Timmermans doet zijn uitlatingen op een politiek congres als politiek leider. Denk je dan niet dat hij niets zal nalaten op politiek gebied....quote:Op dinsdag 23 april 2024 12:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Waar beweer ik dat de aanhangers van Timmermans Wilders bedreigen?
Niets nalaten te doen om een persoon ergens te weren, kan inderdaad gezien worden als opruiing.
Iemand 'Heks' noemen is geen opruiing, want het gaat niet over een handeling: Iets doen of al dan niet nalaten te doen.
Ik snap dat jullie dat verschil niet zien.
Wanneer heeft Wilders precies opgeroepen tot geweld?quote:Op dinsdag 23 april 2024 11:06 schreef grrrrg het volgende:
Timmermans zou aangifte moeten doen tegen Geert Wilders voor ongeoorloofde intimidatie en oproep tot geweld!
quote:Op dinsdag 23 april 2024 12:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Waar beweer ik dat de aanhangers van Timmermans Wilders bedreigen?
Niets nalaten te doen om een persoon ergens te weren, kan inderdaad gezien worden als opruiing.
Iemand 'Heks' noemen is geen opruiing, want het gaat niet over een handeling: Iets doen of al dan niet nalaten te doen.
Ik snap dat jullie dat verschil niet zien.
quote:Ja joh, zoek lekker effe zelf. Of wil je beweren dat die beveiliging niet nodig is? Er zijn geen doodsbedreigingen geweest aan het adres van Wilders?
En ja, die zijn afkomstig van o.a. de achterban van PvdA/GL. Aangezien ze nu 1 partij zijn, valt de achterban van GL ook onder de achterban van PvdA.
quote:En die stemmen vooral PvdA en GL en zijn derhalve hun achterban.
Oei, wat nu?quote:Als Wilders beveiligd moet worden vanwege haatbaarden die op PvdA/GL stemmen, dan wordt hij beveiligd vanwege links.
Er zijn dan ook genoeg aangiftes geweest tegen Wilders in die tijd, vanwege zijn uitspraken.quote:Op dinsdag 23 april 2024 11:54 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Als ik mij tot het niveau van Wilders en zijn aanhangers zou verlagen zou ik zeggen: Anders Breivik. Breivik noemde Wilders als een grote inspiratiebron in zijn manifest.
Rosenmöller en Melkert zijn hier niet voor aangeklaagd, noch voor veroordeeld.quote:Maar dat is natuurlijk bullshit van dezelfde orde als de moord op Fortuyn in de schoenen van Rosenmöller en Melkert schuiven en nu met droge ogen beweren dat Timmermans oproept tot geweld richting Geert.
Wilders deed zijn minder minder uitspraak (hij overigens niet zelf) ook op een bijeenkomst van de PVV.quote:Op dinsdag 23 april 2024 12:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Timmermans doet zijn uitlatingen op een politiek congres als politiek leider. Denk je dan niet dat hij niets zal nalaten op politiek gebied....
Als hij een AK-47 in handen had en een filmpje post waarin hij zegt niets zal nalaten dan is het logisch dat je denkt aan een bedreiging...
Daar is hij veroordeeld voor discriminatie, niet voor bedreiging.quote:Op dinsdag 23 april 2024 12:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Wilders deed zijn minder minder uitspraak (hij overigens niet zelf) ook op een bijeenkomst van de PVV.
‘Willen jullie meer of minder Marokkanen? Dan gaan we dat regelen!’quote:Op dinsdag 23 april 2024 12:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Wanneer heeft Wilders precies opgeroepen tot geweld?
En waar is sprake van strafbaar ongeoorloofde intimidatie?
Beetje met juridische krachttermen gaan smijten, gaat je niet helpen.
Ik zeg dat moslims vooral GL stemmen (en Denk), en dat klopt.quote:
Schitterend dat jullie dat precies doen met uitspraak van Timmermans. Als jullie context erbij halen dan had je Wilders uitgelachen.quote:
Dan kan het zo zijn dat Timmermans hier ook niet voor veroordeeld wordt. Vind het een vergelijkbare uitspraak namelijk. Maar goed, daar gaat de rechter verder over.quote:Op dinsdag 23 april 2024 12:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Daar is hij veroordeeld voor discriminatie, niet voor bedreiging.
Volgens de rechter niet. De rechter ziet hier geen bedreiging in.quote:Op dinsdag 23 april 2024 12:24 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
‘Willen jullie meer of minder Marokkanen? Dan gaan we dat regelen!’
Wilders roept hier op tot genocide jegens de Marokkaanse bevolking, dat staat vast. We moeten immers consequent blijven en het had zo bedoeld kunnen zijn.
Dat heb je letterlijk wel gezegd.quote:Op dinsdag 23 april 2024 12:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd dat degenen die de bedreigingen uiten GL gestemd hebben, want dat kan ik niet weten!!
quote:Op dinsdag 23 april 2024 08:49 schreef Gia het volgende:
[..]
En die stemmen vooral PvdA en GL en zijn derhalve hun achterban.
Denken dat je mening klopt moet je niet teveel doen gia.quote:Op dinsdag 23 april 2024 12:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik zeg dat moslims vooral GL stemmen (en Denk), en dat klopt.
Islamitische haatbaarden bedreigen Wilders. Moslims stemmen vooral op GL (en op Denk, maar niet zoveel anders hadden ze wel meer zetels). Als Islamitisch haatbaarden gaan stemmen, dan stemmen die dus ook vooral op GL (en op Denk). De kans dat die rechts stemmen is extreem klein. De kans dat ze SP stemmen is ook niet zo heel groot, want ook die willen wel 'minder, minder'.quote:Op dinsdag 23 april 2024 12:33 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Dat heb je letterlijk wel gezegd.
[..]
quote:Op dinsdag 23 april 2024 12:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik zeg dat veel bedreigingen uit islamitische hoek komen, en dat klopt ook.
Ik heb nergens gezegd dat degenen die de bedreigingen uiten GL gestemd hebben, want dat kan ik niet weten!!
Kunt wel wat quotes uit hun context halen en onder elkaar zetten, maar het heeft niet op deze volgorde in 1 post gestaan.
Je moet niet zeggen dat je iets niet hebt gezegd als je dat letterlijk wel hebt gedaan.quote:Op dinsdag 23 april 2024 12:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Islamitische haatbaarden bedreigen Wilders. Moslims stemmen vooral op GL (en op Denk, maar niet zoveel anders hadden ze wel meer zetels). Als Islamitisch haatbaarden gaan stemmen, dan stemmen die dus ook vooral op GL (en op Denk). De kans dat die rechts stemmen is extreem klein. De kans dat ze SP stemmen is ook niet zo heel groot, want ook die willen wel 'minder, minder'.
De volgorde is gewoon chronologisch hoe je ze gepost hebt.quote:Op dinsdag 23 april 2024 12:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik zeg dat veel bedreigingen uit islamitische hoek komen, en dat klopt ook.
Kunt wel wat quotes uit hun context halen en onder elkaar zetten, maar het heeft niet op deze volgorde in 1 post gestaan.
Er zijn ongeveer 1 miljoen moslims in Nederland. Laten we zeggen dat daarvan 700.000 mensen mogen stemmen. Echter de opkomst is doorgaans laag. Laten we zeggen 70%. Dat komt neer op 490.000 potentiële kiezers. Zestig procent daarvan stemt op Denk. Dan hou je nog zo'n 190.000 kiezers over die worden verdeeld over alle andere partijen.quote:Op dinsdag 23 april 2024 12:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Islamitische haatbaarden bedreigen Wilders. Moslims stemmen vooral op GL (en op Denk, maar niet zoveel anders hadden ze wel meer zetels). Als Islamitisch haatbaarden gaan stemmen, dan stemmen die dus ook vooral op GL (en op Denk). De kans dat die rechts stemmen is extreem klein. De kans dat ze SP stemmen is ook niet zo heel groot, want ook die willen wel 'minder, minder'.
Wanneer een politicus zich door een uitspraak (van een andere politicus) bedreigd voelt, dan lijkt me dat het OM daar wel zorgvuldig naar moet kijken. Zeker als we in een land wonen waar al een precedent is geweest als gevolg van uitspraken van politici.quote:Op dinsdag 23 april 2024 12:47 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
De rechter! Denk je echt dat dit de rechtbank gaat halen?
Nee, niet per se. Het kan geseponeerd worden met als reden dat Wilders ook niet voor bedreiging veroordeeld is om zijn 'dan gaan we dat regelen'-uitspraak. Neemt niet weg dat het net zo goed terecht is om hier aangifte tegen te doen als dat er destijds aangifte tegen Wilders is gedaan voor bedreiging.quote:Op dinsdag 23 april 2024 12:47 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
De rechter! Denk je echt dat dit de rechtbank gaat halen?
Ik denk dat de zeer conservatieve Moslim, die werkelijk niks heeft met de Nederlandse samenleving, waarschijnlijk niet gaat stemmen.quote:Op dinsdag 23 april 2024 12:57 schreef Montagui het volgende:
[..]
[..]
Zou wel fijn zijn als alleen moslims op DENK stemmen. Kunnen we een beetje in de gaten houden hoe groot de moslimgemeenschap wordt die niets opheeft met de westerse normen en waarden en hier liever de sharia willen invoeren.
Is een simpel rekensommetje. Artikel beweert dat 50% van de moslims gaat stemmen en dat 60% daarvan op Denk stemt. Dan levert dat 3 zetels op. En dat is ook precies wat Denk heeft, 3 zetels.quote:Op dinsdag 23 april 2024 13:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
U wil gaan registreren wie op welke partij stemt?![]()
Leuk dat je die twee groepen even door elkaar mengt, maar dat slaat echt als een tang op een varken. Die "islamitische haatbaarden" zijn doorgaans conservatieve moslims (die dus weinig gemeen hebben met progressieve waarden) en ze vertegenwoordigen bovendien niet de hele moslimgemeenschap. Jij neemt even voor het gemak aan dat de "haatbaarden" die Wilders bedreigen en masse bij GL/PvdA zitten.quote:Op dinsdag 23 april 2024 12:39 schreef Gia het volgende:
[..]
De aangifte van Wilders is puur voor de show. De hele context van Timmermans laat zien dat het hem niet om geweld gaat, maar dat hij politiek gezien wil voorkomen dat Wilders de leiding over een kabinet krijgt (overigens is wat dat betreft Wilders vooral de grootste tegenstander van zichzelf).quote:Op dinsdag 23 april 2024 12:20 schreef Gia het volgende:
Ik vind van niet. En ik vind het terecht dat Wilders aangifte heeft gedaan. Het staat ook iedereen vrij om ook aangifte te doen tegen Wilders als men vindt dat die te ver is gegaan. Overigens, is dit al eens gebeurd en is ie hier ook voor veroordeeld en dat maakt deze aangifte des te terechter.
Er moet een redelijke vrees ontstaan bij de bedreigde. Dat wordt dus geobjectiveerd. Wat Geert specifiek voelt doet er dus niet toe. Het gaat erom wat een normaal weldenkend mens zou ervaren bij het horen van deze woorden. Tegelijkertijd moet de wil van de dader gericht zijn op het teweegbrengen van die vrees. Het is een opzetdelict.quote:Op dinsdag 23 april 2024 12:52 schreef Montagui het volgende:
[..]
Wanneer een politicus zich door een uitspraak (van een andere politicus) bedreigd voelt, dan lijkt me dat het OM daar wel zorgvuldig naar moet kijken.
Hoezoquote:Op dinsdag 23 april 2024 12:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Wanneer heeft Wilders precies opgeroepen tot geweld?
En waar is sprake van strafbaar ongeoorloofde intimidatie?
Beetje met juridische krachttermen gaan smijten, gaat je niet helpen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |