https://www.telegraaf.nl/(...)ent-inschattingsfoutquote:Vanuit Bar Twenty Seven heb je een mooi uitzicht op het monument op de Dam in Amsterdam. De eigenaren plaatsten woensdag een oproep voor een speciaal evenement: gasten konden voor 50 euro tickets kopen om de herdenking van dichtbij mee te maken onder het genot van hapjes en drankjes. Reacties zijn geschokt. „Is dit een grap?” De bar trekt er, nadat De Telegraaf om opheldering vraagt, meteen geschrokken de stekker uit.
Geen gedrang tussen alle menigte buiten, maar onder het genot van heerlijke drankjes en hapjes genieten van het uitzicht op de Dam en het Koninklijk Paleis. Het leek het management van Bar Twenty Seven aanvankelijk een goed idee om hier reserveringen voor aan te nemen.
„We krijgen ieder jaar heel veel aanvragen van mensen die de herdenking bij ons willen bekijken. Daarom wilden we dat nu zo aankondigen”, vertelt manager Zulejha Sahbaz. „Dat valt helemaal verkeerd, merken we nu. Daar bieden we onze oprechte excuses voor aan. Het gaat niet door. De post is ook al offline gehaald.”
Grap
Veel mensen vonden de actie smakeloos, blijkt namelijk uit de reacties. „Ik dacht dat dit een grap was”, stelt de een. „Wow, alle schaamte voorbij”, schrijft een ander. „Wie heeft dit bedacht? Gaat ie lekker?”
Voor 50 euro per persoon zouden gasten tussen 18 en 22 uur welkom zijn. Wel stelt de bar om 20 uur twee minuten stil te zijn om de slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog te herdenken. Dat tijdvak is nodig omdat er tijdens die uren geen mens in en uit het hotel kan vanwege de herdenking, legt Sahbaz uit.
Sluiten doet de zaak overigens niet op 4 mei. „Ons restaurant is wel open, we kunnen niet zomaar een hele dag dicht zijn.”
Als dat al lukt, zo te zien drie gare raampjes waar je iets door moet proberen te zien.quote:Op woensdag 10 april 2024 20:01 schreef ToT het volgende:
idd!Lekker een selfie maken met een wijntje in je hand en een rouwende menigte op de achtergrond, met #neverforget schuin door de foto. Liefst met een jank-emoji er bij enzo.
Niet om het een of ander maar wat een foeilelijk meubilair hebben ze daar.quote:Op woensdag 10 april 2024 20:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als dat al lukt, zo te zien drie gare raampjes waar je iets door moet proberen te zien.
[ afbeelding ]
In tegenstelling tot jou zijn hen die wij herdenken wél belangrijk.quote:Op woensdag 10 april 2024 20:11 schreef bianconeri het volgende:
Logische promo toch?
Echt laten we niet doen alsof 4 en 5 mei zo belangrijk zijn.
Is al generaties geleden waar nog maar een paar van leven.
Ik vind het zowat de enige tradities die nog iets van waarde hebben.quote:Op woensdag 10 april 2024 20:11 schreef bianconeri het volgende:
Logische promo toch?
Ha, nee de eigenaresse zelf…quote:Op woensdag 10 april 2024 20:04 schreef Karina het volgende:
[..]
Niet om het een of ander maar wat een foeilelijk meubilair hebben ze daar.
Overigens, heel dom ideeZeker een stagiair die dat heeft verzonnen.
Ik ben ook niet belangrijk, nooit gezegd.quote:Op woensdag 10 april 2024 20:21 schreef Eufonie het volgende:
[..]
In tegenstelling tot jou zijn hen die wij herdenken wél belangrijk.
Hebben alle 4 geen waarde.quote:Op woensdag 10 april 2024 20:46 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik vind het zowat de enige tradities die nog iets van waarde hebben.
In tegenstelling tot kerstmis, pasen, en carnaval.
Harry Mens: 'Cremeren moet weer gezellig worden.'quote:Op woensdag 10 april 2024 20:01 schreef thedeedster het volgende:
Wat een onzalig idee. Lijkenpikkerij.
Gaat gelukkig dus niet door,
Ik weet niet of je een grapje maakt, maar wel of geen grap. Ik waardeer het niet.quote:Op woensdag 10 april 2024 20:11 schreef bianconeri het volgende:
Logische promo toch?
