quote:Woordvoerder Isralisch leger: "Iran heeft tientallen drones gelanceerd richting Isral"
"Iran heeft tientallen drones gelanceerd richting Isral", dat zegt Daniel Hagari, de woordvoerder van het Isralische leger, in een toespraak op de Isralische televisie. De laatste dagen heeft Iran meermaals gedreigd met wraakacties voor de Isralische aanval op de Iraanse ambassade in Damascus in Syri. Volgens Hagari kan het "uren duren" voor de drones Isral bereiken.
Iraakse veiligheidsdiensten bevestigen aan persagentschap Reuters dat drones vanuit Iran over Irak richting Isral vliegen. Het Iraakse ministerie van Transport kondigt aan dat het luchtruim boven Irak wordt afgesloten voor al het vliegverkeer.
Het Isralische leger heeft de opdracht gekregen om de drones uit de lucht te schieten, zegt Hagari. Volgens de woordvoerder van het Isralische leger kan het "uren duren" voor de drones Isral bereiken. Ook het Isralische luchtruim wordt afgesloten.
Het luchtruim in Jordani was al afgesloten. De Jordaanse veiligheidsdiensten zouden ook gezegd hebben dat ze klaar zijn om "vliegtuigen of drones" die het vliegverbod schenden te onderscheppen of neer te schieten.
Wat vooraf ging:
Op 1 april lanceerde Isral een aanval op de Iraanse ambassade in de Syrische hoofdstad Damascus. Bij die aanval kwamen 16 mensen - onder wie 2 hooggeplaatste commandanten van de Iraanse Revolutionaire Garde - om het leven.
De Iraanse Ayatollah Ali Khamenei reageerde meteen dat Isral "moet en zal worden gestraft". De afgelopen dagen werd de dreiging vanuit Iran steeds groter. Gisteren zei de Amerikaanse president Biden dat een vergelding "eerder vroeger dan later" zou plaatsvinden.
Het Witte Huis bevestigt de aanval en zegt dat het Isral zal steunen en verdedigen tegen elke Iraanse dreiging. President Biden zit deze namiddag (lokale tijd) samen met zijn veiligheidsadviseurs om de situatie te bespreken.
Eerder vandaag had Biden omwille van de oplopende spanningen in het Midden-Oosten zijn weekendplannen in Delaware al geannuleerd. Hij keerde enkele uren geleden terug richting Washington "voor een spoedoverleg".
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/04/13/conflict-iran-israel/
Van Qassam tot Shahed, maar alles sneller is lastig en niet voor ontworpen...quote:Op zondag 14 april 2024 01:41 schreef Momo het volgende:
Maar Iron Dome gaat bijna alles uit de lucht halen toch?
Nuukje op hun geheime atoomprogrammalocatie.quote:Op zondag 14 april 2024 01:41 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Wat zal een proportioneel tegenreactie kunnen zijn?
Die zijn er pas als je al weer wakker bent hoor.quote:Op zondag 14 april 2024 01:41 schreef Stoorzendert het volgende:
BREAKING Iran vuurt nog eens 70 raketten af!
En ik wilde net naar bed
Bombarderen van militaire installaties in Iran.quote:Op zondag 14 april 2024 01:41 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Testen of een of andere basis ergens in Iran ook afweergeschut heeft staan.quote:Op zondag 14 april 2024 01:41 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Maar 70quote:Op zondag 14 april 2024 01:41 schreef Stoorzendert het volgende:
En ik wilde net naar bed
will result in a decisive and regretful response from the armed forces of the Islamic Republic of Iran.quote:
Waarom zou dat niet mogen? Even een paar ton brandstof er bij en omvliegen maar?quote:Op zondag 14 april 2024 01:42 schreef Faux. het volgende:
Zit op Istanboel Airport. Niks mag vertrekken die kant op.
Het wordt een lange avond.
Benieuwd wat hij gaat zeggen. Dat Iran een Schurkenstaat is en dat je er niet moet mee handelen, omdat het criminelen zijn.quote:Op zondag 14 april 2024 01:42 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Op Fox News zijn ze alleen maar Biden af aan het maken.
![]()
The Donald gaat zo speechen.
Is dit echt waar?quote:Op zondag 14 april 2024 01:41 schreef Stoorzendert het volgende:
En ik wilde net naar bed
Vast wel, maar wie neemt die demonstraties eigenlijk serieus? Is gewoon tijdverdrijf voor die gasten toch?quote:Op zondag 14 april 2024 01:44 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Morgen vast weer een Pro Iraanse demonstratie op de dam neem ik aan.
En dat het vooral de schuld van Biden is allemaal, uiteraard.quote:Op zondag 14 april 2024 01:44 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Benieuwd wat hij gaat zeggen. Dat Iran een Schurkenstaat is en dat je er niet moet mee handelen, omdat het criminelen zijn.
Ik hoop het toch even niet. Zeker niet als er doden blijken te zijn gevallenquote:Op zondag 14 april 2024 01:44 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Morgen vast weer een Pro Iraanse demonstratie op de dam neem ik aan.
En zou Iran lessen getrokken hebben en hebben ze hun aanvalsstrategie bijgesteld of laten ze terug alles neerhalen?quote:
Die jongen van 10? Treurig inderdaad, maar als je deze hele shit afvuurt en het enige 'resultaat' is een gewond jongetje, dan faal je wel echt kneiterhard.quote:Op zondag 14 april 2024 01:46 schreef MissButterflyy het volgende:
Nu.nl meldt toch een gewonde in Isral nu.
Als sla je me dood. Maar alles ligt stilquote:Op zondag 14 april 2024 01:44 schreef FvanS het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet mogen? Even een paar ton brandstof er bij en omvliegen maar?
en het was "concluded"quote:Op zondag 14 april 2024 01:41 schreef Stoorzendert het volgende:
En ik wilde net naar bed
Schijnt een militaire basis te zittenquote:Op zondag 14 april 2024 01:38 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
en die 1% dan? Waar is die neergekomen?
Edit: Ah, in de woestijn zie ik hierboven![]()
quote:Op zondag 14 april 2024 01:47 schreef Maver24 het volgende:
Hoe ziet zo'n drone er eigenlijk uit. Heb er geen voorstelling bij eerlijk gezegd.
Dat wisten ze vantevoren ook wel.quote:Op zondag 14 april 2024 01:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die jongen van 10? Treurig inderdaad, maar als je deze hele shit afvuurt en het enige 'resultaat' is een gewond jongetje, dan faal je wel echt kneiterhard.
Gewoon minivliegtuigje. Makkelijk te googelen.quote:Op zondag 14 april 2024 01:47 schreef Maver24 het volgende:
Hoe ziet zo'n drone er eigenlijk uit. Heb er geen voorstelling bij eerlijk gezegd.
1 gewonde op 100 drones ofzo.quote:Op zondag 14 april 2024 01:46 schreef MissButterflyy het volgende:
na 500 drones toch een gewonde...quote:Op zondag 14 april 2024 01:46 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik zie op flightradar toch genoeg vertrekken alle kanten op. Tenzij je onderweg bent naar Isral, Irak of Iran zie ik het probleem niet.quote:Op zondag 14 april 2024 01:47 schreef Faux. het volgende:
[..]
Als sla je me dood. Maar alles ligt stil
Zullen wel shahed drones zijn. Iran produceert deze in grote getallen en levert deze ook aan Rusland voor de oorlog in Oekrane...quote:Op zondag 14 april 2024 01:47 schreef Maver24 het volgende:
Als opdrachtgever draai je je toch om om in een hoekje te gaan huilen?quote:Op zondag 14 april 2024 01:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die jongen van 10? Treurig inderdaad, maar als je deze hele shit afvuurt en het enige 'resultaat' is een gewond jongetje, dan faal je wel echt kneiterhard.
Lijkt vooralsnog wel tamelijk matig ja.. Hoop ook dat het matig blijft en niet erg.quote:Op zondag 14 april 2024 01:46 schreef einzeinz het volgende:
[..]
En zou Iran lessen getrokken hebben en hebben ze hun aanvalsstrategie bijgesteld of laten ze terug alles neerhalen?
Als je dan minister van defensie bent, geef je toch spontaan je ontslag?
Ow correctie; Het was niet NBC maar ABCquote:
Deze stuff is wel sad man. Maar ja hoort erbijquote:Op zondag 14 april 2024 01:48 schreef RAVW het volgende:
Als ik die beelden zo ziet doet weer een vabe geven naar 17 January 1991
Met de hele familie op de bank zitten met chips en kijken naar de aanvallen tegen Saddam
Ja als je nu terug kijkt op die tijd .... de videogame war.... gewoon te gek een beetje zitten genieten op de bank terwijl je weet dat er dooie vallen
Slaapwel op de luchthaven. Kan ook gezellig zijn. Ook ooit meegemaakt en geniet er van want bijna overal kun je binnen op zo'n luchthavenquote:Op zondag 14 april 2024 01:47 schreef Faux. het volgende:
[..]
Als sla je me dood. Maar alles ligt stil
Dit is een video uit Chili..quote:
Zou Isral Teheran echt plat bombarderen?quote:Op zondag 14 april 2024 01:47 schreef StateOfMind het volgende:
Werd net wakker om te pissen, zijn ze begonnen
Ga nu weer slapen, morgen is Teheran een glasvlakte![]()
Die gasten zijn als de dood dat ze iets raken en Isral een reden geven iets terug te doen. Dit is precies genoeg om hun sympathisanten met Iraanse vlaggetjes te doen zwaaien.quote:Op zondag 14 april 2024 01:49 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Als opdrachtgever draai je je toch om om in een hoekje te gaan huilen?
Nee, ze schieten er nog eens 70 af in de hoop een doelwit te raken... Komt hoe langer hoe meer belachelijk over!
In een filmpje in de de vorige thread zag je een opgebrande drone liggen op straat.quote:Op zondag 14 april 2024 01:47 schreef Maver24 het volgende:
Nee dat doen ze niet. Als er nu honderden doden zouden zijn misschien...quote:Op zondag 14 april 2024 01:51 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Zou Isral Teheran echt plat bombarderen?
Voor Isral was dit niets hoor. Dat is zoals een computerspelletje spelen voor die mannen. Zie het als een oefening
Nee joh. Mag toch hopen van niet.quote:Op zondag 14 april 2024 01:51 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Zou Isral Teheran echt plat bombarderen?
Voor Isral was dit niets hoor. Dat is zoals een computerspelletje spelen voor die mannen. Zie het als een oefening
Ach vlakbij iedere luchthaven heb je airport hotels. Drama maken van iets wat geen drama is.. Je hoeft niet op de luchthaven te blijven.quote:Op zondag 14 april 2024 01:50 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Slaapwel op de luchthaven. Kan ook gezellig zijn. Ook ooit meegemaakt en geniet er van want bijna overal kun je binnen op zo'n luchthaven
Ik kon mij destijds in Praag achter die metaaldetectoren zetten waar de bedienden zitten en wat fun uithalen.
Nouja, wel als die vlucht natuurlijk steeds met een halfuur uitgesteld wordt. Kan je naar een hotel gaan maar dan is dat vliegtuig echt opeens zonder je vertrokken hoor.quote:Op zondag 14 april 2024 01:53 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ach vlakbij iedere luchthaven heb je airport hotels. Drama maken van iets wat geen drama is.. Je hoeft niet op de luchthaven te blijven.
Ik heb geen drama gezien hoor.quote:Op zondag 14 april 2024 01:53 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ach vlakbij iedere luchthaven heb je airport hotels. Drama maken van iets wat geen drama is.. Je hoeft niet op de luchthaven te blijven.
Die van Iran zijn gewoon voorgeprogrammeerd. Zijn troep dingetjes, hebben geen sat uplink ofzoquote:Op zondag 14 april 2024 01:54 schreef einzeinz het volgende:
Hoe wordt zo'n drone bestuurt? Is dat allemaal voorgeprogrammeerd of moet ik het amateuristischer zien dat daar een soldaat met een Playstation controller in de hand dat ding aan het besturen is?
Ja ik had ze kleiner verwacht. Kleine vliegtuigjes lijken hetquote:Op zondag 14 april 2024 01:52 schreef einzeinz het volgende:
[..]
In een filmpje in de de vorige thread zag je een opgebrande drone liggen op straat.
Kwam net boven kniehoogte uit.
Serieuze dingen wel. Verwacht wel dat ze enkele 10.000 euro's kosten.
My badquote:
In principe kun je een flight controller van 50,- ook al programmeren met waypoints via GPS. Gezien de motor die de Shahed drones hebben gewoon op Aliexpress te koop is, zal er qua flightcontroller niet iets fancy inzitten denk ik. Dus zoiets zal het zijn. Geen letterlijke besturing via een ps controller o.i.d., maar via GPS. Weinig kans op succes dusquote:Op zondag 14 april 2024 01:54 schreef einzeinz het volgende:
Hoe wordt zo'n drone bestuurt? Is dat allemaal voorgeprogrammeerd of moet ik het amateuristischer zien dat daar een soldaat met een Playstation controller in de hand dat ding aan het besturen is?
quote:Op zondag 14 april 2024 01:55 schreef Stoorzendert het volgende:
Ook kruisraketten onderweg? Die gaan toch wel met een gangetje of 800 - 900 km/h
quote:Op zondag 14 april 2024 01:55 schreef Faux. het volgende:
[..]
Nouja, wel als die vlucht natuurlijk steeds met een halfuur uitgesteld wordt. Kan je naar een hotel gaan maar dan is dat vliegtuig echt opeens zonder je vertrokken hoor.
Bij incidenten als dit verleggen ze wel de vluchttijden steeds met een periode qua tijd maar iedereen weet ook dat ze niet gaan vliegen. Lekker hotel pakken en de volgende dag weer naar vliegveld. En anders? Heb je iig goed geslapen en boek je nieuw ticket op de luchthaven.quote:
Ik heb op de luchthaven geslapen. Geen zin om 70 euro voor een nacht te betalen en ik vloog toen met Ryanair dus vergeet het maar om die hotelovernachting terugbetaald te krijgen.quote:Op zondag 14 april 2024 01:53 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Maar Faux vroeg niet eens om advies en deed er ook helemaal niet dramatisch over.quote:Op zondag 14 april 2024 01:59 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
[..]
Bij incidenten als dit verleggen ze wel de vluchttijden steeds met een periode qua tijd maar iedereen weet ook dat ze niet gaan vliegen. Lekker hotel pakken en de volgende dag weer naar vliegveld. En anders? Heb je iig goed geslapen en boek je nieuw ticket op de luchthaven.
Waar zijn die kruisraketten dan?quote:Op zondag 14 april 2024 01:55 schreef Stoorzendert het volgende:
Ook kruisraketten onderweg? Die gaan toch wel met een gangetje of 800 - 900 km/h
In m'n onderbroekje (hihi)quote:
Geen idee, Steve zei dat er kruisraketten onderweg zijn richting Isralquote:
Het grotere geschut ging toch juist rechtstreeks de Iron Dome in terwijl ze over die drones twijfelden of de Iron Dome ze op zou pakken?quote:Op zondag 14 april 2024 01:57 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
In principe kun je een flight controller van 50,- ook al programmeren met waypoints via GPS. Gezien de motor die de Shahed drones hebben gewoon op Aliexpress te koop is, zal er qua flightcontroller niet iets fancy inzitten denk ik. Dus zoiets zal het zijn. Geen letterlijke besturing via een ps controller o.i.d., maar via GPS. Weinig kans op succes dus
De grote raketten en kruisraketten zijn een ander verhaal
LIjkt me niet. Zo'n Shahed gaat 185km/h. Geen probleem voor Iron Dome lijkt me zo. De Iron Dome is vooral ontworpen voor de Qassam raketten uit Gaza. En die gaan heel wat snellerquote:Op zondag 14 april 2024 02:02 schreef Windhapper het volgende:
[..]
Het grotere geschut ging toch juist rechtstreeks de Iron Dome in terwijl ze over die drones twijfelden of de Iron Dome ze op zou pakken?
Ik heb bij een fucked up vlucht 40 euro per uur in Dubai betaald voor 6 uur slaap.. Was zo moe dat ik het maar gedaan heb. Kreeg ook niks terug achteraf. Was het leuk nee, lekker geslapen? ja. Voelde ik me erna beter dan dat ik in een stoeltje had gelegen op de luchthaven ja ook dat.quote:Op zondag 14 april 2024 01:59 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Ik heb op de luchthaven geslapen. Geen zin om 70 euro voor een nacht te betalen en ik vloog toen met Ryanair dus vergeet het maar om die hotelovernachting terugbetaald te krijgen.
Beetje my bad. Excuus.quote:Op zondag 14 april 2024 02:00 schreef Strani het volgende:
[..]
Maar Faux vroeg niet eens om advies en deed er ook helemaal niet dramatisch over.
Die waren om 22u ook al onderweg.quote:Op zondag 14 april 2024 02:01 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Geen idee, Steve zei dat er kruisraketten onderweg zijn richting Isral
Je hebt er meer dan n?quote:Op zondag 14 april 2024 02:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
In m'n onderbroekje (hihi)
Nu weer serieus
Nu de patat nogquote:Op zondag 14 april 2024 02:05 schreef Strani het volgende:
[..]
Bovenstaande woorden in een NWS-topic, het is zowaar een historische dag
1e vs 2e lading denk ik. 2e lading was net (70 stuks)quote:
Ik ben niks roomser dan de paus.quote:Op zondag 14 april 2024 02:05 schreef Strani het volgende:
[..]
Bovenstaande woorden in een NWS-topic, het is zowaar een historische dag
Ik denk het wel. Ga NU je schuilkelder in!quote:Op zondag 14 april 2024 02:05 schreef BMW1993 het volgende:
Hoor op ongeveer 450 meter van de beijerlandselaan in rotterdam nu een helikopter vliegen, zou dit wat te maken hebben met dit conflict?
Als 'ie door een Amerikaanse straaljager uit de lucht wordt geschoten waarschijnlijk wel. Anders waarschijnlijk niet.quote:Op zondag 14 april 2024 02:05 schreef BMW1993 het volgende:
Hoor op ongeveer 450 meter van de beijerlandselaan in rotterdam nu een helikopter vliegen, zou dit wat te maken hebben met dit conflict?
Slaap lekker topper.quote:Op zondag 14 april 2024 02:01 schreef Ali_boo het volgende:
Kan mijn ogen niet meer openhouden
Fijne avond iedereen
Zolang het geen Shahed drone is zou ik me er geen zorgen om maken.quote:Op zondag 14 april 2024 02:05 schreef BMW1993 het volgende:
Feestvierende helicopalestijn?quote:Op zondag 14 april 2024 02:05 schreef BMW1993 het volgende:
Maarja, hoe herken je in Rotterdam een Shahed drone? Alle brommers klinken daar als een Shahedquote:Op zondag 14 april 2024 02:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zolang het geen Shahed drone is zou ik me er geen zorgen om maken.
Dus 500 drones levert 1 gewonde en 1 huilende isralier op tot nu toequote:Op zondag 14 april 2024 02:07 schreef ACT-F het volgende:
New scenes of the moment Iranian missiles landed in the occupied Negev.
[ x ]
Urk wordt al beschermd door God, daar kan geen Iron Dome tegenop!quote:Op zondag 14 april 2024 02:09 schreef einzeinz het volgende:
Zouden ze ook gebieden hebben die beter beschermd worden?
Stel je nu voor dat het Nederland is dat aangevallen wordt. Gaan ze dan bv. voor de full defence op Den Haag, Amsterdam en laten ze Urk voor wat het is.
Of krijgt defensie de opdracht van 'schiet alle drones neer'!
Waren het er 500? Ik lees verschillende berichten. Gaande over tientallen, tot 100 tot enkele honderden.quote:Op zondag 14 april 2024 02:08 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dus 500 drones levert 1 gewonde en 1 huilende isralier op tot nu toe
Jaquote:Op zondag 14 april 2024 02:09 schreef einzeinz het volgende:
Zouden ze ook gebieden hebben die beter beschermd worden?
Stel je nu voor dat het Nederland is dat aangevallen wordt. Gaan ze dan bv. voor de full defence op Den Haag, Amsterdam en laten ze Urk voor wat het is.
Of krijgt defensie de opdracht van 'schiet alle drones neer'!
Stoerdoenerij en de hoop minstens 1 slachtoffer te maken (denk ik).quote:Op zondag 14 april 2024 02:08 schreef RAVW het volgende:
Wat heeft Iran hier mee te winnen dat ze nu deze dingen blijven afschieten.
Zat ik ook te denken...quote:Op zondag 14 april 2024 02:08 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dus 500 drones levert 1 gewonde en 1 huilende isralier op tot nu toe
Geen idee? Hoe je voor zo'n kleine actie al je materieel afvuren en troepen inzetten? Ik weet het niet?quote:Op zondag 14 april 2024 02:09 schreef Stoorzendert het volgende:
Iran gaat hier nog spijt van krijgen
Aan de wereld laten zien wat voor een terreurland het is.quote:Op zondag 14 april 2024 02:08 schreef RAVW het volgende:
Het verschil is dat de drones en raketten van Isral waarschijnlijk wl aankomen. Dus zoveel hebben ze niet nodigquote:Op zondag 14 april 2024 02:11 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Geen idee? Hoe je voor zo'n kleine actie al je materieel afvuren en troepen inzetten? Ik weet het niet?
Klopt.quote:Op zondag 14 april 2024 02:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zat ik ook te denken...
Tegelijk zie ik Netanyahu al hard willen terugslaan vanwege die ene dode... Alles gaat nu afhangen van hoe sterk zijn response gaat zijn.
Probleem is ook dat die dode waarschijnlijk een burger is. Dat kan Israel dan weer niet onbeantwoord laten.
in een normale periode (zonder 7 oktober) had ik me weinig zorgen gemaakt... maar Israel zit echt in oorlogsmodus nu.
Ja dat zal het zijn .. ik zie hier toch echt geen voordeel van om dit nu te doen.quote:Op zondag 14 april 2024 02:11 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Aan de wereld laten zien wat voor een terreurland het is.
En 500 drones en 150 raketten noem ik geen kleine aanval. Isral kan ze blijkbaar allemaal onderscheppen. Het doel is natuurlijk dat ze allemaal aankomen. Mag die beantwoord worden door Isral met 500 drones en 150 raketten?quote:Op zondag 14 april 2024 02:11 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Geen idee? Hoe je voor zo'n kleine actie al je materieel afvuren en troepen inzetten? Ik weet het niet?
Aan X/Twitter te zien de steun krijgen van de gehele Ummah.quote:Op zondag 14 april 2024 02:08 schreef RAVW het volgende:
Precies die explosie heb ik de laatste 2 jaar al in zoveel filmpjes langs zien komen.quote:
Toch moet je naar het grotere plaatje kijken, uiteindelijk zal je toch een keer moeten gaan praten met elkaar.quote:Op zondag 14 april 2024 02:13 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
En 500 drones en 150 raketten noem ik geen kleine aanval. Isral kan ze blijkbaar allemaal onderscheppen. Het doel is natuurlijk dat ze allemaal aankomen. Mag die beantwoord worden door Isral met 500 drones en 150 raketten?
Die lui hebben geen plank voor hun kop , maar hele bunkers ..quote:Op zondag 14 april 2024 02:14 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Aan X/Twitter te zien de steun krijgen van de gehele Ummah.
Morgen kan je op het NOS alles rustig nalezen in de updates, slaaplekker toppertje.quote:Op zondag 14 april 2024 02:16 schreef einzeinz het volgende:
Het wordt hier weer rustig, ik ga dan maar eens slapen. Zo veel spanning is er toch niet.
Ah, okquote:Op zondag 14 april 2024 02:14 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Precies die explosie heb ik de laatste 2 jaar al in zoveel filmpjes langs zien komen.
Volgens mij een tiktok effect/filter
Ze zijn al heel lang bezig met ontregelen via hun proxies Hamas, Hezbollah, Houthis etc. Alleen nu is het de eerste keer dat ze het direct doen. Ze willen Isral wegvagen. Dat is het enige wat ze willen. Alleen jammer voor hun is Isral superieur op militair niveau....quote:Op zondag 14 april 2024 02:13 schreef RAVW het volgende:
[..]
Ja dat zal het zijn .. ik zie hier toch echt geen voordeel van om dit nu te doen.
Volgens mij is het gewoon een beetje ontregelen maar de kans dat er dadelijk andere landne los gaan om dat ze en grens over zijn gegaan.
Dat willen ze echt niet in Iran
Ayatollahs willen aan de eigen bevolking laten zien dat ze niet bang zijn voor Isral. Deze hele aanval zal in het Iraanse nieuws wel als een enorm succes verkondigd worden neem ik aan.quote:Op zondag 14 april 2024 02:08 schreef RAVW het volgende:
Dat zou het beste zijn, maar ik vrees dat die fase al lang voorbij is...quote:Op zondag 14 april 2024 02:16 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Toch moet je naar het grotere plaatje kijken, uiteindelijk zal je toch een keer moeten gaan praten met elkaar.
Dit punt blijft politiek en zelfs op dit forum soms wel erg lastig.quote:Op zondag 14 april 2024 02:16 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Toch moet je naar het grotere plaatje kijken, uiteindelijk zal je toch een keer moeten gaan praten met elkaar.
Een beetje Iranir volgt de buitenlandse media ook wel en die weet ook dat het niet klopt.quote:Op zondag 14 april 2024 02:19 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Ayatollahs willen aan de eigen bevolking laten zien dat ze niet bang zijn voor Isral. Deze hele aanval zal in het Iraanse nieuws wel als een enorm succes verkondigd worden neem ik aan.
Ja, hallo: maar nu kan ik niet ongestoord mijn bitterballen uit de frituur gaan halen natuurlijk..quote:
Zal altijd een prijskaartje aan zaken hangen.quote:Op zondag 14 april 2024 02:21 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Een beetje Iranir volgt de buitenlandse media ook wel en die weet ook dat het niet klopt.
Stel dat Nederland dergelijke aanval uitvoert en Nederland verkondigd het als een succes maar in de Belgische media of Amerikaanse lees je dat het eerder teleurstellend was. Wat ga je dan denken?
Hier denk ik serieus dat je de plank even iets misslaat. Een beetje Iranir is Perzisch en die willen niks liever dan de Ayatollah zien verdwijnen. Ze doen de walk, doen de talk in Iran nu. Maar geef ze een beetje houvast en support en ze pakken het land weer, zoals het was. Vrij en ook rijk. Een beetje Iranir bestaat gewoon niet. Het zijn Perzen, een trots volk onderdrukt door....quote:Op zondag 14 april 2024 02:21 schreef einzeinz het volgende:
Een beetje Iranir volgt de buitenlandse media ook wel en die weet ook dat het niet klopt.
Hang daar 500gr. uranium aan en je maakt meer slachtoffers. Maar ja, Iran speelt het soft!quote:Op zondag 14 april 2024 02:29 schreef ACT-F het volgende:
An Iranian missile has crashed in the village of Koraki Gowra in Erbil
[ x ]
Zo zonde, paar jaar geleden eens met een aantal Iraanse studenten gesproken in Istanbul. Achter gesloten deuren (of in Istanbul) uiten ze kritiek op het regime, anders lopen ze (gedwongen) in de maat. En dat zijn niet mijn woorden, maar die van hen.quote:Op zondag 14 april 2024 02:27 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Hier denk ik serieus dat je de plank even iets misslaat. Een beetje Iranir is Perzisch en die willen niks liever dan de Ayatollah zien verdwijnen. Ze doen de walk, doen de talk in Iran nu. Maar geef ze een beetje houvast en support en ze pakken het land weer, zoals het was. Vrij en ook rijk. Een beetje Iranir bestaat gewoon niet. Het zijn Perzen, een trots volk onderdrukt door....
Nou ja, het enige wat ze wel goed gedaan hebben is niet in te gaan op het verzoek van de CIA om een atoombom op Noord Vietnam te gooien in ruil voor atoombommen.. Dus dat hebben de Fransen prima gedaan. Andere oorlog, maar triest genoeg werken landen wel op een manier als dit samen.quote:Op zondag 14 april 2024 02:28 schreef einzeinz het volgende:
En de Fransen gingen ter plaatse hulp bieden. Ze komen toch wel iets te laat hoor!
Maar ja dat is ook typerend voor Fransozen... Als ze ergens herrie kunnen schoppen dan maakt het niet uit waar het is, ze zijn er altijd!
Hele dikke Hasbara-vliegen.quote:Op zondag 14 april 2024 02:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Isralische gevechtsvliegen hebben meer dan tien kruisraketten buiten de landsgrenzen onderschept
NOS
Damn, Israel heeft getrainde vliegen. Zouden dat van die dikke bromvliegen zijn?
Ik ben in Iran geweest, en via de mensen daar ook mensen hier uit Iran leren kennen. Die Perzirs zijn zo'n fantastisch lieve en gastvrije mensen. Daar zit geen kwaad in, die willen gewoon weer leven zoals ze ooit leefden.quote:Op zondag 14 april 2024 02:34 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Zo zonde, paar jaar geleden eens met een aantal Iraanse studenten gesproken in Istanbul. Achter gesloten deuren (of in Istanbul) uiten ze kritiek op het regime, anders lopen ze (gedwongen) in de maat. En dat zijn niet mijn woorden, maar die van hen.
Militair goed getraind. De vraag is maar stel dat wij het over ons heen kregen. Zou Nederland zo sterk kunnen verdedigen?quote:Op zondag 14 april 2024 02:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Isralische gevechtsvliegen hebben meer dan tien kruisraketten buiten de landsgrenzen onderschept
NOS
Damn, Israel heeft getrainde vliegen. Zouden dat van die dikke bromvliegen zijn?
Hier, voor dikke vliegenquote:Op zondag 14 april 2024 02:38 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Hele dikke Hasbara-vliegen.Handig h?!
Per definitie niet: er is geen opkomstplicht meer en de mentaliteit is anders als het gaat over leger, dienst en uiteindelijk dus samenleven. Overigens is het leger ongelooflijk divers hierdoor: de vraag is natuurlijk of Nederland of die opkomstplicht zal inzetten tijdens oorlog (?) maar dat mist evenwel de oorlogservaring.quote:Op zondag 14 april 2024 02:39 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Militair goed getraind. De vraag is maar stel dat wij het over ons heen kregen. Zou Nederland zo sterk kunnen verdedigen?
Nederland an sich kan wel dienstplichtigen oproepen, maar wat sp3c al eerder ergens zei. We missen het materiaal en de trainers dus gaat de komende jaren niet gebeuren.quote:Op zondag 14 april 2024 02:41 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Per definitie niet: er is geen opkomstplicht meer en de mentaliteit is anders als het gaat over leger, dienst en uiteindelijk dus samenleven. Overigens is het leger ongelooflijk divers hierdoor: de vraag is natuurlijk of Nederland of die opkomstplicht zal inzetten tijdens oorlog (?) maar dat mist evenwel de oorlogservaring.
Desalniettemin, meeste beroeps die ik ontmoet heb zijn zeer integer en direct, goed getraind en welwillendheid is hoog. Dat is gelijk.
@sp3c en ik zijn het dan ook qua defensie Nederland ook helemaal eens.quote:Op zondag 14 april 2024 02:44 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Nederland an sich kan wel dienstplichtigen oproepen, maar wat sp3c al eerder ergens zei. We missen het materiaal en de trainers dus gaat de komende jaren niet gebeuren.
Gewetensvraag, stel jij krijgt een brief dat je opgeroepen gaat worden om te vechten in de naam van de koning. Zou jij gaan?quote:Op zondag 14 april 2024 02:41 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Per definitie niet: er is geen opkomstplicht meer en de mentaliteit is anders als het gaat over leger, dienst en uiteindelijk dus samenleven. Overigens is het leger ongelooflijk divers hierdoor: de vraag is natuurlijk of Nederland of die opkomstplicht zal inzetten tijdens oorlog (?) maar dat mist evenwel de oorlogservaring.
Desalniettemin, meeste beroeps die ik ontmoet heb zijn zeer integer en direct, goed getraind en welwillendheid is hoog. Dat is gelijk.
Niet voor deze koning, nee. Wel voor Vaderland.quote:Op zondag 14 april 2024 02:47 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Gewetensvraag, stel jij krijgt een brief dat je opgeroepen gaat worden om te vechten in de naam van de koning. Zou jij gaan?
Als er maar genoeg stront aan de knikker hangt ga je gewoon met een dagcursus die kant opquote:Op zondag 14 april 2024 02:44 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Nederland an sich kan wel dienstplichtigen oproepen, maar wat sp3c al eerder ergens zei. We missen het materiaal en de trainers dus gaat de komende jaren niet gebeuren.
Dan ben je dapperder dan ik, ik zou vechten om mijn geliefden mee te nemen en ver weg te gaan van al het geweld. Maar ik ben dan ook wel redelijk een pacifistquote:Op zondag 14 april 2024 02:47 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Niet voor deze koning, nee. Wel voor Vaderland.
Alleen op het Europese continent exclusief Istanbul.quote:Op zondag 14 april 2024 02:47 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Gewetensvraag, stel jij krijgt een brief dat je opgeroepen gaat worden om te vechten in de naam van de koning. Zou jij gaan?
Ik begrijp je volkomen. Maar dat stadium ben ik voor mijn gevoel al een beetje "voorbij". Lang verhaal kort: ik zal weten dat, als het nodig is, ik ook voor hen (geliefden) en hun toekomst vecht. Ik zal alleen niet blindelings orders volgen en mens blijven - hoe lastig dan ook. Maar ik zal er zijn: toen en nu - ook later.quote:Op zondag 14 april 2024 02:50 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Dan ben je dapperder dan ik, ik zou vechten om mijn geliefden mee te nemen en ver weg te gaan van al het geweld. Maar ik ben dan ook wel redelijk een pacifistNiet helemaal pacifistisch, maar van mijn dierbaren blijft men af.
Beetje Eurofiel dus? Dus wanneer Rusland en bondgenoten aan de grens staan wil jij gaan vechten?quote:Op zondag 14 april 2024 02:50 schreef Wotte het volgende:
[..]
Alleen op het Europese continent exclusief Istanbul.
Dit vind ik wel mooi, maar waarom ben je dat stadium al voorbij dan? Ik kijk juist uit naar een vredelievend leven.quote:Op zondag 14 april 2024 02:52 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Ik begrijp je volkomen. Maar dat stadium ben ik voor mijn gevoel al een beetje "voorbij". Lang verhaal kort: ik zal weten dat, als het nodig is, ik ook voor hen (geliefden) en hun toekomst vecht. Ik zal alleen niet blindelings orders volgen en mens blijven - hoe lastig dan ook. Maar ik zal er zijn: toen en nu - ook later.
Arghh, maar die verdomde recoil springs..quote:Op zondag 14 april 2024 02:51 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Ik kan nog steeds blindelings een uzi in en uit elkaar halen denk ik. (was ook niet zo moeilijk, weinig onderdelen)
Omdat ik teveel oorlog in de wereld heb gezien om te weten dat "kwaad" en "goed" heel dicht bij elkaar liggen en dat onafhankelijkheid soms lastig is.quote:Op zondag 14 april 2024 02:54 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Dit vind ik wel mooi, maar waarom ben je dat stadium al voorbij dan? Ik kijk juist uit naar een vredelievend leven.
Ik wil niet sterven voor een voor mij nietszeggende regio. Ik wil wel sterven voor mijn thuis.quote:Op zondag 14 april 2024 02:52 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Beetje Eurofiel dus? Dus wanneer Rusland en bondgenoten aan de grens staan wil jij gaan vechten?
Als er hier stront aan de knikker komt is het ten eerste de vraag of je wel weg komt. Maar de tweede vraag is natuurlijk of andere landen dan ook op Europese vluchtelingen zitten te wachten. Anti-migratie of anti-asielzoekers is niet iets wat alleen in Nederland speelt.quote:Op zondag 14 april 2024 02:50 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Dan ben je dapperder dan ik, ik zou vechten om mijn geliefden mee te nemen en ver weg te gaan van al het geweld. Maar ik ben dan ook wel redelijk een pacifistNiet helemaal pacifistisch, maar van mijn dierbaren blijft men af.
Dank je voor deze uitleg, ik kan het heel goed begrijpen. En misschien als het zo ver komt zal ik er ook anders in staan. Wapens en shit, ik ken ze wel. ben juist van trainen met vuurwapens overgestapt naar de kruisboog, verschillende ervan en ook degene bruikbaar voor close combat met 7 schots magazijn erop. Dat voelt voor mij natuurlijker dan vuurwapens.quote:Op zondag 14 april 2024 02:58 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Omdat ik teveel oorlog in de wereld heb gezien om te weten dat "kwaad" en "goed" heel dicht bij elkaar liggen en dat onafhankelijkheid soms lastig is.
Elke oorlog heeft zijn eigen kenmerken, daarin kun je als echt mens aanpassen en daarin zit dan je menselijkheid. Maar puntje bij paaltje: als het oorlog is, dan is er 'verlies'.
Wat maakt dingen wenselijk, wat maakt dingen acceptabel? Dat zijn dingen die je hypothetisch vr een oorlog 'oh nog zo getraind en bedacht hebt' todat zij ineens aan de deur staat.
Er blijft wel altijd iets van geld he?quote:Op zondag 14 april 2024 03:01 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Als er hier stront aan de knikker komt is het ten eerste de vraag of je wel weg komt. Maar de tweede vraag is natuurlijk of andere landen dan ook op Europese vluchtelingen zitten te wachten. Anti-migratie of anti-asielzoekers is niet iets wat alleen in Nederland speelt.
Ik kan ook jouw uitleg enorm waarderen. Ik sta er voornamelijk zo in omdat ik als "neutraal persoon" werd verwacht, maar zo werkt dat in oorlog natuurlijk niet. Je wordt gevormd en gekneed tot een persoon, zeker als je jong bent. Zo heb jij een keuze gemaakt voor minder invasief en ik kan de handboog(sport) enorm waarderen!quote:Op zondag 14 april 2024 03:05 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Dank je voor deze uitleg, ik kan het heel goed begrijpen. En misschien als het zo ver komt zal ik er ook anders in staan. Wapens en shit, ik ken ze wel. ben juist van trainen met vuurwapens overgestapt naar de kruisboog, verschillende ervan en ook degene bruikbaar voor close combat met 7 schots magazijn erop. Dat voelt voor mij natuurlijker dan vuurwapens.
Tuurlijk win je daar geen oorlog mee, dat is ook niet mijn doel. En jij hebt denk ik meer oorlog meegemaakt dan ik ooit zal hebben. Maar ik blijf me pacifistisch opstellen en hopen voor het besteMaar als het moet, dan moet het.
Hoe bedoel je? Want geld is leuk maar Isral komt je nu ook niet uit of in bijvoorbeeld omdat het luchtruim gesloten is en verschillende grenzen. De avond voor de aanval van Rusland op Oekrane heeft Oekrane ook zijn luchtruim gesloten. Als je een Oekraense paspoort hebt en man bent kom je ook niet zomaar het land uit bij de normale grensovergangen enzovoort. Als je van te voren toch weet weg te komen dan moet je ook maar geaccepteerd worden in dat land waar je bent. Want als je door je geld heen bent zal je toch iets van werk moeten vinden en dat is ook een stuk lastiger als je illegaal bent.quote:Op zondag 14 april 2024 03:07 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Er blijft wel altijd iets van geld he?
Denk dat een extreme situatie waar iemand zich in bevind diegene meer vormt dan iemand die hier lekker de lunch bij McDonalds haalt om de hoek even simpel gezegd.quote:Op zondag 14 april 2024 03:10 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Ik kan ook jouw uitleg enorm waarderen. Ik sta er voornamelijk zo in omdat ik als "neutraal persoon" werd verwacht, maar zo werkt dat in oorlog natuurlijk niet. Je wordt gevormd en gekneed tot een persoon, zeker als je jong bent. Zo heb jij een keuze gemaakt voor minder invasief en ik kan de handboog(sport) enorm waarderen!
Hopelijk komt Nederland niet (snel) meer tot een punt dat het nodig is je boog te gebruiken.Want dt, hoop ik met je mee!
Maat, serieus? De Spaanse Riviera's en ook Thailand en waar dan ook worden overspoeld door russen met geld.quote:Op zondag 14 april 2024 03:14 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Want geld is leuk maar Isral komt je nu ook niet uit of in bijvoorbeeld omdat het luchtruim gesloten is en verschillende grenzen. De avond voor de aanval van Rusland op Oekrane heeft Oekrane ook zijn luchtruim gesloten. Als je een Oekraense paspoort hebt en man bent kom je ook niet zomaar het land uit bij de normale grensovergangen enzovoort. Als je van te voren toch weet weg te komen dan moet je ook maar geaccepteerd worden in dat land waar je bent. Want als je door je geld heen bent zal je toch iets van werk moeten vinden en dat is ook een stuk lastiger als je illegaal bent.
Rusland heeft zijn grenzen ook niet gesloten dus daar kan je gewoon in en uit reizen. De Russen met geld is ook maar een heel klein percentage. De gewone Iwan met de pet zal toch echt gewoon een baan moeten zoeken want die kan in Spanje echt niet met spaargeld rond komen. Als ze al bij hun geld kunnen komen aangezien Russische banken geblokkeerd zijn in de EU.quote:Op zondag 14 april 2024 03:17 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Maat, serieus? De Spaanse Riviera's en ook Thailand en waar dan ook worden overspoeld door russen met geld.
Die gewone Iwan zoals jij het noemt gaat lekker voor 400 euro retour 8 dagen hotel inclusief naar Thailandquote:Op zondag 14 april 2024 03:26 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Rusland heeft zijn grenzen ook niet gesloten dus daar kan je gewoon in en uit reizen. De Russen met geld is ook maar een heel klein percentage. De gewone Iwan met de pet zal toch echt gewoon een baan moeten zoeken want die kan in Spanje echt niet met spaargeld rond komen. Als ze al bij hun geld kunnen komen aangezien Russische banken geblokkeerd zijn in de EU.
En na 8 dagen gaat hij weer terug naar Rusland. Dat noemen we geen vluchteling maar een vakantieganger...quote:Op zondag 14 april 2024 03:29 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Die gewone Iwan zoals jij het noemt gaat lekker voor 400 euro retour 8 dagen hotel inclusief naar Thailand
Dus je punt is? Ze kunnen nog prima op vakantie hoor. En velen gaan ook niet terug en dat is wel een dingetje voor immigration daar.quote:Op zondag 14 april 2024 03:31 schreef ipa84 het volgende:
[..]
En na 8 dagen gaat hij weer terug naar Rusland. Dat noemen we geen vluchteling maar een vakantieganger...
Wat ik al zei Rusland heeft zijn grenzen niet gesloten. Jij had het er over als er hier stront aan de knikker is ga ik wel naar een ander land. Als de grenzen dan gesloten zijn kom jij niet weg. Plus wat ik al zei als je wel weg komt dan moet je maar hopen dat andere landen je accepteren.quote:Op zondag 14 april 2024 03:33 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Dus je punt is? Ze kunnen nog prima op vakantie hoor. En velen gaan ook niet terug en dat is wel een dingetje voor immigration daar.
Ja maar zie je het dan niet compleet anders? Voor UA vluchtelingen is toch alles open? Dat zal bij een eventuele invasie van Europapapapa (kutnummer) niet anders zijn in veel andere landen. Jij ziet het wel heel erg donker in. Daarbij denk ik niet dat zoiets aan de orde zal komen.quote:Op zondag 14 april 2024 03:38 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Wat ik al zei Rusland heeft zijn grenzen niet gesloten. Jij had het er over als er hier stront aan de knikker is ga ik wel naar een ander land. Als de grenzen dan gesloten zijn kom jij niet weg. Plus wat ik al zei als je wel weg komt dan moet je maar hopen dat andere landen je accepteren.
Begint oud te worden, die prietpraatjes van Trump. Iran ging toch Amerikaanse doelwitten in Irak met raketten aanvallen toen Trump aan de macht was? Ook toen waren de aanvallen symbolisch van aard net als de aanvallen op Isral, het doel was niet om grote aantallen te doden.quote:Op zondag 14 april 2024 03:30 schreef Aether het volgende:
Trump says Iran strike wouldn’t have happened if he was president: ‘You know that, they know that, everybody knows that’
https://www.timesofisrael(...)verybody-knows-that/
Vluchtelingen uit Oekrane hebben hier een tijdelijke status. Dacht iets van 3 of 4 jaar ofzo. Dus kan in de toekomst veranderen. Maar dat is Europese geregeld. Maar 1 of 2 dagen in de oorlog heeft Oekrane zijn grens gesloten voor alle mannen die ouder zijn de 17 of 18. Dus als jij een Oekraense man bent die na 4 dagen Oekrane wilt ontvluchten kan die dat niet doen op een legale manier maar moet op een illegale manier het land verlaten. Ik zie het zelf ook niet gebeuren dat Rusland bijvoorbeeld de EU en de NAVO gaat aanvallen. Maar mocht het toch gebeuren dan zitten we als continent allemaal in het zelfde schuitje zeg maar. Wil je dan een eventuele dienstplicht ontlopen zal je toch echt het continent moeten verlaten en dan is het maar de vraag of dat nog kan. Plus zitten andere landen buiten Europa op Europese vluchtelingen te wachten. Dat ik het zwart in zie komt omdat ik het al vaker gezien heb in het Oekrane topic dat mensen dit zeggen. Als je er dan wat langer over na gaat denken kom je er gewoon snel achter dat het gewoon lastig is. Want als er oorlog is kunnen een hele berg wetten worden geactiveerd die behoorlijk tegen vrijheden ingaan.quote:Op zondag 14 april 2024 03:43 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ja maar zie je het dan niet compleet anders? Voor UA vluchtelingen is toch alles open? Dat zal bij een eventuele invasie van Europapapapa (kutnummer) niet anders zijn in veel andere landen. Jij ziet het wel heel erg donker in. Daarbij denk ik niet dat zoiets aan de orde zal komen.
quote:Op zondag 14 april 2024 03:41 schreef Triggershott het volgende:
Iran intentionally wasted the factor of surprise!
It seems that the Iranian authority is not about to have a serious confrontation with Israel, and does not even want that, as much as it is trying to preserve face, as much as possible, in the face of the shameless Israeli harassment and provocations that have been repeated dozens of times against its forces and militias - with the aim of dragging it into an actual confrontation.
This is something that the Iranian authorities definitely do not want.
Because it does not want to get seriously involved in a confrontation or direct military clash with Israel, perhaps for this reason the Iranian authorities leaked and even announced the news of sending its drones and some of its missiles to Israel’s airspace as well, as a retaliatory – formal – response to the bombing of its consulate in Damascus and the killing of important Iranian military leaders. .
One does not need a lot of intelligence to know that announcing or leaking news of the attack by the Iranian regime on Israel with drones, the clear purpose of which is for Israel to prepare and take precautions by taking a number of defensive, security, military and technical preventive measures to confront the drones and missiles in the air and catch them. Before it reaches its specified goals, the Israeli losses will be as minimal as possible!
This means, in the military concept known since ancient times - and before anything else - the loss or destruction of the factor of surprise in battle, which has an effective and decisive role in inflicting heavy losses on the enemy in lives and equipment, and perhaps also defeating him in other appropriate or appropriate circumstances.
Naturally, we and others know very well that the Iranian regime certainly does not want a direct, fierce military confrontation with Israel or the liberation of Jerusalem, as much as it wants to mobilize its followers and militias subject to its directives and orders to carry out some harassment and provocations here and there against American or Israeli headquarters and bases, but without causing major loss of life.
All of this is to ensure its influential role in the region.
That's all there is to it...
Bibi kan weer uit zijn bunker komen ...quote:Conducted on the strength of Article 51 of the UN Charter pertaining to legitimate defense, Iran's military action was in response to the Zionist regime's aggression against our diplomatic premises in Damascus. The matter can be deemed concluded. However, should the Israeli regime make another mistake, Iran's response will be considerably more severe. It is a conflict between Iran and the rogue Israeli regime, from which the U.S. MUST STAY AWAY!
Toetsenbord strijder hiero, die Trump die kan wel wat vanuit zijn kelder!quote:Op zondag 14 april 2024 03:30 schreef Aether het volgende:
Trump says Iran strike wouldn’t have happened if he was president: ‘You know that, they know that, everybody knows that’
https://www.timesofisrael(...)verybody-knows-that/
De vraag is idd of Bibimans zich op een of andere manier moet bewijzen voor de hardliners in de politiek (die ook nog hardere actie in Gaza willen). Als zijn positie daarvan af hangt...quote:Op zondag 14 april 2024 04:04 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
[ x ]
[..]
Bibi kan weer uit zijn bunker komen ...
quote:Op zondag 14 april 2024 02:50 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Dan ben je dapperder dan ik, ik zou vechten om mijn geliefden mee te nemen en ver weg te gaan van al het geweld. Maar ik ben dan ook wel redelijk een pacifistlafaardNiet helemaal pacifistisch, maar van mijn dierbaren blijft men af.
Ik neem aan dat Biden hem nu wel duidelijk heeft gemaakt het hierbij te laten.quote:Op zondag 14 april 2024 04:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
De vraag is idd of Bibimans zich op een of andere manier moet bewijzen voor de hardliners in de politiek (die ook nog hardere actie in Gaza willen). Als zijn positie daarvan af hangt...
Verder zijn 200 drones en raketten voor 1 gewond kind natuurlijk lachwekkend.
Saved face?quote:Op zondag 14 april 2024 04:04 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
[ x ]
[..]
Bibi kan weer uit zijn bunker komen ...
Wat is er genant aanquote:Op zondag 14 april 2024 04:58 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Saved face?
Ik vind het maar een genant optreden, lijkt wel een south park aflevering.
De dagenlange grootspraak dat ze Israel van de map gaan vegen, dat ze Israel snoeihard aan gaan pakken, dat Jeruzalem bevrijd gaat worden, tientallen filmpjes maken en interviews geven en dan met zo'n sneue aanval komen waar alleen 1 kind per ongeluk gewond van raakt.quote:
Heb je daar wat voorbeelden van?quote:Op zondag 14 april 2024 05:23 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
De dagenlange grootspraak dat ze Israel van de map gaan vegen, dat ze Israel snoeihard aan gaan pakken, dat Jeruzalem bevrijd gaat worden, tientallen filmpjes maken en interviews geven en dan met zo'n sneue aanval komen waar alleen 1 kind per ongeluk gewond van raakt.
Dat is wel chanant, ja.
Mwah dat is weliswaar grootspraak (zoals gebruikelijk) maar nergens beloven ze Israel van de kaart te vegen.quote:
Ja, dat jij Islamitische regimes en terrorisme steunt weten we wel.quote:Op zondag 14 april 2024 05:44 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Mwah dat is weliswaar grootspraak (zoals gebruikelijk) maar nergens beloven ze Israel van de kaart te vegen.
Je moet wel bedenken dat dit de eerste keer is dat Iran daadwerkelijk Israel heeft aangevallen. Dat iedereen urenlang (met 200 drones en missiles onderweg) in spanning gewacht heeft wat dat zou aanrichten en of Iran verder nog iets zou gaan doen. Dat ze een uitweg voor Israel openlaten hierna is alleen maar toe te juichen en toont beheersing.
Het optreden van Netanyahu vind ik persoonlijk een stuk genanter en we moeten maar afwachten of hij zich kan beheersen.
Dat jij een levendige fantasie hebt lijkt me waarschijnlijker.quote:Op zondag 14 april 2024 05:49 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ja, dat jij Islamitische regimes en terrorisme steunt weten we wel.
Tja, het uitgesproken anti-Isral sentiment druipt van veel tweets die je deelt. Dit is te merken als het gaat over de oorlog met de Palestijnen en nu hier weer. Dan moet je natuurlijk vervolgens niet gek staan te kijken dat sommige users zulke conclusies zullen trekken.quote:Op zondag 14 april 2024 05:50 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dat jij een levendige fantasie hebt lijkt me waarschijnlijker.
Samenvatting, heb een paar woorden verwijderd.quote:Op zondag 14 april 2024 05:44 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Mwah
dat Iran daadwerkelijk Israel heeft aangevallen is alleen maar toe te juichen en toont beheersing.
Netanyahu vind ik persoonlijk een stuk genanter
I know. Daar heb jij ook regelmatig last van maar dat is niet mijn probleem.quote:Op zondag 14 april 2024 06:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, het uitgesproken anti-Isral sentiment druipt van veel tweets die je deelt. Dit is te merken als het gaat over de oorlog met de Palestijnen en nu hier weer. Dan moet je natuurlijk vervolgens niet gek staan te kijken dat sommige users zulke conclusies zullen trekken.
Dat zou opmerkelijk zijn, want Iran valt Isral zelf al decennialang aan via hun proxies.quote:Op zondag 14 april 2024 07:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Lijkt zo op het eerste gezicht op de-escalatie nu
Iran zegt in feite: alleen meer aanvallen als israel aanvalt
Israel zegt nu dat ze alleen terugslaan als een consulaat wordt geraakt.
Ja maar aanvallen via proxy's, hacken, infiltratie, etc is eigenlijk het 'normaal' Israel elimineert ook regelmatig wetenschappers in Iran bijvoorbeeld.quote:Op zondag 14 april 2024 07:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zou opmerkelijk zijn, want Iran valt Isral zelf al decennialang aan via hun proxies.
Klopt, maar dat is met de bedoeling om het nucleaire programma van Iran te verstoren. Iran wil namelijk Isral vernietigen, daar zijn ze ook open over. Vice-versa is dat streven er niet.quote:Op zondag 14 april 2024 07:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja maar aanvallen via proxy's, hacken, infiltratie, etc is eigenlijk het 'normaal' Israel elimineert ook regelmatig wetenschappers in Iran bijvoorbeeld.
Gaat erom of het uitloopt in daadwerkelijk oorlog. Daar lijkt het gelukkig voor alsnog niet op.
Tja er is wel een meisje zwaargewond geraakt. Kan dus zijn dat Isral een bom op een woonwijk gooit ergens ter vergelding.quote:Op zondag 14 april 2024 07:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja maar aanvallen via proxy's, hacken, infiltratie, etc is eigenlijk het 'normaal' Israel elimineert ook regelmatig wetenschappers in Iran bijvoorbeeld.
Gaat erom of het uitloopt in daadwerkelijk oorlog. Daar lijkt het gelukkig voor alsnog niet op.
Als je vraagt ''Zou je voor je land vechten?" antwoord 20% van de jeugd met ''welk land?''quote:Op zondag 14 april 2024 02:41 schreef HannahVrede het volgende:
quote:Op zondag 14 april 2024 08:12 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Denk dat Isral erover begint te zweten en de retoriek wat afzwakt.
Het nieuws doet nu heel erg alsof het meeste werd tegengehouden en down playen wat er wel doorheen kwam.
Maar de beelden die ik heb gezien waren er toch wel een aantal die met hoge precisie steeds hetzelfde doel wisten te raken, waarvan ik aanneem dat dit de militaire basis is in het zuiden waarover werd gesproken.
Maw Iran weet met een paar honderd de boel wel te raken, niet zo’n klein beetje ook.
Amerika roept inmiddels dat bij een aanval op Iran, Amerika daar niet aan mee zal doen.
Snap ook niet wie hier nou nog pro Isral over kan zijn, ja ik snap de wens voor vergelding van 7 oktober, maar je valt een consulaat aan en legt het zelfs geheel plat..
Er zijn grenzen weet je.
Dan roep je vrolijk nu opeens “maar hey val ons of onze consulaat niet aan” ja dag.
Ook Iran, ongeacht het achterlijke regime, heeft het recht zich te verdedigen.
An eye for an eye, makes the world blind enzo he.
Het zou er in n klap 2 doen verdwijnen inderdaad.quote:Op zondag 14 april 2024 08:14 schreef Jahr00n het volgende:
Nou hopen dat Israel ongenadig hard terugslaat. Ben wel klaar met al die schurkenstaten daar.
quote:China ‘expresses deep concern’ over ‘current escalation’ between Iran, Israel
https://www.timesofisrael(...)between-iran-israel/
Beijing expresses “deep concern” over Iran’s missile and drone attack on Israel, a Chinese foreign ministry spokesman says.
“China expresses deep concern over the current escalation and calls on relevant parties to exercise calm and restraint to prevent further escalations,” the unnamed spokesman says.
“China calls on the international community, especially countries with influence, to play a constructive role for the peace and stability of the region,” the foreign ministry spokesman says.
Isralische journalister 'concludeert' in de eerste alinea iets wat China niet heeft gezegd. Blijkt uit alinea 2.quote:
Dat jij terroristisch zionistisch krapuul steunt weten we ook.quote:Op zondag 14 april 2024 05:49 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ja, dat jij Islamitische regimes en terrorisme steunt weten we wel.
The Longest Day.quote:Op zondag 14 april 2024 07:03 schreef Cuendillar het volgende:
Dat was dus de grote Iraanse aanval.
"Richtung Heimat, Bergsdorff! Das war der grosse Augenblick der Deutsche Luftwaffe."
Staan er al files bij onze tankstations?quote:Op zondag 14 april 2024 08:31 schreef Chadi het volgende:
Maar de hamvraag is nu of de benzineprijs omhoog gaat of dat de pompen eerst de goedkope benzine verkopen tegen oude prijs.
Ik zou nog even wachten met juichen tot zeker is dat Netanyahu niet gaat vergelden.quote:Op zondag 14 april 2024 08:34 schreef HSG het volgende:
Een paar raketten hebben een luchtmachtbasis geraakt met lichte schade en de rest is uit de lucht gehaa.d
Isral!!![]()
![]()
![]()
Ik heb het over de Iron Dome.quote:Op zondag 14 april 2024 08:36 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik zou nog even wachten met juichen tot zeker is dat Netanyahu niet gaat vergelden.
Op Ali verkopen ze geen plutonium.quote:Op zondag 14 april 2024 08:27 schreef Confetti het volgende:
Mooi weer om te zien dat die Iranir blijkbaar heel goed weten in wat voor inferieure situatie ze zitten met hun rakketjes en legertje. Ze zijn doodsbang voor het Westen.
Onbegrijpelijk dat we ze niet van de kaart vegen nu voordat ze nucleair gaan.
Ja, daar ben ik ook bang voor. Netenyahu lijkt graag te willen escaleren. Zolang hij premier is, gaat hij niet de gevangenis in.quote:Op zondag 14 april 2024 08:36 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik zou nog even wachten met juichen tot zeker is dat Netanyahu niet gaat vergelden.
Ik ren er even heen met een jerrycan.quote:Op zondag 14 april 2024 08:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Staan er al files bij onze tankstations?
Ik sta behoorlijk tegenover jou in deze klote-situatie qua denkbeelden.quote:Op zondag 14 april 2024 08:31 schreef Chadi het volgende:
Maar de hamvraag is nu of de benzineprijs omhoog gaat of dat de pompen eerst de goedkope benzine verkopen tegen oude prijs.
Dat klopt. Ik sta voor gelijkheid van iedereen en een waardig leven voor iedereen, waar humaniteit en mensenrechten voorop staan. Jij staat voor het een goed leven voor zionisten ten koste van alles en iedereen, waar mensenrechten en humaniteit alleen gelden voor deze selecte groep.quote:Op zondag 14 april 2024 08:39 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik sta behoorlijk tegenover jou in deze klote-situatie qua denkbeelden.
Maar never nooit heb ik gejankt over hoge gas of olieprijzen.
Daar hebben we de huilerds voor. Want miemiemie ik moet extra geld betalen aan de pomp, ik kan mijn gasrekening niet meer betalen mieniemie.
Iran heeft een luchtmachtbasis geraakt met minimale schade.quote:Op zondag 14 april 2024 08:41 schreef opgebaarde het volgende:
Je zou nu toch denken israel Iran 1-1
waarbij iran niks geraakt heeft en Isral paar belangrijke piefen heeft uitgeschakeld. Iedereen blij?
Helaas werkt 't zo niet
En een meisje zwaar gewond (indirect door een raket/drone). Het zal wel leiden tot een zware reactiequote:Op zondag 14 april 2024 08:46 schreef HSG het volgende:
[..]
Iran heeft een luchtmachtbasis geraakt met minimale schade.
Als ie slim is niet. De VS helpt niet met een reactie in elk geval.quote:Op zondag 14 april 2024 08:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En een meisje zwaar gewond (indirect door een raket/drone). Het zal wel leiden tot een zware reactie
Ik denk dat ze geraakt door het puin dat uit de lucht kwam vallen. Het sneu voor haar en hoop dat ze er bovenop komt.quote:Op zondag 14 april 2024 08:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En een meisje zwaar gewond (indirect door een raket/drone). Het zal wel leiden tot een zware reactie
want een paar honderd drones en raketten afschieten is natuurlijk een normale, proportionele reactie op wat er gebeurt is en totaal geen escalatie. Als Iron dome een off-day had, waren er mogelijk 100en slachtoffers gevallen. Keur ik de aanval van israel op het consulaat af? Ja. Dat was zeker geen handige zet. proportionaliteit is iets dat hier ook speelt, als je de oorlog tegen hamas afkeurt wegens niet proportioneel, dan dien je deze ook af te keurenquote:Op zondag 14 april 2024 08:46 schreef vosss het volgende:
Hopelijk laat Isral het hierbij. Er zijn geen doden. Er is amper schade. Als Isral reageert is het wederom Isral die aan het escaleren is.
Uh? Ik weet niet precies wat er afgevuurd is? Duizenden drones en raketten toch? Ik vraag me af wat de buurlanden Jordani en Irak daarvan vinden, die dingen gaan ook boven hun luchtruim.quote:Op zondag 14 april 2024 08:46 schreef vosss het volgende:
Hopelijk laat Isral het hierbij. Er zijn geen doden. Er is amper schade. Als Isral reageert is het wederom Isral die aan het escaleren is.
Hopelijk vandaag nog. Pleur alles van die ayatollah's maar plat.quote:Op zondag 14 april 2024 08:36 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Is er nog geen silkroad Ali waar vreemde staten van andere vreemde staten zulke dingen wel verhandelen?quote:
quote:Op zondag 14 april 2024 08:46 schreef vosss het volgende:
Ahum?quote:Op zondag 14 april 2024 08:51 schreef Bensel het volgende:
[..]
want een paar honderd drones en raketten afschieten is natuurlijk een normale, proportionele reactie op wat er gebeurt is en totaal geen escalatie. Als Iron dome een off-day had, waren er mogelijk 100en slachtoffers gevallen. Keur ik de aanval van israel op het consulaat af? Ja. Dat was zeker geen handige zet. proportionaliteit is iets dat hier ook speelt, als je de oorlog tegen hamas afkeurt wegens niet proportioneel, dan dien je deze ook af te keuren
Je hud wel van hyperbolen, zo te zien, met je heel gaza uitmoorden. Dat gebeurt inet, dat weet je. Er wonen nu meer mensen in gaza dan voor 7 oktober. Israel had het hele gebied in een week plat kunnen gooien, als ze dat daadwerkelijk hadden willen doen. Iran heeft overigens in heel het middenoosten procy's zitten die ze aansturen, zoals de houthi's, die ook in buurlanden aanslagen plegen.quote:Op zondag 14 april 2024 09:04 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ahum?
Want de hele bevolking van Gaza uitmoorden is proportioneel? Waaronder ziekenhuizen, hele wijken/dorpen en steden, hulpkonvooien, voedselpunten.
Ook buurlanden aanvallen, waaronder een ambassade?
Hou toch eens op man met je ''proportioneel''
Maakt dat ergens goed wat Israel doet en hoe het Westen reageert?quote:Op zondag 14 april 2024 09:07 schreef Bensel het volgende:
[..]
Je hud wel van hyperbolen, zo te zien, met je heel gaza uitmoorden. Dat gebeurt inet, dat weet je.
De hele bevolking? Een sterke minderheid eerder, de meesten moeten niets van het regime hebben daar.quote:Op zondag 14 april 2024 09:16 schreef Toby56 het volgende:
Het Iraanse regime had dit nodig en zal met de nodige vreugde hebben gereageerd op Israls aanval op de ambassade op 1 april.
In eigen land is hun positie de laatste jaren er niet sterker op geworden maar met een aanval op het 'zionisme' staat zowat de hele bevolking weer achter ze.
Net wakkerquote:Op zondag 14 april 2024 08:29 schreef mascara-klodder het volgende:
Over tot de orde van de dag: ik ga eten!
Is @:StateOfMind al wakker?
Het klopt dat ik me wat voorzichtig - diplomatiekquote:Op zondag 14 april 2024 09:21 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
De hele bevolking? Een sterke minderheid eerder, de meesten moeten niets van het regime hebben daar.
Called it. Wat een parodie op een land is dat hele Iran toch.quote:Op zondag 14 april 2024 00:32 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dit.
Ik ga pitten. Ze bekijken het allemaal maar.
Morgen lees ik dat er 150 drones zijn neergehaald die de grens met Isral nieteens hebben bereikt. En dat zal het wel zo'n beetje zijn.
Bron van die kernbom?quote:Op zondag 14 april 2024 09:26 schreef Caland het volgende:
Er was vannacht een kernbom onderweg en ik word nu gewoon wakker
Zeer teleurstellend
Ja.quote:Op zondag 14 april 2024 09:27 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Called it. Wat een parodie op een land is dat hele Iran toch.
Hangt er vanaf hoe Isral terugslaat..quote:
Havel's Greatshield +10 Heavy Infusedquote:Op zondag 14 april 2024 09:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja.
Tijd dat Oekrane ook zo'n schild heeft.
Wacht maar tot ze de F14 Tomcats en de F4 Phantom uit het vet halenquote:Op zondag 14 april 2024 09:32 schreef einzeinz het volgende:
Er werden 300 drones gelanceerd. Nog geen 10 hebben hun doelwit bereikt!
Zegt heel veel over Iran!
Het valt wel op ja dat de Joodse staat zo beschermdquote:Op zondag 14 april 2024 09:05 schreef bianconeri het volgende:
Waarom gaat het Westen dit ineens verdedigen? Ipv Israel plat laten gooien.
Heeft het Westen ook maar 1 bom op een woonwijk in Gaza neergeknalt? Heeft het Westen ook maar 1 bom op een ziekenhuis in Gaza neergeknalt?
Dat is alsof het Westen Rusland gaat verdedigen als Oekraine Rusland gaat aanvallen.
De agressor wordt verdedigt tegen vergeldingsaanvallen van Iran. Het Westen is echt compleet de weg kwijt.
En wat doet Biden? Die roept alles en iedereen bij elkaar om deze aanval af te gaan keuren???
Is Biden nou echt compleet gek geworden? Israel pleegt al maanden de meest afgrijselijke misdaden in de Gaza-strook, en nu na een vergelding van Iran gaat Biden ineens lopen janken?
Het Westen is echt zo hypocriet als het maar kan
Nee nee nee, escalatie enzo.quote:Op zondag 14 april 2024 09:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja.
Tijd dat Oekrane ook zo'n schild heeft.
Officieel niet maar Isral kan dat anders prima alleen af.quote:Op zondag 14 april 2024 09:37 schreef BeriBeri het volgende:
Isral zal wel weer zo stom zijn om dit te gaan vergelden
Amerikaanse hulp krijgen ze in ieder geval niet
Laten we hopen van niet. Isral heeft een logische aanval uitgevoerd, Iran heeft een logische tegenaanval uitgevoerd, nu weer even kappen. Maar goed, die ellende hangt natuurlijk al decennia met onderlinge tegenaanvallen aan elkaar omdat beide partijen keer op keer weer aangevallen worden door de andere partij, dus kappen doet men toch niet.quote:Op zondag 14 april 2024 09:37 schreef BeriBeri het volgende:
Is dit je nieuwe favoriete zinnetje???quote:Op zondag 14 april 2024 09:43 schreef Tjacka het volgende:
Een glas, een plas en alles bleef zoals het was.
Hebben ze anders vannacht ook al gekregen.quote:Op zondag 14 april 2024 09:42 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Officieel niet maar Isral kan dat anders prima alleen af.
de trip??quote:Op zondag 14 april 2024 09:44 schreef theunderdog het volgende:
En mensen. Was het de 'trip' waard? nee he.
Geen moer gebeurd.
Misschien moeten ze er elke dag iets van 100 afvuren, beetje wat Oekrane doormaakt al een jaar of twee a drie. Dan verzadigd de iron dome wel op een gegeven moment. Ook de dure aa raketten onder de vliegtuigen natuurlijk.quote:Op zondag 14 april 2024 09:32 schreef einzeinz het volgende:
Er werden 300 drones gelanceerd. Nog geen 10 hebben hun doelwit bereikt!
Zegt heel veel over Iran!
Zeker dat ze wel Amerikaanse hulp krijgen als het zover is.quote:Op zondag 14 april 2024 09:37 schreef BeriBeri het volgende:
Waarom zouden ze dat doen? Iran wil ook net als Gaza naar de maan gebombardeerd?quote:Op zondag 14 april 2024 09:46 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Misschien moeten ze er elke dag iets van 100 afvuren, beetje wat Oekrane doormaakt al een jaar of twee a drie. Dan verzadigd de iron dome wel op een gegeven moment. Ook de dure aa raketten onder de vliegtuigen natuurlijk.
Ja.quote:Op zondag 14 april 2024 09:44 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Is dit je nieuwe favoriete zinnetje???
Als Nederlands inwoner is het buitengewoon ingewikkeld om te beleggen in de wapenindustrie. Wat in deze context vooral booming is.quote:Op zondag 14 april 2024 09:35 schreef StateOfMind het volgende:
Zo ook maar eens beleggen
Heb nog casselerrib, achterham en boerenmetworst
Dat was ter verdediging.quote:Op zondag 14 april 2024 09:45 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hebben ze anders vannacht ook al gekregen.
Iron dome kan uitgeput raken door vele raketaanvallen.
Blijkbaar niet zo eenvoudig anders had men dat al geprobeerdquote:Op zondag 14 april 2024 09:47 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dat doen? Iran wil ook net als Gaza naar de maan gebombardeerd?
Hoe kan de Iron Dome verzadigd raken?quote:Op zondag 14 april 2024 09:46 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Misschien moeten ze er elke dag iets van 100 afvuren, beetje wat Oekrane doormaakt al een jaar of twee a drie. Dan verzadigd de iron dome wel op een gegeven moment. Ook de dure aa raketten onder de vliegtuigen natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |