abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 11 april 2024 @ 10:25:05 #1
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_213167524
Deel hier tips, trucs en ervaringen over op vakantie gaan met kinderen :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_213167646
Ik vond juist de verre reizen niet duurder in het hoogseizoen, sterker nog wij waren voor New York destijds minder kwijt dan mijn broer die met zijn gezin naar Frankrijk ging.

Maar eej, ik ben oud he dus dit is alweer 10 jaar geleden.
  donderdag 11 april 2024 @ 10:37:14 #3
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_213167663
Als je de eerste regio bent die vrij heeft moet je meteen die eerste weken van juli pakken en als je juist heel laat vakantie hebt de laatste weken van augustus.

Eind juli begin augustus overlappen alle regio's en dat is terug te zien in de prijzen, zwarte zaterdagen en hoe vroeg het al vol geboekt zit.

Wij zitten door wisselen van regio nu al een flink aantal jaren in de latere periode en die laatste week van augustus zijn de prijzen echt aanzienlijk lager.

Wij boeken meestal pas een aantal weken van tevoren trouwens maar het ligt een beetje aan de regio, je soort vakantie en je eisen of dat haalbaar is.

In augustus heeft de lokale bevolking in Zuid-Europa ook vakantie dus daar kan je sowieso beter in juli zijn.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_213167759
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 10:35 schreef exode het volgende:
Ik vond juist de verre reizen niet duurder in het hoogseizoen, sterker nog wij waren voor New York destijds minder kwijt dan mijn broer die met zijn gezin naar Frankrijk ging.

Maar eej, ik ben oud he dus dit is alweer 10 jaar geleden.
Denk wel dat dit nog steeds op gaat. Maar goed, voor mijn vakanties in de zomer met de kinderen was ik afgelopen jaren inclusief reis er naar toe ruim minder dan 2000¤ kwijt voor met zn vieren. Voor mn verre reis was ik 7000¤ kwijt met zn vier (reis, verblijf, treinkaarten en 2 pretparken). Ik denk idd niet dat Japan veel duurder was geweest in het hoogseizoen, maar ik kan me dat niet ieder jaar veroorloven dus toch maar een camping tussendoor volgend jaar. :D

De middelste wil naar Griekenland... maar ik gok dat het Italië wordt. Voor ons verreweg het meest praktische land.
:)
  Moderator donderdag 11 april 2024 @ 11:29:54 #5
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_213168166
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 10:35 schreef exode het volgende:
Ik vond juist de verre reizen niet duurder in het hoogseizoen, sterker nog wij waren voor New York destijds minder kwijt dan mijn broer die met zijn gezin naar Frankrijk ging.

Maar eej, ik ben oud he dus dit is alweer 10 jaar geleden.
Dat is nog steeds zo :Y wij zijn een aantal keer weggeweest in aug/sep naar Indonesië en de VS en dat was best betaalbaar. En ik ben ouder dan jij maar wel recenter geweest :P post covid/oorlog in Oekraïne heeft de prijzen wel opgedreven. Thailand kostte ons in totaal 7000 euro, daarvoor gingen we 5 jaar geleden een maand naar de VS. Ik vraag me echt af of we dat ooit nog kunnen betalen :')
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_213168206
Wij hebben 4 weken waarin we de zomervakantie kunnen plannen. De eerste week van de zomervakantie is B op Scoutingkamp en Juul over een jaar of 2 ook. De laatste week moet verloofde werken (de klas weer opstarten etc). Dus precies in de middelste 4 weken 'moet' het.

Maar goed, wij weten niet beter dan dat vakantie duur is. Die luxe kunnen we betalen en betalen we dus ook. We zijn ook een aantal jaren met een eigen vouwwagen op vakantie gegaan, stukken goedkoper maar toch niet (meer) ons ding.

En verder is het ook net wat je zoekt, zo betaalden wij een paar jaar geleden in Zweden 700 Euro per week per huisje. Tophuizen, groot, luxe, alles wat wij zochten. Maar wel in een groots opgezet skidorp met in de zomer veel outdoor activiteiten maar geen zon en 30 graden.
pi_213168346
Ik zag via booking ook een prachtig vakantiepark in Polen aan de kust. Zag er echt fantastisch uit en was helemaal niet zo heel duur. Misschien ooit.
:)
pi_213168380
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 10:35 schreef exode het volgende:
Ik vond juist de verre reizen niet duurder in het hoogseizoen, sterker nog wij waren voor New York destijds minder kwijt dan mijn broer die met zijn gezin naar Frankrijk ging.

Maar eej, ik ben oud he dus dit is alweer 10 jaar geleden.
Ik ben anders ook wel geschrokken van de prijzen in europa hoor. All in vliegen met een kleine is belachelijk en dan zitten wij ergens half september te kijken.

Wordt nu gewoon een auto vakantie met veel tussen stops naar het zuiden. Wat overigens ook een godsvermogen kost als je 2 kamers wil hebben
  donderdag 11 april 2024 @ 11:53:31 #9
35189 Troel
scherp en bot
pi_213168390
Ik schrok al van de prijzen van een paar dagen weg eind mei met twee personen.

Wilde dat graag met oudste doen n.a.v. zijn examens, maar is gewoon niet te betalen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213168394
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 11:52 schreef 111210 het volgende:

[..]
Ik ben anders ook wel geschrokken van de prijzen in europa hoor. Vliegen met een kleine is belachelijk en dan zitten wij ergens half september te kijken.

Wordt nu gewoon een auto vakantie met veel tussen stops naar het zuiden. Wat overigens ook een godsvermogen kost als je 2 kamers wil hebben
Ja, maar Zuid Europa is wel next level he. Daar willen wij sowieso niet heen in de zomer, maar dat zijn echt wel topprijzen.

Als je gaat kijken naar andere landen, die minder geboekt worden in de zomer, zie je dat ook aan de prijzen.

Vliegen doen wij al jaren niet, lekker met de auto 8-)
pi_213168583
Ver weg in het hoogseizoen valt idd mee qua prijs (vergeleken met laagseizoen, en hoogseizoen naar zuid Europa). Maar er zijn ook veel gebieden waar je in de zomer liever niet naar toe gaat qua weer. (Temperatuur en regenseizoen).

Wij waren voor 16 dagen Disney World Florida in de meivakantie 2023 in totaal ¤13.000 kwijt voor 5 personen, alles bij elkaar opgeteld.

Maar Majo, als hij in oktober 4 wordt kun je dus nog tot oktober 2025 op vakantie gaan wanneer je wil, en ik raad je aan daar zeker gebruik van te maken. Wij zijn ook vlak voordat de oudste 5 werd nog even buiten de vakantie weg geweest.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  Moderator donderdag 11 april 2024 @ 13:08:04 #12
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_213169032
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 12:15 schreef FlyingFish het volgende:
Ver weg in het hoogseizoen valt idd mee qua prijs (vergeleken met laagseizoen, en hoogseizoen naar zuid Europa). Maar er zijn ook veel gebieden waar je in de zomer liever niet naar toe gaat qua weer. (Temperatuur en regenseizoen).

Wij waren voor 16 dagen Disney World Florida in de meivakantie 2023 in totaal ¤13.000 kwijt voor 5 personen, alles bij elkaar opgeteld.

Maar Majo, als hij in oktober 4 wordt kun je dus nog tot oktober 2025 op vakantie gaan wanneer je wil, en ik raad je aan daar zeker gebruik van te maken. Wij zijn ook vlak voordat de oudste 5 werd nog even buiten de vakantie weg geweest.
Helemaal gaan wanneer we willen zit er ook niet helemaal in door ons werk maar we kunnen zeker nog buiten de schoolvakanties om iets doen. Ik denk dat er nog 1 grote reis in het vat zit, als we dat kunnen betalen. Ik ben nu al aan het kijken naar Japan/Florida/Vietnam/Peru/Komen vast nog meer opties bij :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  donderdag 11 april 2024 @ 13:58:12 #13
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213169575
Ik vind het bewonderenswaardig dat jullie de hele wereld overvliegen met jullie kinderen... het trekt mij en mijn gezin zó niet. Ik vind reizen ongelooflijk vermoeiend (al vind ik het ook heel leuk) en ik kan me echt niet voorstellen dat het mijn wagenzieke kinderen een succes kan zijn. Ik vind het dan vooral idioot veel geld en gedoe. Maar ik geniet wel mee van jullie :-D

Volgend jaar gaan wij denk ik voor het eerst wat verder dan NL/Be met de caravan, ik denk dat we in gaan zetten op scandinavië en dan op max. 2 plekken.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator donderdag 11 april 2024 @ 14:35:00 #14
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_213169913
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 13:58 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind het bewonderenswaardig dat jullie de hele wereld overvliegen met jullie kinderen... het trekt mij en mijn gezin zó niet. Ik vind reizen ongelooflijk vermoeiend (al vind ik het ook heel leuk) en ik kan me echt niet voorstellen dat het mijn wagenzieke kinderen een succes kan zijn. Ik vind het dan vooral idioot veel geld en gedoe. Maar ik geniet wel mee van jullie :-D

Volgend jaar gaan wij denk ik voor het eerst wat verder dan NL/Be met de caravan, ik denk dat we in gaan zetten op scandinavië en dan op max. 2 plekken.
Zo heeft iedereen z'n manier van reizen :) Ik ben zelf ontzettend nieuwsgierig, zou het liefste de hele wereld zien. nog 11 landen te gaan en dan heb ik heel Europa gehad O+

Voor bijna alles is wel een oplossing, zoals de tabletten tegen wagenziekte die @mignonne aanhaalt. Maar je moet het ook leuk vinden. Als je het niet trekt is dat ook gewoon prima natuurlijk ^O^

Bij mij zit het ook wel in de genen, mijn ouders namen ons overal mee naartoe. Zo was ik vlak voor de val van de muur in Berlijn en gingen we naar het voormalige Joegoslavië. Ook reden we naar Turkije en Marokko, allemaal met de auto. Dat ik zoveel landen heb gezien komt dus vooral door mijn ouders O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_213170391
Het ligt natuurlijk aan je eigen wensen, budget, ideeen van vakantie en je kinderen. Verloofde is niet zo van het reizen, dat heeft ze doorgegeven aan in ieder geval B. Juul is nog te klein om dat goed in te schatten.

Ze kunnen beide niet zo goed tegen veranderingen, het 3 weken naar 1 land en naar 3 verschillende plekken beviel B echt niet. Nu dus 3 weken Zweden naar 2 plekken, kijken hoe dat bevalt.

Voordat ik verloofde kende kocht ik alleen een retourticket en zag het allemaal wel. Daarna werden het geplande reizen, wel zelf plannen maar wel alles geboekt. Nu me de kinderen lees ik eerst alle reviews die ik kan vinden _O-

Als B het echt voor het zeggen zou hebben, zou hij kiezen voor 3 weken in Zeeland of een andere mooie plek in Nederland. Het liefste op een camping. Dat zou Juul ook leuk vinden en verloofde alleen met een prive wc. Dus ik heb nog wel iets te zeggen....want dat doen we dus niet >:)
pi_213173257
Reizen zit in mij. Ik hou er echt van en merk aan mijn kinderen dat in ieder geval de nieuwsgierigheid naar andere culturen en plekken er wel is.

Ieder zn eigen daar in. Als je het een verschrikking vindt dan vooral niet doen :D ik geef relatief veel geld uit aan reizen, hoewel ik wel veel erg budget doe ook dus vaak verbaasd het mensen nog wel wat het uiteindelijk gekost heeft.
Maar ik geef dan weer nauwelijks geld uit aan kleding, uitgaan of electronica/spullen.

Ik geniet echt heel erg van het reizen samen met de kinderen. Samen op avontuur, heerlijk O+
En alleen reizen vind ik ook echt heerlijk maar veel mensen gruwelen ervan. Niemand die aan mn hoofd zeurt dat zn voeten pijn doen. Alles zelf beslissen, zo lang of kort als je wil ergens blijven of plannen wijzigen, love it :D
:)
pi_213173576
Klinkt heerlijk Mignonne!

Ik zou dolgraag een verre reis met mijn gezin maken, maar ik denk dat ik er maar eentje meekrijg. Die met de auto naar een camping in Frankrijk al best wel een ding. die boeken we trouwens meestal in januari, nog ff de vroegboekkorting meepakken. Misschien dat ik ook wel een keer alleen naar IJsland ga of zo. Of een reisje met mijn oudste alleen maak. Die wil dolgraag naar Japan.
pi_213173665
Ijsland O+ ik wil heel graag ook es. Staat op mn lijstje om samen met mn vader te doen.

Ik spaar voor reizen met de kinderen elke maand 50e tijdens de laatste 3 jaar van hun middelbare school. Van dat geld gaan we dan samen op vakantie als ze examen hebben gedaan. Mogen zij verder kiezen hoe en wat (met wat kleine budgettaire kanttekeningen :+ )
Het komt hier gelukkig precies zo uit dat ik steeds voor maar 1 kind tegelijk hoef te sparen.
:)
pi_213174816
Ik heb nu voor hun 10e verjaardag een citytripje gedaan (2x Parijs en 1x Londen) en dat is echt goed bevallen. Ik zou ook graag voor hun eindexamen een verre reis doen maar dat wordt budgettair is lastiger te plannen. Maar oudste ziet het wel zitten geloof ik.
pi_213174882
quote:
2s.gif Op donderdag 11 april 2024 22:19 schreef Kyara het volgende:
Ik heb nu voor hun 10e verjaardag een citytripje gedaan (2x Parijs en 1x Londen) en dat is echt goed bevallen. Ik zou ook graag voor hun eindexamen een verre reis doen maar dat wordt budgettair is lastiger te plannen. Maar oudste ziet het wel zitten geloof ik.
Ja jij moest er zonodig 2 tegelijk :P :+

Maar op zich zou je misschien wel eerder kunnen beginnen met sparen en dan minder opzij zetten per maand. Dan is de eindstand wel hetzelfde maar over langer uitgesmeerd.
Ik heb straks 1800¤ uit te geven en dat is best wel ruim voor een trip. Afhankelijk van waarheen je gaat natuurlijk.

Mijn eerst volgende tripje is Berlijn in elk geval. Samen met een medefokker ;) en daarna Boedapest met mn moeder samen. Met de kinderen ga ik in de herfstvakantie een paar dagen naar Rome. In de zomer gaan we niet op vakantie.
:)
pi_213174950
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 22:25 schreef mignonne het volgende:

[..]
Ja jij moest er zonodig 2 tegelijk :P :+

Maar op zich zou je misschien wel eerder kunnen beginnen met sparen en dan minder opzij zetten per maand. Dan is de eindstand wel hetzelfde maar over langer uitgesmeerd.
Ik heb straks 1800¤ uit te geven en dat is best wel ruim voor een trip. Afhankelijk van waarheen je gaat natuurlijk.

Mijn eerst volgende tripje is Berlijn in elk geval. Samen met een medefokker ;) en daarna Boedapest met mn moeder samen. Met de kinderen ga ik in de herfstvakantie een paar dagen naar Rome. In de zomer gaan we niet op vakantie.
Klinkt heerlijk!

Wij gaan naar Disney in de meivakantie en in de zomer naar een camping in Frankrijk. Volgend jaar wil ik graag weer 2 landen aandoen. Is vorig jaar heel goed bevallen.

Qua sparen komt wel goed. Ik vrees dat ik er toch maar 1 mee krijg :D
pi_213175219
In de zomer wordt het een trip door Noorwegen, Zweden en Denemarken. 7 airbnb's in 2,5 week. We pakken in Hirtshals de boot naar Kristiansand en rijden dan naar Oslo, Stockholm en Kopenhagen. Eerst 4 dagen met vrienden uit Noorwegen in een huis in Kristiansand. We hebben allerlei soorten huisjes. Grote luxere huisjes en kleine huisjes, maar dan aan een meer bijvoorbeeld. Het was een hele zoektocht om alles te vinden, maar dat is ook wel weer leuk, de voorpret. De kinderen hebben meegekeken en mee beslist waar zij heen willen. Voor de oudste was er maar 1 criterium: we moeten ergens een keer naar een Sephora :D.
*poef* nu is het weg
  Moderator donderdag 11 april 2024 @ 23:04:39 #23
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_213175294
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 20:02 schreef mignonne het volgende:
Reizen zit in mij. Ik hou er echt van en merk aan mijn kinderen dat in ieder geval de nieuwsgierigheid naar andere culturen en plekken er wel is.

Ieder zn eigen daar in. Als je het een verschrikking vindt dan vooral niet doen :D ik geef relatief veel geld uit aan reizen, hoewel ik wel veel erg budget doe ook dus vaak verbaasd het mensen nog wel wat het uiteindelijk gekost heeft.
Maar ik geef dan weer nauwelijks geld uit aan kleding, uitgaan of electronica/spullen.

Ik geniet echt heel erg van het reizen samen met de kinderen. Samen op avontuur, heerlijk O+
En alleen reizen vind ik ook echt heerlijk maar veel mensen gruwelen ervan. Niemand die aan mn hoofd zeurt dat zn voeten pijn doen. Alles zelf beslissen, zo lang of kort als je wil ergens blijven of plannen wijzigen, love it :D
Ik sta er hetzelfde in :Y wij geven ook niet heel veel geld uit aan dingen maar op uit eten en reizen besparen wij niet (hoewel daar natuurlijk wel een grens aan zit ;))

Wat betreft alleen reizen: ik heb een tijdje alleen in Londen gewoond en ik vond dat geweldig. Vorig jaar ging ik een week naar Berlijn voor mijn studie, leek me fantastisch zo in mijn eentje. Nou dat was wel even wat anders, ik voelde me zo eenzaam dat ik bijna op de tweede dag alweer naar huis ging :@ Uiteindelijk doorgezet en een super week gehad, Berlijn is sowieso geweldig O+
quote:
2s.gif Op donderdag 11 april 2024 20:28 schreef Kyara het volgende:
Klinkt heerlijk Mignonne!

Ik zou dolgraag een verre reis met mijn gezin maken, maar ik denk dat ik er maar eentje meekrijg. Die met de auto naar een camping in Frankrijk al best wel een ding. die boeken we trouwens meestal in januari, nog ff de vroegboekkorting meepakken. Misschien dat ik ook wel een keer alleen naar IJsland ga of zo. Of een reisje met mijn oudste alleen maak. Die wil dolgraag naar Japan.
Dat lijkt me lastig als je daarin niet op 1 lijn zit. En “grappig” dat de kinderen ook zo zijn, ik dacht dat vrijwel elk kind wel van avontuur zou houden :D

Ik vraag me dan wel af: waarom wel Parijs/Londen en niet NY/LA bijvoorbeeld? Zijn allemaal toch wel even avontuurlijk. Of heeft het dan te maken met de afstand?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 12 april 2024 @ 00:06:10 #24
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_213175694
En het vervoersmiddel, en het budget ;) Londen was overigens vooral voor de Harry Potter Studio's.

Avontuur is natuurlijk ook nogal subjectief. En alle kinderen zijn daarin anders. Het zijn net mensen.
  vrijdag 12 april 2024 @ 07:39:54 #25
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213176275
De afstand! Ik vind een uur of drie vliegen echt maximaal met de kinderen. Terwijl ik zelf een paar jaar geleden nog zo goedkoop mogelijk naar Canada vloog en daarvoor bijna 24 uur onderweg was. Vind ik ook niet tof, maar acceptabel. Met kinderen echt niet...

Voor nu hebben we een week ter Spegelt in de meivakantie en ruim twee weken beerze bulten op de planning in de zomer. En dan voor de herfst boeken we pas als we het weer weten, paar dagen van tevoren ofzo. En als het de hele week regent, blijven we thuis.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_213176375
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2024 00:06 schreef Kyara het volgende:


Avontuur is natuurlijk ook nogal subjectief. En alle kinderen zijn daarin anders. Het zijn net mensen.
Dat is zeker waar.
Het is ook maar de vraag of ze het fysiek een beetje trekken. Mijn broertje vroeger was echt dagen ziek van jetlag, dat kan ook nog.
:)
  vrijdag 12 april 2024 @ 08:11:24 #27
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_213176499
Ver reizen is geen doel op zich; je kunt je ook prima dichtbij vermaken.
Als je niet gewenst bent ga dan weg.
Verlaat hen voordat ze jou verlaten.
pi_213176680
Dat zegt toch ook niemand?

Ieder zn eigen ding daar in. Mensen moeten vooral doen wat voor hen en hun gezin goed voelt.
:)
  Moderator vrijdag 12 april 2024 @ 08:42:23 #29
5428 crew  miss_sly
pi_213176728
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 07:39 schreef Tink89 het volgende:
De afstand! Ik vind een uur of drie vliegen echt maximaal met de kinderen. Terwijl ik zelf een paar jaar geleden nog zo goedkoop mogelijk naar Canada vloog en daarvoor bijna 24 uur onderweg was. Vind ik ook niet tof, maar acceptabel. Met kinderen echt niet...

Voor nu hebben we een week ter Spegelt in de meivakantie en ruim twee weken beerze bulten op de planning in de zomer. En dan voor de herfst boeken we pas als we het weer weten, paar dagen van tevoren ofzo. En als het de hele week regent, blijven we thuis.
Wij vonden het toen onze dochter jonger was ook niet fijn om veel te reizen en waren we meer 'op vakantie'. Scheelt ook dat we maar één kind hebben, en we haar niet blijer konden maken dan naar een camping in Frankrijk te gaan waar ze binnen een uur al een nieuwe beste vriendin :D Wij checkten in, zij ging op onderzoek en kwam met nieuwe vriendin naar de tent. Geweldig.

Nu ze wat ouder is, bleek op de camping dat aansluiting zoeken ineens awkward was enzo. Tieners ;) Dus nu is meer echt reizen met z'n drieën ook een optie. Het moet wel leuk zijn voor het hele gezin, vind ik.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_213176899
Onze lijst met landen is sowieso kleiner want wij gaan echt niet naar een land waar wij niet erkend worden als ouders of de doodstraf op ons 'zijn' staat.

B zou als slangen fanaat graag naar Australie gaan, dat doet ie maar lekker als backpacker in een tussenjaar als ie 18 is of zo.
pi_213176906
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 07:39 schreef Tink89 het volgende:
De afstand! Ik vind een uur of drie vliegen echt maximaal met de kinderen. Terwijl ik zelf een paar jaar geleden nog zo goedkoop mogelijk naar Canada vloog en daarvoor bijna 24 uur onderweg was. Vind ik ook niet tof, maar acceptabel. Met kinderen echt niet...

Voor nu hebben we een week ter Spegelt in de meivakantie en ruim twee weken beerze bulten op de planning in de zomer. En dan voor de herfst boeken we pas als we het weer weten, paar dagen van tevoren ofzo. En als het de hele week regent, blijven we thuis.
Je klinkt als mijn vriend 😂. Die ziet ook op tegen/wil niet 3 uur vliegen met een 2,5 jarige. Terwijl onderweg naar wintersport 10 uur rijden ging het prima. Dus 3 uur vliegen lijkt mij penuts, gezien je ook allebei de handen vrij hebt. Dus die discussie gaan we hier nog voeren.
pi_213176932
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 20:02 schreef mignonne het volgende:
Reizen zit in mij. Ik hou er echt van en merk aan mijn kinderen dat in ieder geval de nieuwsgierigheid naar andere culturen en plekken er wel is.

Ieder zn eigen daar in. Als je het een verschrikking vindt dan vooral niet doen :D ik geef relatief veel geld uit aan reizen, hoewel ik wel veel erg budget doe ook dus vaak verbaasd het mensen nog wel wat het uiteindelijk gekost heeft.
Maar ik geef dan weer nauwelijks geld uit aan kleding, uitgaan of electronica/spullen.

Ik geniet echt heel erg van het reizen samen met de kinderen. Samen op avontuur, heerlijk O+
En alleen reizen vind ik ook echt heerlijk maar veel mensen gruwelen ervan. Niemand die aan mn hoofd zeurt dat zn voeten pijn doen. Alles zelf beslissen, zo lang of kort als je wil ergens blijven of plannen wijzigen, love it :D
Heb jij geen last van vliegschaamte? Ik wil wel ver reizen, maar het knaagt aan mijn geweten.
Overigens is dit geen woke aanval, en ik oordeel niet, maar oprechte interesse in hoe jij er in staat.

Ik wil heel graag een camper, om door Europa te trekken met mijn heren maar dat is niet te betalen. Als ik later groot ben koop ik er wel 1-tje (een elektrische Volkswagen).
pi_213176992
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 09:12 schreef LauriLynne het volgende:

[..]
Je klinkt als mijn vriend 😂. Die ziet ook op tegen/wil niet 3 uur vliegen met een 2,5 jarige. Terwijl onderweg naar wintersport 10 uur rijden ging het prima. Dus 3 uur vliegen lijkt mij penuts, gezien je ook allebei de handen vrij hebt. Dus die discussie gaan we hier nog voeren.
Mijn man is het tegenovergestelde, die vind 5 uur met de auto echt het maximale, zowel voor hem als voor de kinderen. 11 uur vliegen is daarentegen geen enkel probleem :D juist vanwege de handen vrij. Het blijft wel vermoeiend.

Vliegschaamte voor een verre reis heb ik niet. De mensen die wekelijks op en neer vliegen naar een bestemming binnen Europa voor hun werk zouden dat moeten hebben, maar voor 1 (of 2) lange vakantievluchten per jaar hoef je dat echt niet te hebben.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_213176995
Ik vind er wel een groot verschil zitten tussen met de auto reizen of met het vliegtuig. Met de auto vind ik relaxt, eigen tempo, inpakken wanneer het je uitkomt, niet eerst naar het vliegveld en door controle heen en weer wachten etc etc.

Dus die vergelijking zou bij mij ook niet werken >:)

Ik heb heel wat gevlogen in mijn (nog kinderloze) leven, ook voor mijn werk en altijd vond ik het stressvol, zelfs de korte vluchten naar Londen. Auto nog nooit terwijl ik niet van autorijden houd. Maar wij ontwijken wel zwarte zaterdag en aanverwanten.
  vrijdag 12 april 2024 @ 10:27:40 #35
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213177638
Tien uur met de auto vind ik ook minder stress dan drie uur vliegen (al doe ik dat ook liever niet eigenlijk). Al is het maar omdat je kunt stoppen wanneer je wilt, je geen mensen om je heen hebt die last kunnen hebben van je kinderen en andersom, je zelf de tijden waarop je reist kunt bepalen, je lekker hardop luisterboeken met luisteren met de kinderen, enz. En tien uur rijden kost uiteindelijk volgens mij ook echt minder tijd dan naar het vliegveld gaan, wachten, vliegen, wachten, naar de bestemming reizen...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_213177806
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 09:12 schreef exode het volgende:
Onze lijst met landen is sowieso kleiner want wij gaan echt niet naar een land waar wij niet erkend worden als ouders of de doodstraf op ons 'zijn' staat.
Ik deed dat vroeger nog wel met de Mrs, als het toevallig zo uitkwam, we een land graag wilden zien of wat dan ook. Ook echt wel toffe dingen gezien en gedaan in zulke landen. Nu kunnen we zo weinig weg, zowel met (half) gezin als met zijn tweeën, dat ik er niet over peins om ergens heen te gaan waar ik moet verstoppen dat we bij elkaar horen. In geen duizend jaar.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_213177929
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2024 10:40 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik deed dat vroeger nog wel met de Mrs, als het toevallig zo uitkwam, we een land graag wilden zien of wat dan ook. Ook echt wel toffe dingen gezien en gedaan in zulke landen. Nu kunnen we zo weinig weg, zowel met (half) gezin als met zijn tweeën, dat ik er niet over peins om ergens heen te gaan waar ik moet verstoppen dat we bij elkaar horen. In geen duizend jaar.
Oh, ik heb het ook gedaan, als single en met zijn 2en. Vast hypocriet maar geen haar op mijn hoofd die er nu aan denkt. Toen kwamen we nog wel weg met 'we zijn vriendinnen' nu niet meer. En ik wil mijn kinderen niet meenemen naar een land waar 1 van de moeders (ik dus) geen enkel juridisch recht heeft over ze.

De wereld is groot genoeg gelukkig en ik ben niet het type die het geen vakantie vind als het niet ver weg is (ik spreek hier niemand aan hoor, algemeen gezegd).
pi_213178151
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2024 09:16 schreef Adrian4 het volgende:

[..]
Heb jij geen last van vliegschaamte? Ik wil wel ver reizen, maar het knaagt aan mijn geweten.
Overigens is dit geen woke aanval, en ik oordeel niet, maar oprechte interesse in hoe jij er in staat.

Ik wil heel graag een camper, om door Europa te trekken met mijn heren maar dat is niet te betalen. Als ik later groot ben koop ik er wel 1-tje (een elektrische Volkswagen).
Nee.
:)
  Moderator vrijdag 12 april 2024 @ 12:02:46 #39
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_213178633
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2024 00:06 schreef Kyara het volgende:
En het vervoersmiddel, en het budget ;) Londen was overigens vooral voor de Harry Potter Studio's.

Avontuur is natuurlijk ook nogal subjectief. En alle kinderen zijn daarin anders. Het zijn net mensen.
Budget hebben de kinderen natuurlijk geen idee van ;) En ieder z'n ding inderdaad, al heb ik wel het idee dat het vaak samengaat met hoe de ouders al reizen, kinderen zijn daar vrij flexibel in. Als ik had gedacht dat Aapie het niet zo trekken dan zouden we hem nooit mee hebben genomen naar Thailand :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 08:11 schreef Rostrup het volgende:
Ver reizen is geen doel op zich; je kunt je ook prima dichtbij vermaken.
Je kunt ook thuisblijven en je daar prima vermaken.

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 09:12 schreef exode het volgende:
Onze lijst met landen is sowieso kleiner want wij gaan echt niet naar een land waar wij niet erkend worden als ouders of de doodstraf op ons 'zijn' staat.

B zou als slangen fanaat graag naar Australie gaan, dat doet ie maar lekker als backpacker in een tussenjaar als ie 18 is of zo.
Dat kan ik me heel goed voorstellen :Y Al hebben natuurlijk heel veel landen (momenteel) bedenkelijke leiders, ik snap heel goed dat je daar de grens trekt.

quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2024 09:16 schreef Adrian4 het volgende:

[..]
Heb jij geen last van vliegschaamte? Ik wil wel ver reizen, maar het knaagt aan mijn geweten.
Overigens is dit geen woke aanval, en ik oordeel niet, maar oprechte interesse in hoe jij er in staat.

Ik wil heel graag een camper, om door Europa te trekken met mijn heren maar dat is niet te betalen. Als ik later groot ben koop ik er wel 1-tje (een elektrische Volkswagen).
Dit vind ik echt een absurde vraag :o Wij vliegen dus ook wel eens, maar als het kan nemen we de trein of de auto. Daarnaast hebben we zonnepanelen, douchen niet elke dag, hebben een moestuin. Het een sluit het ander niet uit zeg maar...

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 10:27 schreef Tink89 het volgende:
Tien uur met de auto vind ik ook minder stress dan drie uur vliegen (al doe ik dat ook liever niet eigenlijk). Al is het maar omdat je kunt stoppen wanneer je wilt, je geen mensen om je heen hebt die last kunnen hebben van je kinderen en andersom, je zelf de tijden waarop je reist kunt bepalen, je lekker hardop luisterboeken met luisteren met de kinderen, enz. En tien uur rijden kost uiteindelijk volgens mij ook echt minder tijd dan naar het vliegveld gaan, wachten, vliegen, wachten, naar de bestemming reizen...
Dat ligt natuurlijk aan de afstand die je vliegt :P In 10 uur ben je ook in Dubai, inclusief tijd op het vliegveld.

10 uur rijden is overigens ook niks mis mee, binnen Europa reis ik het liefste met de auto. Maar als we weinig tijd hebben en er maar een weekje op uit gaan dan nemen we het vliegtuig.

[ Bericht 0% gewijzigd door MaJo op 12-04-2024 12:14:34 (vlucht naar NY is toch iets langer :+) ]
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 12 april 2024 @ 12:53:49 #40
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_213179169
Waarom is het een absurde vraag, wetende wat we weten inmiddels over het klimaat en allen kinderen hebbende die nog wel langer op deze aarde mee moeten dan wij.

Voor de rest geen oordeel over wat anderen doen maar het een absurde vraag noemen vind ik vreemd.
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 12 april 2024 @ 12:58:27 #41
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_213179219
quote:
11s.gif Op vrijdag 12 april 2024 12:02 schreef MaJo het volgende:

[..]
Budget hebben de kinderen natuurlijk geen idee van ;) En ieder z'n ding inderdaad, al heb ik wel het idee dat het vaak samengaat met hoe de ouders al reizen, kinderen zijn daar vrij flexibel in. Als ik had gedacht dat Aapie het niet zo trekken dan zouden we hem nooit mee hebben genomen naar Thailand :)
Ik dacht dat je bedoelde waarom ik niet NY heb voorgesteld . Overigens speelde bij de 1e ook nog mee dan het in '21 was. Buiten de EU was toen sws geen optie.

Hier zijn de reisgenen ook tussen ons als ouders nogal verdeeld. Ik krijg mijn man echt niet mee in een vliegtuig. En dat is ook prima, ieder zijn ding. Ik ben blij dat we als gezin nog wel aan onze vakanties toekomen en die verre reizen doe ik later wel weer. Alleen of met een kind.

Vliegschaamte zou ik ook niet hebben bij verre reizen. Maar Londen heb ik wel heel bewust met de trein gedaan, terwijl vliegtickets ongeveer dezelfde prijs waren.
pi_213179453
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2024 12:53 schreef laziness het volgende:
Waarom is het een absurde vraag, wetende wat we weten inmiddels over het klimaat en allen kinderen hebbende die nog wel langer op deze aarde mee moeten dan wij.

Voor de rest geen oordeel over wat anderen doen maar het een absurde vraag noemen vind ik vreemd.
Nou ik ook, hoezo is dit een absurde vraag @MaJo ? En wat sluit wat niet uit?
Ik zeg toch dat ik niemand veroordeel omdat ze wel vliegen. Ik kom er met mijzelf gewoon niet meer uit en ik vraag me af hoe andere het doen.
Maar schijnbaar is het absurd dat ik er over na denk?

[ Bericht 2% gewijzigd door Adrian4 op 12-04-2024 13:19:39 ]
pi_213180046
Ik zit geeneens zozeer met vliegschaamte, als wel een oprecht schuldgevoel. Vind de afweging heel lastig, want sommige reizen zijn met de auto niet echt haalbaar, maar vind ik de wens voor die reis dan zwaarder wegen dan het belang om niet te vliegen? Terwijl ik tegelijkertijd soms zo moe word van alles 'goed' willen doen en dan ook gewoon bij H&M kleding haal enzo, maar vliegen is toch wel echt een ding voor me.

Los van vliegen; man en ik willen net voor het hoogseizoen met dreumes op vakantie. Twijfelen tussen camper huren en 'gewoon' met de auto. Iemand nog voors en tegens voor ons, of tips wat een fijne plek is om een camper te huren?
pi_213180318
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 14:02 schreef Bami het volgende:
Ik zit geeneens zozeer met vliegschaamte, als wel een oprecht schuldgevoel. Vind de afweging heel lastig, want sommige reizen zijn met de auto niet echt haalbaar, maar vind ik de wens voor die reis dan zwaarder wegen dan het belang om niet te vliegen? Terwijl ik tegelijkertijd soms zo moe word van alles 'goed' willen doen en dan ook gewoon bij H&M kleding haal enzo, maar vliegen is toch wel echt een ding voor me.

Los van vliegen; man en ik willen net voor het hoogseizoen met dreumes op vakantie. Twijfelen tussen camper huren en 'gewoon' met de auto. Iemand nog voors en tegens voor ons, of tips wat een fijne plek is om een camper te huren?
Wij zijn 2 keer met een camper op vakantie geweest, 1 keer met zijn 2tjes in een ouderwets Volkswagen busje en 1 keer met baby B in een gewone camper.
Ik vond het een voordeel en nadeel dat je altijd alles bij je hebt. Boodschappen doen vond ik wel echt een ding terwijl we een fiets mee hadden. Of even een dagje of ochtendje naar een markt of kasteel in de buurt, steeds dat enorme ding mee en hopen dat je hem ok en veilig kon parkeren.

Groot voordeel is dat je mobiel bent in je overnachtingen, wij wilden in Belgie kamperen maar het was zo enorm slecht weer. Dus we zijn net zolang Zuidelijk doorgereden tot we de zon weer hadden 8-)

En een camper huren is echt wel heel duur, het is zo hip en happening geworden dat de prijzen absurd zijn. Kijk bij huren goed wat erbij zit zoals maximale kilometers, pechhulp etc.
pi_213180338
Ik heb geen tips voor je Bami.
Maar ik droom echt van ooit een keer zo'n busje ombouwen tot een camper en dan door Europa er mee O+ ooit, later als ik groot ben...

Als voors/tegen is wat in me opkomt dat je met alleen auto iets flexibeler bent in accomodatie, hotel, camping/tent/caravan kan allemaal. Met een camper zit je wel aan campings vast. Maar goed dat hoeft helemaal niet slecht te zijn natuurlijk.
:)
  vrijdag 12 april 2024 @ 14:32:29 #46
35189 Troel
scherp en bot
pi_213180370
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 14:29 schreef mignonne het volgende:
Ik heb geen tips voor je Bami.
Maar ik droom echt van ooit een keer zo'n busje ombouwen tot een camper en dan door Europa er mee O+ ooit, later als ik groot ben...

Als voors/tegen is wat in me opkomt dat je met alleen auto iets flexibeler bent in accomodatie, hotel, camping/tent/caravan kan allemaal. Met een camper zit je wel aan campings vast. Maar goed dat hoeft helemaal niet slecht te zijn natuurlijk.
Hier in Nederland wel, maar in veel landen mag je met een camper ook op andere plekken overnachten :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213180393
Van de specifieke leiders trek ik me niet zoveel aan @MaJo, wel de wet die er in een land geldt. En of mijn moederschap erkend wordt. Ik heb B en Juul niet geadopteerd, ik heb B erkend en Juul viel automatisch onder mijn ouderlijke gezag omdat wij geregistreerd partners zijn. Landen die het 'homo'huwelijk niet erkennen, zien mij niet als juridische ouder.

Dat kan ontzettend veel problemen ter plekke geven.

En verder weiger ik geld naar een land te brengen die mij dood wenst omdat ik nou eenmaal op vrouwen val.

En nu weer vrolijkere dingen, toch stiekem aan het kijken om 1 of 2 nachten weg te gaan nog in de meivakantie. Misschien een leuk hotel op een mooie plek, ik ga eens Googlen.
pi_213180396
Ja dat scheelt zeker!
Bedoelde ook meer qua hotels en dergelijke. Dat doe je waarschijnlijk minder snel dan wanneer je een camper onder je kont hebt. Maar goed, wat exode al zegt, volgens mij best een prijzige aangelegenheid.
:)
pi_213180412
Ik zoek voor de mei en zomervakantie uitstapjes in NL of dicht over de grens hooguit. Ik ben niet langer dan 24u (vaak niet eens) achter elkaar vrij dus kan niet echt weg. Maar de kinders moeten toch vermaakt. Denk dat we de museumkaarten maar weer goed gebruiken en eens kijken wat nog meer leuk is en niet een vermogen kost.
:)
pi_213180663
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 14:02 schreef Bami het volgende:
Ik zit geeneens zozeer met vliegschaamte, als wel een oprecht schuldgevoel. Vind de afweging heel lastig, want sommige reizen zijn met de auto niet echt haalbaar, maar vind ik de wens voor die reis dan zwaarder wegen dan het belang om niet te vliegen? Terwijl ik tegelijkertijd soms zo moe word van alles 'goed' willen doen en dan ook gewoon bij H&M kleding haal enzo, maar vliegen is toch wel echt een ding voor me.

Los van vliegen; man en ik willen net voor het hoogseizoen met dreumes op vakantie. Twijfelen tussen camper huren en 'gewoon' met de auto. Iemand nog voors en tegens voor ons, of tips wat een fijne plek is om een camper te huren?
Camper O+ altijd je eigen spulletjes/huisje bij je, de vrijheid om te gaan en staan waar je wilt O+ vooral voor het hoogseizoen kan je heerlijk op de bonnefooi en maar gewoon kijken waar je uitkomt.

Wij vliegen niet, maar hebben een camperbusje op vervuilende diesel. Ach, zo doet ieder zijn ding. Soms schaam ik me er wat voor (vooral alsie ‘s ochtends zo’n grote, zwarte rookwolk uitstoot), maar ik ben er ook wel zo blij mee dat ik dit even voor lief neem.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')