Jij hoeft het toch ook niet te waarderen? En nee waarom zou ik naar dat soort plekken gaan?quote:Op donderdag 11 april 2024 14:33 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ik weet niet of je een grapje maakt, maar wel of geen grap. Ik waardeer het niet.
Waar 4 en 5 mei voor staan is en blijft altijd belangrijk!
Ik raad je aan eens naar een militaire begraafplaats te gaan of het ereveld bij Loenen.
Daar daalt wel in wat de waarde is (en hoeveel jonge mannen zijn gestorven opdat wij in vrijheid kunnen posten op FOK!).
Ik vreet m'n gympen op als het stil blijft.quote:Op woensdag 10 april 2024 20:09 schreef Cilantro het volgende:
Gaan we rellende Pallywappies krijgen dit keer?
Correctie: jij vindt 4 en 5 mei onzin.quote:Op vrijdag 12 april 2024 09:15 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Jij hoeft het toch ook niet te waarderen? En nee waarom zou ik naar dat soort plekken gaan?
4 en 5 mei is onzin, nu al helemaal eeuwen (overdreven gezegd duhh) na het gebeurde.
Dat er een hoop moorden gepleegd worden voor gevechten om vrijheid, heel jammer. Nergens voor nodig.
Die kans is aanzienlijk en waarschijnlijk staat de media nog klaar om het goed te praten ook.quote:Op woensdag 10 april 2024 20:09 schreef Cilantro het volgende:
Gaan we rellende Pallywappies krijgen dit keer?
Mogen ze geen gedicht voordragen dit jaar?quote:Op vrijdag 12 april 2024 10:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die kans is aanzienlijk en waarschijnlijk staat de media nog klaar om het goed te praten ook.
Wat was er 75 jaar geleden?quote:Op donderdag 11 april 2024 13:42 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik ben ook niet belangrijk, nooit gezegd.
Hen ook niet 75 jaar geleden.
Want ik heb geen historisch besef?quote:Op vrijdag 12 april 2024 10:20 schreef FYazz het volgende:
[..]
Correctie: jij vindt 4 en 5 mei onzin.
En waarom ik voorstel dat je eens een militaire begraafplaats of het ereveld in Loenen kunt bezoeken: zodat je wat historisch besef ontwikkelt, respect hebt voor de mensen die hun leven hebben gegeven voor onze vrijheid en je niet alles maar vanzelfsprekend vindt.
Het schijnt zoiets dat WO2 toen was duhhh.quote:
gast, zonder de doden van toen kon jij nu niet posten wat je wil posten.quote:Op vrijdag 12 april 2024 09:15 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Jij hoeft het toch ook niet te waarderen? En nee waarom zou ik naar dat soort plekken gaan?
4 en 5 mei is onzin, nu al helemaal eeuwen (overdreven gezegd duhh) na het gebeurde.
Dat er een hoop moorden gepleegd worden voor gevechten om vrijheid, heel jammer. Nergens voor nodig.
quote:Op woensdag 10 april 2024 20:01 schreef ToT het volgende:
idd!Lekker een selfie maken met een wijntje in je hand en een rouwende menigte op de achtergrond, met #neverforget schuin door de foto. Liefst met een jank-emoji er bij enzo.
oke ik zie dit pas nu.quote:Op vrijdag 12 april 2024 11:06 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Want ik heb geen historisch besef?
Jij weet niet of ik dat wel of niet heb. Ik ben naar meer dan genoeg museums geweest.
Ik ken de historie goed genoeg. Ik bevind mij op dit moment op een paar kilometer van de Russische grens.
Je hoeft mij niets te vertellen over oorlogen.
Maar ik ga nooit enig respect hebben voor mensen die ervoor kiezen moordenaars (soldaten) te worden. En zeker niet voor iets tientallen jaren geleden waar we dan nu nog iets voor moeten gaan herdenken.
Het is wel eens mooi geweest. Een ander doet maar, niet mijn probleem.
Als jij het belangrijk vindt, moet jij weten. Ik niet.
Maar ga niet doen alsof het voor het hele land belangrijk is en voor iedereen belangrijk moet zijn.
Elk jaar zit het daar vol met mensen die naar de ceremonie willen kijken. En dat doen ze dan met een kopje koffie of een glaasje bier/wijn. Nooit iets mis mee geweest.quote:Op woensdag 10 april 2024 19:57 schreef 111210 het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)ent-inschattingsfout
Tja ik kijk er niet van op, typische gedachtegang van al die aandachtsgeile lui die de hele dag maar aan het shinen zijn op insta en tiktok.
Ik geloof dat wij hier nu zo'n 79 jaar in vrijheid leven. En hoe meer de herinnering aan de tweede wereldoorlog vervaagd hoe meer dit wankelt.quote:Op vrijdag 12 april 2024 11:31 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Je 1e zin contradicts de rest van je verhaal.
Als, als, als.
Oorlogen, geweld, moord. Nooit het antwoord op wat dan ook.
En zal ik dan ook nooit voorstanders van zijn.
Als met name de oudere generatie er nog bij wil stil staan moeten ze dat doen. Ik snap dat als je het meegemaakt hebt dat het je wat doet. Maar om nou elk jaar iets te herdenken wat al een mensenleven lang geleden is? Nee.
IK zie er het nut niet van in. Alleen al omdat het te lang geleden is en mensen gaan toch niet leren van fouten, zie alleen al Israël en Rusland.
Met name Israël als we het toch over WO2 hebben, die waren slachtoffer van de Holocaust. En doen nu exact hetzelfde bij anderen. Hoezo leren van het verleden?
Het is voor het hele land belangrijk, het hele land was immers jarenlang bezet.quote:Op vrijdag 12 april 2024 11:06 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Want ik heb geen historisch besef?
Jij weet niet of ik dat wel of niet heb. Ik ben naar meer dan genoeg museums geweest.
Ik ken de historie goed genoeg. Ik bevind mij op dit moment op een paar kilometer van de Russische grens.
Je hoeft mij niets te vertellen over oorlogen.
Maar ik ga nooit enig respect hebben voor mensen die ervoor kiezen moordenaars (soldaten) te worden. En zeker niet voor iets tientallen jaren geleden waar we dan nu nog iets voor moeten gaan herdenken.
Het is wel eens mooi geweest. Een ander doet maar, niet mijn probleem.
Als jij het belangrijk vindt, moet jij weten. Ik niet.
Maar ga niet doen alsof het voor het hele land belangrijk is en voor iedereen belangrijk moet zijn.
Het was toen belangrijk. Niet nu.quote:Op vrijdag 12 april 2024 15:10 schreef FYazz het volgende:
[..]
Het is voor het hele land belangrijk, het hele land was immers jarenlang bezet.
Je lijkt heel stoer te willen doen met je "een ander doet maar, niet mijn probleem", maar ik vind het vooral erg kinderachtig.
Dat is geen geld. Je kunt gerust ¤450 vragenquote:Op woensdag 10 april 2024 19:57 schreef 111210 het volgende:
Voor 50 euro per persoon zouden gasten tussen 18 en 22 uur welkom zijn.
quote:Op woensdag 10 april 2024 20:11 schreef bianconeri het volgende:
Logische promo toch?
Je hebt vooral een religieus-politiek-ideologisch wereldbeeld dat overal in doorsijpelt. En een griezelige en eenzijdig obsessie met Israël. Weet ook wel waarom.quote:Op vrijdag 12 april 2024 15:33 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Het was toen belangrijk. Niet nu.
En heeft niets met stoer doen te maken, jij doet stoer met moraalridder willen spelen (kan ik ook zeggen).
Jij doet en vindt maar wat jij wil. Niet mijn probleem. En ik doe en vind ervan wat ik wil.
Wat boeit mij Israël?quote:Op maandag 15 april 2024 18:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je hebt vooral een religieus-politiek-ideologisch wereldbeeld dat overal in doorsijpelt. En een griezelige en eenzijdig obsessie met Israël. Weet ook wel waarom.
Maar ben wel benieuwd.
Toen de Nazi's Polen binnenvielen, hadden de Polen het recht zich te verdedigen of waren het dan 'moordenaars'?
Een soldaat die zijn land verdedigt is een moordenaar ja?quote:Op dinsdag 16 april 2024 16:51 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat boeit mij Israël?
Moordenaar ben je sws als je iemand vermoordt.
Het doet me denken aan die vrolijke geposeerde kiekjes vanuit Auschwitz, die je zo nu en dan ziet.quote:Op woensdag 10 april 2024 20:01 schreef ToT het volgende:
Deze?quote:Op dinsdag 16 april 2024 21:29 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Het doet me denken aan die vrolijke geposeerde kiekjes vanuit Auschwitz, die je zo nu en dan ziet.
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |