abonnement Unibet Coolblue
pi_213272092
https://www.autoblog.nl/n(...)rk-te-rijden-6876781

Werknemers betalen zelf reiskosten om naar het werk te rijden

Zelf de reiskosten betalen om op je werk te verschijnen. Het is de realiteit voor sommigen.

Rijdende langs tankstations is de prijs op de borden elke keer weer confronterend. Dat het begint met een cijfertje ‘2’ zijn we inmiddels gewend. Achter de komma loopt het nog altijd flink op de afgelopen maanden. Dat voel je in de portemonnee. Helemaal als de reiskosten niet goed geregeld zijn.

Als je een nette werkgever hebt denkt deze een reiskostenvergoeding van ¤0,23 per kilometer. Misschien denk je zelfs dat dit normaal is. Helaas kunnen honderdduizenden werknemers in Nederland niet meepraten op dit gebied. Ze krijgen een lagere of zelfs geen vergoeding om op het werk te verschijnen met de privé-auto. Daarover bericht de Telegraaf deze zaterdagochtend naar aanleiding van een onderzoek van vakbond CNV.

In de CAO’s van de horeca en bij supermarkten is bijvoorbeeld niets afgesproken over een reiskostenvergoeding. De baas kan dan gewoon zeggen dat je niks krijgt voor de reiskosten die je maakt. Bij veel andere CAO’s zijn er wel dingen geregeld, maar niet tot het maximale. Voor ziekenhuismedewerkers ligt de afspraak op 0,16 eurocent per km en schoonmaakpersoneel moet het doen met slechts 0,14 eurocent.

Dan hakt de benzineverhoging er hard in. Zeker als er weer een accijnsverhoging op de loer ligt. Het kost steeds meer geld om op je werk te verschijnen. Je blijft steeds minder overhouden voor dat uurtje werken.

De maximale reiskostenvergoeding van 0,23 eurocent is een gevalletje ‘beter iets dan niets’. Vereniging Zakelijke Rijders trok al eerder aan de bel en stelde dat een realistische vergoeding tussen de 0,35 eurocent en 0,49 eurocent moet bedragen om de kosten te dekken. De kans is klein dat dat gaat gebeuren. Van tevoren goede afspraken maken met je werkgever over een eerlijke vergoeding is in elk geval aan te raden. Helemaal zelf opdraaien voor de reiskosten zoals in sommige sectoren nu het geval is betekent dat het eerste uurtje werken naar de benzine gaat. Lekker dan.

Ts.

Daarom loont werken niet met een minimum loon.
Ja als loop of fiets afstand zit.
En dan vreemd vinden dat mensen dus deel tijds werken.
Omdat anders de kosten te veel gaan oplopen en natuurlijk de bonus ondersteuning van de belastingdienst zoals huursubsidie.
pi_213272139
In de CAO’s van de horeca en bij supermarkten is bijvoorbeeld niets afgesproken over een reiskostenvergoeding.

Misschien zit ik er compleet naast maar als je in de horeca of supermarkt werkt is dat vaak op steenworp afstand. Verder TLDR.
  zaterdag 20 april 2024 @ 17:11:14 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213272148
Dan ga je toch ergens anders werken. Er is werk genoeg.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_213272161
quote:
84s.gif Op zaterdag 20 april 2024 17:11 schreef Starhopper het volgende:
Dan ga je toch ergens anders werken. Er is werk genoeg.
Het zou voor iedereen wel heel vervelend worden als al het ziekenhuispersoneel zou besluiten ergens anders te gaan werken.
Sicker than your average.
  zaterdag 20 april 2024 @ 17:28:17 #5
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_213272255
Ook 0,49 cent vind ik wel heel weinig. Voor 49 cent doe ik het wel.
  zaterdag 20 april 2024 @ 17:28:50 #6
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_213272257
Als je meer dan 5x per maand reist en je niks vergoedt krijgt, kan je dit gewoon bij je inkomstenbelasting aangifte invullen.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_213272267
Opvallend wel dat er aan de ene kant een enorm personeelstekort is maar dat aan de andere kant werknemers zich nog steeds laten naaien omdat ze niet voor hun rechten op durven komen.
  zaterdag 20 april 2024 @ 17:32:50 #8
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213272282
En sommige mensen hebben een hoger salaris dan anderen. En niet iedereen heeft dezelfde woonlasten. Het is wat zeg, al die onderlinge verschillen in Nederland.
pi_213272297
49 cent per kilometer moet normaal zijn _O- Dat is dan ook wel weer zwaar overdreven. Een beetje normale auto rijdt minimaal 1 op 15, wil je rijden in een auto die meer verbruikt dan is dat aan je zelf. Benzine buiten de snelwegen kost maximaal ¤2,10. : 23 cent (wat de standaard dus is) is ¤3,45 wat je vergoed krijgt per liter benzine. Hou je dus ook geld over voor onderhoud, wegenbelasting, bandjes, APK ed. Je zal er immers ook privé wel mee rijden, en een auto kost nou eenmaal geld.

Dat werkgevers niks betalen of lagere bedragen moet je maar over onderhandelen dan. Dat is aan je zelf.
  zaterdag 20 april 2024 @ 17:43:16 #10
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213272351
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 17:32 schreef VoMy het volgende:
En sommige mensen hebben een hoger salaris dan anderen. En niet iedereen heeft dezelfde woonlasten. Het is wat zeg, al die onderlinge verschillen in Nederland.
Nou ja, als je je als werkgever wel een beetje bekommerd en netjes wil omgaan met je personeel, dan doe je gewoon aan reiskostenvergoeding.

En dat is het m nu juist. Voor heel veel werkgevers zijn werknemers inwisselbare voorraad. Zie de naam van veel personeelsafdelingen: human resources.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 20 april 2024 @ 17:46:44 #11
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 20 april 2024 @ 17:48:35 #12
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_213272403
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 17:32 schreef VoMy het volgende:
En sommige mensen hebben een hoger salaris dan anderen. En niet iedereen heeft dezelfde woonlasten. Het is wat zeg, al die onderlinge verschillen in Nederland.
Ik woon een paar honderd meter van België af, dus tank met mijn Nederlandse reiskostenvergoeding altijd daar. Pek en veren!
  Moderator zaterdag 20 april 2024 @ 17:55:01 #13
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_213272437
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 17:32 schreef VoMy het volgende:
En sommige mensen hebben een hoger salaris dan anderen. En niet iedereen heeft dezelfde woonlasten. Het is wat zeg, al die onderlinge verschillen in Nederland.
Nou, dit.
Breitling - Instruments for Professionals
  zaterdag 20 april 2024 @ 17:57:36 #14
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213272448
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 17:43 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Nou ja, als je je als werkgever wel een beetje bekommerd en netjes wil omgaan met je personeel, dan doe je gewoon aan reiskostenvergoeding.

Of je geeft iedereen iets meer salaris en degenen die dichtbij werk wonen profiteren net iets meer. Keuzes keuzes.
pi_213272454
Werknemers een pensioen aanbieden is ook helemaal niet verplicht. Dat vind ik nog veel erger.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  zaterdag 20 april 2024 @ 18:04:34 #16
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_213272496
Dit is toch heel normaal? Ik heb zoveel werkgevers gehad waar je een max bedrag vergoed kreeg en de rest zelf moest betalen ( kwam altijd met het ov, misschien dat het met de auto anders is).
Waren vaak ook nog een banen waar je toch al weinig verdiende.
pi_213272540
Bij zulke werkgevers zou ik zo'n Peter Gibbons worden, kwartiertje te laat binnen, goed de tijd nemen om te schijten, beetje voor me uit staren. Act your wage.
  zaterdag 20 april 2024 @ 18:14:54 #18
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_213272568
quote:
In de CAO’s van de horeca en bij supermarkten is bijvoorbeeld niets afgesproken over een reiskostenvergoeding.
Toevallig sectoren waar vaak geklaagd wordt dat men geen personeel kan vinden.

Zou het ermee te maken hebben?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  zaterdag 20 april 2024 @ 18:26:46 #19
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213272636
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 17:46 schreef AchJa het volgende:

[..]
Wat doe jij eigenlijk voor de kost?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_213272738
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 17:43 schreef Red_85 het volgende:
Nou ja, als je je als werkgever wel een beetje bekommerd en netjes wil omgaan met je personeel, dan doe je gewoon aan reiskostenvergoeding.

En dat is het m nu juist. Voor heel veel werkgevers zijn werknemers inwisselbare voorraad. Zie de naam van veel personeelsafdelingen: human resources.
Tot hoever moet dat netjes omgaan dan gaan? Personeel met een auto van de zaak heeft geen kosten aan woon-werkverkeer, terwijl personeel met een privé auto de kosten slechts voor een deel vergoed krijgen (of dus helemaal niet). Ongelijkheid heb je sowieso, ook al binnen een werkgever zelf.
  zaterdag 20 april 2024 @ 19:04:00 #21
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_213272993
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 18:39 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Tot hoever moet dat netjes omgaan dan gaan? Personeel met een auto van de zaak heeft geen kosten aan woon-werkverkeer, terwijl personeel met een privé auto de kosten slechts voor een deel vergoed krijgen (of dus helemaal niet). Ongelijkheid heb je sowieso, ook al binnen een werkgever zelf.
Netjes is, dat je als werkgever zorgt voor een reiskosten vergoeding en opneemt in een cao. Dat heeft totaal niets te met ongelijkheid te maken.
  zaterdag 20 april 2024 @ 19:12:04 #23
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213273015
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 19:04 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik begrijp hieruit dat je geen antwoord wil geven maar anderen wel de maat neemt?
Nee?
Ik geef advies ^O^
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator zaterdag 20 april 2024 @ 19:16:22 #24
54278 crew  Tijger_m
42
pi_213273043
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 17:57 schreef VoMy het volgende:

[..]
Of je geeft iedereen iets meer salaris en degenen die dichtbij werk wonen profiteren net iets meer. Keuzes keuzes.
En het mooiste daarvan is dat dan de prijzen omhoog gaan en dat we weer voer hebben voor een boos topic op FOK! over de hoge prijzen ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_213273044
De afstand tot het werk is een ondergeschat iets.
Bij reiskosten hebben we het alleen maar over de kosten voor brandstof, of vervoersbewijs bij OV.
Maar de tijd die je kwijt bent aan het reizen is jouw tijd. Eigenlijk zou reistijd ook werktijd moeten zijn.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zaterdag 20 april 2024 @ 19:20:07 #26
13456 AchJa
Shut up!!!
  Moderator zaterdag 20 april 2024 @ 19:20:37 #27
54278 crew  Tijger_m
42
pi_213273083
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 17:43 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Nou ja, als je je als werkgever wel een beetje bekommerd en netjes wil omgaan met je personeel, dan doe je gewoon aan reiskostenvergoeding.

En dat is het m nu juist. Voor heel veel werkgevers zijn werknemers inwisselbare voorraad. Zie de naam van veel personeelsafdelingen: human resources.
Ja, sorry dat ik het zeg, hoor, maar ondanks dat iedereen zichzelf ongetwijfeld een uniek sneeuwvlokje vind is het toch wel vrij essentieel in het moderne bedrijfsleven dat werknemers inderdaad inwisselbaar zijn, als ze dat niet zouden zijn zou een werknemer die met pensioen gaat of van baan veranderd het hele bedrijf lam leggen.

Daarbij speelt ook nog dat het uitbannen van variatie een enorme rol speelt in productie van bedrijven, variatie gaat ten koste van efficiency en leid tot hogere kosten voor het bedrijf.

Je wil als bedrijf dat vakkenvuller A hetzelfde doet als vakkenvuller B, proces-operator A hetzelfde kan en doet als proces-operator B en dat verpleegkundige A dezelfde kennis en kunde heeft als verpleegkundige B. Inwisselbaar dus.

Maar goed, dat even terzijde, in Nederland zijn we nog redelijk goed af, in heel veel Westerse landen is reiskosten vergoeding gewoon helemaal niet aanwezig.
Ik ben er overigens een groot voorstander van dat iedere werknemer zijn reiskosten door de werkgever vergoed zou moeten krijgen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 20 april 2024 @ 19:23:01 #28
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_213273104
Mijn supermarkt:

quote:
Wanneer ontvang je een tegemoetkoming?
Als je voor een enkele reis meer dan vijf kilometer reist om vanaf je huisadres op je werk te komen ontvang je een tegemoetkoming. Je moet die dag dan wel op je werklocatie hebben gewerkt. Dat geldt ook als je op therapeutische basis op je werklocatie werkt. Je ontvangt de tegemoetkoming voor elke werkdag op de werklocatie, ook als je zes dagen in een week werkt.

Omdat er alleen naar de reisafstand wordt gekeken ontvang je ook een tegemoetkoming als je met iemand carpoolt of als je student bent en je heb een OV-regeling van de overheid.


[ Bericht 5% gewijzigd door Rabieluh op 20-04-2024 19:29:24 ]
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_213273269
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 19:16 schreef spectrumanalyser het volgende:
De afstand tot het werk is een ondergeschat iets.
Bij reiskosten hebben we het alleen maar over de kosten voor brandstof, of vervoersbewijs bij OV.
Maar de tijd die je kwijt bent aan het reizen is jouw tijd. Eigenlijk zou reistijd ook werktijd moeten zijn.
Helemaal mee eens, dat de reistijd als werktijd zou moeten tellen. Maar ook de tijd die men moet recupereren van het werk zou men als werktijd moeten tellen.
pi_213273343
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 19:08 schreef Cherni het volgende:
Netjes is, dat je als werkgever zorgt voor een reiskosten vergoeding en opneemt in een cao. Dat heeft totaal niets te met ongelijkheid te maken.
Waarom moet je daar als werkgever voor zorgen? De ene werkgever biedt reiskostenvergoeding aan, terwijl een ander misschien compenseert met een wat hoger loon. Of die werkgever vindt het prima als personeel 3/4 dagen per week vanuit huis werkt, terwijl de werkgever met reiskostenvergoeding iedereen 5 dagen per week op kantoor verwacht. Verschil zit 'm in veel meer dan wel/geen reiskostenvergoeding.
pi_213273384
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 19:16 schreef spectrumanalyser het volgende:
De afstand tot het werk is een ondergeschat iets.
Bij reiskosten hebben we het alleen maar over de kosten voor brandstof, of vervoersbewijs bij OV.
Maar de tijd die je kwijt bent aan het reizen is jouw tijd. Eigenlijk zou reistijd ook werktijd moeten zijn.
Zou een goed plan zijn. Alleen al om werkgevers meer te dwingen om personeel vaker vanuit huis te laten werken. Wordt het ook weer rustiger op de weg, vraag naar brandstof neemt af, dus die prijzen zullen wat terugzakken. Scheelt ons allemaal weer in de kosten.
pi_213273467
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 19:58 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Zou een goed plan zijn. Alleen al om werkgevers meer te dwingen om personeel vaker vanuit huis te laten werken. Wordt het ook weer rustiger op de weg, vraag naar brandstof neemt af, dus die prijzen zullen wat terugzakken. Scheelt ons allemaal weer in de kosten.
Dan loopt de overheid accijns mis, dus gebeurt het niet.
pi_213273594
10km met de auto ¤86 p 4 weken, nee ik ben te lui om te fietsen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_213273749
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 19:54 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Waarom moet je daar als werkgever voor zorgen? De ene werkgever biedt reiskostenvergoeding aan, terwijl een ander misschien compenseert met een wat hoger loon. Of die werkgever vindt het prima als personeel 3/4 dagen per week vanuit huis werkt, terwijl de werkgever met reiskostenvergoeding iedereen 5 dagen per week op kantoor verwacht. Verschil zit 'm in veel meer dan wel/geen reiskostenvergoeding.
Ik krijg reiskosten aan de hand van het aantal km. Zou ik maar 3 dagen werken in die week kreeg ik ook maar 3 dagen reiskosten over die week. Iedere maand geef ik gewoon het aantal km door.

Zou ik thuis werken krijg ik niets.
pi_213273793
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 18:09 schreef Fleischmeister het volgende:
Bij zulke werkgevers zou ik zo'n Peter Gibbons worden, kwartiertje te laat binnen, goed de tijd nemen om te schijten, beetje voor me uit staren. Act your wage.
Geweldige film! _O_
pi_213273937
8 cent per kilometer in de CAO gehandicaptenzorg :'(
  zaterdag 20 april 2024 @ 21:32:07 #37
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_213274214
quote:
84s.gif Op zaterdag 20 april 2024 19:12 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Nee?
Ik geef advies ^O^
Zoals een echte FoKker. Grote bek,beetje uitdagen en uiteindelijk niets tot niks veel waard.nietwaar Nikonlover?
Graag verwijderen.
pi_213274546
Nul cent kilometervergoeding, maar wel een (betaalde) OV-kaart.

Toch ga ik nog steeds met de auto. :{
pi_213274600
Ik heb gelukkig de luxe om met een OV-kaart van de baas naar kantoor te kunnen. Totale reistijd is hooguit 40 minuten.

Maar ik snap dat het voor velen best zuur is. Ik ken genoeg collega's die 3 keer langer onderweg zijn met het OV dan als zij de auto pakken.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_213274630
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 18:09 schreef Fleischmeister het volgende:
Bij zulke werkgevers zou ik zo'n Peter Gibbons worden, kwartiertje te laat binnen, goed de tijd nemen om te schijten, beetje voor me uit staren. Act your wage.




[ Bericht 17% gewijzigd door HSG op 20-04-2024 22:25:46 ]
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_213274712
Simpel op te lossen: maak het mogelijk voor werknemers om reiskosten af te trekken van de IB/PVV…

Maar dat doet de politiek niet, die legt liever de zwarte piet bij de werkgevers.
pi_213274719
Kan mij hier niet druk om maken
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_213276876
quote:
16s.gif Op zaterdag 20 april 2024 22:26 schreef FlippingCoin het volgende:
Kan mij hier niet druk om maken
Ik ook niet, gewoon 1 of 2 wekelijks lading Duitse statiegeld flessen inleveren bij de Lidl vlak over de grens, dan 500 meter verderop bij de Aral tankstelle de tank volgooien met E5 (kost momenteel 1,89 euro, vooral in de avond iets goedkoper tarief) en dan met volle tank binnen10 minuten weer thuis. :Y
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_213276899
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 08:58 schreef -Hakuna- het volgende:

[..]
Ik ook niet, gewoon 1 of 2 wekelijks lading Duitse statiegeld flessen inleveren bij de Lidl vlak over de grens, dan 500 meter verderop bij de Aral tankstelle de tank volgooien met E5 (kost momenteel 1,89 euro, vooral in de avond iets goedkoper tarief) en dan met volle tank binnen10 minuten weer thuis. :Y
Ja iedereen weet wel dat jij daar hele dagen tijd voor hebt
Sicker than your average.
pi_213277026
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 17:30 schreef Farenji het volgende:
Opvallend wel dat er aan de ene kant een enorm personeelstekort is maar dat aan de andere kant werknemers zich nog steeds laten naaien omdat ze niet voor hun rechten op durven komen.
Dit dus. Mensen zeiken wel maar ondernemen geen actie.

Daarnaast boeit reiskosten vergoeding amper als dicht bij je werkt woont. Dus geld niet voor iedereen.
pi_213277098
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 22:26 schreef VEM2012 het volgende:
Simpel op te lossen: maak het mogelijk voor werknemers om reiskosten af te trekken van de IB/PVV…

Maar dat doet de politiek niet, die legt liever de zwarte piet bij de werkgevers.
Liever bij de werkgevers...anders moet de belastingdienst alles gaan controleren op basis van informatie die ze niet makkelijk kunnen controleren terwijl de werkgever er toegang tot heeft.

Word leuk als je medewerkers hebt die veel reizen naar verschillende locaties/klanten.
pi_213277145
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 17:10 schreef smizy het volgende:
In de CAO’s van de horeca en bij supermarkten is bijvoorbeeld niets afgesproken over een reiskostenvergoeding.

Misschien zit ik er compleet naast maar als je in de horeca of supermarkt werkt is dat vaak op steenworp afstand. Verder TLDR.
Alsof dat voor alle gevallen geldt. Maargoed, er is ook een reden dat in iedere supermarkt of horeca tent a4 tjes hangen dat ze personeel zoeken.

Wellicht eens fatsoenlijk betalen, die maximale prijsverhogingen van een biertje mogen best wat meer doorvloeien naar het personeel.
pi_213277163
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 22:26 schreef VEM2012 het volgende:
Simpel op te lossen: maak het mogelijk voor werknemers om reiskosten af te trekken van de IB/PVV…

Maar dat doet de politiek niet, die legt liever de zwarte piet bij de werkgevers.
Zo simpel is dat niet, genoeg mensen die totaal geen kaas gegeten hebben van hun ib. Dan maak je het alleen maar moeilijker.
  zondag 21 april 2024 @ 09:30:45 #49
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_213277503
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 22:26 schreef VEM2012 het volgende:
Simpel op te lossen: maak het mogelijk voor werknemers om reiskosten af te trekken van de IB/PVV…

Maar dat doet de politiek niet, die legt liever de zwarte piet bij de werkgevers.
Waarom zou het bedrijfsleven nog meer gesubsidieerd moeten worden?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_213277553
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 09:08 schreef descon het volgende:

[..]
Liever bij de werkgevers...anders moet de belastingdienst alles gaan controleren op basis van informatie die ze niet makkelijk kunnen controleren terwijl de werkgever er toegang tot heeft.

Word leuk als je medewerkers hebt die veel reizen naar verschillende locaties/klanten.
Dus werkgevers moeten de taken van de Belastingdienst uitoefenen en als ze daarbij in het ootje genomen worden ook nog de boetes ophoesten.

Op basis van?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')