Het zou voor iedereen wel heel vervelend worden als al het ziekenhuispersoneel zou besluiten ergens anders te gaan werken.quote:Op zaterdag 20 april 2024 17:11 schreef Starhopper het volgende:
Dan ga je toch ergens anders werken. Er is werk genoeg.
Nou ja, als je je als werkgever wel een beetje bekommerd en netjes wil omgaan met je personeel, dan doe je gewoon aan reiskostenvergoeding.quote:Op zaterdag 20 april 2024 17:32 schreef VoMy het volgende:
En sommige mensen hebben een hoger salaris dan anderen. En niet iedereen heeft dezelfde woonlasten. Het is wat zeg, al die onderlinge verschillen in Nederland.
Wat doe jij eigenlijk voor de kost?quote:Op zaterdag 20 april 2024 17:11 schreef Starhopper het volgende:
Dan ga je toch ergens anders werken. Er is werk genoeg.
Ik woon een paar honderd meter van België af, dus tank met mijn Nederlandse reiskostenvergoeding altijd daar. Pek en veren!quote:Op zaterdag 20 april 2024 17:32 schreef VoMy het volgende:
En sommige mensen hebben een hoger salaris dan anderen. En niet iedereen heeft dezelfde woonlasten. Het is wat zeg, al die onderlinge verschillen in Nederland.
Nou, dit.quote:Op zaterdag 20 april 2024 17:32 schreef VoMy het volgende:
En sommige mensen hebben een hoger salaris dan anderen. En niet iedereen heeft dezelfde woonlasten. Het is wat zeg, al die onderlinge verschillen in Nederland.
Of je geeft iedereen iets meer salaris en degenen die dichtbij werk wonen profiteren net iets meer. Keuzes keuzes.quote:Op zaterdag 20 april 2024 17:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nou ja, als je je als werkgever wel een beetje bekommerd en netjes wil omgaan met je personeel, dan doe je gewoon aan reiskostenvergoeding.
Toevallig sectoren waar vaak geklaagd wordt dat men geen personeel kan vinden.quote:In de CAO’s van de horeca en bij supermarkten is bijvoorbeeld niets afgesproken over een reiskostenvergoeding.
quote:
Tot hoever moet dat netjes omgaan dan gaan? Personeel met een auto van de zaak heeft geen kosten aan woon-werkverkeer, terwijl personeel met een privé auto de kosten slechts voor een deel vergoed krijgen (of dus helemaal niet). Ongelijkheid heb je sowieso, ook al binnen een werkgever zelf.quote:Op zaterdag 20 april 2024 17:43 schreef Red_85 het volgende:
Nou ja, als je je als werkgever wel een beetje bekommerd en netjes wil omgaan met je personeel, dan doe je gewoon aan reiskostenvergoeding.
En dat is het m nu juist. Voor heel veel werkgevers zijn werknemers inwisselbare voorraad. Zie de naam van veel personeelsafdelingen: human resources.
Ik begrijp hieruit dat je geen antwoord wil geven maar anderen wel de maat neemt?quote:
Netjes is, dat je als werkgever zorgt voor een reiskosten vergoeding en opneemt in een cao. Dat heeft totaal niets te met ongelijkheid te maken.quote:Op zaterdag 20 april 2024 18:39 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Tot hoever moet dat netjes omgaan dan gaan? Personeel met een auto van de zaak heeft geen kosten aan woon-werkverkeer, terwijl personeel met een privé auto de kosten slechts voor een deel vergoed krijgen (of dus helemaal niet). Ongelijkheid heb je sowieso, ook al binnen een werkgever zelf.
Nee?quote:Op zaterdag 20 april 2024 19:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik begrijp hieruit dat je geen antwoord wil geven maar anderen wel de maat neemt?
En het mooiste daarvan is dat dan de prijzen omhoog gaan en dat we weer voer hebben voor een boos topic op FOK! over de hoge prijzenquote:Op zaterdag 20 april 2024 17:57 schreef VoMy het volgende:
[..]
Of je geeft iedereen iets meer salaris en degenen die dichtbij werk wonen profiteren net iets meer. Keuzes keuzes.
Ja, sorry dat ik het zeg, hoor, maar ondanks dat iedereen zichzelf ongetwijfeld een uniek sneeuwvlokje vind is het toch wel vrij essentieel in het moderne bedrijfsleven dat werknemers inderdaad inwisselbaar zijn, als ze dat niet zouden zijn zou een werknemer die met pensioen gaat of van baan veranderd het hele bedrijf lam leggen.quote:Op zaterdag 20 april 2024 17:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nou ja, als je je als werkgever wel een beetje bekommerd en netjes wil omgaan met je personeel, dan doe je gewoon aan reiskostenvergoeding.
En dat is het m nu juist. Voor heel veel werkgevers zijn werknemers inwisselbare voorraad. Zie de naam van veel personeelsafdelingen: human resources.
quote:Wanneer ontvang je een tegemoetkoming?
Als je voor een enkele reis meer dan vijf kilometer reist om vanaf je huisadres op je werk te komen ontvang je een tegemoetkoming. Je moet die dag dan wel op je werklocatie hebben gewerkt. Dat geldt ook als je op therapeutische basis op je werklocatie werkt. Je ontvangt de tegemoetkoming voor elke werkdag op de werklocatie, ook als je zes dagen in een week werkt.
Omdat er alleen naar de reisafstand wordt gekeken ontvang je ook een tegemoetkoming als je met iemand carpoolt of als je student bent en je heb een OV-regeling van de overheid.
Helemaal mee eens, dat de reistijd als werktijd zou moeten tellen. Maar ook de tijd die men moet recupereren van het werk zou men als werktijd moeten tellen.quote:Op zaterdag 20 april 2024 19:16 schreef spectrumanalyser het volgende:
De afstand tot het werk is een ondergeschat iets.
Bij reiskosten hebben we het alleen maar over de kosten voor brandstof, of vervoersbewijs bij OV.
Maar de tijd die je kwijt bent aan het reizen is jouw tijd. Eigenlijk zou reistijd ook werktijd moeten zijn.
Waarom moet je daar als werkgever voor zorgen? De ene werkgever biedt reiskostenvergoeding aan, terwijl een ander misschien compenseert met een wat hoger loon. Of die werkgever vindt het prima als personeel 3/4 dagen per week vanuit huis werkt, terwijl de werkgever met reiskostenvergoeding iedereen 5 dagen per week op kantoor verwacht. Verschil zit 'm in veel meer dan wel/geen reiskostenvergoeding.quote:Op zaterdag 20 april 2024 19:08 schreef Cherni het volgende:
Netjes is, dat je als werkgever zorgt voor een reiskosten vergoeding en opneemt in een cao. Dat heeft totaal niets te met ongelijkheid te maken.
Zou een goed plan zijn. Alleen al om werkgevers meer te dwingen om personeel vaker vanuit huis te laten werken. Wordt het ook weer rustiger op de weg, vraag naar brandstof neemt af, dus die prijzen zullen wat terugzakken. Scheelt ons allemaal weer in de kosten.quote:Op zaterdag 20 april 2024 19:16 schreef spectrumanalyser het volgende:
De afstand tot het werk is een ondergeschat iets.
Bij reiskosten hebben we het alleen maar over de kosten voor brandstof, of vervoersbewijs bij OV.
Maar de tijd die je kwijt bent aan het reizen is jouw tijd. Eigenlijk zou reistijd ook werktijd moeten zijn.
Dan loopt de overheid accijns mis, dus gebeurt het niet.quote:Op zaterdag 20 april 2024 19:58 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Zou een goed plan zijn. Alleen al om werkgevers meer te dwingen om personeel vaker vanuit huis te laten werken. Wordt het ook weer rustiger op de weg, vraag naar brandstof neemt af, dus die prijzen zullen wat terugzakken. Scheelt ons allemaal weer in de kosten.
Ik krijg reiskosten aan de hand van het aantal km. Zou ik maar 3 dagen werken in die week kreeg ik ook maar 3 dagen reiskosten over die week. Iedere maand geef ik gewoon het aantal km door.quote:Op zaterdag 20 april 2024 19:54 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Waarom moet je daar als werkgever voor zorgen? De ene werkgever biedt reiskostenvergoeding aan, terwijl een ander misschien compenseert met een wat hoger loon. Of die werkgever vindt het prima als personeel 3/4 dagen per week vanuit huis werkt, terwijl de werkgever met reiskostenvergoeding iedereen 5 dagen per week op kantoor verwacht. Verschil zit 'm in veel meer dan wel/geen reiskostenvergoeding.
Geweldige film!quote:Op zaterdag 20 april 2024 18:09 schreef Fleischmeister het volgende:
Bij zulke werkgevers zou ik zo'n Peter Gibbons worden, kwartiertje te laat binnen, goed de tijd nemen om te schijten, beetje voor me uit staren. Act your wage.
Zoals een echte FoKker. Grote bek,beetje uitdagen en uiteindelijk niets tot niks veel waard.nietwaar Nikonlover?quote:
quote:Op zaterdag 20 april 2024 18:09 schreef Fleischmeister het volgende:
Bij zulke werkgevers zou ik zo'n Peter Gibbons worden, kwartiertje te laat binnen, goed de tijd nemen om te schijten, beetje voor me uit staren. Act your wage.
Ik ook niet, gewoon 1 of 2 wekelijks lading Duitse statiegeld flessen inleveren bij de Lidl vlak over de grens, dan 500 meter verderop bij de Aral tankstelle de tank volgooien met E5 (kost momenteel 1,89 euro, vooral in de avond iets goedkoper tarief) en dan met volle tank binnen10 minuten weer thuis.quote:
Ja iedereen weet wel dat jij daar hele dagen tijd voor hebtquote:Op zondag 21 april 2024 08:58 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Ik ook niet, gewoon 1 of 2 wekelijks lading Duitse statiegeld flessen inleveren bij de Lidl vlak over de grens, dan 500 meter verderop bij de Aral tankstelle de tank volgooien met E5 (kost momenteel 1,89 euro, vooral in de avond iets goedkoper tarief) en dan met volle tank binnen10 minuten weer thuis.
Dit dus. Mensen zeiken wel maar ondernemen geen actie.quote:Op zaterdag 20 april 2024 17:30 schreef Farenji het volgende:
Opvallend wel dat er aan de ene kant een enorm personeelstekort is maar dat aan de andere kant werknemers zich nog steeds laten naaien omdat ze niet voor hun rechten op durven komen.
Liever bij de werkgevers...anders moet de belastingdienst alles gaan controleren op basis van informatie die ze niet makkelijk kunnen controleren terwijl de werkgever er toegang tot heeft.quote:Op zaterdag 20 april 2024 22:26 schreef VEM2012 het volgende:
Simpel op te lossen: maak het mogelijk voor werknemers om reiskosten af te trekken van de IB/PVV…
Maar dat doet de politiek niet, die legt liever de zwarte piet bij de werkgevers.
Alsof dat voor alle gevallen geldt. Maargoed, er is ook een reden dat in iedere supermarkt of horeca tent a4 tjes hangen dat ze personeel zoeken.quote:Op zaterdag 20 april 2024 17:10 schreef smizy het volgende:
In de CAO’s van de horeca en bij supermarkten is bijvoorbeeld niets afgesproken over een reiskostenvergoeding.
Misschien zit ik er compleet naast maar als je in de horeca of supermarkt werkt is dat vaak op steenworp afstand. Verder TLDR.
Zo simpel is dat niet, genoeg mensen die totaal geen kaas gegeten hebben van hun ib. Dan maak je het alleen maar moeilijker.quote:Op zaterdag 20 april 2024 22:26 schreef VEM2012 het volgende:
Simpel op te lossen: maak het mogelijk voor werknemers om reiskosten af te trekken van de IB/PVV…
Maar dat doet de politiek niet, die legt liever de zwarte piet bij de werkgevers.
Waarom zou het bedrijfsleven nog meer gesubsidieerd moeten worden?quote:Op zaterdag 20 april 2024 22:26 schreef VEM2012 het volgende:
Simpel op te lossen: maak het mogelijk voor werknemers om reiskosten af te trekken van de IB/PVV…
Maar dat doet de politiek niet, die legt liever de zwarte piet bij de werkgevers.
Dus werkgevers moeten de taken van de Belastingdienst uitoefenen en als ze daarbij in het ootje genomen worden ook nog de boetes ophoesten.quote:Op zondag 21 april 2024 09:08 schreef descon het volgende:
[..]
Liever bij de werkgevers...anders moet de belastingdienst alles gaan controleren op basis van informatie die ze niet makkelijk kunnen controleren terwijl de werkgever er toegang tot heeft.
Word leuk als je medewerkers hebt die veel reizen naar verschillende locaties/klanten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |