quote:Woordvoerder Isralisch leger: "Iran heeft tientallen drones gelanceerd richting Isral"
"Iran heeft tientallen drones gelanceerd richting Isral", dat zegt Daniel Hagari, de woordvoerder van het Isralische leger, in een toespraak op de Isralische televisie. De laatste dagen heeft Iran meermaals gedreigd met wraakacties voor de Isralische aanval op de Iraanse ambassade in Damascus in Syri. Volgens Hagari kan het "uren duren" voor de drones Isral bereiken.
Iraakse veiligheidsdiensten bevestigen aan persagentschap Reuters dat drones vanuit Iran over Irak richting Isral vliegen. Het Iraakse ministerie van Transport kondigt aan dat het luchtruim boven Irak wordt afgesloten voor al het vliegverkeer.
Het Isralische leger heeft de opdracht gekregen om de drones uit de lucht te schieten, zegt Hagari. Volgens de woordvoerder van het Isralische leger kan het "uren duren" voor de drones Isral bereiken. Ook het Isralische luchtruim wordt afgesloten.
Het luchtruim in Jordani was al afgesloten. De Jordaanse veiligheidsdiensten zouden ook gezegd hebben dat ze klaar zijn om "vliegtuigen of drones" die het vliegverbod schenden te onderscheppen of neer te schieten.
Wat vooraf ging:
Op 1 april lanceerde Isral een aanval op de Iraanse ambassade in de Syrische hoofdstad Damascus. Bij die aanval kwamen 16 mensen - onder wie 2 hooggeplaatste commandanten van de Iraanse Revolutionaire Garde - om het leven.
De Iraanse Ayatollah Ali Khamenei reageerde meteen dat Isral "moet en zal worden gestraft". De afgelopen dagen werd de dreiging vanuit Iran steeds groter. Gisteren zei de Amerikaanse president Biden dat een vergelding "eerder vroeger dan later" zou plaatsvinden.
Het Witte Huis bevestigt de aanval en zegt dat het Isral zal steunen en verdedigen tegen elke Iraanse dreiging. President Biden zit deze namiddag (lokale tijd) samen met zijn veiligheidsadviseurs om de situatie te bespreken.
Eerder vandaag had Biden omwille van de oplopende spanningen in het Midden-Oosten zijn weekendplannen in Delaware al geannuleerd. Hij keerde enkele uren geleden terug richting Washington "voor een spoedoverleg".
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/04/13/conflict-iran-israel/
Nooit haten op temu. Daar heb ik mijn kippenlamp vandaanquote:Op zondag 14 april 2024 09:54 schreef SemperLibertas het volgende:
De drones van Iran kwamen bij de Action vandaag of besteld op Temu
Nopequote:Op zondag 14 april 2024 09:56 schreef theunderdog het volgende:
Iran wist dat luchtafweer schade zou beperken.
Teheran nu niet uit op groot conflict dus. Isral ook niet.
Zou best eens kunnen kloppen. Vooral een showtje voor de eigen bevolking vanuit de wetenschap dat ze militair volkomen kansloos zijn.quote:Op zondag 14 april 2024 09:56 schreef theunderdog het volgende:
Iran wist dat luchtafweer schade zou beperken.
Teheran nu niet uit op groot conflict dus. Isral ook niet.
Daar geloof ik dan weer geen reet van. Als Israel wel gaat reageren, dan zal de VS helpen.quote:Op zondag 14 april 2024 09:59 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Nope
Daarnaast heeft Biden gezegd dat het geen offensief zal uitvoeren tegen Iran en steunt amerika geen vergelding van Isral.
Israel is een praatjesmaker die volledig afhankelijk is van andere landen. De VS en UK hebben dit weer flink laten zien.quote:Op zondag 14 april 2024 09:59 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Zou best eens kunnen kloppen. Vooral een showtje voor de eigen bevolking vanuit de wetenschap dat ze militair volkomen kansloos zijn.
Nou is het de vraag of Isral dit ook zo ziet
Er gaan nog wel de nodige commandanten uit hun broek geschoten worden maar alles op zijn tijd.quote:Op zondag 14 april 2024 09:59 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Daar geloof ik dan weer geen reet van. Als Israel wel gaat reageren, dan zal de VS helpen.
Alleen denk ik niet dat Israel dat gaat doen.
Ja dat dacht men in 1973 ook.quote:Op zondag 14 april 2024 10:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Israel is een praatjesmaker die volledig afhankelijk is van andere landen.
Ik moet het nog maar zien. Met mafklappers als Ben-Gvir en Smotrich in een regering weet je het helaas nooit.quote:Op zondag 14 april 2024 09:59 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Daar geloof ik dan weer geen reet van. Als Israel wel gaat reageren, dan zal de VS helpen.
Alleen denk ik niet dat Israel dat gaat doen.
Dat heeft niets te maken met een reactie specifiek hierop.quote:Op zondag 14 april 2024 10:01 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Er gaan nog wel de nodige commandanten uit hun broek geschoten worden maar alles op zijn tijd.
In elkaar gezet door oeigoeren in een concentratiekamp.quote:Op zondag 14 april 2024 09:57 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Nooit haten op temu. Daar heb ik mijn kippenlamp vandaan
Dit is wel een beetje als potloodventen met je microleuter he.quote:Op zondag 14 april 2024 09:54 schreef SemperLibertas het volgende:
Hoe noem je 8 Oeigoeren in een bootje?quote:Op zondag 14 april 2024 10:04 schreef Document1 het volgende:
[..]
In elkaar gezet door oeigoeren in een concentratiekamp.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Dat kan, en ze gooit haar privacy gegevens te grabbel door de app te downloaden. Ach, als je maar je goedkope lampje hebt.quote:Op zondag 14 april 2024 10:04 schreef Document1 het volgende:
[..]
In elkaar gezet door oeigoeren in een concentratiekamp.
Ik vind het niet fijn als je Joden als mafklappers wegzet. Dit kan door bepaalde lezers als antisemitisme worden gezien.quote:Op zondag 14 april 2024 10:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik moet het nog maar zien. Met mafklappers als Ben-Gvir en Smotrich in een regering weet je het helaas nooit.
Wat is een kippenlamp?quote:Op zondag 14 april 2024 09:57 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Is op zich niet eens zo erg. Heb je drones voor paar honderd euro. Die kapot worden geschoten door luchtafweer wat een heel stuk meer kost dan de drone.quote:Op zondag 14 april 2024 09:54 schreef SemperLibertas het volgende:
Wie berhaupt op internet zit/apps downloadt, gooit zijn/haar gegevens te grabbel dus wij gaan ook niet vrijuitquote:Op zondag 14 april 2024 10:05 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat kan, en ze gooit haar privacy gegevens te grabbel door de app te downloaden. Ach, als je maar je goedkope lampje hebt.
Echt foeilelijk, heb m even gegoogled.quote:Op zondag 14 april 2024 10:08 schreef Confetti het volgende:
Die beelden van feestende Iranirs in Teheran zijn wel echt lachwekkend.
Hoe minderwaardig en klein kun je zijn.
Ik een kerstpakje voor mijn kat.quote:Op zondag 14 april 2024 09:57 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ata-dan-zelfs-tiktokquote:Op zondag 14 april 2024 10:09 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Wie berhaupt op internet zit/apps downloadt, gooit zijn/haar gegevens te grabbel dus wij gaan ook niet vrijuit
Ja, de een slaat meer op dan de andere, maar dan nog halen apps meer data op dan je denkt.quote:Op zondag 14 april 2024 10:10 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ata-dan-zelfs-tiktok
quote:Op zondag 14 april 2024 10:10 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik een kerstpakje voor mijn kat.
Mijn kat haat Temu.
Terecht.
Die paar leveringen maakten het verschil niet.quote:Op zondag 14 april 2024 10:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je dacht dat ze toen geen hulp kregen?
Vooral in combinatie met drone aanvallen, daarvoor is Iron Beam ontwikkeld. Met Iron Beam kunnen o.a. de relatief trage drones uit de lucht worden gehaald, zodat Iron Dome minder snel overbelast wordt bij een gelijktijdige aanval met drones en raketten. Daarnaast is Iron Beam veel goedkoper in het gebruik dan een Iron Dome raket. Iron Beam heeft echter 1 ernstige beperking welke dichte bewolking is, dan is het onbruikbaar. Een ander nadeel is het bereik dat circa 7 km is voor snelle objecten zoals raketten vanwege de 'inbrand' tijd. Bereik zal vermoedelijk circa 10 km zijn voor drones. Om dorpen en militaire installaties te beveiligen zal het aantal benodigde systemen erg groot zijn en eveneens de kosten. Voor de beveiliging van steden is het daarentegen een koopje.quote:Op zondag 14 april 2024 09:45 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Iron dome kan uitgeput raken door vele raketaanvallen.
Ondertussen zijn er een paar opgehangen.quote:Op zondag 14 april 2024 10:08 schreef Confetti het volgende:
Awww hoe cutequote:Op zondag 14 april 2024 10:12 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Die paar leveringen maakten het verschil niet.
Zie je hoe dat werkt?quote:
Dat zou niet verkeerd zijn.quote:Op zondag 14 april 2024 10:17 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
En deze keer vliegt er wl iets in de lucht.
De Ayatollah?
Het is hilarisch ja maar ach het zijn de usual suspects.quote:Op zondag 14 april 2024 10:17 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Zie je hoe dat werkt?
Als Isral nu terugslaat is het ISRAL die escaleert.
Nog geen drie uur na afloop van IRANs aanval.
Ik zie het voor m'n ogen gebeuren en kan het af en toe nog steeds niet geloven, hoe deze mensen reageren.
' strike with allies'quote:
Katten en China zijn geen goede combiquote:Op zondag 14 april 2024 10:10 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik een kerstpakje voor mijn kat.
Mijn kat haat Temu.
Terecht.
Dat is maar een klein deel van de Iraanse bevolking. De gemiddelde Iranir staat veel positiever tegenover Isral dan de gemiddelde Arabier.quote:Op zondag 14 april 2024 10:08 schreef Confetti het volgende:
En dan andersom nog even Netanyahu die een raketje kopt en dan kunnen we aan beide kanten op nul beginnen met een beetje hoop.quote:
Optie 3: Israel heeft gewoon vierkant schijt aan de deescalatie factie in het witte huis.quote:Op zondag 14 april 2024 10:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
' strike with allies'
1: Biden heeft gelogen, en wil ook Iran aanpakken.
2: De aanval gaat niets voorstellen.
Het is idd opvallend dat de anti-Oekrane/pro-Ruzland figuren dezelfde zijn als de anti-Israel/pro-Iran/pro-Hamas figuren.quote:Op zondag 14 april 2024 10:18 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Het is hilarisch ja maar ach het zijn de usual suspects.
Dan ontstaat er een machtsvacum, maar hoe wordt dat opgevuld? Komt er een nieuwe Ayatollah die nog erger is dan de huidige, of stroomt het volk toe en maakt een einde aan de farce die Islamitische Republiek van Iran heet?quote:
Ik vind optie 3 behoorlijk plausibel.quote:Op zondag 14 april 2024 10:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Optie 3: Israel heeft gewoon vierkant schijt aan de deescalatie factie in het witte huis.
Geen slimme zet nee, maar zou Isral ook niet even wachten met een reactie en er wat tijd overheen laten gaan? Kijken wat er gaat gebeuren?quote:Op zondag 14 april 2024 10:20 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Wat verwachtte Iran er nou precies mee te bereiken?
Wat een oliedom land is het toch.
Nee hoor, want Isral wil en kan de steun van de VS niet verliezen.quote:Op zondag 14 april 2024 10:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Optie 3: Israel heeft gewoon vierkant schijt aan de deescalatie factie in het witte huis.
Ik ook. Want wie luistert er anno nu nog naar de VS?quote:Op zondag 14 april 2024 10:22 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
Ik vind optie 3 behoorlijk plausibel.
Europa schenkt ze Ad Melkertquote:Op zondag 14 april 2024 10:22 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Dan ontstaat er een machtsvacum, maar hoe wordt dat opgevuld? Komt er een nieuwe Ayatollah die nog erger is dan de huidige, of stroomt het volk toe en maakt een einde aan de farce die Islamitische Republiek van Iran heet?
(Welkom terug Perzi)
Want dan komt de VS die F35s ophalen, ofzo?quote:Op zondag 14 april 2024 10:22 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Nee hoor, want Isral wil en kan de steun van de VS niet verliezen.
Geen idee, ik weet niet wat de gemiddelde mens in Irak denkt of voelt. Maar zin in een oorlog zullen ze vast niet hebben.quote:Op zondag 14 april 2024 10:20 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Dat is maar een klein deel van de Iraanse bevolking. De gemiddelde Iranir staat veel positiever tegenover Isral dan de gemiddelde Arabier.
Het Iraanse volk heeft het in de afgelopen jaren een aantal keer op eigen kracht geprobeerd, maar net niet genoeg momentum gehad.quote:Op zondag 14 april 2024 10:22 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Dan ontstaat er een machtsvacum, maar hoe wordt dat opgevuld? Komt er een nieuwe Ayatollah die nog erger is dan de huidige, of stroomt het volk toe en maakt een einde aan de farce die Islamitische Republiek van Iran heet?
(Welkom terug Perzi)
Nou ja, als je in een afhankelijke positie van ze zit is het misschien niet verkeerd om te doen...quote:Op zondag 14 april 2024 10:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik ook. Want wie luistert er anno nu nog naar de VS?
Wil: akkoord, maar kan, nee. Isral heeft vaker alleen gestaan.quote:Op zondag 14 april 2024 10:22 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Lieverd. Ze gaan het samen doen met bondgenoten staat er. Daar zit de VS per definitie bij he.quote:Op zondag 14 april 2024 10:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja dat is inderdaad ook een groot succes gebleken in Irak, Afghanistan, Vietnam…quote:Op zondag 14 april 2024 10:24 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het Iraanse volk heeft het in de afgelopen jaren een aantal keer op eigen kracht geprobeerd, maar net niet genoeg momentum gehad.
Een klein beetje hulp van buitenaf voor net dat laatste zetje zou wonderen doen.
Iran heeft natuurlijk geld als water(olie)quote:Op zondag 14 april 2024 10:23 schreef MissionPhailed het volgende:
Zo bezien heeft Iran in aanvalsronde nummer 1 grotere (financile) schade opgelopen dan Isral; al die drones en raketten zullen wel een behoorlijke berg geld kosten ...
Door grotendeels afhankelijk te zijn van de VS en UK?quote:Op zondag 14 april 2024 10:22 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Reactie op wat? Isral heeft gisteren het Ayatollahregime compleet vernederend.
Een Shahed drone is goedkoper dan een Iron Dome afweerraket.quote:Op zondag 14 april 2024 10:23 schreef MissionPhailed het volgende:
Zo bezien heeft Iran in aanvalsronde nummer 1 grotere (financile) schade opgelopen dan Isral; al die drones en raketten zullen wel een behoorlijke berg geld kosten ...
Die verliest Isral nooit hoor.quote:Op zondag 14 april 2024 10:22 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Isral bestaat bij de gratie van de VS en deels Europa. Dat land is daar genstalleerd door het Westen en leidt daar een bestaan dat grotendeels is gebouwd op de sympathie en steun van het Westen.quote:Op zondag 14 april 2024 10:24 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Wil: akkoord, maar kan, nee. Isral heeft vaker alleen gestaan.
Isral wil nou eenmaal gewoon orde op zaken stellen en heeft geen boodschap aan Amerikaanse verkiezingen en buitenlandse inmenging.
Als je dat cht denkt dan moet je toch echt even een geschiedenisboek ter hand nemen.quote:Op zondag 14 april 2024 10:29 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Isral bestaat bij de gratie van de VS en deels Europa.
Ah, ik zie het al. Goed gesprek, lekker kort. Ik ga even door!quote:Dat land is daar genstalleerd door het Westen en leidt daar een bestaan dat grotendeels is gebouwd op de sympathie en steun van het Westen.
Dit. Sommige mensen hebben geen idee van hoe afhankelijk Israel is.quote:Op zondag 14 april 2024 10:29 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Isral bestaat bij de gratie van de VS en deels Europa. Dat land is daar genstalleerd door het Westen en leidt daar een bestaan dat grotendeels is gebouwd op de sympathie en steun van het Westen.
Daarom zou ook niet het Iron Dome vooral geschoten hebben, maar de Iron Beam die met gemak dat trage drones eruit schieten.quote:Op zondag 14 april 2024 10:28 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Een Shahed drone is goedkoper dan een Iron Dome afweerraket.
Ik denk dat je niet wilt weten hoeveel zetjes achter de schermen er al betrokken waren bij die protesten, net zoals de rellen bij Al-Aqsa niet spontaan zijn of bijvoorbeeld de feestende Iranirs in Teheran afgelopen nacht.quote:Op zondag 14 april 2024 10:24 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het Iraanse volk heeft het in de afgelopen jaren een aantal keer op eigen kracht geprobeerd, maar net niet genoeg momentum gehad.
Een klein beetje hulp van buitenaf voor net dat laatste zetje zou wonderen doen.
Lees jij eerst maar een boek over Isral voordat je hier gaat posten.quote:Op zondag 14 april 2024 10:29 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Isral bestaat bij de gratie van de VS en deels Europa. Dat land is daar genstalleerd door het Westen en leidt daar een bestaan dat grotendeels is gebouwd op de sympathie en steun van het Westen.
Hoeveel kosten de veel slimmere raketten die Isral gebruikt voor hun verdediging?quote:Op zondag 14 april 2024 10:23 schreef MissionPhailed het volgende:
AIPAC bijvoorbeeldquote:Op zondag 14 april 2024 10:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dit. Sommige mensen hebben geen idee van hoe afhankelijk Israel is.
Het enige wat ook zo is, is dat een Biden niet de enige is met invloed binnen de VS. Dus het kan zomaar zijn dat een Netanyahu gokt op de algehele opinie van politici, lobbyisten binnen de VS. Die buitengewoon pro-Israel zijn, ook qua vergelding op Iran.
Waar zat je aan te denken?quote:Op zondag 14 april 2024 10:24 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het is toch zo?quote:Op zondag 14 april 2024 10:32 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Lees jij eerst maar een boek over Isral voordat je hier gaat posten.
Zeg nooit nooit. De VS en Europa hebben veel middelen tot hun beschikking maar niet oneindig veel, en als het moment komt dat ze moeten kiezen wat ze waar willen inzetten is het geen gegeven dat het land dat (in de ogen van het Westen) zelf de situatie gescaleerd heeft dan prioriteit krijgt ten opzichte van de rest.quote:
quote:Op zondag 14 april 2024 10:28 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Een Shahed drone is goedkoper dan een Iron Dome afweerraket.
Huh, vergeten idd. Dat drukt ook wel aardig op een begroting.quote:Op zondag 14 april 2024 10:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoeveel kosten de veel slimmere raketten die Isral gebruikt voor hun verdediging?
Isral heeft een hoger BBP dan Iran.quote:Op zondag 14 april 2024 10:34 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
[..]
Huh, vergeten idd. Dat drukt ook wel aardig op een begroting.
Bijvoorbeeld. Maar meer: alle politici die het eens zijn met AIPAC.quote:
Daarvan is voor zover ik weet maar 1 experimenteel systeem beschikbaar en dat is vermoedelijk dicht bij Gaza operatief. Dit systeem heeft bij deze aanval dus geen wezenlijke rol gespeeld. Bereik van circa 10 km voor drones is ook erg beperkt.quote:Op zondag 14 april 2024 10:31 schreef BronzeLeague het volgende:
[..]
Daarom zou ook niet het Iron Dome vooral geschoten hebben, maar de Iron Beam die met gemak dat trage drones eruit schieten.
Ja, en dan hebben we het nog niet eens over de olie. Zie ook Irak.quote:Op zondag 14 april 2024 10:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld. Maar meer: alle politici die het eens zijn met AIPAC.
En dat is vrijwel iedereen. Want Israel is een belangrijke bondgenoot van de VS. AIPAC bestaat niet omdat ze een soort magische vorm van macht hebben, maar omdat Amerika het eens is met wat zij willen bereiken.
Wat nou orde op zaken stellen. Dat betekent gewoon all-out oorlogquote:Op zondag 14 april 2024 10:24 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Wil: akkoord, maar kan, nee. Isral heeft vaker alleen gestaan.
Isral wil nou eenmaal gewoon orde op zaken stellen en heeft geen boodschap aan Amerikaanse verkiezingen en buitenlandse inmenging.
Allerlei belangen. Maar dat gaat op voor elk land. Iran doet ook niet mee omdat ze compassie voelen voor de Palestijnen ofzo.quote:Op zondag 14 april 2024 10:35 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Ja, en dan hebben we het nog niet eens over de olie. Zie ook Irak.
10km voor drones is aardig zatquote:Op zondag 14 april 2024 10:35 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Daarvan is voor zover ik weet maar 1 experimenteel systeem beschikbaar en dat is vermoedelijk dicht bij Gaza operatief. Dit systeem heeft bij deze aanval dus geen wezenlijke rol gespeeld. Bereik van circa 10 km voor drones is ook erg beperkt.
Je hebt gezien wat Iran kan... veel geschreeuw en weinig wol. Precies zoals voorspeld. Een all-out oorlog komt er niet omdat de omringende landen geen kans hebben op de overwinning. Dat zou een herhaling van de Zesdaagse Oorlog worden en zelfs Isral zit daar niet op te wachten.quote:Op zondag 14 april 2024 10:38 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Wat nou orde op zaken stellen. Dat betekent gewoon all-out oorlog.
Op het moment dat Isral Iran zou aanvallen dan vlucht de IRG met de staart tussen de benen, voelt de bevolking de opluchting en stort heel dat regime in elkaar.quote:Op zondag 14 april 2024 10:38 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Wat nou orde op zaken stellen. Dat betekent gewoon all-out oorlog.
"We will be greeted as liberators"?quote:Op zondag 14 april 2024 10:48 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Op het moment dat Isral Iran zou aanvallen dan vlucht de IRG met de staart tussen de benen, voelt de bevolking de opluchting en stort heel dat regime in elkaar.
In Irak ging dat ook zo en in Iran is de situatie min of meer vergelijkbaarquote:Op zondag 14 april 2024 10:50 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
"We will be greeted as liberators"?
In Irak waren daar een half miljoen boots on the ground voor nodig en je kan moeilijk betogen dat dat nou zo'n groot succesverhaal is geworden.quote:Op zondag 14 april 2024 10:51 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
In Irak ging dat ook zo en in Iran is de situatie min of meer vergelijkbaar
Zouden ze zich realiseren wat er met ze gebeurt als ze in Teheran hands off Isral zouden scanderen?quote:
Daarnaast is de iraanse economie heel erg kwetsbaar vanwege sancties en de afhankelijkheid van aardolie en gas export. Die aanzienlijke inkomstenbron kan eenvoudig, snel en langdurig uitgeschakeld worden door het isralische regime. Raak daarnaast ook de raffinaderijen en hyperinflatie in Iran is gegarandeerd.quote:Op zondag 14 april 2024 10:34 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Isral heeft een hoger BBP dan Iran.
Ik denk dan dat figuurlijk gesproken letterlijk hands off wordtquote:Op zondag 14 april 2024 10:59 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Zouden ze zich realiseren wat er met ze gebeurt als ze in Teheran hands off Isral zouden scanderen?
Bedankt Ali.quote:Op zondag 14 april 2024 11:00 schreef Ali_boo het volgende:
Scoop: Biden told Bibi U.S. won't support an Israeli counterattack on Iran
https://www.axios.com/202(...)rael-us-wont-support
Leuke droom natuurlijk, maar een aanval van Isral is geen bedreiging voor het regime.quote:Op zondag 14 april 2024 10:48 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Op het moment dat Isral Iran zou aanvallen dan vlucht de IRG met de staart tussen de benen, voelt de bevolking de opluchting en stort heel dat regime in elkaar.
Dergelijke anti-westerse wappies zijn buitengewoon minderwaardige en weerzinwekkende individuen.quote:Op zondag 14 april 2024 10:22 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het is idd opvallend dat de anti-Oekrane/pro-Ruzland figuren dezelfde zijn als de anti-Israel/pro-Iran/pro-Hamas figuren.
In de blender ermee
Niet zeuren jijquote:Op zondag 14 april 2024 11:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Bedankt Ali.
Is nog maar 1842098209385028502320000000000000000 keer gepost.
Oei. En een Iraanse tegentegenaanval zal wel weer een Isralische tegentegentegenaanval oproepen die nog groter is. Vicieuze vergeldingsaanvalscirkel, de standaardsituatie in het Midden-Oosten.quote:
Graag gedaan.quote:Op zondag 14 april 2024 11:11 schreef Montagui het volgende:
Wel fijn dat de F-35's een bijdrage konden leveren in het afslaan van de aanval.
Ik zou Iran nou niet direct met een achterlijk en onderontwikkeld barbarenland als Afghanistan willen vergelijken.quote:Op zondag 14 april 2024 10:25 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja dat is inderdaad ook een groot succes gebleken in Irak, Afghanistan, Vietnam…
Laten we daar nu maar niet intrappen.
Dat betwijfel ik ten zeerste. De VS heeft de mogelijkheden om zo strategie uit te voeren, Isral niet.quote:Op zondag 14 april 2024 11:00 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Daarnaast is de iraanse economie heel erg kwetsbaar vanwege sancties en de afhankelijkheid van aardolie en gas export. Die aanzienlijke inkomstenbron kan eenvoudig, snel en langdurig uitgeschakeld worden door het isralische regime. Raak daarnaast ook de raffinaderijen en hyperinflatie in Iran is gegarandeerd.
Vooral China kan dat ook flink treffen aangezien het vrijwel alle export productie van iraanse aardolie opkoopt.
[ afbeelding ]
Never let a good crisis go to wastequote:Op zondag 14 april 2024 11:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Oei. En een Iraanse tegentegenaanval zal wel weer een Isralische tegentegentegenaanval oproepen die nog groter is. Vicieuze vergeldingsaanvalscirkel, de standaardsituatie in het Midden-Oosten.
Raffinaderijen, aardolie, aardgas installaties en terminals zijn voor het IDF sitting ducks met hun geavanceerde wapensystemen.quote:Op zondag 14 april 2024 11:14 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik ten zeerste. De VS heeft de mogelijkheden om zo strategie uit te voeren, Isral niet.
Jeetje ze zeggen allemaal veel verschillende dingen. Zou het kunnen dat men verwarring wil scheppen ?quote:
Ik heb weinig op het het hedendaagse Midden-Oosten, alleen denk jij toch niet dat een westers land de drone aanval van Iran zou pikken OF een aanval op een van hun ambassade zoals Israel deed? (hangt er maar vanaf vanuit welk perspectief je het ziet).quote:Op zondag 14 april 2024 11:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Oei. En een Iraanse tegentegenaanval zal wel weer een Isralische tegentegentegenaanval oproepen die nog groter is. Vicieuze vergeldingsaanvalscirkel, de standaardsituatie in het Midden-Oosten.
Ongeveer 5 miljard NIS: https://www.ynet.co.il/economy/article/rkl6kwygr#autoplayquote:Op zondag 14 april 2024 10:40 schreef BronzeLeague het volgende:
[..]
10km voor drones is aardig zatGeloof zeker niet dat al die drones met enkel dure Iron Dome neer geschoten zijn
Denk wel dat het uiteindelijk duurder was voor Israel dan Iran dat dan weer wel
Zeker ook om die vliegtuigen in de lucht te houden hele tijd
De Israeli's zullen waarschijnlijk gewoon in hun taktiek blijven volharden van het gericht en genadeloos uitschakelen van kopstukken, generaals en andere hoge piefen van Hamas en het Iraanse regime in combinatie met het uitroken van het rovershol genaamd "Gazastrook".quote:Op zondag 14 april 2024 11:12 schreef opgebaarde het volgende:
Aan de andere kant, IDF komt niet heel sterk over als ze Iran het laatste woors gunnen dus moet israel wel reageren. IDF is geweldig sterk, maar afschrikking is de beste tactiek. Dus als IDF nu heel hard slaat, schrikt dat Iran voorlopig af om te blijven kloten (in woord en gebaar)?
Je was de Israelisch e aanval op de Iraanse ambassade in Syrie even vergeten?quote:Op zondag 14 april 2024 10:17 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Zie je hoe dat werkt?
Ik zie het voor m'n ogen gebeuren en kan het af en toe nog steeds niet geloven, hoe deze mensen reageren.
quote:Op zondag 14 april 2024 11:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jeetje ze zeggen allemaal veel verschillende dingen. Zou het kunnen dat men verwarring wil scheppen ?
Spannunnnndddd
Nee hoor, Israel smeekt al meer dan 20 jaar om een oorlog met Iranquote:Op zondag 14 april 2024 11:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jeetje ze zeggen allemaal veel verschillende dingen. Zou het kunnen dat men verwarring wil scheppen ?
Spannunnnndddd
Ja, vrijwel precies wat ik zeg inderdaad.quote:Op zondag 14 april 2024 11:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik heb weinig op het het hedendaagse Midden-Oosten, alleen denk jij toch niet dat een westers land de drone aanval van Iran zou pikken OF een aanval op een van hun ambassade zoals Israel deed? (hangt er maar vanaf vanuit welk perspectief je het ziet).
Elk land zou reageren.
Schijt op je hoofd, gewoon omdat het kanquote:Op zondag 14 april 2024 11:17 schreef Zipportal het volgende:
User @:Ali_boo poept het topic onder. Had je gisteren moeten doen.
En dan straks weer janken als Isral terugschiet.quote:Op zondag 14 april 2024 11:17 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Goed... dus uren vooraf waarschuwt Iran Isral dat ze raketten en drones gaan afvuren, dat doen ze ook geheel volgens het vrijgegeven programma. Isral, Jordani en de VS halen alles bijna feilloos uit de lucht, op een paar raketten na die dan 1 kind zwaar verwonden. Wat een score Iran, maar vooral, wat een shitshow.
Want het is natuurlijk niet zo dat Iran al 20 jaar een proxy oorlog tegen Isral voert vanuit Gaza en Libanon.quote:Op zondag 14 april 2024 11:27 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
[..]
Nee hoor, Israel smeekt al meer dan 20 jaar om een oorlog met Iran
De kans om te escaleren laten ze niet liggen
Verwacht daarom een stevige tegenaanval ( met de hulp van de halve wereld natuurlijk)
Iran heeft het recht om zichzelf te verdedigen of werkt dat alleen een kant op?quote:Op zondag 14 april 2024 11:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Want het is natuurlijk niet zo dat Iran al 20 jaar een proxy oorlog tegen Isral voert vanuit Gaza en Libanon.
En dan schiet Iran daarna weer terug en gaat Isral weer eens doen alsof ze louter slachtoffer zijn.quote:Op zondag 14 april 2024 11:29 schreef Gia het volgende:
[..]
En dan straks weer janken als Isral terugschiet.
Wilders, niet de moeite waard voor een rechtermuisknopklik en vertalen.quote:
Denk nu nog niet. Er is nauwelijks schade. Maar als Iran doorgaat, komt er echt een stevige tegenaanval. En terecht.quote:Op zondag 14 april 2024 11:27 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
[..]
Verwacht daarom een stevige tegenaanval ( met de hulp van de halve wereld natuurlijk)
Doe geen moeite, het is natuurlijk een Pro Israel berichtquote:Op zondag 14 april 2024 11:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wilders, niet de moeite waard voor een rechtermuisknopklik en vertalen.
Het is met name de vraag hoe oorlogszuchtig Netanyahu is.quote:Op zondag 14 april 2024 11:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Denk nu nog niet. Er os nauwelijks schade. Maar als Iran doorgaat, komt er echt een stevige tegenaanval. En terecht.
Allemaal leuk en aardig, maar ook Iran heeft beloofd dat de volgende tegenaanval nog groter zal zijnquote:Op zondag 14 april 2024 11:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Denk nu nog niet. Er os nauwelijks schade. Maar als Iran doorgaat, komt er echt een stevige tegenaanval. En terecht.
Maar dat gaat maanden, zo niet jaren duren om effect te hebben, als het al werkt.quote:Op zondag 14 april 2024 11:18 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Raffinaderijen, aardolie, aardgas installaties en terminals zijn voor het IDF sitting ducks met hun geavanceerde wapensystemen.
Het was Isral dat de Iraanse ambassade in Damascus bombardeerde, laten we nou niet elke keer doen alsof Isral een heilige boon is.quote:Op zondag 14 april 2024 11:29 schreef Gia het volgende:
[..]
En dan straks weer janken als Isral terugschiet.
Dat hebben ze nu gedaan, dus klaar? Stoppen? Of mag Iran nog meer aanvallen plegen? En zo ja, wanneer mag Isral dan terugschieten?quote:Op zondag 14 april 2024 11:32 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Iran heeft het recht om zichzelf te verdedigen of werkt dat alleen een kant op?
Dat zou ideaal zijn ja. Isral doodt wat van die Iranirs, Iran slaat een beetje terug, klaar nu.quote:Op zondag 14 april 2024 11:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat hebben ze nu gedaan, dus klaar? Stoppen?
Mocht Iran nog een keer aanvallen dan mag Isral iets terugdoenquote:Op zondag 14 april 2024 11:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat hebben ze nu gedaan, dus klaar? Stoppen? Of mag Iran nog meer aanvallen plegen? En zo ja, wanneer mag Isral dan terugschieten?
Haha, ongekend weer. Het is zo ontzettend naef en eigenlijk zelfs ronduit verwerpelijk.quote:
Tja, mensen die zulke sentimenten delen zijn hier ook actief op FOK!quote:
Nee, Isral wordt al decennialang aangevallen door Iraanse proxies.quote:Op zondag 14 april 2024 11:36 schreef Momo het volgende:
[..]
Het was Isral dat de Iraanse ambassade in Damascus bombardeerde, laten we nou niet elke keer doen alsof Isral een heilige boon is.
Maar ik las ook een bericht dat diegene die vermoord was bij die aanval de bedenker is van 7 oktober. Dat plaatst het voor mij al in een ander daglicht.quote:Op zondag 14 april 2024 11:36 schreef Momo het volgende:
[..]
Het was Isral dat de Iraanse ambassade in Damascus bombardeerde, laten we nou niet elke keer doen alsof Isral een heilige boon is.
ok, mesjogge penoze dan....quote:Op zondag 14 april 2024 10:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik vind het niet fijn als je Joden als mafklappers wegzet. Dit kan door bepaalde lezers als antisemitisme worden gezien.
Met die logica hebben ze allemaal recht omzichzelf te verdedigen.quote:Op zondag 14 april 2024 11:32 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Tja, dat het een grote faalaanval was, maakt nog niet dat het niks voorstelde. Als Isral dit speldeprikje gewoon van zich afschudt, want ook al was het veel, het deed geen 'auw', dan kan iedereen weer door. Maar ik denk dat Iran nog niet tevreden is en doorgaat, samen met Hezbollah. Misschien dat ook Hamas weer spierballen wil laten zien, wat ze beter niet kunnen doen.quote:Op zondag 14 april 2024 11:38 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat zou ideaal zijn ja. Isral doodt wat van die Iranirs, Iran slaat een beetje terug, klaar nu.
Ah, Isral is dus wel een heilige boon volgens jou. Doet zelf nooit iets verkeerd. Alleen maar slachtoffer van anderen.quote:Op zondag 14 april 2024 11:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, Isral wordt al decennialang aangevallen door Iraanse proxies.
Dat wordt dan net zo kansloos.quote:Op zondag 14 april 2024 11:35 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar ook Iran heeft beloofd dat de volgende tegenaanval nog groter zal zijn
Ohja dat is natuurlijk een green light om een bomb te droppen in een ander land waar ook 11 andere doden bij vallen.quote:Op zondag 14 april 2024 11:42 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar ik las ook een bericht dat diegene die vermoord was bij die aanval de bedenker is van 7 oktober. Dat plaatst het voor mij al in een ander daglicht.
De agressor kruipt in de slachtofferrol, niet voor de eerste keer trouwensquote:Op zondag 14 april 2024 11:42 schreef BronzeLeague het volgende:
[..]
Met die logica hebben ze allemaal recht omzichzelf te verdedigen.
Dus waarom dan afgeven op Israel als er recht van jezelf verdedigen is?
Snijd dan aan beide kanten en niet selectief jezelf verdedigen roepen.
Dit inderdaad. Iran kon uiteraard een aanval van deze orde van grootte op een Iraanse ambassade niet over zijn kant laten gaan en heeft proportioneel teruggeslagen. Het Iraanse regime heeft nu laten zien dat ze in ieder geval wat hebben gedaan zonder al teveel schade te maken, als Israel het hierbij laat kunnen we dit hoofdstuk afsluiten.quote:Op zondag 14 april 2024 11:38 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat zou ideaal zijn ja. Isral doodt wat van die Iranirs, Iran slaat een beetje terug, klaar nu.
Nou ja, ik denk wel dat Iran het hierbij laat als Isral niet wr aanvalt nu, dat zou mooi zijn. Laten we het maar hopen, maar ik vrees van niet.quote:Op zondag 14 april 2024 11:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Tja, dat het een grote faalaanval was, maakt nog niet dat het niks voorstelde. Als Isral dit speldeprikje gewoon van zich afschudt, want ook al was het veel, het deed geen 'auw', dan kan iedereen weer door. Maar ik denk dat Iran nog niet tevreden is en doorgaat, samen met Hezbollah. Misschien dat ook Hamas weer spierballen wil laten zien, wat ze beter niet kunnen doen.
quote:Op zondag 14 april 2024 11:48 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
De agressor kruipt in de slachtofferrol, niet voor de eerste keer trouwens
Terwijl iedereen weet dat een aanval op een ambassade een oorlogsverklaring is
lieverdjes iddquote:Onder de slachtoffers van het consulaat in Damascus waren commandant Mohammad Reza Zahedi en brigadegeneraal Mohammad Hadi Haj Rahimi, beiden kopstukken van de Iraanse Revolutionaire Garde en naar verluidt verantwoordelijk voor de cordinatie van militaire acties in Syri, Libanon en Palestina. Deze acties richten zich vaak tegen Isral. Isral geeft geen commentaar op de aanval maar anonieme bronnen melden via Amerikaanse media dat de gedode Iranirs verantwoordelijk zouden zijn geweest voor veel aanslagen op Isralische en Amerikaanse doelen en dat ze aanslagen aan het voorbereiden waren.
Maar wat als Hamas zich hier door gesterkt voelt en als provocatie gegijzelde gaat ombrengen? Mag Isral daar dan op reageren?quote:Op zondag 14 april 2024 11:49 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Iran kon uiteraard een aanval van deze orde van grootte op een Iraanse ambassade niet over zijn kant laten gaan en heeft proportioneel teruggeslagen. Het Iraanse regime heeft nu laten zien dat ze in ieder geval wat hebben gedaan zonder al teveel schade te maken, als Israel het hierbij laat kunnen we dit hoofdstuk afsluiten.
Jazeker, Israel mag prima reageren als Hamas gijzelaars ombrengt, namelijk door Hamaskopstukken aan te pakken.quote:Op zondag 14 april 2024 11:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar wat als Hamas zich hier door gesterkt voelt en als provocatie gegijzelde gaat ombrengen? Mag Isral daar dan op reageren?
Want zoiets verwacht ik eigenlijk wel.
Niet wanneer zich daarin een paar kopstukken achter de terreurcampagne tegen de Isralische burgerbevolking in bevinden. De Isralische aanval was dan ook volstrekt gerechtvaardigd.quote:Op zondag 14 april 2024 11:48 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
De agressor kruipt in de slachtofferrol, niet voor de eerste keer trouwens
Terwijl iedereen weet dat een aanval op een ambassade een oorlogsverklaring is
En dan dropt Isral weer een reeks aan bommen op Gaza waarbij veel burgerslachtoffers vallen. En dan gaat Iran/Syri/Hamas etc. daar weer op reageren.quote:Op zondag 14 april 2024 11:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar wat als Hamas zich hier door gesterkt voelt en als provocatie gegijzelde gaat ombrengen? Mag Isral daar dan op reageren?
Want zoiets verwacht ik eigenlijk wel.
Laten we tientallen miljoenen levens opofferen om Hamas te ownen iddquote:Op zondag 14 april 2024 11:54 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Niet wanneer zich daarin een paar kopstukken achter de terreurcampagne tegen de Isralische burgerbevolking in bevinden. De Isralische aanval was dan ook volstrekt gerechtvaardigd.
De Isralische aanval was logisch, want het waren inderdaad echt geen simpele onschuldige lui daar. De tegenaanval van Iran was vervolgens exact net zo logisch. Allemaal net zo kut en helaas net zo logisch.quote:Op zondag 14 april 2024 11:54 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Niet wanneer zich daarin een paar kopstukken achter de terreurcampagne tegen de Isralische burgerbevolking in bevinden. De Isralische aanval was dan ook volstrekt gerechtvaardigd.
Jij keurt daarmee de Isralische aanval op Gaza goed?quote:Op zondag 14 april 2024 11:32 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Als ik israel was, dan ging die olie industrie dus de lucht inquote:Op zondag 14 april 2024 10:25 schreef Remco het volgende:
[..]
Iran heeft natuurlijk geld als water(olie)
De wens is de vader van de gedachte..quote:Op zondag 14 april 2024 11:39 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Mocht Iran nog een keer aanvallen dan mag Isral iets terugdoen
Vrees alleen dat de Isralirs niet zo vergevingsgezind zijn en dit zullen aangrijpen om heel de regio in de fik te steken
Wat een beeld weer jaquote:Op zondag 14 april 2024 11:13 schreef Ali_boo het volgende:
@:Qarrad, moest meteen aan jouw denken bij het zien van deze video
[ x ]
quote:Op zondag 14 april 2024 11:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jij keurt daarmee de Isralische aanval op Gaza goed?
Als zij behoefte hebben aan meer levensruimte, wie ben ik om hen tegen te houdenquote:Op zondag 14 april 2024 11:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jij keurt daarmee de Isralische aanval op Gaza goed?
Excuse me...Hamas mag onschuldige burgers vermoorden, maar Isral niet?quote:Op zondag 14 april 2024 11:53 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Jazeker, Israel mag prima reageren als Hamas gijzelaars ombrengt, namelijk door Hamaskopstukken aan te pakken.
Want dat zie jij als reden..quote:Op zondag 14 april 2024 12:00 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
[..]
Als zij behoefte hebben aan meer levensruimte, wie ben ik om hen tegen te houden
Waarom lees je zo selectief? Als 2 partijen tegen elkaar strijden is toch niet raar als partij x mensen vermoorden, dat partij y daar op zou reageren met ook mensen vermoorden? Zo gaat het in oorlogen.quote:Op zondag 14 april 2024 12:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Excuse me...Hamas mag onschuldige burgers vermoorden, maar Isral niet?
Als zoiets gebeurt, mag Isral wmb heel Gaza leegvegen.
Zou wat zijn als Iran de moskee neerhaalt om het vervolgens Isral in de schoenen te schuivenquote:
Dat je daar een kick van krijgtquote:Op zondag 14 april 2024 12:04 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Zou wat zijn als Iran de moskee neerhaalt om het vervolgens Isral in de schoenen te schuiven
quote:Op zondag 14 april 2024 11:57 schreef mascara-klodder het volgende:
@:SemperLibertas dit is een kippenlamp
[ link | afbeelding ]
Daar zijn het de trumpianen die Biden zijn handen vastbinden.quote:Op zondag 14 april 2024 12:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Biden Pledges U.S. 'Will Not Walk Away From Ukraine'
Praatje vullen geen gaatjes.
Check zijn 'bijdrages' in de J.K Rowling topicquote:
Eens. Iran heeft trouwens zelf al aangegeven het hier bij te laten.quote:Op zondag 14 april 2024 12:22 schreef mcmlxiv het volgende:
Een nieuwe aanval van Isral toejuichen, denken dat geweld ook maar iets positiefs kan oplossen is best naef. Gezien de zeer beperkte aanval van vannacht lijkt Iran niet zo heel veel zin in een echt conflict te hebben. Gezien de problemen die Isral in zijn achtertuin heeft zou ik Iran nu even laten rusten en niet het volgende zinloze bombardement van een zinloos doel uitvoeren.
Ja het Iraanse leiderschap zou gewoon in volledigheid vernietigd moeten worden, dat zou beter zijn voor iedereen, Iraanse bevolking inclusief. Als daar geen kans op is is elke vorm van geweld olie op een al decennia brandend vuurtje.
Ik vrees dat het iraanse regime in de israelische val is getraptquote:Op zondag 14 april 2024 12:23 schreef Werkperd het volgende:
Wat zei ik gisteren ook alweer? Precies, Iran is een lachertje. Iran heeft zijn ''antwoord'' gegeven met een poging tot aanval waarvan we op onze vingers al konden natellen dat het niets zou opleveren. Iran kan weer zand erover doen en beginnen met volgende dreig animatie video's. Imago gered.
kost wel flink wat centjes om die aanval af te slaan en zeker die drones bouwen ze gewoon aan de lopende band, stuk snaller dan de interceptorsquote:
quote:Onrust drukt op Isralische economie, duur luchtafweersysteem draait overuren
Luchtafweersysteem 'Iron Dome' kost veel geld
Ook de komende tijd zal Isral de gevolgen merken van de oorlog. Het Isralische luchtafweersysteem, de zogeheten Iron Dome, heeft het de afgelopen tijd druk met het afhouden van raketten. Ook vannacht heeft de Iron Dome overuren gedraaid om de vele drones en kruisraketten te stoppen die Iran op Isral afvuurde. Dat kost het land veel geld: volgens Isralische bronnen kost het tegenhouden van n raket ruim 35.000 euro.
quote:Shahed_136
Unit cost $193,000[2] (export; various estimates for domestic production cost range from $10,000 to 50,000)
quote:Op zondag 14 april 2024 11:27 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
[..]
Verwacht daarom Ik hoop op een stevige tegenaanval ( met de hulp van de halve wereld natuurlijk)
Robert,quote:Op zondag 14 april 2024 12:30 schreef Maharski het volgende:
Hoi allemaal,
Ik wou ff zeggen dat Isral 99% van de Iraanse aanval onschadelijk heeft gemaakt.
Groetjes,
Robert
Isral gooit een ambassade van een ander land plat. Volkomen terecht dat Iran daarop reageert. Op gepaste wijze.quote:Op zondag 14 april 2024 10:17 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Zie je hoe dat werkt?
quote:Op zondag 14 april 2024 12:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Isral gooit een ambassade van een ander land plat. Volkomen terecht dat Iran daarop reageert. Op gepaste wijze.
Isral moet maar eens even normaal gaan doen en ja als Isral nu Iran aanvalt dan is het Isral wat escaleert. Wederom. Iran kon niet anders dan reageren op die flagrante actie van Isral.
En wat Isral in Gaza allemaal uit aan het vreten is gaat ook compleet alle perken te buiten. Ze mogen zich verdedigen ja, maar inmiddels lijkt het meer op genocide dan verdediging daar.
Het is mij een compleet raadsel waarom heel het westen nog pal achter Isral staat.
Mij niet. Dat komt door jouw (jouw) informatiebubbel. Die bepaalt hoe je over dit onderwerp denkt en daarom kun je je niet voorstellen dat mensen buiten die bubbel (en in dit geval heb je het dan over de meerderheid) zo denken. Mijn commentaar was om precies dezelfde reden.quote:Op zondag 14 april 2024 12:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Isral gooit een ambassade van een ander land plat. Volkomen terecht dat Iran daarop reageert. Op gepaste wijze.
Isral moet maar eens even normaal gaan doen en ja als Isral nu Iran aanvalt dan is het Isral wat escaleert. Wederom. Iran kon niet anders dan reageren op die flagrante actie van Isral.
En wat Isral in Gaza allemaal uit aan het vreten is gaat ook compleet alle perken te buiten. Ze mogen zich verdedigen ja, maar inmiddels lijkt het meer op genocide dan verdediging daar.
Het is mij een compleet raadsel waarom heel het westen nog pal achter Isral staat.
Het is je een raadsel omdat je weinig van de situatie afweet gezien je posts. Nu is er zelfs in jouw beleving een complete ambassade platgegooid.quote:Op zondag 14 april 2024 12:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Over welke tientallen miljoenen levens heb je het?quote:Op zondag 14 april 2024 11:55 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Laten we tientallen miljoenen levens opofferen om Hamas te ownen idd
Volgens alle internationale regeltjes en wetten was die actie volstrekt illegaal en compleet buiten het boekje.quote:Op zondag 14 april 2024 11:54 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Wanneer andere grootmachten zich met het conflict gaan bemoeienquote:Op zondag 14 april 2024 12:54 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Over welke tientallen miljoenen levens heb je het?
Dat. Laten we hopen dat Nethanyahu geen gekke dingen doet.quote:Op zondag 14 april 2024 12:22 schreef mcmlxiv het volgende:
Een nieuwe aanval van Isral toejuichen, denken dat geweld ook maar iets positiefs kan oplossen is best naef. Gezien de zeer beperkte aanval van vannacht lijkt Iran niet zo heel veel zin in een echt conflict te hebben. Gezien de problemen die Isral in zijn achtertuin heeft zou ik Iran nu even laten rusten en niet het volgende zinloze bombardement van een zinloos doel uitvoeren.
Ja het Iraanse leiderschap zou gewoon in volledigheid vernietigd moeten worden, dat zou beter zijn voor iedereen, Iraanse bevolking inclusief. Als daar geen kans op is is elke vorm van geweld olie op een al decennia brandend vuurtje.
Doeiiiquote:Op zondag 14 april 2024 12:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Volgens alle internationale regeltjes en wetten was die actie volstrekt illegaal en compleet buiten het boekje.
Dat jij, of de Joden, die actie gerechtvaardigd vonden maakt het dat nog niet.
quote:Op zondag 14 april 2024 13:13 schreef mascara-klodder het volgende:
De puist van @:Starhopper is beter!
quote:Op zondag 14 april 2024 11:57 schreef mascara-klodder het volgende:
@:SemperLibertas dit is een kippenlamp
[ link | afbeelding ]
De haat was er al en kon al niet intenser. Isral snapt inmiddels dat niets wat zij doen, die haat kan verminderen, anders dan het verslaan van de vijand en deze heropvoeden.quote:Op zondag 14 april 2024 13:10 schreef littlemindy het volgende:
Ik hoop dat Isral verstandig is en het hierbij laat.
Al die actie-reactie creert enkel meer onderlinge haat.
Volgens Iran zelf was die generaal de architect van 7 oktober. Legitiem doelwit dus. Overigens was het niet het consulaat maar het gebouw ernaast.quote:Op zondag 14 april 2024 13:05 schreef vosss het volgende:
Dat er geen lieverdjes in die ambassade zaten maakt het volgens alle regels nog niet OK om die dan maar aan te vallen.
Dat is erg prettig met de huidige goudprijsquote:Op zondag 14 april 2024 13:21 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]Dus je wordt elke dag wakker met een gouden ei
Ik neem even een welverdiende pauzequote:
Volgens internationaal recht ging Isral zijn boekje te buiten inderdaad. Maar je kunt dat toch moeilijk los zien van het feit dat Iran al tijden bezig is om via zijn proxys het hele Midden-Oosten (tegen Isral) op te stoken, en dat ze er geen geheim van maken het liefst Isral compleet van de kaart zouden willen vegen als ze de kans kregen.quote:Op zondag 14 april 2024 13:05 schreef vosss het volgende:
Dat er geen lieverdjes in die ambassade zaten maakt het volgens alle regels nog niet OK om die dan maar aan te vallen.
Echt, wat een oogkleppen hier zeg.![]()
Isral zette die stap en kon dus verwachten dat Iran daar, volkomen terecht(!), op zou reageren.
Isral heeft nu niks meer te mekkeren. Er zijn geen doden gevallen, Iran heeft al gezegd het hierbij te laten. Dus als Isral nu Iran aan gaat vallen, hoe is dat is godsnaam gn escalatie van Isral?!
Ik snap jullie echt compleet niet. En nee ik ben niet anti joods of pro Iraans.
Ja, het zou nu gewoon klaar moeten zijn, dat spreekt toch gewoon voor zich? Ik vrees dat het dat niet is, maar dat zu het wel moeten zijn nu. Beiden hebben nu een keer aangevallen, afgelopen.quote:Op zondag 14 april 2024 13:05 schreef vosss het volgende:
Echt, wat een oogkleppen hier zeg.![]()
Isral zette die stap en kon dus verwachten dat Iran daar, volkomen terecht(!), op zou reageren.
Isral heeft nu niks meer te mekkeren. Er zijn geen doden gevallen, Iran heeft al gezegd het hierbij te laten. Dus als Isral nu Iran aan gaat vallen, hoe is dat is godsnaam gn escalatie van Isral?!
Ik snap jullie echt compleet niet. En nee ik ben niet anti joods of pro Iraans.
Sterren uit het oosten.quote:
Maar het is natuurlijk niet zo dat het daar allemaal mee begon. We moeten niet doen alsof Isral altijd vredig z'n leventje aan het leiden was en die boze mensen ze zomaar uit het niks aan gingen vallen. Er is cht niks te zeggen over 'die begon' of 'die begon', beiden zijn kut, beiden moeten kappen. Gaat niet gebeuren, maar zou wel moeten.quote:Op zondag 14 april 2024 13:27 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Volgens internationaal recht ging Isral zijn boekje te buiten inderdaad. Maar je kunt dat toch moeilijk los zien van het feit dat Iran al tijden bezig is om via zijn proxys het hele Midden-Oosten (tegen Isral) op te stoken, en dat ze er geen geheim van maken het liefst Isral compleet van de kaart zouden willen vegen als ze de kans kregen.
*maakt zich klaar voor deelname aan dit snode planquote:Op zondag 14 april 2024 13:25 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat is erg prettig met de huidige goudprijs
*smeedt snood plan om kip te ontvoeren
Hopelijk vernietigen ze Iran's geheime atoomprogramma. Zo'n regime wil je niet met nukes.quote:Op zondag 14 april 2024 13:33 schreef Jahr00n het volgende:
Laten we hopen op een vergeldingsactie zodat iran het wel uit zn hoofd laat nog een keer wat te flikken.
Als Iran's atoomprogramma zo geheim is, hoe weet jij er dan van?quote:Op zondag 14 april 2024 13:40 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Hopelijk vernietigen ze Iran's geheime atoomprogramma. Zo'n regime wil je niet met nukes.
Hij heeft nu al gezegd dat-ie met gelijke munt gaat terug slaan.quote:Op zondag 14 april 2024 13:30 schreef Toefjes het volgende:
Laten we maar hopen dat het hierbij blijft.
Dat vraag ik me af.quote:Op zondag 14 april 2024 13:22 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
De haat was er al en kon al niet intenser. Isral snapt inmiddels dat niets wat zij doen, die haat kan verminderen, anders dan het verslaan van de vijand en deze heropvoeden.
De Palestijnen (en islamitische wereld) kunnen zichzelf niet genezen van die haat.
Ik weet het nog zo net niet.quote:Op zondag 14 april 2024 13:30 schreef Toefjes het volgende:
Laten we maar hopen dat het hierbij blijft.
Als je bereid bent om 7 oktober als een door Iran gewilde / gebackte aanval op Isral te zien, eveneens de acties van de Houthis in de straat van Hormus, dan is er na gisteravond helemaal niets klaar en heeft Iran hier wederom gescaleerd met als grote verschil dat ze het nu zelf gedaan heeft ipv aan n van haar proxys heeft overgelaten.quote:Op zondag 14 april 2024 13:27 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Volgens internationaal recht ging Isral zijn boekje te buiten inderdaad. Maar je kunt dat toch moeilijk los zien van het feit dat Iran al tijden bezig is om via zijn proxys het hele Midden-Oosten (tegen Isral) op te stoken, en dat ze er geen geheim van maken het liefst Isral compleet van de kaart zouden willen vegen als ze de kans kregen.
Nucleair programma uitprinten.quote:Op zondag 14 april 2024 14:00 schreef MissButterflyy het volgende:
Hoe kun je een nucleaire programma naar de maan schieten? Kan dat zonder veel slachtoffers?
Dat ligt eraan hoe zwaar dat programma is en hoe groot de draagkracht van de raket is.quote:Op zondag 14 april 2024 14:00 schreef MissButterflyy het volgende:
Hoe kun je een nucleaire programma naar de maan schieten? Kan dat zonder veel slachtoffers?
quote:LIVE | Buitenlandminister Iran: geen intentie om operatie te verlengen
Aangepast: 32 min geleden33 min geledenin BUITENLAND
Iran heeft de aanval geopend op Isral, door middel van het afvuren van raketten en het inzetten van vele drones.
De aanval komt na hoogoplopende spanning in de regio nadat Isral op 7 oktober vorig jaar werd opgeschrikt door de zwaarste terreuraanvallen sinds de oprichting van de Joodse staat.
Volg hier de laatste ontwikkelingen in ons liveblog.
Heel verhaal, kortom irrelevante wappie.quote:Op zondag 14 april 2024 14:05 schreef Za het volgende:
[ x ]
Douglas Abbott Macgregor (born January 4, 1947) is a retired U.S. Army colonel, government official, author, consultant, and political commentator. He was a leader in an early tank battle in the Gulf War and was a top planner in the 1999 NATO bombing of Yugoslavia. His 1997 book Breaking the Phalanx argued for radical reforms inside the Army. His thinking contributed to US strategy in the 2003 invasion of Iraq.
Ja en voor Iran zijn de kosten van die schijnaanval natuurlijk erg hoog in verhouding met de miljarden die ze via olieverkoop ontvangen.quote:Op zondag 14 april 2024 12:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
kost wel flink wat centjes om die aanval af te slaan en zeker die drones bouwen ze gewoon aan de lopende band, stuk snaller dan de interceptors
neem aan dat Israel weet waar die fabrieken staan dus ik zou me komende week ff ziek melden daar
okquote:Op zondag 14 april 2024 14:06 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ja en voor Iran zijn de kosten van die schijnaanval natuurlijk erg hoog in verhouding met de miljarden die ze via olieverkoop ontvangen.
Er bestaat niet iets zoals in val trappen als achter de schermen samengewerkt wordt. Nethanyahu heeft uit het niets alle westerse leiders weer achter zich weten te krijgen terwijl hij onder grote kritiek stond mbt de genocide die hij pleegt. Daarvoor heeft hij Iran gebruikt.quote:Op zondag 14 april 2024 12:28 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik vrees dat het iraanse regime in de israelische val is getrapt
en die nijlpaarden daar die willen ook graag lopenquote:Op zondag 14 april 2024 14:06 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ja en voor Iran zijn de kosten van die schijnaanval natuurlijk erg hoog in verhouding met de miljarden die ze via olieverkoop ontvangen.
Vind ik nogal wat risico’s om kernwapens uit te schakelen die niet eens gebruikt zijn.quote:Op zondag 14 april 2024 14:05 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Dat ligt eraan hoe zwaar dat programma is en hoe groot de draagkracht van de raket is.
Je probeert aan te geven dat zo'n aanval enorm veel geld kost dus er geen sprake kan zijn van onderlinge samenwerking tussen die twee landen. Die bewering ontkracht ik door aan te geven dat Iran genoeg geld verdient aan olie dus de kosten van die schijnaanval niet veel van waarde betekent.quote:Op zondag 14 april 2024 14:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
ok
geen idee wat je probeerd te zeggen maar het klinkt wel als een goed verhaal
Eens, Nethanyahu is een genie in het witwassen van genocide en het inpikken van 'Lebensraum' en lijkt erin te slagen zelfs Iran voor zijn karretje te spannen.quote:Op zondag 14 april 2024 14:08 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Er bestaat niet iets zoals in val trappen als achter de schermen samengewerkt wordt. Nethanyahu heeft uit het niets alle westerse leiders weer achter zich weten te krijgen terwijl hij onder grote kritiek stond mbt de genocide die hij pleegt. Daarvoor heeft hij Iran gebruikt.
nee ik probeer aan te geven dat het afslaan van die aanval wel degenlijk pijn doet bij de Israeli's, alleen in de portemonneequote:Op zondag 14 april 2024 14:10 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Je probeert aan te geven dat zo'n aanval enorm veel geld kost dus er geen sprake kan zijn van onderlinge samenwerking tussen die twee landen. Die bewering ontkracht ik door aan te geven dat Iran genoeg geld verdient aan olie dus de kosten van die schijnaanval niet veel van waarde betekent.
Ach, het is weer eens een Joods complot, hallo Adolf.quote:Op zondag 14 april 2024 14:05 schreef Za het volgende:
[ x ]
Douglas Abbott Macgregor (born January 4, 1947) is a retired U.S. Army colonel, government official, author, consultant, and political commentator. He was a leader in an early tank battle in the Gulf War and was a top planner in the 1999 NATO bombing of Yugoslavia. His 1997 book Breaking the Phalanx argued for radical reforms inside the Army. His thinking contributed to US strategy in the 2003 invasion of Iraq.
MacGregor staat op de loonlijst van Poetin, hij loopt al twee jaar te verkondigen dat Oekraine geen materiaal meer heeft om zich te verdedigen, in principe roept hij dit al vanaf dag 1 van de Russische invasie. Hij zit wekelijks zijn onzin te spuien bij twijfelachtige platforms zoals Redacted, zeg maar het Ongehoord Nederland van de VS. Is ook al meer dan 20 jaar niet meer in militaire dienst, en verdient nu zijn geld met de doomsdaysayer uit te hangen op Youtube.quote:Op zondag 14 april 2024 14:05 schreef Za het volgende:
[ x ]
Die naam kwam me al zo bekend voorquote:Op zondag 14 april 2024 14:20 schreef Hathor het volgende:
[..]
MacGregor staat op de loonlijst van Poetin, hij loopt al twee jaar te verkondigen dat Oekraine geen materiaal meer heeft om zich te verdedigen, in principe roept hij dit al vanaf dag 1 van de Russische invasie. Hij zit wekelijks zijn onzin te spuien bij twijfelachtige platforms zoals Redacted, zeg maar het Ongehoord Nederland van de VS. Is ook al meer dan 20 jaar niet meer in militaire dienst, en verdient nu zijn geld met de doomsdaysayer uit te hangen op Youtube.
https://www.state.gov/Mac(...)f-Germany-july-2020/quote:Op zondag 14 april 2024 14:20 schreef Hathor het volgende:
MacGregor staat op de loonlijst van Poetin, hij loopt al twee jaar te verkondigen dat Oekraine geen materiaal meer heeft om zich te verdedigen, in principe roept hij dit al vanaf dag 1 van de Russische invasie. Hij zit wekelijks zijn onzin te spuien bij twijfelachtige platforms zoals Redacted, zeg maar het Ongehoord Nederland van de VS. Is ook al meer dan 20 jaar niet meer in militaire dienst, en verdient nu zijn geld met de doomsdaysayer uit te hangen op Youtube.
De trieste waarheid is dat als dit zou gebeuren, Zeus verhoede, dat zelfs al zou van nanoseconde op nanoseconde op beeld staan dat het een Iraanse raket was met Iraans commentaar erover heen van Khamenei hoogstpersoonlijk la een director's cut dat het expres was...het toch afgedaan zou worden met een complottheorie waarin Isral het gedaan zou hebben.quote:Op zondag 14 april 2024 12:04 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Zou wat zijn als Iran de moskee neerhaalt om het vervolgens Isral in de schoenen te schuiven
Zijn dat toevallig dezelfde F35's die het internationaal recht schonden toen ze de ambassade van een ander land bombardeerden? Over "pijnlijke backfire" gesproken: je mag je afvragen of Nederland daar niet mede aan schuldig is.quote:Op zondag 14 april 2024 14:43 schreef Cilantro het volgende:
[ x ]
Pijnlijke backfire voor progressief NL.
* het gebouw naast de ambassade.quote:Op zondag 14 april 2024 14:48 schreef beantherio het volgende:
[..]
Zijn dat toevallig dezelfde F35's die het internationaal recht schonden toen ze de ambassade van een ander land bombardeerden? Over "pijnlijke backfire" gesproken: je mag je afvragen of Nederland daar niet mede aan schuldig is.
Er is helemaal geen ambassade gebombardeerd mafkees.quote:Op zondag 14 april 2024 14:48 schreef beantherio het volgende:
[..]
Zijn dat toevallig dezelfde F35's die het internationaal recht schonden toen ze de ambassade van een ander land bombardeerden? Over "pijnlijke backfire" gesproken: je mag je afvragen of Nederland daar niet mede aan schuldig is.
Het is een gebouw waarvan de status gelijk staat aan een ambassade domoor. En behalve bij Isralische sympathisanten is er weinig twijfel over dat het een schending van het internationale recht is.quote:Op zondag 14 april 2024 14:50 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Er is helemaal geen ambassade gebombardeerd mafkees.
links dit, links dat, verschrikkelijke nos en rebelse media als geenstijlquote:Op zondag 14 april 2024 14:53 schreef Aether het volgende:
Iraanse aanval op Isral vloeit voort uit vernietigingsideologie
Westen moet stoppen met appeasen van de mullahs
https://opiniez.com/2024/(...)e/maaikevancharante/
Welke Joden? Die in Isral, of die 90% in de rest van de wereld die niet in Isral wonen en er niets mee te maken hebben?quote:Op zondag 14 april 2024 12:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Volgens alle internationale regeltjes en wetten was die actie volstrekt illegaal en compleet buiten het boekje.
In het verleden is al gebleken dat Isral tot nu toe altijd harder heeft teruggeslagen en alle oorlogen met omringende islamitische landen grandioos heeft gewonnen. Daarbij is het ook nog zo dat Isral in tegenstelling tot Iran wel kernwapens heeft.quote:Op zondag 14 april 2024 14:09 schreef BeriBeri het volgende:
Als Isral nu weer gaat vergelden hoop ik dat Iran keihard zal terugslaan
Er zijn heel veel Joden die deze acties ook afkeuren, jammer dat je deze sterke reactie diskwalificeert door meteen weer over ''de Joden'' te beginnen.quote:Op zondag 14 april 2024 12:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Ok 1-0 voor jou. Ik bedoelde Isral.quote:Op zondag 14 april 2024 15:12 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Er zijn heel veel Joden die deze acties ook afkeuren, jammer dat je deze sterke reactie diskwalificeert door meteen weer over ''de Joden'' te beginnen.
Misschien. Hopelijk.quote:Op zondag 14 april 2024 13:46 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Dat vraag ik me af.
Je ziet binnen Iran dat de bevolking in toenemende mate helemaal niet meer achter het regime staat.
Er verandert dus wel degelijk wat zonder dat kapot bombarderen daar iets aan bijgedragen heeft.
Misschien zelfs wel OMDAT Iran tot dusver geen rechtstreekse confrontaties heeft gehad, is daar nu een nieuwe generatie aan het ontstaan die steeds meer constructief nadenkt en geen behoefte heeft aan conflicten met buurlanden.
Nogmaals: daar heeft Isral geen invloed op. De haat is er met of zonder Israls acties.quote:Als je als Isral nu Iran gaat bombarderen creer je weer kindjes zonder vader die niet anders weten dan "kwam door Isral". Hoeveel Hamas strijders gaan daar weer uit voortkomen? Zo blijf je bezig.
Israls doel is om te blijven bestaan en inmiddels heeft het de hoop losgelaten dat diplomatie de haat kan wegnemen.quote:Ik zie een militaire reactie van Isral totaal niet bijdragen aan een constructieve toekomst waarin beide landen naast elkaar kunnen bestaan. Dat zou m.i. steeds het doel moeten zijn.
Mooie betekenisloze reactie.quote:Op zondag 14 april 2024 15:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Isral: 'Iran zal prijs betalen'
Iran zal een prijs moeten betalen voor de raket- en droneaanvallen op Isral. Dat heeft minister Gantz van het Isralische oorlogskabinet gezegd na overleg. "We zullen een regionale coalitie vormen en Iran de prijs laten betalen op een manier en een moment die ons uitkomen", zei Gantz. Verdere details deelde hij niet.
nos
Ik krijg veel meer het idee dat het vooral Israli's doel is om de geld- en wapenstroom van 'sugardaddy' VS niet te laten opdrogen. Deze situatie met Iran is er weer zo'n schoonvoorbeeld daarvan: ze wisten dat het bombardement (waarvan de militaire noodzaak nihil was) voor een stevige escalatie zou zorgen en deden het toch. Dat de wetenschap dat de Amerikanen toch wel in het gelid zouden springen bij een Iraanse tegenreactie. Het is zo voorspelbaar.quote:
Fixedquote:Op zondag 14 april 2024 16:14 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik krijg veel meer het idee dat het vooral Netanyahu doel is om de geld- en wapenstroom van 'sugardaddy' VS niet te laten opdrogen. Deze situatie met Iran is er weer zo'n schoonvoorbeeld daarvan: ze wisten dat het bombardement (waarvan de militaire noodzaak nihil was) voor een stevige escalatie zou zorgen en deden het toch. Dat de wetenschap dat de Amerikanen toch wel in het gelid zouden springen bij een Iraanse tegenreactie. Het is zo voorspelbaar.
En met de Palestijnen zien we het natuurlijk al decennia lang. Er zijn de afgelopen 40 jaar zat periodes geweest waarin het relatief rustig was en een veel normalere relatie met de Palestijnen binnen handbereik was. Maar iedere keer toch weer: landje pik, huizen slopen, moorden, burgers zonder proces vastzetten, het dagelijks leven in de Palestijnse gebieden op allerlei manieren interrumperen etc etc. Alles in de hoop dat de Palestijnen weer eens een keer terugslaan en men weer keihard "terrorisme!" kan roepen.
Mensen moeten eens ophouden met het allang niet meer actuele sprookje van Netanyahu dat weerstand biedt tegen een grote overmacht van agressieve Islamitische landen" aan te hangen. Het is meer "de lokale supermacht die met rugdekking van de enige echt wereldsupermacht de vrede in een heel werelddeel probeert te verzieken".
Een heilige boon niet. De moreel betere partij in dit conflict wel, met afstand zelfs.quote:Op zondag 14 april 2024 11:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Ah, Isral is dus wel een heilige boon volgens jou. Doet zelf nooit iets verkeerd. Alleen maar slachtoffer van anderen.
Eens. Deze extremisten moeten gewoon weg. Benaderen in achterlijkheid zelfs die dwazen in Teheran.quote:
Dank voor de fix. Ik weet dat er zat goedwillende Israli's zijn maar op de lange termijn lijken steeds maar weer de haviken het beleid te bepalen.quote:
4-5 miljard ongeveerquote:Op zondag 14 april 2024 16:26 schreef Nyamuk het volgende:
Die verdedigings actie moet een miljard aan materieel hebben gekost.
1 Dag. Nog niet eens.
Zelenski zei dat Oekraene het Isral van Europa zou worden. Maar Isral besloot eerst het Oekraene van het Midden Oosten te worden.
Verdere escalatie is gewoon ophanden.quote:Op zondag 14 april 2024 15:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Isral: 'Iran zal prijs betalen'
Iran zal een prijs moeten betalen voor de raket- en droneaanvallen op Isral. Dat heeft minister Gantz van het Isralische oorlogskabinet gezegd na overleg. "We zullen een regionale coalitie vormen en Iran de prijs laten betalen op een manier en een moment die ons uitkomen", zei Gantz. Verdere details deelde hij niet.
nos
Als een Shahed 20.000 kost en een kruisraket 5miljoen dan kom je ook uit op 350miljoen materiaal voor Iranquote:
Nou, wat een doel.quote:Op zondag 14 april 2024 16:14 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik krijg veel meer het idee dat het vooral Israli's doel is om de geld- en wapenstroom van 'sugardaddy' VS niet te laten opdrogen.
Wat?quote:Deze situatie met Iran is er weer zo'n schoonvoorbeeld daarvan: ze wisten dat het bombardement (waarvan de militaire noodzaak nihil was)
Oh god...quote:voor een stevige escalatie zou zorgen en deden het toch. Dat de wetenschap dat de Amerikanen toch wel in het gelid zouden springen bij een Iraanse tegenreactie. Het is zo voorspelbaar.
quote:En met de Palestijnen zien we het natuurlijk al decennia lang. Er zijn de afgelopen 40 jaar zat periodes geweest waarin het relatief rustig was en een veel normalere relatie met de Palestijnen binnen handbereik was. Maar iedere keer toch weer: landje pik, huizen slopen, moorden (door IDF of kolonisten), burgers zonder proces vastzetten, het dagelijks leven in de Palestijnse gebieden op allerlei manieren interrumperen etc etc. Alles in de hoop dat de Palestijnen weer eens een keer terugslaan en men weer keihard "terrorisme!" kan roepen.
Mensen moeten eens ophouden met het allang niet meer actuele sprookje van "klein Isral dat weerstand biedt tegen een grote overmacht van agressieve Islamitische landen" aan te hangen. Het is meer "de lokale supermacht die met rugdekking van de enige echt wereldsupermacht de vrede in een heel werelddeel probeert te verzieken".
Ik wil niet weten hoeveel het Israel per jaar kost om al die kutraketten van Hamas uit te schakelenquote:
Misschien zou jij eens wat kritischer naar je eigen postgedrag moeten kijken, met je hijgerige slowchat overal.quote:
Wat heeft pax Americana te maken met een post Sovjet conflict tussen 2 voormalige Sovjet landen?quote:Op zondag 14 april 2024 17:12 schreef theunderdog het volgende:
Vannacht heeft aan oekraine nog eens helder laten zien, dat Amerika geen bondgenoot is van Oekraine. Pax Americana is niet meer.
De Mullahs moeten naar het hiernamaals gebombardeerd worden.quote:Op zondag 14 april 2024 14:53 schreef Aether het volgende:
Iraanse aanval op Isral vloeit voort uit vernietigingsideologie
Westen moet stoppen met appeasen van de mullahs
https://opiniez.com/2024/(...)e/maaikevancharante/
joh, het is niet alsof iran ineens niet meer israel wil vernietigen als israel nu niets terug doetquote:Op zondag 14 april 2024 13:10 schreef littlemindy het volgende:
Ik hoop dat Isral verstandig is en het hierbij laat.
Al die actie-reactie creert enkel meer onderlinge haat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |