelopen najaar (t/m nu) het dak en nog hebben we geld in de pot.
pi_213315672
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 19:13 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Met name een gezonde VVE is wel heel erg fijn. Hoorde laatst van iemand waar in het complex van alles gedaan moet worden (verouderd voormalig huurcomplex waar nooit wat aan gedaan is). De renovatie zal geregeld worden door de VVE maar daardoor moet iedereen 200 euro per maand meer service kosten betalen (en die zijn al het dubbele dan wat ik betaal)
Wij hebben 2 jaar geleden de lift laten renoveren en afgelopen najaar (t/m nu) het dak en nog hebben we geld in de pot.
Ja het is ook wel "mazzel" hier dat er geen lift in zit.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_213315701
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 19:20 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Ja het is ook wel "mazzel" hier dat er geen lift in zit.
Dat was financieel geen leuke grap. Ook 2 weken zonder gezeten, voor mij niet zo heel erg, maar 6 hoog was wat minder.
Maar een externe tijdelijke lift zou voor 2 weken meer kosten dan de liftreparatie :o
pi_213315842
Jeez RTL nieuws. Huurwoning van 60m2 (weet niet waar) 1900 euro per maand -O-
pi_213316118
Was toevallig dat we @Kaatje1 tegenkwamen *G*

We gingen een gravelroute rijden (dus een onverharde route die makkelijk/gelijkmatig genoeg is dat je 'm op een racefiets met brede banden kan doen). Want broertje heeft een gravelbike en geen mountainbike. En ik ben voor langere afstanden aan het trainen dus zag een 90 km rondje ook wel zitten.

Voorspelling was 3 mm regen, buiig.

We hebben minstens de helft van de tijd regen gehad en een aantal flinke buien met ook hagel ;(

Ondanks thermoshirt en regenjack tegen onderkoeling aan thuisgekomen :X

Route was erg mooi en het was lekker rustig in het bos. Maar manmanman kan het aub lente worden :')
pi_213316191
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 19:54 schreef Tele6 het volgende:
Was toevallig dat we @:Kaatje1 tegenkwamen *G*

We gingen een gravelroute rijden (dus een onverharde route die makkelijk/gelijkmatig genoeg is dat je 'm op een racefiets met brede banden kan doen). Want broertje heeft een gravelbike en geen mountainbike. En ik ben voor langere afstanden aan het trainen dus zag een 90 km rondje ook wel zitten.

We hebben minstens de helft van de tijd regen gehad en een aantal flinke buien met ook hagel ;(

Route was erg mooi en het was lekker rustig in het bos. Maar manmanman kan het aub lente worden :')
Bij iedere hoosbui had ik zo’n medelijden met jullie
pi_213316562
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 18:33 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Ik denk dat onze buren het ook veelal niet door hebben. Jammer dat communiceren ook lastig is met ze.
[..]
-O- Hopelijk allemaal geen trauma aan over gehouden?
Nee dat niet, maar vergeten doen we ook niet (meer).
pi_213316672
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 19:54 schreef Tele6 het volgende:
Was toevallig dat we @:Kaatje1 tegenkwamen *G*

Het komt er aan *O*
pi_213316707
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2024 19:13 schreef Vanyel het volgende:
Ik vroeg net aan de Liebherr site wat ze van mijn koelvries vinden. Die blijkt meer dan 25 jaar oud en ze zeggen dat ik de komende 10 jaar maximaal 1564 euro kan besparen door hem te vervangen.

Ook irri dat ze niet vroegen wat mijn stroom kost trouwens. Nu heb ik eigenlijk nog geen idee om hoeveel geld het echt gaat.
Zullen ze wel een beetje opkrikken naar bovenkant range om jou een nieuwe te laten kopen.
  Moderator woensdag 24 april 2024 @ 21:12:02 #134
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_213317120
Met elektromotoren is het dat IE3 asynchrone motoren (wisselspanning, IE3 is de verplichte efficiëntie voor motoren vanaf 0,75kW) hun kostprijs in 1 of 2 jaar consumeren aan energie dacht ik. Tikt wel aan.

We zijn druk bezig overigens om allerlei motoren te vervangen, vandaag twee lui van de fabrikant over de vloer gehad. Gaan nu werken met gelijkspanning servo motoren, dat die IE5 ("ultra high efficiency") zijn is leuk meegenomen, maar je kunt het als verkooppraatje gebruiken. Maar zitten ook allerlei andere slimmigheidjes in qua aansturing, encoders kunnen er makkelijk in. En dat die lawaaiige hydrauliekpomp van 22kW niet meer nodig is, is ook handig.
pi_213317814
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2024 21:12 schreef derLudolf het volgende:
Met elektromotoren is het dat IE3 asynchrone motoren (wisselspanning, IE3 is de verplichte efficiëntie voor motoren vanaf 0,75kW) hun kostprijs in 1 of 2 jaar consumeren aan energie dacht ik. Tikt wel aan.

We zijn druk bezig overigens om allerlei motoren te vervangen, vandaag twee lui van de fabrikant over de vloer gehad. Gaan nu werken met gelijkspanning servo motoren, dat die IE5 ("ultra high efficiency") zijn is leuk meegenomen, maar je kunt het als verkooppraatje gebruiken. Maar zitten ook allerlei andere slimmigheidjes in qua aansturing, encoders kunnen er makkelijk in. En dat die lawaaiige hydrauliekpomp van 22kW niet meer nodig is, is ook handig.
:D Abracadabra voor mij maar ik geloof dat je er blij mee bent *O*
  Moderator woensdag 24 april 2024 @ 22:14:01 #136
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_213317903
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 22:06 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
:D Abracadabra voor mij maar ik geloof dat je er blij mee bent *O*
Dat aanschafprijs van een motor een kleine factor is, als een motor ¤700 kost, consumeren ze al vrij snel ¤700 aan energie. Veel sneller dan dat ze versleten zijn. Geen idee hoe snel een koelkast z'n aanschafwaarde verstookt.

En verder dat we overschakelen op de zuinigste klasse motoren beschikbaar, maar het meest zuinig zijn is slechts een leuke bijkomstigheid.
pi_213318436
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2024 19:13 schreef Vanyel het volgende:

De ouwe koelvries combi van 25 jaar eruit…dat scheelde al in verbruik.
Daarna de Liebherr vervangen van 2006 na 14 jaar idem!
Alleen jammer dat ze zou zuinig zijn omdat de zij- en achterwanden dikker zijn vanwege isolatie. Er kan minder in. 8)7
En het werd een Bosch omdat er geen ander de juiste inbouwmaten had. 8)7

Vanavond gerepeteerd met een professionele zangeres voor de as. optredens.
Dan kan de Zangjuf ons dirigeren. Eerder zong zij de lead. Klonk goed. 🎶
pi_213318565
Oei…zaterdag Koningsdag een drupje regen en 16o. -O-
pi_213318588
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2024 22:56 schreef AnneX het volgende:

[..]
De ouwe koelvries combi van 25 jaar eruit…dat scheelde al in verbruik.
Daarna de Liebherr vervangen van 2006 na 14 jaar idem!
Alleen jammer dat ze zou zuinig zijn omdat de zij- en achterwanden dikker zijn vanwege isolatie. Er kan minder in. 8)7
En het werd een Bosch omdat er geen ander de juiste inbouwmaten had. 8)7

Vanavond gerepeteerd met een professionele zangeres voor de as. optredens.
Dan kan de Zangjuf ons dirigeren. Eerder zong zij de lead. Klonk goed. 🎶
En best wat minder. Vooral het vriesdeel, heb er nog steeds moeite mee, ding is iedere keer overvol
pi_213319190
En dat voor 150 euro per jaar, vind ik karig. Een nieuwe is ook bepaald niet gratis.
  Moderator donderdag 25 april 2024 @ 07:29:08 #141
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_213319313
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2024 06:46 schreef Vanyel het volgende:
En dat voor 150 euro per jaar, vind ik karig. Een nieuwe is ook bepaald niet gratis.
Je doet het voor het milieu hè :P
  Moderator donderdag 25 april 2024 @ 07:46:18 #142
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_213319381
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2024 23:10 schreef AnneX het volgende:
Oei…zaterdag Koningsdag een drupje regen en 16o. -O-
17°C en pas regen tegen 17:00, dan zijn Willy en consorten allang weer opgebokt.
pi_213319593
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2024 17:47 schreef Blues het volgende:

Helemaal wat Blues zegt dus. Als ik zie wat het onderhoud aan mijn ouders huis kost dan is dat echt een niet te verwaarlozen kostenpost hoor.

Afgelopen jaar hier:
* alles buiten en binnen geschilderd
* nieuwe voordeur (een echt stevige :o )
* nieuwe betegeling, lampen, brandwerende materialen, deur in de berging (zou je anders vve bijdrage voor moeten betalen)
* balkon nieuwe railing + opgeknapt
* zonnepanelen
* nieuwe boiler
* nieuwe dubbele ramen overal
* nieuw verwarmingssysteem
* nieuwe ventilatie in het hele huis + apart systeem ventilatie keuken
* een mooie inductiekookplaat

Dat was 0 euro huurverhoging. Nou ja, +5,5% nu, maar dat krijgt blijkbaar iedereen.

