abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213366694
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 21:12 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Omdat ze dat niet mogen
Dat mogen ze zeker wel.
Huren mogen met 5.8% verhoogd worden, dan pak je de lage huren met 5.8% en de huren van 800 2% bijv om ze sneller naar elkaar te krijgen,
Interessant he ?
pi_213366718
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 21:42 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Die huizen uit 1950 met schimmel, enkelsteenmuurtjes, kieren groter dan de kut van Kim Holland en een hoger gasverbruik dan Tata?

Ja, waarom zouden die zo goedkoop zijn tov nieuwbouw…
Schimmel?
Welke schimmel?
Zeer veel 50s 60s 70s zijn al jaren terug volledig gerenoveerd en zijn A+ paar straten verderop hier ook, zitten huurders in sinds begin 80s betalen niet zoveel als de nieuwe huurders. Dik 200 verschil voor hetzelfde.
Interessant he ?
  maandag 29 april 2024 @ 21:48:13 #153
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_213366719
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 21:45 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]
Dat mogen ze zeker wel.
Huren mogen met 5.8% verhoogd worden, dan pak je de lage huren met 5.8% en de huren van 800 2% bijv om ze sneller naar elkaar te krijgen,
Waarom zouden ze gelijk moet worden?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_213366778
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 21:48 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Waarom zouden ze gelijk moet worden?
Als ik nu een auto huur en morgen gaat mijn buurman een auto huren betaald hij dan meer dan mij? Nee

Of ben jij zon eentje van had 40 jaar terug dat huis maar moeten huren, nee gelijke verdeling in wonen, is een basisrecht.
Interessant he ?
pi_213366933
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 21:45 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]
Dat mogen ze zeker wel.
Mag je als sociale verhuurder per woning losse verhogingen rekenen?

quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2024 21:52 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]
Als ik nu een auto huur en morgen gaat mijn buurman een auto huren betaald hij dan meer dan mij? Nee

Of ben jij zon eentje van had 40 jaar terug dat huis maar moeten huren, nee gelijke verdeling in wonen, is een basisrecht.
Woonruimte is een basisrecht.
pi_213366949
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 22:09 schreef investeerdertje het volgende:

Enige tijd geleden (> 5 jaar) kon/mocht 't inkomensafhankelijk. Hoe nu: weet ik even niet.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_213366977
quote:

[..]
[..]
Ja dat mag, er geld alleen een max wat de overheid zegt.

Of je nou 1 of 5.8% doet boeit niet.
Interessant he ?
pi_213366998
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 22:10 schreef blomke het volgende:

[..]
Enige tijd geleden (> 5 jaar) kon/mocht 't inkomensafhankelijk. Hoe nu: weet ik even niet.
Ja maar we hebben het niet over het inkomen, maar slechts over het huurbedrag

quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 22:13 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

En dat mag je gewoon random per huis betalen? Jij 5.8% en je buurman in hetzelfde huis 0%?

Ik hoop dan maar dat de buren niet praten met elkaar. Zeer lage huren mogen al meer stijgen (25¤)
pi_213367037
quote:

[..]
[..]

quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2024 22:14 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ja maar we hebben het niet over het inkomen, maar slechts over het huurbedrag
[..]
En dat mag je gewoon random per huis betalen? Jij 5.8% en je buurman in hetzelfde huis 0%?

Ik hoop dan maar dat de buren niet praten met elkaar. Zeer lage huren mogen al meer stijgen (25¤)
25 is een lachertje, laats in het nieuws dat de meesten 35 - 45 meer gaan betalen.

Als ik een cheap huis had van 600 en de buurman 850 lig ik niet wakker dat ik 5.8% krijg en de buren 0% wel zo eerlijk ja.

Zo krijg je ook betere doorstroming, oma woont royaal voor 600 maar wil naar een flat kost 750, oma denkt dikke middelvinger.

Maar als oma een huur heeft van 850 voor het grote huis en de flat kost 750 gaat oma wel weg.

Doorstroming is ook een probleem.
Interessant he ?
pi_213367047
Ben ik blij met 10 jaar RVP voor de hypotheek!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_213367085
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2024 22:19 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

lekker veel bronvermelding ook. Vaker hetzelfde posten maakt het niet overtuigender.
quote:
[..]
25 is een lachertje, laats in het nieuws dat de meesten 35 - 45 meer gaan betalen.
dat is minimaal 8.33% op de huren waarop dat van toepassing is
quote:
Als ik een cheap huis had van 600 en de buurman 850 lig ik niet wakker dat ik 5.8% krijg en de buren 0% wel zo eerlijk ja.
Ik betwijfel of iedereen zo denkt. Helemaal als iemand een laag inkomen heeft.

Maar ik vind het lovenswaardig van je, heb je nog een kamer over? Of een verdieping? Ruim je rotzooi maar uit. Hoarden doe je maar elders, kunnen vast wel wat mensen daar huisvesten.

Wel zo eerlijk toch? Jij hebt huisvesting, een ander niet. Een beetje inleveren is dan toch redelijk?
pi_213367154
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 22:24 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
lekker veel bronvermelding ook. Vaker hetzelfde posten maakt het niet overtuigender.
[..]
dat is minimaal 8.33% op de huren waarop dat van toepassing is
[..]
Ik betwijfel of iedereen zo denkt. Helemaal als iemand een laag inkomen heeft.

Maar ik vind het lovenswaardig van je, heb je nog een kamer over? Of een verdieping? Ruim je rotzooi maar uit. Hoarden doe je maar elders, kunnen vast wel wat mensen daar huisvesten.

Wel zo eerlijk toch? Jij hebt huisvesting, een ander niet. Een beetje inleveren is dan toch redelijk?
Meg een laag inkomen maakt het gene moer uit want je hebt toeslag, dat daalt / stijgt mee.

En nee wij wonen passend, geen kamer over, gewoon een klein 90m2 gezinshuis met 3.

Wat moet je met 125 m2 in je eentje bijv?

8.33 % ? Nee 5 tot 5.8% doen de meesten, overal terug te lezen.
Interessant he ?
pi_213367267
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 22:33 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]
Meg een laag inkomen maakt het gene moer uit want je hebt toeslag, dat daalt / stijgt mee.
ik denk niet dat mensen dat zo voelen.
quote:
En nee wij wonen passend, geen kamer over, gewoon een klein 90m2 gezinshuis met 3.
niet erg passend, te klein volgens de norm.
quote:
Wat moet je met 125 m2 in je eentje bijv?
ik kan wel wat verzinnen. Een thuisbioscoop, een game kamer. Een thuis fitness.
quote:
8.33 % ? Nee 5 tot 5.8% doen de meesten, overal terug te lezen.
Even goed lezen. 25 euro is voor zeer lage huren. Dan kom je ineens op een ander percentage uit, niet? Dus deze huishoudens worden al versneld omhoog geholpen.
pi_213367824
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 22:49 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
ik denk niet dat mensen dat zo voelen.
[..]
niet erg passend, te klein volgens de norm.
[..]
ik kan wel wat verzinnen. Een thuisbioscoop, een game kamer. Een thuis fitness.
[..]
Even goed lezen. 25 euro is voor zeer lage huren. Dan kom je ineens op een ander percentage uit, niet? Dus deze huishoudens worden al versneld omhoog geholpen.
Je moet naar bedragen kijken niet naar percentrage, van mij mag zon 300 euro huur in 1 klap naar 600 gezet worden als de nieuwe huurder dat betaald, wel zo eerlijk.
En hoezo zien de laagste dat niet zo?

Wat is aantrekkelijker

Huur 750 met 300 toeslag
Of huur 350 met 0 toeslag
Zo krijg je de beroepswerklozen aan een baan, geen uitspraken maar met bijstand plus toeslag is maar 5 tientjes minder maar hele dag bier drinken

Doe mij de tweede maar, hard werken beloon je dan.

Net als met salarisverhoging, hogere verdieners profiteren altijd meer dan de kleinere verdieners daarom is in onze cao aflopende jaren geen % maar bedragen erbij.

6 % van 6000 is flink meer dan 6% van 3200
Dat zie je ook dat daar ook een scheefgroei is ontstaan.

Gamer kamer, thuis bios, hardstikke leuk, maar je kan ook kleiner gaan wonen en een gezin een toekomst gunnen.
Als je niet / nauwelijks werkt heb je wel wat aan veel ruimtes, klinkt ook als een vrijgezel zonder kinderen wat deeltijd werkt.

Als ik alleen zou zijn verkoop ik het huis en koop of huur ik een mooie 50 a 70 m2 flat.

En welke normen?
Was het niet alleenstaand 50 m2 elke persoon erbij 10 m2 extra?

Men woont ruimer dan ooit, jaren 50 / 60 woningen dat zijn 75 m2 huisjes zaten gezinnen in met 2 tot 5 kinderen, ging prima.

Maargoed dwalen af gaat hier over wonen, ik zeg verhoog de lage huren voor langzittende huurders stevig zodat het loont on kleiner te wonen.

En de regels van hugo nog wat tandjes strakker.

[ Bericht 8% gewijzigd door Zwolsboy op 30-04-2024 01:04:54 ]
Interessant he ?
pi_213367873
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2024 00:46 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]
Je moet naar bedragen kijken niet naar percentrage, van mij mag zon 300 euro huur in 1 klap naar 600 gezet worden als de nieuwe huurder dat betaald, wel zo eerlijk.
hoeveel verdien je? Wel wat makkelijk praten, of niet?
quote:
Net als met salarisverhoging, hogere verdieners profiteren altijd meer dan de kleinere verdieners daarom is in onze cao aflopende jaren geen % maar bedragen erbij.
Blij dat ongeschoold werk fatsoenlijk beloond word.
quote:
6 % van 6000 is flink meer dan 6% van 3200
Dat zie je ook dat daar ook een scheefgroei is ontstaan.
die scheefgroei word ruim gecompenseerd door de belastingdienst. Totdat er natuurlijk een grens bereikt is die de meeste Nederlanders never nooit halen.
quote:
Gamer kamer, thuis bios, hardstikke leuk, maar je kan ook kleiner gaan wonen en een gezin een toekomst gunnen.
Als je niet / nauwelijks werkt heb je wel wat aan veel ruimtes, klinkt ook als een vrijgezel zonder kinderen wat deeltijd werkt.
Hoezo zou iemand er niets aan hebben als ze wel veel werken? Raar waardeoordeel vul je in voor een ander. Overigens kan een gezin van 5 ook op 75m2 een toekomst hebben. Maar dat vinden we tegenwoordig (deels terecht) onacceptabel.
quote:
Als ik alleen zou zijn verkoop ik het huis en koop of huur ik een mooie 50 a 70 m2 flat.
70?? Anders ga je even ruim over de gemiddelden. Doe even normaal, plaats een muur en je kan twee mensen huisvesten.
quote:
En welke normen?
Was het niet alleenstaand 50 m2 elke persoon erbij 10 m2 extra?
nee. Ik ga uit van wat een Nederlander gemiddeld heeft.
quote:
Men woont ruimer dan ooit, jaren 50 / 60 woningen dat zijn 75 m2 huisjes zaten gezinnen in met 2 tot 5 kinderen, ging prima.
Nou, lever in dan. Je hebt met 3 personen dan teveel ruimte. Toevallig nog ergens een alleenstaande kennis? Past makkelijk!

Je klaagt veel, maar echt serieuze oplossingen bieden doe je zelden. Wat lever jij nu zelf allemaal in dan om anderen deze kansen te bieden? Loon? Ruimte?
pi_213367876
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2024 00:46 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Maargoed dwalen af gaat hier over wonen, ik zeg verhoog de lage huren voor langzittende huurders stevig zodat het loont on kleiner te wonen.

En de regels van hugo nog wat tandjes strakker.
Hoe loont het dan om kleiner te gaan wonen? Je hebt vooral heel veel spullen die je niet meer kwijt kan dan. Even daargelaten dat je het nu echt over een marginaal deel van de samenleving hebt waardoor dit amper effect heeft.

Kom eens met echte plannen als jij jezelf als visionair voordoet
pi_213367888
Ik klaag niet, ik verdiep in een situatie van een ander. Dat jij dat niet doet zegt wat over jezelf. Jij ziet je huis als een ultimate geldzak terwijl het een dak is. We zijn trouwens het enige land ter wereld waar vastgoed zo aantrekkelijk is en de belastingdienst nauwelijks er aan plukt, typisch vvd.
Interessant he ?
pi_213367889
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 01:05 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Hoe loont het dan om kleiner te gaan wonen? Je hebt vooral heel veel spullen die je niet meer kwijt kan dan. Even daargelaten dat je het nu echt over een marginaal deel van de samenleving hebt waardoor dit amper effect heeft.

Kom eens met echte plannen als jij jezelf als visionair voordoet
Kleiner wonen? Als je kinderen eruit gaan dan zijn de helft van je spullen al weg, of heb jij een zolder vol met troep wat er maar levenloos bij ligt? Gevalletje je huis op orde ?

En het loont zeker wel als het huis van een oma van 600 naar 850 gaat in 1 klap en verderop een gelijkvloerse woning 700 kost, dan vertrekken ze heel snel.
Interessant he ?
pi_213367893
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 01:13 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]
Kleiner wonen? Als je kinderen eruit gaan dan zijn de helft van je spullen al weg, of heb jij een zolder vol met troep wat er maar levenloos bij ligt? Gevalletje je huis op orde ?
Je huis op orde is echt een schijt programma. Laat mensen zelf bepalen wat ze willen bewaren.

Maar wat lost kleiner wonen op? Dan neem ik een woning voor een starter weg. Please explain.
pi_213367899
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2024 01:13 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

En het loont zeker wel als het huis van een oma van 600 naar 850 gaat in 1 klap en verderop een gelijkvloerse woning 700 kost, dan vertrekken ze heel snel.

Je edits zijn irritant.

Maar gebruik meer, realistische, woorden. Hoe zou oma dan snel verhuizen, waarom, wat zijn de voordelen voor oma en waarom zou oma van een normale woning naar een waarschijnlijk ongeveer even grote woning (gelet op prijsklasse) laten verkassen een oplossing zijn voor de woonproblematiek?
pi_213367929
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 01:15 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Je huis op orde is echt een schijt programma. Laat mensen zelf bepalen wat ze willen bewaren.

Maar wat lost kleiner wonen op? Dan neem ik een woning voor een starter weg. Please explain.
Oma van 120 naar 50 m2
Gelijkvloers, geen trappen, minder onderhoud, tussen leeftijdgenoten, dichtbij wkc je volgende stap is het rusthuis of graf.
Je lichaam slijt denk je dat een 80er graag de trap op gaat?

Een starter koppel koopt of huurt het huis waar oma vandaan kwam kan er 50 jaar wonen en uitbreiden net als oma deed dat heet doorstromen.

Je huis op orde is een schijtprogramma maar keiharde waarheid vol troep smerig leven niet gezond. Soms leven mensen zo in hun troep dat het hun dood wordt en na een maand pas ontdekt. Gelukkig worden ze geholpeb uit de ellende.
Interessant he ?
pi_213367944
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 01:32 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]
Oma van 120 naar 50 m2
Gelijkvloers, geen trappen, minder onderhoud, tussen leeftijdgenoten, dichtbij wkc je volgende stap is het rusthuis of graf.
Je lichaam slijt denk je dat een 80er graag de trap op gaat?
Ah, je hebt het toch weer over mensen die moesten stoppen met werken bij trouwens ;) maar 50m2 voor 7 ton. Dat is ineens wel normaal? Dat moet oma maar ophoesten? Doe even zeg. Er zijn significant betere deals voor oma dan wat jij nu voorstelt. Waaronder een kennismigrant met medische scholing in huis halen en op haar testament schrijven
quote:
Een starter koppel koopt of huurt het huis waar oma vandaan kwam kan er 50 jaar wonen en uitbreiden net als oma deed dat heet doorstromen.
huurt. Laat mij raden, je staat vooraan om ze uit te melken? En het starter koppel gaat het zeker niet kunnen kopen. Doorstroom, nihil. Mensen die willen doorstromen kijken ook niet naar het huis van oma, want waarschijnlijk is er al jaren niets meer aan gedaan.
quote:
Je huis op orde is een schijtprogramma maar keiharde waarheid vol troep smerig leven niet gezond. Soms leven mensen zo in hun troep dat het hun dood wordt en na een maand pas ontdekt. Gelukkig worden ze geholpeb uit de ellende.
Juist die mensen gaat het programma zelden tot nooit over.
  dinsdag 30 april 2024 @ 02:10:09 #173
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_213367985
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 01:11 schreef Zwolsboy het volgende:
Ik klaag niet, ik verdiep in een situatie van een ander. Dat jij dat niet doet zegt wat over jezelf. Jij ziet je huis als een ultimate geldzak terwijl het een dak is. We zijn trouwens het enige land ter wereld waar vastgoed zo aantrekkelijk is en de belastingdienst nauwelijks er aan plukt, typisch vvd.
Huh? Heb je Sydney, Londen en alle grote steden in Noord Amerika vergeten?
  dinsdag 30 april 2024 @ 02:14:31 #174
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_213367989
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2024 21:52 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]
Waarschijnlijk wel, want inflatie. En minder autos op de markt.
quote:
Dat is toch idem met kopen? Mijn huis is nu veel meer waard dan toen ik het kocht.
pi_213368905
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 01:41 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ah, je hebt het toch weer over mensen die moesten stoppen met werken bij trouwens ;) maar 50m2 voor 7 ton. Dat is ineens wel normaal? Dat moet oma maar ophoesten? Doe even zeg. Er zijn significant betere deals voor oma dan wat jij nu voorstelt. Waaronder een kennismigrant met medische scholing in huis halen en op haar testament schrijven
[..]
huurt. Laat mij raden, je staat vooraan om ze uit te melken? En het starter koppel gaat het zeker niet kunnen kopen. Doorstroom, nihil. Mensen die willen doorstromen kijken ook niet naar het huis van oma, want waarschijnlijk is er al jaren niets meer aan gedaan.
[..]
Juist die mensen gaat het programma zelden tot nooit over.
Lezen is niet je sterkste kant.
Een oma van 80 stoppen met werken? Waren 15 - 20 jaar terug al gestopt.
Heb het over huur niet koop, en ook al is het koop dus jij denkt dat een oma nooit iets aan onderhoud doet? Te vaak kopen zonder kijken gekeken?
En 5 a 7 ton voor 50 m2? Het huis van oma in deze regios hebben ook deze prijs, dus geen probleem je verkoopt en koopt.

Maar we hadden bet over huur en doorstromen. Je lees bril ff pakken.
Interessant he ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')