Ja, daar gaat het al fout natuurlijk.quote:Op maandag 22 april 2024 12:49 schreef LXIV het volgende:
IRL gaat eigenlijk iedereen respectvol met mij om. Ik maak eigenlijk praktisch nooit mee dat iemand zich in mijn nabijheid asociaal gedraagt.
Maar hoe anders is dat in het verkeer. Daar maak ik wel wekelijks mee dat mensen ronduit asociaal en brutaal zijn .Denk dan meestal aan kleine dingen als je er niet tussen laten, knipperen/lichten als je niet meteen de linkerbaan voor ze vrijlaat, afsnijden etc.
Van de week was ik in de auto voor de AH op mijn dochter te wachten. Mijn auto stond voor een aantal geparkeerde auto's. Opeens tikte een boze Karen hard op mijn raam. Met een zuur gezicht en veel armgebaren maakte ze me duidelijk dat ik aan de kant moest, want zij moest verder. Het was echt abnormaal hoeveel zurigheid en boosheid ze uitstraalde op praktisch niks! Deze vrouw reed een Mercedes.
Het valt me op dat de asocialen in het verkeer bovengemiddeld vaak bestuurders zijn van een BMW, Mercedes, Audi of dat soort auto's. Zelf rijd ik in een bescheiden Toyota Yaris overigens. Voor mijn werk rijd ik wel eens in zo'n oerlelijke maar erg grote Volkswagen Amarok. Dan heb ik nog nooit meegemaakt dat mensen zich aso gedragen.
Is er nu bij mensen die in een grotere/duurdere auto rijden onbewust het idee dat ze hoger in status zijn en daarom respect 'verdienen' van bestuurders van kleinere auto's? En dat ik als niet-autoliefhebber dat helemaal niet erken en daarom in hun ogen te weinig geef? Of is het zo dat je vanuit de auto aso kunt doen zonder er direct op aangesproken te worden? Hoe beleven jullie dit fenomeen, of is het volkomen onbekend?
Dat hangt denk ik een beetje af met welk humeur en, niet onbelangrijk, met hoeveel haast je in de auto stapt. Als ik een zomers ritje ga maken in de vakantie ben ik minder vatbaar voor ergernissen in het verkeer, maar wanneer ik me klote voel en tyfusveel haast hebt dan kan ik ook in road rage vervallen.quote:Op maandag 22 april 2024 12:53 schreef CoolGuy het volgende:
Dat laatste is het denk ik. Zodra mensen in de auto zitten zitten ze in hun eigen bubbel, en dan ineens is het volkomen ok om een grote muil te maken tegen anderen.
Ik durf dat wel door te trekken naar alles van de VAG-groep en eigenlijk alles Duits. Zeker als er ook nog zo'n knetteruitlaat onder zit.quote:Op maandag 22 april 2024 13:04 schreef ProFlamer het volgende:
Ik heb dat vooral met Audi's. Lijkt wel of dat ze bij de dealer eerst aan je vragen of je wel een asociale klootzak bent, anders kun je echt geen Audi kopen...
Je bedoelt "patser(s)bak"?quote:Op maandag 22 april 2024 13:21 schreef Tomatenboer het volgende:
Er bestaat volgens mij een onderzoek dat inderdaad een verband aantoont tussen bestuurders / eigenaren van een "patersbak" ("premiummerken) en asociaal rijgedrag. Ik heb er weleens over gelezen.
Op zich ook best logisch, een bepaald type mens voelt zich eerder aangetrokken door status en hecht daar ook waarde aan, en is eerder geneigd naar egoïsme en/of neerkijken op anderen. Daar komt dan ook een bepaalde rijgedrag uit voort.
quote:Op maandag 22 april 2024 13:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je bedoelt "patser(s)bak"?
Een "patersbak" ken ik niet.
Jij bent hier toch de asociaal? Je blokkeert moedwillig anderen omdat dat jou toevallig het beste uitkomt..quote:Op maandag 22 april 2024 12:49 schreef LXIV het volgende:
IRL gaat eigenlijk iedereen respectvol met mij om. Ik maak eigenlijk praktisch nooit mee dat iemand zich in mijn nabijheid asociaal gedraagt.
Maar hoe anders is dat in het verkeer. Daar maak ik wel wekelijks mee dat mensen ronduit asociaal en brutaal zijn .Denk dan meestal aan kleine dingen als je er niet tussen laten, knipperen/lichten als je niet meteen de linkerbaan voor ze vrijlaat, afsnijden etc.
Van de week was ik in de auto voor de AH op mijn dochter te wachten. Mijn auto stond voor een aantal geparkeerde auto's. Opeens tikte een boze Karen hard op mijn raam. Met een zuur gezicht en veel armgebaren maakte ze me duidelijk dat ik aan de kant moest, want zij moest verder. Het was echt abnormaal hoeveel zurigheid en boosheid ze uitstraalde op praktisch niks! Deze vrouw reed een Mercedes.
