quote:Woordvoerder Israëlisch leger: "Iran heeft tientallen drones gelanceerd richting Israël"
"Iran heeft tientallen drones gelanceerd richting Israël", dat zegt Daniel Hagari, de woordvoerder van het Israëlische leger, in een toespraak op de Israëlische televisie. De laatste dagen heeft Iran meermaals gedreigd met wraakacties voor de Israëlische aanval op de Iraanse ambassade in Damascus in Syrië. Volgens Hagari kan het "uren duren" voor de drones Israël bereiken.
Iraakse veiligheidsdiensten bevestigen aan persagentschap Reuters dat drones vanuit Iran over Irak richting Israël vliegen. Het Iraakse ministerie van Transport kondigt aan dat het luchtruim boven Irak wordt afgesloten voor al het vliegverkeer.
Het Israëlische leger heeft de opdracht gekregen om de drones uit de lucht te schieten, zegt Hagari. Volgens de woordvoerder van het Israëlische leger kan het "uren duren" voor de drones Israël bereiken. Ook het Israëlische luchtruim wordt afgesloten.
Het luchtruim in Jordanië was al afgesloten. De Jordaanse veiligheidsdiensten zouden ook gezegd hebben dat ze klaar zijn om "vliegtuigen of drones" die het vliegverbod schenden te onderscheppen of neer te schieten.
Wat vooraf ging:
Op 1 april lanceerde Israël een aanval op de Iraanse ambassade in de Syrische hoofdstad Damascus. Bij die aanval kwamen 16 mensen - onder wie 2 hooggeplaatste commandanten van de Iraanse Revolutionaire Garde - om het leven.
De Iraanse Ayatollah Ali Khamenei reageerde meteen dat Israël "moet en zal worden gestraft". De afgelopen dagen werd de dreiging vanuit Iran steeds groter. Gisteren zei de Amerikaanse president Biden dat een vergelding "eerder vroeger dan later" zou plaatsvinden.
Het Witte Huis bevestigt de aanval en zegt dat het Israël zal steunen en verdedigen tegen elke Iraanse dreiging. President Biden zit deze namiddag (lokale tijd) samen met zijn veiligheidsadviseurs om de situatie te bespreken.
Eerder vandaag had Biden omwille van de oplopende spanningen in het Midden-Oosten zijn weekendplannen in Delaware al geannuleerd. Hij keerde enkele uren geleden terug richting Washington "voor een spoedoverleg".
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/04/13/conflict-iran-israel/
ETA? Wat hebben die Basken hier nu weer mee te maken?quote:Op zondag 14 april 2024 00:08 schreef Stoorzendert het volgende:
Zijn we inmiddels niet over de ETA ?
Mag je vinden, maar dat zeg jij ook over Oekraïnequote:
Heh?quote:Op zondag 14 april 2024 00:09 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Mag je vinden, maar dat zeg jij ook over Oekraïne
Jammer joh.quote:
Hier voor de verandering niet, hetgeen betekent dat er momenteel geen verse drugs te halen valt in de wijk. Op zaterdag nog wel.quote:
En daar?quote:Op zondag 14 april 2024 00:10 schreef Tjacka het volgende:
Mijn voorstel is om hier geen ruzie te maken.
Estimated Time Arrivalquote:Op zondag 14 april 2024 00:09 schreef Frutsel het volgende:
[..]
ETA? Wat hebben die Basken hier nu weer mee te maken?
Iedere zondag 10:00 uur ben je van harte welkom.quote:
"Hoi, wij gaan morgen om 11.00 die en die plekken aanvallen. Zoveel drones, zoveel kruisraketten. Dan weten jullie dat".quote:
De ayatollahs zijn geen boeven?quote:Op zondag 14 april 2024 00:10 schreef Bezsen het volgende:
@:Stoorzendert Vriend, ik ben meerdere keren in Oekraïne geweest na het uitbreken van de oorlog.
Mijn roots liggen in Pools/Oekraiens gebied.
Ik ben tegen boevenregimes, dus tegen Rusland en tegen Israel.
Ik heb liever dat die joden morgen verliezen door een kanonskogel van Michel Vlapquote:
Ow, dan heb ik het wellicht verkeerd wat betreft Oekraïne. Indien zo, mijn excusesquote:Op zondag 14 april 2024 00:10 schreef Bezsen het volgende:
@:Stoorzendert Vriend, ik ben meerdere keren in Oekraïne geweest na het uitbreken van de oorlog.
Mijn roots liggen in Pools/Oekraiens gebied.
Ik ben tegen boevenregimes, dus tegen Rusland en tegen Israel.
Welnee, de reactie van Israël gaat veel belangrijker zijn voor ons.quote:Op zondag 14 april 2024 00:04 schreef zalkc het volgende:
[..]
Reken maar op rellen vanuit moslimhoek de komende weken in Nederland
Is dat niet elke dag daar.quote:
quote:Op zondag 14 april 2024 00:09 schreef Frutsel het volgende:
[..]
ETA? Wat hebben die Basken hier nu weer mee te maken?
Zijn tenminste nog een beetje onderdanigquote:
Zou wel top zijn, dan gaan we die klimaatdoelen met gemak halenquote:Op zondag 14 april 2024 00:11 schreef Werkperd het volgende:
Als de situatie toch echt escaleert dan zijn wij allemaal de lul. Bij een mogelijke militaire aanval van VS zal Iran de Straat van Hormuz volgooien met mijnen. Wereld in een nieuwe energiecrisis en dit maal tien keer erger dan die van 1973. Wij gaan het allemaal voelen en waarom? Puur vanwege Israëli agressie. Nethanyahu die onder grote kritiek staat vanwege de genocide die die pleegt, probeert nu uit het niets het gehele westen opnieuw achter zich te krijgen.
Het is ook te belachelijk voor woorden dat opnieuw westerse leiders met twee maten meten en denken dat internationaal recht op gebied van zelfverdediging alleen geldt voor Israel. Compleet maf. Ze willen gewoon escalatie en ja het westen zit hier volledig achter. 100% van overtuigd nu.
Escalatie - Israel is erbij betrokken - het is de schuld van Israel.quote:Op zondag 14 april 2024 00:11 schreef Werkperd het volgende:
Als de situatie toch echt escaleert dan zijn wij allemaal de lul. Bij een mogelijke militaire aanval van VS zal Iran de Straat van Hormuz volgooien met mijnen. Wereld in een nieuwe energiecrisis en dit maal tien keer erger dan die van 1973. Wij gaan het allemaal voelen en waarom? Puur vanwege Israëli agressie. Nethanyahu die onder grote kritiek staat vanwege de genocide die die pleegt, probeert nu uit het niets het gehele westen opnieuw achter zich te krijgen.
Het is ook te belachelijk voor woorden dat opnieuw westerse leiders met twee maten meten en denken dat internationaal recht op gebied van zelfverdediging alleen geldt voor Israel. Compleet maf. Ze willen gewoon escalatie en ja het westen zit hier volledig achter. 100% van overtuigd nu.
Tijd voor Ester Bal.quote:Op zondag 14 april 2024 00:13 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Oh, nu moet ie bang worden van oorlogsgoedprater Esther Voet zeker.
STRONGLY WORDED LETTER!quote:Op zondag 14 april 2024 00:14 schreef Janneke141 het volgende:
Uit het statement over deze situatie zal blijken of de VN nog enig bestaansrecht heeft.
Waarom? Ik heb helemaal niks tegen Joden. Ik heb wel behoorlijk wat terechte kritiek op de staat Israël.quote:Op zondag 14 april 2024 00:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit gaan we maar eens melden bij het CIDI. Misschien moet je nog eens even rustig nadenken wat je post.
Ik ook.quote:
Dat is nog een positieve inschatting, dat je ze überhaupt nog een kans geeft.quote:Op zondag 14 april 2024 00:14 schreef Janneke141 het volgende:
Uit het statement over deze situatie zal blijken of de VN nog enig bestaansrecht heeft.
ben niet Joods dus niet welkomquote:Op zondag 14 april 2024 00:14 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Jij bent al onderweg om je te laten cucken door de IDF?
Toch lullig voor de Palestijnen in de knesset, en de linkse Israelische Joden die staan voor een tweestatenoplossing en opkomen voor het Palestijnse lot. Of zie je dat als nevenschade? beetje zoals Israel in Gaza nuquote:Op zondag 14 april 2024 00:11 schreef BlackLining het volgende:
Ja, 't zal allemaal.
Ik hoop dat Iran de hele Knesset wegvaagt. Het zou de regio, en op langere termijn ook de Joodse bevolking goed doen.
huh nee juist totaal niet.quote:Op zondag 14 april 2024 00:15 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Oh dacht dat het zo'n inclusief clubje was.
Zij zijn de volgenden die het luchtruim gaan sluiten, denk ik.quote:
De zoveelste onschuld kaart van Israël is onderhand ook wel verouderd en bedorven. Kom met wat anders.quote:Op zondag 14 april 2024 00:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Escalatie - Israel is erbij betrokken - het is de schuld van Israel.
Je wereldbeeld is niet echt samen gegaan met een basis aan ontwikkeling he? allemachtig.
Moeten die mensen niet slapen????quote:Op zondag 14 april 2024 00:16 schreef Ali_boo het volgende:
Mensen zijn in feeststemming
Het is wachten voordat we dit ook in NL gaan zien
[ x ]
Compleet mee eens. Ik heb ook zware issues met het regime van Iran maar dit is gewoon verdiende loon voor Israël, wat je geeft krijg je terug.quote:Op zondag 14 april 2024 00:11 schreef Werkperd het volgende:
Zoals gezegd, misschien moet je nog even lezen wat je post. Iedereen snapt wat je bedoelt, je apologieën ten spijt.quote:Op zondag 14 april 2024 00:15 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Waarom? Ik heb helemaal niks tegen Joden. Ik heb wel behoorlijk wat terechte kritiek op de staat Israël.
Dat is iets verschillends, maar da's moeilijk te begrijpen geloof ik.
Waarschijnlijk zijn ze vooral hopeloos verdeeld, zodat er geen duidelijk statement uit komt. Maar op zich zegt dat ook al genoeg.quote:Op zondag 14 april 2024 00:15 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Dat is nog een positieve inschatting, dat je ze überhaupt nog een kans geeft.
Verstandige Joden die de Torah gelezen hebben en snappen dat er geen enkele religieuze reden is voor een seculiere staat Israel.quote:
Heel veel hebben ze er in ieder geval niet meer nodig voor Gaza, daar hebben ze bijna alles al plat gegooid.quote:
Dat zegt hij toch helemaal niet Janneke. Heb je zelf z’n Posts wel goed gelezen?quote:Op zondag 14 april 2024 00:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zoals gezegd, misschien moet je nog even lezen wat je post. Iedereen snapt wat je bedoelt, je apologieën ten spijt.
Maar goed, je bent in goed gezelschap. Het schijnt tegenwoordig vrij gebruikelijk te zijn om alle joden de zee in te wensen. Slaap er lekker op.
Kanttekeningetje: in Iran zijn dit soort manifestaties niet mogelijk zonder dat het regime dit orkestreert. Reken maar dat er tien keer zoveel Iraniërs tandenknarsend achter hun gordijnen zitten nuquote:Op zondag 14 april 2024 00:16 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Aldus de user die een volledig volk weg wilt vagen van de aardbodemquote:Op zondag 14 april 2024 00:18 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Vies volk. Zit alleen maar haat in.
Ja zo'n protest heb ik daar ook wel eens gezien.quote:Op zondag 14 april 2024 00:16 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Heeft zijn bezoekje aan Delaware afgezegd.quote:Op zondag 14 april 2024 00:18 schreef koffiekoekjes het volgende:
Slaapt Sleepy Joe nog? Heb nog geen piep van hem gehoord
Volgende week ergens als het weer meezitquote:Op zondag 14 april 2024 00:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
hoelang nog voor de eerste drones/missles zouden kunnen aankomen?
Hou toch op joh.quote:Op zondag 14 april 2024 00:17 schreef Nexum het volgende:
[..]
Compleet mee eens. Ik heb ook zware issues met het regime van Iran maar dit is gewoon verdiende loon voor Israël, wat je geeft krijg je terug.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |