Spiegel spiegel aan de wand..quote:Op dinsdag 16 april 2024 13:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zie de werkelijkheid zoals die is i.p.v. fantasieverhaaltjes.
Officieel weten we niet wie 't gedaan heeft en was de aanval van Iran een oorlogsverklaring. Zoals Iran ook al jaren werkt aan destabilisatie en het financieren van terroristische clubjes die Israël willen aanvallenquote:Op dinsdag 16 april 2024 13:55 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Die "vergelding" van Iran was het beste wat kon gebeuren. Het was geen serieuze aanval maar een getelefoneerde actie om spierballen te laten zien en daarmee het boek te kunnen sluiten. Als Israël niet meegaat met het afsluiten van deze situatie dan is Israël volledig verantwoordelijk voor de gevolgen. Vergeet niet dat deze escalatie begon met een aanval van Israël op een consulaat.
Fout. Iran is volledig verantwoordelijk voor haar daden. Vergaat dat niet. De rest is whataboutismery en goedpraterij van de misdaden van het Ayatollah regime.quote:Op dinsdag 16 april 2024 13:55 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Die "vergelding" van Iran was het beste wat kon gebeuren. Het was geen serieuze aanval maar een getelefoneerde actie om spierballen te laten zien en daarmee het boek te kunnen sluiten. Als Israël niet meegaat met het afsluiten van deze situatie dan is Israël volledig verantwoordelijk voor de gevolgen. Vergeet niet dat deze escalatie begon met een aanval van Israël op een consulaat.
Het is niet alleen de NOS.quote:Op dinsdag 16 april 2024 13:58 schreef Homey het volgende:
[..]
Simpel: een virus in hun hoofd genaamd antisemitisme. Helaas moeilijker uit te bannen dan het coronavirus.
Je ziet ook een geregisseerde frame in de Nederlandse media van: het was maar een symbolische tegengeluid van Iran.
Extreem bagatelliserend. Ook worden relevante feiten verzwegen; buurlanden als Jordanië kwamen Israël te hulp. Die willen ook geen Iraanse raketten in hun luchtruim en terecht. Lying by omission heet dat in het Engels en dat wordt bewust gedaan. Zo rolt Nederlandse (antisemitische) propaganda.
Ik kijk wel eens op Geenstijl, dat is in de verslaggeving van gebeurtenissen als de laatste paar dagen echt een baken van licht in het duisternis van de Nederlandse media. Wat een bagger en hoe sloom de NOS is, erg triest om te zien. En dan te bedenken dat de NPO bijna een miljard (!!!) steun krijgt van de staat. Wat een armoe.
Een aanval met meer 120 Ballistische raketten, 30 kruisraketten en 170 drones betreft geen serieuze aanval?quote:Op dinsdag 16 april 2024 13:55 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Kerel je schaart terroristen onder hetzelfde kopje als criminelen. Hoe kan jij mij denken de maat te kunnen nemen hierin.quote:
Die officier was van de landmacht, en dit ging toch echt om een luchtaanval. Wat een flapdrol die gast overigens, moest duidelijk het NPO frame van "ach het valt erg mee, puur symboliek" bevestigen. Nul kritische vragen ook van de journalist in de uitzending, uiteraard.quote:Op dinsdag 16 april 2024 13:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Is gewoon verschil in opinie. Niets bijzonders.
Het is écht stuitend, dat zoveel mensen denken dat het allemaal wel meevalt.quote:Op dinsdag 16 april 2024 14:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Een aanval met meer 120 Ballistische raketten, 30 kruisraketten en 170 drones betreft geen serieuze aanval?
Hmm.
Omgekeerd kan Israël precies hetzelfde doen. Exact dezelfde aantallen terugschieten. Is dat dan ook geen serieuze aanval en puur symbolisch?quote:Op dinsdag 16 april 2024 14:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Een aanval met meer 120 Ballistische raketten, 30 kruisraketten en 170 drones betreft geen serieuze aanval?
Hmm.
Al die emoties. Heb je directe familieleden die betrokken zijn binnen dit conflict?quote:Op dinsdag 16 april 2024 14:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
Kerel je schaart terroristen onder hetzelfde kopje als criminelen. Hoe kan jij mij denken de maat te kunnen nemen hierin.
Palestijnen - zijn Arabieren - er zijn 22 Arabische landen.quote:Op dinsdag 16 april 2024 14:02 schreef egayalS het volgende:
"Wij Israelis kunnen nergens anders heen"
[ x ]
Voornamelijk dat laatste. Het is opvallend om te zien dat radicaal linksgeoriënteerden zoals Ronald-Koeman in deze kwestie de kant van Iran kiezen. En dan ook nog beweren dat Israël dit is begonnen. Maar natuurlijk, het land dat zelf al decennialang wordt aangevallen door proxies van Iran.quote:Op dinsdag 16 april 2024 13:59 schreef Homey het volgende:
[..]
Fout. Iran is volledig verantwoordelijk voor haar daden. Vergaat dat niet. De rest is whataboutismery en goedpraterij van de misdaden van het Ayatollah regime.
Wat vind ik het vervelend dat je mij op een positie plaatst die ik niet wens, namelijk mijzelf moeten verdedigen tegen een persoonlijke aanname dat ik iets wel of niet zou herkennen of inzien. Verschillen van mening is geen optie bij je?quote:Op dinsdag 16 april 2024 13:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik waardeer je bijdrage altijd. Je doet goed je best om op iedereen inhoudelijk te reageren. Maar het valt mij wel op dat je moeite hebt met patronen herkennen. Herkennen welke richting iets op gaat.
Dat er opinie verschillen bestaan in een land is evident. Maar we zien dat Israel steeds rechtser wordt. Dat radicale kolonisten aan invloed winnen. Iemand als Ben Gvir heeft nu gewoon een gedegen functie in de politiek, terwijl hij nog niet lang geleden op een terroristenlijst stond.
Hij was/is aanhanger van Baruch Goldstein en heeft mede een klimaat gecreëerd waardoor Rabin werd vermoord.
Soms is het zaak om je discussiepartner te wijzen op zijn/haar vermogen tot zelfreflectie.quote:Op dinsdag 16 april 2024 14:09 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Wat vind ik het vervelend dat je mij op een positie plaatst die ik niet wens, namelijk mijzelf moeten verdedigen tegen een persoonlijke aanname dat ik iets wel of niet zou herkennen of inzien. Verschillen van mening is geen optie bij je?
Ik zelf vind dat ik geen moeite heb met patronen herkennen - ik leg ze juist uit. Maar jij kan natuurlijk jouw eigen mening hierop maken: ik zie oorlog voor zoals wat het is. Oorlog.
Ik zal sluiten dus met de woorden die ik eerder aanhaalde: het kan nog alle kanten op.
Dit ja. Zou m.i. een prima antwoord zijn.quote:Op dinsdag 16 april 2024 14:01 schreef Homey het volgende:
[..]
Omgekeerd kan Israël precies hetzelfde doen. Exact dezelfde aantallen terugschieten. Is dat dan ook geen serieuze aanval en puur symbolisch?
Hoe zou de NPO dit dan duiden?
Ach, soms zet Hamas ook maar wat David Hasselhoff opquote:Op dinsdag 16 april 2024 13:55 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat is dit dan, noem het gewoon barbaarse terroristen?
Bij tuig denk je aan kleine en grote criminelen, dit is een hele andere orde.
Een nieuwe reactie van Israël zou nergens op slaan en niet uit te leggen zijn als symbolisch en niet-serieus gezien de consulaataanval van Israël en de tegenreactie van Iran daarop. Het zou een teken zijn nieuwe escalatie. Tit for tat heeft al plaatsgevonden. Daarnaast is het luchtafweer van Iran waarschijnlijk niet zo goed als die van Israël en hebben zij weinig omliggende bevriende landen die kunnen helpen om ze uit de lucht te schieten. Dus nee, exact hetzelfde terug doen is niet één op één vergelijkbaar. Ik mag hopen dat je begrijpt dat context en omstandigheden uitmaken en de volgorde waarin dingen gebeuren ook.quote:Op dinsdag 16 april 2024 14:01 schreef Homey het volgende:
[..]
Omgekeerd kan Israël precies hetzelfde doen. Exact dezelfde aantallen terugschieten. Is dat dan ook geen serieuze aanval en puur symbolisch?
Hoe zou de NPO dit dan duiden?
Nope. Het uitschakelen van Iraanse terroristen was de tat. Wat Iran nu heeft gedaan is weer een nieuwe tit.quote:Op dinsdag 16 april 2024 14:42 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Een nieuwe reactie van Israël zou nergens op slaan en niet uit te leggen zijn als symbolisch en niet-serieus gezien de consulaataanval van Israël en de tegenreactie van Iran daarop. Het zou een teken zijn nieuwe escalatie. Tit for tat heeft al plaatsgevonden. Daarnaast is het luchtafweer van Iran waarschijnlijk niet zo goed als die van Israël en hebben zij weinig omliggende bevriende landen die kunnen helpen om ze uit de lucht te schieten. Dus nee, exact hetzelfde terug doen is niet één op één vergelijkbaar. Ik mag hopen dat je begrijpt dat context en omstandigheden uitmaken en de volgorde waarin dingen gebeuren ook.
Dus aanvallen moeten worden afgesteld op de kwaliteit van de luchtafweer en hoeveelheid bontgenoten van een land? Wat een belachelijke redering weer. Iran had Israël niet moeten aanvallen, zo simpel is het. Iran is dit begonnen en dat doet het al decennialang. Een paar dagen geleden kwam dit nog naar voren:quote:Op dinsdag 16 april 2024 14:42 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Een nieuwe reactie van Israël zou nergens op slaan en niet uit te leggen zijn als symbolisch en niet-serieus gezien de consulaataanval van Israël en de tegenreactie van Iran daarop. Het zou een teken zijn nieuwe escalatie. Tit for tat heeft al plaatsgevonden. Daarnaast is het luchtafweer van Iran waarschijnlijk niet zo goed als die van Israël en hebben zij weinig omliggende bevriende landen die kunnen helpen om ze uit de lucht te schieten. Dus nee, exact hetzelfde terug doen is niet één op één vergelijkbaar. Ik mag hopen dat je begrijpt dat context en omstandigheden uitmaken en de volgorde waarin dingen gebeuren ook.
quote:Argentina court blames Iran for 1990s terror attacks on Israeli embassy, AMIA center
Branding Islamic Republic a ‘terrorist state,’ ruling says Hezbollah carried out deadly bombings on Tehran’s orders, calls 1994 bombing of Jewish center a crime against humanity
quote:Op dinsdag 16 april 2024 14:51 schreef Homey het volgende:
[..]
Nope. Het uitschakelen van Iraanse terroristen was de tat. Wat Iran nu heeft gedaan is weer een nieuwe tit.
Dat is weer een hele andere discussie en niet relevant in deze.quote:En goh wat raar dat Iran weinig bevriende landen kent. Hoe zou dat toch komen?
Als je oorlog wilt voeren met de regels van de oorlog, dan trek je een uniform aan. Sim-pel. Anders moet je niet zeuren dat je lik op stuk krijgt.quote:Op dinsdag 16 april 2024 15:10 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
5 ambtenaren waaronder 2 generaals (en 6 Syrische burgers). Jij of Israël kan dat terroristen vinden maar in de internationale betrekkingen wordt dat niet zo gezien natuurlijk. En al helemaal niet oke om dit te doen tegen een consulaat.
[..]
Dat is weer een hele andere discussie en niet relevant in deze.
Allemaal vriendjes van Assad, zou je moeten toejuichen. En het was niet op het consulaat.quote:Op dinsdag 16 april 2024 15:10 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
5 ambtenaren waaronder 2 generaals (en 6 Syrische burgers). Jij of Israël kan dat terroristen vinden maar in de internationale betrekkingen wordt dat niet zo gezien natuurlijk. En al helemaal niet oke om dit te doen tegen een consulaat.
[..]
Als je een aanval wil uitvoeren die weinig schade en weinig slachtoffers oplevert omdat het vooral een symbolische waarde moet hebben dan zijn dat soort dingen zeker relevant ja. Te weinig staat te zwak, te veel zorgt voor teveel schade en slachtoffers. Wat te veel of te weinig is hangt af van de capaciteiten van het doelwit.quote:Op dinsdag 16 april 2024 15:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dus aanvallen moeten worden afgesteld op de kwaliteit van de luchtafweer en hoeveelheid bontgenoten van een land? Wat een belachelijke redering weer.
Ik begin te denken dat jij echt denkt dat het zo simpel is. Dat de ander altijd begint en Israël nooit begint. En als Israël wel begint dan is dat met goede reden. Lekker makkelijk.quote:Iran had Israël niet moeten aanvallen, zo simpel is het. Iran is dit begonnen en dat doet het al decennialang.
Koeien zo oud dat zelfs Israël ze niet gebruikt als reden om aan te vallen. Je hoeft me overigens niet te overtuigen dat Hezbollah en de machthebbers in Iran kut zijn, dat weet iedereen wel.quote:Een paar dagen geleden kwam dit nog naar voren:
[..]
Nee, het lijkt er voornamelijk op dat jij in elke situatie Israël lijkt te problematiseren. Of het om de Palestijnse terroristen gaat of nu Iran, twee behoorlijk kwaadaardige partijen, leg jij het probleem iedere keer opnieuw bij Israël.quote:Op dinsdag 16 april 2024 15:22 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Als je een aanval wil uitvoeren die weinig schade en weinig slachtoffers oplevert omdat het vooral een symbolische waarde moet hebben dan zijn dat soort dingen zeker relevant ja. Te weinig staat te zwak, te veel zorgt voor teveel schade en slachtoffers. Wat te veel of te weinig is hangt af van de capaciteiten van het doelwit.
[..]
Ik begin te denken dat jij echt denkt dat het zo simpel is. Dat de ander altijd begint en Israël nooit begint. En als Israël wel begint dan is dat met goede reden. Lekker makkelijk.
[..]
Koeien zo oud dat zelfs Israël ze niet gebruikt als reden om aan te vallen. Je hoeft me overigens niet te overtuigen dat Hezbollah en de machthebbers in Iran kut zijn, dat weet iedereen wel.
Van jou moest Israel toch juist dit soort precisie aanvallen ondernemen? Nu ze het doen is het weer niet goed en het was niet het consulaat maar het gebouw ernaast maar dat wist je vast ook wel.quote:Op dinsdag 16 april 2024 15:10 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
[..]
Tegen Hamas in Gaza ja, (liever) niet in andere landen en al helemaal niet op overheidsgebouwenquote:Op dinsdag 16 april 2024 15:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
Van jou moest Israel toch juist dit soort precisie aanvallen ondernemen? Nu ze het doen is het weer niet goed en het was niet het consulaat maar het gebouw ernaast maar dat wist je vast ook wel.
Wel het consulaat. En het gebouw ernaast is de ambassade. Maar dat wist je vast wel.quote:en het was niet het consulaat maar het gebouw ernaast maar dat wist je vast ook wel.
Correct.quote:Op dinsdag 16 april 2024 15:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
Van jou moest Israel toch juist dit soort precisie aanvallen ondernemen? Nu ze het doen is het weer niet goed en het was niet het consulaat maar het gebouw ernaast maar dat wist je vast ook wel.
Wiki is je beste vriend, ik hou het voorlopig hieropquote:Op dinsdag 16 april 2024 16:22 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Tegen Hamas in Gaza ja, (liever) niet in andere landen en al helemaal niet op overheidsgebouwen
[..]
Wel het consulaat. En het gebouw ernaast is de ambassade. Maar dat wist je vast wel.
Maar hoe dan ook een prima actie.quote:RIYADH: Suspected Israeli strikes struck a military building adjacent to the Iranian embassy in Syria on Monday, Al Arabiya reported citing sources.
The Iranian Revolutionary Guards confirmed that seven of its members, including two senior officers, had been killed, ramping up regional tensions over Israel’s military campaign in Gaza.
Iran’s ambassador to Syria said the strike hit a consular building in the embassy compound and that his residence was on the top two floors.
But the Arab broadcaster said the raid did not target the Iranian embassy in Damascus, but rather a military headquarters adjacent to it.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |