abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213312173
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 12:44 schreef Tarado het volgende:

[..]
Dat hangt een beetje af van die mening is, de mening van de Hamas leiding doodt veel mensen, maar het is natuurlijk makkelijker om van mening te zijn dat het aan Israel, de VS en ons ligt.

Maar blijf het dus oneens.
Ondertussen is er bij ons en in de VS een groeiende mate van afkeer tegen de omvang van de Israëlische inzet.
  woensdag 24 april 2024 @ 12:59:52 #227
131800 Tarado
capô de fusca
pi_213312197
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 12:57 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Ondertussen is er bij ons en in de VS een groeiende mate van afkeer tegen de omvang van de Israëlische inzet.
Die propaganda werkt inderdaad heel goed.
pi_213312260
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 12:29 schreef VoMy het volgende:

[..]
Wat is er 'relatief laag' aan dat dodental?
Het feit dat er op 32 km2 2,2 miljoen mensen wonen en dat de terroristen de burgers als menselijk schild gebruiken. Het aantal doden zou daarom relatief hoog moeten liggen, maar het omgekeerde is waar.

Vergelijk de 40.000 doden in zes maanden eens met het bombardement op Dresden in 1945. Daar vielen 25.000 doden in één nacht . En in Dresden waren er wel degelijk schuilkelders!

Ik wil ermee zeggen dat Israël beslist over de vuurkracht beschikt die de geallieerden toen ook hadden. Het aantal slachtoffers onder de Palestijnen had daarom extreem hoog kunnen zijn als Israël geen terughoudendheid had getoond.
quote:
Welke contextuele hoepels spring je zoal door om 40.000 doden in 6 maanden tijd op een bevolking van 2 miljoen relatief laag te vinden?
Dat is een mening in de vorm van een vraag: "Je springt door contextuele hoepels om (...)."

Zie boven voor het antwoord.
quote:
Je klaagt dat de vraag een stelling is, hoewel het wel degelijk een vraag is, en je riposteert door simpelweg te roepen dat 40.000 doden - tot nu toe, mt in het achterhoofd het gegeven dat de meeste doden door neveneffecten waarschijnlijk nog gaan vallen, zelfs als de oorlog nu stop - eigenlijk niets voorstelt.
Nee, dat maak jij ervan. Opnieuw bied je een mening over mijn argument aan als het eigenlijke argument. Relatief laag is niet hetzelfde als niets voorstellen.
quote:
Waarom stelt dat niets voor?
Je stelt een vraag over jouw eigen aanname, niet over mijn argument.
quote:
Waar baseer je dat op en hoe wil je de mensen die protesteren tegen deze massaslachting waarbij dus grofweg 40.000 doden zijn gevallen, overtuigen dat jouw visie op die 40.000 doden als niet noemenswaardig, de juiste visie is?
En hier doe je het opnieuw. Heb je het zelf wel in de gaten?
Intolerant voor intolerantie
pi_213312263
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 12:59 schreef Tarado het volgende:

[..]
Die propaganda werkt inderdaad heel goed.
Op die manier kun je alles wel wegredeneren maar we mogen toch wel vragen stellen bij de buitensporige inzet van Israël of blijven we die maar onvoorwaardelijk steunen?

Maar over welke propaganda heb je het over?

-https://www.rtl.nl/nieuws(...)orwaardelijk-kritiek
-https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-hongersnood-in-gaza
-https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-hongersnood-in-gaza
-https://www.ad.nl/politie(...)beurt-hier~ace67f2e/
pi_213312281
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 12:37 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Ik vind deze zienswijze op zijn minst wel bijzonder te noemen.
Laat ik het vertalen naar hoe ik het lees:

Ik keur de massaslachting goed
Daar gaat het al fout. Ik zei:
quote:
er is geen sprake van een massaslachting
Hoe vertaal je dat in godsnaam naar "ik keur het goed"? :?

Het bestaat niet dus keur ik het goed?
pi_213312288
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2024 12:53 schreef Aether het volgende:
Staatssecretaris moet asielaanvragen van Palestijnen in behandeling nemen
https://www.raadvanstate.(...)ijnse-vreemdelingen/
ECHT NIET!!!

Ik wil die mensen niet in dit land!
  woensdag 24 april 2024 @ 13:08:41 #232
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_213312304
quote:
  woensdag 24 april 2024 @ 13:13:15 #233
3542 Gia
User under construction
pi_213312343
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 12:37 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Ik vind deze zienswijze op zijn minst wel bijzonder te noemen.
Laat ik het vertalen naar hoe ik het lees:

Ik keur de massaslachting goed want het is Hamas die actief burgers in de weg plaatst tussen henzelf en het Israëlische leger. Het is Hamas die het de burgers soms ronduit verbiedt om te vertrekken. Het is Hamas die geen schuilkelders heeft aangelegd en het is Hamas die zijn oorlogvoering van tussenuit de burgers en vanuit publieke gebouwen voert.
Het is geen massaslachting, maar doelbewust aanvallen van hamas. Dat daar burgerslachtoffers bij vallen, dat ligt aan hamas.
Het is gewoon niet waar dat Israël zonder reden onschuldige palestijnse burgers uitmoordt.
pi_213312346
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 11:33 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Stel, ik zou dat doen. Zou je je mening dan bijstellen?

Maar vooruit. :)
[..]
Dit is geen vraag maar een stelling in de vorm van een vraag: "Israël richt met steun van NL en de VS een massaslachting aan onder Gazanen".

Ik ben het met die stelling niet eens. Er is mijns inziens geen sprake van een massaslachting, maar van een oorlog. Het relatief lage dodental (omstreeks 40.000 momenteel dacht ik) is bewijs van Israëls voorzichtigheid.
Het is geen oorlog, dat is nou juist het hele ding. Het is een afstraffing voor een terroristische daad en het misbruiken van die terroristische daad om een bepaalde agenda uit te voeren. Bij een oorlog vecht je voor je leven, maar het leven van Israël is niet in gevaar.

quote:
Dat las je goed. Israël is terughoudend en voorzichtig. Het is Hamas die actief burgers in de weg plaatst tussen henzelf en het Israëlische leger. Het is Hamas die het de burgers soms ronduit verbiedt om te vertrekken. Het is Hamas die geen schuilkelders heeft aangelegd en het is Hamas die zijn oorlogvoering van tussenuit de burgers en vanuit publieke gebouwen voert. De 40.000 doden zijn bijna allemaal op het conto van Hamas te schrijven.
Het feit dat Israël nog veel meer doden had kunnen maken is geen bewijs dat ze terughoudend en voorzichtig zijn. Het uitgangspunt zou moeten zijn nul onschuldige doden en niet 40.000 vergelijken met het totaal aantal bewoners van Gaza of met de potentiële slagkracht van het leger.

Dat Hamas zich verschuilt tussen onschuldige burgers is geen vrijbrief om dan toch maar over te gaan op actie waarbij die onschuldige burgers omkomen. Dat zie je bij een reguliere gijzelingsactie ook niet. Nog even los van het feit dat Israël amper onderscheid maakt tussen Hamas, Palestijnse mannen, jongeren en overige.

quote:
Demonstreren tegen een vermeende massaslachting is daarom nutteloos; je demonstreert tegen iets dat niet gebeurt. Maar stel, je overdreef met de term "massaslachting" en wil eigenlijk aankaarten dat je het dodental te hoog vindt. Is mijn veronderstelling dan juist dat je Israël daar de schuld van geeft?
Ik vind het een massaslachting. Dat is al gauw als je de 10 of de 100 doden passeert. Dat er veel meer inwoners in Gaza zijn dan 40.000, of het er nog veel meer hadden kunnen zijn, doet niet ter zake.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_213312384
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 13:13 schreef Gia het volgende:

[..]
Het is geen massaslachting, maar doelbewust aanvallen van hamas. Dat daar burgerslachtoffers bij vallen, dat ligt aan hamas.
Het is gewoon niet waar dat Israël zonder reden onschuldige palestijnse burgers uitmoordt.
Of de reden nu legitiem is of niet maakt weinig uit. Het is een massaslachting. We kunnen nu niet bepaald spreken over een operatie waarbij alleen Hamasleden gedood worden.
pi_213312403
quote:
8s.gif Op woensdag 24 april 2024 13:07 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
ECHT NIET!!!

Beter stopt Israël snel met deze "oorlog", of in ieder geval een permanent staakt-het-vuren, dan kan dit voorkomen worden ;)
  woensdag 24 april 2024 @ 13:19:04 #237
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213312416
quote:
Fantastisch idee, laten we vooral nog meer radicale moslims hierheen halen met antiwesterse en antisemitische overtuigingen.
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 13:13 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Dat Hamas zich verschuilt tussen onschuldige burgers is geen vrijbrief om dan toch maar over te gaan op actie waarbij die onschuldige burgers omkomen. Dat zie je bij een reguliere gijzelingsactie ook niet. Nog even los van het feit dat Israël amper onderscheid maakt tussen Hamas, Palestijnse mannen, jongeren en overige..
Zodra een strijdende partij een plaats gebruikt voor militaire doeleinden is dit een legitiem doelwit. Dit is je dacht ik inmiddels hier ook herhaaldelijk uitgelegd. En dit doen de Palestijnse terroristen zelf, dat doet Israël niet. In een oorlogssituatie is het namelijk niet de bedoeling om partijen die burgers als menselijk schild gebruiken, te gaan belonen voor deze tactiek.
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 13:18 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Beter stopt Israël snel met deze "oorlog", of in ieder geval een permanent staakt-het-vuren, dan kan dit voorkomen worden ;)
Dat is het laatste wat Israël zou moeten doen. Hamas moet worden uitgeschakeld.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213312445
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 13:06 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Daar gaat het al fout. Ik zei:
[..]
Hoe vertaal je dat in godsnaam naar "ik keur het goed"? :?

Het bestaat niet dus keur ik het goed?
Daar gaat het niet fout, het is mijn zienswijze op jouw tekst. Jij noemt het geen massaslachting. Ik vind dat het wel degelijk. Al zou de helft van die 40.000 doden Hamas-leden zijn, dan is bij de overige 20.000 doden nog steeds sprake van een massaslachting naar mijn mening. De aanval van 7 oktober waarbij 1200 doden zijn gevallen is ook gewoon een massaslachting toch?
pi_213312447
quote:
14s.gif Op woensdag 24 april 2024 13:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Fantastisch idee, laten we vooral nog meer radicale moslims hierheen halen met antiwesterse en antisemitische overtuigingen.
[..]
Zodra een strijdende partij een plaats gebruikt voor militaire doeleinden is dit een legitiem doelwit. Dit is je dacht ik inmiddels hier ook herhaaldelijk uitgelegd. En dit doen de Palestijnse terroristen zelf, dat doet Israël niet. In een oorlogssituatie is het namelijk niet de bedoeling om partijen die burgers als menselijk schild gebruiken, te gaan belonen voor deze tactiek.
Medisch verzorgd worden, schuilen of uberhaupt ergens zijn = plaats gebruiken voor militaire doeleinden? Nog even los van het feit dat dit geen oorlog is (alleen in het frame van Israël).
  woensdag 24 april 2024 @ 13:24:05 #240
3542 Gia
User under construction
pi_213312470
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 13:17 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Of de reden nu legitiem is of niet maakt weinig uit. Het is een massaslachting. We kunnen nu niet bepaald spreken over een operatie waarbij alleen Hamasleden gedood worden.
Israël zou het liefst niemand doden, maar alleen de hamasleden gevangen nemen en veroordelen. Er is al meerdere malen om uitlevering van deze individuen gevraagd, maar dat gebeurt niet. Dus moeten ze ze gaan halen. Dat hamas vervolgens burgers als menselijk schild gebruikt, dat is heel vervelend, maar de acties zijn toch echt gericht op hamas en niet op onschuldige burgers.

Overigens zijn die burgers met veel meer dan de hamas strijders. Waarom nemen ze zelf die hamas figuren niet gevangen en leveren ze ze uit?
  woensdag 24 april 2024 @ 13:26:30 #241
3542 Gia
User under construction
pi_213312492
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 13:22 schreef Electric_Eye het volgende:
De aanval van 7 oktober waarbij 1200 doden zijn gevallen is ook gewoon een massaslachting toch?
Ja, dat was een massa slachting. Daar werden doelbewust onschuldige burgers verkracht en vermoord.
pi_213312506
quote:
8s.gif Op woensdag 24 april 2024 09:22 schreef opgebaarde het volgende:
Over fake news of frames gesproken. Het nieuws rondom de Columbia University is blijkbaar ook hard geframed. Alsof de protesterende studenten Hamas liefhebbende christenen/moslims waren en een Joodse professor vanwege zijn geloof de toegang tot het pand is ontzegt. Meer dan 22% van de studenten is notabene Joods en en een gedeelte doet mee aan de protesten
Daar erger ik mij ook aan. Je wordt van alle kanten gebombardeerd met fake nieuws, frames en propaganda. Ik kan mij goed voorstellen dat er veel antisemitisme is op universiteiten en Joden zich minder en minder veilig voelen, daar hebben we ook talloze voorbeelden van gezien, maar om elke pro palestina demonstratie daar te framen als antisemitisme of onveilig voor Joden is niet juist. Dat ze die joodse professor niet binnenlieten ben ik het niet mee eens, maar als je de reden leest dan heeft dat niets te maken met antisemitisme.
  woensdag 24 april 2024 @ 13:31:42 #243
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213312554
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 13:22 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Medisch verzorgd worden, schuilen of uberhaupt ergens zijn = plaats gebruiken voor militaire doeleinden? Nog even los van het feit dat dit geen oorlog is (alleen in het frame van Israël).
Nee, ik heb het over plekken daadwerkelijk voor militaire doeleinden gebruiken. Bijvoorbeeld dus voor het afschieten opslaan of afschieten van raketten of het gebruiken als ondergrondse basis. En het is al jaren bekend dat de Palestijnse terroristen dit doelbewust doen. Zie bijvoorbeeld, uit 2014: Why Hamas stores its weapons inside hospitals, mosques and schools.

En natuurlijk betreft dit wel een oorlog. Als er duizenden Palestijnen complete dorpen in het Zuiden van Israël vernietigen met inwoners en al spreek je van een oorlog. Kortom, sinds 7 oktober is Israël in oorlog.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213312663
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 13:13 schreef Gia het volgende:

[..]
Israël moord inderdaad niet bewust onschuldige Palestijnen alleen IDF heeft al wel meer dan 208 2.000 pond bommen (krater 12 meter) op Gaza gegooid. Dat daar tientallen tot honderen mensen bij om kunnen komen is evident en een bewust en aanvaardbaar risico.

Misschien voor jou interessant, Lavender, een AI proces om doelwitten (met flinke foutmarge) uit te zoeken om daarna snachts als doelwit thuis, bij gezin, zou kunnen zijn uit te schakelen
https://www.972mag.com/lavender-ai-israeli-army-gaza/
pi_213312666
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 07:23 schreef VoMy het volgende:

[..]
Of jij schreeuwt de activisten over een kam?
Dat doe ik niet - ik zeg specifiek deze 'activisten'. Dus met deze, bedoel ik: hen die gefilmd zijn en hen die dat doen?

Anders zeg je de activisten. Zoals jij doet.

Zoek je een weg om je beeld over mij te bevestigen? Of waarom deze invulling over mij?
pi_213312780
"Vieze genocide goed praters" (een feitelijke constatering overigens) is ook al aNTi sEmiTisME? _O-

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_213312810
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 08:28 schreef VoMy het volgende:

[..]
Waarom geef je geen antwoord?
Waarom gebruik je zelf deze zin maar doe je dat ook niet meer op de ander?

Ook vind ik het tekenend dat je iets weet te generaliseren terwijl ik reageerde op een tweet waarbij context ontbrak.

Ik ben heel duidelijk in mijn taal en bewoordingen, Cuendillar vaak ook.
quote:
8s.gif Op woensdag 24 april 2024 13:07 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
ECHT NIET!!!

Niet gezellig wat extra stammen erbij voor in de al bestaande stammen-oorlog in Nederland? Hè, dat verbaasd mij nu.. ;)
  woensdag 24 april 2024 @ 13:52:02 #248
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213312831
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2024 13:40 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Israël moord inderdaad niet bewust onschuldige Palestijnen alleen IDF heeft al wel meer dan 208 2.000 pond bommen (krater 12 meter) op Gaza gegooid. Dat daar tientallen tot honderen mensen bij om kunnen komen is evident en een bewust en aanvaardbaar risico.

Misschien voor jou interessant, Lavender, een AI proces om doelwitten (met flinke foutmarge) uit te zoeken om daarna snachts als doelwit thuis, bij gezin, zou kunnen zijn uit te schakelen
https://www.972mag.com/lavender-ai-israeli-army-gaza/
Dat krijg je inderdaad als een gebied volledig is ingericht tot een plek van terreur met honderden kilometers aan ondergrondse gangenstelsels. En wat 972mag schrijft is irrelevant, dat wordt gerund door Arabieren en een paar antizionistische Israëliërs. Niet zonder reden krijgen zij onder meer geld van instanties zoals Open Society en De Rosa Luxemburg Stichting.
pi_213312864
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 13:22 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Dus Hamas heeft niet de oorlog verklaard aan Israël? Hamas heeft daarbij niet haar burgers in gevaar gebracht? Het is dus alleen de frame van Israël? :+
pi_213312868
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 13:27 schreef oblo het volgende:

[..]
Daar erger ik mij ook aan. Je wordt van alle kanten gebombardeerd met fake nieuws, frames en propaganda. Ik kan mij goed voorstellen dat er veel antisemitisme is op universiteiten en Joden zich minder en minder veilig voelen, daar hebben we ook talloze voorbeelden van gezien, maar om elke pro palestina demonstratie daar te framen als antisemitisme of onveilig voor Joden is niet juist. Dat ze die joodse professor niet binnenlieten ben ik het niet mee eens, maar als je de reden leest dan heeft dat niets te maken met antisemitisme.
En gisteren massaal de berichten hoe de familie van Shai Davidai banden met de wapenindustrie heeft. :') Als 't überhaupt al klopt doet het er totaal niet toe, nooit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')