abonnement Unibet Coolblue
pi_213275749
Vandaag stapte ik in mijn wagen, drukte de start/stop-knop in, schakelde in achteruit en prompt begon mijn sensor te piepen en zag ik op de achteruitrijcamera een man voorbijwandelen. Ik wacht dus even tot de persoon buiten beeld is vooraleer ik achteruit rij.

Ineens slaat die man heel hard met zijn trouwring op het raam aan de passagierskant. Ik schrik me een bult want deze zag ik totaal niet aan komen.
De man begon te brullen waarop ik uitstapte. Meteen een hele scheldtirade over me heen gekregen dat ik hem omver had gereden. Ik zei hem dat ik 'stilstond en hem zeker niet geraakt hebt'. Toen sloeg hij de spiegel van de passagierskant dicht.
Nu moet je weten dat in die spiegel best ook wel elektronica zit (zitten ook sensoren op) dus ik zei hem dat ik schade had en dat ik wel zijn gegevens wil.

Ik vroeg hem naar zijn naam (ging mij niet aan), daarna vroeg ik zijn telefoonnummer (die had hij niet). Ondertussen stond zijn vrouw te roepen dat hij moest meekomen, dat het allemaal niets was. Dus ik stapte op zijn vrouw af en vroeg haar naam en telefoonnummer (naam kreeg ik niet en mevrouw had ook geen telefoon). Waarop ik zei 'Proficiat, beide sukkelaars zonder telefoon en te zielig om een naam te geven'.
Gevolgd door: 'Geef dan eens jullie ID-kaart'. Kreeg ik ook niet want volgens de privacywet moest hij die niet tonen aan een wildvreemde. Die man stelde dan maar voor dat ik maar de politie moest bellen en zeggen dat ik iemand had aangereden.
Ja, tarara... Ik heb niemand aangereden. Meneer heeft schade aan mijn auto aangericht! Die man wandelde uiteindelijk doodleuk weg toen ik aanstalten maakte om de politie alsnog te bellen.

Ik heb ter plaatse nog even gekeken. Spiegel doet het nog, en op het raam zag ik ook geen kras.
Maar hoe kan ik hier het beste mee omgaan? Ik had echt het gevoel van machteloosheid. Die man ging zeker geen persoongegevens delen, dat was duidelijk.
En politie er bij halen ging weinig uithalen, hij zou het sowieso op een lopen zetten.
Cindy De Vuyst
pi_213275767
Heb je ook over je schouder gekeken en in je spiegels of alleen in je camera? Misschien is er meer gebeurd dan jij weet.
pi_213275811
quote:
10s.gif Op zondag 21 april 2024 01:05 schreef pfefferkatze het volgende:
Heb je ook over je schouder gekeken en in je spiegels of alleen in je camera? Misschien is er meer gebeurd dan jij weet.
Ik hoorde mijn sensoren piepen en zag benen in de camera (het was dus duidelijk dat er iemand achter mijn wagen liep). Toen de man buiten beeld was keek ik wel over mijn schouder maar ik zag niemand achter mijn wagen. Toen ben ik inderdaad wel achteruit beginnen rijden. Maar ik was amper 20cm naar achteren gereden toen ik die slag op mijn raam kreeg.

Die man beweerde dat ik tegen zijn linkerbeen heb gereden. Maar ik betwijfel dat zeer sterk, zeker omdat ik toen niet in beweging was.
Mocht ik hem echt geraakt hebben, dan had hij zeker de politie opgeroepen of dan zou hij tenminste blijven wachten maar hij vluchtte weg.
Cindy De Vuyst
pi_213275819
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 01:23 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Ik hoorde mijn sensoren piepen en zag benen in de camera (het was dus duidelijk dat er iemand achter mijn wagen liep). Toen de man buiten beeld was keek ik wel over mijn schouder maar ik zag niemand achter mijn wagen. Toen ben ik inderdaad wel achteruit beginnen rijden. Maar ik was amper 20cm naar achteren gereden toen ik die slag op mijn raam kreeg.

Die man beweerde dat ik tegen zijn linkerbeen heb gereden. Maar ik betwijfel dat zeer sterk, zeker omdat ik toen niet in beweging was.
Mocht ik hem echt geraakt hebben, dan had hij zeker de politie opgeroepen of dan zou hij tenminste blijven wachten maar hij vluchtte weg.
Tsja, kut. Ik denk dat je niets kan doen in zo'n situatie.

Waarschijnlijk heeft die man een heel zuur leven en jij hebt het redelijk voor elkaar met je moderne auto met parkeersensoren en zijspiegels vol elektronica dus misschien kan je daar troost in vinden.
pi_213275828
Of je had moeten wachten tot ie terug naar zijn eigen auto liep, naar z'n huis volgen, zijn post onderscheppen om achter z'n naam te komen, zijn buren te vragen, een nep-dashcam filmpje maken met AI op basis van zijn gezicht, et cetera.
pi_213275835
Een poffert op zijn neus was gerechtvaardigd.
pi_213275899
Alles doet het nog, geen schade?

Gewoon laten gaan.
  zondag 21 april 2024 @ 01:53:51 #8
424093 Catalunya.
República Catalana
pi_213275904
quote:
7s.gif Op zondag 21 april 2024 01:30 schreef pfefferkatze het volgende:

[..]
Tsja, kut. Ik denk dat je niets kan doen in zo'n situatie.

Waarschijnlijk heeft die man een heel zuur leven en jij hebt het redelijk voor elkaar met je moderne auto met parkeersensoren en zijspiegels vol elektronica dus misschien kan je daar troost in vinden.
Dit.
Estat Català | FCB | Visca Catalunya Independent!
pi_213276327
Ik had meteen 112 gebeld en verteld dat er een agressieve man was die een dreigende indruk maakte en al jouw spiegel kapot had geslagen, en dat je onmiddellijk politie-assistentie nodig had. Dan nemen ze je wel serieus hoor.
Mja
pi_213276454
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 01:23 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Ik hoorde mijn sensoren piepen en zag benen in de camera (het was dus duidelijk dat er iemand achter mijn wagen liep). Toen de man buiten beeld was keek ik wel over mijn schouder maar ik zag niemand achter mijn wagen. Toen ben ik inderdaad wel achteruit beginnen rijden. Maar ik was amper 20cm naar achteren gereden toen ik die slag op mijn raam kreeg.

Die man beweerde dat ik tegen zijn linkerbeen heb gereden. Maar ik betwijfel dat zeer sterk, zeker omdat ik toen niet in beweging was.
Mocht ik hem echt geraakt hebben, dan had hij zeker de politie opgeroepen of dan zou hij tenminste blijven wachten maar hij vluchtte weg.
Dat zei je niet in de OP. Daar schetste je het beeld dat je je auto startte, schakelde, de sensoren aansloegen en je bleef wachten tot die man voorbij was.
Als die man op 30 cm achter je auto langs liep, en hij dan opeens die auto op zich af ziet komen kan ik me voorstellen dat hij schrok. Ook als die hem niet raakt.

Natuurlijk geen reden om op je raam te slaan, je spiegel een tik te geven en te gaan schelden. Maar vanuit het perspectief van die ander loog je. Je stond niet stil, je hebt hem genaderd. Als hij al boos was helpt dat niet echt in het gesprek.

Conclusie:
Jij hebt voor vertrek niet gespiegeld of je camera gechecked en reed weg, waardoor je iemand liet schrikken.
De ander reageerde vanuit zijn schrik asociaal.
Beiden hebben er geen fysieke of materiële schade aan overgehouden.

Beiden deden iets niet netjes, de ander meer buiten proporties dan jij. Maar zijn schade had potentieel ook een stuk groter kunnen zijn dan de jouwe. Haal er de les uit dat spiegelen niet voor niks is, en hopelijk bedenkt die ander later ook dat schelden en dreigen echt not done is.
En besteed er verder geen tijd en gemeenschapsgeld aan.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_213276464
Wat een treurnis. Had die vent aangepakt. Laat je zo anderen met jouw eigendom omgaan? Mietengedrag.
U MAD?
  zondag 21 april 2024 @ 08:05:03 #12
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_213276470
Hoe weet je nou weer dat het een trouwring was?
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_213276472
quote:
Ja, tarara... Ik heb niemand aangereden. Meneer heeft schade aan mijn auto aangericht! Die man wandelde uiteindelijk doodleuk weg toen ik aanstalten maakte om de politie alsnog te bellen.

Ik heb ter plaatse nog even gekeken. Spiegel doet het nog, en op het raam zag ik ook geen kras.

Beetje tegenstrijdig niet? Als er geen schade is, dan is dit niets meer dan een topic op ons favoriete forum.
pi_213276521
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 01:23 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Ik hoorde mijn sensoren piepen en zag benen in de camera (het was dus duidelijk dat er iemand achter mijn wagen liep). Toen de man buiten beeld was keek ik wel over mijn schouder maar ik zag niemand achter mijn wagen. Toen ben ik inderdaad wel achteruit beginnen rijden. Maar ik was amper 20cm naar achteren gereden toen ik die slag op mijn raam kreeg.

Die man beweerde dat ik tegen zijn linkerbeen heb gereden. Maar ik betwijfel dat zeer sterk, zeker omdat ik toen niet in beweging was.
Mocht ik hem echt geraakt hebben, dan had hij zeker de politie opgeroepen of dan zou hij tenminste blijven wachten maar hij vluchtte weg.
Waarom zou deze door jou geraakte en daardoor boze man die niet gewond is er de politie moeten bijhalen als hij op deze manier bij jou als niet oplettende automobist eigenlijk een andere leermethode toepast. :D

Automobilisten die denken dat piepjes alles zijn en daarom hun ogen niet meer gebruiken. :')
  zondag 21 april 2024 @ 08:22:39 #15
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_213276536
Op je raam getikt en spiegel omgeklapt. Nou nou nou het moet niet gekker worden, wat een drama.
heitieh
  zondag 21 april 2024 @ 08:25:42 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213276546
Kon je ONZ niet vinden?
The love you take is equal to the love you make.
pi_213276628
Nou nou, geen schade dus ook geen verplichting tot uitwisseling van gegevens en daarnaast, laat het gaan. Kost je veel meer tijd, moeite en energie dan dat het je wat gaat opleveren.

Wees blij dat JIJ niet hoeft te leven met zo'n oude saggerijnige knar...

En heb dus meelijden met die vrouw! :+
Just say hi!
  zondag 21 april 2024 @ 08:52:39 #18
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_213276809
Je had hem moeten aanhouden en uitleveren aan de politie, zie artikel 53 van het Wetboek van Strafvordering.
pi_213277259
volgend keer een camera erbij en opname maken. Daarna politie erbij bellen en aangifte doen.
Niet moeilijk gaan doen.

Mocht je auto toch schade opgelopen, kan alleen hersteld worden met aangifte. anders moet je zelf gaan dokken.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_213277422
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 08:05 schreef GrumpyFish het volgende:
Hoe weet je nou weer dat het een trouwring was?
Kan ook een fakeringetje geweest zijn? Een moer? Een boksbeugel.
Dat weet ik niet. Je opmerking dat ik zomaar aanneem dat het een trouwring is inderdaad fout van mij.
Cindy De Vuyst
pi_213277564
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 01:00 schreef einzeinz het volgende:
Vandaag stapte ik in mijn wagen, drukte de start/stop-knop in, schakelde in achteruit en prompt begon mijn sensor te piepen en zag ik op de achteruitrijcamera een man voorbijwandelen. Ik wacht dus even tot de persoon buiten beeld is vooraleer ik achteruit rij.
Vroeg me af bij het lezen: stond je op je eigen op/inrit? Of op een openbare parkeerplaats?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_213277929
Dus eerst beschuldig je hem van schade en daarna ga je checken of er schade is en blijkt die er niet te zijn?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_213279241
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 09:33 schreef blomke het volgende:

[..]
Vroeg me af bij het lezen: stond je op je eigen op/inrit? Of op een openbare parkeerplaats?
Openbare parkeerplaats. Is aan de winkel gebeurd.
Heb inmiddels de camerabeelden van de winkel opgevraagd. Zal die alsnog aan de politie willen bezorgen.
Cindy De Vuyst
  zondag 21 april 2024 @ 10:58:29 #24
3542 Gia
User under construction
pi_213279446
Normaal begin je pas achteruit te rijden als je zeker weet dat er niemand achter de auto loopt.
Die sensors zijn parkeersensors. Niet in eerste instantie bedoeld om passerende wandelaars op te merken.

Daar heb je spiegels voor, 3 om precies te zijn.

Jouw sensors piepten, jij moest op de rem. Dus je reed achteruit terwijl daar iemand liep.

Terecht dat die kwaad werd.
pi_213280608
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2024 01:35 schreef Cilantro het volgende:
Een poffert op zijn neus was gerechtvaardigd.
Je hoeft niet per se de Rambo uit te hangen, maar was die man zo groot dat je hem niet staande kon houden
Hallo
pi_213282767
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 10:58 schreef Gia het volgende:
Normaal begin je pas achteruit te rijden als je zeker weet dat er niemand achter de auto loopt.
Die sensors zijn parkeersensors. Niet in eerste instantie bedoeld om passerende wandelaars op te merken.

Daar heb je spiegels voor, 3 om precies te zijn.

Jouw sensors piepten, jij moest op de rem. Dus je reed achteruit terwijl daar iemand liep.

Terecht dat die kwaad werd.
Nee, lees eens de OP opnieuw ;)
Cindy De Vuyst
pi_213282775
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2024 11:12 schreef maily het volgende:
Waarom staat dit in WGR?
Wat zijn je rechten als iemand op je auto slaat en daarna doodleuk zegt dat hij geen telefoon heeft en zijn ID niet wil tonen omwille van de privacy.

Dat is gewoon lachen in het gezicht van het slachtoffer. Vandaar WGR.
Cindy De Vuyst
pi_213282790
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 12:39 schreef Sebbeszweet het volgende:

[..]
Je hoeft niet per se de Rambo uit te hangen, maar was die man zo groot dat je hem niet staande kon houden
Iemand staande houden mag niet! Dat komt neer op 'geweld'.
Cindy De Vuyst
pi_213283176
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 10:46 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Openbare parkeerplaats. Is aan de winkel gebeurd.
Heb inmiddels de camerabeelden van de winkel opgevraagd. Zal die alsnog aan de politie willen bezorgen.
Waarvoor, je had toch geen schade?
Ik denk dat ze hier helemaal niks mee gaan doen.
No bitch to me
pi_213283178
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 01:00 schreef einzeinz het volgende:
Ik heb ter plaatse nog even gekeken. Spiegel doet het nog, en op het raam zag ik ook geen kras.
Wat is de schade dan eigenlijk?
pi_213283339
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 15:16 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Wat zijn je rechten als iemand op je auto slaat en daarna doodleuk zegt dat hij geen telefoon heeft en zijn ID niet wil tonen omwille van de privacy.

Dat is gewoon lachen in het gezicht van het slachtoffer. Vandaar WGR.
Slachtoffer van wat precies?

Zoals ik het zie was hij 'bijna' slachtoffer. Weet je wat het volgens mij gewoon is? Er is sprake van 2 mannen in emotionele toestand die wat heen en weer schelden. Er is geen schade aan jou auto, hij heeft geen letsel en voor zover ik zie is er ook geen sprake van een misdrijf.

Waarom dan naar de politie met je calimero gedrag?

Ik heb wel eens iets vergelijkbaars meegemaakt. Achteruit rijden en nog net op tijd kunnen remmen voor iemand achter de auto. Die persoon was ook kwaad en gaf een klap op de auto. Toen ben ik uitgestapt, ik heb excuses aangeboden en gevraagd of hij toevallig is geraakt. Dat was niet het geval. Zijn klap op de auto was vooral een schrikreactie van hem (en begrijpelijk). Elkaar een hand gegeven en doorgegaan met leven. Big deal.
pi_213283595
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 10:46 schreef einzeinz het volgende:
Openbare parkeerplaats. Is aan de winkel gebeurd.
Heb inmiddels de camerabeelden van de winkel opgevraagd. Zal die alsnog aan de politie willen bezorgen.
Succes ermee.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 21 april 2024 @ 16:27:59 #33
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_213283670
Dus je kan niet autorijden? Viortaan dan maar met de bus…
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_213284227
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 15:17 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Iemand staande houden mag niet! Dat komt neer op 'geweld'.
Eehm je mag hem toch even in de kraag vatten? Als het een tokkie is van 2 meter breed en 2 meter lang zou ik het ook niet doen, maar je laat je nu wel aardig domineren.
Hallo
pi_213285802
Volgende keer voor je een versnelling inschakelt even om je heen kijken. Dat je dat blijkbaar niet of niet goed gedaan hebt is jouw fout. Op een rij-examen zou je er voor zakken als je pas na het inschakelen van de versnelling op basis van je rijhulpsystemen er achter komt dat je niet veilig kan wegrijden.

Wat betreft zo'n eikel: als er eentje schade veroorzaakt uiteraard de politie bellen. En natuurlijk filmen wat er gebeurt. Zelfs als die man zou zijn aangereden, heeft hij immers het recht niet om jouw eigendommen te vernielen en is alle schade die hij daarmee opzettelijk veroorzaakt voor zijn rekening. En hij die schade veroorzaakt aan derden is wettelijk verplicht zijn identiteit kenbaar te maken aan de eigenaar van die eigendommen (of indien de eigenaar niet bekend is en niet direct te achterhalen is, de politie in te lichten).

In praktijk heb je waarschijnlijk echter niets aan het bellen van de politie en dan wachten op hun komst. Want ze komen niet of pas veel te laat. Wat dan rest is om op afstand de dader te volgen. Kijken in welke auto die stapt of welk huis die binnen gaat en daarover ook contact houden met de meldkamer politie.
pi_213288741
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 19:08 schreef Ivo1985 het volgende:
Volgende keer voor je een versnelling inschakelt even om je heen kijken. Dat je dat blijkbaar niet of niet goed gedaan hebt is jouw fout. Op een rij-examen zou je er voor zakken als je pas na het inschakelen van de versnelling op basis van je rijhulpsystemen er achter komt dat je niet veilig kan wegrijden.
Ik moest altijd eerst 'm in z'n "1" zetten, koppeling ingetrapt en dan links/rechts/links kijken.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_213290517
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 01:00 schreef einzeinz het volgende:
Vandaag stapte ik in mijn wagen, drukte de start/stop-knop in, schakelde in achteruit en prompt begon mijn sensor te piepen en zag ik op de achteruitrijcamera een man voorbijwandelen. Ik wacht dus even tot de persoon buiten beeld is vooraleer ik achteruit rij.

Ineens slaat die man heel hard met zijn trouwring op het raam aan de passagierskant. Ik schrik me een bult want deze zag ik totaal niet aan komen.
De man begon te brullen waarop ik uitstapte. Meteen een hele scheldtirade over me heen gekregen dat ik hem omver had gereden. Ik zei hem dat ik 'stilstond en hem zeker niet geraakt hebt'. Toen sloeg hij de spiegel van de passagierskant dicht.
Nu moet je weten dat in die spiegel best ook wel elektronica zit (zitten ook sensoren op) dus ik zei hem dat ik schade had en dat ik wel zijn gegevens wil.

Ik vroeg hem naar zijn naam (ging mij niet aan), daarna vroeg ik zijn telefoonnummer (die had hij niet). Ondertussen stond zijn vrouw te roepen dat hij moest meekomen, dat het allemaal niets was. Dus ik stapte op zijn vrouw af en vroeg haar naam en telefoonnummer (naam kreeg ik niet en mevrouw had ook geen telefoon). Waarop ik zei 'Proficiat, beide sukkelaars zonder telefoon en te zielig om een naam te geven'.
Gevolgd door: 'Geef dan eens jullie ID-kaart'. Kreeg ik ook niet want volgens de privacywet moest hij die niet tonen aan een wildvreemde. Die man stelde dan maar voor dat ik maar de politie moest bellen en zeggen dat ik iemand had aangereden.
Ja, tarara... Ik heb niemand aangereden. Meneer heeft schade aan mijn auto aangericht! Die man wandelde uiteindelijk doodleuk weg toen ik aanstalten maakte om de politie alsnog te bellen.

Ik heb ter plaatse nog even gekeken. Spiegel doet het nog, en op het raam zag ik ook geen kras.
Maar hoe kan ik hier het beste mee omgaan? Ik had echt het gevoel van machteloosheid. Die man ging zeker geen persoongegevens delen, dat was duidelijk.
En politie er bij halen ging weinig uithalen, hij zou het sowieso op een lopen zetten.
je hebt geen kenteken?
pi_213290528
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 15:57 schreef Justinn het volgende:

[..]
Slachtoffer van wat precies?

Zoals ik het zie was hij 'bijna' slachtoffer. Weet je wat het volgens mij gewoon is? Er is sprake van 2 mannen in emotionele toestand die wat heen en weer schelden. Er is geen schade aan jou auto, hij heeft geen letsel en voor zover ik zie is er ook geen sprake van een misdrijf.

Waarom dan naar de politie met je calimero gedrag?

Ik heb wel eens iets vergelijkbaars meegemaakt. Achteruit rijden en nog net op tijd kunnen remmen voor iemand achter de auto. Die persoon was ook kwaad en gaf een klap op de auto. Toen ben ik uitgestapt, ik heb excuses aangeboden en gevraagd of hij toevallig is geraakt. Dat was niet het geval. Zijn klap op de auto was vooral een schrikreactie van hem (en begrijpelijk). Elkaar een hand gegeven en doorgegaan met leven. Big deal.
ja met dealen kom je nog het verst.
pi_213291012
Samenvattend: TS heeft iemand net wel / net niet aangereden, heeft daarbij die persoon flink laten schrikken. Toen die geschrokken persoon excuses kwam halen is TS boos uitgevallen en op hoge toon om naam e.d. gevraagd en toen heeft de geschrokken persoon een klap tegen de spiegel gegeven, zonder hem kapot te maken. Tja, wie is hier nu het slachtoffer?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_213291539
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 09:15 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
je hebt geen kenteken?
Heeft hij :Y

Van zijn eigen auto dan, niet van die twee voetgangers die wegwandelden :P
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_213296364
Kan me voorstellen dat iemand schrikt als hij (bijna) aangereden wordt of denkt te worden aangereden, dat geeft natuurlijk niet echt een lekker gevoel als voetganger. Snap ook niet dat je niet in de zijspiegels hebt gekeken als alle toeters en bellen afgaan. Dan had je de voetganger wel beter gezien, je zat dus duidelijk fout. Hij overigens ook door je spiegel in te klappen. Een tik op de ruit (niet met ring) kan ik me nog voorstellen als schrikreactie. Ik zou het verder laten gaan als je geen schade hebt.
pi_213302692
Dus jij hebt niet goed opgelet en die kerel bijna aangereden. Die is geschrokken en reageert emotioneel. Vervolgens jij ook door meteen te claimen dat je schade hebt terwijl dat logischerwijs niet zo is. En dan ga je hier nog riepen daarover.

Had dat nou ter plekke als volwassenen opgelost. Nu te laat... maar laat gaan.
  Spellchecker dinsdag 23 april 2024 @ 15:06:25 #43
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_213302766
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 14:58 schreef VEM2012 het volgende:
Dus jij hebt niet goed opgelet en die kerel bijna aangereden. Die is geschrokken en reageert emotioneel. Vervolgens jij ook door meteen te claimen dat je schade hebt terwijl dat logischerwijs niet zo is. En dan ga je hier nog riepen daarover.

Had dat nou ter plekke als volwassenen opgelost. Nu te laat... maar laat gaan.
Ben benieuwd of ts die meneer nog eens gaat tegenkomen.

Komt er weer een topic; over het gesprek.
pi_213338000
112 bellen en bij die persoon in de buurt blijven (achtervolgen) een optie geweest?
pi_213339754
quote:
14s.gif Op zondag 21 april 2024 01:32 schreef pfefferkatze het volgende:
Of je had moeten wachten tot ie terug naar zijn eigen auto liep, naar z'n huis volgen, zijn post onderscheppen om achter z'n naam te komen, zijn buren te vragen, een nep-dashcam filmpje maken met AI op basis van zijn gezicht, et cetera.
Liefst met stream hier.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
How to perform live
40 years of AIDS
Only the brave survive when they sell their souls
  Admin zaterdag 27 april 2024 @ 10:12:57 #46
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_213339996
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 01:00 schreef einzeinz het volgende:
Vandaag stapte ik in mijn wagen, drukte de start/stop-knop in, schakelde in achteruit en prompt begon mijn sensor te piepen en zag ik op de achteruitrijcamera een man voorbijwandelen. Ik wacht dus even tot de persoon buiten beeld is vooraleer ik achteruit rij.

Ineens slaat die man heel hard met zijn trouwring op het raam aan de passagierskant. Ik schrik me een bult want deze zag ik totaal niet aan komen.
De man begon te brullen waarop ik uitstapte. Meteen een hele scheldtirade over me heen gekregen dat ik hem omver had gereden. Ik zei hem dat ik 'stilstond en hem zeker niet geraakt hebt'. Toen sloeg hij de spiegel van de passagierskant dicht.
Nu moet je weten dat in die spiegel best ook wel elektronica zit (zitten ook sensoren op) dus ik zei hem dat ik schade had en dat ik wel zijn gegevens wil.

Ik vroeg hem naar zijn naam (ging mij niet aan), daarna vroeg ik zijn telefoonnummer (die had hij niet). Ondertussen stond zijn vrouw te roepen dat hij moest meekomen, dat het allemaal niets was. Dus ik stapte op zijn vrouw af en vroeg haar naam en telefoonnummer (naam kreeg ik niet en mevrouw had ook geen telefoon). Waarop ik zei 'Proficiat, beide sukkelaars zonder telefoon en te zielig om een naam te geven'.
Gevolgd door: 'Geef dan eens jullie ID-kaart'. Kreeg ik ook niet want volgens de privacywet moest hij die niet tonen aan een wildvreemde. Die man stelde dan maar voor dat ik maar de politie moest bellen en zeggen dat ik iemand had aangereden.
Ja, tarara... Ik heb niemand aangereden. Meneer heeft schade aan mijn auto aangericht! Die man wandelde uiteindelijk doodleuk weg toen ik aanstalten maakte om de politie alsnog te bellen.

Ik heb ter plaatse nog even gekeken. Spiegel doet het nog, en op het raam zag ik ook geen kras.
Maar hoe kan ik hier het beste mee omgaan? Ik had echt het gevoel van machteloosheid. Die man ging zeker geen persoongegevens delen, dat was duidelijk.
En politie er bij halen ging weinig uithalen, hij zou het sowieso op een lopen zetten.
filmen.
en protip: dashcams voor en achter installeren.
Jayden, Ik hou van je... Ik mis je...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_213346030
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 10:12 schreef Danny het volgende:

[..]
en protip: dashcams voor en achter installeren.
Had-ie niet veel aan gehad:
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 01:00 schreef einzeinz het volgende:
op het raam aan de passagierskant.

de spiegel van de passagierskant
  Admin zondag 28 april 2024 @ 09:37:42 #48
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_213349904
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 20:18 schreef r_one het volgende:

[..]
Had-ie niet veel aan gehad:
[..]

hij had iig de mensen op camera gehad en op de camera was te zien geweest dat hij de mensen niet geraakt heeft.
Jayden, Ik hou van je... Ik mis je...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_213349940
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 09:37 schreef Danny het volgende:

[..]
hij had iig de mensen op camera gehad en op de camera was te zien geweest dat hij de mensen niet geraakt heeft.
Maar feitelijk is er toch niet meer gebeurd dan een woordenwisseling? Dat TS daarvan nu van de leg is… dat zegt vooral iets over TS.
  zondag 28 april 2024 @ 10:55:08 #50
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_213350885
Tip; leef verder en maak je niet druk om de niet-aangerichte schade.

Ik kan wel begrip hebben voor die man. Het is behoorlijk schrikken als een auto je bijna aanrijd, ts had wel enig begrip mogen tonen. Dan had meneer die spiegel waarschijnlijk ook niet omgeslagen. Neemt niet weg dat die man zich associaal heeft gedraagd verder.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')