Omdat het natuurlijk groot wereldnieuws is. Poetin geeft vanmiddag om 16.00 een officiële reactie hierop.quote:
Poetin kennende zegt hij dus dat het nummer op 2 is binnen gekomen. Net achter de Poetin Polka, gecomponeerd, gespeeld, gezongen en geproduceerd door Vladje himself.quote:Op zaterdag 13 april 2024 13:34 schreef Maharski het volgende:
[..]
Omdat het natuurlijk groot wereldnieuws is. Poetin geeft vanmiddag om 16.00 een officiële reactie hierop.
Dit ja en hou dit lekker in SHO.quote:
Wat impliceert dat er al wel eens eerder zangeressen met een niet-Nederlandstalig nummer op 1 zijn binnengekomen. Of dat er Nederlandstalige zangers op 1 zijn gestart. Als je de parameters maar specifiek genoeg definieert is alles een nieuw record.quote:Roxy Dekker is ook de eerste zangeres die met een Nederlandstalig nummer op de eerste plaats van start gaat
Afgaande op de jaarlijsten op www.michajans.nl ken ik met name van na 2013 bijzonder weinig meer, kijkend naar de titel. En eigenlijk was het al vanaf de mid 00's aan het vervagen.quote:Op zaterdag 13 april 2024 14:04 schreef Feola het volgende:
Ik merk, maar misschien omdat ik 30+ ben, dat al die domme shit zoals dit me niets meer boeit. Ik kan me niet eens heugen dat ik wist wie er in de top40 stond. Dat was denk ik Coldplay rond 2008/2009 oid? Als ik dan ook nog eens opzoek wie "Roxy Dekker" is dan staat er dat ze een tiktokkeris, dan weet ik alweer dat ik helemaal niets gemist heb.
Het is tegenwoordig vooral weer een ontzettende hype om ouwe meuk te hergebruiken, net zoals rond de eeuwwisseling de Cascadas en Jan Waynes van deze wereld deden. In de top 40 staan nu volgens mij nieuwe versies van Shakira, Supertramp, Suzi Quatro en nog eentje waar ik even niet op kom. En wat dat niet is zijn voornamelijk zeiknummers van figuren als Noah Kahanquote:Op zaterdag 13 april 2024 14:12 schreef Karina het volgende:
Smaak is tegenwoordig ver te zoeken, maar het zal wel modern zijn of zo. Dit doet me wel een beetje denken aan Linda Roos en JessicaEn de kinderen voor kinderen referentie vind ik ook wel een goeie inderdaad.
Hier lijkt niet heel duidelijk iets hergebruikt, hooguit geïnspireerd op genres uit het verleden.quote:Op zaterdag 13 april 2024 14:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het is tegenwoordig vooral weer een ontzettende hype om ouwe meuk te hergebruiken, net zoals rond de eeuwwisseling de Cascadas en Jan Waynes van deze wereld deden. In de top 40 staan nu volgens mij nieuwe versies van Shakira, Supertramp, Suzi Quatro en nog eentje waar ik even niet op kom. En wat dat niet is zijn voornamelijk zeiknummers van figuren als Noah Kahan
Nee, in dit specifieke geval gaat dat niet opquote:Op zaterdag 13 april 2024 14:27 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Hier lijkt niet heel duidelijk iets hergebruikt, hooguit geïnspireerd op genres uit het verleden.
Het gaat er steeds meer om wie wat doet dan wat ze doen.quote:Op zaterdag 13 april 2024 14:17 schreef Eightyone het volgende:
Het schijnt nogal een groot talent te zijn. Ik hoor het op die nummers van haar alleen niet. Dun en overbewerkt stemmetje, kinderlijke liedjes.
Generatiekloof, ongetwijfeld.
[..]
Afgaande op de jaarlijsten op www.michajans.nl ken ik met name van na 2013 bijzonder weinig meer, kijkend naar de titel. En eigenlijk was het al vanaf de mid 00's aan het vervagen.
Hoezo zo zuur ouwequote:Op zaterdag 13 april 2024 14:29 schreef Cockwhale het volgende:
Weer zo'n hoer die succesvol is als "muziek artiest" omdat kinderen geen smaak hebben en een stel ouwe geilneven er wel overheen willen gaan.
Meh...quote:Op zaterdag 13 april 2024 14:38 schreef Marsenal het volgende:
Boeit me niks, behalve als ze lekker is. Is ze lekker?
Wel.quote:
Toen was het 'het is toch altijd dezelfde dreun, die muziek van jou.'quote:Op zaterdag 13 april 2024 14:46 schreef Momo het volgende:
Iets zegt mij dat vele hier net zo reageren als hun ouders toen ze jongere waren
Mwah. Wel op lelijkere exemplaren gefapt. Beetje kippenkontje denk ik, maar ziet er fris uit verder.quote:Op zaterdag 13 april 2024 15:02 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Zoiets ja
[ afbeelding ]
Niks mis mee.
Niet heel bijzonder.
Alle vrouwen zijn hoeren in die business. Zouden hun moeders linkerborst nog verkopen als het money & fame zou opleveren.quote:Op zaterdag 13 april 2024 14:39 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Hoezo zo zuur ouwe
Die meid is 19, maakt nummers voor boys/chickitas van die leeftijd en is daar gewoon succesvol in. Prima toch? Waarom hoer?
Ik dacht dat hoeren seks hadden voor geld, maar ze maken dus ook al kutmuziekquote:Op zaterdag 13 april 2024 14:29 schreef Cockwhale het volgende:
Weer zo'n hoer die succesvol is als "muziek artiest" omdat kinderen geen smaak hebben en een stel ouwe geilneven er wel overheen willen gaan.
Riazop, met zijn lijstjes vol met baggermuziekquote:Op zaterdag 13 april 2024 15:10 schreef DJ11 het volgende:
Wat is dit? Heeft riazop een nieuw account?
Het een sluit het ander niet uit.quote:Op zaterdag 13 april 2024 17:06 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik dacht dat hoeren seks hadden voor geld, maar ze maken dus ook al kutmuziek
Hoeveel kost ze voor een nacht danquote:Op zaterdag 13 april 2024 18:57 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Het een sluit het ander niet uit.
Toe mijn ouders jong waren was er nog nauwelijks telefoon, laat staan internetquote:Op zaterdag 13 april 2024 14:46 schreef Momo het volgende:
Iets zegt mij dat vele hier net zo reageren als hun ouders toen ze jongere waren
Ey ik ben gewoon soevereine fokkert ja! Ik ben soeverein weet je. Zit niet vast aan shit en zo, dus kan mij toch niks schelen wat ik post hier hahaquote:Op zaterdag 13 april 2024 15:10 schreef DJ11 het volgende:
Wat is dit? Heeft riazop een nieuw account?
Mongooltjequote:Op zaterdag 13 april 2024 23:10 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Een x aantal radioplays, downloads en reclame.
Dit muziekjaar is het beste in vele jaren. Zoveel goede popmuziek, gigantische streamingaantallen, snellere doorstroom, nieuwe artiesten die doorbreken. Je vergat er trouwens nog een aantal: Kim Wilde, Whitney Houston en O-Zone.quote:Op zaterdag 13 april 2024 14:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
In de top 40 staan nu volgens mij nieuwe versies van Shakira, Supertramp, Suzi Quatro en nog eentje waar ik even niet op kom. En wat dat niet is zijn voornamelijk zeiknummers van figuren als Noah Kahan
Geen idee of je serieus bent of niet.quote:Op maandag 15 april 2024 09:09 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Dit muziekjaar is het beste in vele jaren. Zoveel goede popmuziek, gigantische streamingaantallen, snellere doorstroom, nieuwe artiesten die doorbreken. Je vergat er trouwens nog een aantal: Kim Wilde, Whitney Houston en O-Zone.
Wilde Kim zocht ik jaquote:Op maandag 15 april 2024 09:09 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Dit muziekjaar is het beste in vele jaren. Zoveel goede popmuziek, gigantische streamingaantallen, snellere doorstroom, nieuwe artiesten die doorbreken. Je vergat er trouwens nog een aantal: Kim Wilde, Whitney Houston en O-Zone.
Ik was serieus ja. Ik volg de Top40 en nieuwe muziek of hits & wat de hitzenders doen nu ruim 10 jaar intensief. Inclusief contacten bij de radio / samenstelling. Dus geloof me maar als ik zeg dat het een goed muziekjaar is.quote:Op maandag 15 april 2024 10:14 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Geen idee of je serieus bent of niet.
Goede popmuziek, ja, maar de relatief recente die hier op staat hoort verder vaak amper iemand (en zó buitenaards klinkt het vaak toch niet).
Gigantische streamingaantallen? Klopt.
Snellere doorstroom en nieuwe artiesten die doorbreken? Hahaha. In de Top 40 staan maanden dezelfde nummers. De populaire artiesten veranderen ook maar beperkt. O.k., deze Roxy is nieuw.
Joost had een hit met Friesenjung?quote:Op maandag 15 april 2024 11:08 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Ik was serieus ja. Ik volg de Top40 en nieuwe muziek of hits & wat de hitzenders doen nu ruim 10 jaar intensief. Inclusief contacten bij de radio / samenstelling. Dus geloof me maar als ik zeg dat het een goed muziekjaar is.
• Q-music haalt dit jaar een marktaandeel van bijna 25% op vrijdagmiddag voor de belangrijkste doelgroep 20-49 jaar, stukje meer dan in de rest van de week.
• Gemiddeld 3 binnenkomers per week, dat was vorig jaar nog 2.6
• De twee grote Top 40 playlists op Spotify hebben een merkbare impact (na binnenkomst stijgen of na lijstverlaten zakken in Spotify), en worden dus veel aangezet.
• Streamingrecords.
In elk tijdperk veranderen de 'populaire artiesten' maar mondjesmaat. Maar bovenin de lijst nu Roxy Dekker (1), Cyril (2), Joost (3), Teddy Swims (7), Mark Ambor (8), Dasha (11) die een jaar terug nog geen hit op hun naam hadden. Een top drie met in totaal 4 noteringen op hun naam. Roxy nu twee, Cyril binnenkort twee en ik verwacht dat Joost ook wel zal blijven scoren hierna. Nieuwe popnamen als Michael Marcagi, Alex Warren, Djo, Artemas en Oscar and the Wolf die via Tiktok of de radio door blijven stromen. Teddy Swims, Noah Kahan en Benson Boone die zich met steengoede country- of popalbums internationaal definitief vestigen. Eerste solo Hozier in 10 jaar, eerste Beyonce top 10 in 14 jaar.
En dan valt het nog niet eens op hoe goed het Nederlands(talig) popproduct het de afgelopen paar jaar doet nadat het jarenlang op sterven na dood was en het nog moest leunen of Blof of Borsato. Net als de enorme revival het afgelopen jaar van country-invloeden op de hits van nu, wat muzikaal een stap voorwaarts is.
Niet in de Nederlandse Top 40. Maar 38 als piek op streaming (weeklijst) tijdens de piek vorig jaar. Zakte daarna ook snel weer weg en had amper airplay.quote:
Dat was mijn kritiek ook toen Riazop met zijn wekelijkse lijstjes kwam vol met rotzooi en net aantal streams die die rotzooi hadquote:Op maandag 15 april 2024 11:11 schreef Document1 het volgende:
Je kan die eerste plek toch gewoon kopen? Vooral nu ze streams meten.
Als je hitlijsten kent, weet je dat je nu zoveel minder kan dan vroeger. Van 2005 - 2013 werden hits sws opgekocht, omdat de singleverkoop tot zo'n dieptepunt kwam toen en bijna niemand meer legaal muziek kocht. Vooral Nederlandse artiesten hebben dat veel gedaan, dan wel via hun platenbureaus. Op Spotify worden streamingbots er heel gemakkelijk uitgefilterd, dat gebeurt regelmatig. En de top 40 kijkt ook naar 'unieke luisteraars' ipv alleen naar totale streams.quote:Op maandag 15 april 2024 11:11 schreef Document1 het volgende:
Je kan die eerste plek toch gewoon kopen? Vooral nu ze streams meten.
Nee, wel dat het een goed jaar is voor de muziekindustrie.quote:Op maandag 15 april 2024 11:19 schreef Marsenal het volgende:
Zijn gigantische streamaantallen en het feit dat Qmusic veel geluisterd wordt een signaal dat de muziek zo goed is?
Hier heb je wel een punt, radiostations werden toen gepushed bepaalde nummers meer te draaienquote:Op maandag 15 april 2024 11:17 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Als je hitlijsten kent, weet je dat je nu zoveel minder kan dan vroeger. Van 2005 - 2013 werden hits sws opgekocht, omdat de singleverkoop tot zo'n dieptepunt kwam toen en bijna niemand meer legaal muziek kocht. Vooral Nederlandse artiesten hebben dat veel gedaan, dan wel via hun platenbureaus. Op Spotify worden streamingbots er heel gemakkelijk uitgefilterd, dat gebeurt regelmatig. En de top 40 kijkt ook naar 'unieke luisteraars' ipv alleen naar totale streams.
En volgens mij is de singleverkoop tijd van de 70s / 80s ook niet helemaal zuiver en hadden platenbureaus ook een hoop in de melk te brokkelen. Nu is juist de tijd dat er veel kan zonder platenbureaus.
Understatementquote:Op maandag 15 april 2024 11:17 schreef Cassa95 het volgende:
En volgens mij is de singleverkoop tijd van de 70s / 80s ook niet helemaal zuiver
En op tv alleen nep Bee Gees, Elvissen of Freddy'squote:Op maandag 15 april 2024 09:09 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Klopt gedeeltelijk idd. De hitparade was "voeger" al zo corrupt als de nete. Vader Abraham met z'n Smurfen, gesponsord door ome Walt, Eddy Ouwens die zich langs Elvis kwijlde en Carnaval uit het westen'Hilversum. En Hans Kraaij op 1. Die kocht gewoon een schuur vol met z'n geef me hoop.quote:Op maandag 15 april 2024 11:17 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Als je hitlijsten kent, weet je dat je nu zoveel minder kan dan vroeger. Van 2005 - 2013 werden hits sws opgekocht, omdat de singleverkoop tot zo'n dieptepunt kwam toen en bijna niemand meer legaal muziek kocht. Vooral Nederlandse artiesten hebben dat veel gedaan, dan wel via hun platenbureaus. Op Spotify worden streamingbots er heel gemakkelijk uitgefilterd, dat gebeurt regelmatig. En de top 40 kijkt ook naar 'unieke luisteraars' ipv alleen naar totale streams.
En volgens mij is de singleverkoop tijd van de 70s / 80s ook niet helemaal zuiver en hadden platenbureaus ook een hoop in de melk te brokkelen. Nu is juist de tijd dat er veel kan zonder platenbureaus.
Ik snap het nut van zulke acts op bruiloften en zo, maar om nou naar de Ziggo Dome te gaan voor die nep-Elvis (aka Bauke)?quote:Op maandag 22 april 2024 12:25 schreef tong80 het volgende:
[..]
En op tv alleen nep Bee Gees, Elvissen of Freddy's
Tong toch....quote:Op maandag 22 april 2024 12:29 schreef tong80 het volgende:
[..]
Klopt gedeeltelijk idd. De hitparade was "voeger" al zo corrupt als de nete. Vader Abraham met z'n Smurfen, gesponsord door ome Walt, Eddy Ouwens die zich langs Elvis kwijlde en Carnaval uit het westen'Hilversum. En Hans Kraaij op 1. Die kocht gewoon een schuur vol met z'n geef me hoop.
Juist. Wat zit er bij jou op de bank?quote:Op zaterdag 13 april 2024 15:02 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Zoiets ja
[ afbeelding ]
Niks mis mee.
Niet heel bijzonder.
Zure incelquote:Op zaterdag 13 april 2024 14:29 schreef Cockwhale het volgende:
Ze zeggen altijd dat algoritmes je beter kennen dan je jezelf kent.quote:Op maandag 29 april 2024 17:21 schreef Berkery het volgende:
Ik zocht van de week de band Sugar op Spotify, volgens het algoritme van Spotify zocht ik Roxy Dekker.
Nee. NEE.
Ik weet niet wie dat zegt maar die heeft het goed mis, mijn algoritmes denken vaak dat ik een kind van 9 ben die graag kinderen voor kinderen luistert en roblox filmpjes kijkt.quote:Op maandag 29 april 2024 18:36 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ze zeggen altijd dat algoritmes je beter kennen dan je jezelf kent.
Wat je ook steeds meer ziet is dat artiesten met kortere nummers komen. Maar wat mensen doen, die luisteren dan gewoon 2 keer, dus extra streams. Of artiesten die steeds met een nieuwe deluxe of nieuwe varianten van het album komen, zodat dat album jaren lang wordt gestreamed.quote:Op maandag 15 april 2024 11:19 schreef Marsenal het volgende:
Zijn gigantische streamaantallen en het feit dat Qmusic veel geluisterd wordt een signaal dat de muziek zo goed is?
Plus: pa heeft geld en een marketingachtergrond. Het gevoel voor marketing is duidelijk aan z'n dochter overgedragen. En grote kans dat er al jaren goed contact was met de Molletjes.quote:Op woensdag 12 maart 2025 08:50 schreef DrDentz het volgende:
Alle kinderen draaien dat album grijs, heb wel het idee dat het een door de familie De Mol gepushte act is, de zoon van Linda de Mol produceert de muziek en Linda de Mol schittert in de videoclips en John de Mol regelt de zendtijd
Eens met de analyse wat betreft de lengte van nummers. Laatst zag ik op YouTube een nieuw nummer met daaronder een positieve reactie van een fan. Die kwam neer op het volgende: "Mooi nummer, maar het duurt wel lang." De speelduur: zo rond 3:58 minuten....quote:Op woensdag 12 maart 2025 09:38 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Wat je ook steeds meer ziet is dat artiesten met kortere nummers komen. Maar wat mensen doen, die luisteren dan gewoon 2 keer, dus extra streams. Of artiesten die steeds met een nieuwe deluxe of nieuwe varianten van het album komen, zodat dat album jaren lang wordt gestreamed.
Dus buiten dat het niets zegt, is het ook nog eens een inflated nummer en heeft het invloed op de kwaliteit van de muziek die wordt uitgebracht.
Wat voorbeelden uit de huidige popmuziek:
Bekijk deze YouTube-video
Albums met veel varianten, kijk naar alle versies van The Tortured Poets Department. Bonus tracks verspreid over 4 verschillende deluxe varianten bijvoorbeeld.
Of het album LANA (SOS Deluxe), waar steeds nummers aan toe worden gevoegd en nu 42 nummers op staan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |