Jij gebruik het woord 'stekje' voor vanalles wat los en vast zit. Maar dat woord betékent ook echt iets hoor. Iets eigens. Niet 'klein plantje'.quote:
quote:Op maandag 29 april 2024 17:28 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Geranium Rozanne, geranium Phaeum, of is dat niet het juiste formaat? Laat eens een foto zien van de bedoelde locaties?
Over wel en niet-biologische plantjes van tuincentra heeft een fotografe een aardige serie gemaakt.quote:in de OP staan goede webwinkels voor als je lokale tuincentrum niet biedt wat je zoekt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
quote:Op woensdag 1 mei 2024 18:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Over wel en niet-biologische plantjes van tuincentra heeft een fotografe een aardige serie gemaakt.Zou het helpen om zo'n plant af te spoelen voor het planten?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.crap in = crap out
Nee. Afknippen en weer laten uitgroeien helpt zelfs maar zeer beperkt (het duurt iets langer voordat de insecten doodgaan).quote:Op woensdag 1 mei 2024 19:06 schreef loveli het volgende:
[..]
Zou het helpen om zo'n plant af te spoelen voor het planten?
Ja, daarom dus de vraag. De Chinese vernisboom heeft zichzelf voortgeplant en ik heb die mini boompjes in een eigen pot gezet. Ik heb dus niks gestekt, maar het is ook meer dan een zaailing nu, zou ik zeggen.quote:Op woensdag 1 mei 2024 18:46 schreef sigme het volgende:
[..]
Jij gebruik het woord 'stekje' voor vanalles wat los en vast zit. Maar dat woord betékent ook echt iets hoor. Iets eigens. Niet 'klein plantje'.
Stekken is een specifieke manier van voortplanten, en wel van de ongeslachtelijke voortplanting. Sommige planten vermeerden zichzelf ongeslachtelijk (bollen knollen sporen afleggers).
Maar 'stekken' is een kunstmatige vermeerdering; door het afknippen van een stuk plant en daar weer wortels aan laten groeien.
Een zaailing is dus nooit een stek.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Stekken
https://thijsmaessen.nl/s(...)sl_voortpl_plant.pdf
Waarheid.quote:Op woensdag 1 mei 2024 21:11 schreef loveli het volgende:
Als ze van een esdoorn afstammen, noem je het onkruid.
/blaren
Opslagquote:Op woensdag 1 mei 2024 21:04 schreef Hupje het volgende:
[..]
Ja, daarom dus de vraag. De Chinese vernisboom heeft zichzelf voortgeplant en ik heb die mini boompjes in een eigen pot gezet. Ik heb dus niks gestekt, maar het is ook meer dan een zaailing nu, zou ik zeggen.
Maar geen idee hoe je dat nu dan dus noemt
Een scheut.quote:Op woensdag 1 mei 2024 21:26 schreef sigme het volgende:
[..]
Opslag
https://nl.wikipedia.org/wiki/Opslag_(plantenmorfologie)
Verwelkingsziekte?quote:Op donderdag 2 mei 2024 10:31 schreef douche-eendje het volgende:
Mijn wisteria doet het niet echt lekker. Heeft hier iemand een idee wat er loos is? Het zijn er 2, degene met bloemen heeft meer zon. Vorige week hebben we ook nog wat nachtvorst gehad
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik merk ook wel dat mijn tuin wat last heeft gehad van het lange natte seizoen. Niet alles komt even lekker terug, vooral m'n mooie zonneroosjes willen niet
Zou brandkruid/viltkruid kunnen zijn (Phlomis).quote:Op donderdag 2 mei 2024 17:14 schreef Cockwhale het volgende:
Weet iemand wat voor plant dit is?
[ afbeelding ]
Schenk maar in.quote:
Het is inderdaad vingerhoedskruid.quote:
Dat zijn wel serieuze open plekken ja, daar kun je wel wat opvulling gebruiken. Dingen die echt opvullen zou ik zoeken in wat types euphorbia (je hebt er nogal wat keuze in) en dingen als Salvia Nemorosa. Sanguisorba is ook leuk en geeft wat massa.quote:Op woensdag 1 mei 2024 18:56 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het gaat dan om dit soort open plekken.
Vingerhoedskruidquote:Op donderdag 2 mei 2024 17:14 schreef Cockwhale het volgende:
Weet iemand wat voor plant dit is?
[ afbeelding ]
Ja, daar zit ik niet op te wachten. Met handschoenen en schep verwijderd, aangezien ze behoorlijk giftig zijn. Bedankt voor de hulp iedereen.quote:
Bang dat ie huisdieren of kinderen er aanzitten?quote:Op donderdag 2 mei 2024 21:03 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Ja, daar zit ik niet op te wachten. Met handschoenen en schep verwijderd, aangezien ze behoorlijk giftig zijn. Bedankt voor de hulp iedereen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |