abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 april 2024 @ 12:12:16 #211
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213300907
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 12:10 schreef Gia het volgende:

[..]
Waar beweer ik dat de aanhangers van Timmermans Wilders bedreigen?

Niets nalaten te doen om een persoon ergens te weren, kan inderdaad gezien worden als opruiing.
Iemand 'Heks' noemen is geen opruiing, want het gaat niet over een handeling: Iets doen of al dan niet nalaten te doen.

Ik snap dat jullie dat verschil niet zien.
Timmermans doet zijn uitlatingen op een politiek congres als politiek leider. Denk je dan niet dat hij niets zal nalaten op politiek gebied....

Als hij een AK-47 in handen had en een filmpje post waarin hij zegt niets zal nalaten dan is het logisch dat je denkt aan een bedreiging...
  dinsdag 23 april 2024 @ 12:14:22 #212
3542 Gia
User under construction
pi_213300932
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 11:06 schreef grrrrg het volgende:
Timmermans zou aangifte moeten doen tegen Geert Wilders voor ongeoorloofde intimidatie en oproep tot geweld!
Wanneer heeft Wilders precies opgeroepen tot geweld?
En waar is sprake van strafbaar ongeoorloofde intimidatie?

Beetje met juridische krachttermen gaan smijten, gaat je niet helpen.
  Moderator dinsdag 23 april 2024 @ 12:20:09 #213
375570 crew  Cyan9
pi_213300994
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 12:10 schreef Gia het volgende:

[..]
Waar beweer ik dat de aanhangers van Timmermans Wilders bedreigen?

Niets nalaten te doen om een persoon ergens te weren, kan inderdaad gezien worden als opruiing.
Iemand 'Heks' noemen is geen opruiing, want het gaat niet over een handeling: Iets doen of al dan niet nalaten te doen.

Ik snap dat jullie dat verschil niet zien.
quote:
Ja joh, zoek lekker effe zelf. Of wil je beweren dat die beveiliging niet nodig is? Er zijn geen doodsbedreigingen geweest aan het adres van Wilders?

En ja, die zijn afkomstig van o.a. de achterban van PvdA/GL. Aangezien ze nu 1 partij zijn, valt de achterban van GL ook onder de achterban van PvdA.
quote:
En die stemmen vooral PvdA en GL en zijn derhalve hun achterban.
quote:
Als Wilders beveiligd moet worden vanwege haatbaarden die op PvdA/GL stemmen, dan wordt hij beveiligd vanwege links.
Oei, wat nu? :o
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  dinsdag 23 april 2024 @ 12:20:45 #214
3542 Gia
User under construction
pi_213300999
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 11:54 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Als ik mij tot het niveau van Wilders en zijn aanhangers zou verlagen zou ik zeggen: Anders Breivik. Breivik noemde Wilders als een grote inspiratiebron in zijn manifest.
Er zijn dan ook genoeg aangiftes geweest tegen Wilders in die tijd, vanwege zijn uitspraken.
quote:
Maar dat is natuurlijk bullshit van dezelfde orde als de moord op Fortuyn in de schoenen van Rosenmöller en Melkert schuiven en nu met droge ogen beweren dat Timmermans oproept tot geweld richting Geert.
Rosenmöller en Melkert zijn hier niet voor aangeklaagd, noch voor veroordeeld.

Zowel Anders Breivik als Volkert van de Graaf waren mogelijk beïnvloed door uitspraken van politici. Beide keren blijkt dit in hindsight zo te zijn. Moeten we, nu er weer een dergelijke uitspraak gedaan is, achterover gaan zitten en afwachten, en pas de uitspraak veroordelen als er daadwerkelijk iets zou voorvallen wat eraan gelinkt kan worden?

Ik vind van niet. En ik vind het terecht dat Wilders aangifte heeft gedaan. Het staat ook iedereen vrij om ook aangifte te doen tegen Wilders als men vindt dat die te ver is gegaan. Overigens, is dit al eens gebeurd en is ie hier ook voor veroordeeld en dat maakt deze aangifte des te terechter.
  dinsdag 23 april 2024 @ 12:22:15 #215
3542 Gia
User under construction
pi_213301011
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 12:12 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Timmermans doet zijn uitlatingen op een politiek congres als politiek leider. Denk je dan niet dat hij niets zal nalaten op politiek gebied....

Als hij een AK-47 in handen had en een filmpje post waarin hij zegt niets zal nalaten dan is het logisch dat je denkt aan een bedreiging...
Wilders deed zijn minder minder uitspraak (hij overigens niet zelf) ook op een bijeenkomst van de PVV.
  dinsdag 23 april 2024 @ 12:23:20 #216
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213301025
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 12:22 schreef Gia het volgende:

[..]
Wilders deed zijn minder minder uitspraak (hij overigens niet zelf) ook op een bijeenkomst van de PVV.
Daar is hij veroordeeld voor discriminatie, niet voor bedreiging.
  dinsdag 23 april 2024 @ 12:24:09 #217
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_213301036
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 12:14 schreef Gia het volgende:

[..]

‘Willen jullie meer of minder Marokkanen? Dan gaan we dat regelen!’

Wilders roept hier op tot genocide jegens de Marokkaanse bevolking, dat staat vast. We moeten immers consequent blijven en het had zo bedoeld kunnen zijn.
Put these foolish ambitions to rest.
  dinsdag 23 april 2024 @ 12:25:50 #218
3542 Gia
User under construction
pi_213301053
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 12:20 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
Oei, wat nu? :o
Ik zeg dat moslims vooral GL stemmen (en Denk), en dat klopt.
Ik zeg dat veel bedreigingen uit islamitische hoek komen, en dat klopt ook.

Ik heb nergens gezegd dat degenen die de bedreigingen uiten GL gestemd hebben, want dat kan ik niet weten!!

Kunt wel wat quotes uit hun context halen en onder elkaar zetten, maar het heeft niet op deze volgorde in 1 post gestaan.
  dinsdag 23 april 2024 @ 12:26:44 #219
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213301063
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 12:25 schreef Gia het volgende:

Kunt wel wat quotes uit hun context halen
Schitterend dat jullie dat precies doen met uitspraak van Timmermans. Als jullie context erbij halen dan had je Wilders uitgelachen.
  dinsdag 23 april 2024 @ 12:28:04 #220
3542 Gia
User under construction
pi_213301070
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 12:23 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Daar is hij veroordeeld voor discriminatie, niet voor bedreiging.
Dan kan het zo zijn dat Timmermans hier ook niet voor veroordeeld wordt. Vind het een vergelijkbare uitspraak namelijk. Maar goed, daar gaat de rechter verder over.
  dinsdag 23 april 2024 @ 12:29:16 #221
3542 Gia
User under construction
pi_213301081
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 12:24 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
‘Willen jullie meer of minder Marokkanen? Dan gaan we dat regelen!’

Wilders roept hier op tot genocide jegens de Marokkaanse bevolking, dat staat vast. We moeten immers consequent blijven en het had zo bedoeld kunnen zijn.
Volgens de rechter niet. De rechter ziet hier geen bedreiging in.
pi_213301114
quote:

[..]

Ik heb nergens gezegd dat degenen die de bedreigingen uiten GL gestemd hebben, want dat kan ik niet weten!!

Dat heb je letterlijk wel gezegd.

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 08:49 schreef Gia het volgende:

[..]
En die stemmen vooral PvdA en GL en zijn derhalve hun achterban.
Цой жив
pi_213301140
quote:

[..]

Denken dat je mening klopt moet je niet teveel doen gia. _O-

Dat klopt al niet de stem opkomst onder moslims is met 50% al een stuk lager dan de gemiddelde opkomst van rond de 75%.

Verder stemde van de moslims 60% op denk dus je uitspraak moet zijn dat ze vooral niet stemmen en als ze dan stemmen is het denk.
  dinsdag 23 april 2024 @ 12:39:53 #224
3542 Gia
User under construction
pi_213301164
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 12:33 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Dat heb je letterlijk wel gezegd.
[..]

Islamitische haatbaarden bedreigen Wilders. Moslims stemmen vooral op GL (en op Denk, maar niet zoveel anders hadden ze wel meer zetels). Als Islamitisch haatbaarden gaan stemmen, dan stemmen die dus ook vooral op GL (en op Denk). De kans dat die rechts stemmen is extreem klein. De kans dat ze SP stemmen is ook niet zo heel groot, want ook die willen wel 'minder, minder'.
pi_213301182
quote:

[..]

Kunt wel wat quotes uit hun context halen en onder elkaar zetten, maar het heeft niet op deze volgorde in 1 post gestaan.
Allah Al Watan Al Malik
pi_213301187
Geert gelooft zelf niet in z'n aangifte. Het is vooral bezigheidstherapie voor z'n achterban, een instrument om z'n kiezers geactiveerd en verontwaardigd te houden. Voor hen is politiek maar een spel en is dit niets meer dan een meesterzet om van links te winnen. Slechts een handjevol nuttige idioten gelooft oprecht dat Timmermans hem heeft bedreigd.
pi_213301193
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 12:39 schreef Gia het volgende:

[..]
Islamitische haatbaarden bedreigen Wilders. Moslims stemmen vooral op GL (en op Denk, maar niet zoveel anders hadden ze wel meer zetels). Als Islamitisch haatbaarden gaan stemmen, dan stemmen die dus ook vooral op GL (en op Denk). De kans dat die rechts stemmen is extreem klein. De kans dat ze SP stemmen is ook niet zo heel groot, want ook die willen wel 'minder, minder'.
Je moet niet zeggen dat je iets niet hebt gezegd als je dat letterlijk wel hebt gedaan.
Ik denk dat de kans trouwens het grootst is dat ze helemaal niet hebben gestemd. Je meet ook wel weer erg met 2 maten. Bij rechtse mafkezen moet er volgens zou keihard bewijs komen dat er ook PVV aanhangers tussen zitten, maar aan de andere kant mag je er wel zo vanuit gaan dat het PvdA/GL stemmers zijn.
Цой жив
  Moderator dinsdag 23 april 2024 @ 12:45:50 #228
375570 crew  Cyan9
pi_213301215
quote:

[..]

De volgorde is gewoon chronologisch hoe je ze gepost hebt. _O-

Maar wel mooi om te zien dat je je inmiddels in wel heel veel bochten moet wringen om je hier uit te lullen, en er uiteindelijk toch niet in slaagt.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_213301234
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 08:58 schreef Gia het volgende:

[..]
Dat is aan de rechter.
De rechter :') ! Denk je echt dat dit de rechtbank gaat halen?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_213301276
quote:

[..]
Er zijn ongeveer 1 miljoen moslims in Nederland. Laten we zeggen dat daarvan 700.000 mensen mogen stemmen. Echter de opkomst is doorgaans laag. Laten we zeggen 70%. Dat komt neer op 490.000 potentiële kiezers. Zestig procent daarvan stemt op Denk. Dan hou je nog zo'n 190.000 kiezers over die worden verdeeld over alle andere partijen.

Volgens PVV aanhangers zou ook nog eens een groot deel van de moslims op de PVV stemmen. Ik geloof daar geen reet van, maar het werd vaak geroepen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_213301322
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 12:47 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Wanneer een politicus zich door een uitspraak (van een andere politicus) bedreigd voelt, dan lijkt me dat het OM daar wel zorgvuldig naar moet kijken. Zeker als we in een land wonen waar al een precedent is geweest als gevolg van uitspraken van politici.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_213301358
Oh lol, cijfers stonden gewoon in het artikel. Zat ik er niet ver naast met mijn gok.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 23 april 2024 @ 12:59:04 #233
3542 Gia
User under construction
pi_213301391
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 12:47 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Nee, niet per se. Het kan geseponeerd worden met als reden dat Wilders ook niet voor bedreiging veroordeeld is om zijn 'dan gaan we dat regelen'-uitspraak. Neemt niet weg dat het net zo goed terecht is om hier aangifte tegen te doen als dat er destijds aangifte tegen Wilders is gedaan voor bedreiging.
pi_213301405
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 12:57 schreef Montagui het volgende:

[..]
[..]
Zou wel fijn zijn als alleen moslims op DENK stemmen. Kunnen we een beetje in de gaten houden hoe groot de moslimgemeenschap wordt die niets opheeft met de westerse normen en waarden en hier liever de sharia willen invoeren.
Ik denk dat de zeer conservatieve Moslim, die werkelijk niks heeft met de Nederlandse samenleving, waarschijnlijk niet gaat stemmen.
Цой жив
  dinsdag 23 april 2024 @ 13:09:46 #235
3542 Gia
User under construction
pi_213301513
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 april 2024 13:02 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
U wil gaan registreren wie op welke partij stemt? _O- _O-
Is een simpel rekensommetje. Artikel beweert dat 50% van de moslims gaat stemmen en dat 60% daarvan op Denk stemt. Dan levert dat 3 zetels op. En dat is ook precies wat Denk heeft, 3 zetels.
pi_213301519
quote:

[..]
Leuk dat je die twee groepen even door elkaar mengt, maar dat slaat echt als een tang op een varken. Die "islamitische haatbaarden" zijn doorgaans conservatieve moslims (die dus weinig gemeen hebben met progressieve waarden) en ze vertegenwoordigen bovendien niet de hele moslimgemeenschap. Jij neemt even voor het gemak aan dat de "haatbaarden" die Wilders bedreigen en masse bij GL/PvdA zitten.

Dat veel moslims wel progressief lijken te zijn duidt overigens op een succesvolle integratie lijkt me. :)
pi_213301563
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 12:20 schreef Gia het volgende:
Ik vind van niet. En ik vind het terecht dat Wilders aangifte heeft gedaan. Het staat ook iedereen vrij om ook aangifte te doen tegen Wilders als men vindt dat die te ver is gegaan. Overigens, is dit al eens gebeurd en is ie hier ook voor veroordeeld en dat maakt deze aangifte des te terechter.
De aangifte van Wilders is puur voor de show. De hele context van Timmermans laat zien dat het hem niet om geweld gaat, maar dat hij politiek gezien wil voorkomen dat Wilders de leiding over een kabinet krijgt (overigens is wat dat betreft Wilders vooral de grootste tegenstander van zichzelf).

Bovendien heeft Wilders tonnen boter op zijn hoofd. Hij heeft wel zoveel schunnigere dingen die als bedreigend ervaren kunnen worden de wereld in geslingerd, dat deze aangifte door hem gewoon lachwekkend is.

Maar goed, politiek is het alleen maar slim, de aandacht is weer afgeleid van zijn geworstel om tot een kabinet te komen.
pi_213301585
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 12:52 schreef Montagui het volgende:

[..]
Wanneer een politicus zich door een uitspraak (van een andere politicus) bedreigd voelt, dan lijkt me dat het OM daar wel zorgvuldig naar moet kijken.
Er moet een redelijke vrees ontstaan bij de bedreigde. Dat wordt dus geobjectiveerd. Wat Geert specifiek voelt doet er dus niet toe. Het gaat erom wat een normaal weldenkend mens zou ervaren bij het horen van deze woorden. Tegelijkertijd moet de wil van de dader gericht zijn op het teweegbrengen van die vrees. Het is een opzetdelict.
pi_213301587
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 12:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Hoezo :?
Geert Wilders heeft toch aangifte gedaan?
pi_213301605
Wanneer komt dat nieuwe kabinet trouwens?
Heeft Wilders al wat getweet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')