En de afgelopen 12 jaar een nieuwe keuken, badkamer en wc gekregen. Het is natuurlijk niet van ons en wordt ook nooit van ons. En er is geen tuin :{ Maar de huur is echt laag en het huis is best fijn. De ligging vind ik ook prima, ik ben na 2 minuten lopen in een mooi groot park (1 van de 2 hier in de stad).
pi_213319625
Blub.
pi_213319669
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2024 07:29 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Je doet het voor het milieu hè :P
Ik wek die stroom driekwart van de tijd zelf vrij milieuvriendelijk op met mijn zonnepanelen. Dus dat argument gaat ook al niet op.
pi_213319717
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 19:33 schreef Kaatje1 het volgende:
Jeez RTL nieuws. Huurwoning van 60m2 (weet niet waar) 1900 euro per maand -O-
wie kan dat betalen?
pi_213319775
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 08:42 schreef anndb het volgende:

[..]
wie kan dat betalen?
Die persoon ook niet, die deelde het met een vriend.
pi_213319809
Mogge!

Dan hebben jullie echt veel geluk met de wbv @Isabeau Je leest vaak heel anders
Ontzettend fijn dat dat allemaal gedaan is
pi_213320009
Uit mijn bed gevallen…de technicus voor de wasmachine stond om half acht voor de deur.
Het was dat mnX het grint hoorde kraken en het busje zag staan.
Net op tijd beneden om (aangekleed) de deur te openen. Uurtje later weer weg.

Wat vind ik “Het Leven” af en toe knap ingewikkeld met onderhoud van allerlei hh. machines. Pffft.
Nou ja, Alles heeft onderhoud nodig: het Leven en de Liefde.

Een biebcollega huurt van een maatschappij asr en onlangs ook het hele pakket wat Isa beschrijft. De nieuwe warmtepomp moet nog wel vervangen worden vanwege een fabrieksfoutje.
Nieuwe keuken volgt nog.
De huur is wel fors - vind ik - voor een eensgezinwoning met garage.
Iets van ¤ 1000,—
  Moderator donderdag 25 april 2024 @ 10:19:19 #150
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_213320446
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 08:54 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!

Dan hebben jullie echt veel geluk met de wbv @:isabeau Je leest vaak heel anders
Ontzettend fijn dat dat allemaal gedaan is
Geen idee of het Domesta is, maar die staan sowieso wel goed bekend. :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_213320628
Ik heb de brief inmiddels ook binnen, krijg ook de max erbij, dus ga nu naar ¤1424 :'( . Da's inclusief huur zonnepanelen, dus mn maandlasten voor elektra zijn wel nul in elk geval zolang mn huidige contract vaststaat, dus dat scheelt een beetje.
Ik krijg dan wel 114m2 tussenwoning met 60m2 tuin op 10 min fietsen van centrum Utrecht, dus ik mag wat prijs-kwaliteit verhouding betreft echt niet klagen. Soortgelijke woningen kunnen ze idd ook rustig voor ¤2000 erop zetten.

Verder lig ik met 1 kat op de bank, want de ander is bij de dierenarts voor een gebitsreiniging ;( zo gek om er maar eentje thuis te hebben. Vind het maar niks ook, narcose, al zal het heus goed gaan. Ze gaan dit keer ook vooraf bloed prikken voor nieren/lever en zo, vond ik bij bijna 6 en nog nooit geprikt nu wel een fijn idee.

En dan vanmiddag ook huisarts nog even, en dan daarna kan ik hem als het goed is weer ophalen O+
pi_213320704
Goedemorgen

Wij mogen vanmiddag ook weer met een kat naar de dierenarts. De laatste paar weken zijn we er wel echt te vaak geweest.
Dit is een oriënterende afspraak om te kijken of we naar een ander medicijn kunnen overstappen. Maar op een of andere manier vind ik het toch wel spannend. Zeker als ze zijn bloed weer gaan onderzoeken.
pi_213320748
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 10:48 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen

Wij mogen vanmiddag ook weer met een kat naar de dierenarts. De laatste paar weken zijn we er wel echt te vaak geweest.
Dit is een oriënterende afspraak om te kijken of we naar een ander medicijn kunnen overstappen. Maar op een of andere manier vind ik het toch wel spannend. Zeker als ze zijn bloed weer gaan onderzoeken.
Ahh, die hoeft maar 1x per dag toch? Zou heel fijn zijn voor jullie als dat kan!
pi_213320782
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 10:52 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ahh, die hoeft maar 1x per dag toch? Zou heel fijn zijn voor jullie als dat kan!
Yep :) dat zou echt een stuk fijner zijn. Maar er zitten volgens mij nog wel veel haken en ogen aan.
pi_213320884
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 08:20 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Helemaal wat Blues zegt dus. Als ik zie wat het onderhoud aan mijn ouders huis kost dan is dat echt een niet te verwaarlozen kostenpost hoor.

Afgelopen jaar hier:
* nieuwe betegeling, lampen, brandwerende materialen, deur in de berging (zou je anders vve bijdrage voor moeten betalen)
* zonnepanelen
* nieuwe boiler

Dat was 0 euro huurverhoging. Nou ja, +5,5% nu, maar dat krijgt blijkbaar iedereen.

En de afgelopen 12 jaar een nieuwe keuken, badkamer en wc gekregen. Het is natuurlijk niet van ons en wordt ook nooit van ons. En er is geen tuin :{ Maar de huur is echt laag en het huis is best fijn. De ligging vind ik ook prima, ik ben na 2 minuten lopen in een mooi groot park (1 van de 2 hier in de stad).
Maar dat het nooit van jullie wordt is natuurlijk wel hoe dat betaald wordt. Als ik de afgelopen 15 jaar gehuurd had ipv gekocht, dan waren de Spanje-plannen er niet geweest. En straks wonen we, zodra we wat gevonden hebben, zonder woonlasten en van het geld dat overblijft gaan we de elektra en het stoken 'gratis' maken voor de komende kwart eeuw.
pi_213320968
quote:

[..]

Afgelopen jaar hier:
* zonnepanelen
* nieuwe boiler

Alleen maar voordelen. Behalve mss je tuin.
Ik zou mn tuin nu wel missen, dit is mijn eerste (en laatste) tuin.. maar wat jij zegt, er is genoeg groen in de buurt.

Ik merk wel vaak bij gesprekken over woningen dat mensen een beetje in aandacht of interesse 'afhaken' als blijkt dat je 'maar' in een huurhuis woont.
pi_213321000
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2024 10:42 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik heb de brief inmiddels ook binnen, krijg ook de max erbij, dus ga nu naar ¤1424 :'( . Da's inclusief huur zonnepanelen, dus mn maandlasten voor elektra zijn wel nul in elk geval zolang mn huidige contract vaststaat, dus dat scheelt een beetje.
Ik krijg dan wel 114m2 tussenwoning met 60m2 tuin op 10 min fietsen van centrum Utrecht, dus ik mag wat prijs-kwaliteit verhouding betreft echt niet klagen. Soortgelijke woningen kunnen ze idd ook rustig voor ¤2000 erop zetten.

Fuck das veel -O-
pi_213321029
Straks weer zwemmen *G*

Omdat g vrijwilliger is mogen we gratizz naar 7 voorstellingen, zojuist een keuze gemaakt en doorgegeven *G*
  donderdag 25 april 2024 @ 11:21:17 #159
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213321041
quote:

[..]

Afgelopen jaar hier:
Okay dat zijn kosten
quote:
* zonnepanelen
* nieuwe boiler

Dat kost geld, maar zijn eerder een investering, want dat gaat je geld opleveren aan energiebesparing
quote:

Wonen kost nu eenmaal geld.
Ik ben een 13 jaar geleden van een huurhuis (Huur plus vaste lasten ca 900 Euro in de maand) naar een groot koophuis gegaan. Kosten over de financiering tot de afbetaling een 50K. Veel geïnvesteerd in verduurzaming.
Huis in nu schuldenvrij en heb een vaste lasten van rond de 700 Euro per maand.
Aankoopprijs plus financieringskosten, de verduurzaming en herverbouw samen worden gemakkelijk gedekt door de verkoopwaarde nu.

Kortom, door de financieringsconstructie zijn mijn lasten nu 200 Euro per maand lager, heb ik kapitaal in vastgoed waar de belastingdienst niet aan komt en woon ik veel ruimer.
pi_213321046
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 11:12 schreef Blues het volgende:

[..]

Ik merk wel vaak bij gesprekken over woningen dat mensen een beetje in aandacht of interesse 'afhaken' als blijkt dat je 'maar' in een huurhuis woont.
Ik merk dat ik het onderwerp sowieso niet zo boeiend vind :D kennelijk hebben wij nu een leeftijd waarop dit HET gespreksonderwerp is onder vrienden, maar ik moet echt mijn best doen om dan te blijven luisteren.
pi_213321181
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 11:21 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Ik merk dat ik het onderwerp sowieso niet zo boeiend vind :D kennelijk hebben wij nu een leeftijd waarop dit HET gespreksonderwerp is onder vrienden, maar ik moet echt mijn best doen om dan te blijven luisteren.
Er zijn een paar collega's die een huis gekocht hebben (of hun kinderen) en dat wordt UITGEBREID met alle details van alles verteld :O :D
pi_213321189
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 11:21 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Naja als je dak lekt en je moet nadenken hoe je bijna 30k gaat aftikken voor een nieuw, is dat best iets wat je bezig kan houden :P (mij niet hoor, ik had daar natuurlijk braaf voor gespaard, maar dat terzijde).
pi_213321207
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 11:37 schreef Blues het volgende:

[..]
Er zijn een paar collega's die een huis gekocht hebben (of hun kinderen) en dat wordt UITGEBREID met alle details van alles verteld :O :D
:D

quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2024 11:38 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Naja als je dak lekt en je moet nadenken hoe je bijna 30k gaat aftikken voor een nieuw, is dat best iets wat je bezig kan houden :P (mij niet hoor, ik had daar natuurlijk braaf voor gespaard, maar dat terzijde).
Oja als er serieuze dingen kapot zijn/of als er zorgen zijn snap ik dat je daar over wil praten. Ik had het meer over momenten dat er echt niets te melden is en dan nog uren over een huis kunnen praten.
pi_213321217
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2024 11:38 schreef Vanyel het volgende:

Hoe gaat ie met jou? :*
pi_213321425
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 11:37 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik vind het sowieso altijd een beetje gek als mensen zulke dingen zo uitgebreid bespreken terwijl het iemand uit hun omgeving is. :D Ik kom soms op een verjaardag mensen tegen die ik helemaal nog niet ken, en die weten dan ineens alles over m'n bruiloft of huis ofzo.
pi_213321458
Oh, en ik kwam laatst weer achter een verschil tussen mijn eigen familie en m'n schoonfamilie. Bij mijn schoonfamilie komt iedereen dus het huis uit om een nieuwe auto te komen bekijken. Bij mijn familie horen het gewoon een keer aan en krijg je een 'oh tof' en misschien wat vragen als er iemand oprecht geïnteresseerd is. Soms voel ik mezelf erg ongeïnteresseerd als ik niet naar buiten ga om te kijken, maar voor mij is elke auto gewoon een auto.

Wat is bij jullie normaal?
  donderdag 25 april 2024 @ 12:18:21 #167
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_213321525
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 12:10 schreef Myraela het volgende:
Oh, en ik kwam laatst weer achter een verschil tussen mijn eigen familie en m'n schoonfamilie. Bij mijn schoonfamilie komt iedereen dus het huis uit om een nieuwe auto te komen bekijken. Bij mijn familie horen het gewoon een keer aan en krijg je een 'oh tof' en misschien wat vragen als er iemand oprecht geïnteresseerd is. Soms voel ik mezelf erg ongeïnteresseerd als ik niet naar buiten ga om te kijken, maar voor mij is elke auto gewoon een auto.

Ehm, als het geen Opel is komt iedereen naar buiten en even kijken. Als het een Opel is dan kijken mensen meewarig.
  donderdag 25 april 2024 @ 12:22:28 #168
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_213321589
quote:

Ow wij maakten pas ook die fout om niet naar de nieuwe auto van mijn schoonouders te gaan kijken :@

quote:
7s.gif Op donderdag 25 april 2024 12:22 schreef MadMaster het volgende:
Waarschuwing voor @:sarabi en andere bierfreaks:

[ afbeelding ]
:D dat shirt gaan we dus niet aantrekken
  donderdag 25 april 2024 @ 12:27:53 #170
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_213321620
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 12:24 schreef Sarabi het volgende:

[..]
:D dat shirt gaan we dus niet aantrekken
Niet? Het staat wel leuk toch?
pi_213321646
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 12:18 schreef fietsie het volgende:
Ehm, als het geen Opel is komt iedereen naar buiten en even kijken. Als het een Opel is dan kijken mensen meewarig.
Wat is er tegen Opel? :D

quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 12:24 schreef Sarabi het volgende:
Ow wij maakten pas ook die fout om niet naar de nieuwe auto van mijn schoonouders te gaan kijken :@
Namen die het je kwalijk? :D
  donderdag 25 april 2024 @ 12:34:06 #172
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_213321680
quote:
14s.gif Op donderdag 25 april 2024 12:30 schreef Myraela het volgende:

[..]
Veel :)
Het beperkt zich ook niet tot mijn familie, ik ken er heel veel waar het zo werkt.
  Moderator donderdag 25 april 2024 @ 12:49:09 #173
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_213321849
quote:

Meestal wel even kijken.

Toen m'n oom net z'n G-klasse had gaf ie me de sleutels, joah bekijk maar even. Want ja, ik vond een G klasse echt gaaf. Toen ik weer binnen kwam was het "ja gvd, ik geef je toch geen sleutels mee om alleen te kijken!" :D

G350 korte wiel basis, final edition. Gaaf ding. In NL nieuw ¤180.000, maar als demo met een paar duizend kilometer in Duitsland ongeveer de helft. Die op de foto is vorige maand voor ¤75.000 verkocht, niet heel afschrijving in 11 jaar tijd :+
pi_213321857
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2024 10:19 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Geen idee of het Domesta is, maar die staan sowieso wel goed bekend. :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb laatst een aantal artikelen gelezen over huurappartementen in het westen, vocht, schimmel, t waait in huis etc En als het een of twee waren maar hele huizenblokken.

Warrig spreekuur, een voormalige tolk kwam langs, wij blij en bijpraten maar ook bewoners blij en bijpraten.
Ook een bewoner die heel boos was en bijna verwijderd werd. Is een verschrikkelijke vent waar je ook beter een rondje om heen moet lopen.
En een meneer die na een klaagzang omdat wij (doen we niet) hem geen werk gaven. Verteld dat ik ook geen werk heb en nú vrijwilligerswerk doe, en de tolk ook, toen viel hij stil (vrijwilligerswerk is een onbekend begrip)
  Moderator donderdag 25 april 2024 @ 12:51:48 #175
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_213321874
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 12:34 schreef fietsie het volgende:

[..]
Veel :)
Het beperkt zich ook niet tot mijn familie, ik ken er heel veel waar het zo werkt.
Een GSi is best leuk. En zo'n Senator, Ascona, Manta en dat doet ouwe meuk is ook wel gaaf.
pi_213321914
quote:

Men vergeeft het mij wel (geen rijbewijs geen auto) maar echt ik ken mensen die van iedereen in de wijde omgeving weet wat die voor auto heeft, wat het nummerbord is en (bijvoorbeeld) of er een trekhaak zit. Ook wel hier in de flat weten sommigen wel wat voor auto iemand heeft maar niet in welk appartement die woont, laat staan hoe de persoon heet (en ik mis altijd een nieuwe auto, joh, die heb ik al een half jaar geleden ingeruild _O-)
pi_213321971
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 11:41 schreef Blues het volgende:

[..]
Hoe gaat ie met jou? :*
Nou, hum.
Ik weet niet wat er in zo'n chemoinfuus zit, maar het biedt niet echt veel plezier en zonneschijn. Het doet wat het moet doen, maar ik hoop wel dat alle extraatjes die ik erbij cadeau krijg nog weggaan.
Gelukkig niet zo lang meer.
pi_213321978
quote:

Bij ons interesseert het niemand bijzonder veel. Van mijn schoonfamilie krijg ik zelfs foto's geappt.
Die interesseren me dan ook niet bijzonder veel.
pi_213321985
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2024 12:49 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Meestal wel even kijken.

Toen m'n oom net z'n G-klasse had gaf ie me de sleutels, joah bekijk maar even. Want ja, ik vond een G klasse echt gaaf. Toen ik weer binnen kwam was het "ja gvd, ik geef je toch geen sleutels mee om alleen te kijken!" :D
[ afbeelding ]

G350 korte wiel basis, final edition. Gaaf ding. In NL nieuw ¤180.000, maar als demo met een paar duizend kilometer in Duitsland ongeveer de helft. Die op de foto is vorige maand voor ¤75.000 verkocht, niet heel afschrijving in 11 jaar tijd :+
Brrrrr, in de auto van iemand anders rijden zou ik echt niet durven. :D Ik durf op het moment niet eens in onze eigen te rijden. Eerste ritje moet m'n man echt even mee. :')

Ziet er niet uit als een hele spannende auto, maar volgens mij zijn ze er in het Gooi ook fan van.
  Moderator donderdag 25 april 2024 @ 13:16:44 #180
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_213322037
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 13:10 schreef Myraela het volgende:

[..]
Brrrrr, in de auto van iemand anders rijden zou ik echt niet durven. :D Ik durf op het moment niet eens in onze eigen te rijden. Eerste ritje moet m'n man echt even mee. :')

Ziet er niet uit als een hele spannende auto, maar volgens mij zijn ze er in het Gooi ook fan van.
Qua techniek wel heel gaaf. Hoge/lage gearing, 3 differentielen. Ladder chassis.

Maar dat zijn ze in het Gooi niet nodig want daar komen ze nooit van de weg. M'n oom sleepte er regelmatig een minikraan mee of reed door onverhard terrein.
  Moderator donderdag 25 april 2024 @ 13:27:40 #181
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_213322147
En waarom zou je dat niet durven? Je hebt toch een rijbewijs ;) en als ik geen vertrouwen zou hebben in de rijkunsten van iemand anders krijgen ze m'n sleutels ook niet.
  donderdag 25 april 2024 @ 13:33:37 #182
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_213322195
quote:

Een auto is voor mij niet meer dan zoiets als bijv. een wasmachine. Het heeft een functie en dat moet het doen. Wasmachines van anderen bekijk ik ook niet.

Net zoals een autverkoper je feliciteert (al dan niet met bos bloemen) als je je aangeschafte nieuwe auto komt ophalen bij de dealer.
Hoezo gefeliciteerd? Krijg ik 'm cadeau dan?
pi_213322365
Hij feliciteert je met je penisverlenging.
pi_213322533
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2024 13:07 schreef Vanyel het volgende:

Nou, hum.
Ik weet niet wat er in zo'n chemoinfuus zit, maar het biedt niet echt veel plezier en zonneschijn. Het doet wat het moet doen, maar ik hoop wel dat alle extraatjes die ik erbij cadeau krijg nog weggaan.
Gelukkig niet zo lang meer.
Goeie shit is het :P
Sterkte met nog een paar x en dan hopelijk beetje opknappen!
  Moderator donderdag 25 april 2024 @ 14:26:26 #185
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_213322537
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2024 13:58 schreef Vanyel het volgende:
:')

Kun je eten met een Michelin restaurant ook wel zo noemen. De een eet net zo lief in een eetcafé, en jij zult waarschijnlijk geen waarde hechten aan het verschil tussen een E-klasse en een Dacia
pi_213322550
Lekker gezwommen. Men groet elkaar hier :D Vaak zelfde koppies idd.

Ik was net wat verdwaald in onze vakantie, de 2 hotels zijn bekend dus uitchecken, reviews lezen, ga ik zo verder in het boekje wat we kregen van de Jong Intra (leuke achternaam *) *)
pi_213322564
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2024 14:26 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Kun je eten met een Michelin restaurant ook wel zo noemen. De een eet net zo lief in een eetcafé, en jij zult waarschijnlijk geen waarde hechten aan het verschil tussen een E-klasse en een Dacia
Wij rijden al honderd jaar in onze Fiat Punto O+ Fijne auto.
Ik ben een dochter van een garagehouder, dus opgegroeid met auto's, vind het 'wel leuk' om te bekijken, maar niet uitgebreid.
Vroegah wist ik precies uit welk jaar een kenteken kwam. Dat ben ik kwijt. En ik weet ook niet meer elke auto/merk/soort e.d.
pi_213322572
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 12:49 schreef Kaatje1 het volgende:

Warrig spreekuur, een voormalige tolk kwam langs, wij blij en bijpraten maar ook bewoners blij en bijpraten.
Ook een bewoner die heel boos was en bijna verwijderd werd. Is een verschrikkelijke vent waar je ook beter een rondje om heen moet lopen.
En een meneer die na een klaagzang omdat wij (doen we niet) hem geen werk gaven. Verteld dat ik ook geen werk heb en nú vrijwilligerswerk doe, en de tolk ook, toen viel hij stil (vrijwilligerswerk is een onbekend begrip)
Goed om ook te vertellen! Wat een enorme cultuurverschillen ook he.
  Moderator donderdag 25 april 2024 @ 14:33:37 #189
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_213322599
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 14:28 schreef Blues het volgende:

[..]
Wij rijden al honderd jaar in onze Fiat Punto O+ Fijne auto.
Ik ben een dochter van een garagehouder, dus opgegroeid met auto's, vind het 'wel leuk' om te bekijken, maar niet uitgebreid.
Vroegah wist ik precies uit welk jaar een kenteken kwam. Dat ben ik kwijt. En ik weet ook niet meer elke auto/merk/soort e.d.
Ja ik rij ook niets duurs. En lijkt we ook wel leuk om deze Clio af te rijden.

Als ik het geld had wou ik een E klasse hebben. Redelijk nieuw.

Zeg maar alles daar tussenin vind ik het geld gaan weer niet waard zolang deze nog rijdt.
pi_213322622
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 12:27 schreef fietsie het volgende:

[..]
Niet? Het staat wel leuk toch?
Zwart is niet mijn kleur ;)

quote:
14s.gif Op donderdag 25 april 2024 12:30 schreef Myraela het volgende:

[..]
[..]
Namen die het je kwalijk? :D
Niet dat we gehoord hebben, maar achteraf vonden we het wel onbeleefd van onszelf omdat we weten hoe belangrijk hun het vinden.
  donderdag 25 april 2024 @ 14:37:51 #191
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213322623
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2024 09:20 schreef AnneX het volgende:
Uit mijn bed gevallen…de technicus voor de wasmachine stond om half acht voor de deur.
Het was dat mnX het grint hoorde kraken en het busje zag staan.
Net op tijd beneden om (aangekleed) de deur te openen. Uurtje later weer weg.

Wat vind ik “Het Leven” af en toe knap ingewikkeld met onderhoud van allerlei hh. machines. Pffft.
Nou ja, Alles heeft onderhoud nodig: het Leven en de Liefde.

Een biebcollega huurt van een maatschappij asr en onlangs ook het hele pakket wat Isa beschrijft. De nieuwe warmtepomp moet nog wel vervangen worden vanwege een fabrieksfoutje.
Nieuwe keuken volgt nog.
De huur is wel fors - vind ik - voor een eensgezinwoning met garage.
Iets van ¤ 1000,—
Mijn moeder huurt van a.s.r. een seniorenwoning van 64 m2 met een klein balkon (en zonder berging) voor >¤1100.

¤1000 voor een eengezinswoning mét garage is peanuts.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_213322629
Nou we zijn weer thuis van de dierenarts. Even het bloedonderzoek afwachten maar als dat goed zit dan gaan we denk ik het nieuwe medicijn tegen suikerziekte proberen.

De eerste paar weken zijn dan wel erg intensief met allerlei testen.
pi_213322647
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2024 14:26 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Imo niet vergelijkbaar. Wel in dat de een zijn geld graag aan A uitgeeft en de ander aan B, en dat het je persoonlijk plezier kan geven. Niet in hoe het gebruikt wordt als statussymbool.
  Moderator donderdag 25 april 2024 @ 14:48:19 #194
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_213322699
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2024 14:41 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Imo niet vergelijkbaar. Wel in dat de een zijn geld graag aan A uitgeeft en de ander aan B, en dat het je persoonlijk plezier kan geven. Niet in hoe het gebruikt wordt als statussymbool.
Klopt. Maar goed, niet iedereen zal het zien als statussymbool, genoeg die het zelf ook mooi vinden en plezier er dan ondervinden.

Overigens vraag ik me af of "de nieuwe rijken" (influencers en andere nietsnutten) enorme kreeften en dure wijven* wijnen niet ook als statussymbool gebruiken

*Autocorrect :D
pi_213322805
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2024 14:48 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Klopt. Maar goed, niet iedereen zal het zien als statussymbool, genoeg die het zelf ook mooi vinden en plezier er dan ondervinden.

Overigens vraag ik me af of "de nieuwe rijken" (influencers en andere nietsnutten) enorme kreeften en dure wijven* wijnen niet ook als statussymbool gebruiken

*Autocorrect :D
Wijven zijn mooie accessoires toch |:)
pi_213322815
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 14:39 schreef Sarabi het volgende:
Nou we zijn weer thuis van de dierenarts. Even het bloedonderzoek afwachten maar als dat goed zit dan gaan we denk ik het nieuwe medicijn tegen suikerziekte proberen.

De eerste paar weken zijn dan wel erg intensief met allerlei testen.
Poezekinderen houden Julie wel bezig he(en je portemonnee ook) -O-
pi_213322841
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2024 14:59 schreef Blues het volgende:

[..]
Poezekinderen houden Julie wel bezig he(en je portemonnee ook) -O-
Ja, sinds afgelopen juni helemaal. Maar eigenlijk ook al het jaar daarvoor.

En voor onze portemonnee is het zeker niet grappig. We zitten gemiddeld op 300 euro per maand aan speciaal voer, medicatie, spuiten etc. En de afgelopen weken was dat zo'n beetje per week :')
  Moderator donderdag 25 april 2024 @ 15:04:56 #198
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_213322872
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2024 14:58 schreef Blues het volgende:

[..]
Wijven zijn mooie accessoires toch |:)
Alles wat flies, floats en fucks kun je beter huren.

Maar diezelfde soort figuren, vraag ik me bij dat vrouwelijk gezelschap af "hoeveel kost dat per uur" :@

Hoe heet die poker-gek ook alweer. Die zo'n pornoster van het dak heeft gesmeten
pi_213323547
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 13:10 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dat is de Mercedes Drugsdealer klasse. En als je echt geen vrienden maakt is'ie ook met twee duims dikke kogelvrije ramen te krijgen.
pi_213323641
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2024 13:27 schreef derLudolf het volgende:
En waarom zou je dat niet durven? Je hebt toch een rijbewijs ;) en als ik geen vertrouwen zou hebben in de rijkunsten van iemand anders krijgen ze m'n sleutels ook niet.
True, naar ik vind het fijn als iemand even de knopjes een keer kan aanwijzen, die zijn toch vaak anders. Maar ik heb m’n eerste ritje gemaakt. Het is eigenlijk te makkelijk om van schakelen naar automaat te gaan.
pi_213323682
Kijk naar buiten, enorme opstopping van auto’s, de stoplichten werken niet zo te zien
  Moderator donderdag 25 april 2024 @ 17:11:28 #202
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_213323772
quote:
2s.gif Op donderdag 25 april 2024 16:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Dat is de Mercedes Drugsdealer klasse. En als je echt geen vrienden maakt is'ie ook met twee duims dikke kogelvrije ramen te krijgen.
  donderdag 25 april 2024 @ 17:43:26 #203
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_213324023
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 11:20 schreef gcjoel het volgende:

[..]
De zorg in Spanje is vooral ook weer typisch spaans. Veel wachten :')
Je hebt eigenlijk wel een verzekering nodig wil je goede zorg krijgen. De publieke zorg is echt duidelijk minder.
Even spuit 11

Dit hangt sterk van de regio af. Iedere regio regelt dit nl. zelf. Ik ben alleen publiek verzekerd en dat is al 25 jaar prima. Een privé verzekering is sowieso meer een bijverzekering. Mijn vrouw heeft een privé verzekering en dat is vooral handig omdat je dan binnen 2 dagen naar de dermatoloog kan ofzo. Grote operaties gaan gewoon dor het publieke systeem omdat die niet gedekt worden door de gemiddelde privé verzekering. Hier kan je ook gewoon rustig naar de eerste hulp als je iets hebt en dan word je gewoon geholpen.
Siesta & Fiesta!
  Moderator donderdag 25 april 2024 @ 17:54:35 #204
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_213324090
Ik kan het online niet vinden, maar Easytoys heeft in en rondom best wel goeie reclame in en rondom Emmen in de bushokjes

"I ❤️ MEmmen"

In het kader van promotie en zo van Emmen rondom Koningsdag, want op oranje achtergrond.
  donderdag 25 april 2024 @ 18:03:10 #205
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_213324155
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2024 13:58 schreef Vanyel het volgende:
Je zal als vrouw je auto maar ophalen…
pi_213324303
quote:
14s.gif Op donderdag 25 april 2024 17:54 schreef derLudolf het volgende:
Ik kan het online niet vinden, maar Easytoys heeft in en rondom best wel goeie reclame in en rondom Emmen in de bushokjes

"I ❤️ MEmmen"

In het kader van promotie en zo van Emmen rondom Koningsdag, want op oranje achtergrond.
Als ze in Amsterdam zoiets doen dan heb je weer een dikke rel.
pi_213324388
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 10:52 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Helaas zijn de bloedwaarden niet goed genoeg -O-
pi_213324440
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 18:27 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Ach wat jammer dit
pi_213324546
quote:

[..]
-O-

En nu?
pi_213325097
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 18:32 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ach wat jammer dit
Ja, stiekem hadden we toch wat hoop gekregen.

quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2024 18:41 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
-O-

En nu?
Doorgaan zoals de laatste 10 maanden. 2maal daags een insuline-injectie.
pi_213325350
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 19:24 schreef Sarabi het volgende:

[..]
[..]
En dan over een maar maanden weer testen?
pi_213325373
quote:

[..]
Ohh ik had je vorige post over de waarden afwachten geliket voor ik deze zag. Wat shit zeg ;( :*
pi_213325446
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 19:43 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
En dan over een maar maanden weer testen?
Nee, hier houdt het op als het om het nieuwe medicijn gaat. Helaas.

quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 19:44 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ohh ik had je vorige post over de waarden afwachten geliket voor ik deze zag. Wat shit zeg ;( :*
Achja op deze manier gaat het ook. We moeten alleen heel ons leven er om heen plannen.
pi_213325476
Mijn meneer was uiteindelijk pas om 14.45 aan de beurt vanmiddag, was een spoedje tussendoor gekomen. Om 17u kon ik hem ophalen. Aan de telefoon had de dierenarts gezegd dat hij lief was geweest en snel ging slapen, en toen dacht ik al, lief kan ik me niet helemaal voorstellen :P . Toen ik 'm kwam ophalen vertelden de assistentes dat ie steeds bozer werd naar mate de narcose uitwerkte, en hij zat inderdaad grommend en blazend in zn hokje helemaal verstopt in zn dekentje ;( zelfs bij mij. Assistente hem uit voorzorg met handschoenen in het mandje gestopt, maar zei wel dat hij vooral veel geluid maakt maar geen enkele keer echt iets gedaan heeft qua uithalen of bijtpoging ofzo. Eenmaal in de mand was het grommen etc direct over. Thuis wel nog heel wiebelig en stilletjes, inmiddels na paar keer kleine hapjes eten en wat langer de tijd sinds narcose uitgewerkt gaat t al wat beter. Hij ligt nu op mn schoot te slapen O+ . Wel lief, elke keer als ik weg liep (wc, even koken) kwam hij zn mandje uit en kwam ie naast me zitten O+ . Moesten twee tandjes getrokken worden, dierenarts was helemaal enthousiast over de röntgenfoto's haha, de tandresorptie was daar goed op te zien. Zelf ook mogen kijken, zag er inderdaad tof uit (als in: interessant tof, voor kat zielig natuurlijk)!

/Dagboek
pi_213325512
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 19:49 schreef Sarabi het volgende:

[..]
[..]
Achja op deze manier gaat het ook. We moeten alleen heel ons leven er om heen plannen.
Een collega van mij (met 10 miljoen katten 😉) heeft ook een suikerkat, vanaf het begin al volgens mij, en die gaat ook mee op vakantie of mee logeren en ook wel mee op bezoek 😳
pi_213325594
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 19:49 schreef Sarabi het volgende:

[..]
[..]
Ja, jullie komen er zo vast ook wel uit, maar ik had het jullie zo gegund weer iets meer "bewegingsvrijheid" terug te krijgen :Y
pi_213325861
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 19:51 schreef vlindertje89 het volgende:
Mijn meneer was uiteindelijk pas om 14.45 aan de beurt vanmiddag, was een spoedje tussendoor gekomen. Om 17u kon ik hem ophalen. Aan de telefoon had de dierenarts gezegd dat hij lief was geweest en snel ging slapen, en toen dacht ik al, lief kan ik me niet helemaal voorstellen :P . Toen ik 'm kwam ophalen vertelden de assistentes dat ie steeds bozer werd naar mate de narcose uitwerkte, en hij zat inderdaad grommend en blazend in zn hokje helemaal verstopt in zn dekentje ;( zelfs bij mij. Assistente hem uit voorzorg met handschoenen in het mandje gestopt, maar zei wel dat hij vooral veel geluid maakt maar geen enkele keer echt iets gedaan heeft qua uithalen of bijtpoging ofzo. Eenmaal in de mand was het grommen etc direct over. Thuis wel nog heel wiebelig en stilletjes, inmiddels na paar keer kleine hapjes eten en wat langer de tijd sinds narcose uitgewerkt gaat t al wat beter. Hij ligt nu op mn schoot te slapen O+ . Wel lief, elke keer als ik weg liep (wc, even koken) kwam hij zn mandje uit en kwam ie naast me zitten O+ . Moesten twee tandjes getrokken worden, dierenarts was helemaal enthousiast over de röntgenfoto's haha, de tandresorptie was daar goed op te zien. Zelf ook mogen kijken, zag er inderdaad tof uit (als in: interessant tof, voor kat zielig natuurlijk)!

/Dagboek
Aww het is ook allemaal niet niets zo'n narcose en een vreemde plek.

quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 19:53 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Een collega van mij (met 10 miljoen katten 😉) heeft ook een suikerkat, vanaf het begin al volgens mij, en die gaat ook mee op vakantie of mee logeren en ook wel mee op bezoek 😳
Ik denk dat we daar onze kat geen plezier mee doen. Maar wel heel tof als dat kan!

quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 19:57 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ja, jullie komen er zo vast ook wel uit, maar ik had het jullie zo gegund weer iets meer "bewegingsvrijheid" terug te krijgen :Y
Oja we zijn ook niet de types die perse op vakantie of hele avonden/nachten weg moeten.
Tijdens corona hadden we er ook geen probleem mee om een paar jaar thuis te blijven dus dit overleven we ook wel weer.
pi_213326033
quote:

Daarom gaat "ik betaal X huur, maar ik krijg geen hypotheek voor 75% van X en dat is belachelijk en discriminatie en alles is de schuld van Rutte" in veel gevallen ook niet op. Wij hebben ruim 20 jaar geleden gekocht, maar zou best willen huren.
pi_213326114
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2024 13:09 schreef Vanyel het volgende:
Bij ons interesseert het niemand bijzonder veel. Van mijn schoonfamilie krijg ik zelfs foto's geappt.
Die interesseren me dan ook niet bijzonder veel.
Ik wilde je net een foto sturen.
Als het zo moet :{w
pi_213326156
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 20:25 schreef Queller het volgende:

[..]
}:|
Jij bent mijn autofotograferende schoonfamilie niet }:|
pi_213326199
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 20:20 schreef Queller het volgende:

[..]
Daarom gaat "ik betaal X huur, maar ik krijg geen hypotheek voor 75% van X en dat is belachelijk en discriminatie en alles is de schuld van Rutte" in veel gevallen ook niet op. Wij hebben ruim 20 jaar geleden gekocht, maar zou best willen huren.
En ingeschreven voor de Nieuwsbrief voor nieuw huur project, vrije vestiging en in de buurt.
Mn.X gaat niet mee. 😂
pi_213326249
quote:

/Dagboek
Nou ja zeg! Onze Fritz was vandaag bij de DA voor het zelfde. Ik heb ook de foto's gezien. Bizar. Twee hoektanden en twee heel kleine kiesjes eruit. Hij was heel lief geweest, niemand verwond (hij heeft nogal een reputatie, maar kan het blijkbaar ook zonder geweld).

Beterschap aan jouw meneer!
pi_213326272
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2024 20:27 schreef Vanyel het volgende:
}:|
Jij bent mijn autofotograferende schoonfamilie niet }:|
Goed punt. Maar ik heb wel een gaaf-gheyle auto 8-)
pi_213326452
Mijn auto maakt een raar geluid sinds vandaag. Zo geen zin in dat gedoe.
Spoilers!
pi_213326493
Ik heb vandaag op een manitou door de binnenstad gereden. :7
pi_213326625
Ik zal het maar zeggen: ik ben gek op auto's :@ Ik geniet onderweg van wat ik zoal tegenkom. Zit minimaal wekelijks een uurtje te kijken naar 'mijn volgende auto'.

Goed, ik ga maar weer eens :D :'( :D
pi_213326748
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 20:46 schreef Lonaa het volgende:
Dat moest ik opzoeken, best wel gaaf
pi_213326853
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 19:24 schreef Sarabi het volgende:

[..]
[..]
Pittig, maar wat mooi dat het jullie lukt qua planning _O_
Zolang poes blij blijft is dat veel waard he?
pi_213326864
quote:

/Dagboek
Ach, het popje O+
Nu gelukkig geen tandpijn meer!
pi_213326895
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 20:25 schreef Queller het volgende:

[..]
Hejje nog zoeen lekkere auto dan? :9~

En Fritz ook al zo’n arm popje O+
  Moderator donderdag 25 april 2024 @ 21:12:52 #231
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_213326910
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 20:46 schreef Lonaa het volgende:
Verreiker of hefturk? Met 5 mei in Wageningen waren het veel Manitu ruwterrein heftrucks die rondreden. Eentje was "Maniteun" genoemd, stond er ook achterop :D

Met een verrekijker is vooral zicht naar rechts nogal beroerd.
pi_213326966
Ik moet bekennen dat ik deze week ook iemands nieuwe auto heb bewonderd :@
Maar die was van een jongedame die net haar rijbewijs had gehaald en super trots was op de auto die ouder is dan zijzelf :+

Hij was uhm… mooi blauw?

Daarna aanwijzingen gegeven met uitparkeren want dat was nog wat spannend _O-
  donderdag 25 april 2024 @ 21:18:35 #233
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_213327013
Ik kan ook wel even komen voorrijden met mijn nieuwe auto... net opgehaald
  Moderator donderdag 25 april 2024 @ 21:19:05 #234
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_213327021
Een Opel? :P
pi_213327023
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2024 21:12 schreef Cat-astrophe het volgende:
Hejje nog zoeen lekkere auto dan? :9~
Ja, nou ja, echt. Ik heb zo gemiddeld na 2 jaar de kriebels. Dan wil ik een andere. Deze heb ik al meer dan 3 jaar en nog steeds vind ik het een lekker ding. Super stabiel, pittig, trilt niet, kraakt niet, pruttelt niet. En zo'n lekker ding O+
quote:
En Fritz ook al zo’n arm popje O+
Ja joh, arme kerel. Maar dat gebit was echt aan onderhoud toe. Nog twee dagen en dan is ie een compleet blij ei. Het moet maar even.
  donderdag 25 april 2024 @ 21:20:15 #236
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_213327036
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2024 21:19 schreef derLudolf het volgende:
Ja natuurlijk. Gelijk een pet gekocht met ruitjes, gesolliciteerd als basisschool-concierge en gestopt met in mijn spiegels kijken tijdens het rijden.
En de bijrijder bepaalt voortaan wat er gebeurt onderweg, kijkt, beslist, enz.
pi_213327046
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 21:19 schreef Queller het volgende:

[..]
Ja, nou ja, echt. Ik heb zo gemiddeld na 2 jaar de kriebels. Dan wil ik een andere. Deze heb ik al meer dan 3 jaar en nog steeds vind ik het een lekker ding. Super stabiel, pittig, trilt niet, kraakt niet, pruttelt niet. En zo'n lekker ding O+
[..]
Ja joh, arme kerel. Maar dat gebit was echt aan onderhoud toe. Nog twee dagen en dan is ie een compleet blij ei. Het moet maar even.
Mooi blauw!

De auto, niet Fritz :o
pi_213327110
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2024 21:19 schreef derLudolf het volgende:
Nou, daar zeg je zoiets... Ik heb jaren Opel gereden, want personeelskorting. We mochten er drie per jaar onder die regeling kopen. Dus elk jaar inruilen, net voor de kleine beurt. Geen (nou ja amper) afschrijving, want personeelskorting. Tot de belastingdienst ineens bedacht dat dat loon in natura was. Toen was het niet zo leuk meer.

Afgezien dat een nieuw jaarmodel áltijd kwalen had (de eerste x-aantal die in september van de band rolden waren eigenlijk altijd voor personeel), had ik er verder niet veel op tegen. Maar goed, oma heeft het over eind jaren '80 / begin jaren '90. Geen idee hoe het zich sindsdien heeft ontwikkeld. En nadat de personeelsregeling was afgebouwd, heb ik nooit meer nieuwe auto's gekocht en hoefde het ook geen Opel meer te zijn.
pi_213327151
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2024 21:21 schreef Cat-astrophe het volgende:
Mooi blauw!

Nou, vind je niet O+ Echt álles klopt aan die auto. De lijnen, de kleur, de wegligging. Als ik 'm zie staan, denk ik: "Gód, want ben je toch mooi!" En als ik instap, trek ik 'm aan als een jas.
pi_213327177
Ik draaf door hè... Het was grappig als ik het niet meende :D :')
  donderdag 25 april 2024 @ 21:29:12 #241
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_213327206
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 21:28 schreef Queller het volgende:
Ik draaf door hè... Het was grappig als ik het niet meende :D :')
Nee hoor, al zou zo'n autootje voor mij aanvoelen als of ik een trainingsjasje van een 10 jarige zou aantrekken
pi_213327226
Ik stap over 5 minuten in een zwarte Opel Vivaro met Heel Veel Verschillende Issues.
pi_213327235
Wat betreft "een jas aantrekken", ik rij dus al sinds dag 1 zo weg in de bus van W. Da's een dikke Renault Master, in mooi grijs. :7
  donderdag 25 april 2024 @ 21:31:28 #244
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_213327240
quote:
2s.gif Op donderdag 25 april 2024 21:30 schreef Lonaa het volgende:
Ik stap over 5 minuten in een zwarte Opel Vivaro met Heel Veel Verschillende Issues.
Da's denk ik de bestel met het meest aantal verschillende wederverkopende merken wat ooit verkocht is.
pi_213327252
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 21:31 schreef fietsie het volgende:

[..]
Da's denk ik de bestel met het meest aantal verschillende wederverkopende merken wat ooit verkocht is.
De baas moet m eigenlijk weg doen, want er is _altijd_ wat met dat ding. :X
  donderdag 25 april 2024 @ 21:32:46 #246
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_213327257
quote:
2s.gif Op donderdag 25 april 2024 21:31 schreef Lonaa het volgende:
Wat betreft "een jas aantrekken", ik rij dus al sinds dag 1 zo weg in de bus van W. Da's een dikke Renault Master, in mooi grijs. :7
Ahja maar dan heb je wel lekker overzicht over de weg, van boven.

Ben al eens naar Jokkmokk gereden in zo'n Master
pi_213327262
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 21:29 schreef fietsie het volgende:
Nee hoor, al zou zo'n autootje voor mij aanvoelen als of ik een trainingsjasje van een 10 jarige zou aantrekken
Mijn hele familie werkte in de auto's. Allemaal in verschillende merken. Ik heb zo ongeveer alles gereden (qua uitvoering, formaat, vermogen, klasse) maar heb zelf nooit een grote auto gewild. Ik hou van het kleine. Sowieso heb ik maar heel zelden passagiers; in een grote auto vervoer ik vooral lucht en ruimte.
pi_213327273
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 21:32 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ahja maar dan heb je wel lekker overzicht over de weg, van boven.

Ben al eens naar Jokkmokk gereden in zo'n Master
We overwegen er een camper van te bouwen als ie afgeschreven is cq als er een grotere bus moet komen. :Y
pi_213327283
En ik blijf een zwak houden voor mijn framboosrode Suzuki Swift uit '96. O+

Maar ja ;(
pi_213327297
quote:
2s.gif Op donderdag 25 april 2024 21:31 schreef Lonaa het volgende:
In een bus rijden vind ik wel stoer. Dan voel ik me vrachtwagenchauffeur O+
  donderdag 25 april 2024 @ 21:35:29 #251
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_213327316
quote:
2s.gif Op donderdag 25 april 2024 21:33 schreef Lonaa het volgende:

Maar ja ;(
Die met die lichtschakelaar van de Gamma in creme wit ?
pi_213327325
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 21:34 schreef Queller het volgende:

[..]
In een bus rijden vind ik wel stoer. Dan voel ik me vrachtwagenchauffeur O+
Zeker in zo'n Master. :Y Da's de grootste bus waar ik in rij momenteel. (los van af en toe een gehuurde bakwagen). Naast de Vivaro zit ik ook met regelmaat in een Traffic, die rijdt ook erg prettig.

Het crosskarretje bij m'n cateringwerk is een Fiat Doblo. Daar cross ik ook wel lekker in. :7
pi_213327330
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 21:35 schreef fietsie het volgende:

[..]
Die met die lichtschakelaar van de Gamma in creme wit ?
Die.
pi_213327341
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 21:18 schreef fietsie het volgende:
Ik kan ook wel even komen voorrijden met mijn nieuwe auto... net opgehaald
Bij ons allemaal? ;)
  donderdag 25 april 2024 @ 21:37:16 #255
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_213327350
Ik moest net wel echt wennen aan 4.53 meter auto
pi_213327357
Goed, gotta go. Ik hoop voor 04:00 in bed te liggen straks. That would be great.
  donderdag 25 april 2024 @ 21:37:45 #257
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_213327364
quote:
2s.gif Op donderdag 25 april 2024 21:37 schreef Lonaa het volgende:
Goed, gotta go. Ik hoop voor 04:00 in bed te liggen straks. That would be great.
Enjoy
  Moderator donderdag 25 april 2024 @ 21:37:55 #258
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_213327371
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 21:31 schreef fietsie het volgende:

[..]
Renault, Nissan, Fiat, Opel?

Tegenwoordig is de Vivaro (en de Zafira) hetzelfde als Toyota, Peugeot, Citroen denk ik. Op het werk hebben we een Toyota, blok is ook van Toyota. Wel tijd hoop gedoe mee gehad. Moeten eigenlijk dit jaar nog even een Sprinter vinden meerdere mensen.
pi_213327417
quote:
2s.gif Op donderdag 25 april 2024 21:35 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Zeker in zo'n Master. :Y Da's de grootste bus waar ik in rij momenteel. (los van af en toe een gehuurde bakwagen). Naast de Vivaro zit ik ook met regelmaat in een Traffic, die rijdt ook erg prettig.

Het crosskarretje bij m'n cateringwerk is een Fiat Doblo. Daar cross ik ook wel lekker in. :7
Een verhoogde en verlengde Mercedes in een smal straatje in één vloeiende beweging achteruit in een garage parkeren waar je links en rechts net 1o cm speling hebt. Dan voel je je toch dágen aan een stuk helemaal baas. Ik ben niet de grootste en kon er amper zonder trapje in komen, maar was - als ik eenmaal zat - helemaal het heertje :D :'( :D
pi_213327431
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 20:32 schreef Queller het volgende:

[..]
Nou ja zeg! Onze Fritz was vandaag bij de DA voor het zelfde. Ik heb ook de foto's gezien. Bizar. Twee hoektanden en twee heel kleine kiesjes eruit. Hij was heel lief geweest, niemand verwond (hij heeft nogal een reputatie, maar kan het blijkbaar ook zonder geweld).

Beterschap aan jouw meneer!
Wat toevallig! Jij ook beterschap voor jouwe!

@Lonaa veel plezier!

@Cat-astrophe ja, ik merkte niet echt wat aan 'm, maarja, kat he. Want dit moet toch echt wel pijn gedaan hebben als ik die foto's zag. Dus hij voelt zich vast stuk beter nu O+

Arme meneer ging voor het eerst sinds ie terug is bij broer liggen (die het eerste uur onder de bank gezeten heeft, arm schaap). Beetje elkaar wassen, maar toen vond broer hem blijkbaar toch nog wat vreemd ruiken en ging beetje blazen. Arme guppies samen. Even kijken hoe het komende uur gaat, anders hou ik ze vannacht misschien toch even apart.
pi_213327456
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 21:37 schreef fietsie het volgende:
4.53 meter auto
Als je de voorkant de juiste kant op stuurt, volgt de rest vanzelf. Het is alleen wat lastig met parkeren; die enorme pooierbakken steken altijd uit.
  Moderator donderdag 25 april 2024 @ 21:42:57 #262
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_213327468
quote:
2s.gif Op donderdag 25 april 2024 21:35 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Master nog nooit in gereden. Bij Ducato/Boxer/Jumper zit de pook ongelukkig tegen m'n knie. Iveco Dialy rijdt ook erg goed, sterke motoren. Meeste kilometers met een Sprinter gemaakt overigens.
  donderdag 25 april 2024 @ 21:44:02 #263
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_213327488
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 21:42 schreef Queller het volgende:

[..]
Als je de voorkant de juiste kant op stuurt, volgt de rest vanzelf. Het is alleen wat lastig met parkeren; die enorme pooierbakken steken altijd uit.
Ik moet vooral nog even ontdekken wat de kleurtjes in de achteruitrijcamera betekenen.

"Geel" bleek "Achterklep kan niet meer open" te betekenen
pi_213327494
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2024 21:21 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Mooi blauw!

Spoilers!
  donderdag 25 april 2024 @ 21:45:02 #265
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_213327505
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2024 21:42 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Master nog nooit in gereden. Bij Ducato/Boxer/Jumper zit de pook ongelukkig tegen m'n knie. Iveco Dialy rijdt ook erg goed, sterke motoren. Meeste kilometers met een Sprinter gemaakt overigens.
Masters heb je (helaas) zonder en met gevveerde chauffeursstoel. De versie met rijdt wel lekker, de versie zonder is op lange ritten....
pi_213327574
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2024 21:09 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Pittig, maar wat mooi dat het jullie lukt qua planning _O_
Zolang poes blij blijft is dat veel waard he?
Precies O+
Verder qua alle onderzoeken was hij ook zoveel gezonder op alle andere vlakken. Dus het is het zeker waard.
pi_213327656
quote:
2s.gif Op donderdag 25 april 2024 21:33 schreef Lonaa het volgende:

Maar ja ;(
Swiffer O+

Mijn eerste auto. De luxe versie met vier deuren. En airco. Moest je niet aanzetten als de weg ook maar enigszins bergop ging en meer dan een extra ventilator was het niet… maar toch B-)

De mijne was O+ blauw O+

Het is dat ik bij latere (nieuwe) auto’s nooit het geduld had of extra geld wilde uitgeven voor een blauw lakje, anders was ik nooit van die kleur afgestapt. Ik houd van blauwe auto’s (valt vast niet op :') )
pi_213327706
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2024 21:41 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Wat toevallig! Jij ook beterschap voor jouwe!

@:Lonaa veel plezier!

@:Cat-astrophe ja, ik merkte niet echt wat aan 'm, maarja, kat he. Want dit moet toch echt wel pijn gedaan hebben als ik die foto's zag. Dus hij voelt zich vast stuk beter nu O+

Arme meneer ging voor het eerst sinds ie terug is bij broer liggen (die het eerste uur onder de bank gezeten heeft, arm schaap). Beetje elkaar wassen, maar toen vond broer hem blijkbaar toch nog wat vreemd ruiken en ging beetje blazen. Arme guppies samen. Even kijken hoe het komende uur gaat, anders hou ik ze vannacht misschien toch even apart.
Twee van mijn ex-opvangers zijn door de baas inmiddels de vampiertjes gedoopt.
Alle kiesjes getrokken nog voordat ze een jaar oud waren. Het was genetisch gezien geen gelukkig nest.

Baasje wist het en hield het dus ook in de gaten en was er snel bij. Maar had aan de heren alleen gemerkt dat er niet meer gewassen werd en ze uit den bek stonken.
Twee dagen na de operatie bleek dat ze ook een stuk(je) minder speels waren geweest. Toch tandpijn gehad. Nu blij, kies loos en de tent weer afbrekend.

Hopelijk gaan de jouwesen elkaar weer snel lief vinden.
pi_213327954
quote:
Poes poes poes poes poes poes O+ O+
  donderdag 25 april 2024 @ 22:16:55 #270
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_213328014
Ik heb 2x met een verhuizing een Iveco Daily van 7 meter gereden. Ik kreeg 'm eerst niet van de handrem bij het wegrijden en bij het parkeren niet in z'n achteruit |:( maar ik vond het zo leuk O+ steeds als ik naar Meiden Die Rijden kijk kriebelt het weer. Maar ja he, die werktijden. En het lijkt me best een eenzaam beroep.
pi_213328050
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 21:37 schreef fietsie het volgende:
Ik moest net wel echt wennen aan 4.53 meter auto
De mijne is langer. :9

Dat moest ik overigens googlen, want voor mijn vrouwenlogica klonk 4.5m al als een bus.
pi_213328068
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 22:19 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dat moest ik overigens googlen, want voor mijn vrouwenlogica klonk 4.5m al als een bus.
Hoest met jou en de beeb?
  donderdag 25 april 2024 @ 22:25:17 #273
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_213328150
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 22:19 schreef Myraela het volgende:

[..]

Wat grappig, ik was net ook aan het googlen omdat 4,5 meter als behoorlijk lang klinkt. Blijkt mijn auto ook al 4 meter te zijn.
pi_213328152
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2024 22:13 schreef Blues het volgende:

[..]
Poes poes poes poes poes poes O+ O+
JZNZ liefde *;
Spoilers!
pi_213328167
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2024 22:21 schreef Blues het volgende:
Hoest met jou en de beeb?
Goed! Ze is vandaag vijf weken. Ik ga morgen wel nog even naar de verloskundige, want ik vind m’n eigen herstel tegenvallen. Dus ik heb gevraagd of ze de hechtingen wil controleren. Voor de rest zal ik wat meer geduld moeten hebben met de bekkenfysio.

Beebs zit wel in de darmkrampjesfase. Dus soms frustrerend dat je niets kunt doen en zij kan blijven huilen. Maar het is een prachtig mini-mens.
pi_213328181
Mijn auto is 4.06m blijkbaar. Ik heb er vandaag nog 3 pallets in vervoerd. Dat is wel handig. Verder voel ik nul liefde voor deze. Ik mis de vorige nog. Die was nog blauw ook ;(
Spoilers!
pi_213328239
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2024 22:25 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
JZNZ liefde *;
*O*
Toen ik nog nachtdiensten draaide in het vp huis, deed ik dat 't liefst met 1 mannelijke coll. Samen kenden we alle liedjes uit ons hoofd en draaiden ze dan snachts tussen t werk door in de huiskamer.
Er waren altijd wel een paar nachtelijke, dolende bewoners ( afd met dementerende mensen)die bij ons kwamen zitten en mee zongen O+
pi_213328296
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 22:26 schreef Myraela het volgende:

[..]
Goed! Ze is vandaag vijf weken. Ik ga morgen wel nog even naar de verloskundige, want ik vind m’n eigen herstel tegenvallen. Dus ik heb gevraagd of ze de hechtingen wil controleren. Voor de rest zal ik wat meer geduld moeten hebben met de bekkenfysio.

Beebs zit wel in de darmkrampjesfase. Dus soms frustrerend dat je niets kunt doen en zij kan blijven huilen. Maar het is een prachtig mini-mens.
Lastig dat huilen ja. Maar overall dus wel oke O+ heeft ook allemaal tijd nodig, lijf heeft keihard moeten werken.
pi_213329191
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2024 22:33 schreef Blues het volgende:

[..]
Lastig dat huilen ja. Maar overall dus wel oke O+ heeft ook allemaal tijd nodig, lijf heeft keihard moeten werken.
True. Daar heb ik van te voren eigenlijk nooit zo over nagedacht. Ik kwam niet verder dan de bevalling, eigenlijk heb ik zelfs daar niet veel over nagedacht voor en tijdens het zwanger zijn. :') Maar gaat inderdaad gewoon heel erg goed. Gaat nog wel even wennen zijn zodra we weer een ritme met werk erbij moeten vinden, want beide vrij zijn is ook wel een enorme luxe. Echt kudo's voor alle vrouwen die dit veel meer alleen hebben moeten doen.
pi_213329621
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 22:16 schreef Morgane89 het volgende:
Ik heb 2x met een verhuizing een Iveco Daily van 7 meter gereden. Ik kreeg 'm eerst niet van de handrem bij het wegrijden en bij het parkeren niet in z'n achteruit |:( maar ik vond het zo leuk O+ steeds als ik naar Meiden Die Rijden kijk kriebelt het weer. Maar ja he, die werktijden. En het lijkt me best een eenzaam beroep.
Er zijn ook meiden die rijden die gewoon min of meer 9-5 draaien hoor :Y
  Moderator vrijdag 26 april 2024 @ 07:56:14 #281
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_213329847
pi_213330199
Wat een mooi interview met Diewertje Blokk _O_ in de volkskrant.
https://www.volkskrant.nl(...)-gaan-doen~b3540f4b/
SPOILER
pi_213330269
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 april 2024 09:10 schreef AnneX het volgende:
Wat een mooi interview met Diewertje Blokk _O_ in de volkskrant.
https://www.volkskrant.nl(...)-gaan-doen~b3540f4b/
SPOILER
Las net de kop, straks maar eens lezen.

En jij :*
  Moderator vrijdag 26 april 2024 @ 09:58:31 #284
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_213330643
Het is weer vrijdag, aantal collega's op klus, aantal vrij. En allerlei vrachtauto's die spullen brengen. Dus naast cateringmanager (de mensen die geen vis lusten zijn allemaal weg *O* ) ook hefturk piloot
pi_213330650
Het AD heeft weer eens een artikel over ons tunneltje https://www.ad.nl/rotterd(...)lossing-is~ae7bace9/
pi_213330688
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 22:16 schreef Morgane89 het volgende:
We hebben ook gekeken naar de verlengde en verhoogde Iveco's, maar als ik zie hoe onze bus, met zes meter lang, een parkeervak volledig vult, dan ben ik toch blij dat we voor een iets compacter ding zijn gegaan :D
  Moderator vrijdag 26 april 2024 @ 10:11:42 #287
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_213330828
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 april 2024 10:00 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
We hebben ook gekeken naar de verlengde en verhoogde Iveco's, maar als ik zie hoe onze bus, met zes meter lang, een parkeervak volledig vult, dan ben ik toch blij dat we voor een iets compacter ding zijn gegaan :D

De huur Sprinter stond binnen het vak. Wat delen zweven er buiten. :+ Met 6,2m niet de langste versie, maar wel erg fijn ding om met 9 personen te reizen.

Ze hebben nu Vito's, met drie man op de voorbank ;(
  vrijdag 26 april 2024 @ 10:33:53 #288
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_213331043
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 april 2024 09:58 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Het AD heeft weer eens een artikel over ons tunneltje https://www.ad.nl/rotterd(...)lossing-is~ae7bace9/
"Terwijl de oplossing toch vrij simpel is."

Uhu. Er niet doorheen rijden.
  Moderator vrijdag 26 april 2024 @ 10:48:24 #289
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_213331225
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 10:33 schreef fietsie het volgende:

[..]

En weten hoe hoog het voertuig is waarmee je onderweg bent.
  vrijdag 26 april 2024 @ 11:21:01 #290
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_213331606
https://www.ad.nl/gezond/(...)jkt-op-vla~aa90d44b/

kan iemand dit lezen? waar zijn ze het beste?
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_213331675
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 10:33 schreef fietsie het volgende:

[..]

Het is een ongebruikelijke situatie met een veel lagere doorrijhoogte dan normaal, waar in andere situaties ook van die kettingen hangen, zelfs als de doorrijhoogte veel hoger is. Tot een paar jaar terug hingen zelfs de hoogte borden hier niet.
  vrijdag 26 april 2024 @ 11:35:46 #292
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213331753
quote:
15s.gif Op vrijdag 26 april 2024 11:21 schreef junkiesietze het volgende:

Jumbo voorjaarstompouce.
The love you take is equal to the love you make.
pi_213331756
Blij ei hier. Vriendin kwam nieuwe vitrage brengen. Hadden zij 1,5 jaar geleden gekocht, maar nu toch andere raambekleding. Dezen waren nog zo mooi en passen uiteraard precies (zelfde huis). Mijn vitrage hing meer dan 20 jaar en da’s toch wel een verschil.
pi_213331804
Hallo. We waren om 03:18 thuis.
pi_213331829
quote:
15s.gif Op vrijdag 26 april 2024 11:21 schreef junkiesietze het volgende:

SPOILER
pi_213331837
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 11:40 schreef Lonaa het volgende:
Hallo. We waren om 03:18 thuis.
Doel gelukt? Voor 4 uur in bed?
  vrijdag 26 april 2024 @ 11:45:05 #297
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_213331857
De plannen zijn rond voor 5 nachtjes Limburg eind mei. Zin in! 2024 Loopt niet helemaal zoals gepland dus we zijn wel toe aan een paar dagen rust. Al is rust relatief voor ons als we op vakantie zijn, ontspanning is een beter woord.
Spoilers!
pi_213331959
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 11:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
De plannen zijn rond voor 5 nachtjes Limburg eind mei. Zin in! 2024 Loopt niet helemaal zoals gepland dus we zijn wel toe aan een paar dagen rust. Al is rust relatief voor ons als we op vakantie zijn, ontspanning is een beter woord.
Maar wel vakantie en weg zijn *O*
pi_213331995
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 11:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
Eind mei zijn wij een week op Texel. Blijkt het Voorjaarsvakantie.
Wist je dat? 😎
Binnen 12 uur dienst kunnen ruilen voor twee dagen.
Meestal duurt zoiets een week voordat het is gelukt.

Verder heb ik het kkkoud.
pi_213332005
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 april 2024 11:43 schreef Yinny het volgende:

[..]
Doel gelukt? Voor 4 uur in bed?
Voor 4 uur onder de douche. Vond ik goed genoeg.
  vrijdag 26 april 2024 @ 11:57:42 #301
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_213332016
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 april 2024 11:56 schreef AnneX het volgende:

[..]
Eind mei zijn wij een week op Texel. Blijkt het Voorjaarsvakantie.
Wist je dat? 😎
Binnen 12 uur dienst kunnen ruilen voor twee dagen.
Meestal duurt zoiets een week voordat het is gelukt.

Verder heb ik het kkkoud.
Het is 27 april t/m 5 mei overal voorjaarsvakantie. Anders hadden wij eind mei niet vrij genomen ;)

Je liet me even schrikken!
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')