Denk wel dat dit nog steeds op gaat. Maar goed, voor mijn vakanties in de zomer met de kinderen was ik afgelopen jaren inclusief reis er naar toe ruim minder dan 2000¤ kwijt voor met zn vieren. Voor mn verre reis was ik 7000¤ kwijt met zn vier (reis, verblijf, treinkaarten en 2 pretparken). Ik denk idd niet dat Japan veel duurder was geweest in het hoogseizoen, maar ik kan me dat niet ieder jaar veroorloven dus toch maar een camping tussendoor volgend jaar.quote:Op donderdag 11 april 2024 10:35 schreef exode het volgende:
Ik vond juist de verre reizen niet duurder in het hoogseizoen, sterker nog wij waren voor New York destijds minder kwijt dan mijn broer die met zijn gezin naar Frankrijk ging.
Maar eej, ik ben oud he dus dit is alweer 10 jaar geleden.
Dat is nog steeds zoquote:Op donderdag 11 april 2024 10:35 schreef exode het volgende:
Ik vond juist de verre reizen niet duurder in het hoogseizoen, sterker nog wij waren voor New York destijds minder kwijt dan mijn broer die met zijn gezin naar Frankrijk ging.
Ik ben anders ook wel geschrokken van de prijzen in europa hoor. All in vliegen met een kleine is belachelijk en dan zitten wij ergens half september te kijken.quote:Op donderdag 11 april 2024 10:35 schreef exode het volgende:
Ja, maar Zuid Europa is wel next level he. Daar willen wij sowieso niet heen in de zomer, maar dat zijn echt wel topprijzen.quote:Op donderdag 11 april 2024 11:52 schreef 111210 het volgende:
[..]
Ik ben anders ook wel geschrokken van de prijzen in europa hoor. Vliegen met een kleine is belachelijk en dan zitten wij ergens half september te kijken.
Wordt nu gewoon een auto vakantie met veel tussen stops naar het zuiden. Wat overigens ook een godsvermogen kost als je 2 kamers wil hebben
Helemaal gaan wanneer we willen zit er ook niet helemaal in door ons werk maar we kunnen zeker nog buiten de schoolvakanties om iets doen. Ik denk dat er nog 1 grote reis in het vat zit, als we dat kunnen betalen. Ik ben nu al aan het kijken naar Japan/Florida/Vietnam/Peru/Komen vast nog meer opties bijquote:Op donderdag 11 april 2024 12:15 schreef FlyingFish het volgende:
Ver weg in het hoogseizoen valt idd mee qua prijs (vergeleken met laagseizoen, en hoogseizoen naar zuid Europa). Maar er zijn ook veel gebieden waar je in de zomer liever niet naar toe gaat qua weer. (Temperatuur en regenseizoen).
Wij waren voor 16 dagen Disney World Florida in de meivakantie 2023 in totaal ¤13.000 kwijt voor 5 personen, alles bij elkaar opgeteld.
Maar Majo, als hij in oktober 4 wordt kun je dus nog tot oktober 2025 op vakantie gaan wanneer je wil, en ik raad je aan daar zeker gebruik van te maken. Wij zijn ook vlak voordat de oudste 5 werd nog even buiten de vakantie weg geweest.
Zo heeft iedereen z'n manier van reizenquote:Op donderdag 11 april 2024 13:58 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind het bewonderenswaardig dat jullie de hele wereld overvliegen met jullie kinderen... het trekt mij en mijn gezin zó niet. Ik vind reizen ongelooflijk vermoeiend (al vind ik het ook heel leuk) en ik kan me echt niet voorstellen dat het mijn wagenzieke kinderen een succes kan zijn. Ik vind het dan vooral idioot veel geld en gedoe. Maar ik geniet wel mee van jullie :-D
Volgend jaar gaan wij denk ik voor het eerst wat verder dan NL/Be met de caravan, ik denk dat we in gaan zetten op scandinavië en dan op max. 2 plekken.
Ja jij moest er zonodig 2 tegelijkquote:Op donderdag 11 april 2024 22:19 schreef Kyara het volgende:
Ik heb nu voor hun 10e verjaardag een citytripje gedaan (2x Parijs en 1x Londen) en dat is echt goed bevallen. Ik zou ook graag voor hun eindexamen een verre reis doen maar dat wordt budgettair is lastiger te plannen. Maar oudste ziet het wel zitten geloof ik.
Klinkt heerlijk!quote:Op donderdag 11 april 2024 22:25 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja jij moest er zonodig 2 tegelijk![]()
![]()
Maar op zich zou je misschien wel eerder kunnen beginnen met sparen en dan minder opzij zetten per maand. Dan is de eindstand wel hetzelfde maar over langer uitgesmeerd.
Ik heb straks 1800¤ uit te geven en dat is best wel ruim voor een trip. Afhankelijk van waarheen je gaat natuurlijk.
Mijn eerst volgende tripje is Berlijn in elk geval. Samen met een medefokkeren daarna Boedapest met mn moeder samen. Met de kinderen ga ik in de herfstvakantie een paar dagen naar Rome. In de zomer gaan we niet op vakantie.
Ik sta er hetzelfde inquote:Op donderdag 11 april 2024 20:02 schreef mignonne het volgende:
Reizen zit in mij. Ik hou er echt van en merk aan mijn kinderen dat in ieder geval de nieuwsgierigheid naar andere culturen en plekken er wel is.
Ieder zn eigen daar in. Als je het een verschrikking vindt dan vooral niet doenik geef relatief veel geld uit aan reizen, hoewel ik wel veel erg budget doe ook dus vaak verbaasd het mensen nog wel wat het uiteindelijk gekost heeft.
Maar ik geef dan weer nauwelijks geld uit aan kleding, uitgaan of electronica/spullen.
Ik geniet echt heel erg van het reizen samen met de kinderen. Samen op avontuur, heerlijk![]()
En alleen reizen vind ik ook echt heerlijk maar veel mensen gruwelen ervan. Niemand die aan mn hoofd zeurt dat zn voeten pijn doen. Alles zelf beslissen, zo lang of kort als je wil ergens blijven of plannen wijzigen, love it
Dat lijkt me lastig als je daarin niet op 1 lijn zit. En “grappig” dat de kinderen ook zo zijn, ik dacht dat vrijwel elk kind wel van avontuur zou houdenquote:Op donderdag 11 april 2024 20:28 schreef Kyara het volgende:
Klinkt heerlijk Mignonne!
Ik zou dolgraag een verre reis met mijn gezin maken, maar ik denk dat ik er maar eentje meekrijg. Die met de auto naar een camping in Frankrijk al best wel een ding. die boeken we trouwens meestal in januari, nog ff de vroegboekkorting meepakken. Misschien dat ik ook wel een keer alleen naar IJsland ga of zo. Of een reisje met mijn oudste alleen maak. Die wil dolgraag naar Japan.
Dat is zeker waar.quote:Op vrijdag 12 april 2024 00:06 schreef Kyara het volgende:
Avontuur is natuurlijk ook nogal subjectief. En alle kinderen zijn daarin anders. Het zijn net mensen.
Wij vonden het toen onze dochter jonger was ook niet fijn om veel te reizen en waren we meer 'op vakantie'. Scheelt ook dat we maar één kind hebben, en we haar niet blijer konden maken dan naar een camping in Frankrijk te gaan waar ze binnen een uur al een nieuwe beste vriendinquote:Op vrijdag 12 april 2024 07:39 schreef Tink89 het volgende:
De afstand! Ik vind een uur of drie vliegen echt maximaal met de kinderen. Terwijl ik zelf een paar jaar geleden nog zo goedkoop mogelijk naar Canada vloog en daarvoor bijna 24 uur onderweg was. Vind ik ook niet tof, maar acceptabel. Met kinderen echt niet...
Voor nu hebben we een week ter Spegelt in de meivakantie en ruim twee weken beerze bulten op de planning in de zomer. En dan voor de herfst boeken we pas als we het weer weten, paar dagen van tevoren ofzo. En als het de hele week regent, blijven we thuis.
Je klinkt als mijn vriend 😂. Die ziet ook op tegen/wil niet 3 uur vliegen met een 2,5 jarige. Terwijl onderweg naar wintersport 10 uur rijden ging het prima. Dus 3 uur vliegen lijkt mij penuts, gezien je ook allebei de handen vrij hebt. Dus die discussie gaan we hier nog voeren.quote:Op vrijdag 12 april 2024 07:39 schreef Tink89 het volgende:
De afstand! Ik vind een uur of drie vliegen echt maximaal met de kinderen. Terwijl ik zelf een paar jaar geleden nog zo goedkoop mogelijk naar Canada vloog en daarvoor bijna 24 uur onderweg was. Vind ik ook niet tof, maar acceptabel. Met kinderen echt niet...
Voor nu hebben we een week ter Spegelt in de meivakantie en ruim twee weken beerze bulten op de planning in de zomer. En dan voor de herfst boeken we pas als we het weer weten, paar dagen van tevoren ofzo. En als het de hele week regent, blijven we thuis.
Heb jij geen last van vliegschaamte? Ik wil wel ver reizen, maar het knaagt aan mijn geweten.quote:Op donderdag 11 april 2024 20:02 schreef mignonne het volgende:
Reizen zit in mij. Ik hou er echt van en merk aan mijn kinderen dat in ieder geval de nieuwsgierigheid naar andere culturen en plekken er wel is.
Ieder zn eigen daar in. Als je het een verschrikking vindt dan vooral niet doenik geef relatief veel geld uit aan reizen, hoewel ik wel veel erg budget doe ook dus vaak verbaasd het mensen nog wel wat het uiteindelijk gekost heeft.
Maar ik geef dan weer nauwelijks geld uit aan kleding, uitgaan of electronica/spullen.
Ik geniet echt heel erg van het reizen samen met de kinderen. Samen op avontuur, heerlijk![]()
En alleen reizen vind ik ook echt heerlijk maar veel mensen gruwelen ervan. Niemand die aan mn hoofd zeurt dat zn voeten pijn doen. Alles zelf beslissen, zo lang of kort als je wil ergens blijven of plannen wijzigen, love it
Mijn man is het tegenovergestelde, die vind 5 uur met de auto echt het maximale, zowel voor hem als voor de kinderen. 11 uur vliegen is daarentegen geen enkel probleemquote:Op vrijdag 12 april 2024 09:12 schreef LauriLynne het volgende:
[..]
Je klinkt als mijn vriend 😂. Die ziet ook op tegen/wil niet 3 uur vliegen met een 2,5 jarige. Terwijl onderweg naar wintersport 10 uur rijden ging het prima. Dus 3 uur vliegen lijkt mij penuts, gezien je ook allebei de handen vrij hebt. Dus die discussie gaan we hier nog voeren.
Ik deed dat vroeger nog wel met de Mrs, als het toevallig zo uitkwam, we een land graag wilden zien of wat dan ook. Ook echt wel toffe dingen gezien en gedaan in zulke landen. Nu kunnen we zo weinig weg, zowel met (half) gezin als met zijn tweeën, dat ik er niet over peins om ergens heen te gaan waar ik moet verstoppen dat we bij elkaar horen. In geen duizend jaar.quote:Op vrijdag 12 april 2024 09:12 schreef exode het volgende:
Onze lijst met landen is sowieso kleiner want wij gaan echt niet naar een land waar wij niet erkend worden als ouders of de doodstraf op ons 'zijn' staat.
Oh, ik heb het ook gedaan, als single en met zijn 2en. Vast hypocriet maar geen haar op mijn hoofd die er nu aan denkt. Toen kwamen we nog wel weg met 'we zijn vriendinnen' nu niet meer. En ik wil mijn kinderen niet meenemen naar een land waar 1 van de moeders (ik dus) geen enkel juridisch recht heeft over ze.quote:Op vrijdag 12 april 2024 10:40 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik deed dat vroeger nog wel met de Mrs, als het toevallig zo uitkwam, we een land graag wilden zien of wat dan ook. Ook echt wel toffe dingen gezien en gedaan in zulke landen. Nu kunnen we zo weinig weg, zowel met (half) gezin als met zijn tweeën, dat ik er niet over peins om ergens heen te gaan waar ik moet verstoppen dat we bij elkaar horen. In geen duizend jaar.
Nee.quote:Op vrijdag 12 april 2024 09:16 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Heb jij geen last van vliegschaamte? Ik wil wel ver reizen, maar het knaagt aan mijn geweten.
Overigens is dit geen woke aanval, en ik oordeel niet, maar oprechte interesse in hoe jij er in staat.
Ik wil heel graag een camper, om door Europa te trekken met mijn heren maar dat is niet te betalen. Als ik later groot ben koop ik er wel 1-tje (een elektrische Volkswagen).
Budget hebben de kinderen natuurlijk geen idee vanquote:Op vrijdag 12 april 2024 00:06 schreef Kyara het volgende:
En het vervoersmiddel, en het budgetLonden was overigens vooral voor de Harry Potter Studio's.
Avontuur is natuurlijk ook nogal subjectief. En alle kinderen zijn daarin anders. Het zijn net mensen.
Je kunt ook thuisblijven en je daar prima vermaken.quote:Op vrijdag 12 april 2024 08:11 schreef Rostrup het volgende:
Ver reizen is geen doel op zich; je kunt je ook prima dichtbij vermaken.
Dat kan ik me heel goed voorstellenquote:Op vrijdag 12 april 2024 09:12 schreef exode het volgende:
Onze lijst met landen is sowieso kleiner want wij gaan echt niet naar een land waar wij niet erkend worden als ouders of de doodstraf op ons 'zijn' staat.
B zou als slangen fanaat graag naar Australie gaan, dat doet ie maar lekker als backpacker in een tussenjaar als ie 18 is of zo.
Dit vind ik echt een absurde vraagquote:Op vrijdag 12 april 2024 09:16 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Heb jij geen last van vliegschaamte? Ik wil wel ver reizen, maar het knaagt aan mijn geweten.
Overigens is dit geen woke aanval, en ik oordeel niet, maar oprechte interesse in hoe jij er in staat.
Ik wil heel graag een camper, om door Europa te trekken met mijn heren maar dat is niet te betalen. Als ik later groot ben koop ik er wel 1-tje (een elektrische Volkswagen).
Dat ligt natuurlijk aan de afstand die je vliegtquote:Op vrijdag 12 april 2024 10:27 schreef Tink89 het volgende:
Tien uur met de auto vind ik ook minder stress dan drie uur vliegen (al doe ik dat ook liever niet eigenlijk). Al is het maar omdat je kunt stoppen wanneer je wilt, je geen mensen om je heen hebt die last kunnen hebben van je kinderen en andersom, je zelf de tijden waarop je reist kunt bepalen, je lekker hardop luisterboeken met luisteren met de kinderen, enz. En tien uur rijden kost uiteindelijk volgens mij ook echt minder tijd dan naar het vliegveld gaan, wachten, vliegen, wachten, naar de bestemming reizen...
Ik dacht dat je bedoelde waarom ik niet NY heb voorgesteld . Overigens speelde bij de 1e ook nog mee dan het in '21 was. Buiten de EU was toen sws geen optie.quote:Op vrijdag 12 april 2024 12:02 schreef MaJo het volgende:
[..]
Budget hebben de kinderen natuurlijk geen idee vanEn ieder z'n ding inderdaad, al heb ik wel het idee dat het vaak samengaat met hoe de ouders al reizen, kinderen zijn daar vrij flexibel in. Als ik had gedacht dat Aapie het niet zo trekken dan zouden we hem nooit mee hebben genomen naar Thailand
Nou ik ook, hoezo is dit een absurde vraag @MaJo ? En wat sluit wat niet uit?quote:Op vrijdag 12 april 2024 12:53 schreef laziness het volgende:
Waarom is het een absurde vraag, wetende wat we weten inmiddels over het klimaat en allen kinderen hebbende die nog wel langer op deze aarde mee moeten dan wij.
Voor de rest geen oordeel over wat anderen doen maar het een absurde vraag noemen vind ik vreemd.
Wij zijn 2 keer met een camper op vakantie geweest, 1 keer met zijn 2tjes in een ouderwets Volkswagen busje en 1 keer met baby B in een gewone camper.quote:Op vrijdag 12 april 2024 14:02 schreef Bami het volgende:
Ik zit geeneens zozeer met vliegschaamte, als wel een oprecht schuldgevoel. Vind de afweging heel lastig, want sommige reizen zijn met de auto niet echt haalbaar, maar vind ik de wens voor die reis dan zwaarder wegen dan het belang om niet te vliegen? Terwijl ik tegelijkertijd soms zo moe word van alles 'goed' willen doen en dan ook gewoon bij H&M kleding haal enzo, maar vliegen is toch wel echt een ding voor me.
Los van vliegen; man en ik willen net voor het hoogseizoen met dreumes op vakantie. Twijfelen tussen camper huren en 'gewoon' met de auto. Iemand nog voors en tegens voor ons, of tips wat een fijne plek is om een camper te huren?
Hier in Nederland wel, maar in veel landen mag je met een camper ook op andere plekken overnachtenquote:Op vrijdag 12 april 2024 14:29 schreef mignonne het volgende:
Ik heb geen tips voor je Bami.
Maar ik droom echt van ooit een keer zo'n busje ombouwen tot een camper en dan door Europa er meeooit, later als ik groot ben...
Als voors/tegen is wat in me opkomt dat je met alleen auto iets flexibeler bent in accomodatie, hotel, camping/tent/caravan kan allemaal. Met een camper zit je wel aan campings vast. Maar goed dat hoeft helemaal niet slecht te zijn natuurlijk.
Camperquote:Op vrijdag 12 april 2024 14:02 schreef Bami het volgende:
Ik zit geeneens zozeer met vliegschaamte, als wel een oprecht schuldgevoel. Vind de afweging heel lastig, want sommige reizen zijn met de auto niet echt haalbaar, maar vind ik de wens voor die reis dan zwaarder wegen dan het belang om niet te vliegen? Terwijl ik tegelijkertijd soms zo moe word van alles 'goed' willen doen en dan ook gewoon bij H&M kleding haal enzo, maar vliegen is toch wel echt een ding voor me.
Los van vliegen; man en ik willen net voor het hoogseizoen met dreumes op vakantie. Twijfelen tussen camper huren en 'gewoon' met de auto. Iemand nog voors en tegens voor ons, of tips wat een fijne plek is om een camper te huren?
Omdat er een waardeoordeel in zit en het totaal offtopic is.quote:Op vrijdag 12 april 2024 12:53 schreef laziness het volgende:
Waarom is het een absurde vraag, wetende wat we weten inmiddels over het klimaat en allen kinderen hebbende die nog wel langer op deze aarde mee moeten dan wij.
Voor de rest geen oordeel over wat anderen doen maar het een absurde vraag noemen vind ik vreemd.
Ik zou het dan eerder bij jezelf houden, dat jij daar moeite mee hebt. De manier waarop je het vraagt zit (mijns inziens) een waardeoordeel in. Je hebt geen idee wat een ander verder voor het milieu doet, misschien is ze wel veganquote:Op vrijdag 12 april 2024 13:12 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Nou ik ook, hoezo is dit een absurde vraag @:Majo ? En wat sluit wat niet uit?
Ik zeg toch dat ik niemand veroordeel omdat ze wel vliegen. Ik kom er met mijzelf gewoon niet meer uit en ik vraag me af hoe andere het doen.
Maar schijnbaar is het absurd dat ik er over na denk?
Zolang je het met mate doet is het allemaal niet zo erg. Het meest vervuilend is nog steeds het krijgen van een kindquote:Op vrijdag 12 april 2024 14:02 schreef Bami het volgende:
Het is ook absurd dat er landen zijn die jou niet als moeder erkennen, daar zou ik me ook niet prettig bij voelen. En inderdaad zo'n land ook niet willen sponsorenquote:Op vrijdag 12 april 2024 14:34 schreef exode het volgende:
Van de specifieke leiders trek ik me niet zoveel aan @:Majo, wel de wet die er in een land geldt. En of mijn moederschap erkend wordt. Ik heb B en Juul niet geadopteerd, ik heb B erkend en Juul viel automatisch onder mijn ouderlijke gezag omdat wij geregistreerd partners zijn. Landen die het 'homo'huwelijk niet erkennen, zien mij niet als juridische ouder.
Dat kan ontzettend veel problemen ter plekke geven.
En verder weiger ik geld naar een land te brengen die mij dood wenst omdat ik nou eenmaal op vrouwen val.
En nu weer vrolijkere dingen, toch stiekem aan het kijken om 1 of 2 nachten weg te gaan nog in de meivakantie. Misschien een leuk hotel op een mooie plek, ik ga eens Googlen.
Het Zilvermeer in Mol, België vind ik een aanrader. Supertoffe plek met geweldige speeltuinen, een zwemmeer en een terras.quote:Op vrijdag 12 april 2024 14:36 schreef mignonne het volgende:
Ik zoek voor de mei en zomervakantie uitstapjes in NL of dicht over de grens hooguit. Ik ben niet langer dan 24u (vaak niet eens) achter elkaar vrij dus kan niet echt weg. Maar de kinders moeten toch vermaakt. Denk dat we de museumkaarten maar weer goed gebruiken en eens kijken wat nog meer leuk is en niet een vermogen kost.
Grappig dat woorden zo anders over kunnen komen op verschillende personen. Ik vond de vraag van @Adrian4 juist heel open en neutraal (door de toevoeging). En een prima haakje aan de vliegvakanties waar het over ging.quote:Op vrijdag 12 april 2024 15:01 schreef MaJo het volgende:
[..]
Omdat er een waardeoordeel in zit en het totaal offtopic is.
Je kunt het inderdaad op 2 manieren lezenquote:Op vrijdag 12 april 2024 15:45 schreef Hupje het volgende:
[..]
Grappig dat woorden zo anders over kunnen komen op verschillende personen. Ik vond de vraag van @:Adrian4 juist heel open en neutraal (door de toevoeging). En een prima haakje aan de vliegvakanties waar het over ging.
Edit: oke, het is niet het bankje-topic. Maar toch, het ging wel over keuzes voor vakanties.
Ontopic is het jaaaaaaren geleden dat ik heb gevlogen (zou best willen, maar is niet nodig en vriend vindt het veel te veel stress).
De oudste wordt 15.quote:Op vrijdag 12 april 2024 16:16 schreef Tink89 het volgende:
Ik las ook geen waarde-oordeel, maar alleen een oprechte vraag.
@:mignonne: hoe oud zijn de kinderen? Maakt best wel uit voor de uitjes die bevallen... Ik vind met kleintjes aardbeienland in horst leuk, maar met tieners is dat niks meer. Daarvoor zou ik dan weer een tochtje met een fluisterboot door de biesbosch aanraden. Of ergens een stuk een rivier afvaren met een kano (kan oa op de dommel en de ruhr).
Leuk om te lezen! Wij zijn hier in de zomer twee weken.quote:Op vrijdag 12 april 2024 15:02 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Het Zilvermeer in Mol, België vind ik een aanrader. Supertoffe plek met geweldige speeltuinen, een zwemmeer en een terras.
Oh, tof!quote:Op vrijdag 12 april 2024 20:52 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Leuk om te lezen! Wij zijn hier in de zomer twee weken.
Dan is een dagje kanoen of suppen echt leuk! Oudste twee samen in een Canadees en jij met de jongste. Toffe dag ❤quote:Op vrijdag 12 april 2024 16:52 schreef mignonne het volgende:
[..]
De oudste wordt 15.
Middelste dochter is 13 en de jongste is 8.
Dat maakt idd wel uit haha. Het zijn ook nog 2 meiden en een knul dus nouja. Ik ga eens goed zoeken.
Mol in België ga ik eens bekijken.
Ik weet niet op je dochters van klim parken en zo houden. Maar bijv Speeltuin Duinoord is leuk voor diverse leeftijden.quote:Op vrijdag 12 april 2024 16:52 schreef mignonne het volgende:
[..]
De oudste wordt 15.
Middelste dochter is 13 en de jongste is 8.
Dat maakt idd wel uit haha. Het zijn ook nog 2 meiden en een knul dus nouja. Ik ga eens goed zoeken.
Mol in België ga ik eens bekijken.
Ik vind het ook niets. Ik hou wel van reizen en heb ook het nodige van de wereld gezien maar ik hou ervan om als volwassene te reizen en alleen maar volwassen entertainment te doen. Met kinderen ga ik wel gewoon naar een vakantiepark, geniet m’n peuter vanquote:Op donderdag 11 april 2024 13:58 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind het bewonderenswaardig dat jullie de hele wereld overvliegen met jullie kinderen... het trekt mij en mijn gezin zó niet. Ik vind reizen ongelooflijk vermoeiend (al vind ik het ook heel leuk) en ik kan me echt niet voorstellen dat het mijn wagenzieke kinderen een succes kan zijn. Ik vind het dan vooral idioot veel geld en gedoe. Maar ik geniet wel mee van jullie :-D
Volgend jaar gaan wij denk ik voor het eerst wat verder dan NL/Be met de caravan, ik denk dat we in gaan zetten op scandinavië en dan op max. 2 plekken.
Ik heb wintersport met de slaaptrein gedaan toen J 1,5 jaar was.quote:Op vrijdag 12 april 2024 15:21 schreef LauriLynne het volgende:
Zelf maakt rijden of vliegen mij weinig uit. Vind juist de afwisseling bij een korte vlucht eigenlijk wel fijn.
Wij zijn vorig jaar met kleine van 1,5 met de trein naar Londen en terug gegaan. Dat is in mijn ogen weinig anders dan vliegen. Dat ging ook prima. Ik snap dus oprecht zijn weerstand niet zo.
Ik zou ook graag keer wintersport met de slaaptrein proberen, maar vriend gaat liever rijden.
Voor de aardbol zou het wel beter zijn.quote:Op zaterdag 13 april 2024 20:20 schreef _Lily_ het volgende:
Totaal off-topic maar net als vliegschaamte kan je ook baarschaamte hebben tegenwoordig
Dat vind ik ook zo bijzonder. Sinds wanneer is het biologisch juist om geen kinderen te wensen?
Toevallig wintersport besproken met vrienden (allen met kinderen) komende winter. Megaveel zin in.quote:Op zaterdag 13 april 2024 20:18 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ik heb wintersport met de slaaptrein gedaan toen J 1,5 jaar was.
Je moet wel echt een slaapcoupé hebben, anders is het bijzonder oncomfortabel
En ook echt een eigen plek voor je kleintje boeken. En genoeg spul bij je hebben dat die comfortabel ligt, alsof ze in bed slaapt.
Volgende keer wintersport gaan wij gewoon vliegen en laat ik de kinderen bij opa en oma
Klinkt goed, dank voor de tips!quote:Op zondag 14 april 2024 10:53 schreef FlyingFish het volgende:
Wij zaten afgelopen zomer twee weken bij Hellendoorn in een huisje en hadden daar een jaarkaart van genomen. Erg leuk park voor jongere kinderen! De duikshow hebben we een keer of 7 gezien en hebben ze nog wekenlang nagespeeld. En de Sallandse Heuvelrug vonden ze ook leuk. Daar zit evt een korte kabouterroute, maar wij hebben een langere route naar een uitzichtpunt gepakt. Ze hebben een speeltuin bij het begin/eindpunt en aan de overkant van de weg ook een natuurspeeltuin. En er zit een prima buffetrestaurant met speeltuin direct naast, en dat is altijd favoriet bij onze kinderen (zeker met slushie-apparaat er bij).
Klinkt wat ambitieus eigenlijk. Ik zou altijd gaan voor aparte huisjes. Zeker als je nooit eerder zo'n periode met ze in één huisje hebben gezeten en je nogal anders in de wedstrijd zit.quote:Op zondag 14 april 2024 11:29 schreef FlyingFish het volgende:
Wij gaan overigens een midweek naar hof van Saksen met de schoonfamilie in de meivakantie. Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat lopen. Ik vond een weekend eigenlijk wel het maximale met hen, hun opvoedstijl en manier van vakantie vieren ligt ver van ons af (volplannen vs uitslapen, tablets vs spelletjes, luxe borrelhapjes vs chips). Nu dus een midweek in 1 huis. Wel met een eigen gang voor ons, maar toch… Ik hoop dat we niet 100% alles samen hoeven te doen, maar mijn meiden volgen hun nichtje blind (en zij trekt ook graag met hen op) en doen het liefst dus wel alles samen.
Gewoon je meiden met hun nichtjes op pad sturen en zelf lekker met een (puzzel)boek op het terras blijven hangen. En genieten van de luxe borrelhapjes, wordt vast heel gezelligquote:Op zondag 14 april 2024 11:29 schreef FlyingFish het volgende:
Wij gaan overigens een midweek naar hof van Saksen met de schoonfamilie in de meivakantie. Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat lopen. Ik vond een weekend eigenlijk wel het maximale met hen, hun opvoedstijl en manier van vakantie vieren ligt ver van ons af (volplannen vs uitslapen, tablets vs spelletjes, luxe borrelhapjes vs chips). Nu dus een midweek in 1 huis. Wel met een eigen gang voor ons, maar toch… Ik hoop dat we niet 100% alles samen hoeven te doen, maar mijn meiden volgen hun nichtje blind (en zij trekt ook graag met hen op) en doen het liefst dus wel alles samen.
Dat is geen optie. Ik heb overigens wel eerder met ze in een huisje gezeten, maar nooit langer dan een weekend. Meestal hebben we ook aparte huisjes omdat dat goedkoper is, maar schoonvader betaalt, dus hij heeft het wat dat betreft voor het zeggen. (Ik zou Hof van Saksen vanwege de prijs nooit hebben geboekt in een schoolvakantie).quote:Op zondag 14 april 2024 13:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Klinkt wat ambitieus eigenlijk. Ik zou altijd gaan voor aparte huisjes. Zeker als je nooit eerder zo'n periode met ze in één huisje hebben gezeten en je nogal anders in de wedstrijd zit.
Bij hof van Saksen kan je heerlijk in het restaurant zitten (of op het terras) terwijl de kinderen op de trampoline springen. Fijn park is hetquote:Op zondag 14 april 2024 17:56 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Dat is geen optie. Ik heb overigens wel eerder met ze in een huisje gezeten, maar nooit langer dan een weekend. Meestal hebben we ook aparte huisjes omdat dat goedkoper is, maar schoonvader betaalt, dus hij heeft het wat dat betreft voor het zeggen. (Ik zou Hof van Saksen vanwege de prijs nooit hebben geboekt in een schoolvakantie).
Mijn meiden zijn overigens net te klein nog om zelf op pad te sturen. Buiten spelen kunnen ze wel zelf, maar naar de binnenspeeltuin of trampolinepark lopen gaat hem nog niet worden (ook omdat we daar ver vandaan zitten). Maar het komt vast wel goed! Het is ook absoluut niet alsof het hele vervelende mensen zijn ofzo, maar ons idee van vakantie is gewoon totaal anders.
Dat klinkt toch minder comfortabel dan ik dacht. Ik kreeg het er heen toch niet doorheen.quote:Op zaterdag 13 april 2024 20:18 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ik heb wintersport met de slaaptrein gedaan toen J 1,5 jaar was.
Je moet wel echt een slaapcoupé hebben, anders is het bijzonder oncomfortabel
En ook echt een eigen plek voor je kleintje boeken. En genoeg spul bij je hebben dat die comfortabel ligt, alsof ze in bed slaapt.
Volgende keer wintersport gaan wij gewoon vliegen en laat ik de kinderen bij opa en oma
Het ligt inderdaad vlakbij Venlo. Aardbeienland in Horst is leuk voor die leeftijd (en lekkerquote:Op maandag 15 april 2024 10:13 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Komende zomer zitten we een weekje op de BreeBronne (vakantiepark), volgens mij niet zo ver van Venlo af. Nog leuke tips voor de omgeving? We zijn met een dochter van bijna drie jaar oud die graag dingen onderneemt. We zullen veel op het park zelf te vinden zijn verwacht ik, maar ook leuk om in de omgeving iets te kunnen doen.
Irrland, net over de grens in Duitsland, is super tof! Ook voor een driejarige.quote:Op maandag 15 april 2024 10:13 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Komende zomer zitten we een weekje op de BreeBronne (vakantiepark), volgens mij niet zo ver van Venlo af. Nog leuke tips voor de omgeving? We zijn met een dochter van bijna drie jaar oud die graag dingen onderneemt. We zullen veel op het park zelf te vinden zijn verwacht ik, maar ook leuk om in de omgeving iets te kunnen doen.
Een kind op de wereld zetten is stukken meer vervuilend dan vliegen dus dat snap ik dan wel. Maar ik ben niet zo van het elkaar aanpraten van al die schaamte dingen, als iedereen gewoon niet al te gek doet komt het allemaal goed. Dat geldt ook voor dingen als vlees eten, snoepen etc.quote:Op zaterdag 13 april 2024 20:20 schreef _Lily_ het volgende:
Totaal off-topic maar net als vliegschaamte kan je ook baarschaamte hebben tegenwoordig
Dat vind ik ook zo bijzonder. Sinds wanneer is het biologisch juist om geen kinderen te wensen?
Dit heb ik ook, als er andere opties zijn kies ik daar eerder voor. Maar als je maar een weekend of week hebt en wel wat verder wil dan pak ik gerust het vliegtuig, maximaal 2x per jaar (overigens ook jaren helemaal niet gevlogen).quote:Op zondag 14 april 2024 07:46 schreef Amsel het volgende:
Over die vliegschaamte: voor verre reizen heb ik daar geen last van. Ik zou niet weten hoe ik anders m'n familie aan de andere kant van de wereld moet opzoeken.
Dichterbij vind ik lastiger. Als we naar m'n schoonouders in Engeland gaan, gaan we soms met het vliegtuig, soms met de auto, en soms met de boot. Ik vind die boot een hele onderneming: overdag is het doodsaai, en op de nachtboot slaap je slecht en word je hartstikke vroeg wakker, en dan moeten we nog een heel eind rijden. Met de auto door de tunnel is echt een takke-eind om. OV zou theoretisch kunnen, maar dan zijn we 10 uur onderweg en moeten we 7 keer overstappenVliegen is vaak het meest praktisch: 's ochtends vroeg de duur uit en we zitten 's middag bij ze aan de lunch. Maar het voelt wel verkeerd
![]()
In de meivakantie dus dichterbij: paar dagen Hof van Salland gereserveerd. Dus ook even langs Avonturenpark Hellendoorn.
Irrland is leuk inderdaad! Vorige zomer heeft mijn toen net 3-jarige zich er prima vermaakt.quote:Op maandag 15 april 2024 10:13 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Top, dankje. Mbt tot dat laatste, daarom ben ik ook zoekende naar een kinderslaapzak. We zullen er echt nog wel een lange tijd gebruik van maken komende jaren. We hebben genoeg slaapzakken in volwassen maat, maar dat je het iets aan kan passen voor een kind waardoor de comfort beter is, vind ik wel prettigquote:Op zondag 21 april 2024 20:15 schreef Tink89 het volgende:
Wij zijn voor een heel, heel fijne gegaan (met destijds nog personeelskorting bij bever). Die kun je korter en langer ritsen, ik zoek m effe voor je op.
Edit: precies de onze is er niet meer, maar wel nog twee die erop lijken:
https://www.bever.nl/p/no(...)ml?colour=3076&_gl=1*9h4y51*_up*MQ..&gclid=Cj0KCQjw8pKxBhD_ARIsAPrG45kp9oTE4WEjW5lNJXel77uWA2MDLMKbQWP-uymQUGPUvIIjsjnoYiwaAvBeEALw_wcB
https://www.bever.nl/p/ay(...)ml?colour=3092&_gl=1*9h4y51*_up*MQ..&gclid=Cj0KCQjw8pKxBhD_ARIsAPrG45kp9oTE4WEjW5lNJXel77uWA2MDLMKbQWP-uymQUGPUvIIjsjnoYiwaAvBeEALw_wcB
Bij bergfreunde en decathlon enzo ook te vinden in andere kleuren enzo. Qua warmte kijken wij altijd naar de comfortemperatuur en doen dan een slaapzak die warmer is dan volgens het label nodig is, omdat zo'n kleintje niet die hele slaapzak opvult en dus minder isolatie om zich heen heeft.
Vakantie in Orlando gehad? Gezien de parken?quote:Op donderdag 2 mei 2024 07:54 schreef Kaizen_ het volgende:
De vakantie Florida met jonge kids (2 & 4 jaar) ging perfect! Ze hebben zich ontzettend goed gedragen tijdens de lange vluchten, wat waren we blij! De oudste vermaakte zich wel met Paw Patrol op het tv scherm en ook de jongste wist zich goed te vermaken met cadeautjes, wat series en natuurlijk de nodige snacks. Ook hebben ze goed geslapen tussendoor, dus geen jetlag gehad bij de heen- of terugvlucht.
Florida zelf is natuurlijk ook geweldig met de Disney parken, Typhoon Lagoon (4x geweest) en de vele mooie natuurparken.
Knap dat jouw kinderen dit soort lange vluchten trekken. Willen ze na een paar uur niet gaan rondlopen? Zelfde als ze lange tochten in de auto maken?quote:Op donderdag 2 mei 2024 07:54 schreef Kaizen_ het volgende:
De vakantie Florida met jonge kids (2 & 4 jaar) ging perfect! Ze hebben zich ontzettend goed gedragen tijdens de lange vluchten, wat waren we blij! De oudste vermaakte zich wel met Paw Patrol op het tv scherm en ook de jongste wist zich goed te vermaken met cadeautjes, wat series en natuurlijk de nodige snacks. Ook hebben ze goed geslapen tussendoor, dus geen jetlag gehad bij de heen- of terugvlucht.
Florida zelf is natuurlijk ook geweldig met de Disney parken, Typhoon Lagoon (4x geweest) en de vele mooie natuurparken.
Ik had hetzelfde 'probleem' vorig jaar. Een energieke dreumes en ook geen zin om zelf constant aan te moeten staan in verband met veel bewegingsruimte voor zo'n kleine in een all inclusive resort of camping. En daar dan ook nog grof geld voor neer moeten leggenquote:Op zondag 5 mei 2024 16:21 schreef Soldier2000 het volgende:
Onze dreumes kijkt nog geen tv, hoogstens een kort dieren filmpje tijdens het verschonen.
Maargoed, wij hebben altijd aktieve vakanties gehad maar willen nu naar een all inclusieve resort in Griekenland, Portugal of Spanje gaan kijken. Dan hoeven we niet meer te koken, is er een kinderbadje en in deze landen kun je ook eenvoudig een auto huren om wat rond te gaan kijken. 8 dagen bij een kinderbadje zitten wordt mij ook te veel.
Gaan hiken of lange ritten in een auto maken zie ik eigenlijk met een dreumes niet meer zitten. Ik heb zelf het idee dat de opties juist niet eindeloos zijn? Ze vind het in een buggy maar tijdelijk leuk, als ze gaat lopen, loopt ze alle kanten op.
Keiharde bedden, enorm veel lawaai, eigenlijk de hele nacht door, geen karakters bij ontbijt/diner/overig, restaurant sfeerloos, uitstraling echt verouderd. Het is goed dat ze het aan gaan pakken.quote:Op zondag 5 mei 2024 20:52 schreef miss_sly het volgende:
Wij hebben een keer overnacht in Loonsche Land. Was prima. Het is wel best ver lopen naar de ingang, dat vonden we behoorlijk tegenvallen.
Wat viel er tegen aan het Efteling hotel?
Ah dat verklaart het, al zie ik dat vanaf 21 juni alle dagen zo'n beetje als druk worden bestempeld.quote:Op zondag 5 mei 2024 20:48 schreef FlyingFish het volgende:
Die week is op veel scholen studieweek of iig studiedagen. Ik heb dat laatst gecheckt, wij hebben namelijk ook een halve week vrij maar besloten om vanwege de drukte (ook schoolreisjes en eindexamenuitjes zijn dan populair) dat niet te doen.
Bosrijk hebben wij nog niet gelogeerd.quote:Op zondag 5 mei 2024 21:54 schreef exode het volgende:
[..]
Keiharde bedden, enorm veel lawaai, eigenlijk de hele nacht door, geen karakters bij ontbijt/diner/overig, restaurant sfeerloos, uitstraling echt verouderd. Het is goed dat ze het aan gaan pakken.
Bosrijk vonden wij echt geweldig, daarmee viel het helemaal tegen.
Gelukkig was het bij jullie wel primaquote:Op zondag 5 mei 2024 22:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bosrijk hebben wij nog niet gelogeerd.
Wij hebben niet die ervaring die je hier noemt met het Efteling hotel. Prima bedden, geen lawaai, wel karakters bij ontbijt en restaurant prima.
We gaan in augustus weer een nachtje en hebben de nieuwe Droomvlucht-suite geboekt
Orlando idd!quote:Op zaterdag 4 mei 2024 10:16 schreef spierbal het volgende:
Vakantie in Orlando gehad? Gezien de parken?
9 uur in het vliegtuig zitten ging ook stukken beter dan verwacht. Ze hebben 1 of 2x wat rondgelopen, op het gemakje naar de WC en terug. Beetje mensen kijken, daarna vonden ze het weer welletjes en gingen terug filmpje kijken of slapen.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 23:51 schreef Soldier2000 het volgende:
Knap dat jouw kinderen dit soort lange vluchten trekken. Willen ze na een paar uur niet gaan rondlopen? Zelfde als ze lange tochten in de auto maken?
Persoonlijk zit ik liever 9 uur in het vliegtuig met ze dan 2 uur. Ze hebben dan een schermpje met tekenfilms en zo voor hun neus. Slapen de helft van de vlucht... Vind ik minder gedoe dan met Wizz Air naar Spanje of zo.quote:Op maandag 6 mei 2024 07:13 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Orlando idd!Een 'basecamp' gehad in Kissimee, niet rondgetrokken of op meerdere plekken verbleven. Was ook niet nodig, gezien de vele natuurparken en natuurlijk Disneyparken in de omgeving.
[..]
9 uur in het vliegtuig zitten ging ook stukken beter dan verwacht. Ze hebben 1 of 2x wat rondgelopen, op het gemakje naar de WC en terug. Beetje mensen kijken, daarna vonden ze het weer welletjes en gingen terug filmpje kijken of slapen.
Lange autoritten trekken ze ook erg goed. Vorig jaar Oostenrijk met de auto - We hebben het gehaald zonder teveel geklaag van de twee jongens en drie plaspauzes met een speeltuintje erbij.
Doorzetten. Onze ervaring (maar dat zijn onze kinderen en niet die van jou) is dat de eerste 2 dagen met name met slapen lastiger zijn.quote:Op donderdag 9 mei 2024 22:05 schreef KaBuf het volgende:
Eerste dag op vakantie en onze peuter heeft z’n speen weer nodig![]()
Weken achter elkaar praktisch niet nodig gehad thuis en nu overdag wel en zelfs ‘s avonds om te slapen omdat hij anders ontroostbaar bleef…
Hoop dat het beter gaat als hij gewend is aan hier / vakantie, anders zit die speen weer de hele tijd in z’n mond. Jullie nog tips toevallig?
Dit idd. 1e nacht (of eerste twee) op een nieuwe plaats is de eerste jaren echt drama geweest. Tegenwoordig zijn ze daar meer aan gewend en is het nog maar een uurtje spoken wat we compenseren door indien mogelijk de eerste dag wat vroeg(er) naar bed.quote:Op donderdag 9 mei 2024 22:29 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Doorzetten. Onze ervaring (maar dat zijn onze kinderen en niet die van jou) is dat de eerste 2 dagen met name met slapen lastiger zijn.
Fijn. Vakanties is vooral voor de ukjes gewoon nogal intensief. Ze zijn natuurlijk ineens op een onbekende plek en snappen er nog niks van. Als ze wat ouder zijn kun je ze er meer op voorbereiden.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 20:45 schreef KaBuf het volgende:
Oké vandaag al een super goede dag gehad en enkel de tut nodig bij het middagdutje. Jullie hadden gelijk
Denk dat het een kwestie is van wennen / uitrusten. Op vakantie is voor de eerste keer voor een peuter natuurlijk best wel een gedoe en wennen.quote:Op donderdag 9 mei 2024 22:05 schreef KaBuf het volgende:
Eerste dag op vakantie en onze peuter heeft z’n speen weer nodig![]()
Weken achter elkaar praktisch niet nodig gehad thuis en nu overdag wel en zelfs ‘s avonds om te slapen omdat hij anders ontroostbaar bleef…
Hoop dat het beter gaat als hij gewend is aan hier / vakantie, anders zit die speen weer de hele tijd in z’n mond. Jullie nog tips toevallig?
AFhankelijk van wanneer je in de zomervakantie gaat.quote:Op maandag 13 mei 2024 09:24 schreef Nielsch het volgende:
Wij zijn deze meivakantie op Menorca geweest met 3 kinderen (14, 10 en bijna 3). Wat een heerlijk eiland. Prachtige baaitjes met heerlijke zandstrandjes, rustig, mooie dorpjes en overal speelpleintjes waar de kleine kinderen tot laat spelen terwijl de ouders ernaast op een terrasje met Aperol en tappas zitten. Echt een aanrader voor een vakantie met (kleine) kinderen.
Maar nu mijn vraag; door deze vakantie plus de aanschaf van een caravan en huur van een seizoensplek is het vakantiebudget voor dit jaar wel een beetje op. Voor de zomervakantie zoek ik nog wel een leuke stad om met de twee oudsten te bezoeken. Mag per auto of per trein. Wat is dan leuk? Londen zijn we al geweest maar verveeld niet snel. Zijn Berlijn, Antwerpen of Parijs ook leuke steden voor een paar dagen voor kinderen van 14 en 10? Of zijn er nog andere tips?
In al die steden is toch genoeg te doen? Dierentuin, museum, beetje rondwandelen, wat eten...quote:Op maandag 13 mei 2024 09:24 schreef Nielsch het volgende:
Wij zijn deze meivakantie op Menorca geweest met 3 kinderen (14, 10 en bijna 3). Wat een heerlijk eiland. Prachtige baaitjes met heerlijke zandstrandjes, rustig, mooie dorpjes en overal speelpleintjes waar de kleine kinderen tot laat spelen terwijl de ouders ernaast op een terrasje met Aperol en tappas zitten. Echt een aanrader voor een vakantie met (kleine) kinderen.
Maar nu mijn vraag; door deze vakantie plus de aanschaf van een caravan en huur van een seizoensplek is het vakantiebudget voor dit jaar wel een beetje op. Voor de zomervakantie zoek ik nog wel een leuke stad om met de twee oudsten te bezoeken. Mag per auto of per trein. Wat is dan leuk? Londen zijn we al geweest maar verveeld niet snel. Zijn Berlijn, Antwerpen of Parijs ook leuke steden voor een paar dagen voor kinderen van 14 en 10? Of zijn er nog andere tips?
Wat hebben jullie gedaan in Berlijn en wat staat er op de planning voor Parijs?quote:Op maandag 13 mei 2024 09:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
AFhankelijk van wanneer je in de zomervakantie gaat.
Parijs vindt onze dochter (14) een van de fijnste steden, maar daar zijn ook de Olympische Spelen in de zomer, dus kan erg druk zijn. Wij gaan eind augustus naar Parijs en dan is het alweer afgelopen.
In de kerstvakantie zijn we naar Berlijn geweest, en daar waren we alle drie ook erg van gecharmeerd.
Ik ben zelf minder fan van Antwerpen, maar ken het ook minder goed.
Wij zijn sowieso van het door de stad wandelen. Dus dat doen we in beide steden.quote:Op maandag 13 mei 2024 09:32 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wat hebben jullie gedaan in Berlijn en wat staat er op de planning voor Parijs?
Merci et vielen Dank hier kan ik wat mee!quote:Op maandag 13 mei 2024 09:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wij zijn sowieso van het door de stad wandelen. Dus dat doen we in beide steden.
We wandelen zoveel mogelijk naar de diverse dingen die we willen zien. Soms wordt dat wat veel of ligt het te ver weg, en dan nemen we de metro.
In Berlijn hebben we het Olympisch Stadion dat is gebruikt in 1936 bezocht. De nazi-spelen dus. Dat was een indrukwekkend bezoek. We hebben over de Kurfurstendam gewandeld, want tiener en dus shoppen, maar daar ook ge Gedachtniskirche bezocht. We hadden een hotel vlakbij Kurfurstendamm en zijn vandaar naar Alexanderplatz gewandeld, via Checkpoint Charlie. We hadden helaas geen tijdslot gereserveerd voor de Reichstag, want dat wilden we eigenlijk wel bezoeken. We zijn naar Museuminsel geweest en hebben daar het oudheidkundig museum bezocht. Wij waren er na kerst en toen waren er ook nog leuke kerstmarkten.
Ik weet niet of jullie vna sushi houden, maar hier hebben we heerlijke sushi gegeten.
Naar Parijs zijn we al vaker geweest. Heel leuk is om de Eiffeltoren zelf te beklimmen tot de eerste etage. Is een beetje een klim, maar prima te doen. De voldoening is groot en het uitzicht al prima. Wandelen door de tuilerien, ijs eten bij een van de Amorino ijstentjes. Notre Dame en Sacre Coeur bezoeken. Wil je ze van binnen zien, kun je beter op tijd komen, want het is er druk. Stokbrood eten in een van de parkjes. Musee d'Orsay is een mooi museum en leuk ook voor kinderen. Louvre ook natuurlijk.
Maar ook hier weer veel wandelen, langs de Seine, door kleine straatjes, gewoon er zijn.
In Parijs zitten we meestal in dit hotel. Ze hebben een parkeergarage en zijn gemakkelijk aan te rijden vanaf de periferique, zodat je niet de hele stad door moet. Daarnaast zit er een park achter en zit Bercy Village op een paar minuten lopen, waar lekkere restaurantjes zijn. Recht tegenover het hotel ligt de metroingang van lijn 6 en 14 waarmee je bij heel veel hoogtepunten kunt uitstappen.
Ben ik ook benieuwd naar! Enige die ik had gevonden is deze: aire de nantimont sud, maar die is alweer een stuk voorbij Luik. En geen toilet.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:31 schreef taxibabe het volgende:
Weet iemand een fijne parkeerplaats/tankstation vlak na Luik om even te stoppen en de benen te strekken?
En welk tankstation is dat net voorbij Maastricht?quote:Op maandag 13 mei 2024 14:40 schreef Mango91 het volgende:
Wij vermijden belgie wat betreft stopplekken, ze zijn vaak vies en verouderd. Onze eerste stop is net voordat we de grens overgaan (bij Maastricht) en daarna in Luxemburg.
In Frankrijk vinden wij de stops veel fijner (kindvriendelijker).
Hebben wij ook weleens gedaan met een Ikea. Ideaal om even wat te drinken of een ijsje te scoren bij de bistro en even te razen.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:00 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wij stoppen tegenwoordig niet meer bij plekken langs de snelweg, maar zoeken een Decathlon die vlakbij de snelweg ligt. Kind kan dan binnen steppen/ballen gooien etc, er zijn toiletten, er zijn trampolines buiten en we kunnen nog een extra lampje kopen voor in de camper (of iets anders wat we vergeten waren).
Serieus? Ik wist niet dat ze bij de Decathlon ook een speeltuin binnen hadden. Of bedoel je dat je ze op de artikelen in de winkel laat steppen enzo. Want daar vind ik eigenlijk wel wat van als je niet van plan bent om het te kopenquote:Op maandag 13 mei 2024 16:00 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wij stoppen tegenwoordig niet meer bij plekken langs de snelweg, maar zoeken een Decathlon die vlakbij de snelweg ligt. Kind kan dan binnen steppen/ballen gooien etc, er zijn toiletten, er zijn trampolines buiten en we kunnen nog een extra lampje kopen voor in de camper (of iets anders wat we vergeten waren).
Er is bij elke decathlon een 'testzone' waarbij kinderen alles mogen uitproberen. Staan speciale testexemplaren voor klaar.quote:Op maandag 13 mei 2024 20:34 schreef Troel het volgende:
[..]
Serieus? Ik wist niet dat ze bij de Decathlon ook een speeltuin binnen hadden. Of bedoel je dat je ze op de artikelen in de winkel laat steppen enzo. Want daar vind ik eigenlijk wel wat van als je niet van plan bent om het te kopen
Ah dat verklaartquote:Op maandag 13 mei 2024 21:00 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Er is bij elke decathlon een 'testzone' waarbij kinderen alles mogen uitproberen. Staan speciale testexemplaren voor klaar.
Dit ja. Stepjes, fietsjes, ballen, dat soort dingen. Per filiaal verschilt het. Zo hebben we vorige week in Breda buiten staan boogschietenquote:Op maandag 13 mei 2024 21:00 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Er is bij elke decathlon een 'testzone' waarbij kinderen alles mogen uitproberen. Staan speciale testexemplaren voor klaar.
Geen idee, deze linkjes zijn nog van onze Franrkijk vakantie van 2017, ik kan ze ook niet vinden als ik op de site zelf zoek. Het was dat ik de linkjes zelf had opgeslagen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 09:31 schreef Cathmar het volgende:
Bestaat zoiets voor Duitsland? Wij gaan voor het eerst ooit deze zomer een heel andere kant op dan recht omlaag ☺
In mijn ervaring zijn alle raststätten langs de Autobahnen richting zuiden echt prima. Je kunt overal eten en schoon plassen. De meeste zijn van Serways, die hebben een zoekfunctie op de site https://www.serways.de/standorte/quote:Op dinsdag 14 mei 2024 09:31 schreef Cathmar het volgende:
Bestaat zoiets voor Duitsland? Wij gaan voor het eerst ooit deze zomer een heel andere kant op dan recht omlaag ☺
Rune de Palestel is van Nederlanders, zeer kleinschalig. Meer glamping. Wij gaan in juliquote:Op zondag 19 mei 2024 19:47 schreef Hupje het volgende:
Ik ben aan het zoeken naar campings met luxe (of eigenlijk iets meer dan basic) blokhutten of safaritenten in Zwitserland of daar dichtbij in Duitsland of Frankrijk. Poespas als drukke animatie hoeft voor ons niet, beetje aanspraak met andere kinderen is wel fijn.
Heeft iemand tips uit ervaring?
https://www.campingdunlepalestel.fr/nl/omgeving-nlquote:Op zondag 19 mei 2024 19:47 schreef Hupje het volgende:
Ik ben aan het zoeken naar campings met luxe (of eigenlijk iets meer dan basic) blokhutten of safaritenten in Zwitserland of daar dichtbij in Duitsland of Frankrijk. Poespas als drukke animatie hoeft voor ons niet, beetje aanspraak met andere kinderen is wel fijn.
Heeft iemand tips uit ervaring?
Wij wel. Hebben wel een klein heatertje mee voor de voortent. Anders blijft alles vaak zo klammig aanvoelen. En de leistert is leuk, heeft ook een binnenspeeltuin. De heldense bossen is ook leuk, maar die hebben geen binnenspeeltuin. En anders in de regio nog breebronne of ter Spegelt of de paal. Ik zou dan overigens wel proberen om een plekje zonder al te veel schaduw/bomen te boeken, dan warmt de zon al snel op als het koud is.quote:Op donderdag 23 mei 2024 22:20 schreef LeSage het volgende:
Zijn hier ervaringen met kamperen in de herfstvakantie?
Wij zouden eigenlijk wel op vakantie willen, maar ik kan gewoon niet het geld uitgeven aan een vliegvakantie dan.
We hebben een caravan met grote voortent, dus lijkt me dat dat best te doen is.
We zaten nu te kijken voor de Leistert in Limburg, binnenzwembad erbij, misschien wel handig voor slecht weer.
Pantropicaquote:Op maandag 27 mei 2024 22:19 schreef eponine het volgende:
Wij gaan in de zomervakantie een midweekje naar de Kop van Overijssel, iemand tips voor leuke uitjes daar met kinderen van ruim 5 en 2,5 jaar?
Dagje Giethoorn/Weerribben staat al op het programma
Fruittuin Verbeek in Oldebroek is leuk met speeltuin, fruitpluk etc https://www.fruittuinverbeek.nl/quote:Op maandag 27 mei 2024 22:19 schreef eponine het volgende:
Wij gaan in de zomervakantie een midweekje naar de Kop van Overijssel, iemand tips voor leuke uitjes daar met kinderen van ruim 5 en 2,5 jaar?
Dagje Giethoorn/Weerribben staat al op het programma
quote:
Bedankt allebei!quote:Op dinsdag 28 mei 2024 10:12 schreef laziness het volgende:
[..]
Fruittuin Verbeek in Oldebroek is leuk met speeltuin, fruitpluk etc https://www.fruittuinverbeek.nl/
Strand Nijstad, recreatieplas met waterspeeltoestellen en ligstrand. Soortgelijkigs ook bij Wanneperveen.
Veerpont bij Genemuiden
Maisdoolhof & Blote Voetenpad Blokzijl of Groot Sallands Maisdoolhof in Lemelerveld
Park de Stadshoeve in Zwolle heeft een natuurspeeltuin, speelkasteel, kinderboerderij en nog wel meer leuks
Het laarzenpad https://hetdorpzalk.nl/route/laarzenpad
Brussel vind ik niet echt een toeristenstad.quote:Op maandag 13 mei 2024 09:38 schreef Bottoms_up het volgende:
In Belgie zou ik eerder Brussel doen dan Antwerpen.
Zeg dat tegen de hordes toeristenquote:Op dinsdag 28 mei 2024 17:33 schreef Seven. het volgende:
[..]
Brussel vind ik niet echt een toeristenstad.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zelf ben ik nu aan het rondkijken naar een mooi reisschema. Als er mensen met ervaring zijn, hoor ik het graag. Het 'lastige' van de vakantie is dat ik echt de natuurparken wil bezichtigen, en niet enkel de grote steden bezoeken. Dat maakt het wat complexer met het rondzoeken qua stroller-vriendelijke wandelingen, vervoer etc.
[ Bericht 3% gewijzigd door Kaizen_ op 30-05-2024 10:20:13 ]Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
En vooral heftig! Hoe ga je dat inplannen om het leuk te houden met drie kids? Of zijn ze al wat ouder dat je ze niet continu moet dirigeren?quote:Op donderdag 30 mei 2024 11:26 schreef mignonne het volgende:
Want als alleenstaande ouder met 3 kinderen reizen is best een duur geintje
Je hebt ook ergenomische dragers zonder frame (scheelt gewicht) voor 2 en zelfs de 4 jarige. Kan je de wandelwagen thuis laten in een NPquote:Op donderdag 30 mei 2024 12:59 schreef LauriLynne het volgende:
Geen ervaring met Japan, maar in Wales hebben wij een framedrager gehad voor mijn dochter van 1,5 jaar. Die ik nu nog steeds soms gebruik bij momenten dan een wandelwagen niet handig is. Zo konden we wel de omgeving verkennen. Nee ik hield het niet net zo lang vol als zonder drager. Maar we hebben wel wandelingen van uurtje of 2 gemaakt.
Ik ben afgelopen februari met ze naar Japan geweest.quote:Op donderdag 30 mei 2024 12:35 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
En vooral heftig! Hoe ga je dat inplannen om het leuk te houden met drie kids? Of zijn ze al wat ouder dat je ze niet continu moet dirigeren?
Heb je ervaring met Japan? Zoja, dan hoor ik graag tips en tricks! Het is een flink land en ik vraag me af of ik er nu al uit kan halen wat ik wil.. Zeker vanwege weinig 'stroller-friendly' wandelingen in de national parks.
China lijkt me fantastisch! Maar ik hoor altijd (ook van Chinese kennissen) dat dat eigenlijk niet te doen is zonder groepsreis omdat mensen nauwelijks Engels spreken. Is dit iets waar je ook rekening mee hebt gehouden?quote:Op donderdag 30 mei 2024 11:26 schreef mignonne het volgende:
Ik ben aan het voorbereiden voor China, over 2 jaar met de kinderen. Een rondreis wordt het. En de grove voorbereiding doe ik nu zodat ik weet hoeveel geld het me gaat kosten en ik dit kan budgetteren enzo. Want als alleenstaande ouder met 3 kinderen reizen is best een duur geintje![]()
![]()
Vakantie zal in de zomervakantie zijn en max 3 weken want nouja, schoolgaande kinderen en vakantieverdeling enzo.
Ik spreek Chineesquote:Op donderdag 30 mei 2024 17:02 schreef MaJo het volgende:
[..]
China lijkt me fantastisch! Maar ik hoor altijd (ook van Chinese kennissen) dat dat eigenlijk niet te doen is zonder groepsreis omdat mensen nauwelijks Engels spreken. Is dit iets waar je ook rekening mee hebt gehouden?
Dat eerste, naar bestemming rijden in een aantal dagen.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 10:58 schreef miss_sly het volgende:
Wat bedoel je met ‘op autovakantie’?
Naar je bestemming rijden in een paar dagen, of een autorondreis waarbij je iedere dag of in ieder geval vaak met de auto verder rijdt?
Dreumes slapend in de auto zetten is onmogelijk dus die tactiek gaat hier niet op helaas.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 11:05 schreef hilliebillie het volgende:
Erg vroeg vertrekken, zodat je dreumes slapend in de auto kan zetten en hopelijk de eerste 2-3 uur kan rijden terwijl ie nog slaapt.
Daarna lekker de radio aan en liedjes luisteren/meezingen.
Er zijn ook van die ontdek speeldingen die je zelf kan maken in een flesje met zand of zo en daarin verschillende kleine spulletjes die dan door te bewegen en schudden tevoorschijn komen zodat ze kunnen ontdekken.
Of van die water tekenstiften (nadeel is alleen als ze het laten vallen, dan zijn ze uitgespeeld).
Favoriet boekje mee, of juist een nieuw boekje. Maar het is vaak allemaal maar even leuk
Af en toe een goede stop met een speeltuintje er bij (en de tablet als back-up)
Ik ben altijd bang dat ze misselijk worden met de tablet in de auto (2 van de 4 worden soms misselijk in de auto)quote:Op vrijdag 31 mei 2024 11:59 schreef miss_sly het volgende:
Wij vonden de tablet in de auto niet per se verkeerd. We verklaarden hem wel niet te gebruiken als we op de bestemming (camping) waren.
Wij hadden een leuk cadeau gehad van een boekje met leuke tekeningen en de teksten van kinderliedjes met een cd. Die cd speelden we vaak en zongen dan mee. Regelmatig stoppen, inderdaad, en even een rondje rennen, wat eten en drinken. Misschien een luisterboek opzetten met een mooi verhaal?
Dat maakt het aanzienlijk makkelijkerquote:
Ik zie allemaal tips voor vermaak maar is dat echt noodzakelijk? Wij zijn met Aapie op die leeftijd naar Engeland gereden en hij keek gewoon uit het raam of lag te tukkenquote:Op vrijdag 31 mei 2024 10:39 schreef Bami het volgende:
Heel wat anders maar wel erg gerelateerd aan dit topic; op autovakantie met dreumes van ruim anderhalf. Wat koop ik in ter vermaak? Het plan is om ongeveer 5 uur te rijden op 1 dag, en ik zou het liefst zo min mogelijk de tablet gebruiken.
Wij hebben niks…. Maar onze peuter is een makkelijke autorijder.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 10:39 schreef Bami het volgende:
Heel wat anders maar wel erg gerelateerd aan dit topic; op autovakantie met dreumes van ruim anderhalf. Wat koop ik in ter vermaak? Het plan is om ongeveer 5 uur te rijden op 1 dag, en ik zou het liefst zo min mogelijk de tablet gebruiken.
Wij zijn best vaak naar Zeeland geweest in de zomervakantie. Zowel als kind met mijn ouders als zuipende jongere en nu als moederquote:Op zondag 2 juni 2024 09:20 schreef FlyingFish het volgende:
Maar Zeeland in de zomervakantie is toch juist het tegenovergestelde van rustig? Dat zit dan helemaal vol met Duitsers (en ook wat Nederlanders). Maar nu voor een weekendje zal het wel rustiger zijn! Wij zijn in de voorjaarsvakantie met slecht weer die kant op geweest en vonden het toen ook heel geslaagd en willen ook nog een keer met mooi weer die kant op. Maar het is wel vakantiepark naast vakantiepark naast camping overal.
Je hebt daar ook wel rustige plekken. Een keer als kind met mijn ouders geweest. Toen hadden we bijna elke dag regen.quote:Op zondag 2 juni 2024 09:20 schreef FlyingFish het volgende:
Maar Zeeland in de zomervakantie is toch juist het tegenovergestelde van rustig? Dat zit dan helemaal vol met Duitsers (en ook wat Nederlanders). Maar nu voor een weekendje zal het wel rustiger zijn! Wij zijn in de voorjaarsvakantie met slecht weer die kant op geweest en vonden het toen ook heel geslaagd en willen ook nog een keer met mooi weer die kant op. Maar het is wel vakantiepark naast vakantiepark naast camping overal.
Nog bedankt voor de tips! De afgelopen tijd heb ik wat rond zitten zoeken over Japan en we hebben toch besloten om voor een andere bestemming te gaan. Hoofdreden is inderdaad het feit dat Japan niet erg stroller-vriendelijk is.quote:Op donderdag 30 mei 2024 13:45 schreef mignonne het volgende:
Ik ben afgelopen februari met ze naar Japan geweest.
Compromissen, op alle vlakken, zou mn grootste tip zijn. Je tijd is beperkt, het land is groot, je kinderen zijn een onvoorspelbare factor. Dus het is goed om je verwachtingen daarop in te stellen. Je kunt sowieso een miljard dingen doen in Japan dus je zult moeten kiezen. Voor de national parks zou ik gaan voor 2 goede dragers. Het voordeel van met twee ouders en twee kinderen reizen is dat het lekker verdeeld is. In Japan zie je heel weinig kinderwagens, Japanners dragen hun kinderen over het algemeen, en dit is ook veruit de meest praktische oplossing. Het ov kan enorm druk zijn waardoor er geen plek is voor kinderwagens. Ruimte in (apart)hotels is erg beperkt dus ook daar niet prettig om bij je te hebben. Niet alleen national parks zijn lastig begaanbaar, ook tempels en bijvoorbeeld metro opgangen. Er zijn wel liften en roltrappen maar niet bij elke in en uitgang. Met een draagzak ben je veel mobieler.
Elk jaar gaan wij weer terug naar Cadzand, kom daar al sinds m'n derde.quote:Op zondag 2 juni 2024 09:35 schreef exode het volgende:
Wij zijn best vaak naar Zeeland geweest in de zomervakantie. Zowel als kind met mijn ouders als zuipende jongere en nu als moeder
Inderdaad - Bij onze lange reisdagen naar bv Oostenrijk was de muziek nog de beste vermaak factor. Ik had vantevoren wat Smurfenhouse muziek opgezocht, vonden ze geweldig.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 12:31 schreef MaJo het volgende:
Ik zie allemaal tips voor vermaak maar is dat echt noodzakelijk? Wij zijn met Aapie op die leeftijd naar Engeland gereden en hij keek gewoon uit het raam of lag te tukken
Klinkt fantastisch!quote:Op maandag 3 juni 2024 09:16 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Elk jaar gaan wij weer terug naar Cadzand, kom daar al sinds m'n derde.Zwinhoeve, Spaanse Galeien... Geweldig gebied waar we graag komen, zeker ook vanwege de herinneringen van vroeger.
Zeker Spaanse Galeien is een mooie straat waar je toch wat rustiger gelegen huisjes kan huren. En vaak zitten er ooievaren, altijd tof.
Waar zijn jullie allemaal geweest? Malaga is volgens mij een toffe plek om 9 dagen te verblijven zonder teveel gedoe - Puur relaxen. Maar je hebt er ook veel leuke dingen rondom om te ontdekken.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 11:59 schreef Debsterr het volgende:
Al met al heeeeel goed bevallen, al is het wel hard werken, vakantie met baby. Ze is toch wel wat eenkennig, vooral zodra ik niet meer zichtbaar ben is het brullen, dus we konden haar niet echt achterlaten bij opa en oma helaas. Maar 9 dagen quality time is ook wel heel fijn .
We hebben Ronda bezocht, de dierentuin in Fuengirola (dikke tip!!), Sealife (minder boeiend maar baby vond het magisch), zijn een middagje bij familie in La Herradura geweest, en natuurlijk een paar keer Malaga in. Afhankelijk van de leeftijd van je kinderen raad ik je zeker aan te gaan ontbijten of lunchen bij de The Cereal Boom Coffee. Alle cereal die je kunt bedenken, gekleurde melk voor erdoor, toppings, feestquote:Op maandag 3 juni 2024 09:43 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Waar zijn jullie allemaal geweest? Malaga is volgens mij een toffe plek om 9 dagen te verblijven zonder teveel gedoe - Puur relaxen. Maar je hebt er ook veel leuke dingen rondom om te ontdekken.
In October gaan wij 2 weken naar Malaga, we hebben al gezien dat het ontzettend kindvriendelijk is met ontzettend veel mogelijkheden tot uitstapjes. Auto'tje huren en lekker wat rondkijken. Ook leuke natuurparken in de buurt.
Buiten het relaxen bij de binnenstad hebben we onderstaande dagtripjes in gedachten. Ik wilde het kopie/pasten vanuit mijn Malaga-bestandje, maar een screenshot is wat handiger.
Sowieso ontzettend veel leuke parkjes en speeltuinen in de buurt, allemaal mooi te bewandelen met een stroller. Zo kunnen mijn partner en ik lekker rondlopen en de kinderen kunnen hun energie kwijt bij de speeltuintjes.
[ afbeelding ]
Thanks voor de tips! Zeker de food-tips zoals Cereal Boom Coffee, Illari en Recyclo Bike Cafe zet ik in de planning! Recyclo Bike Cafe ligt op 5 minuten lopen van ons verblijf, dus perfect.quote:Op maandag 3 juni 2024 10:21 schreef Debsterr het volgende:
We hebben Ronda bezocht, de dierentuin in Fuengirola (dikke tip!!), Sealife (minder boeiend maar baby vond het magisch), zijn een middagje bij familie in La Herradura geweest, en natuurlijk een paar keer Malaga in. Afhankelijk van de leeftijd van je kinderen raad ik je zeker aan te gaan ontbijten of lunchen bij de The Cereal Boom Coffee. Alle cereal die je kunt bedenken, gekleurde melk voor erdoor, toppings, feest !
Lekker eten hebben we in Malaga vooral gedaan bij Illari en Recyclo Bike Café.
Absoluut doen! Wij waren er in maart met onze peuter van 3 en dat is zeer goed bevallen. In dit topic schreef ik er het volgende over:quote:Op maandag 3 juni 2024 09:14 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Nog bedankt voor de tips! De afgelopen tijd heb ik wat rond zitten zoeken over Japan en we hebben toch besloten om voor een andere bestemming te gaan. Hoofdreden is inderdaad het feit dat Japan niet erg stroller-vriendelijk is.
Wij houden van natuur, bergen en natuurlijk hier en daar een stad, maar beide kids in een draagzak is voor ons niet handig. De oudste heeft daar ook totaal geen zin in. Het aantal natuurparken en wandelingen die stroller-vriendelijk zijn in Japan is echt minimaal helaas.. Ik had vantevoren verwacht dat Japan ontzettend kind + stroller vriendelijk zou zijn, ook qua natuur. Wat dat betreft zijn wij enorm verwend met de stroller-vriendelijke bergwandelingen in Oostenrijk en Zwitserland..Daar hebben we volop kunnen wandelen tussen de bergen met de wandelwagen. In Japan heb ik helaas maar 1 a 2 van dit soort wandelingen kunnen vinden.
Tokyo, Kyoto, Nikko National Park, Joshin'etsukogen National Park & Mt Azuma stonden op onze lijst toen ik een schema aan het maken was, maar zelfs touristische steden zoals Kyoto schijnen ook totaal niet stroller-vriendelijk te zijn. Qua natuur had ik stiekem ook meer familie-vriendelijke hikes en gebergtes verwacht. Sowieso weet ik dat Japan geweldig mooie natuur heeft, maar 90% van de opties vallen al af omdat we met jonge kids reizen. Zelfs het kindvriendelijke Nara vlakbij Kyoto schijnt niet chill te zijn met wandelwagens vanwege het grind. Om maar niet te beginnen over de hectiek en de drukte bij deze touristen trekpleisters. Dan lijkt het me verstandiger als we een ander keer naar Japan gaan, zonder de strollers. Dan maar geen bloesemseizoen, maar wel veel meer natuurschoon waarbij de twee kinderen gewoon mee kunnen wandelen.
Vandaar dat we toch verder zijn gaan kijken, hoogstwaarschijnlijk gaan we rond Januari naar Thailand! 10 jaar geleden heb ik hier gebackpacked en het land heeft een goede indruk achtergelaten. Zelf ben ik ook helemaal gek van de natuur daar met reptielen, insecten etc. Om maar niet te beginnen over het eten.![]()
Het idee voor nu is:
1) Weekje Bangkok met dagtripjes (bv 'Ancient City' Muang Boran, Ayutthaya)
2) Midweek Kaeng Kragan National Park, waarin we zoveel mogelijk in de natuur verblijven met wat kindvriendelijke wandelingen, nighttour & Thaise 'safari'; (Baan Maka Nature Lodge' heb ik in gedachten]
3) Laatste week relaxen in Hua Hin, inclusief tripjes naar waterpark, Nayang Bat Cave, Khao Sam Roi Yot bv)
Slechts drie 'basecamps', wat ook wel lekker is qua minimaal aantal verhuisdagen. Veel natuur, en eindigen met een heerlijk strand plekje, waar ook de natuur kan worden opgezocht. Ik ben nog veel aan het rondkijken, eerst zat ik aan Khoa Sok national park te denken in plaats van Kaeng Kragan, maar ik denk dat dat tegen gaat vallen met te jonge kinderen.Er zijn erg gave lodges in het Khoa Sok park, maar Kaeng Kragan trekt me meer na wat onderzoek te hebben gedaan.
Het is ook een bewuste keus om Chiang May even over te slaan. Ben daar vroeger al geweest, heb nou niet de behoefte om er perse weer opnieuw naartoe te gaan. Misschien dat we met een volgende trip iets meer op Noord-Thailand focussen. Nu meer het midden. En eventueel later ook weer meer eilanden als de kinderen ouder zijn.![]()
Ook heb je bij Kaeng Kragan meer kans om fauna te ontdekken. Daarnaast was Phuket kindvriendelijk genoeg (al zei ik in mijn backpack periode dat ik daar nooit naartoe zou gaan), maar qua afstand niet handig. Hua Hin past mooi binnen het reisplaatje, waarbij we met taxibus gemakkelijk van A naar B kunnen. Of eventueel gedeeltes met de trein.
De planning ziet er goed uit, lekker rustig aanquote:Op woensdag 10 april 2024 12:34 schreef MaJo het volgende:
Qua verre reis kan ik dan Thailand aanbevelen, dat was echt goed te bereizen met een peuter. Het land is echt helemaal ingesteld op kinderen en Aapie werd zowat aanbeden als een God. Dat vond hij soms wat ongemakkelijk als iemand hem weer eens wilde aanraken, maar meestal vond hij het wel best. Ook hier op elke straathoek een 7/11 waar je luiers en andere dingen kunt halen. Wat in Thailand echter niet te vinden was waren zwemluiers, die bestaan gewoon niet. Neem die dus mee!
Verder is het eten goddelijk, de mensen dus super vriendelijk, het is zeer betaalbaar (Aapie's favoriete panda ijsje kostte omgerekend 25 cent), schoon, prachtige natuur, interessant cultureel erfgoed (tempels), goed te bereizen met OV en ook met een huurauto. Wel even wennen aan het links rijden
Ook hier zijn de treinen snel volgeboekt dus boek deze vooraf. Wij hebben 2x geen trein kunnen boeken en de afstanden per privé chauffeur afgelegd.
En dan ook even wat plaatjes bij het praatje:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vooral het 'rustig aan' gedeelte! We proberen express maar 2 tot 3 'basecamps' in te plannen om zo min mogelijk verhuisdagen te hebben. Zo zie je veel van Thailand, maar ook genoeg dagen om lekker in een parkje met een speeltuin te relaxen. Of simpelweg met een cocktail aan het strand terwijl de kinderen zich ook goed vermaken.quote:Op maandag 3 juni 2024 23:15 schreef MaJo het volgende:
De planning ziet er goed uit, lekker rustig aan Thailand is inderdaad behoorlijk stroller vriendelijk, en de mensen helpen je ook graag. Stroller opvouwen, in de taxi/tuk tuk en gaan!
Goede vraag, B van 10 krijg ik ook niet echt aan de luisterboeken in de auto. Dit kan hij ook op zijn telefoon luisteren natuurlijk.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 11:42 schreef mousemicky het volgende:
In het kader van op tijd beginnen, ik ben op zoek naar leuke podcast tips voor 9/11 jarigen. Jongste wordt snel wagenziek, dus lezen in de auto is geen optie, maar podcasts vindt hij heel leuk.
We kennen de podcasts van het klokhuis, jeugdjournaal en sara's mysteries (grote hit).
Wat zijn jullie aanraders? Liefst via spotify, want dan kan ik alles van tevoren dowloaden op hun telefoons zodat ze zelf in control zijn (streamen doe ik via mijn telefoon, maar die krijgen ze niet in handen).
Mag best spannend zijn, tussen 15-30 minuten per aflevering is ideaal. Luisterboeken zijn een minder groot succes tot nu toe, daarbij moet je je aandacht houden, en dat lukt niet altijd.
Wat neem je dan allemaal mee? Als je kleding, beddengoed, boodschappen en koelbox nog niet ingepakt hebt... een kinderwagen? Fietsjes?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 16:13 schreef taxibabe het volgende:
Oh misschien zit daar ook nog wel wat leuks tussen voor mijn kleuter!
Volgende week gaan wij op vakantie naar België. We zijn al aan het inpakken, maar jeetje, we hebben een klein aanhangertje en een best grote auto, maar laten we alles?! Voor mijn gevoel nemen we niks onnodigs/bijzonders mee, maar de aanhanger zit al vol. En dan moet de kleding, beddengoed, de boodschappen en koelbox voor onderweg nog mee.
In de aanhanger, bak is ongeveer 1 x 1,5 m. en 50 cm hoog (met deksel):quote:Op dinsdag 4 juni 2024 16:18 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Wat neem je dan allemaal mee? Als je kleding, beddengoed, boodschappen en koelbox nog niet ingepakt hebt... een kinderwagen? Fietsjes?
Jaa, we gaan met de tent! Wel een gave tent hoor, een ouderwetse de Waard Albatros, die is huge..quote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:56 schreef Tink89 het volgende:
Oooh je gaat met de tent! Nee dan snap ik het helemaal. Ik had even gemist dat je ging kamperen en snapte m niet. Heel begrijpelijk en herkenbaar. Wij hebben nu een caravan sinds een jaar of drie, maar ik vond met de tent ook echt ingewikkeld qua inpakken.
Edit: je vergeet de stoelen btw ;-)
Ja die tent is al groot zat aan bagagequote:Op dinsdag 4 juni 2024 21:27 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Jaa, we gaan met de tent! Wel een gave tent hoor, een ouderwetse de Waard Albatros, die is huge..
Zo'n eentje:
[ afbeelding ]
Ja, die stoelen moeten we ook nog ergenskwijt..
Klinkt als een heerlijke vakantie. Hoe oud zijn de kinderen?quote:Op maandag 3 juni 2024 09:14 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Nog bedankt voor de tips! De afgelopen tijd heb ik wat rond zitten zoeken over Japan en we hebben toch besloten om voor een andere bestemming te gaan. Hoofdreden is inderdaad het feit dat Japan niet erg stroller-vriendelijk is.
Wij houden van natuur, bergen en natuurlijk hier en daar een stad, maar beide kids in een draagzak is voor ons niet handig. De oudste heeft daar ook totaal geen zin in. Het aantal natuurparken en wandelingen die stroller-vriendelijk zijn in Japan is echt minimaal helaas.. Ik had vantevoren verwacht dat Japan ontzettend kind + stroller vriendelijk zou zijn, ook qua natuur. Wat dat betreft zijn wij enorm verwend met de stroller-vriendelijke bergwandelingen in Oostenrijk en Zwitserland..Daar hebben we volop kunnen wandelen tussen de bergen met de wandelwagen. In Japan heb ik helaas maar 1 a 2 van dit soort wandelingen kunnen vinden.
Tokyo, Kyoto, Nikko National Park, Joshin'etsukogen National Park & Mt Azuma stonden op onze lijst toen ik een schema aan het maken was, maar zelfs touristische steden zoals Kyoto schijnen ook totaal niet stroller-vriendelijk te zijn. Qua natuur had ik stiekem ook meer familie-vriendelijke hikes en gebergtes verwacht. Sowieso weet ik dat Japan geweldig mooie natuur heeft, maar 90% van de opties vallen al af omdat we met jonge kids reizen. Zelfs het kindvriendelijke Nara vlakbij Kyoto schijnt niet chill te zijn met wandelwagens vanwege het grind. Om maar niet te beginnen over de hectiek en de drukte bij deze touristen trekpleisters. Dan lijkt het me verstandiger als we een ander keer naar Japan gaan, zonder de strollers. Dan maar geen bloesemseizoen, maar wel veel meer natuurschoon waarbij de twee kinderen gewoon mee kunnen wandelen.
Vandaar dat we toch verder zijn gaan kijken, hoogstwaarschijnlijk gaan we rond Januari naar Thailand! 10 jaar geleden heb ik hier gebackpacked en het land heeft een goede indruk achtergelaten. Zelf ben ik ook helemaal gek van de natuur daar met reptielen, insecten etc. Om maar niet te beginnen over het eten.![]()
Het idee voor nu is:
1) Weekje Bangkok met dagtripjes (bv 'Ancient City' Muang Boran, Ayutthaya)
2) Midweek Kaeng Kragan National Park, waarin we zoveel mogelijk in de natuur verblijven met wat kindvriendelijke wandelingen, nighttour & Thaise 'safari'; (Baan Maka Nature Lodge' heb ik in gedachten]
3) Laatste week relaxen in Hua Hin, inclusief tripjes naar waterpark, Nayang Bat Cave, Khao Sam Roi Yot bv)
Slechts drie 'basecamps', wat ook wel lekker is qua minimaal aantal verhuisdagen. Veel natuur, en eindigen met een heerlijk strand plekje, waar ook de natuur kan worden opgezocht. Ik ben nog veel aan het rondkijken, eerst zat ik aan Khoa Sok national park te denken in plaats van Kaeng Kragan, maar ik denk dat dat tegen gaat vallen met te jonge kinderen.Er zijn erg gave lodges in het Khoa Sok park, maar Kaeng Kragan trekt me meer na wat onderzoek te hebben gedaan.
Het is ook een bewuste keus om Chiang May even over te slaan. Ben daar vroeger al geweest, heb nou niet de behoefte om er perse weer opnieuw naartoe te gaan. Misschien dat we met een volgende trip iets meer op Noord-Thailand focussen. Nu meer het midden. En eventueel later ook weer meer eilanden als de kinderen ouder zijn.![]()
Ook heb je bij Kaeng Kragan meer kans om fauna te ontdekken. Daarnaast was Phuket kindvriendelijk genoeg (al zei ik in mijn backpack periode dat ik daar nooit naartoe zou gaan), maar qua afstand niet handig. Hua Hin past mooi binnen het reisplaatje, waarbij we met taxibus gemakkelijk van A naar B kunnen. Of eventueel gedeeltes met de trein.
2 en 4. De jongste kunnen we nog gemakkelijk in een draagzak gooien maar de oudste heeft daar geen zin meer in. Begint ook wel door te wegen. Dus een stroller-vriendelijke bestemming is echt wel ideaal nog.quote:Op woensdag 5 juni 2024 08:15 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Klinkt als een heerlijke vakantie. Hoe oud zijn de kinderen?
Wij hebben zonder dit alles de auto al helemaal vol haha.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 16:25 schreef taxibabe het volgende:
[..]
In de aanhanger, bak is ongeveer 1 x 1,5 m. en 50 cm hoog (met deksel):
Tent, tentstokken, haringen en tentaccesoires (het is een vrij grote tent)
Box met elektraspul (verlengsnoeren en wat lampjes)
Box met campingservies en pannen etc
Box met handdoeken en strandlakens
Opvouwbaar campingkast
Gasfles en watertankje
Luchtbed + pomp
Gereedschap
In de auto:
Campingtafel
Kookstel
Bak met speelgoed
Afwasbak met vaatdoekjes, theedoeken etc
Opvouwbaar matras voor kleuter
Volgens mij vergeet ik nog wat
Inspirerendquote:Op woensdag 5 juni 2024 08:18 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
2 en 4. De jongste kunnen we nog gemakkelijk in een draagzak gooien maar de oudste heeft daar geen zin meer in. Begint ook wel door te wegen. Dus een stroller-vriendelijke bestemming is echt wel ideaal nog.![]()
De lange vlucht naar Orlando ging afgelopen April ook zeer goed, dus we hopen dat te kunnen herhalen als we naar Bangkok vliegen. Maar nog niets geboekt, we zijn nog wat extra aan het orienteren. Hoewel ik bijna zeker ben dat we deze Thailand vakantie door gaan zetten.
(Afgelopen week heb ik me rondgezocht naar plekken, waarbij ik uitkwam bij plekken als Japan 0 of misschien Pategonie? Of anders misschien toch Thailand?
Oh, die van ons zit ook echt niet te springen om natuur en al die gekkigheid te zien hoor. Bij dagtripjes houden we bewust rekening met parkjes en speeltuintjes waar zij lekker rond kunnen rennen om te spelen.quote:Op woensdag 5 juni 2024 08:30 schreef _Lily_ het volgende:
Mijn oudste van 2,5 wil alleen maar spelen in de buurt. Of in het peuter gedeelte van monkey town achtige dingen
Heb je helemaal gelijk in, qua speelgoed is het ook niet veel, badmintonsetje, een bal, maar ook zijn puddlejumper moet mee want water, een kaartspelletje, kleurplaten en etuitje met potloden. Dan heb je al zo een box vol. Boodschappen idem, eten voor de eerste 2 avonden, ontbijtspul, drinken, melk, koffie en thee en je hebt weer een krat vol.quote:Op woensdag 5 juni 2024 08:32 schreef mignonne het volgende:
Als je een hele tent enz meeneemt dan wel logisch dat het zoveel plek inneemt idd.
Moet wel zeggen dat ik zelf altijd het travel light principe hanteer. En qua kleding dus heel kritisch ben wat ik meeneem, en voor max 1 week. Ter plaatse een keertje wassen ftw. Speelgoed nam ik eigenlijk nauwelijks mee, alleen een paar kleine dingen. Idem voor spelletjes, gewoon reisedities en dingen als uno.
En verder alles wat ik ter plekke kan kopen neem ik niet van huis mee. Dus boodschappen alleen voor de eerste nacht/aankomst.
En ik neem altijd shampoo bars enzo mee ipv die grote flessen. Scheelt ook ruimte. Kleine dingen maar zorgt dr uiteindelijk wel voor dat het scheelt.
Dit inderdaad. Peuter of puber, ze vinden niet alles leuk. Nu mokt mijn puber maar volgt wel braaf dat scheelt. Maar vakantie is een goede mix tussen wat ieder van ons leuk vindt.quote:Op woensdag 5 juni 2024 08:49 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Oh, die van ons zit ook echt niet te springen om natuur en al die gekkigheid te zien hoor. Bij dagtripjes houden we bewust rekening met parkjes en speeltuintjes waar zij lekker rond kunnen rennen om te spelen.
"Papa, kunnen we vandaag met de trein naar die mooie tempel?" Haha, nope!Wij zorgen gewoon dat we tussen onze activiteiten door altijd wel een leuk speeltuintje, park of zwembad hebben zodat ze ook lol kunnen maken.
Wel probeer ik ze zo op jonge leeftijd al lekkker te maken voor natuurwandelingen.. Hopelijk gaan ze over 10 jaar met me mee op bergtochten.![]()
Hier idem ja. Precies zo.quote:Op woensdag 5 juni 2024 09:23 schreef laziness het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Peuter of puber, ze vinden niet alles leuk. Nu mokt mijn puber maar volgt wel braaf dat scheelt. Maar vakantie is een goede mix tussen wat ieder van ons leuk vindt.
Ik heb mijn bestemming nooit gewijzigd omdat ik een klein kind had. Inmiddels heeft hij inspraak maar geen veto recht
Begrijpelijk! We hebben nu een mooi hotel gevonden in Bangkok, wel naast Lumpini park waar een speeltuintje zit. (Mijn verborgen agenda: In dit park zitten ook grote varanen, 'Monitor Lizards') Ook al maken we weinig gebruik van het speeltuintje, alleen al de gedachte dat we 'm in de buurt hebben is tof. Grote kans dat de jongens gelijk het zwembad in willen duiken. Zag ook al een foto van het zwembad op Booking met twee cocktails op een bijzettafeltje.. Heb er al zin in!quote:Op woensdag 5 juni 2024 10:55 schreef MaJo het volgende:
Wij hebben heel weinig echte speeldingen gedaan in Thailand. Elk hotel had een zwembad en Aapie had wat speelgoed om mee te spelen, dat was voor hem voldoende.
Mooi toch dat er dan voor ieder iets te doen is? Wij zaten de laatste 2 nachten in dit hotel: https://www.thaimiami.com/en/home Was geweldig, helemaal Miami vibe maar dan in Bangkokquote:Op woensdag 5 juni 2024 11:04 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Begrijpelijk! We hebben nu een mooi hotel gevonden in Bangkok, wel naast Lumpini park waar een speeltuintje zit. (Mijn verborgen agenda: In dit park zitten ook grote varanen, 'Monitor Lizards') Ook al maken we weinig gebruik van het speeltuintje, alleen al de gedachte dat we 'm in de buurt hebben is tof. Grote kans dat de jongens gelijk het zwembad in willen duiken. Zag ook al een foto van het zwembad op Booking met twee cocktails op een bijzettafeltje.. Heb er al zin in!![]()
Vietnam, gaaf! Kan ik helaas geen tips over geven, ben er zelf nog nooit geweest. Ben erg benieuwd naar de planning als die er eenmaal is.
Update: Een aantal pagina's terug ging het even kort over 'vliegschaamte'. Mijn eerste reactie toen ik deze post zag:
[ afbeelding ]
Wetenschapje vinden ze bij ons ook leuk. Is wel Vlaams, dus het taalgebruik is soms wel even wennen.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 11:42 schreef mousemicky het volgende:
In het kader van op tijd beginnen, ik ben op zoek naar leuke podcast tips voor 9/11 jarigen. Jongste wordt snel wagenziek, dus lezen in de auto is geen optie, maar podcasts vindt hij heel leuk.
We kennen de podcasts van het klokhuis, jeugdjournaal en sara's mysteries (grote hit).
Wat zijn jullie aanraders? Liefst via spotify, want dan kan ik alles van tevoren dowloaden op hun telefoons zodat ze zelf in control zijn (streamen doe ik via mijn telefoon, maar die krijgen ze niet in handen).
Mag best spannend zijn, tussen 15-30 minuten per aflevering is ideaal. Luisterboeken zijn een minder groot succes tot nu toe, daarbij moet je je aandacht houden, en dat lukt niet altijd.
Januari is het plan. Als we rond november / december gaan, zal het nog ietsjes koeler zijn, maar dat komt niet uit. In oktober zitten we al 2 weekjes in Malaga, dus om al in december te gaan is een beetje teveel van het goede. In januari zal het ook nog 25 a 30 graden zijn, maar hopelijk is het wel een beetje te doen. Vandaar ook de zwembaden bij onze verblijven, heerlijk om na een lange dag af te koelen.quote:Op woensdag 5 juni 2024 11:30 schreef MaJo het volgende:
Wanneer gaan jullie eigenlijk? Hotels met zwembaden zijn wel aan te raden, het was behoorlijk heet toen wij er waren (maart).
Gaaf! Het hotel wat ik nu in gedachten heb is wel vergelijkbaar: The Cotton Saladaeng Hotel. Lekker dichtbij een mooi park en een chill zwembad:quote:Op woensdag 5 juni 2024 11:30 schreef MaJo het volgende:
Wij zaten de laatste 2 nachten in dit hotel: https://www.thaimiami.com/en/home Was geweldig, helemaal Miami vibe maar dan in Bangkok
Dakkoffer?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 21:27 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Jaa, we gaan met de tent! Wel een gave tent hoor, een ouderwetse de Waard Albatros, die is huge..
Zo'n eentje:
[ afbeelding ]
Ja, die stoelen moeten we ook nog ergenskwijt..
Extra auto is inderdaad wel praktisch danquote:Op woensdag 5 juni 2024 13:37 schreef taxibabe het volgende:
Helaas hebben we geen dakkoffer, maar alles lijkt goed te komen. De oudste gaat ook mee, met zijn eigen auto, dus extra ruimte!
Qua koffie had ik ook graag bonen willen doen, maar we hebben nog een dolce gusto en met 3 man die koffie drinken is dit wel makkelijker.
Als ik het goed zeg even Nira van Dijk volgen op Instagram, die gaat die kant op dacht ik met 2 jonge kinderen en deelt altijd veel reistips!!quote:Op woensdag 5 juni 2024 10:55 schreef MaJo het volgende:
Wij hebben heel weinig echte speeldingen gedaan in Thailand. Elk hotel had een zwembad en Aapie had wat speelgoed om mee te spelen, dat was voor hem voldoende. Hij vond het reizen al heel interessant en ook dingen als tempels, malls, marktjes, gewoon rondlopen. En uiteraard naar het strand! Op deze leeftijd kun je ze echt nog heel makkelijk meenemen, ze vermaken zichzelf nog heel makkelijk.
Hier is de knoop nu vrijwel doorgehakt voor VietnamDus als iemand daar nog tips voor heeft met kinderen, shoot!
Oh ik wel. Ik hield van vakanties die ik gewoon niet zie zitten met een klein kind. Actief hiken, verre reizen met veel avontuur (o.a. diepzeeduiken in Australië)quote:Op woensdag 5 juni 2024 09:23 schreef laziness het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Peuter of puber, ze vinden niet alles leuk. Nu mokt mijn puber maar volgt wel braaf dat scheelt. Maar vakantie is een goede mix tussen wat ieder van ons leuk vindt.
Ik heb mijn bestemming nooit gewijzigd omdat ik een klein kind had. Inmiddels heeft hij inspraak maar geen veto recht
Er zit nog wel een hele wereld tussen diepzeeduiken in Australie en een bungalowpark met monkeytown waar beiden van kunnen genieten in mijn ogen.quote:Op woensdag 5 juni 2024 18:25 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Oh ik wel. Ik hield van vakanties die ik gewoon niet zie zitten met een klein kind. Actief hiken, verre reizen met veel avontuur (o.a. diepzeeduiken in Australië)
Nu doen we nog weleens wat maar vind ik t minder gaaf dan als we alleen met volwassenen zijn. Met de kinderen doe ik dan inderdaad graag iets waar peuter van geniet.
Man denkt er exact zo over. Betekent wel dat wij 1x per jaar zonder kinderen op vakantie gaan om zelf aan onze trekken te komen
Om die reden boek ik idd een bungalowtent als we naar Italië gaan.quote:Op woensdag 5 juni 2024 13:38 schreef Phaidra het volgende:
@:Taxibabe vanwege de grote hoeveelheid bagage zijn wij nu al een aantal jaar niet gaan kamperen. Ik vind het wel jammer, het kamperen an sich beviel namelijk heel goed. Maar onze tent is ook groot en we redden het eigenlijk net niet meer met alleen dakkoffer. Het werd voor ons te veel gedoe (en met aanhanger rijden doen we liever niet). Maar veel succes en straks ook veel plezier!!
Dit ja, ik ben in twee verschillende regio’s gewend dat ie er achteraan geplakt wordt.quote:Op woensdag 5 juni 2024 20:57 schreef Elleska het volgende:
De officiële meivakantie is een week later van 26 april t/m 4 mei 2025. Plakken ze bij jullie de extra week daar dan voor? Bij ons erachter dat past een stuk beter met alle andere feestdagen.
Je hebt nog hemelvaart en pinksteren eind mei en begin juni.quote:Op woensdag 5 juni 2024 21:51 schreef exode het volgende:
Ja hier ook ervoor, balen want dan vallen we middenin de Paasvakantie die in andere landen altijd is. En we hebben als laatste zomervakantie dus dat wordt een lange ruk....hopelijk vangen ze dat deels op met studiedagen.
Twee dagen zelfs, want goede vrijdag hebben ze ook al vrij. Netto dus 16 dagen.quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:06 schreef miss_sly het volgende:
Hij is wel een dag langer omdat 5 mei op maandag ook vrij is. Bij ons op school tenminste.
11 weken tussen de meivakantie en de zomervakantie, dat wordt op het tandvlees hier.quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:14 schreef laziness het volgende:
[..]
Je hebt nog hemelvaart en pinksteren eind mei en begin juni.
Hemelvaart zat dit jaar al in de meivakantie als je die week er achteraan had.
Hoe later hoe meer kans op zon en betere temperaturen ook natuurlijk wat mij betreft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie
Is 11 weken erg lang? Geen idee nog hoe dat allemaal aanvoeltquote:Op donderdag 6 juni 2024 07:25 schreef exode het volgende:
[..]
11 weken tussen de meivakantie en de zomervakantie, dat wordt op het tandvlees hier.
Maar goed, voor de mensen die de meivakantie als goedkoop alternatief van de zomervakantie gebruiken wel balen.
Wij zien het tegen die tijd wel, ik denk/hoop dat wij dan middenin een verbouwing zitten.
Voorjaarsvakantie kijken we al wel voor, middenin die vakantie zijn we 20 jaar samenDus jaja, ik denk Disneyland.
Het is de langste variant die je kan hebben als je in de regio zit die als laatste vakantie krijgt.quote:Op donderdag 6 juni 2024 09:39 schreef MaJo het volgende:
[..]
Is 11 weken erg lang? Geen idee nog hoe dat allemaal aanvoelt
Gemiddeld zit er 8 weken tussen de vakanties. Dus dan is 3 weken langer school best pittig voor veel kinderen.quote:Op donderdag 6 juni 2024 09:39 schreef MaJo het volgende:
[..]
Is 11 weken erg lang? Geen idee nog hoe dat allemaal aanvoelt
Regio Midden gaat van midden naar laat qua vakanties, dan is het schooljaar toch juist langer?quote:Op donderdag 6 juni 2024 10:09 schreef GotC het volgende:
De studiedagen zijn bij ons net langs de MR gegaan (toevallig zit ik daarin, dus weet ik het al). Het is idd nogal rottig qua meivakantie, zeker omdat de adviesdata voor uitbreiding aan de voorzijde van de meivakantie valt.
Maar, icm studiedagen en feestdagen krijg je dus in ons geval:
- Donderdag 17 april studiedag
- Vrijdag 18 april Goede Vrijdag
- Meivakantie 19 april t/m 4 mei
- Maandag 5 mei Bevrijdingsdag
- Donderdag 29 mei Hemelvaart
- Zondag 8 juni en maandag 9 juni Pinksteren
- Maandag 16 juni studiedag
- Vrijdag 7 juli studiedag
- Vrijdag 18 juli zomervakantie
Ik vind het nog wel te overzienWij hebben komend schooljaar ook iets meer studieuren dan normaal, oa ivm kortere schooljaren die eraan komen.
Nee ben niet verhuisdquote:Op donderdag 6 juni 2024 11:33 schreef laziness het volgende:
[..]
Regio Midden gaat van midden naar laat qua vakanties, dan is het schooljaar toch juist langer?
Of ben jij verhuisd ook?![]()
Regio Noord gaat van laat naar midden naar vroeg de komende jaren dus die worden steeds korter. Ik ben niet zo'n fan van die vroege vakanties en hij is bijna van school af voor we weer bij laat aanbelanden maar goed je doet er niks aan.
Ze hebben op de middelbare helaas vaak studiemiddagen ipv een hele dag.
En de jaaragenda kwam afgelopen jaar pas ruim na start schooljaar online.
Er zijn alleen twee hele studiedagen met carnaval![]()
Weet niet of je voor de terugweg nog een overnachtingsplekje nodig hebt, maar dit is echt een geweldig hotel in Arendal: https://www.booking.com/hotel/no/fengselshotellet.nl.htmlquote:Op donderdag 6 juni 2024 12:01 schreef laziness het volgende:
Ff weg van de studiedagen, wij gaan dit jaar voor het eerst naar Noorwegen. Heen doen we de scandinavie experience door met de auto omhoog te rijden. Behalve ik een keer in mijn jeugd, zijn we allemaal ook nooit in Denemarken en Zweden geweest dus de heenreis is vast al een ervaring op zich.
Terug nemen we wel de boot van Noorwegen naar Denemarken.
Ik heb huisjes geboekt op vier plekken. Daar voor moest ik de keuze maken om de bekende steden aan de westkust te schrappen omdat het anders teveel rijden en verkassen zou worden.
We gaan nu naar Lom, Stranda, Stryn en Geilo.
Weet iemand of een boottocht in een fjord in de zomervakantie ook ter plekke nog te boeken is? Vanwege het weer wil ik het eigenlijk niet van tevoren vast leggen maar geen idee hoe druk zoiets is in het hoogseizoen.
Andere tips ook altijd welkom natuurlijk.
Bedankt voor de tip maar we varen vanuit Larvik om 08:00uur dus ik heb iets (duursquote:Op donderdag 6 juni 2024 12:48 schreef Burdie het volgende:
[..]
Weet niet of je voor de terugweg nog een overnachtingsplekje nodig hebt, maar dit is echt een geweldig hotel in Arendal: https://www.booking.com/hotel/no/fengselshotellet.nl.html
Scandinavië is echt zo fantastisch.
Dat is wel een goede omdat het een paar dagen van tevoren te boekenquote:Op donderdag 6 juni 2024 13:29 schreef kaatjejannie het volgende:
Wij hebben vorig jaar in Stavanger een boottocht door de fjorden gedaan en die hebben we 2 dagen van te voren geboekt. Op de dag zelf waren er ook nog wat plekken. (die al snel weg waren door het enorme cruiseschip wat aanmeerde)
dan weet je iig een beetje wat het weer gaat doen.quote:Op donderdag 6 juni 2024 13:41 schreef laziness het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip maar we varen vanuit Larvik om 08:00uur dus ik heb iets (duurs) vlakbij de haven geboekt in Larvik. Geld ook maar uitgegeven voor een ontbijt op de boot, dan zijn we in ieder geval daarmee even zoet.
[..]
Dat is wel een goede omdat het een paar dagen van tevoren te boeken![]()
Wat gaaf, misschien kom je bij ons in de buurtquote:Op donderdag 6 juni 2024 16:35 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wij gaan 5 weken op vakantie deze zomerDe hoop is Zweden, we wachten het weer even af op het laatste moment. Vorig jaar zouden we namelijk ook naar Zweden gaan, maar het ging daar toen 2 weken lang regenen. We zijn toen naar Baskenland gereden. Was ook heel tof
Wat is hele hoge? Bergen van 1500 tot 2000 meter vind je daar wel.quote:Op donderdag 13 juni 2024 11:13 schreef DjVero het volgende:
Wij gaan met de auto naar Kroatië, nabij Porec, op zo'n mega-camping van een paar duizend plekken. Da's een tocht van 15 uur rijden (zonder stops e.d.). Mijn plan is om in één keer door te rijden naar omgeving Salzburg, ook nog zo'n 10 uur rijden, en daar eerst 2 á 3 dagen te doen nog. Ligt een beetje aan wat er te doen is. Dat is dan ook mijn vraag; iemand die tips weet voor die omgeving? Overnachtingen? Misschien een leuke (korte) wandelroute? We zijn met een 16- en een 2-jarige. De 16-jarige wilde graag eens een berg zien, volgens mij zijn die daar wel. Ook van die hele hoge?
[EDIT] Heb ook ChatGPT gevraagd een itinerary samen te stellen voor ons, maar wie weet hebben 'echte mensen' ook nog leuke(re) tips.
Iets zuidelijker. Camping Mauterndorf. Ligt gelijk aan een gondellift met goed restaurant. Krijg je gratis de Lungaucard erbij waar je heel veel activiteiten gratis kan doen gedurende je verblijf. Alle liftgondels in de omgeving gratis, alle zwembaden in de omgeving ,, Adventurepark, kastelen, natuurgebieden (Riedingtal is geweldig, met de bus omhoog en dan 2 uur naar beneden lopen door een schitterende groene natuur met beekjes). Heerlijk ook de tegenstelling dan met de camping waar je daarna naar toe gaat. Wij gingen naar Slovenië, ook een prachtland.quote:Op donderdag 13 juni 2024 11:13 schreef DjVero het volgende:
Wij gaan met de auto naar Kroatië, nabij Porec, op zo'n mega-camping van een paar duizend plekken. Da's een tocht van 15 uur rijden (zonder stops e.d.). Mijn plan is om in één keer door te rijden naar omgeving Salzburg, ook nog zo'n 10 uur rijden, en daar eerst 2 á 3 dagen te doen nog. Ligt een beetje aan wat er te doen is. Dat is dan ook mijn vraag; iemand die tips weet voor die omgeving? Overnachtingen? Misschien een leuke (korte) wandelroute? We zijn met een 16- en een 2-jarige. De 16-jarige wilde graag eens een berg zien, volgens mij zijn die daar wel. Ook van die hele hoge?
[EDIT] Heb ook ChatGPT gevraagd een itinerary samen te stellen voor ons, maar wie weet hebben 'echte mensen' ook nog leuke(re) tips.
Ik heb zelf ook geen idee, hoor. Vaak zat door Oostenrijk heen gefahren maar me nooit in het land en überhaupt bergen verdiept. Als we een beetje van uitzichten kunnen genieten, zal het goed zijn, me dunkt. Prima tip dus!quote:Op donderdag 13 juni 2024 11:40 schreef laziness het volgende:
[..]
Wat is hele hoge? Bergen van 1500 tot 2000 meter vind je daar wel.
Ik zou me richten op de meren van Salzkammergut. Leuke dorpjes, meren om in te zwemmen (Fuschlsee heeft een strandje, glijbaantjes, langzaam aflopend bijvoorbeeld), boottochtje doen. Her en daar gaat er een kabelbaan omhoog de berg op.
Dank! Slovenië is inderdaad ook prachtig. Een keer Ljubljana (klein Wenen noem ik het maar) geweest; erg mooie stad en wat ik het meest bijzondere vond, was hoe vriendelijk die mensen zijn daar. En dat voor een hoofdstad!quote:Op donderdag 13 juni 2024 11:51 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Iets zuidelijker. Camping Mauterndorf. Ligt gelijk aan een gondellift met goed restaurant. Krijg je gratis de Lungaucard erbij waar je heel veel activiteiten gratis kan doen gedurende je verblijf. Alle liftgondels in de omgeving gratis, alle zwembaden in de omgeving ,, Adventurepark, kastelen, natuurgebieden (Riedingtal is geweldig, met de bus omhoog en dan 2 uur naar beneden lopen door een schitterende groene natuur met beekjes). Heerlijk ook de tegenstelling dan met de camping waar je daarna naar toe gaat. Wij gingen naar Slovenië, ook een prachtland.
De vrijdag na Hemelvaart niet? En wat is de logica van een week na pinksteren de maandag studiedag doen... doe dan de dinsdag na Pinksteren of de vrijdag ervoor zou je denken. Dan kun je er iig een heel lang weekend van maken.quote:Op donderdag 6 juni 2024 10:09 schreef GotC het volgende:
De studiedagen zijn bij ons net langs de MR gegaan (toevallig zit ik daarin, dus weet ik het al). Het is idd nogal rottig qua meivakantie, zeker omdat de adviesdata voor uitbreiding aan de voorzijde van de meivakantie valt.
Ik vind het nog wel te overzienWij hebben komend schooljaar ook iets meer studieuren dan normaal, oa ivm kortere schooljaren die eraan komen.
Ze plannen studiedagen niet zodat ouders lekker op vakantie kunnen hè?quote:Op donderdag 13 juni 2024 13:03 schreef Tink89 het volgende:
[..]
De vrijdag na Hemelvaart niet? En wat is de logica van een week na pinksteren de maandag studiedag doen... doe dan de dinsdag na Pinksteren of de vrijdag ervoor zou je denken. Dan kun je er iig een heel lang weekend van maken.
Ik wacht nog steeds op onze planningen voor komend schooljaar. Maar in de tussentijd na vandaag wel nog maar 3 weken werken.
Vrijdag 7 juli kan niet kloppen. Ik ben dit jaar op zondag jarig dus dat zal maandag moeten zijn (zie ook vrijdag 18 juliquote:Op donderdag 6 juni 2024 10:09 schreef GotC het volgende:
Zitten er haakjes in het plafond? Want hoe ga je ze anders ophangen?quote:Op donderdag 13 juni 2024 15:08 schreef exode het volgende:
Hier werd vorig jaar gecommuniceerd dat er 1 studiedag was gepland op een dag dat er altijd veel verzuim was van kinderen: de vrijdag voor de Voorjaarsvakantie. Iedereen wil natuurlijk een dag eerder gaan skieen.
De rest zijn inderdaad zo gepland dat de leerkrachten er wat aan hebben. Of voor de formatie of vanwege bepaalde cursussen die ze gezamelijk volgen.
Wij krijgen steeds meer zin in onze vakantie, nu ben ik alleen even op zoek naar handige klamboes om mee te nemen. Er zitten geen horren in de ramen en we zitten in het bos aan een meer in Zweden. Ik weet niet of onze simpele muggenstekkers voldoende gaan helpen. Iemand tips voor specifieke reis/handig meeneem klamboes? Het zijn gewone bedden.
Maar maakt die ene week dan het verschil tussen wel en niet kunnen bespreken? Ik vind een beetje rekening houden met wat handig is, toch wel logisch.quote:Op donderdag 13 juni 2024 14:53 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ze plannen studiedagen niet zodat ouders lekker op vakantie kunnen hè?
Twee studiedagen eind juni/begin juli is logisch voor het bespreken van volgend schooljaar zowel qua groepsindelingen als voor een goede overdracht per leerling. Dat is hier eigenlijk elk jaar zo, afhankelijk van wanneer de zomervakantie start.
Llubljana is schitterend inderdaad, mooie gebouwen en leuke terrasjes overal aan de rivier. Celje, klein maar erg leuk, mooi kasteel en amper toeristen. Ook daar de vriendelijkheid top, stond daar te klooien bij een parkeermeter toen een Sloveense oudere vrouw kwam helpen, er een paar euro ingooide en het kaartje aan mij gaf met de mededeling dat ik er nu de hele dag kon staan. Allebei de plaatsen hebben leuke musea voor kinderen, house of illusions, house of experiments bijvoorbeeld in Llubjana en Technopark in Celje. Bled met haar prachtmeer daarentegen mooi maar overlopen door toerisme. Ook een dagje naar Zagreb geweest, viel best tegen, wat vervallen, maar de begraafplaats is wel indrukwekkend.quote:Op donderdag 13 juni 2024 12:13 schreef DjVero het volgende:
[..]
Dank! Slovenië is inderdaad ook prachtig. Een keer Ljubljana (klein Wenen noem ik het maar) geweest; erg mooie stad en wat ik het meest bijzondere vond, was hoe vriendelijk die mensen zijn daar. En dat voor een hoofdstad!
Dit bijvoorbeeld, kun je makkelijk aanbrengen en weer weghalen:quote:Op donderdag 13 juni 2024 16:25 schreef exode het volgende:
Wellicht heeft iemand juist de briljante tip voor een reisklamboe die zonder haken kanEr bestaan vast wel speciale uitvoeringen.
Misschien een geruststelling, wij hebben vorig jaar amper last gehad van muggen bij Radastrandquote:Op donderdag 13 juni 2024 15:08 schreef exode het volgende:
Hier werd vorig jaar gecommuniceerd dat er 1 studiedag was gepland op een dag dat er altijd veel verzuim was van kinderen: de vrijdag voor de Voorjaarsvakantie. Iedereen wil natuurlijk een dag eerder gaan skieen.
De rest zijn inderdaad zo gepland dat de leerkrachten er wat aan hebben. Of voor de formatie of vanwege bepaalde cursussen die ze gezamelijk volgen.
Wij krijgen steeds meer zin in onze vakantie, nu ben ik alleen even op zoek naar handige klamboes om mee te nemen. Er zitten geen horren in de ramen en we zitten in het bos aan een meer in Zweden. Ik weet niet of onze simpele muggenstekkers voldoende gaan helpen. Iemand tips voor specifieke reis/handig meeneem klamboes? Het zijn gewone bedden.
Goed om te lezenquote:Op donderdag 13 juni 2024 17:36 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Misschien een geruststelling, wij hebben vorig jaar amper last gehad van muggen bij RadastrandHet waaide redelijk, dat hielp. En verder gewoon smeren met anti-mug idd.
De toetsen van Cito (bijvoorbeeld) moeten in een bepaalde periode afgenomen worden om genormeerd te zijn. Resultaten bespreken heeft pas zin als alle toetsen afgenomen en geanalyseerd zijn. Maar moeten ook weer op tijd genoeg dat alles in rapporten of verslagen kan worden verwerkt.quote:Op donderdag 13 juni 2024 16:16 schreef Tink89 het volgende:
Maar maakt die ene week dan het verschil tussen wel en niet kunnen bespreken? Ik vind een beetje rekening houden met wat handig is, toch wel logisch.
voor B een deryan bedtent? Met tentstokken of pop-up. Er is ook een 2persoons versie.quote:Op donderdag 13 juni 2024 18:21 schreef exode het volgende:
[..]
Goed om te lezen
Onze anti mug stekkers gaan ook mee. B is echt bang voor muggen en wespen. Dus alles wat de nachtrust niet verstoort is welkom.
Dit dusquote:Op donderdag 13 juni 2024 14:53 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ze plannen studiedagen niet zodat ouders lekker op vakantie kunnen hè?
Twee studiedagen eind juni/begin juli is logisch voor het bespreken van volgend schooljaar zowel qua groepsindelingen als voor een goede overdracht per leerling. Dat is hier eigenlijk elk jaar zo, afhankelijk van wanneer de zomervakantie start.
Als je zoekt naar ‘luchtbed peuter’ zie je luchtbedden met randen. Wil je zoiets?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 10:58 schreef Komkommerschijfje het volgende:
De kogel is door de kerk, we gaan van 19 tot 26 juli kamperen met onze bijna 3-jarige. De week daarvoor in een luxe huisje, man wilde de tweede week graag kamperen om dat eens te ervaren met een kleintje erbij. Help, ben benieuwd! We zijn wel ervaren kampeerders, maar nog nooit gedaan met een peuter. Gelukkig is ze al een paar maanden volledig zindelijk, dus dat scheelt een boel gedoe met luiers verschonen.
Dingen waar ik echt aan moet denken voor haar specifiek? We staan op een camping met alles erop en eraan qua recreatie/animatie en omgeving met genoeg dingen om te doen, dus daar zit het probleem niet. Ze wordt inmiddels wat te groot voor een campingbedje. Heb je speciale luchtbedden of matrassen voor het kamperen met peuters?
We zitten ‘gewoon’ in NL trouwens, Zeeland.
8 van de 10 nachten wel. Twee weken terug hadden we een paar nachten achter elkaar een plas in bed en toen was ze zo overstuur, toch weer even een luier om gedaan. Het ging toen ook drie weken achter elkaar goed, dus ik dacht dat we er heel soepel doorheen waren. Nog steeds gaat het super goed hoor, meestal is haar luier om half 7 ‘s ochtends gewoon droog. Maar ik vind het zo sneu als ze zo verdrietig is ‘s nachts, omdat ze in bed geplast heeft.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 21:34 schreef Nolita het volgende:
Deryan zou ik niet meer aan beginnen met 3 jaar. We hebben de peuter box variant die je nog lang kunt gebruiken maar peuter sliep met 2 jaar al met kleuter gewoon op een grote SI mat. (Of met zijn allen in ons bed.)
Is ze in de nacht ook al goed zindelijk dan? Hier in de nacht nog een luier en vorig jaar met net 3 geen potje of wc bril verkleiner mee. Ze plastte gewoon op de grote wc's of kinderwc's als die er waren. Als ze die bij jullie hebben zou ik ze zeker thuis laten.
Bij koude nachten (we zaten in Noorwegen vorig jaar) kregen ze thermo ondergoed aan en daarover hun pyjama. Al hoop ik dat het weer nog opknapt hier in NL.
Verder op die leeftijd de loopfiets mee als dat kan.
Wat wij fijn vinden is een eigen stoel voor ze. We hebben de veelvoorkomende Obelink compact kinderstoel. Daarmee kan ze op dezelfde hoogte als jullie aan tafel zitten. Hij gaat dit jaar ook nog mee voor onze bijna 7-jarige.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |