abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213309179
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 07:23 schreef VoMy het volgende:

[..]
Of jij schreeuwt de activisten over een kam?
Activisten neigen naar extremisme en hoe extremer, hoe meer je ze op dat gebied inderdaad over één kam kan scheren. :)
Intolerant voor intolerantie
pi_213309181
quote:
9s.gif Op woensdag 24 april 2024 07:16 schreef Kijkertje het volgende:
[ x ]
[ afbeelding ]
Die twee dingen zijn inderdaad hetzelfde en verdienen daarom inderdaad dezelfde behandeling ;(

Zakdoekje? ;(
  Moderator woensdag 24 april 2024 @ 07:47:51 #203
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213309190
Het is idd vaker dat binnenlands NWS meer aandacht krijgt dan NWS aan de andere kant van de wereld

Gek is dat toch
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_213309195
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 17:11 schreef Qarrad het volgende:

[..]
De tweede stap lijkt steevast te zijn de realisatie dat er te veel mensen zijn om het nog te kunnen corrigeren en dat het dus pappen en nathouden wordt, of bijvoorbeeld de "openlijk joodse" voorbijganger weg te sturen.

En dat werkt tot zekere hoogte maar, zoals Douglas Murray al aanstipte, als je het de kop niet indrukt vanuit de overheid, je weet wel, die mensen met het geweldsmonopolie en de expertise, training en de middelen om het gestructureerd te doen, dan loop je kans dat demense het zelf gaan corrigeren en dan wordt het gegarandeerd een heel stuk minder plezant.
De tweede stap is gewoon, zoals het hoort, verboden instellen en daarna de lange lat en de politiehond eroverheen.

Het softe beleid is niet meer van deze tijd.
  woensdag 24 april 2024 @ 07:50:29 #205
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213309209
quote:
3s.gif Op woensdag 24 april 2024 07:43 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Activisten neigen naar extremisme en hoe extremer, hoe meer je ze op dat gebied inderdaad over één kam kan scheren. :)
De logica ontbreekt volkomen, beetje pijnlijk om te lezen.

Wat vind je van de massaslachting die Israel met steun van NL en de VS aanricht onder Gazanen? Wel of niet iets om tegen te demonstreren?
  Moderator woensdag 24 april 2024 @ 07:56:42 #206
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213309253
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 07:50 schreef VoMy het volgende:

[..]

Wat vind je van de massaslachting die Israel met steun van NL en de VS aanricht onder Gazanen? Wel of niet iets om tegen te demonstreren?
Lijkt mij zonde van de tijd maar doe wat je moet doen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_213309269
En Rafah moet nog binnengevallen worden, dat wordt nog wat met die demonstraties.
pi_213309289
quote:
9s.gif Op woensdag 24 april 2024 07:16 schreef Kijkertje het volgende:
[ x ]
[ afbeelding ]
Oh ja die Massa graven waarvan Hamas zegt dat Israël dat gedaan heeft. Dezelfde Hamas die 500 doden en duizend slachtoffers bij een vermeende raketaanval op een ziekenhuis de schoenen van Israël in schoof.

Waar zijn die slachtoffers eigenlijk gebleven? En waar is de verontwaardiging nu blijkt dat niet Israël erachter zat?

#fakenews overal. Laten we kritisch blijven op alle vermeende beschuldigingen over en weer. Het is niet de eerste keer dat Hamas aantoonbaar gelogen heeft om hun eigen straatje schoon te vegen.
pi_213309424
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 07:50 schreef VoMy het volgende:

[..]
De logica ligt recht voor je neus, maar je kijkt er bewust langs.
quote:
Ah, ik zie het al. :D

Sterkte de komende tijd. Het wordt erger voor 't beter wordt. ;(
  woensdag 24 april 2024 @ 08:28:14 #210
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213309440
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 08:25 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
De logica ligt recht voor je neus, maar je kijkt er bewust langs.
[..]
Ah, ik zie het al. :D

Sterkte de komende tijd. Het wordt erger voor 't beter wordt. ;(
Waarom geef je geen antwoord?
pi_213309696
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 08:00 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Oh ja die Massa graven waarvan Hamas zegt dat Israël dat gedaan heeft. Dezelfde Hamas die 500 doden en duizend slachtoffers bij een vermeende raketaanval op een ziekenhuis de schoenen van Israël in schoof.

Waar zijn die slachtoffers eigenlijk gebleven? En waar is de verontwaardiging nu blijkt dat niet Israël erachter zat?

#fakenews overal. Laten we kritisch blijven op alle vermeende beschuldigingen over en weer. Het is niet de eerste keer dat Hamas aantoonbaar gelogen heeft om hun eigen straatje schoon te vegen.
En vanwege dat, plus bijvoorbeeld de claim twee maanden geleden bij een ander ziekenhuis (of school) hoe daar ~40 lichamen gevonden waren van executeerde mannen en vrouwen zou ik van zo'n Mehdi Hasan (én Owen Jones) verwachten dat ze meer voorbehoud zouden nemen.
pi_213309802
Over fake news of frames gesproken. Het nieuws rondom de Columbia University is blijkbaar ook hard geframed. Alsof de protesterende studenten Hamas liefhebbende christenen/moslims waren en een Joodse professor vanwege zijn geloof de toegang tot het pand is ontzegt. Meer dan 22% van de studenten is notabene Joods en en een gedeelte doet mee aan de protesten
pi_213311292
Oepsie?

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_213311354
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 08:28 schreef VoMy het volgende:

[..]
Waarom geef je geen antwoord?
Stel, ik zou dat doen. Zou je je mening dan bijstellen?

Maar vooruit. :)

quote:
Dit is geen vraag maar een stelling in de vorm van een vraag: "Israël richt met steun van NL en de VS een massaslachting aan onder Gazanen".

Ik ben het met die stelling niet eens. Er is mijns inziens geen sprake van een massaslachting, maar van een oorlog. Het relatief lage dodental (omstreeks 40.000 momenteel dacht ik) is bewijs van Israëls voorzichtigheid.

Dat las je goed. Israël is terughoudend en voorzichtig. Het is Hamas die actief burgers in de weg plaatst tussen henzelf en het Israëlische leger. Het is Hamas die het de burgers soms ronduit verbiedt om te vertrekken. Het is Hamas die geen schuilkelders heeft aangelegd en het is Hamas die zijn oorlogvoering van tussenuit de burgers en vanuit publieke gebouwen voert. De 40.000 doden zijn bijna allemaal op het conto van Hamas te schrijven.

Demonstreren tegen een vermeende massaslachting is daarom nutteloos; je demonstreert tegen iets dat niet gebeurt. Maar stel, je overdreef met de term "massaslachting" en wil eigenlijk aankaarten dat je het dodental te hoog vindt. Is mijn veronderstelling dan juist dat je Israël daar de schuld van geeft?

[ Bericht 32% gewijzigd door Cuendillar op 24-04-2024 12:05:00 ]
pi_213311848
quote:
14s.gif Op woensdag 24 april 2024 10:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je krijgt je voorbeelden hoor, maak je maar niet druk. Zie hier bijvoorbeeld de berichtgeving van de NOS en van RTL. Hier wordt duidelijk geprobeerd om twijfel te zaaien over de veroordeling van terroristen, waarbij het beeld dus wordt gewekt dat zij wellicht onschuldig in de gevangenis zitten:
[..]
[..]

Fijn dat je uiteindelijk reageert

Je zei: Toen er een aantal maanden geleden gijzelaars werden geruild voor Palestijnse gevangenen (Israa Jaabis bijvoorbeeld), werd in menig media vermeld dat deze mensen 'onschuldig' zouden zijn
Ik zie dat in die twee berichten niet terugkomen. De NOS meldt: Israël wilde geen Palestijnen vrijlaten die zijn veroordeeld voor moord en de NOS geeft aan dat: Minder dan een kwart van de Palestijnen op de lijst is daadwerkelijk veroordeeld voor een misdrijf. De meesten zitten vast zonder proces in zogeheten administratieve detentie.

Oftewel 75% zat vast zonder aanklacht (zo werkt administratieve detentie) en was niet eens veroordeeld. Dat paste niet bij het beeld dat Israël schetste waarbij ze voor de ruil van iirc drie Palestijnen de beelden van bewakingscamera's lieten zien van hun moordachtige daad. De suggestie wekkent dat vooral poging tot moordenaars, terroristen of veroordeeld voor poging tot doodslag werden vrijgelaten.

Die 75% van de Palestijnen zaten natuurlijk niet voor niks vast, dat beeld heb ik, (kan aan mij liggen,) nergens gezien, alleen dat ze niet veroordeeld waren zegt wel iets. Onschuldig: nee, weten we niet, vast niet. Levensgevaarlijk: blijkbaar beperkt. Het kan dus ook zo zijn dat die een aantal van die voornamelijk kinderen en vrouwen voor kleine vergrijpen vastzaten.

Als we in 't achterhoofd houden dat Palestijnen in de West Bank excessief harder en vaker bestraft worden dan moet dat beeld meegenomen worden in de ruil. In 2022 zaten er 2.400 Palestijnen vast in Israël in administratieve detentie, (dus geen bezoek familie) dat is ver voor 7 oktober toen Hamas een einde maakte aan de zogenaamde 'vrede'. Het veroordelingspercentage was meer dan 99% en er wordt al een aantal jaar geen cijfers meer gegeven. Dat is toch wel flink hoor.
  woensdag 24 april 2024 @ 12:29:23 #216
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213311901
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 11:33 schreef Cuendillar het volgende:

[..]

[..]
Dit is geen vraag maar een stelling in de vorm van een vraag: "Israël richt met steun van NL en de VS een massaslachting aan onder Gazanen".

Ik ben het met die stelling niet eens. Er is mijns inziens geen sprake van een massaslachting, maar van een oorlog. Het relatief lage dodental (omstreeks 40.000 momenteel dacht ik) is bewijs van Israëls voorzichtigheid.

Wat is er 'relatief laag' aan dat dodental? Welke contextuele hoepels spring je zoal door om 40.000 doden in 6 maanden tijd op een bevolking van 2 miljoen relatief laag te vinden?

Je klaagt dat de vraag een stelling is, hoewel het wel degelijk een vraag is, en je riposteert door simpelweg te roepen dat 40.000 doden - tot nu toe, met in het achterhoofd het gegeven dat de meeste doden door neveneffecten waarschijnlijk nog gaan vallen, zelfs als de oorlog nu stop - eigenlijk niets voorstelt. Waarom stelt dat niets voor? Waar baseer je dat op en hoe wil je de mensen die protesteren tegen deze massaslachting waarbij dus grofweg 40.000 doden zijn gevallen, overtuigen dat jouw visie op die 40.000 doden als niet noemenswaardig, de juiste visie is?
  woensdag 24 april 2024 @ 12:34:26 #217
131800 Tarado
capô de fusca
pi_213311939
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 12:29 schreef VoMy het volgende:

[..]
Wat is er 'relatief laag' aan dat dodental? Welke contextuele hoepels spring je zoal door om 40.000 doden in 6 maanden tijd op een bevolking van 2 miljoen relatief laag te vinden?

Je klaagt dat de vraag een stelling is, hoewel het wel degelijk een vraag is, en je riposteert door simpelweg te roepen dat 40.000 doden - tot nu toe, met in het achterhoofd het gegeven dat de meeste doden door neveneffecten waarschijnlijk nog gaan vallen, zelfs als de oorlog nu stop - eigenlijk niets voorstelt. Waarom stelt dat niets voor? Waar baseer je dat op en hoe wil je de mensen die protesteren tegen deze massaslachting waarbij dus grofweg 40.000 doden zijn gevallen, overtuigen dat jouw visie op die 40.000 doden als niet noemenswaardig, de juiste visie is?
Jammer dat ze geen schuilkelders hebben in Gaza hè, hoe zou dat toch komen?
  woensdag 24 april 2024 @ 12:35:40 #218
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213311950
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 12:34 schreef Tarado het volgende:

[..]
Jammer dat ze geen schuilkelders hebben in Gaza hè, hoe zou dat toch komen?
Jammer dat Israel met steun van Nederland en de VS extreem veel Palestijnen mag doden hè, hoe zou dat toch komen?
  woensdag 24 april 2024 @ 12:36:28 #219
131800 Tarado
capô de fusca
pi_213311964
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 12:35 schreef VoMy het volgende:

[..]
Jammer dat Israel met steun van Nederland en de VS extreem veel Palestijnen mag doden hè, hoe zou dat toch komen?
Door Hamas die ze als schild gebruikt.
pi_213311973
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 11:33 schreef Cuendillar het volgende:

[..]

[..]

Dat las je goed. Israël is terughoudend en voorzichtig. Het is Hamas die actief burgers in de weg plaatst tussen henzelf en het Israëlische leger. Het is Hamas die het de burgers soms ronduit verbiedt om te vertrekken. Het is Hamas die geen schuilkelders heeft aangelegd en het is Hamas die zijn oorlogvoering van tussenuit de burgers en vanuit publieke gebouwen voert. De 40.000 doden zijn bijna allemaal op het conto van Hamas te schrijven.

Demonstreren tegen een vermeende massaslachting is daarom nutteloos; je demonstreert tegen iets dat niet gebeurt. Maar stel, je overdreef met de term "massaslachting" en wil eigenlijk aankaarten dat je het dodental te hoog vindt. Is mijn veronderstelling dan juist dat je Israël daar de schuld van geeft?
Ik vind deze zienswijze op zijn minst wel bijzonder te noemen.
Laat ik het vertalen naar hoe ik het lees:

Ik keur de massaslachting goed want het is Hamas die actief burgers in de weg plaatst tussen henzelf en het Israëlische leger. Het is Hamas die het de burgers soms ronduit verbiedt om te vertrekken. Het is Hamas die geen schuilkelders heeft aangelegd en het is Hamas die zijn oorlogvoering van tussenuit de burgers en vanuit publieke gebouwen voert.
  woensdag 24 april 2024 @ 12:37:50 #221
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213311977
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 12:36 schreef Tarado het volgende:

[..]
Door Hamas die ze als schild gebruikt.
Helaas, het echte antwoord is dat Palestijnse levens en doden er niet toe doen en Israel dus naar hartenlust ze mag neerschieten, willekeurig bombarderen, of uithongeren.
  woensdag 24 april 2024 @ 12:38:55 #222
131800 Tarado
capô de fusca
pi_213311989
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 12:37 schreef VoMy het volgende:

[..]
Helaas, het echte antwoord is dat Palestijnse levens en doden er niet toe doen en Israel dus naar hartenlust ze mag neerschieten, willekeurig bombarderen, of uithongeren.
Nee dat is jouw antwoord en jouw mening, meer niet en daar ben ik het niet mee eens.
  woensdag 24 april 2024 @ 12:40:49 #223
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213312009
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 12:38 schreef Tarado het volgende:

[..]
Nee dat is jouw antwoord en jouw mening, meer niet en daar ben ik het niet mee eens.
Een mening dood gelukkig geen mensen, de door ons gesteunde Israëlische kijk op Palestijnse levens en de daarbij behorende legerinzet helaas wel in groten getale.
  woensdag 24 april 2024 @ 12:44:52 #224
131800 Tarado
capô de fusca
pi_213312048
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 12:40 schreef VoMy het volgende:

[..]
Een mening dood gelukkig geen mensen, de door ons gesteunde Israëlische kijk op Palestijnse levens en de daarbij behorende legerinzet helaas wel in groten getale.
Dat hangt een beetje af van die mening is, de mening van de Hamas leiding doodt veel mensen, maar het is natuurlijk makkelijker om van mening te zijn dat het aan Israel, de VS en ons ligt.

Maar blijf het dus oneens.
pi_213312135
Staatssecretaris moet asielaanvragen van Palestijnen in behandeling nemen
https://www.raadvanstate.(...)ijnse-vreemdelingen/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')