Staan jullie dit jaar nog in de buurt op een festival?quote:Op maandag 22 april 2024 18:59 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik ben op dit moment zo enthousiast over allebei dat ik nu zou zeggen van wel
Maar in principe brouwen we alles eenmalig....lastig dus.
Maar eerst ook de reacties van klanten afwachten.
hihi werkt dat?quote:“ Wat een verschil. Vorige week niet de rottrappen op de boot en nu ook niet omdat de boot aan de kade ligt. De hele week niet wakker geworden van de pijn, hele lijf is zoveel soepeler. Zo blij mee.
@AnneX de klodder waspoeder is er toch nu uit? Of zit er nog meer rommel in?”
Een tijdje geleden was dit onze planning:quote:Op maandag 22 april 2024 20:49 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Staan jullie dit jaar nog in de buurt op een festival?
Zo’n 35 jaar geleden, eerste wasmachine, had ik dat ook alleen haalde de monteur het er toen uit (na een schuimparty in de keukenquote:Op maandag 22 april 2024 21:00 schreef AnneX het volgende:
Nou, dat was een giga hagelbui vanmiddag om half één.
Daarna scheen de zon tot nu zelfs.
Quote vorig topic:
[..]
hihi werkt dat?
Affijn…prettig voor je Kaat, dat de boot weer ‘netjes’ waterpas aan de kade ligt.
In antwoord op je vraag: de giga klodder waspoeder is verwijderd.
Met de blijkbaar minimale hoeveelheid wordt de was dus ook schoon.![]()
Dit hoort niet. Aan de telefoon wist jongeman ook niet. Dan een monteur laten komen. De machine staat waterpas, in alle richtingen. Allemaal gecontroleerd.
#wordt vervolgd.
Ohh nijmegen gaan wij 18 mei heenquote:Op maandag 22 april 2024 21:04 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Een tijdje geleden was dit onze planning:
- 1 april bierfestival Goor
- 5 tm 7 april Hop on Hop Off Breda
- 13 april bierfestival Prinsenbeek
- 14 april Beuningen
- 9 mei Weert Totaal festival
- 11 en 12 mei Nederlands bierfestival in Den Bosch
- 18 mei bierfestival Boxtel
- 19 en 20 mei Nijmeegse Bierfeesten
- 7 juni Pruuven Oss
- 9 juni Deventer bierfestival
- 15 juni Kaatsheuvel bierfestival
- 30 juni T Drinks bierfestival
- 13 juli bierfestival Horst
- 14 juli Gimmert Gist
- 31 augustus Roermond bierfestival
Daar zijn er nog wel een paar bij gekomen maar meeste niet in de buurt.....
Wel staan we ook op het bierfestival van die nieuwe bierwinkel in BoxmeerDat is volgens mij eind augustus.
Ahh jammer!quote:Op maandag 22 april 2024 21:19 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ohh nijmegen gaan wij 18 mei heen
Die nieuwe bierwinkel was wel tof trouwens! Heb ineens icecream sours ontdekt. Als het zo heet
Had vanochtend ook handschoenen aan en vannacht komt er nachtvorstquote:
Ze zijn al opquote:Op maandag 22 april 2024 21:27 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ahh jammer!
En die zijn zo lekkerwel zorgen dat je ze koud bewaard, want ze willen nog wel eens ontploffen.
“Jongeman” ja, jij 💪quote:Op maandag 22 april 2024 21:54 schreef borisz het volgende:
Was 'overwerken' vandaag. Met pizza een eerste brainstorm over het honderdjarig bestaan volgend jaar.
Blij met onze jonge mensen van communicatie die zo iets met een frisse blik aanvliegen. Weet nog niet wat mijn rol wordt, maar ik ga een blik werpen in de geschiedenis.
Tis heerlijk om stukken op 1925-1930 te lezen. Niet allen had je toen al foute collectanten, maar ook op andere niveaus is tov 100 jaar geleden eigenlijk niets veranderd.
quote:
Kijk eens naar het kokende weekendquote:Op maandag 22 april 2024 21:43 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Had vanochtend ook handschoenen aan en vannacht komt er nachtvorst
Fruited sours? Wel lekker ja, vooral als ze echt dik zijn maar daar klap je ook niet meer dan 2 van op een avond.quote:Op maandag 22 april 2024 21:19 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ohh nijmegen gaan wij 18 mei heen
Die nieuwe bierwinkel was wel tof trouwens! Heb ineens icecream sours ontdekt. Als het zo heet
KoMend weekend ben ik bij de grootste whisky beurs in Duitsland (Limburg an der Lahn) waarbij het wel lekker is dat je regelmatig even frisse lucht buiten kan happen.quote:Op maandag 22 april 2024 22:15 schreef Blues het volgende:
[..]
[..]
Kijk eens naar het kokende weekend![]()
Srprs.me ?quote:Op dinsdag 23 april 2024 08:23 schreef Tuindier het volgende:
‘Morgen! Een paar dagen weggeweest met een vriendin. Een verrassingsreis, dus de bestemming wisten we pas toen we onderweg waren. Eerst onthulden we alleen een rij-richting, daarna de bestemming en als laatste het hotel. Erg leuk concept! Wij eindigden in Leeuwarden.
Jep! Ben er ook al eens mee naar Nice en Ljubliana gevlogen, maar nu wilde ik niet voor een weekendje vliegen. De roadtrip was ook zeker leuk.quote:Op dinsdag 23 april 2024 08:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Srprs.me ?
Heb ik ooit gedaan, toen ze alleen nog vliegreizen deden. Inderdaad leuk concept!
Suc6 met vlammen, het is wel VEELquote:Op dinsdag 23 april 2024 08:46 schreef Lonaa het volgende:
Rare week +1.
Morgen begint zowel de bouw van Koningsdag in heel Enschede als een andere vrij grote klus. We zijn beiden voor beide klussen geboekt (bouwen, draaien, breken). Tot en met zondag dus work-work-work en ook wel rennen en vliegen van klus A naar B.
Maandag MOET er een installatieklus af, daar zit ook nog 3 dagen werk in. Ondertussen overleed de tante van m'n baas, waar we de uitvaart voor gaan doen. Waarschijnlijk maandag. Ik (en ook W trouwens) kunnen niet op 2 plekken tegelijk zijn dus dat wordt nog wel een uitdaging.![]()
Dat wordt komende week sowieso wel.
Vandaag nog een "rustige" dag. Ik ga zo even wat rommelen in huis, dan naar de boekhouder en dan naar m'n schoonouders. W. moet daar klussen en ik ga nog wat laptopwerk doen en wat boodschappen. Vanavond bus en aanhanger inpakken en dan 9 dagen vlammen.
OMG zij weerquote:Op dinsdag 23 april 2024 11:19 schreef Cat-astrophe het volgende:
Applicatie testen![]()
Ronde 1 ging redelijk, nog wat aandachtspunten.
Die waren aangepakt dus nu ronde 2: functionaliteit is mijlen achteruit gegaan![]()
De test verantwoordelijke wilde haar laptop opeten en iedereen heeft virtueel mijn schootliggende therapiekatten geaaid.
quote:
Die gedachtensprong had ik niet gemaaktquote:Op dinsdag 23 april 2024 11:52 schreef Blues het volgende:
[..]
Eh die docent die er geen zininin heeft enzo?
Oh hahaquote:Op dinsdag 23 april 2024 12:00 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Die gedachtensprong had ik niet gemaakt![]()
Dit ging over mijn andere werk en was geen toets voor mij, maar een test van een ICT systeem.
Welke tunnels ben je geweest? Die waar de patience met bed ook door heen gaan, of die waar de goederen doorheen gaan? Wat ik begrepen heb bij de laatste opendag van de nieuwbouw/hoofdgebouw is de oude bunker met gangen nu weg. Dit was onder andere de verbinding naar het oude pand van het Canisius Wilhelmina Ziekenhuis.quote:Op dinsdag 23 april 2024 08:33 schreef Tele6 het volgende:
Goedemorgen. Ik zit opgepropt in een trein naar een conferentie. Gister hele dag intro voor nieuwe medewerkers dus het is wel een raar weekje zo.
Intro was wel leuk, we hebben een rondleiding gehad langs plekken waar je anders niet mag komen. O.a. is de campus grotendeels ondertunneld en er was een tunnel waar ik nog niet was geweest
Huur (vrije sector) wordt incl. zonnepanelenhuur 1070. We begonnen eind 2004 met iets van 670 of zoquote:Op dinsdag 23 april 2024 16:00 schreef Kaatje1 het volgende:
Jeetje @:blues Da’s vast niet een paar dubbeltjes
Wow dat is niet niks. Nu wonen jullie ook wel erg mooi van wat ik zag.quote:Op dinsdag 23 april 2024 20:14 schreef Blues het volgende:
[..]
Huur (vrije sector) wordt incl. zonnepanelenhuur 1070. We begonnen eind 2004 met iets van 670 of zo
Nou is dit ook een enorm huis met tuin garage opritje veel kamers enzovoorts op dure Bloomingdalese grond
Vandaag spraken we onze vriendin die al sinds de jaren 70 in Amsterdam woont en daar leggen ze voor 2 kamers in de stad hetzelfde neer dus ach... we zitten hier nog niet zo gek
Wauw, da’s best veel om te betalen, maar wat je zegt, steeds meer “normaal” . En jullie hebben er natuurlijk ook veel huis voor, in tegenstelling tot 2 kamersquote:Op dinsdag 23 april 2024 20:14 schreef Blues het volgende:
[..]
Huur (vrije sector) wordt incl. zonnepanelenhuur 1070. We begonnen eind 2004 met iets van 670 of zo
Nou is dit ook een enorm huis met tuin garage opritje veel kamers enzovoorts op dure Bloomingdalese grond
Vandaag spraken we onze vriendin die al sinds de jaren 70 in Amsterdam woont en daar leggen ze voor 2 kamers in de stad hetzelfde neer dus ach... we zitten hier nog niet zo gek
Dat is ca. 2,5% per jaar huurstijging over 19 jaar, je bent in de tussentijd ook wel meer gaan verdienen toch.quote:Op dinsdag 23 april 2024 20:14 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja, je hebt wel lekker veel ruimtequote:Op dinsdag 23 april 2024 21:20 schreef Blues het volgende:
Yups.
Info zelfde huis ander blok:
https://www.oozo.nl/wonin(...)rgaard-4-bloemendaal
Beetje doorstromen voor foto's.
En op een prachtige plek cq omgevingquote:
Zet 'm op de lijst.quote:Op dinsdag 23 april 2024 21:35 schreef borisz het volgende:
Mooi huis hoor van B&G.
Van de week al alle artikelen over African Parks gelezen. En net ook OVT teruggeluisterd.
https://www.vpro.nl/speel(...)naar-olifanten~.html
Witte mensen weten wel even hoe ze een park moeten runnen. Lokale bevolking eruit. Big Five erin.
Op de luisterlijst gezet. Heb nog voor zijn broer gewerktquote:Op dinsdag 23 april 2024 21:35 schreef borisz het volgende:
Mooi huis hoor van B&G.
Van de week al alle artikelen over African Parks gelezen. En net ook OVT teruggeluisterd.
https://www.vpro.nl/speel(...)naar-olifanten~.html
Witte mensen weten wel even hoe ze een park moeten runnen. Lokale bevolking eruit. Big Five erin.
Ik ben ook heel blij met mijn hypotheek. Mijn huis is weliswaar een stuk kleiner, maar prima in mijn uppie. Maar zo’n huur dan zou ik nauwelijks geld over houden voor iets ander (eten, gwe of verzekering)quote:Op dinsdag 23 april 2024 22:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik moet er niet aan denken om zo veel huur of hypotheek kwijt te zijnHet went vast hoor maar ik ben blij dat we hier voor veel minder wonen.
Zie DMquote:
Sushi behang nomnomNOMquote:
Of een sushihelm. Met zo'n lopende band ipv een rietje:quote:Op dinsdag 23 april 2024 22:47 schreef vlindertje89 het volgende:
Sushi koelkast ipv wijnkoelkastin elke kamer eentje
Wbv heeft hier 5.5 % verhoging doorgevoerd ipv de 6.8 %quote:Op dinsdag 23 april 2024 22:01 schreef vlindertje89 het volgende:
Mijn eerste gedachte was juist, oh, dat is best goedkoop
Uiteraard zegt dat meer over de belachelijk hoge prijzen die tegenwoordig normaal zijn dan over hoeveel geld het is
Ik zou er direct voor tekenen, dat wel. Ik ben zeer benieuwd of mijn verhuurder ook weer voor de max gaat dit jaar. Vermoed van wel. Ik kijk er nog niet naar uit
de stijging is dan denk ik groter dan mn loonsverhoging door hogere functie me netto oplevert. Ik vind mijn huur ook echt wel hoog nu, zeker in mn eentje, maar tegelijkertijd zijn de alternatieven of nog een stuk duurder of maar een klein beetje goedkoper maar wel stuk kleiner en ongunstigere locatie enzo.
Wij kunnen hier dan ook nooit in ons uppie wonen.quote:Op dinsdag 23 april 2024 22:12 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik ben ook heel blij met mijn hypotheek. Mijn huis is weliswaar een stuk kleiner, maar prima in mijn uppie. Maar zo’n huur dan zou ik nauwelijks geld over houden voor iets ander (eten, gwe of verzekering)
¤1352 kale huurquote:Op dinsdag 23 april 2024 22:59 schreef Blues het volgende:
[..]
Wbv heeft hier 5.5 % verhoging doorgevoerd ipv de 6.8 %
Gek hè dat je aan die belachelijk hoge bedragen "went".
Hoe hoog is jouw huur?
Wow wat veel johquote:Op dinsdag 23 april 2024 23:08 schreef vlindertje89 het volgende:
¤1352 kale huur![]()
5.5% is voor dit jaar overigens de max (tot 1 mei in elk geval, er wordt gewerkt aan een wet die het ook tot erna beperkt. Ik hoop dat die snel geregeld wordt, want mijn huur gaat altijd per juli omhoog).
Goh, dat is apart. Voor sociale huur is het maximum 5.8% bij huur >¤300 en voor vrije sector 5.5%, dus geen idee waar ze die 6.8% vandaan halen.quote:Op dinsdag 23 april 2024 23:12 schreef Blues het volgende:
[..]
Wow wat veel joh![]()
Onze wbv noemt het een 'sociaal' besluit dat ze het niet oprekken tot 6.8
Oef da’s ook serieus veel geldquote:Op dinsdag 23 april 2024 23:08 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
¤1352 kale huur![]()
5.5% is voor dit jaar overigens de max (tot 1 mei in elk geval, er wordt gewerkt aan een wet die het ook tot erna beperkt. Ik hoop dat die snel geregeld wordt, want mijn huur gaat altijd per juli omhoog).
Klachten blijven melden bij de wbv (zij huren toch?)quote:Op dinsdag 23 april 2024 23:29 schreef Sarabi het volgende:
Als ik dit lees snap ik wel waarom we gewoon maar moeten leren leven met onze buren.
Als we gaan huren zijn we honderden euro's per maand meer kwijt en dat geld hebben we nu niet, plus dat we dan nog eens veel minder leefruimte zouden hebben.
Dus hopen dat onze buren deze zomer eens normaal gaan doen
Ik hoop het ook zo voor jullie!quote:Op dinsdag 23 april 2024 23:29 schreef Sarabi het volgende:
Als ik dit lees snap ik wel waarom we gewoon maar moeten leren leven met onze buren.
Als we gaan huren zijn we honderden euro's per maand meer kwijt en dat geld hebben we nu niet, plus dat we dan nog eens veel minder leefruimte zouden hebben.
Dus hopen dat onze buren deze zomer eens normaal gaan doen
Dat was ook mij eerste gedachte. Je betaalde járen geleden al 1000 euro voor een studio in de grote stad. Ik vind 560k ook niet extreem veel voor een flinke eengezinswoning, mijn hut is heeft inmiddels een WOZ van 1,5 ton hogerquote:Op dinsdag 23 april 2024 22:01 schreef vlindertje89 het volgende:
Mijn eerste gedachte was juist, oh, dat is best goedkoop
Uiteraard zegt dat meer over de belachelijk hoge prijzen die tegenwoordig normaal zijn dan over hoeveel geld het is
Ik zou er direct voor tekenen, dat wel. Ik ben zeer benieuwd of mijn verhuurder ook weer voor de max gaat dit jaar. Vermoed van wel. Ik kijk er nog niet naar uit
de stijging is dan denk ik groter dan mn loonsverhoging door hogere functie me netto oplevert. Ik vind mijn huur ook echt wel hoog nu, zeker in mn eentje, maar tegelijkertijd zijn de alternatieven of nog een stuk duurder of maar een klein beetje goedkoper maar wel stuk kleiner en ongunstigere locatie enzo.
Ik ookquote:Op dinsdag 23 april 2024 11:15 schreef Blues het volgende:
5.5 % Huurverhoging per 1/7![]()
![]()
![]()
![]()
We hebben een aanrechtblad nodig (die is poreus en lekt). Ik eis nu een gouden![]()
De tunnel waar karren vol met boeken onder de weg door gaan! Wist nog niet dat die bestondquote:Op dinsdag 23 april 2024 19:24 schreef z80 het volgende:
[..]
Welke tunnels ben je geweest? Die waar de patience met bed ook door heen gaan, of die waar de goederen doorheen gaan? Wat ik begrepen heb bij de laatste opendag van de nieuwbouw/hoofdgebouw is de oude bunker met gangen nu weg. Dit was onder andere de verbinding naar het oude pand van het Canisius Wilhelmina Ziekenhuis.
Ooit lang geleden met een vakantiebaantje door die tunnels moeten lopen.
Ik heb mijn bezwaar nog niet terug, daar zou ik ook wel weer heen willenquote:Op woensdag 24 april 2024 05:36 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat was ook mij eerste gedachte. Je betaalde járen geleden al 1000 euro voor een studio in de grote stad. Ik vind 560k ook niet extreem veel voor een flinke eengezinswoning, mijn hut is heeft inmiddels een WOZ van 1,5 ton hogerZo hoog is de hypotheek niet gelukkig.
Hartecho goed, nu zien wat het plan van de huisarts isquote:Op woensdag 24 april 2024 02:12 schreef Vanyel het volgende:
Tikje afwezig, hoe is de stand van zaken met de narigheid @:leeharveyoswald?
Hier ging er van 21 op 22 een ton bij maar inmiddels weer 9k afquote:Op woensdag 24 april 2024 07:48 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik heb mijn bezwaar nog niet terug, daar zou ik ook wel weer heen willenZe hebben mij nog 1,5 op de jouwe gegooid
Eerst 2, toen bijna anderhalf. En twee jaar geleden ook al niet omlaagquote:Op woensdag 24 april 2024 07:54 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Hier ging er van 21 op 22 een ton bij maar inmiddels weer 9k af
Zij hurenquote:Op dinsdag 23 april 2024 23:32 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Klachten blijven melden bij de wbv (zij huren toch?)
Zelfs een rechtzaakquote:Op dinsdag 23 april 2024 23:44 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik hoop het ook zo voor jullie!
Ik woonde jaren boven buren waar ik heel veel last en problemen van heb ondervonden, tot aan een rechtzaak toe.
Vreselijk
Overigens een klein huurhuisje in Utrecht voor een kleine huur.
Da's bij jullie ook apart natuurlijk. Meestal bij verhuizen pak je alles in en later uit, maar jullie nemen natuurlijk lang niet alles mee.quote:Op woensdag 24 april 2024 09:54 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
WOZ ligt hier boven de vraagprijs van ons (steeds legere) huisVorig jaar ook, bezwaar gemaakt, en toen ging er flink wat af.
Haha, nee, dat is hoevaak ik sushi kan bestellen van mijn maandelijkse huurquote:
Nee, en wat mee gaat, nemen wel deels zelf mee, en deels verhuizen we eerst zelf naar de opslag, en van daar gaat het eind mei met de verhuizer naar Gijon, daar in de opslag.quote:Op woensdag 24 april 2024 09:59 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Da's bij jullie ook apart natuurlijk. Meestal bij verhuizen pak je alles in en later uit, maar jullie nemen natuurlijk lang niet alles mee.
Werkloze/zieke alcoholisten die andere alco's aantrokken vanuit de hele wijk, met alle ellende en overlast van dien.quote:Op woensdag 24 april 2024 08:33 schreef Sarabi het volgende:
Zelfs een rechtzaakdat is wel echt erg.
Hihi. Tele + broerquote:Op woensdag 24 april 2024 11:44 schreef Kaatje1 het volgende:
Mijn Ipad wil niet meer opladen, dus op de fiets naar de reparatiewinkel in het winkelcentrum (was vergeten dat ik nog garantie heb, dus zo even de andere kant op fietsen) word ik ingehaald door @:Tele6 en Tele6Broer. Die gingen een stukje fietsen (alsof ze al niet een enorm eind fietsen achter de rug hebben)
Nu even opdrogen, kijken hoe de capuchon van mijn jas werkt (die waaide steeds af) en dan richting de stad.
Ik heb ook net de brief binnen + 5,5%quote:Op dinsdag 23 april 2024 11:15 schreef Blues het volgende:
5.5 % Huurverhoging per 1/7![]()
![]()
![]()
![]()
We hebben een aanrechtblad nodig (die is poreus en lekt). Ik eis nu een gouden![]()
Ja, dat lijkt me ook absoluut heel angstig allemaalquote:Op woensdag 24 april 2024 10:57 schreef Blues het volgende:
[..]
Werkloze/zieke alcoholisten die andere alco's aantrokken vanuit de hele wijk, met alle ellende en overlast van dien.
Tot zelfs schreeuwend stenen op mijn balkon gooien omdat ik een keer om 3 uur snachts vroeg of het wat zachter kon, de kinderen werden er wakker van.
Toen de kinderen zelfs te bang waren om hun fietsen uit de schuur te halen (dan moesten ze achterom en daar was hun achterdeur) ben ik in aktie gekomen.
Samen met veel buren een dossier opgebouwd en naar de politie gestuurd. Die ook al tig keer bij ze langs was geweest.
Toen rechtzaak, uit woning gezet en er waren er in de tussentijd ook al een paar van overleden. (door teveel drank).
Gedoe en nare angstige tijd
Fijn, dat scheelt weer wat. Een nieuwe of is hij gerepareerd?quote:Op woensdag 24 april 2024 13:58 schreef fietsie het volgende:
Morgen iig weer een rijdende auto. Da's weer een stap vooruit.
Een gebruikte nieuwe; de oude was economisch totallossquote:Op woensdag 24 april 2024 14:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Fijn, dat scheelt weer wat. Een nieuwe of is hij gerepareerd?
Da's wel heel fijn. Op de fiets naar je werk in dit weer is ook niet alles.quote:Op woensdag 24 april 2024 14:53 schreef fietsie het volgende:
[..]
Een gebruikte nieuwe; de oude was economisch totalloss
Door de hel al helemaal nietquote:Op woensdag 24 april 2024 15:04 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Da's wel heel fijn. Op de fiets naar je werk in dit weer is ook niet alles.
Denk eens van de andere kant, hoe je geld minder waard is gewordenquote:Op woensdag 24 april 2024 08:56 schreef Kaatje1 het volgende:
Fijn om weer van @:Vanyel en @:LeeharveyOswald te horen
Even gekeken, in 27 jaar is mijn huis 4x meer waard geworden (3,5 wanneer je van de WOZ uitgaat) En al die tijd dezelfde maandlasten.
En voor de maandlasten van mijn hypotheek kan je nog geen kamer van 10m2 huren volgens mij.
Oh ja, dat zei je.quote:Op woensdag 24 april 2024 14:53 schreef fietsie het volgende:
[..]
Een gebruikte nieuwe; de oude was economisch totalloss
Peugeotje heb ik gekocht, hopelijk eentje die wat langer wil meegaanquote:
Als ik dit soort dingen lees, ben ik toch blij met mijn hypotheekjequote:Op woensdag 24 april 2024 12:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb ook net de brief binnen + 5,5%
Dat doen ze dus gewoon overal?
Onze huur is niet zo hoog als dat van jullie (we wonen ook niet zo mooi als jullie), maar het is toch weer een leuk bedrag extra per maand waar ik wel leukere dingen voor kan bedenken.
Dat dus allemaal. Voor veel dingen is ook wel weer best handig om in een appartement te zitten. Schilderwerk staat gewoon op de MJOP, maar ook andere onderhoudszaken.quote:Op woensdag 24 april 2024 16:19 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Als ik dit soort dingen lees, ben ik toch blij met mijn hypotheekje30 jaar rentevast tegen 1.8% Alleen jammer van al die gemeentelijke shit die je moet betalen en het feit dat ik niet zo handig ben en dus veel klusjes moet uitbesteden
Wat ontzettend fijn voor jullie. Moet er nog veel gedaan worden terwijl jullie erin zitten?quote:Op woensdag 24 april 2024 17:23 schreef Myraela het volgende:
Ik kan vanaf zondag eindelijk gaan wonen in het huis waarvoor we al veel te lang een veel te hoge hypotheek betalen.Zin in!
Ik vind het wel meevallen, mensen in m’n omgeving verklaren ons voor gek. We zitten sowieso nog ruim een maand zonder keuken. En verder vooral dingen als inbouwkasten etc. En de kleuren schilderen, want we hebben de schilder alleen alles wit en kleur bij de trap, onze slaapkamer en de babykamer laten doen. Voor de rest wil ik eerst het licht wat meer ervaren en met meubels schuiven.quote:Op woensdag 24 april 2024 17:25 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wat ontzettend fijn voor jullie. Moet er nog veel gedaan worden terwijl jullie erin zitten?
Keuken is natuurlijk wel lastig maar bijvoorbeeld geen wc lijkt me lastiger.quote:Op woensdag 24 april 2024 17:29 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik vind het wel meevallen, mensen in m’n omgeving verklaren ons voor gek. We zitten sowieso nog ruim een maand zonder keuken. En verder vooral dingen als inbouwkasten etc. En de kleuren schilderen, want we hebben de schilder alleen alles wit en kleur bij de trap, onze slaapkamer en de babykamer laten doen. Voor de rest wil ik eerst het licht wat meer ervaren en met meubels schuiven.
Ik heb altijd kamers en woningen (sociaal en deze woning vrije sector)gehuurd, nooit gekocht, het geeft me een 'vrij' gevoel of zoiets. En het is in mijn leven ook 'zo gelopen'.quote:Op woensdag 24 april 2024 16:19 schreef PdeHoog het volgende:
Als ik dit soort dingen lees, ben ik toch blij met mijn hypotheekje30 jaar rentevast tegen 1.8% Alleen jammer van al die gemeentelijke shit die je moet betalen en het feit dat ik niet zo handig ben en dus veel klusjes moet uitbesteden
Is dat door die energie vretende collega? Of is het ook zonder haar op?quote:Op woensdag 24 april 2024 17:48 schreef Blues het volgende:
Gotsamme ben weer zo kapot.
Energie en concentratie vloeit op werkdagen al om ong. 14/15 uur helemaal weg.
Heel vervelend.
Op woensdagen is zij er ook ja, is ook zo negatief ook over alles, vanaf smorgens vroeg al en dat gaat de hele dag door.quote:Op woensdag 24 april 2024 17:50 schreef Kaatje1 het volgende:
Is dat door die energie vretende collega? Of is het ook zonder haar op?
Altijd wel mooi om de verschillende visies op kopen en huren te horen. Somt komt het beeld dat iedereen zou willen (en zou moeten willen) kopen veel te veel naar voren.quote:Op woensdag 24 april 2024 17:47 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik heb altijd kamers en woningen (sociaal en deze woning vrije sector)gehuurd, nooit gekocht, het geeft me een 'vrij' gevoel of zoiets. En het is in mijn leven ook 'zo gelopen'.
Bovendien vind ik het fijn dat de grote klussen en onderhoud in handen van de wbv is.
Mijn vader heeft altijd gezegd, op mijn 75e wil ik het huis verkopen en gehuurd zitten. Liefst in een appartement. Geen trappen meer, hij had zin meer in zelf het schilderwerk etc regelen en ook de tuin leek 'm dan niets meer. Het is 'm ook gelukt. Ze zijn toen naar een ruim appartement gegaan, zo'n 300 meter van hun oude huis. Mijn moeder werd na 3 jaar daar ziek en hoefde gelukkig geen trappen meer lopen. In het huis moesten ze douchen in bad (geen zin meer in verbouwen) en in het appartement was een inloop douche. Ze waren er beiden erg aan toe en ook heel blij mee.quote:Op woensdag 24 april 2024 17:57 schreef Myraela het volgende:
[..]
Altijd wel mooi om de verschillende visies op kopen en huren te horen. Somt komt het beeld dat iedereen zou willen (en zou moeten willen) kopen veel te veel naar voren.
Snap ik wel, zeker dan is het erg fijn. Mijn moeder zit hier ook top in haar huurappartement. Geen gedoe, gelijkvloers en ze rijdt net haar scoot zo het dorp in.quote:Op woensdag 24 april 2024 18:10 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Mijn vader heeft altijd gezegd, op mijn 75e wil ik het huis verkopen en gehuurd zitten. Liefst in een appartement. Geen trappen meer, hij had zin meer in zelf het schilderwerk etc regelen en ook de tuin leek 'm dan niets meer. Het is 'm ook gelukt. Ze zijn toen naar een ruim appartement gegaan, zo'n 300 meter van hun oude huis. Mijn moeder werd na 3 jaar daar ziek en hoefde gelukkig geen trappen meer lopen. In het huis moesten ze douchen in bad (geen zin meer in verbouwen) en in het appartement was een inloop douche. Ze waren er beiden erg aan toe en ook heel blij mee.
Ik denk dat onze buren het ook veelal niet door hebben. Jammer dat communiceren ook lastig is met ze.quote:Op woensdag 24 april 2024 08:56 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge! Onrustig geslapen. Om 4 uur klaarwakker alsof ik al 8 uur geslapen had. Toch weer omgedraaid en na een tijdje weer in slaap gevallen maar ook steeds wakker
@:Sarabi sommige mensen weten niet eens dat ze mensen lastig vallen. Hier in het gebouw zijn ook weer wat "gedoetjes". Niet iedereen kent de betekenis van het woord takt laat staan dat ze takt toepassen in een appje (lees, botte horkerige opmerkingen die natuurlijk verkeerd vallen)
quote:Op woensdag 24 april 2024 10:57 schreef Blues het volgende:
[..]
Werkloze/zieke alcoholisten die andere alco's aantrokken vanuit de hele wijk, met alle ellende en overlast van dien.
Tot zelfs schreeuwend stenen op mijn balkon gooien omdat ik een keer om 3 uur snachts vroeg of het wat zachter kon, de kinderen werden er wakker van.
Toen de kinderen zelfs te bang waren om hun fietsen uit de schuur te halen (dan moesten ze achterom en daar was hun achterdeur) ben ik in aktie gekomen.
Samen met veel buren een dossier opgebouwd en naar de politie gestuurd. Die ook al tig keer bij ze langs was geweest.
Toen rechtzaak, uit woning gezet en er waren er in de tussentijd ook al een paar van overleden. (door teveel drank).
Gedoe en nare angstige tijd
Met name een gezonde VVE is wel heel erg fijn. Hoorde laatst van iemand waar in het complex van alles gedaan moet worden (verouderd voormalig huurcomplex waar nooit wat aan gedaan is). De renovatie zal geregeld worden door de VVE maar daardoor moet iedereen 200 euro per maand meer service kosten betalen (en die zijn al het dubbele dan wat ik betaal)quote:Op woensdag 24 april 2024 19:02 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vind een gekocht appartement met een gezonde VVE dan weer een geniale middenweg. Overzicht in de kosten van de komende 28 jaar, waardestijging, vermogensopbouw en de grote klussen zijn niet mijn pakkie an. Dak wordt gedaan, buitenmuren, noem maar op. Kut is dat binnenkort de kozijnen blijkbaar worden gerenoveerd terwijl doe ouwetiefusbende met energielabel negatief gewoon vervangen zou moeten wordenMaar goed, ik woon er nu 15 jaar en er moest zo langzamerhand wel weer eens binnen geverfd worden, dus dat hoeft nu ook niet
Ja het is ook wel "mazzel" hier dat er geen lift in zit.quote:Op woensdag 24 april 2024 19:13 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Met name een gezonde VVE is wel heel erg fijn. Hoorde laatst van iemand waar in het complex van alles gedaan moet worden (verouderd voormalig huurcomplex waar nooit wat aan gedaan is). De renovatie zal geregeld worden door de VVE maar daardoor moet iedereen 200 euro per maand meer service kosten betalen (en die zijn al het dubbele dan wat ik betaal)
Wij hebben 2 jaar geleden de lift laten renoveren en afgelopen najaar (t/m nu) het dak en nog hebben we geld in de pot.
Dat was financieel geen leuke grap. Ook 2 weken zonder gezeten, voor mij niet zo heel erg, maar 6 hoog was wat minder.quote:Op woensdag 24 april 2024 19:20 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ja het is ook wel "mazzel" hier dat er geen lift in zit.
Bij iedere hoosbui had ik zo’n medelijden met julliequote:Op woensdag 24 april 2024 19:54 schreef Tele6 het volgende:
Was toevallig dat we @:Kaatje1 tegenkwamen![]()
We gingen een gravelroute rijden (dus een onverharde route die makkelijk/gelijkmatig genoeg is dat je 'm op een racefiets met brede banden kan doen). Want broertje heeft een gravelbike en geen mountainbike. En ik ben voor langere afstanden aan het trainen dus zag een 90 km rondje ook wel zitten.
Voorspelling was 3 mm regen, buiig.
We hebben minstens de helft van de tijd regen gehad en een aantal flinke buien met ook hagel
Ondanks thermoshirt en regenjack tegen onderkoeling aan thuisgekomen
Route was erg mooi en het was lekker rustig in het bos. Maar manmanman kan het aub lente worden
Nee dat niet, maar vergeten doen we ook niet (meer).quote:Op woensdag 24 april 2024 18:33 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik denk dat onze buren het ook veelal niet door hebben. Jammer dat communiceren ook lastig is met ze.
[..]Hopelijk allemaal geen trauma aan over gehouden?
Het komt er aanquote:Op woensdag 24 april 2024 19:54 schreef Tele6 het volgende:
Was toevallig dat we @:Kaatje1 tegenkwamen![]()
We gingen een gravelroute rijden (dus een onverharde route die makkelijk/gelijkmatig genoeg is dat je 'm op een racefiets met brede banden kan doen). Want broertje heeft een gravelbike en geen mountainbike. En ik ben voor langere afstanden aan het trainen dus zag een 90 km rondje ook wel zitten.
Voorspelling was 3 mm regen, buiig.
We hebben minstens de helft van de tijd regen gehad en een aantal flinke buien met ook hagel
Ondanks thermoshirt en regenjack tegen onderkoeling aan thuisgekomen
Route was erg mooi en het was lekker rustig in het bos. Maar manmanman kan het aub lente worden
Zullen ze wel een beetje opkrikken naar bovenkant range om jou een nieuwe te laten kopen.quote:Op woensdag 24 april 2024 19:13 schreef Vanyel het volgende:
Ik vroeg net aan de Liebherr site wat ze van mijn koelvries vinden. Die blijkt meer dan 25 jaar oud en ze zeggen dat ik de komende 10 jaar maximaal 1564 euro kan besparen door hem te vervangen.
Ik vind dat eigenlijk best wel tegenvallen.
Ook irri dat ze niet vroegen wat mijn stroom kost trouwens. Nu heb ik eigenlijk nog geen idee om hoeveel geld het echt gaat.
quote:Op woensdag 24 april 2024 21:12 schreef derLudolf het volgende:
Met elektromotoren is het dat IE3 asynchrone motoren (wisselspanning, IE3 is de verplichte efficiëntie voor motoren vanaf 0,75kW) hun kostprijs in 1 of 2 jaar consumeren aan energie dacht ik. Tikt wel aan.
We zijn druk bezig overigens om allerlei motoren te vervangen, vandaag twee lui van de fabrikant over de vloer gehad. Gaan nu werken met gelijkspanning servo motoren, dat die IE5 ("ultra high efficiency") zijn is leuk meegenomen, maar je kunt het als verkooppraatje gebruiken. Maar zitten ook allerlei andere slimmigheidjes in qua aansturing, encoders kunnen er makkelijk in. En dat die lawaaiige hydrauliekpomp van 22kW niet meer nodig is, is ook handig.
Dat aanschafprijs van een motor een kleine factor is, als een motor ¤700 kost, consumeren ze al vrij snel ¤700 aan energie. Veel sneller dan dat ze versleten zijn. Geen idee hoe snel een koelkast z'n aanschafwaarde verstookt.quote:Op woensdag 24 april 2024 22:06 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]Abracadabra voor mij maar ik geloof dat je er blij mee bent
De ouwe koelvries combi van 25 jaar eruit…dat scheelde al in verbruik.quote:Op woensdag 24 april 2024 19:13 schreef Vanyel het volgende:
Ik vroeg net aan de Liebherr site wat ze van mijn koelvries vinden. Die blijkt meer dan 25 jaar oud en ze zeggen dat ik de komende 10 jaar maximaal 1564 euro kan besparen door hem te vervangen.
Ik vind dat eigenlijk best wel tegenvallen.
Ook irri dat ze niet vroegen wat mijn stroom kost trouwens. Nu heb ik eigenlijk nog geen idee om hoeveel geld het echt gaat.
En best wat minder. Vooral het vriesdeel, heb er nog steeds moeite mee, ding is iedere keer overvolquote:Op woensdag 24 april 2024 22:56 schreef AnneX het volgende:
[..]
De ouwe koelvries combi van 25 jaar eruit…dat scheelde al in verbruik.
Daarna de Liebherr vervangen van 2006 na 14 jaar idem!
Alleen jammer dat ze zou zuinig zijn omdat de zij- en achterwanden dikker zijn vanwege isolatie. Er kan minder in.![]()
En het werd een Bosch omdat er geen ander de juiste inbouwmaten had.![]()
Vanavond gerepeteerd met een professionele zangeres voor de as. optredens.
Dan kan de Zangjuf ons dirigeren. Eerder zong zij de lead. Klonk goed. 🎶
Je doet het voor het milieu hèquote:Op donderdag 25 april 2024 06:46 schreef Vanyel het volgende:
En dat voor 150 euro per jaar, vind ik karig. Een nieuwe is ook bepaald niet gratis.
17°C en pas regen tegen 17:00, dan zijn Willy en consorten allang weer opgebokt.quote:Op woensdag 24 april 2024 23:10 schreef AnneX het volgende:
Oei…zaterdag Koningsdag een drupje regen en 16o.
Helemaal wat Blues zegt dus. Als ik zie wat het onderhoud aan mijn ouders huis kost dan is dat echt een niet te verwaarlozen kostenpost hoor.quote:Op woensdag 24 april 2024 17:47 schreef Blues het volgende:
Ik heb altijd kamers en woningen (sociaal en deze woning vrije sector)gehuurd, nooit gekocht, het geeft me een 'vrij' gevoel of zoiets. En het is in mijn leven ook 'zo gelopen'.
Bovendien vind ik het fijn dat de grote klussen en onderhoud in handen van de wbv is.
Ik wek die stroom driekwart van de tijd zelf vrij milieuvriendelijk op met mijn zonnepanelen. Dus dat argument gaat ook al niet op.quote:
wie kan dat betalen?quote:Op woensdag 24 april 2024 19:33 schreef Kaatje1 het volgende:
Jeez RTL nieuws. Huurwoning van 60m2 (weet niet waar) 1900 euro per maand
Die persoon ook niet, die deelde het met een vriend.quote:
Geen idee of het Domesta is, maar die staan sowieso wel goed bekend.quote:Op donderdag 25 april 2024 08:54 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Dan hebben jullie echt veel geluk met de wbv @:isabeau Je leest vaak heel anders
Ontzettend fijn dat dat allemaal gedaan is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
Ahh, die hoeft maar 1x per dag toch? Zou heel fijn zijn voor jullie als dat kan!quote:Op donderdag 25 april 2024 10:48 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen
Wij mogen vanmiddag ook weer met een kat naar de dierenarts. De laatste paar weken zijn we er wel echt te vaak geweest.
Dit is een oriënterende afspraak om te kijken of we naar een ander medicijn kunnen overstappen. Maar op een of andere manier vind ik het toch wel spannend. Zeker als ze zijn bloed weer gaan onderzoeken.
Yepquote:Op donderdag 25 april 2024 10:52 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ahh, die hoeft maar 1x per dag toch? Zou heel fijn zijn voor jullie als dat kan!
Maar dat het nooit van jullie wordt is natuurlijk wel hoe dat betaald wordt. Als ik de afgelopen 15 jaar gehuurd had ipv gekocht, dan waren de Spanje-plannen er niet geweest. En straks wonen we, zodra we wat gevonden hebben, zonder woonlasten en van het geld dat overblijft gaan we de elektra en het stoken 'gratis' maken voor de komende kwart eeuw.quote:Op donderdag 25 april 2024 08:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Helemaal wat Blues zegt dus. Als ik zie wat het onderhoud aan mijn ouders huis kost dan is dat echt een niet te verwaarlozen kostenpost hoor.
Afgelopen jaar hier:
* alles buiten en binnen geschilderd
* nieuwe voordeur (een echt stevige)
* nieuwe betegeling, lampen, brandwerende materialen, deur in de berging (zou je anders vve bijdrage voor moeten betalen)
* balkon nieuwe railing + opgeknapt
* zonnepanelen
* nieuwe boiler
* nieuwe dubbele ramen overal
* nieuw verwarmingssysteem
* nieuwe ventilatie in het hele huis + apart systeem ventilatie keuken
* een mooie inductiekookplaat
Dat was 0 euro huurverhoging. Nou ja, +5,5% nu, maar dat krijgt blijkbaar iedereen.
En de afgelopen 12 jaar een nieuwe keuken, badkamer en wc gekregen. Het is natuurlijk niet van ons en wordt ook nooit van ons. En er is geen tuinMaar de huur is echt laag en het huis is best fijn. De ligging vind ik ook prima, ik ben na 2 minuten lopen in een mooi groot park (1 van de 2 hier in de stad).
Alleen maar voordelen. Behalve mss je tuin.quote:Op donderdag 25 april 2024 08:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Helemaal wat Blues zegt dus. Als ik zie wat het onderhoud aan mijn ouders huis kost dan is dat echt een niet te verwaarlozen kostenpost hoor.
Afgelopen jaar hier:
* nieuwe betegeling, lampen, brandwerende materialen, deur in de berging (zou je anders vve bijdrage voor moeten betalen)
* zonnepanelen
* nieuwe boiler
* een mooie inductiekookplaat
Dat was 0 euro huurverhoging. Nou ja, +5,5% nu, maar dat krijgt blijkbaar iedereen.
En de afgelopen 12 jaar een nieuwe keuken, badkamer en wc gekregen. Het is natuurlijk niet van ons en wordt ook nooit van ons. En er is geen tuinMaar de huur is echt laag en het huis is best fijn. De ligging vind ik ook prima, ik ben na 2 minuten lopen in een mooi groot park (1 van de 2 hier in de stad).
Fuck das veelquote:Op donderdag 25 april 2024 10:42 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik heb de brief inmiddels ook binnen, krijg ook de max erbij, dus ga nu naar ¤1424. Da's inclusief huur zonnepanelen, dus mn maandlasten voor elektra zijn wel nul in elk geval zolang mn huidige contract vaststaat, dus dat scheelt een beetje.
Ik krijg dan wel 114m2 tussenwoning met 60m2 tuin op 10 min fietsen van centrum Utrecht, dus ik mag wat prijs-kwaliteit verhouding betreft echt niet klagen. Soortgelijke woningen kunnen ze idd ook rustig voor ¤2000 erop zetten.
Okay dat zijn kostenquote:Op donderdag 25 april 2024 08:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Afgelopen jaar hier:
Dat kost geld, maar zijn eerder een investering, want dat gaat je geld opleveren aan energiebesparingquote:* zonnepanelen
* nieuwe boiler
Wonen kost nu eenmaal geld.quote:* een mooie inductiekookplaat
Ik merk dat ik het onderwerp sowieso niet zo boeiend vindquote:Op donderdag 25 april 2024 11:12 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik merk wel vaak bij gesprekken over woningen dat mensen een beetje in aandacht of interesse 'afhaken' als blijkt dat je 'maar' in een huurhuis woont.
Er zijn een paar collega's die een huis gekocht hebben (of hun kinderen) en dat wordt UITGEBREID met alle details van alles verteldquote:Op donderdag 25 april 2024 11:21 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik merk dat ik het onderwerp sowieso niet zo boeiend vindkennelijk hebben wij nu een leeftijd waarop dit HET gespreksonderwerp is onder vrienden, maar ik moet echt mijn best doen om dan te blijven luisteren.
Naja als je dak lekt en je moet nadenken hoe je bijna 30k gaat aftikken voor een nieuw, is dat best iets wat je bezig kan houdenquote:Op donderdag 25 april 2024 11:21 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik merk dat ik het onderwerp sowieso niet zo boeiend vindkennelijk hebben wij nu een leeftijd waarop dit HET gespreksonderwerp is onder vrienden, maar ik moet echt mijn best doen om dan te blijven luisteren.
quote:Op donderdag 25 april 2024 11:37 schreef Blues het volgende:
[..]
Er zijn een paar collega's die een huis gekocht hebben (of hun kinderen) en dat wordt UITGEBREID met alle details van alles verteld![]()
Oja als er serieuze dingen kapot zijn/of als er zorgen zijn snap ik dat je daar over wil praten. Ik had het meer over momenten dat er echt niets te melden is en dan nog uren over een huis kunnen praten.quote:Op donderdag 25 april 2024 11:38 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Naja als je dak lekt en je moet nadenken hoe je bijna 30k gaat aftikken voor een nieuw, is dat best iets wat je bezig kan houden(mij niet hoor, ik had daar natuurlijk braaf voor gespaard, maar dat terzijde).
Hoe gaat ie met jou?quote:Op donderdag 25 april 2024 11:38 schreef Vanyel het volgende:
Naja als je dak lekt en je moet nadenken hoe je bijna 30k gaat aftikken voor een nieuw, is dat best iets wat je bezig kan houden(mij niet hoor, ik had daar natuurlijk braaf voor gespaard, maar dat terzijde).
Ik vind het sowieso altijd een beetje gek als mensen zulke dingen zo uitgebreid bespreken terwijl het iemand uit hun omgeving is.quote:Op donderdag 25 april 2024 11:37 schreef Blues het volgende:
[..]
Er zijn een paar collega's die een huis gekocht hebben (of hun kinderen) en dat wordt UITGEBREID met alle details van alles verteld![]()
Ehm, als het geen Opel is komt iedereen naar buiten en even kijken. Als het een Opel is dan kijken mensen meewarig.quote:Op donderdag 25 april 2024 12:10 schreef Myraela het volgende:
Oh, en ik kwam laatst weer achter een verschil tussen mijn eigen familie en m'n schoonfamilie. Bij mijn schoonfamilie komt iedereen dus het huis uit om een nieuwe auto te komen bekijken. Bij mijn familie horen het gewoon een keer aan en krijg je een 'oh tof' en misschien wat vragen als er iemand oprecht geïnteresseerd is. Soms voel ik mezelf erg ongeïnteresseerd als ik niet naar buiten ga om te kijken, maar voor mij is elke auto gewoon een auto.
Wat is bij jullie normaal?
Ow wij maakten pas ook die fout om niet naar de nieuwe auto van mijn schoonouders te gaan kijkenquote:Op donderdag 25 april 2024 12:10 schreef Myraela het volgende:
Oh, en ik kwam laatst weer achter een verschil tussen mijn eigen familie en m'n schoonfamilie. Bij mijn schoonfamilie komt iedereen dus het huis uit om een nieuwe auto te komen bekijken. Bij mijn familie horen het gewoon een keer aan en krijg je een 'oh tof' en misschien wat vragen als er iemand oprecht geïnteresseerd is. Soms voel ik mezelf erg ongeïnteresseerd als ik niet naar buiten ga om te kijken, maar voor mij is elke auto gewoon een auto.
quote:Op donderdag 25 april 2024 12:22 schreef MadMaster het volgende:
Waarschuwing voor @:sarabi en andere bierfreaks:
[ afbeelding ]
Niet? Het staat wel leuk toch?quote:Op donderdag 25 april 2024 12:24 schreef Sarabi het volgende:
[..]dat shirt gaan we dus niet aantrekken
Wat is er tegen Opel?quote:Op donderdag 25 april 2024 12:18 schreef fietsie het volgende:
Ehm, als het geen Opel is komt iedereen naar buiten en even kijken. Als het een Opel is dan kijken mensen meewarig.
Namen die het je kwalijk?quote:Op donderdag 25 april 2024 12:24 schreef Sarabi het volgende:
Ow wij maakten pas ook die fout om niet naar de nieuwe auto van mijn schoonouders te gaan kijken
Veelquote:
Meestal wel even kijken.quote:Op donderdag 25 april 2024 12:10 schreef Myraela het volgende:
quote:Op donderdag 25 april 2024 10:19 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Geen idee of het Domesta is, maar die staan sowieso wel goed bekend.
Ik heb laatst een aantal artikelen gelezen over huurappartementen in het westen, vocht, schimmel, t waait in huis etc En als het een of twee waren maar hele huizenblokken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Warrig spreekuur, een voormalige tolk kwam langs, wij blij en bijpraten maar ook bewoners blij en bijpraten.
Ook een bewoner die heel boos was en bijna verwijderd werd. Is een verschrikkelijke vent waar je ook beter een rondje om heen moet lopen.
En een meneer die na een klaagzang omdat wij (doen we niet) hem geen werk gaven. Verteld dat ik ook geen werk heb en nú vrijwilligerswerk doe, en de tolk ook, toen viel hij stil (vrijwilligerswerk is een onbekend begrip)We have far more in common than that which devides us..
Een GSi is best leuk. En zo'n Senator, Ascona, Manta en dat doet ouwe meuk is ook wel gaaf.quote:Op donderdag 25 april 2024 12:34 schreef fietsie het volgende:
[..]
Veel![]()
Het beperkt zich ook niet tot mijn familie, ik ken er heel veel waar het zo werkt.
Men vergeeft het mij wel (geen rijbewijs geen auto) maar echt ik ken mensen die van iedereen in de wijde omgeving weet wat die voor auto heeft, wat het nummerbord is en (bijvoorbeeld) of er een trekhaak zit. Ook wel hier in de flat weten sommigen wel wat voor auto iemand heeft maar niet in welk appartement die woont, laat staan hoe de persoon heet (en ik mis altijd een nieuwe auto, joh, die heb ik al een half jaar geleden ingeruildquote:Op donderdag 25 april 2024 12:10 schreef Myraela het volgende:
Nou, hum.quote:
Bij ons interesseert het niemand bijzonder veel. Van mijn schoonfamilie krijg ik zelfs foto's geappt.quote:Op donderdag 25 april 2024 12:10 schreef Myraela het volgende:
Brrrrr, in de auto van iemand anders rijden zou ik echt niet durven.quote:Op donderdag 25 april 2024 12:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Meestal wel even kijken.
Toen m'n oom net z'n G-klasse had gaf ie me de sleutels, joah bekijk maar even. Want ja, ik vond een G klasse echt gaaf. Toen ik weer binnen kwam was het "ja gvd, ik geef je toch geen sleutels mee om alleen te kijken!"![]()
[ afbeelding ]
G350 korte wiel basis, final edition. Gaaf ding. In NL nieuw ¤180.000, maar als demo met een paar duizend kilometer in Duitsland ongeveer de helft. Die op de foto is vorige maand voor ¤75.000 verkocht, niet heel afschrijving in 11 jaar tijd
Qua techniek wel heel gaaf. Hoge/lage gearing, 3 differentielen. Ladder chassis.quote:Op donderdag 25 april 2024 13:10 schreef Myraela het volgende:
[..]
Brrrrr, in de auto van iemand anders rijden zou ik echt niet durven.Ik durf op het moment niet eens in onze eigen te rijden. Eerste ritje moet m'n man echt even mee.
Ziet er niet uit als een hele spannende auto, maar volgens mij zijn ze er in het Gooi ook fan van.
Een auto is voor mij niet meer dan zoiets als bijv. een wasmachine. Het heeft een functie en dat moet het doen. Wasmachines van anderen bekijk ik ook niet.quote:Op donderdag 25 april 2024 12:10 schreef Myraela het volgende:
Goeie shit is hetquote:Op donderdag 25 april 2024 13:07 schreef Vanyel het volgende:
Nou, hum.
Ik weet niet wat er in zo'n chemoinfuus zit, maar het biedt niet echt veel plezier en zonneschijn. Het doet wat het moet doen, maar ik hoop wel dat alle extraatjes die ik erbij cadeau krijg nog weggaan.
Gelukkig niet zo lang meer.
quote:Op donderdag 25 april 2024 13:58 schreef Vanyel het volgende:
Hij feliciteert je met je penisverlenging.
Wij rijden al honderd jaar in onze Fiat Puntoquote:Op donderdag 25 april 2024 14:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]![]()
Kun je eten met een Michelin restaurant ook wel zo noemen. De een eet net zo lief in een eetcafé, en jij zult waarschijnlijk geen waarde hechten aan het verschil tussen een E-klasse en een Dacia
Goed om ook te vertellen! Wat een enorme cultuurverschillen ook he.quote:Op donderdag 25 april 2024 12:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Warrig spreekuur, een voormalige tolk kwam langs, wij blij en bijpraten maar ook bewoners blij en bijpraten.
Ook een bewoner die heel boos was en bijna verwijderd werd. Is een verschrikkelijke vent waar je ook beter een rondje om heen moet lopen.
En een meneer die na een klaagzang omdat wij (doen we niet) hem geen werk gaven. Verteld dat ik ook geen werk heb en nú vrijwilligerswerk doe, en de tolk ook, toen viel hij stil (vrijwilligerswerk is een onbekend begrip)
Ja ik rij ook niets duurs. En lijkt we ook wel leuk om deze Clio af te rijden.quote:Op donderdag 25 april 2024 14:28 schreef Blues het volgende:
[..]
Wij rijden al honderd jaar in onze Fiat PuntoFijne auto.
Ik ben een dochter van een garagehouder, dus opgegroeid met auto's, vind het 'wel leuk' om te bekijken, maar niet uitgebreid.
Vroegah wist ik precies uit welk jaar een kenteken kwam. Dat ben ik kwijt. En ik weet ook niet meer elke auto/merk/soort e.d.
Zwart is niet mijn kleurquote:
Niet dat we gehoord hebben, maar achteraf vonden we het wel onbeleefd van onszelf omdat we weten hoe belangrijk hun het vinden.quote:Op donderdag 25 april 2024 12:30 schreef Myraela het volgende:
[..]
Wat is er tegen Opel?
[..]
Namen die het je kwalijk?
Mijn moeder huurt van a.s.r. een seniorenwoning van 64 m2 met een klein balkon (en zonder berging) voor >¤1100.quote:Op donderdag 25 april 2024 09:20 schreef AnneX het volgende:
Uit mijn bed gevallen…de technicus voor de wasmachine stond om half acht voor de deur.
Het was dat mnX het grint hoorde kraken en het busje zag staan.
Net op tijd beneden om (aangekleed) de deur te openen. Uurtje later weer weg.
Wat vind ik “Het Leven” af en toe knap ingewikkeld met onderhoud van allerlei hh. machines. Pffft.
Nou ja, Alles heeft onderhoud nodig: het Leven en de Liefde.
Een biebcollega huurt van een maatschappij asr en onlangs ook het hele pakket wat Isa beschrijft. De nieuwe warmtepomp moet nog wel vervangen worden vanwege een fabrieksfoutje.
Nieuwe keuken volgt nog.
De huur is wel fors - vind ik - voor een eensgezinwoning met garage.
Iets van ¤ 1000,—
Imo niet vergelijkbaar. Wel in dat de een zijn geld graag aan A uitgeeft en de ander aan B, en dat het je persoonlijk plezier kan geven. Niet in hoe het gebruikt wordt als statussymbool.quote:Op donderdag 25 april 2024 14:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]![]()
Kun je eten met een Michelin restaurant ook wel zo noemen. De een eet net zo lief in een eetcafé, en jij zult waarschijnlijk geen waarde hechten aan het verschil tussen een E-klasse en een Dacia
Klopt. Maar goed, niet iedereen zal het zien als statussymbool, genoeg die het zelf ook mooi vinden en plezier er dan ondervinden.quote:Op donderdag 25 april 2024 14:41 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Imo niet vergelijkbaar. Wel in dat de een zijn geld graag aan A uitgeeft en de ander aan B, en dat het je persoonlijk plezier kan geven. Niet in hoe het gebruikt wordt als statussymbool.
Wijven zijn mooie accessoires tochquote:Op donderdag 25 april 2024 14:48 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Klopt. Maar goed, niet iedereen zal het zien als statussymbool, genoeg die het zelf ook mooi vinden en plezier er dan ondervinden.
Overigens vraag ik me af of "de nieuwe rijken" (influencers en andere nietsnutten) enorme kreeften en dure wijven* wijnen niet ook als statussymbool gebruiken
*Autocorrect
Poezekinderen houden Julie wel bezig he(en je portemonnee ook)quote:Op donderdag 25 april 2024 14:39 schreef Sarabi het volgende:
Nou we zijn weer thuis van de dierenarts. Even het bloedonderzoek afwachten maar als dat goed zit dan gaan we denk ik het nieuwe medicijn tegen suikerziekte proberen.
De eerste paar weken zijn dan wel erg intensief met allerlei testen.
Ja, sinds afgelopen juni helemaal. Maar eigenlijk ook al het jaar daarvoor.quote:Op donderdag 25 april 2024 14:59 schreef Blues het volgende:
[..]
Poezekinderen houden Julie wel bezig he(en je portemonnee ook)
Alles wat flies, floats en fucks kun je beter huren.quote:
Dat is de Mercedes Drugsdealer klasse. En als je echt geen vrienden maakt is'ie ook met twee duims dikke kogelvrije ramen te krijgen.quote:Op donderdag 25 april 2024 13:10 schreef Myraela het volgende:
[..]
Brrrrr, in de auto van iemand anders rijden zou ik echt niet durven.Ik durf op het moment niet eens in onze eigen te rijden. Eerste ritje moet m'n man echt even mee.
Ziet er niet uit als een hele spannende auto, maar volgens mij zijn ze er in het Gooi ook fan van.
True, naar ik vind het fijn als iemand even de knopjes een keer kan aanwijzen, die zijn toch vaak anders. Maar ik heb m’n eerste ritje gemaakt. Het is eigenlijk te makkelijk om van schakelen naar automaat te gaan.quote:Op donderdag 25 april 2024 13:27 schreef derLudolf het volgende:
En waarom zou je dat niet durven? Je hebt toch een rijbewijsen als ik geen vertrouwen zou hebben in de rijkunsten van iemand anders krijgen ze m'n sleutels ook niet.
quote:Op donderdag 25 april 2024 16:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dat is de Mercedes Drugsdealer klasse. En als je echt geen vrienden maakt is'ie ook met twee duims dikke kogelvrije ramen te krijgen.
Even spuit 11quote:Op vrijdag 19 april 2024 11:20 schreef gcjoel het volgende:
[..]
De zorg in Spanje is vooral ook weer typisch spaans. Veel wachten![]()
Je hebt eigenlijk wel een verzekering nodig wil je goede zorg krijgen. De publieke zorg is echt duidelijk minder.
Je zal als vrouw je auto maar ophalen…quote:Op donderdag 25 april 2024 13:58 schreef Vanyel het volgende:
Hij feliciteert je met je penisverlenging.
Als ze in Amsterdam zoiets doen dan heb je weer een dikke rel.quote:Op donderdag 25 april 2024 17:54 schreef derLudolf het volgende:
Ik kan het online niet vinden, maar Easytoys heeft in en rondom best wel goeie reclame in en rondom Emmen in de bushokjes
"I ❤️ MEmmen"
In het kader van promotie en zo van Emmen rondom Koningsdag, want op oranje achtergrond.
Helaas zijn de bloedwaarden niet goed genoegquote:Op donderdag 25 april 2024 10:52 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ahh, die hoeft maar 1x per dag toch? Zou heel fijn zijn voor jullie als dat kan!
Ach wat jammer ditquote:Op donderdag 25 april 2024 18:27 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Helaas zijn de bloedwaarden niet goed genoeg
quote:Op donderdag 25 april 2024 18:27 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ja, stiekem hadden we toch wat hoop gekregen.quote:
Doorgaan zoals de laatste 10 maanden. 2maal daags een insuline-injectie.quote:
En dan over een maar maanden weer testen?quote:Op donderdag 25 april 2024 19:24 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ja, stiekem hadden we toch wat hoop gekregen.
[..]
Doorgaan zoals de laatste 10 maanden. 2maal daags een insuline-injectie.
Ohh ik had je vorige post over de waarden afwachten geliket voor ik deze zag. Wat shit zegquote:Op donderdag 25 april 2024 18:27 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Nee, hier houdt het op als het om het nieuwe medicijn gaat. Helaas.quote:Op donderdag 25 april 2024 19:43 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En dan over een maar maanden weer testen?
Achja op deze manier gaat het ook. We moeten alleen heel ons leven er om heen plannen.quote:Op donderdag 25 april 2024 19:44 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ohh ik had je vorige post over de waarden afwachten geliket voor ik deze zag. Wat shit zeg![]()
Een collega van mij (met 10 miljoen katten 😉) heeft ook een suikerkat, vanaf het begin al volgens mij, en die gaat ook mee op vakantie of mee logeren en ook wel mee op bezoek 😳quote:Op donderdag 25 april 2024 19:49 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Nee, hier houdt het op als het om het nieuwe medicijn gaat. Helaas.
[..]
Achja op deze manier gaat het ook. We moeten alleen heel ons leven er om heen plannen.
Ja, jullie komen er zo vast ook wel uit, maar ik had het jullie zo gegund weer iets meer "bewegingsvrijheid" terug te krijgenquote:Op donderdag 25 april 2024 19:49 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Nee, hier houdt het op als het om het nieuwe medicijn gaat. Helaas.
[..]
Achja op deze manier gaat het ook. We moeten alleen heel ons leven er om heen plannen.
Aww het is ook allemaal niet niets zo'n narcose en een vreemde plek.quote:Op donderdag 25 april 2024 19:51 schreef vlindertje89 het volgende:
Mijn meneer was uiteindelijk pas om 14.45 aan de beurt vanmiddag, was een spoedje tussendoor gekomen. Om 17u kon ik hem ophalen. Aan de telefoon had de dierenarts gezegd dat hij lief was geweest en snel ging slapen, en toen dacht ik al, lief kan ik me niet helemaal voorstellen. Toen ik 'm kwam ophalen vertelden de assistentes dat ie steeds bozer werd naar mate de narcose uitwerkte, en hij zat inderdaad grommend en blazend in zn hokje helemaal verstopt in zn dekentje
zelfs bij mij. Assistente hem uit voorzorg met handschoenen in het mandje gestopt, maar zei wel dat hij vooral veel geluid maakt maar geen enkele keer echt iets gedaan heeft qua uithalen of bijtpoging ofzo. Eenmaal in de mand was het grommen etc direct over. Thuis wel nog heel wiebelig en stilletjes, inmiddels na paar keer kleine hapjes eten en wat langer de tijd sinds narcose uitgewerkt gaat t al wat beter. Hij ligt nu op mn schoot te slapen
. Wel lief, elke keer als ik weg liep (wc, even koken) kwam hij zn mandje uit en kwam ie naast me zitten
. Moesten twee tandjes getrokken worden, dierenarts was helemaal enthousiast over de röntgenfoto's haha, de tandresorptie was daar goed op te zien. Zelf ook mogen kijken, zag er inderdaad tof uit (als in: interessant tof, voor kat zielig natuurlijk)!
/Dagboek
Ik denk dat we daar onze kat geen plezier mee doen. Maar wel heel tof als dat kan!quote:Op donderdag 25 april 2024 19:53 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Een collega van mij (met 10 miljoen katten 😉) heeft ook een suikerkat, vanaf het begin al volgens mij, en die gaat ook mee op vakantie of mee logeren en ook wel mee op bezoek 😳
Oja we zijn ook niet de types die perse op vakantie of hele avonden/nachten weg moeten.quote:Op donderdag 25 april 2024 19:57 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ja, jullie komen er zo vast ook wel uit, maar ik had het jullie zo gegund weer iets meer "bewegingsvrijheid" terug te krijgen
Daarom gaat "ik betaal X huur, maar ik krijg geen hypotheek voor 75% van X en dat is belachelijk en discriminatie en alles is de schuld van Rutte" in veel gevallen ook niet op. Wij hebben ruim 20 jaar geleden gekocht, maar zou best willen huren.quote:Op donderdag 25 april 2024 08:20 schreef Isabeau het volgende:
Ik wilde je net een foto sturen.quote:Op donderdag 25 april 2024 13:09 schreef Vanyel het volgende:
Bij ons interesseert het niemand bijzonder veel. Van mijn schoonfamilie krijg ik zelfs foto's geappt.
Die interesseren me dan ook niet bijzonder veel.
quote:Op donderdag 25 april 2024 20:25 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik wilde je net een foto sturen.
Als het zo moet
En ingeschreven voor de Nieuwsbrief voor nieuw huur project, vrije vestiging en in de buurt.quote:Op donderdag 25 april 2024 20:20 schreef Queller het volgende:
[..]
Daarom gaat "ik betaal X huur, maar ik krijg geen hypotheek voor 75% van X en dat is belachelijk en discriminatie en alles is de schuld van Rutte" in veel gevallen ook niet op. Wij hebben ruim 20 jaar geleden gekocht, maar zou best willen huren.
Nou ja zeg! Onze Fritz was vandaag bij de DA voor het zelfde. Ik heb ook de foto's gezien. Bizar. Twee hoektanden en twee heel kleine kiesjes eruit. Hij was heel lief geweest, niemand verwond (hij heeft nogal een reputatie, maar kan het blijkbaar ook zonder geweld).quote:Op donderdag 25 april 2024 19:51 schreef vlindertje89 het volgende:
Mijn meneer was uiteindelijk pas om 14.45 aan de beurt vanmiddag, was een spoedje tussendoor gekomen. Om 17u kon ik hem ophalen. Aan de telefoon had de dierenarts gezegd dat hij lief was geweest en snel ging slapen, en toen dacht ik al, lief kan ik me niet helemaal voorstellen. Toen ik 'm kwam ophalen vertelden de assistentes dat ie steeds bozer werd naar mate de narcose uitwerkte, en hij zat inderdaad grommend en blazend in zn hokje helemaal verstopt in zn dekentje
zelfs bij mij. Assistente hem uit voorzorg met handschoenen in het mandje gestopt, maar zei wel dat hij vooral veel geluid maakt maar geen enkele keer echt iets gedaan heeft qua uithalen of bijtpoging ofzo. Eenmaal in de mand was het grommen etc direct over. Thuis wel nog heel wiebelig en stilletjes, inmiddels na paar keer kleine hapjes eten en wat langer de tijd sinds narcose uitgewerkt gaat t al wat beter. Hij ligt nu op mn schoot te slapen
. Wel lief, elke keer als ik weg liep (wc, even koken) kwam hij zn mandje uit en kwam ie naast me zitten
. Moesten twee tandjes getrokken worden, dierenarts was helemaal enthousiast over de röntgenfoto's haha, de tandresorptie was daar goed op te zien. Zelf ook mogen kijken, zag er inderdaad tof uit (als in: interessant tof, voor kat zielig natuurlijk)!
/Dagboek
Goed punt. Maar ik heb wel een gaaf-gheyle autoquote:Op donderdag 25 april 2024 20:27 schreef Vanyel het volgende:
![]()
Jij bent mijn autofotograferende schoonfamilie niet
Dat moest ik opzoeken, best wel gaafquote:Op donderdag 25 april 2024 20:46 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb vandaag op een manitou door de binnenstad gereden.
Pittig, maar wat mooi dat het jullie lukt qua planningquote:Op donderdag 25 april 2024 19:24 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ja, stiekem hadden we toch wat hoop gekregen.
[..]
Doorgaan zoals de laatste 10 maanden. 2maal daags een insuline-injectie.
Ach, het popjequote:Op donderdag 25 april 2024 19:51 schreef vlindertje89 het volgende:
/Dagboek
Hejje nog zoeen lekkere auto dan?quote:Op donderdag 25 april 2024 20:25 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik wilde je net een foto sturen.
Als het zo moet
Verreiker of hefturk? Met 5 mei in Wageningen waren het veel Manitu ruwterrein heftrucks die rondreden. Eentje was "Maniteun" genoemd, stond er ook achteropquote:Op donderdag 25 april 2024 20:46 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb vandaag op een manitou door de binnenstad gereden.
Ja, nou ja, echt. Ik heb zo gemiddeld na 2 jaar de kriebels. Dan wil ik een andere. Deze heb ik al meer dan 3 jaar en nog steeds vind ik het een lekker ding. Super stabiel, pittig, trilt niet, kraakt niet, pruttelt niet. En zo'n lekker dingquote:Op donderdag 25 april 2024 21:12 schreef Cat-astrophe het volgende:
Hejje nog zoeen lekkere auto dan?![]()
Ja joh, arme kerel. Maar dat gebit was echt aan onderhoud toe. Nog twee dagen en dan is ie een compleet blij ei. Het moet maar even.quote:En Fritz ook al zo’n arm popje
Ja natuurlijk. Gelijk een pet gekocht met ruitjes, gesolliciteerd als basisschool-concierge en gestopt met in mijn spiegels kijken tijdens het rijden.quote:
Mooi blauw!quote:Op donderdag 25 april 2024 21:19 schreef Queller het volgende:
[..]
Ja, nou ja, echt. Ik heb zo gemiddeld na 2 jaar de kriebels. Dan wil ik een andere. Deze heb ik al meer dan 3 jaar en nog steeds vind ik het een lekker ding. Super stabiel, pittig, trilt niet, kraakt niet, pruttelt niet. En zo'n lekker ding
[..]
Ja joh, arme kerel. Maar dat gebit was echt aan onderhoud toe. Nog twee dagen en dan is ie een compleet blij ei. Het moet maar even.
Nou, daar zeg je zoiets... Ik heb jaren Opel gereden, want personeelskorting. We mochten er drie per jaar onder die regeling kopen. Dus elk jaar inruilen, net voor de kleine beurt. Geen (nou ja amper) afschrijving, want personeelskorting. Tot de belastingdienst ineens bedacht dat dat loon in natura was. Toen was het niet zo leuk meer.quote:
Nou, vind je nietquote:
Nee hoor, al zou zo'n autootje voor mij aanvoelen als of ik een trainingsjasje van een 10 jarige zou aantrekkenquote:Op donderdag 25 april 2024 21:28 schreef Queller het volgende:
Ik draaf door hè... Het was grappig als ik het niet meende![]()
Da's denk ik de bestel met het meest aantal verschillende wederverkopende merken wat ooit verkocht is.quote:Op donderdag 25 april 2024 21:30 schreef Lonaa het volgende:
Ik stap over 5 minuten in een zwarte Opel Vivaro met Heel Veel Verschillende Issues.
De baas moet m eigenlijk weg doen, want er is _altijd_ wat met dat ding.quote:Op donderdag 25 april 2024 21:31 schreef fietsie het volgende:
[..]
Da's denk ik de bestel met het meest aantal verschillende wederverkopende merken wat ooit verkocht is.
Ahja maar dan heb je wel lekker overzicht over de weg, van boven.quote:Op donderdag 25 april 2024 21:31 schreef Lonaa het volgende:
Wat betreft "een jas aantrekken", ik rij dus al sinds dag 1 zo weg in de bus van W. Da's een dikke Renault Master, in mooi grijs.
Mijn hele familie werkte in de auto's. Allemaal in verschillende merken. Ik heb zo ongeveer alles gereden (qua uitvoering, formaat, vermogen, klasse) maar heb zelf nooit een grote auto gewild. Ik hou van het kleine. Sowieso heb ik maar heel zelden passagiers; in een grote auto vervoer ik vooral lucht en ruimte.quote:Op donderdag 25 april 2024 21:29 schreef fietsie het volgende:
Nee hoor, al zou zo'n autootje voor mij aanvoelen als of ik een trainingsjasje van een 10 jarige zou aantrekken
We overwegen er een camper van te bouwen als ie afgeschreven is cq als er een grotere bus moet komen.quote:Op donderdag 25 april 2024 21:32 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ahja maar dan heb je wel lekker overzicht over de weg, van boven.
Ben al eens naar Jokkmokk gereden in zo'n Master
In een bus rijden vind ik wel stoer. Dan voel ik me vrachtwagenchauffeurquote:Op donderdag 25 april 2024 21:31 schreef Lonaa het volgende:
Wat betreft "een jas aantrekken", ik rij dus al sinds dag 1 zo weg in de bus van W. Da's een dikke Renault Master, in mooi grijs.
Die met die lichtschakelaar van de Gamma in creme wit ?quote:Op donderdag 25 april 2024 21:33 schreef Lonaa het volgende:
En ik blijf een zwak houden voor mijn framboosrode Suzuki Swift uit '96.
Maar ja
Zeker in zo'n Master.quote:Op donderdag 25 april 2024 21:34 schreef Queller het volgende:
[..]
In een bus rijden vind ik wel stoer. Dan voel ik me vrachtwagenchauffeur
Die.quote:Op donderdag 25 april 2024 21:35 schreef fietsie het volgende:
[..]
Die met die lichtschakelaar van de Gamma in creme wit ?
Bij ons allemaal?quote:Op donderdag 25 april 2024 21:18 schreef fietsie het volgende:
Ik kan ook wel even komen voorrijden met mijn nieuwe auto... net opgehaald
Enjoyquote:Op donderdag 25 april 2024 21:37 schreef Lonaa het volgende:
Goed, gotta go. Ik hoop voor 04:00 in bed te liggen straks. That would be great.
Renault, Nissan, Fiat, Opel?quote:Op donderdag 25 april 2024 21:31 schreef fietsie het volgende:
[..]
Da's denk ik de bestel met het meest aantal verschillende wederverkopende merken wat ooit verkocht is.
Een verhoogde en verlengde Mercedes in een smal straatje in één vloeiende beweging achteruit in een garage parkeren waar je links en rechts net 1o cm speling hebt. Dan voel je je toch dágen aan een stuk helemaal baas. Ik ben niet de grootste en kon er amper zonder trapje in komen, maar was - als ik eenmaal zat - helemaal het heertjequote:Op donderdag 25 april 2024 21:35 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Zeker in zo'n Master.Da's de grootste bus waar ik in rij momenteel. (los van af en toe een gehuurde bakwagen). Naast de Vivaro zit ik ook met regelmaat in een Traffic, die rijdt ook erg prettig.
Het crosskarretje bij m'n cateringwerk is een Fiat Doblo. Daar cross ik ook wel lekker in.
Wat toevallig! Jij ook beterschap voor jouwe!quote:Op donderdag 25 april 2024 20:32 schreef Queller het volgende:
[..]
Nou ja zeg! Onze Fritz was vandaag bij de DA voor het zelfde. Ik heb ook de foto's gezien. Bizar. Twee hoektanden en twee heel kleine kiesjes eruit. Hij was heel lief geweest, niemand verwond (hij heeft nogal een reputatie, maar kan het blijkbaar ook zonder geweld).
Beterschap aan jouw meneer!
Als je de voorkant de juiste kant op stuurt, volgt de rest vanzelf. Het is alleen wat lastig met parkeren; die enorme pooierbakken steken altijd uit.quote:
Master nog nooit in gereden. Bij Ducato/Boxer/Jumper zit de pook ongelukkig tegen m'n knie. Iveco Dialy rijdt ook erg goed, sterke motoren. Meeste kilometers met een Sprinter gemaakt overigens.quote:Op donderdag 25 april 2024 21:35 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Zeker in zo'n Master.Da's de grootste bus waar ik in rij momenteel. (los van af en toe een gehuurde bakwagen). Naast de Vivaro zit ik ook met regelmaat in een Traffic, die rijdt ook erg prettig.
Het crosskarretje bij m'n cateringwerk is een Fiat Doblo. Daar cross ik ook wel lekker in.
Ik moet vooral nog even ontdekken wat de kleurtjes in de achteruitrijcamera betekenen.quote:Op donderdag 25 april 2024 21:42 schreef Queller het volgende:
[..]
Als je de voorkant de juiste kant op stuurt, volgt de rest vanzelf. Het is alleen wat lastig met parkeren; die enorme pooierbakken steken altijd uit.
quote:Op donderdag 25 april 2024 21:21 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Mooi blauw!
De auto, niet Fritz
Masters heb je (helaas) zonder en met gevveerde chauffeursstoel. De versie met rijdt wel lekker, de versie zonder is op lange ritten....quote:Op donderdag 25 april 2024 21:42 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Master nog nooit in gereden. Bij Ducato/Boxer/Jumper zit de pook ongelukkig tegen m'n knie. Iveco Dialy rijdt ook erg goed, sterke motoren. Meeste kilometers met een Sprinter gemaakt overigens.
Preciesquote:Op donderdag 25 april 2024 21:09 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Pittig, maar wat mooi dat het jullie lukt qua planning![]()
Zolang poes blij blijft is dat veel waard he?
Swifferquote:Op donderdag 25 april 2024 21:33 schreef Lonaa het volgende:
En ik blijf een zwak houden voor mijn framboosrode Suzuki Swift uit '96.
Maar ja
Twee van mijn ex-opvangers zijn door de baas inmiddels de vampiertjes gedoopt.quote:Op donderdag 25 april 2024 21:41 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Wat toevallig! Jij ook beterschap voor jouwe!
@:Lonaa veel plezier!
@:Cat-astrophe ja, ik merkte niet echt wat aan 'm, maarja, kat he. Want dit moet toch echt wel pijn gedaan hebben als ik die foto's zag. Dus hij voelt zich vast stuk beter nu![]()
Arme meneer ging voor het eerst sinds ie terug is bij broer liggen (die het eerste uur onder de bank gezeten heeft, arm schaap). Beetje elkaar wassen, maar toen vond broer hem blijkbaar toch nog wat vreemd ruiken en ging beetje blazen. Arme guppies samen. Even kijken hoe het komende uur gaat, anders hou ik ze vannacht misschien toch even apart.
Poes poes poes poes poes poesquote:
De mijne is langer.quote:Op donderdag 25 april 2024 21:37 schreef fietsie het volgende:
Ik moest net wel echt wennen aan 4.53 meter auto
Hoest met jou en de beeb?quote:Op donderdag 25 april 2024 22:19 schreef Myraela het volgende:
[..]
De mijne is langer.
Dat moest ik overigens googlen, want voor mijn vrouwenlogica klonk 4.5m al als een bus.
Wat grappig, ik was net ook aan het googlen omdat 4,5 meter als behoorlijk lang klinkt. Blijkt mijn auto ook al 4 meter te zijn.quote:Op donderdag 25 april 2024 22:19 schreef Myraela het volgende:
[..]
De mijne is langer.
Dat moest ik overigens googlen, want voor mijn vrouwenlogica klonk 4.5m al als een bus.
Goed! Ze is vandaag vijf weken. Ik ga morgen wel nog even naar de verloskundige, want ik vind m’n eigen herstel tegenvallen. Dus ik heb gevraagd of ze de hechtingen wil controleren. Voor de rest zal ik wat meer geduld moeten hebben met de bekkenfysio.quote:
quote:
Lastig dat huilen ja. Maar overall dus wel okequote:Op donderdag 25 april 2024 22:26 schreef Myraela het volgende:
[..]
Goed! Ze is vandaag vijf weken. Ik ga morgen wel nog even naar de verloskundige, want ik vind m’n eigen herstel tegenvallen. Dus ik heb gevraagd of ze de hechtingen wil controleren. Voor de rest zal ik wat meer geduld moeten hebben met de bekkenfysio.
Beebs zit wel in de darmkrampjesfase. Dus soms frustrerend dat je niets kunt doen en zij kan blijven huilen. Maar het is een prachtig mini-mens.
True. Daar heb ik van te voren eigenlijk nooit zo over nagedacht. Ik kwam niet verder dan de bevalling, eigenlijk heb ik zelfs daar niet veel over nagedacht voor en tijdens het zwanger zijn.quote:Op donderdag 25 april 2024 22:33 schreef Blues het volgende:
[..]
Lastig dat huilen ja. Maar overall dus wel okeheeft ook allemaal tijd nodig, lijf heeft keihard moeten werken.
Er zijn ook meiden die rijden die gewoon min of meer 9-5 draaien hoorquote:Op donderdag 25 april 2024 22:16 schreef Morgane89 het volgende:
Ik heb 2x met een verhuizing een Iveco Daily van 7 meter gereden. Ik kreeg 'm eerst niet van de handrem bij het wegrijden en bij het parkeren niet in z'n achteruitmaar ik vond het zo leuk
steeds als ik naar Meiden Die Rijden kijk kriebelt het weer. Maar ja he, die werktijden. En het lijkt me best een eenzaam beroep.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 26 april 2024 09:10 schreef AnneX het volgende:
Wat een mooi interview met Diewertje Blokkin de volkskrant.
https://www.volkskrant.nl(...)-gaan-doen~b3540f4b/Las net de kop, straks maar eens lezen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En jij
We have far more in common than that which devides us..
We hebben ook gekeken naar de verlengde en verhoogde Iveco's, maar als ik zie hoe onze bus, met zes meter lang, een parkeervak volledig vult, dan ben ik toch blij dat we voor een iets compacter ding zijn gegaanquote:Op donderdag 25 april 2024 22:16 schreef Morgane89 het volgende:
Ik heb 2x met een verhuizing een Iveco Daily van 7 meter gereden. Ik kreeg 'm eerst niet van de handrem bij het wegrijden en bij het parkeren niet in z'n achteruitmaar ik vond het zo leuk
steeds als ik naar Meiden Die Rijden kijk kriebelt het weer. Maar ja he, die werktijden. En het lijkt me best een eenzaam beroep.
quote:Op vrijdag 26 april 2024 10:00 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
We hebben ook gekeken naar de verlengde en verhoogde Iveco's, maar als ik zie hoe onze bus, met zes meter lang, een parkeervak volledig vult, dan ben ik toch blij dat we voor een iets compacter ding zijn gegaan
"Terwijl de oplossing toch vrij simpel is."quote:Op vrijdag 26 april 2024 09:58 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Het AD heeft weer eens een artikel over ons tunneltje https://www.ad.nl/rotterd(...)lossing-is~ae7bace9/
En weten hoe hoog het voertuig is waarmee je onderweg bent.quote:Op vrijdag 26 april 2024 10:33 schreef fietsie het volgende:
[..]
"Terwijl de oplossing toch vrij simpel is."
Uhu. Er niet doorheen rijden.
Het is een ongebruikelijke situatie met een veel lagere doorrijhoogte dan normaal, waar in andere situaties ook van die kettingen hangen, zelfs als de doorrijhoogte veel hoger is. Tot een paar jaar terug hingen zelfs de hoogte borden hier niet.quote:Op vrijdag 26 april 2024 10:33 schreef fietsie het volgende:
[..]
"Terwijl de oplossing toch vrij simpel is."
Uhu. Er niet doorheen rijden.
Jumbo voorjaarstompouce.quote:Op vrijdag 26 april 2024 11:21 schreef junkiesietze het volgende:
https://www.ad.nl/gezond/(...)jkt-op-vla~aa90d44b/
kan iemand dit lezen? waar zijn ze het beste?
quote:Op vrijdag 26 april 2024 11:21 schreef junkiesietze het volgende:
https://www.ad.nl/gezond/(...)jkt-op-vla~aa90d44b/
kan iemand dit lezen? waar zijn ze het beste?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar wel vakantie en weg zijnquote:Op vrijdag 26 april 2024 11:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
De plannen zijn rond voor 5 nachtjes Limburg eind mei. Zin in! 2024 Loopt niet helemaal zoals gepland dus we zijn wel toe aan een paar dagen rust. Al is rust relatief voor ons als we op vakantie zijn, ontspanning is een beter woord.
Eind mei zijn wij een week op Texel. Blijkt het Voorjaarsvakantie.quote:Op vrijdag 26 april 2024 11:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
De plannen zijn rond voor 5 nachtjes Limburg eind mei. Zin in! 2024 Loopt niet helemaal zoals gepland dus we zijn wel toe aan een paar dagen rust. Al is rust relatief voor ons als we op vakantie zijn, ontspanning is een beter woord.
Het is 27 april t/m 5 mei overal voorjaarsvakantie. Anders hadden wij eind mei niet vrij genomenquote:Op vrijdag 26 april 2024 11:56 schreef AnneX het volgende:
[..]
Eind mei zijn wij een week op Texel. Blijkt het Voorjaarsvakantie.
Wist je dat? 😎
Binnen 12 uur dienst kunnen ruilen voor twee dagen.
Meestal duurt zoiets een week voordat het is gelukt.
Verder heb ik het kkkoud.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |