abonnement Unibet Coolblue
pi_213265374
Ollongren: Iedereen heeft belang bij een goed pensioen in een leefbare wereld. Vrede en veiligheid horen daar onlosmakelijk bij. Daarom bespraken we de mogelijkheden voor langdurige investeringen in de defensiesector.

twitter



Demissionair minister van Defensie Ollongren had onlangs een positief gesprek met pensioenfonds ABP over het investeren van pensioengelden in de defensiesector.
Dit heeft tot kritiek geleid van onder andere voormalig Tweede Kamerlid Wybren van Haga, die het beschouwt als het financieren van oorlogen met pensioengeld.
Kandidaat-Europarlementariėr Hester Bais bekritiseert ook het leegtrekken van de pensioenpot door de overheid.
Econoom Wouter Roorda merkt op dat dit in tegenspraak is met eerdere standpunten van linkse politici over beleggingen in wapenfabrikanten. Er is onvrede geuit over de beperkte inspraak van burgers en deelnemers in pensioenfondsen in deze kwestie.

https://politiek.headline(...)efornews-577?ref=rss

ABP hierover eerder dit jaar:

Overheid kan zorgen voor meer beleggingen in wapens
Om in defensiebedrijven te kunnen beleggen, moeten deze bedrijven aandelen of bedrijfsobligaties (schuldpapier) uitgeven. ABP kan als de voorwaarden goed zijn, in deze bedrijven beleggen. Als de overheid wil dat ABP meer belegt in de defensie-industrie, dan moet ze dit mogelijk maken door orders te plaatsen, zegt Harmen van Wijnen. “Als overheden geld nodig hebben om wapens te financieren, dan kunnen zij een staatsobligatie uitgeven waar pensioenfondsen en andere grote beleggers in kunnen beleggen. Wij zijn altijd bereid tot een constructief gesprek hierover met het ministerie van defensie.”

Beleggingen moeten bijdragen aan een goed pensioen
Als er nieuwe mogelijkheden komen om meer te beleggen in de defensie-industrie, dan zullen we bekijken of een investering een goed idee is. Voor ABP is het belangrijk dat de investeringen bijdragen aan een goed pensioen voor al onze deelnemers en dat ze niet indruisen tegen ons beleid om niet te beleggen in bedrijven die betrokken zijn bij de productie van kernwapens of clustermunitie, landmijnen of andere internationaal verboden wapens.

https://www.abp.nl/over-a(...)e-defensie-industrie

[ Bericht 1% gewijzigd door Straatcommando. op 19-04-2024 23:38:19 ]
  vrijdag 19 april 2024 @ 23:20:14 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213265396
Ik vind dat pensioenfondsen primair de belangen van hun eigen klanten moeten dienen en niet die van de politiek. Of het nu om wel of niet beleggen in fossiele brandstoffen, wapens of sigaretten gaat. Hele extreme gevallen, zoals gifgassen etc uitgezonderd.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 19 april 2024 @ 23:21:59 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213265406
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2024 23:16 schreef Za het volgende:
Ollongren: Iedereen heeft belang bij een goed pensioen in een leefbare wereld. Vrede en veiligheid horen daar onlosmakelijk bij. Daarom bespraken we de mogelijkheden voor langdurige investeringen in de defensiesector.
Ze heeft gelijk. Als er Russische bommen op onze kop vallen hebben we niets aan een pensioen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_213265594
quote:
84s.gif Op vrijdag 19 april 2024 23:21 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ze heeft gelijk. Als er Russische bommen op onze kop vallen hebben we niets aan een pensioen.
Als wij ons niet bemoeien met die burenruzie dan heeft Rusland geen reden om hier een bom te droppen.
pi_213265612
Werden een paar jaar geleden pensioenfondsen die aan het beleggen waren in wapens niet nog geshamed?
standaarddrinker
  zaterdag 20 april 2024 @ 00:03:22 #6
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_213265617
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 00:01 schreef DrDentz het volgende:
Werden een paar jaar geleden pensioenfondsen die aan het beleggen waren in wapens niet nog geshamed?
Ging volgens mij om een bepaald soort wapens en kinderarbeid.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_213265629
Het lijkt me heel niet raar als een land investeert in defensie.
Met een agressieve buurman.
Definitely not CIA
pi_213265641
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2024 00:07 schreef capricia het volgende:
Het lijkt me heel niet raar als een land investeert in defensie.
Met een agressieve buurman.
Die Belgen zijn wel ontspoort ja.
pi_213265643
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 00:08 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Die Belgen zijn wel ontspoort ja.
Dat sws. 1835 of zo.

Ik hoop dat de Russen helemaal de tering ingetrapt worden.
Jammer dat we niet eerder op dit idee kwamen.

[ Bericht 3% gewijzigd door capricia op 20-04-2024 00:15:47 ]
Definitely not CIA
pi_213265684
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2024 00:09 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat sws. 1835 of zo.

Ik hoop dat de Russen helemaal de tering ingetrapt worden.
Jammer dat we niet eerder op dit idee kwamen.

Ik zie dat de NAVO-propaganda goed gewerkt heeft bij jou.
standaarddrinker
  Moderator zaterdag 20 april 2024 @ 00:23:55 #11
236264 crew  capricia
pi_213265699
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 00:19 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Ik zie dat de NAVO-propaganda goed gewerkt heeft bij jou.
Daar heb ik de Navo qua propaganda niet voor nodig.
Iedere Rus mag uit Oekraļne getrapt worden.
Jammer dat we zo laat zijn met onze defensie op orde te brengen.
Definitely not CIA
  Moderator zaterdag 20 april 2024 @ 00:26:27 #12
54278 crew  Tijger_m
42
pi_213265707
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 00:19 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Ik zie dat de NAVO-propaganda goed gewerkt heeft bij jou.
Leg eens uit? Waarom ben je geindoctrineerd als je geen voorstander van de Russische invasie van Oekraine bent?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_213265729
Ollongren is goed bezig.
pi_213265789
Ja komt ze nu pas mee.

Buy high, sell low... :')
pi_213265865
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 23:20 schreef LXIV het volgende:
Ik vind dat pensioenfondsen primair de belangen van hun eigen klanten moeten dienen en niet die van de politiek. Of het nu om wel of niet beleggen in fossiele brandstoffen, wapens of sigaretten gaat. Hele extreme gevallen, zoals gifgassen etc uitgezonderd.
De wapenindustrie is bijzonder lucratief, ik snap m.a.w. de weerstand tegen investeringen in die industrie eerlijk gezegd ook niet zo goed. Ik heb er eerlijk gezegd ook niet zo'n moeite mee wanneer de wapenverkoop aan Afrikaanse stammen, die in een burgeroorlog met elkaar verkeren, er voor zou kunnen kunnen zorgen dat ik een hoger pensioen ontvang. Dan heeft zo'n stammenstrijd tenminste nog enig nut.
pi_213265877
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 23:59 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Als wij ons niet bemoeien met die burenruzie dan heeft Rusland geen reden om hier een bom te droppen.
De Russische doelstelling is Europa binnen zijn invloedssfeer brengen. Jij zal daar allicht anders over denken, maar ik leef liever niet onder het juk van een onderontwikkeld volk van zuiplappen en criminelen.
  zaterdag 20 april 2024 @ 01:16:32 #17
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213265891
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 00:01 schreef DrDentz het volgende:
Werden een paar jaar geleden pensioenfondsen die aan het beleggen waren in wapens niet nog geshamed?
Yep

Net als kernenergie paar jaar terug geen kans had door de shame. En hoepla, nu komen er een paar centrales en hoor je er amper iets over en al helemaal geen kritische houding meer
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 20 april 2024 @ 01:32:17 #18
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213265938
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 23:20 schreef LXIV het volgende:
Ik vind dat pensioenfondsen primair de belangen van hun eigen klanten moeten dienen en niet die van de politiek. Of het nu om wel of niet beleggen in fossiele brandstoffen, wapens of sigaretten gaat. Hele extreme gevallen, zoals gifgassen etc uitgezonderd.
Iedereen wil vreten uit de ruif van de werkenden. Zo ook dat hypocriete d66
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 20 april 2024 @ 01:33:31 #19
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213265942
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2024 00:23 schreef capricia het volgende:

[..]
Daar heb ik de Navo qua propaganda niet voor nodig.
Iedere Rus mag uit Oekraļne getrapt worden.
Jammer dat we zo laat zijn met onze defensie op orde te brengen.
Met dank aan de jarenlange sloop van links. Was een rechtse hobby, dat soldaatje spelen. Toch?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator zaterdag 20 april 2024 @ 01:41:08 #20
236264 crew  capricia
pi_213265964
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 01:33 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Met dank aan de jarenlange sloop van links. Was een rechtse hobby, dat soldaatje spelen. Toch?
Geen idee. Ik heb niet zoveel met links. Lijkt me ook best eens valse frame.
We hebben al meer dan tien jaar de VVD aan het roer.
Definitely not CIA
pi_213265999
Nee, investeren in darten. Michael van Gerwen bijvoorbeeld. Beste Nederlandse sporter ooit, als je het mij vraagt.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  Moderator zaterdag 20 april 2024 @ 04:05:13 #22
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213266080
Investeren in de wapenindustrie is niet hetzelfde als investeren in defensie
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zaterdag 20 april 2024 @ 04:07:27 #23
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213266082
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 01:33 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Met dank aan de jarenlange sloop van links. Was een rechtse hobby, dat soldaatje spelen. Toch?
Onder Rutte ging het prima idd _O-

Ik heb op zich al een hekel aan dat constante links/rechts gezeur maar als je de stand van zaken bij defensie nog steeds op links afschuift heb je echt niet op zitten lette hoor

Paars was niet leuk met die jaarlijkse kaasschaaf van ze maar Mark "geen cent meer weg bij defensie" Rutte was een complete ramp

[ Bericht 20% gewijzigd door sp3c op 20-04-2024 04:17:41 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 20 april 2024 @ 07:59:06 #24
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_213266638
Het is niet de taak van een pensioenfonds om te gaan gokken met geld.

Niemand weet wanneer de oorlog voorbij is en de lucratieve orders opdrogen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_213267754
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 april 2024 07:59 schreef MichaelScott het volgende:
Het is niet de taak van een pensioenfonds om te gaan gokken met geld.

Niemand weet wanneer de oorlog voorbij is en de lucratieve orders opdrogen.
Dan begint er wel weer ergens anders een oorlog als deze afgelopen is..

Niks zo lucratief als de wapenindustrie...
pi_213268009
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2024 01:13 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
De Russische doelstelling is Europa binnen zijn invloedssfeer brengen. Jij zal daar allicht anders over denken, maar ik leef liever niet onder het juk van een onderontwikkeld volk van zuiplappen en criminelen.
Europa is decennia lang afhankelijk geweest van Russische olie en gas en nu moeten we ons ineens druk maken over de 'Russische invloedssfeer' _O- Is dit weer die NAVO bangmakerij?

Duitsland is inmiddels onafhankelijk gaat goed daar NWS / De neergang van Duitsland als lichtend voorbeeld
pi_213268191
quote:
15s.gif Op zaterdag 20 april 2024 00:50 schreef Terrorizer het volgende:
Ja komt ze nu pas mee.

Buy high, sell low... :')
Tja, toentertijd kreeg je nog een berg deugpunten als je niet investeerde in wapenhandel. Nu is de politieke wind gedraaid en waaien de pensioensfonden gewoon lekker mee. Totdat het weer niet bon ton is om te doen etc. Alstijd achter de feiten aan natuurlijk, want zo werkt politiek nou eenmaal.


Erg interessant bijvoorbeeld om de asr-reclames van een tijdje terug te vergelijken met die van nu.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tņch blijft bestaan.
pi_213268229
Zolang dat het beste is, qua belegging, van MIJN geld, ga je gang.

Met die Rosenmoller aan het roer hebben ze dat (puur en alleen juiste) oogmerk de laatste jaren finaal uit het oog verloren.

Het is MIJN geld.

Wat dat betreft zou dat nieuwe pensioenstelsel misschien wel beter zijn, in de zin dat ik dan meer zeggenschap heb over MIJN pensioenpotje. Maar ook dat moet ik nog zien.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_213268758
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 10:07 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Europa is decennia lang afhankelijk geweest van Russische olie en gas en nu moeten we ons ineens druk maken over de 'Russische invloedssfeer' _O- Is dit weer die NAVO bangmakerij?

Duitsland is inmiddels onafhankelijk gaat goed daar NWS / De neergang van Duitsland als lichtend voorbeeld
Alles is NAVO propaganda tegen het arme, onschuldige Russische volk. :'(
  Moderator zaterdag 20 april 2024 @ 11:21:05 #30
54278 crew  Tijger_m
42
pi_213268845
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 01:33 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Met dank aan de jarenlange sloop van links. Was een rechtse hobby, dat soldaatje spelen. Toch?
De VVD is links? Weer wat geleerd.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_213268934
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 09:50 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Dan begint er wel weer ergens anders een oorlog als deze afgelopen is..

Niks zo lucratief als de wapenindustrie...
De drank- en drugsindustrie.
pi_213268959
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 10:07 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Europa is decennia lang afhankelijk geweest van Russische olie en gas en nu moeten we ons ineens druk maken over de 'Russische invloedssfeer' _O- Is dit weer die NAVO bangmakerij?
Dat was gewoon handel hoor. We kregen het niet gratis. Het had ook elders vandaan kunnen komen.
Conscience do cost.
pi_213268977
Rot op met je defensie, als niemand door heeft dat dit allemaal in leven wordt om het Amerkaanse militair-industrieel complex te spekken.

Warmongering om ons leeg te trekken via belastingen.
Hopelijk is ABP niet zo dom hierin te stappen.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_213268986
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 11:21 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De VVD is links? Weer wat geleerd.
Als je o.a. 30% vergroting van de staat, forse lastenverzwaring, meer regulering op allerlei fronten als rechts ziet kan ik me de verbazing wel voorstellen.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tņch blijft bestaan.
  zaterdag 20 april 2024 @ 11:46:34 #35
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213269121
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 11:32 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Als je o.a. 30% vergroting van de staat [...] als rechts ziet kan ik me de verbazing wel voorstellen.
De Flevopolder is een linkse uitvinding?
pi_213269124
quote:
3s.gif Op zaterdag 20 april 2024 11:28 schreef Farenji het volgende:

[..]
De drank- en drugsindustrie.
Daar zie pensioenfondsen nog niet in gaan investeren..
pi_213269132
Bouw a.u.b. uw eigen pensioen op :)
pi_213269161
Ik beleg ook in defensie-aandelen, maar het is nogal een volatiele markt... ±10% op een dag. Lijkt wel een bitcoin. Derhalve lijkt het me onverstandig om daar met pensioengeld te gaan gokken. Zodra de oorlogen een beetje bedaren zakt die markt keihard de grond in
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_213269257
quote:
13s.gif Op zaterdag 20 april 2024 11:31 schreef epicbeardman het volgende:
Rot op met je defensie, als niemand door heeft dat dit allemaal in leven wordt om het Amerkaanse militair-industrieel complex te spekken.

Warmongering om ons leeg te trekken via belastingen.
Hopelijk is ABP niet zo dom hierin te stappen.
"Het Amerikaans militair-industrieel complex", veel duidelijker dan dit kan (pro-)Russische propaganda niet worden. _O-
pi_213269321
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2024 11:57 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
"Het Amerikaans militair-industrieel complex", veel duidelijker dan dit kan (pro-)Russische propaganda niet worden. _O-
quote:
De invasie in de Oekraļne heeft geleid tot een nieuwe wapenwedloop. Oorlog is ook een verdienmodel, verklaart van der Hoeven. De wapenproducenten incasseren miljarden en ze kunnen hun producten testen op het slagveld en zo nodig verbeteren. Bovendien biedt het strijdtoneel de defensie-industrie ook de mogelijkheid om nieuwe afzetmarkten te zoeken.[7]

De meeste Europese landen zijn ertoe overgegaan hun defensiebudget te verhogen. De verwachting is, dat met name de Verenigde Staten hiervan zal profiteren. In de VS zijn 45 van de honderd grootste wapenfabrikanten gevestigd. Zij hadden in 2020 een gezamenlijke omzet van 275 miljard euro.

In Belgiė vraagt de vredesbeweging opnieuw aandacht voor de waarschuwende woorden van Eisenhower in 1962. Met name de rol van de lobby van de wapenfabrikanten, de wijze waarop deze is binnengedrongen in de Europese instellingen en als sponsor optreedt bij NAVO-bijeenkomsten.[8]
Is allemaal snel gegaan toen Biden als president geinstalleerd werd. De schade die het militaire complex heeft opgelopen onder peacekeeper Trump moet natuurlijk worden ingehaald.

Als Blinken daarvoor overal oorlog moet starten, prima!

twitter


Plus al die miljarden aan voertuigen/equipment die Biden op beschamende manier heeft achtergelaten in Afghanistan moeten ook weer worden terugverdiend.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_213269354
quote:
11s.gif Op zaterdag 20 april 2024 12:02 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
[..]
Is allemaal snel gegaan toen Biden als president geinstalleerd werd. De schade die het militaire complex heeft opgelopen onder peacekeeper Trump moet natuurlijk worden ingehaald.
Trump de vredesduif en de oorlog in Oekraļne is de schuld van Biden, niet van het verderfelijke en oorlogszuchtige Russische volk. Dat werd daar alleen maar door de Amerikanen en hun NAVO trawanten door gedwongen. Of waren het nu toch gevaccineerde reptielen? _O-
pi_213269365
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2024 12:05 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Trump de vredesduif en de oorlog in Oekraļne is de schuld van Biden, niet van het verderfelijke en oorlogszuchtige Russische volk, die werden daar alleen maar door de Amerikanen en hun NAVO trawanten door gedwongen. Of waren het nu toch gevaccineerde reptielen? _O-
Het zijn gewoon feiten vriend, je hoeft niet zo emotioneel te reageren. Verderfelijke en oorlogszuchtige Russische volk, god wat werkt de EU propaganda goed weer. Begrijp je wel eens wat je zegt.
Het heeft dezelfde retoriek als ten tijde corona jegens de anti-vaxxers.

Kortzichtig ben je, riekt zeker niet naar intelligentie.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_213269374
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 april 2024 12:06 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Het zijn gewoon feiten vriend, je hoeft niet zo emotioneel te reageren.
Feiten die je vast en zeker heel kritisch zelluf onderzocht hebt? _O-
pi_213269425
quote:
11s.gif Op zaterdag 20 april 2024 12:02 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
[..]
Is allemaal snel gegaan toen Biden als president geinstalleerd werd. De schade die het militaire complex heeft opgelopen onder peacekeeper Trump moet natuurlijk worden ingehaald.

Als Blinken daarvoor overal oorlog moet starten, prima!

[ x ]

Plus al die miljarden aan voertuigen/equipment die Biden op beschamende manier heeft achtergelaten in Afghanistan moeten ook weer worden terugverdiend.
Je TDS speelt weer op knul.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_213269442
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2024 12:07 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Feiten die je vast en zeker heel kritisch zelluf onderzocht hebt? _O-
Ik quote iets vanaf wiki. Probeer het maar weer persoonlijk te maken omdat je intellectueel niet de capaciteit hebt om hierover te discussiėren.

Gaslighting 101

Zelfde geldt voor @xpompompomx
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_213269477
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 april 2024 12:11 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Ik quote iets vanaf wiki. Probeer het maar weer persoonlijk te maken omdat je intellectueel niet de capaciteit hebt om hierover te discussiėren.

Gaslighting 101
Waarom zou ik met je in discussie moeten of willen gaan? Je hebt met je posts immers al lang te kennen gegeven niet al te veel inzicht in en verstand van de materie te hebben.
pi_213269491
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 april 2024 12:11 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Ik quote iets vanaf wiki. Probeer het maar weer persoonlijk te maken omdat je intellectueel niet de capaciteit hebt om hierover te discussiėren.

Gaslighting 101

Zelfde geldt voor @:xpompompomx
Dit lijkt me projectie.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zaterdag 20 april 2024 @ 12:20:54 #48
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_213269561
Ik moet zeggen dat ik wel uitkijk naar al die kraakvers gefinancierde innovaties op het gebied van klimaatneutraal wapentuig; Zonnepaneelaangedreven APC's en CO2-neutrale pantserhouwitzers enzo. Geen betere toekomst zonder weloverwogen investeringen.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society..
pi_213269644
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2024 12:13 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Waarom zou ik met je in discussie moeten of willen gaan? Je hebt met je posts immers al lang te kennen gegeven niet al te veel inzicht in en verstand van de materie te hebben.
Je kan het alleen maar persoonlijk maken omdat je dus niet met feiten kan komen. Ik heb gewoon gelijk dat al deze defensie uitgaven van ons kikkerlandje de Amerikaanse wapenindustrie spekt.
Tevens is het gewoon waar dat onder Trump er geen enkele oorlog is uitgebroken, en onder Biden gaan we al richting de 5. Dat het pijn bij jullie doet moet geen reden zijn om zo geėmotioneerd te reageren.

Geldt ook voor @xpompompom
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_213269666
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 00:01 schreef DrDentz het volgende:
Werden een paar jaar geleden pensioenfondsen die aan het beleggen waren in wapens niet nog geshamed?
Ja. Heerlijk toch dat zwabberbeleid van de politiek.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')