Het valt me op dat de asocialen in het verkeer bovengemiddeld vaak bestuurders zijn van een BMW, Mercedes, Audi of dat soort auto's. Zelf rijd ik in een bescheiden Toyota Yaris overigens. Voor mijn werk rijd ik wel eens in zo'n oerlelijke maar erg grote Volkswagen Amarok. Dan heb ik nog nooit meegemaakt dat mensen zich aso gedragen.
Is er nu bij mensen die in een grotere/duurdere auto rijden onbewust het idee dat ze hoger in status zijn en daarom respect 'verdienen' van bestuurders van kleinere auto's? En dat ik als niet-autoliefhebber dat helemaal niet erken en daarom in hun ogen te weinig geef? Of is het zo dat je vanuit de auto aso kunt doen zonder er direct op aangesproken te worden? Hoe beleven jullie dit fenomeen, of is het volkomen onbekend?
dit dus, heeft schijt aan de wereld, zat waarschijnlijk op zijn telefoon of zat in zijn neus te boren voor kaantjes en had geen idee dat er iemand anders weg wilde rijden die hij door zijn dubbelpakeer actie blokkeerde....en dan is de ander de asocialequote:Op maandag 22 april 2024 13:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jij bent hier toch de asociaal? Je blokkeert moedwillig anderen omdat dat jou toevallig het beste uitkomt..
Nee. De motor draaide gewoon. Ben je zelf ook een Karen die compleet verzuurd door het leven gaat omdat haar man haar geen beurt meer wil geven?quote:Op maandag 22 april 2024 13:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jij bent hier toch de asociaal? Je blokkeert moedwillig anderen omdat dat jou toevallig het beste uitkomt..
Ik houd niks op hé... Ik rijd gewoon op de linkerbaan achter iemand anders aan. Geen enkele reden om plaats te maken voor iemand.quote:Op maandag 22 april 2024 13:23 schreef pietje_precies het volgende:
Je kan het mensen grotendeels niet kwalijk nemen. De enorme drukte wekt nou eenmaal irritaties op. Daar bovenop maakt het kleine wegennet vol drempels, flitspalen, plantenbakken midden op straat, linksplakkens, te lage maximum snelheden (100) etc het er ook niet beter op.
Zelf heb ik er niet erg veel last van. Tuurlijk zijn ze er maar als je kijkt naar de hoeveelheid autos dat er rond rijden dan is dat statistisch gezien een zeer laag aantal.
Er zit ook een andere kant aan het verhaal; Als het er naar jouw idee zoveel zijn/zoveel last van hebt; Hoe is jouw weggedrag eigelijk? Wek jij misschien irritaties op door je eigen weggedrag?
Betreft de "patserbakken" (zegt meer over jezelf dan de eigenaar dat je ze zo noemt) Deze wagen hebben vaak een normaal tot (ver) bovengemiddeld vermogen waardoor ze goed mee komen in het verkeer. En daar valt veel voor te zeggen zoals het vlot kunnen invoegen op de snelweg zonder overig verkeer te hinderen.
Dat jij vervolgens perse met je Toyota 1L 3cil de boel ophoudt.... tja
Dat de motor draaide betekent dat je ineens anderen niet meer blokkeerde?quote:Op maandag 22 april 2024 13:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee. De motor draaide gewoon. Ben je zelf ook een Karen die compleet verzuurd door het leven gaat omdat haar man haar geen beurt meer wil geven?
Je blokkeert in het verkeer voortdurend anderen. Als ze gewoon even vriendelijk had getikt was het effect hetzelfde geweest. Er was echt niks aan de hand.quote:Op maandag 22 april 2024 13:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat de motor draaide betekent dat je ineens anderen niet meer blokkeerde?
Of je blokkeert anderen gewoon niet..quote:Op maandag 22 april 2024 13:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je blokkeert in het verkeer voortdurend anderen. Als ze gewoon even vriendelijk had getikt was het effect hetzelfde geweest. Er was echt niks aan de hand.
Hoe is het relevant of de motor draaide? Je blokkeerde andere auto's die geparkeerd stonden, en je stond te wachten, dus je reed niet, je stond stil. Dus even los van het feit dat de manier waarop je werd aangesproken misschien niet helemaal netjes is, maar dat is stilstaan op een plek waar je andere auto's blokkeert ook niet.quote:Op maandag 22 april 2024 13:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee. De motor draaide gewoon. Ben je zelf ook een Karen die compleet verzuurd door het leven gaat omdat haar man haar geen beurt meer wil geven?
Hoe(zo) respectvol.quote:Op maandag 22 april 2024 13:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
nou en?> je was je blijkbaar niet bewust dat een ander het vak wilde verlaten dat jij blokkeerde, logisch dat je er dan op aan wordt gesprokenquote:
Rijden doe je in een materieel goed van hoge waarde (schade niet leuk) daarnaast is het ronduit gevaarlijk m.b.t. ongelukken (schade niet leuk).quote:Op maandag 22 april 2024 12:49 schreef LXIV het volgende:
Dat is het probleem toch niet. Het gaat erom dat iemand compleet schuimbekkend mijn autoruit welhaast inslaat omdat er iemand voor haar mercedes stond. Verder was dit voorbeeld enkel illustratief.quote:Op maandag 22 april 2024 13:54 schreef bonanza8 het volgende:
[..]
nou en?> je was je blijkbaar niet bewust dat een ander het vak wilde verlaten dat jij blokkeerde, logisch dat je er dan op aan wordt gesproken
Samenleving....quote:Op maandag 22 april 2024 13:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Of je blokkeert anderen gewoon niet..
Dan sta je weleens in de weg.quote:
Nee, dan ga je netjes parkeren en daar op je dochter wachten.quote:
Je blokkeerde gewoon iemand en maakte ook nog eens geen aanstalten om weg te rijden toen diegene zijn auto nodig had. Daar zou ik zelf ook niet heel erg vrolijk van worden en ik heb een Kia Picanto.quote:Op maandag 22 april 2024 14:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is het probleem toch niet. Het gaat erom dat iemand compleet schuimbekkend mijn autoruit welhaast inslaat omdat er iemand voor haar mercedes stond. Verder was dit voorbeeld enkel illustratief.
Als mensen iedere keer wanneer ze wat gehinderd of geblokkeerd worden hysterisch gaan worden dan wordt het een grote puinhoop natuurlijk.
Verder is het geen beklag over mijn persoonlijke perikelen, maar eerder een vraag of mensen ook asociaal gedrag ervaren in het verkeer tov het normale sociale leven en of dat samenhangt met het type auto.
En dan vind je dat de ander zich asociaal gedraagt?quote:Op maandag 22 april 2024 12:49 schreef LXIV het volgende:
Mijn auto stond voor een aantal geparkeerde auto's.
Niet altijd nodig gezien de beperkte hinder en de duur van het wachten.quote:Op maandag 22 april 2024 14:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, dan ga je netjes parkeren en daar op je dochter wachten.
Natuurlijk gaat het daar wel om. Wat was jij aan het doen? Waarom reed je niet even wat verder toen zij in haar auto stapte? Hoe lang heeft ze moeten wachten op je voordat ze op het raam kwam tikken?quote:Op maandag 22 april 2024 14:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is het probleem toch niet. Het gaat erom dat iemand compleet schuimbekkend mijn autoruit welhaast inslaat omdat er iemand voor haar mercedes stond. Verder was dit voorbeeld enkel illustratief.
Als mensen iedere keer wanneer ze wat gehinderd of geblokkeerd worden hysterisch gaan worden dan wordt het een grote puinhoop natuurlijk.
Verder is het geen beklag over mijn persoonlijke perikelen, maar eerder een vraag of mensen ook asociaal gedrag ervaren in het verkeer tov het normale sociale leven en of dat samenhangt met het type auto.
Dat is de vraag wel een beetje hier natuurlijk, het zou zomaar kunnen dat LXIV haar gewoon niet gezien had en ze 5 minuten opgesloten was.quote:Op maandag 22 april 2024 14:17 schreef arvensis het volgende:
Hoe lang heeft ze moeten wachten op je voordat ze op het raam kwam tikken?
1. Ja.quote:Op maandag 22 april 2024 14:00 schreef LXIV het volgende:
maar eerder een vraag of mensen ook asociaal gedrag ervaren in het verkeer (1) tov het normale sociale leven en of dat samenhangt met het type auto (2).
quote:Op maandag 22 april 2024 13:04 schreef ProFlamer het volgende:
Ik heb dat vooral met Audi's. Lijkt wel of dat ze bij de dealer eerst aan je vragen of je wel een asociale klootzak bent, anders kun je echt geen Audi kopen...
Liever een keer teveel stilstaan om te goed kijken, dan in een ongeluk verwikkeld raken omdat je iemand over het hoofd gezien hebt. Ik had zo een keer bijna een motorrijder op m'n motorkap liggen omdat ik dacht dat er niemand aankwam en inderdaad niet stopte maar langzaam de rotonde op reed. Hij zat precies achter de dak/raamstijl toen ik aan kwam rijden. Als ik was gestopt had ik 'm gezien.quote:Op maandag 22 april 2024 14:29 schreef Halcon het volgende:
Ben in principe hoffelijk in het verkeer, ondanks een dikke Mercedes.
Maar sommige dingen zijn natuurlijk wel gewoon irritant. Zoals bijvoorbeeld met 100 links plakken waar je 120 of 130 mag. Met zo'n snelheid net voor je neus achter een vrachtwagen vandaan schieten om die in te halen. Remmen en stil gaan staan voor een rotonde waar niemand aan komt. Etc.
Dit. Mijn ervaring ook. Het is maar net waar je in rijdt hoe mensen reageren.quote:Op maandag 22 april 2024 13:28 schreef arvensis het volgende:
Het is echt het beeld van mensen zelf. Ik heb in veel verschillende (dienst)auto’s gereden en merk echt verschil in hoe anderen mij benaderen.
Hiervoor had ik in een BMW. Mensen beginnen je echt uit te dagen bij stoplichten bijvoorbeeld, of op de snelweg. Hetzelfde heb ik als ik in onze tweede auto rijd (polo). Mensen worden heel snel agressief achter mij. En als ik in mijn eigen auto rijd (SUV) dan lijkt men veel voorzichtiger tegen mij.
Heel grappig (en eigenlijk ook wel triest) hoe dat werkt. Ik rijd namelijk niet anders in de auto’s maar ik merk wel dat mensen echt anders reageren.
Dan heb je waarschijnlijk niet goed gekeken. Overzichtelijke voorrangskruising ga je ook niet vol op de rem als je ziet dat er niemand aan komt. En wie dat pas op het laatste moment ziet, die heeft waarschijnlijk niet goed gekeken.quote:Op maandag 22 april 2024 15:47 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Liever een keer teveel stilstaan om te goed kijken, dan in een ongeluk verwikkeld raken omdat je iemand over het hoofd gezien hebt. Ik had zo een keer bijna een motorrijder op m'n motorkap liggen omdat ik dacht dat er niemand aankwam en inderdaad niet stopte maar langzaam de rotonde op reed. Hij zat precies achter de dak/raamstijl toen ik aan kwam rijden. Als ik was gestopt had ik 'm gezien.
Ik heb net op het verkeerde moment gekeken. Kan iemand natuurlijk niet zien als ie precies achter de dakstijl zit, hoe goed ik ook die kant op kijk. Stoppen had het probleem gewoon opgelost.quote:Op maandag 22 april 2024 15:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan heb je waarschijnlijk niet goed gekeken.
Of op het goede moment kijkenquote:Op maandag 22 april 2024 15:57 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik heb net op het verkeerde moment gekeken. Kan iemand natuurlijk niet zien als ie precies achter de dakstijl zit, hoe goed ik ook die kant op kijk. Stoppen had het probleem gewoon opgelost.
Ja, want je kunt nooit per ongeluk net op het verkeerde moment de rotonde op kijken?quote:
Dat is heel fijn dat jij daar zo'n rotonde hebt, die heb ik hier nauwelijks. Op zulke rotondes rem ik overigens alsnog flink af, maar ik ga nooit ineens vol op de rem want dat is gewoon gevaarlijk en onnodig tenzij er ineens gevaar is dat je niet had zien aankomen. Op normale rotondes zonder zulke ingangen of drukke rotondes stop ik eerst (na rustig afremmen), en daar moet de auto achter me het maar mee doen.quote:Je hebt hier zo'n rotonde waar je van ver ziet hoe het zit. Dat is ook een rotonde met 3 in/uitgangen i.p.v. 4. Heel overzichtelijk.
Vind het enorm irritant als je dan 80 rijdt en degene voor je opeens vol op de rem stampt, terwijl er helemaal niemand anders aan komt.
Daar hebben ze parkeervakken voor uitgevonden.quote:Op maandag 22 april 2024 13:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Vaak mee eens, hoewel ik ook een paar gevallen heb gehad, dat een auto of fiets precies in synchrone snelheid met mij achter de blinde vlek van het verbindingsstuk tussen voor- en zijruit verstopt zat. Het leek alsof ze als een spook uit het niets tevoorschijn kwamen. Tegelijkertijd ben ik daardoor niet minder tempo op rotondes gaan maken. Beweeg alleen zelf wat meer heen en weer tijdens het opgaan van de rotonde, om zeker te weten dat er zich niemand in mijn blinde vlek van de auto bevindt.quote:Op maandag 22 april 2024 15:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan heb je waarschijnlijk niet goed gekeken. Overzichtelijke voorrangskruising ga je ook niet vol op de rem als je ziet dat er niemand aan komt. En wie dat pas op het laatste moment ziet, die heeft waarschijnlijk niet goed gekeken.
Dat heb ik inderdaad ook weleens, dat er iemand in de dode hoek in de A stijl verdwijnt. Daar kan een complete fietser in verdwijnen.quote:Op dinsdag 23 april 2024 11:25 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Vaak mee eens, hoewel ik ook een paar gevallen heb gehad, dat een auto of fiets precies in synchrone snelheid met mij achter de blinde vlek van het verbindingsstuk tussen voor- en zijruit verstopt zat. Het leek alsof ze als een spook uit het niets tevoorschijn kwamen. Tegelijkertijd ben ik daardoor niet minder tempo op rotondes gaan maken. Beweeg alleen zelf wat meer heen en weer tijdens het opgaan van de rotonde, om zeker te weten dat er zich niemand in mijn blinde vlek van de auto bevindt.
Vergeet ook de pakjesbezorgers niet. Nou ja, Sint en z'n Pieten uitgezonderd natuurlijk.quote:Op dinsdag 23 april 2024 12:22 schreef PzKpfw het volgende:
Geen groep zo asociaal in het verkeer als die bouw-busjes.
Dit is denk ik waar.quote:Op maandag 22 april 2024 13:28 schreef arvensis het volgende:
Het is echt het beeld van mensen zelf. Ik heb in veel verschillende (dienst)auto’s gereden en merk echt verschil in hoe anderen mij benaderen.
Hiervoor had ik een BMW. Mensen beginnen je echt uit te dagen bij stoplichten bijvoorbeeld, of op de snelweg. Hetzelfde heb ik als ik in onze tweede auto rijd (polo). Mensen worden heel snel agressief achter mij. En als ik in mijn eigen auto rijd (SUV) dan lijkt men veel voorzichtiger tegen mij.
Heel grappig (en eigenlijk ook wel triest) hoe dat werkt. Ik rijd namelijk niet anders in de auto’s maar ik merk wel dat mensen echt anders reageren.
Tenzij er in de wijde omtrek geen vrije parkeervakken te vinden waren hoeft er in zo'n situatie helemaal niemand geblokkeerd te worden.quote:
Als je ziet hoeveel er per pakketje wordt betaald, is dat ook wel een beetje vragen om problemen. Ook 9 van de 10 keer hetzelfde soort figuren achter het stuur van zo'n pakjesbezorgbus. Idem dito voor de fatbikes.quote:Op dinsdag 23 april 2024 14:32 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Vergeet ook de pakjesbezorgers niet. Nou ja, Sint en z'n Pieten uitgezonderd natuurlijk.
Dat er te weinig betaald wordt om het werk gewoon volgens geldende wet- en regelgeving uit te voeren is dat een probleem voor de werkgever. Niet voor de werknemer en samenleving.quote:Op dinsdag 23 april 2024 15:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als je ziet hoeveel er per pakketje wordt betaald, is dat ook wel een beetje vragen om problemen.
Vergeet taxi’s niet.quote:Op dinsdag 23 april 2024 14:32 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Vergeet ook de pakjesbezorgers niet. Nou ja, Sint en z'n Pieten uitgezonderd natuurlijk.
Je blokkeerde haar auto toch?quote:Op maandag 22 april 2024 13:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is een keuze hè, om je auto niet op een parkeerplek te zetten maar in plaats daar van 3 geparkeerde auto's te blokkeren en de doorgang op de weg waar de parkeerplaatsen aan liggen ook nog eens lastiger te maken.quote:
Waarom fietst je dochter niet naar huis?quote:Op maandag 22 april 2024 12:49 schreef LXIV het volgende:
En die drugdealer-Polo's.quote:Op dinsdag 23 april 2024 14:32 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Meestal als mensen zoiets doen zeggen ze gelukkig “oh ja sorry ik verplaats hem”.quote:Op dinsdag 23 april 2024 16:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is een keuze hè, om je auto niet op een parkeerplek te zetten maar in plaats daar van 3 geparkeerde auto's te blokkeren en de doorgang op de weg waar de parkeerplaatsen aan liggen ook nog eens lastiger te maken.
Fappen?quote:Op dinsdag 23 april 2024 16:36 schreef Lienekien het volgende:
Als je ziet dat een van de geparkeerde auto’s die jij blokkeert weg wil rijden (dat houd je natuurlijk wel even in de gaten), dan rijd je natuurlijk snel even uit de weg. Kan heel vlot, als je motor zelfs nog draait.
Je vraagt je af wat TS aan het doen was terwijl hij stond te wachten en te blokkeren.
Totale kolder dat je uitgaat van iemand blokkeren. Je kunt toch zien dat er niemand in een auto zit om weg te rijden en als iemand klaar staat om in de stappen is er dus echt helemaal niemand gehinderd 99/100xquote:Op dinsdag 23 april 2024 15:57 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Tenzij er in de wijde omtrek geen vrije parkeervakken te vinden waren hoeft er in zo'n situatie helemaal niemand geblokkeerd te worden.
9 van de 10 keer is het blokkeren van iemand echt nergens voor nodig en, is er binnen zichtafstand een plek beschikbaar waar zonder iemand te blokkeren de auto kan worden neergezet en is het blokkeren van iemand anders zijn doorgang het gevolg van kortzichtig egoïstisch gedrag.
Die in veel situaties tot geen hinder leiden of niet noemenswaardige hinder leiden. Cq een verwachte tijdshinder van minder dan 2 seconden van je medeweggebruikers.quote:Op dinsdag 23 april 2024 16:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is een keuze hè, om je auto niet op een parkeerplek te zetten maar in plaats daar van 3 geparkeerde auto's te blokkeren en de doorgang op de weg waar de parkeerplaatsen aan liggen ook nog eens lastiger te maken.
Heb je het hele topic gelezen? En ja, ik weet dat FOK! niet representatief is voor heel Nederland maar bij het dikgedrukte durf ik toch wel mijn twijfels te plaatsen.quote:Op dinsdag 23 april 2024 18:32 schreef ludovico het volgende:
[..]
Totale kolder dat je uitgaat van iemand blokkeren. Je kunt toch zien dat er niemand in een auto zit om weg te rijden en als iemand klaar staat om in de stappen is er dus echt helemaal niemand gehinderd 99/100x
Gezien dit echt duizenden keren per dag gebeurt denk ik niet dat de consensus is dat dit not done is.
Is goed, ik niet.quote:Op dinsdag 23 april 2024 18:52 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Heb je het hele topic gelezen? En ja, ik weet dat FOK! niet representatief is voor heel Nederland maar bij het dikgedrukte durf ik toch wel mijn twijfels te plaatsen.
Het klinkt misschien een beetje hypocriet, maar ik maak voor pakketbezorgers wel een beetje een uitzondering zeg maar. Ik weet dat deze heel erg onder druk staan tegen belachelijke vergoedingen (maar dat is weer een ander onderwerp) en dat overtredingen weliswaar niet toegestaan maar wel begrijpelijk zijn.quote:Op dinsdag 23 april 2024 19:11 schreef ludovico het volgende:
[..]
Is goed, ik niet.
We leven in een andere realiteit, prima.
Heb overigens veeeeel dubbel gestaan toen ik nog pakketbezorger was.
Beetje vreemd dat je denkt dat je iemand hindert als er letterlijk geen persoon aanwezig is dat gehinderd zou moeten zijn.
Vaak kan je er echt prima langsrijden als een busje dubbel staat. Dat noem ik geen hinder.quote:Op dinsdag 23 april 2024 19:22 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Het klinkt misschien een beetje hypocriet, maar ik maak voor pakketbezorgers wel een beetje een uitzondering zeg maar. Ik weet dat deze heel erg onder druk staan tegen belachelijke vergoedingen (maar dat is weer een ander onderwerp) en dat overtredingen weliswaar niet toegestaan maar wel begrijpelijk zijn.
Maar ik heb niet het idee dat dit in het geval van TS het geval was.
Het klinkt misschien een beetje hypocriet, maar ik maak voor pakketbezorgers wel een beetje een uitzondering zeg maar. Ik weet dat deze heel erg onder druk staan tegen belachelijke vergoedingen (maar dat is weer een ander onderwerp) en dat overtredingen weliswaar niet toegestaan maar wel begrijpelijk zijn.quote:Op dinsdag 23 april 2024 20:11 schreef ludovico het volgende:
[..]
Vaak kan je er echt prima langsrijden als een busje dubbel staat. Dat noem ik geen hinder.
En als er iemand achter je rijdt en je kan makkelijk parkeren doe je dat.
En als het echt niet kan en je kan de auto uit springen en het in 20 kan fixen dan accepteert ook echt iedereen dat.
En terecht.
Nee.quote:Op dinsdag 23 april 2024 20:11 schreef ludovico het volgende:
En als het echt niet kan en je kan de auto uit springen en het in 20 kan fixen dan accepteert ook echt iedereen dat.
Nee.quote:En terecht.
23Cquote:Op dinsdag 23 april 2024 21:17 schreef anndb het volgende:
Tot die tijd ga ik nog even in mijn statussymbool karen.
[ afbeelding ]
Veel plezier in je aygo en autos blokkeren
Yaris.quote:Op dinsdag 23 april 2024 21:17 schreef anndb het volgende:
[ afbeelding ]
De Carrera S voor het plezier, de Cayenne voor de boodschappen.quote:Op dinsdag 23 april 2024 21:17 schreef anndb het volgende:
[ afbeelding ]
De samenleving wil natuurlijk zo goedkoop mogelijk hun meuk thuis bezorgd hebben. Dan krijg je dit.quote:Op dinsdag 23 april 2024 16:01 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Dat er te weinig betaald wordt om het werk gewoon volgens geldende wet- en regelgeving uit te voeren is dat een probleem voor de werkgever. Niet voor de werknemer en samenleving.
Behalve wat zure wereldvreemde mensen, kortweg, bijna iedereen.quote:
Wij hebben een C1. Daarnaast hebben we lang een pickup gehad (een Nissan Kingcab) en nu een Subaru Forrester.quote:Op maandag 22 april 2024 12:49 schreef LXIV het volgende:
Zelf rijd ik in een bescheiden Toyota Yaris overigens. Voor mijn werk rijd ik wel eens in zo'n oerlelijke maar erg grote Volkswagen Amarok. Dan heb ik nog nooit meegemaakt dat mensen zich aso gedragen.
Die knipoog doet aannemen dat jij instemming van mij verwacht op zo’n uitspraak.quote:Op dinsdag 23 april 2024 21:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Beiden Toyota, dus beiden niet veel soeps.
Geen idee waarom je dat denkt. En voor de goede orde: het zal mij jeuken.quote:Op dinsdag 23 april 2024 22:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die knipoog doet aannemen dat jij instemming van mij verwacht op zo’n uitspraak.
Tsja, als een Dodge Ram zit te bumperkleven trap je met je Aygo niet zo snel op de rem om te kloten. Dan kunnen ze je uitblikken.quote:Op dinsdag 23 april 2024 22:12 schreef sigme het volgende:
[..]
Wij hebben een C1. Daarnaast hebben we lang een pickup gehad (een Nissan Kingcab) en nu een Subaru Forrester.
In de dikke auto rijdend gedraagt het overige verkeer zich netter dan wanneer ik in C1 zit.
Op het moment dat je voor de Appie de boel blokkeert voor mensen die weg willen mag je van mij ook opzouten.quote:Op maandag 22 april 2024 12:49 schreef LXIV het volgende:
Ik flikker hem ook altijd gewoon op de gehandicaptenplaats. Als je wat te mauwen hebt kom je toch gewoon even vriendelijk vragen of ik hem weg wil halen met je asociale rolstoelhoofd?quote:Op maandag 22 april 2024 13:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je blokkeert in het verkeer voortdurend anderen. Als ze gewoon even vriendelijk had getikt was het effect hetzelfde geweest. Er was echt niks aan de hand.
“Me myself and I…..and my lazy ass” is toch wel een veelvoorkomend motto.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:06 schreef hebikweer het volgende:
Waar ik me aan erger zijn van die mensen die met hun stilstaande auto de weg blokkeren, terwijl er gewoon voldoende parkeervakken vrij zijn om daar stil te gaan staan met de auto.
Daar kan gewoon een goede reden voor zijn…quote:Op donderdag 9 mei 2024 11:31 schreef junkiesietze het volgende:
Ik heb een tering hekel aan mensen die overal maar de auto neerzetten en denken dat dat wel even kan, terwijl er letterlijk 10meter verderop een parkeerplaats is.
Dat soort autos spuug ik altijd een mooie fluim op.
bij supermarkten is daar geen enkele reden voor, als je gehandicapt bent zijn er fantastische parkeerplekken naast de ingang waar altijd plek is.quote:Op donderdag 9 mei 2024 11:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Daar kan gewoon een goede reden voor zijn…
Met je kut?quote:Op donderdag 9 mei 2024 11:36 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
bij supermarkten is daar geen enkele reden voor, als je gehandicapt bent zijn er fantastische parkeerplekken naast de ingang waar altijd plek is.
Als je dat niet bent, gewoon parkeren op een parkeerplaats met je kut
Zoals?quote:Op donderdag 9 mei 2024 11:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Daar kan gewoon een goede reden voor zijn…
Nou, stel je haalt iemand op uit het ziekenhuis die slecht ter been is. Dan vind ik het niet zo raar om voor de deur te parkeren en iemand eerst even naar binnen te helpen, even op bed of de bank te helpen, enz.quote:Op donderdag 9 mei 2024 11:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zoals?
Kan er niet bijster veel bedenken waarbij het echt noodzakelijk is.
moet je maar op een parkeerplaats staanquote:
Ja, zo rechtvaardigen tokkies hun debiele acties.quote:Op donderdag 9 mei 2024 11:45 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
moet je maar op een parkeerplaats staan
Bij het ziekenhuis kan je een rolstoel gebruiken om mensen die slecht ter been zijn te vervoeren.quote:Op donderdag 9 mei 2024 11:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou, stel je haalt iemand op uit het ziekenhuis die slecht ter been is. Dan vind ik het niet zo raar om voor de deur te parkeren en iemand eerst even naar binnen te helpen, even op bed of de bank te helpen, enz.
Sowieso vind ik dat spugen heel erg tokkiegedrag. Als je zo graag straffen wil uitdelen, ga dan lekker bij de politie.
Ook daar kan er wel een reden zijn. Wellicht een mechanisch probleem en iemand is binnen de ANWB aan het bellen?quote:Op donderdag 9 mei 2024 11:36 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
bij supermarkten is daar geen enkele reden voor, als je gehandicapt bent zijn er fantastische parkeerplekken naast de ingang waar altijd plek is.
Als je dat niet bent, gewoon parkeren op een parkeerplaats met je kut
Lees nou nog eens goed wat ik schrijf…quote:Op donderdag 9 mei 2024 11:47 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
Bij het ziekenhuis kan je een rolstoel gebruiken om mensen die slecht ter been zijn te vervoeren.
ga je daar ff lekker de hoofdingang blokkeren. sjeezus.
Dan niet nee. Maar dat is dan ook precies de enige goede reden die ik kan bedenken.quote:Op donderdag 9 mei 2024 11:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou, stel je haalt iemand op uit het ziekenhuis die slecht ter been is. Dan vind ik het niet zo raar om voor de deur te parkeren en iemand eerst even naar binnen te helpen, even op bed of de bank te helpen, enz.
Sowieso vind ik dat spugen heel erg tokkiegedrag. Als je zo graag straffen wil uitdelen, ga dan lekker bij de politie.
quote:Op donderdag 9 mei 2024 11:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Lees nou nog eens goed wat ik schrijf…
Dat heb ik gedaanquote:Nou, stel je haalt iemand op uit het ziekenhuis die slecht ter been is. Dan vind ik het niet zo raar om voor de deur te parkeren
Selectief quoten.quote:
Da’s niet bij het ziekenhuis, hè.quote:en iemand eerst even naar binnen te helpen, even op bed of de bank te helpen, enz.
Mijn punt is vooral dat als je een auto zo geparkeerd ziet staan je de reden niet weet. Ook al is de kans heel klein dat het een goede reden is, gewoon nooit voor eigen rechter spelen. Alleen als je iets ziet gebeuren is ingrijpen gerechtvaardigd of zelfs noodzakelijk (maar bij dat laatste denk ik meer aan dat je getuige bent van een mishandeling ofzo).quote:Op donderdag 9 mei 2024 11:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dan niet nee. Maar dat is dan ook precies de enige goede reden die ik kan bedenken.
Eens over het spugen.
Dat is inderdaad het geval - ik heb omgekeerd meegemaakt. Ik sprak juist de meneer aan die even stond te wachten voor mijn auto en ging naast zijn auto staan, hij deed het raam naar beneden en begon al met: 'JAH?!?'quote:Op maandag 22 april 2024 12:59 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Ja, daar gaat het al fout natuurlijk.
Je kunt eigenlijk wel bedenken dat de reden lamlendigheid is. Ik parkeer ook weleens ergens waar het niet mag of gooi er geen geld in, maar ik zet eigenlijk nooit iemand anders klem.quote:Op donderdag 9 mei 2024 12:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Mijn punt is vooral dat als je een auto zo geparkeerd ziet staan je de reden niet weet. Ook al is de kans heel klein dat het een goede reden is, gewoon nooit voor eigen rechter spelen. Alleen als je iets ziet gebeuren is ingrijpen gerechtvaardigd of zelfs noodzakelijk (maar bij dat laatste denk ik meer aan dat je getuige bent van een mishandeling ofzo).
Als je per se iets wil doen, maar dan een foto en stuur het naar de politie. Die zijn daarvoor. Het wordt een beetje een janboel als iedereen zich hiermee gaat bemoeien.
Iemand klem zetten is natuurlijk nooit ok.quote:Op donderdag 9 mei 2024 13:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je kunt eigenlijk wel bedenken dat de reden lamlendigheid is. Ik parkeer ook weleens ergens waar het niet mag of gooi er geen geld in, maar ik zet eigenlijk nooit iemand anders klem.
Dat soort skere zwervers sla ik dan weer alle (resterende) tanden uit hun bek manquote:Op donderdag 9 mei 2024 11:31 schreef junkiesietze het volgende:
quote:Op donderdag 9 mei 2024 11:31 schreef junkiesietze het volgende:
Ik heb een tering hekel aan mensen die overal maar de auto neerzetten en denken dat dat wel even kan, terwijl er letterlijk 10meter verderop een parkeerplaats is.
Spuug jij er ook op, Clau?quote:Op donderdag 9 mei 2024 14:00 schreef Claudia_x het volgende:
[..]![]()
Moet je voor de gein eens bij een basisschool gaan staan als ouders hun kinderen er afzetten. Man man, wat zijn er toch veel mensen die alleen aan zichzelf denken, zelfs als het ten koste gaat van de veiligheid van anderen.
Kan ik me niet voorstellen...quote:
Ik kijk wel uit, want je weet maar nooit waar die aso's toe in staat zijn.quote:
Dat vind ik ook. Ik vind het zelf ook enorm irritant als iemand z'n auto zo zet dat ik niet weg kan of veel moeite moet doen om zonder krassen weg te komen.quote:Op donderdag 9 mei 2024 13:52 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Iemand klem zetten is natuurlijk nooit ok.
Doet mij overigens denken aan lang geleden toen de Philips Personeelswinkel nog aan de Gagelstraat zat en je op het parkeerterrein daar kon parkeren als je redelijk vroeg voor de aftrap daar was. Daar was het eigenlijk wel normaal om de hele reut klem te zetten, omdat iedereen toch gelijktijdig weer wegging.
Parkeer ik mijn auto daar en staat er een wat ouder echtpaar beteuterd te kijken naar hun auto in het vak met daarachter een rij auto's. Of ik wist wanneer die mensen weer zouden vertrekken. Ik had echt te doen met ze toen ik ze vertelde dat de aftrap over ongeveer een uur was, dus nog een uur of 3 wachten en dan...
OT enzo... I know.
Nou geweldig, je hebt een foutje ontdekt. Van harte.quote:Op maandag 22 april 2024 13:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je bedoelt "patser(s)bak"?
Een "patersbak" ken ik niet.
Ik krijg maar geen voorstelling van wat je bedoelt…quote:Op maandag 13 mei 2024 21:14 schreef MadJackthePirate het volgende:
Allermeest sneu zijn die Hendrik-Jan types die vinden dat jij geen recht hebt om links voor te sorteren en dan met hun Tesla expres 30 blijven rijden tot ze bij de invoegstrook komen en dan ineens gas geven
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |