Activisten neigen naar extremisme en hoe extremer, hoe meer je ze op dat gebied inderdaad over één kam kan scheren.quote:Op woensdag 24 april 2024 07:23 schreef VoMy het volgende:
[..]
Of jij schreeuwt de activisten over een kam?
Die twee dingen zijn inderdaad hetzelfde en verdienen daarom inderdaad dezelfde behandelingquote:
De tweede stap is gewoon, zoals het hoort, verboden instellen en daarna de lange lat en de politiehond eroverheen.quote:Op dinsdag 23 april 2024 17:11 schreef Qarrad het volgende:
[..]
De tweede stap lijkt steevast te zijn de realisatie dat er te veel mensen zijn om het nog te kunnen corrigeren en dat het dus pappen en nathouden wordt, of bijvoorbeeld de "openlijk joodse" voorbijganger weg te sturen.
En dat werkt tot zekere hoogte maar, zoals Douglas Murray al aanstipte, als je het de kop niet indrukt vanuit de overheid, je weet wel, die mensen met het geweldsmonopolie en de expertise, training en de middelen om het gestructureerd te doen, dan loop je kans dat demense het zelf gaan corrigeren en dan wordt het gegarandeerd een heel stuk minder plezant.
De logica ontbreekt volkomen, beetje pijnlijk om te lezen.quote:Op woensdag 24 april 2024 07:43 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Activisten neigen naar extremisme en hoe extremer, hoe meer je ze op dat gebied inderdaad over één kam kan scheren.
Lijkt mij zonde van de tijd maar doe wat je moet doenquote:Op woensdag 24 april 2024 07:50 schreef VoMy het volgende:
[..]
De logica ontbreekt volkomen, beetje pijnlijk om te lezen.
Wat vind je van de massaslachting die Israel met steun van NL en de VS aanricht onder Gazanen? Wel of niet iets om tegen te demonstreren?
Oh ja die Massa graven waarvan Hamas zegt dat Israël dat gedaan heeft. Dezelfde Hamas die 500 doden en duizend slachtoffers bij een vermeende raketaanval op een ziekenhuis de schoenen van Israël in schoof.quote:
De logica ligt recht voor je neus, maar je kijkt er bewust langs.quote:Op woensdag 24 april 2024 07:50 schreef VoMy het volgende:
[..]
De logica ontbreekt volkomen, beetje pijnlijk om te lezen.
Ah, ik zie het al.quote:Wat vind je van de massaslachting die Israel met steun van NL en de VS aanricht onder Gazanen? Wel of niet iets om tegen te demonstreren?
Waarom geef je geen antwoord?quote:Op woensdag 24 april 2024 08:25 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
De logica ligt recht voor je neus, maar je kijkt er bewust langs.
[..]
Ah, ik zie het al.
Sterkte de komende tijd. Het wordt erger voor 't beter wordt.
En vanwege dat, plus bijvoorbeeld de claim twee maanden geleden bij een ander ziekenhuis (of school) hoe daar ~40 lichamen gevonden waren van executeerde mannen en vrouwen zou ik van zo'n Mehdi Hasan (én Owen Jones) verwachten dat ze meer voorbehoud zouden nemen.quote:Op woensdag 24 april 2024 08:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Oh ja die Massa graven waarvan Hamas zegt dat Israël dat gedaan heeft. Dezelfde Hamas die 500 doden en duizend slachtoffers bij een vermeende raketaanval op een ziekenhuis de schoenen van Israël in schoof.
Waar zijn die slachtoffers eigenlijk gebleven? En waar is de verontwaardiging nu blijkt dat niet Israël erachter zat?
#fakenews overal. Laten we kritisch blijven op alle vermeende beschuldigingen over en weer. Het is niet de eerste keer dat Hamas aantoonbaar gelogen heeft om hun eigen straatje schoon te vegen.
Stel, ik zou dat doen. Zou je je mening dan bijstellen?quote:
Dit is geen vraag maar een stelling in de vorm van een vraag: "Israël richt met steun van NL en de VS een massaslachting aan onder Gazanen".quote:Wat vind je van de massaslachting die Israel met steun van NL en de VS aanricht onder Gazanen? Wel of niet iets om tegen te demonstreren?
Fijn dat je uiteindelijk reageertquote:Op woensdag 24 april 2024 10:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je krijgt je voorbeelden hoor, maak je maar niet druk. Zie hier bijvoorbeeld de berichtgeving van de NOS en van RTL. Hier wordt duidelijk geprobeerd om twijfel te zaaien over de veroordeling van terroristen, waarbij het beeld dus wordt gewekt dat zij wellicht onschuldig in de gevangenis zitten:
[..]
[..]
Wat is er 'relatief laag' aan dat dodental? Welke contextuele hoepels spring je zoal door om 40.000 doden in 6 maanden tijd op een bevolking van 2 miljoen relatief laag te vinden?quote:Op woensdag 24 april 2024 11:33 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Stel, ik zou dat doen. Zou je je mening dan bijstellen?
Maar vooruit.
[..]
Dit is geen vraag maar een stelling in de vorm van een vraag: "Israël richt met steun van NL en de VS een massaslachting aan onder Gazanen".
Ik ben het met die stelling niet eens. Er is mijns inziens geen sprake van een massaslachting, maar van een oorlog. Het relatief lage dodental (omstreeks 40.000 momenteel dacht ik) is bewijs van Israëls voorzichtigheid.
Jammer dat ze geen schuilkelders hebben in Gaza hè, hoe zou dat toch komen?quote:Op woensdag 24 april 2024 12:29 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wat is er 'relatief laag' aan dat dodental? Welke contextuele hoepels spring je zoal door om 40.000 doden in 6 maanden tijd op een bevolking van 2 miljoen relatief laag te vinden?
Je klaagt dat de vraag een stelling is, hoewel het wel degelijk een vraag is, en je riposteert door simpelweg te roepen dat 40.000 doden - tot nu toe, met in het achterhoofd het gegeven dat de meeste doden door neveneffecten waarschijnlijk nog gaan vallen, zelfs als de oorlog nu stop - eigenlijk niets voorstelt. Waarom stelt dat niets voor? Waar baseer je dat op en hoe wil je de mensen die protesteren tegen deze massaslachting waarbij dus grofweg 40.000 doden zijn gevallen, overtuigen dat jouw visie op die 40.000 doden als niet noemenswaardig, de juiste visie is?
Jammer dat Israel met steun van Nederland en de VS extreem veel Palestijnen mag doden hè, hoe zou dat toch komen?quote:Op woensdag 24 april 2024 12:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
Jammer dat ze geen schuilkelders hebben in Gaza hè, hoe zou dat toch komen?
Door Hamas die ze als schild gebruikt.quote:Op woensdag 24 april 2024 12:35 schreef VoMy het volgende:
[..]
Jammer dat Israel met steun van Nederland en de VS extreem veel Palestijnen mag doden hè, hoe zou dat toch komen?
Ik vind deze zienswijze op zijn minst wel bijzonder te noemen.quote:Op woensdag 24 april 2024 11:33 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Stel, ik zou dat doen. Zou je je mening dan bijstellen?
Maar vooruit.
[..]
Dit is geen vraag maar een stelling in de vorm van een vraag: "Israël richt met steun van NL en de VS een massaslachting aan onder Gazanen".
Ik ben het met die stelling niet eens. Er is mijns inziens geen sprake van een massaslachting, maar van een oorlog. Het relatief lage dodental (omstreeks 40.000 momenteel dacht ik) is bewijs van Israëls voorzichtigheid.
Dat las je goed. Israël is terughoudend en voorzichtig. Het is Hamas die actief burgers in de weg plaatst tussen henzelf en het Israëlische leger. Het is Hamas die het de burgers soms ronduit verbiedt om te vertrekken. Het is Hamas die geen schuilkelders heeft aangelegd en het is Hamas die zijn oorlogvoering van tussenuit de burgers en vanuit publieke gebouwen voert. De 40.000 doden zijn bijna allemaal op het conto van Hamas te schrijven.
Demonstreren tegen een vermeende massaslachting is daarom nutteloos; je demonstreert tegen iets dat niet gebeurt. Maar stel, je overdreef met de term "massaslachting" en wil eigenlijk aankaarten dat je het dodental te hoog vindt. Is mijn veronderstelling dan juist dat je Israël daar de schuld van geeft?
Helaas, het echte antwoord is dat Palestijnse levens en doden er niet toe doen en Israel dus naar hartenlust ze mag neerschieten, willekeurig bombarderen, of uithongeren.quote:Op woensdag 24 april 2024 12:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Door Hamas die ze als schild gebruikt.
Nee dat is jouw antwoord en jouw mening, meer niet en daar ben ik het niet mee eens.quote:Op woensdag 24 april 2024 12:37 schreef VoMy het volgende:
[..]
Helaas, het echte antwoord is dat Palestijnse levens en doden er niet toe doen en Israel dus naar hartenlust ze mag neerschieten, willekeurig bombarderen, of uithongeren.
Een mening dood gelukkig geen mensen, de door ons gesteunde Israëlische kijk op Palestijnse levens en de daarbij behorende legerinzet helaas wel in groten getale.quote:Op woensdag 24 april 2024 12:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nee dat is jouw antwoord en jouw mening, meer niet en daar ben ik het niet mee eens.
Dat hangt een beetje af van die mening is, de mening van de Hamas leiding doodt veel mensen, maar het is natuurlijk makkelijker om van mening te zijn dat het aan Israel, de VS en ons ligt.quote:Op woensdag 24 april 2024 12:40 schreef VoMy het volgende:
[..]
Een mening dood gelukkig geen mensen, de door ons gesteunde Israëlische kijk op Palestijnse levens en de daarbij behorende legerinzet helaas wel in groten getale.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |