Je bedoelt die kerfstok waar de Israeliers niet genoeg bewijs voor hadden maar hem toch maar gewoon voor veroordeelden? Ja, laten we het racistische Israelische rechtssysteem als leidraad nemen, uitstekend idee.quote:Op dinsdag 23 april 2024 17:32 schreef oblo het volgende:
[..]
Het frame van Walid Daqqa als schrijver en politiek gevangene zonder erbij te vermelden wat deze man op zijn kerfstok had vond ik wel een goed voorbeeld hiervan
Ok. Laat maar zien dan. Welke media deden dat.quote:Op dinsdag 23 april 2024 16:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ook hier zijn het vaak behoorlijk discutabele beschuldigingen. Toen er een aantal maanden geleden gijzelaars werden geruild voor Palestijnse gevangenen (Israa Jaabis bijvoorbeeld), werd in menig media vermeld dat deze mensen 'onschuldig' zouden zijn. Bijna altijd hebben zij gewoon wat op hun kerfstok of hier gewoon plannen voor. Het beeld dat Israël gewoon zomaar vele Palestijnen van de straat zou plukken en opsluiten is simpelweg niet juist.
Hij is destijds veroordeeld door een militair tribunaal en de bewijslast is daar lager, dat is wat anders. Hanteer vooral je eigen leidraad.quote:Op dinsdag 23 april 2024 18:00 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je bedoelt die kerfstok waar de Israeliers niet genoeg bewijs voor hadden maar hem toch maar gewoon voor veroordeelden? Ja, laten we het racistische Israelische rechtssysteem als leidraad nemen, uitstekend idee.
In menig media werden deze aanklachten in twijfel getrokken, daarmee wordt het beeld geschept dat deze mensen voor niets gevangen zaten. We hebben het hier over mensen die gewoon zijn veroordeeld en publiceren media berichten zoals 'Israël beschuldigd van ..' of 'zou X of Y hebben gedaan, maar diens familie weerspreekt dit'. Dat is geen objectieve verslaggeving.quote:Op dinsdag 23 april 2024 18:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ok. Laat maar zien dan. Welke media deden dat.
Kom op HowardRoark. Je kan het. Laat zien dat je geen onzin lult.
Het beeld bij die gevangene ruil was dat de gevangenen voor een groot gedeelte uit terroristen en moordenaars bestond. Dat bleek even later niet te kloppen want de meeste waren nog niet eens veroordeeld
Blablabla.quote:Op dinsdag 23 april 2024 19:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
In menig media werden deze aanklachten in twijfel getrokken, daarmee wordt het beeld geschept dat deze mensen voor niets gevangen zaten. We hebben het hier over mensen die gewoon zijn veroordeeld en publiceren media berichten zoals 'Israël beschuldigd van ..' of 'zou X of Y hebben gedaan, maar diens familie weerspreekt dit'. Dat is geen objectieve verslaggeving.
Oeh een TR, nee alsjeblieft niet doenquote:Op dinsdag 23 april 2024 16:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nogmaals, ik heb dit nergens in dit topic of elders gezegd. Als je mijn woorden nu blijft verdraaien en mij verantwoordelijk houden voor een standpunt dat ik niet heb in genomen zet ik de volgende keer gewoon een TR. Aan jou de keus.
[..]
Het ligt er helemaal aan welke. Onderzoeken van activistische organisaties zoals Amnesty zijn in ieder geval waardeloos.
en zelfs een opmerking van de @thedeedster die zegt dat het goed en kwaad bij beide partijen is te vinden, weet je dit uit je toetsenbord te krijgen.quote:Daar zijn de Palestijnen inderdaad een schoolvoorbeeld van. Zelfs nog voordat de staat Israël was opgericht was men al bezig met de Joodse gemeenschappen in de regio aan te vallen.
En dan ook nog zoals genoemd de bewijslast proberen om te draaien. Wat een armoede.quote:Je hebt één kant die oorlog willen, dat zijn de Palestijnen. De andere kant wil vrede, alleen een deel van deze bevolking wil ook graag huizen bouwen in de Westelijke Jordaanoever, wat nog altijd betwist gebied is. Daar is niets mis mee natuurlijk.
Fortunately, there are no news reports about Saudi Arabia who slaughtered more than 400,000 people in Yemen and that is more dan 50 years of conflict betwee Israel and Palestines and the little fuss in Yemen because that is Islamophobic.quote:Op dinsdag 23 april 2024 16:54 schreef Nexum het volgende:
Palestijnen barbaren noemen terwijl IDF soldaten juist worden getraind om Palestijnen als minderwaardig te zienhilarisch
ik ben 't helemaal met je eens.quote:Op dinsdag 23 april 2024 10:39 schreef Antideeltje.. het volgende:
Best interessant om te zien hoe Israëliërs hetzelfde gedrag vertonen als hun voorouders zoals beschreven in hun eigen Bijbel, van verdrijven van andere volkeren tot aan genocide plegen. Totaal niks geleerd van de tweede wereldoorlog, want ze doen een andere volk hetzelfde aan. Veel joden, van religieuze orthodoxen tot aan seculiere joden en ex-IDF soldaten, zeggen dit ook en vergelijken Israël met een terreurstaat. Binnenkort 4 mei en hypocriet ook de holocaust herdenken, terwijl de overheid het onrecht en de genocide die in Palestina plaatsvindt steunt. Ik doe er niet meer aan mee.
Wat een vervelend toontje. Howard weet waarschijnlijk meer van dit conflict dan de meesten hier. Eisen dat een user met bronnen komt is ook onzinnig, want als die bronnen worden gepresenteerd dan worden de bronnen weer aangevallen. Palestijnen-knuffelaars zullen toch nooit de tegenstander gelijk geven. Andersom ook natuurlijk.quote:Op dinsdag 23 april 2024 19:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Blablabla.
Ben jij een bot ofzo? Moet ik een prompt invoeren?
ik wil graag dat je bronnen geeft die passen bij je beweringen. Laat zien dat je niet zomaar iets verzint. Ik wil graag zien welke media deden alsof al die gevangenen onschuldig waren.
Let op. Je kan je tekst wel nog een keer gaan herhalen, daarmee wordt het niet ineens waar. Dus hup kletsjanus, onderbouw je gelul. We hebben tegenwoordig internet en daardoor is alles is terug te vinden. Graag onderbouwing bij je stellingen.
Howard schreeuwt veel, laat weer eens een topic met wat kritiek op het gedrag van israel ontsporen, gaat niet inhoudelijk op dit topic in. Een topic waar het gaat over het blijven verdrijven van palestijnen van hun grond en het blijven uitbreiden van de illegale nederzettingen, onder toeziend oog van de zionistisch Israëlische regering geweld jegens palestijnen goedkeuren.quote:Op woensdag 24 april 2024 06:57 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Wat een vervelend toontje. Howard weet waarschijnlijk meer van dit conflict dan de meesten hier. Eisen dat een user met bronnen komt is ook onzinnig, want als die bronnen worden gepresenteerd dan worden de bronnen weer aangevallen. Palestijnen-knuffelaars zullen toch nooit de tegenstander gelijk geven. Andersom ook natuurlijk.
Eigenlijk gebeurt dat laatste precies de andere kant op. Howard weet er namelijk genoeg van om te weten dat de bronnen en de werkelijkheid toch niet aan zijn kant staan.quote:Op woensdag 24 april 2024 06:57 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Wat een vervelend toontje. Howard weet waarschijnlijk meer van dit conflict dan de meesten hier. Eisen dat een user met bronnen komt is ook onzinnig, want als die bronnen worden gepresenteerd dan worden de bronnen weer aangevallen.
volmondig eensquote:Op woensdag 24 april 2024 06:57 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Wat een vervelend toontje. Howard weet waarschijnlijk meer van dit conflict dan de meesten hier. Eisen dat een user met bronnen komt is ook onzinnig, want als die bronnen worden gepresenteerd dan worden de bronnen weer aangevallen. Palestijnen-knuffelaars zullen toch nooit de tegenstander gelijk geven. Andersom ook natuurlijk.
Ja? Ik ben het met zijn uiteenzetting gewoon niet eens.quote:Op dinsdag 23 april 2024 20:41 schreef stalybridge het volgende:.
[..]
en zelfs een opmerking van de @:thedeedster die zegt dat het goed en kwaad bij beide partijen is te vinden, weet je dit uit je toetsenbord te krijgen.
[..]
En ik draai ook geen bewijslast om, wat ik daar stel klopt volledig. Er is in dit conflict maar één kant die altijd vrede heeft gewild (Israël) de andere kant heeft dit nooit gewild (de Palestijnen). Dit maakt het ook zo opmerkelijk dat je in het Westen nu grote hordes mensen ziet die de Palestijnen, een antisemitisch volk met een grote terreurzucht steunen. Het geeft maar weer eens aan wat onjuiste informatie en geschiedvervalsing zoal kan bewerkstelligen in een samenleving.quote:Op dinsdag 23 april 2024 20:41 schreef stalybridge het volgende:
[..]
En dan ook nog zoals genoemd de bewijslast proberen om te draaien. Wat een armoede.
Mag ik een TR, ah toe
Mijn reacties hier zijn uitsluitend inhoudelijk. Daarnaast betreft de Westelijke Jordaanoever betwist grondgebied, er is ook geen concrete Palestijnse staat momenteel. Dit komt omdat de Palestijnen zelf meerdere mogelijkheden hiertoe hebben afgewezen. Dus wie zegt dat deze grond aan hun toebehoort? Voor de Zesdaagse Oorlog was het zelfs onderdeel van Jordanië. Er wonen allerlei volkeren, Arabieren (Palestijnen), Joden, Druze en Bedoeïen, net zoals in Israël het geval is.quote:Op woensdag 24 april 2024 07:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Howard schreeuwt veel, laat weer eens een topic met wat kritiek op het gedrag van israel ontsporen, gaat niet inhoudelijk op dit topic in. Een topic waar het gaat over het blijven verdrijven van palestijnen van hun grond en het blijven uitbreiden van de illegale nederzettingen, onder toeziend oog van de zionistisch Israëlische regering geweld jegens palestijnen goedkeuren.
Dat jij hier mensen die tegen dit bizarre israelische beleid zijn als palestijnenknuffelaars denkt te moeten wegzetten impliceert ook alweer wat over jou intenties in dit topic zijn. Anders had je natuurlijk wel gezegd dat de isrealknuffelaar genaamd howard nooit iemand gelijk gaat geven.
Jawel, jij zegt dat er geen bewijs is dat de Palestijnse burgers die zomaar bruut aangevallen worden door kolonisten onschuldig zijn.quote:Op woensdag 24 april 2024 10:22 schreef HowardRoark het volgende:
En ik draai ook geen bewijslast om, wat ik daar stel klopt volledig.
Je krijgt je voorbeelden hoor, maak je maar niet druk. Zie hier bijvoorbeeld de berichtgeving van de NOS en van RTL. Hier wordt duidelijk geprobeerd om twijfel te zaaien over de veroordeling van terroristen, waarbij het beeld dus wordt gewekt dat zij wellicht onschuldig in de gevangenis zitten:quote:Op woensdag 24 april 2024 07:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
volmondig eens
eens
oneens (grappig dat je die aanhaalt, dat is net iets wat HR veel doet)
eens
eens.
HR weet inderdaad heel veel. Als het over Israël gaat dan weet hij oneindig meer dan ik en op 2/3 mensen na weet hij meer dan de rest. Alleen hij lult af en toe ook uit zijn nek en zeker om zijn eenzijdige punt te maken, zoals in dit geval. Heb jij wel beeldmateriaal gezien of wel een artikel gelezen die tijdens de gijzelaar/gevangenen ruil beschreven hoe die Palestijnse gevangenen onschuldig waren?
quote:Een van de bekendste namen onder de vrijgelaten Palestijnen is de 38-jarige Israa Jaabis. Ze werd in 2015 veroordeeld tot een celstraf van 11 jaar voor poging tot moord. Een gasfles in haar auto vloog op de Westoever in brand vlak bij een militaire controlepost. Volgens Israël wilde ze een aanslag plegen, maar Jaabis heeft dit altijd ontkend.
Volgens haar familie vloog haar auto in brand door een technisch defect. Door de explosie raakte een agent gewond en liep Jaabis ernstige brandwonden op over haar hele lichaam. In hechtenis kreeg ze daar geen plastische chirurgie voor. Gisteren keerde ze terug naar huis.
....
Doorgaans worden ze gelinkt aan terrorisme. Ze zouden een bedreiging vormen voor de veiligheid van Israël of banden hebben met terreurgroepen.
...
De gevangenen die wél zijn veroordeeld, zijn bestraft voor uiteenlopende vergrijpen. De vrijgelaten Marah Bakeer werd op haar zestiende veroordeeld wegens het aanvallen van een agent met een mes in Oost-Jeruzalem. Bakeer, die de beschuldigingen heeft tegengesproken, zat acht jaar vast. De 17-jarige Jamal Bahma zat zeven maanden vast zonder vorm van proces.
quote:Wie ook op de lijst staat is 38-jarige Israa Jaabis, een Palestijnse vrouw die sinds 2015 vastzit in Israël. Ze wordt door Israël beschuldigd van poging tot moord doordat ze haar auto bij een controlepost zou hebben opgeblazen, waarbij een 45-jarige politieagent lichtgewond raakte. Jaabis, die ernstig verbrand raakte, ontkent de beschuldiging en zegt daar haar auto in brand vloog door een technisch defect.
...
Wat opvalt aan de lijst dat er veel jonge mannen op staan die in het afgelopen jaar zijn opgepakt en nog in afwachting zijn van hun proces. Een deel van het zit vast voor het gooien van stenen naar Israëlische militairen. Anders worden beschuldigd van poging tot moord. Volgens correspondent Olaf Koens is niet met zekerheid te zeggen hoeveel van hen onschuldig zijn, of onterecht lang vastzitten voor relatief kleine vergrijpen.
Dat is van meerdere kanten een dubieus argument, want Israël claimt altijd 'de enige democratie in het Midden-Oosten' te zijn maar nu is Hamas ook opeens democratisch gekozen waarmee ze zeggen dat hun 'enige democratie' argument niets dan een leugen was/is.quote:Op dinsdag 23 april 2024 16:41 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ook in de Gazastrook is Hamas niet een democratisch verkozen politieke macht. Het mandaat van de verkiezingen van meer dan 15 jaar geleden is allang verlopen. Leuk frame wel, origineel ook.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |