abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213162900
quote:
Vanuit Bar Twenty Seven heb je een mooi uitzicht op het monument op de Dam in Amsterdam. De eigenaren plaatsten woensdag een oproep voor een speciaal evenement: gasten konden voor 50 euro tickets kopen om de herdenking van dichtbij mee te maken onder het genot van hapjes en drankjes. Reacties zijn geschokt. „Is dit een grap?” De bar trekt er, nadat De Telegraaf om opheldering vraagt, meteen geschrokken de stekker uit.
Geen gedrang tussen alle menigte buiten, maar onder het genot van heerlijke drankjes en hapjes genieten van het uitzicht op de Dam en het Koninklijk Paleis. Het leek het management van Bar Twenty Seven aanvankelijk een goed idee om hier reserveringen voor aan te nemen.

„We krijgen ieder jaar heel veel aanvragen van mensen die de herdenking bij ons willen bekijken. Daarom wilden we dat nu zo aankondigen”, vertelt manager Zulejha Sahbaz. „Dat valt helemaal verkeerd, merken we nu. Daar bieden we onze oprechte excuses voor aan. Het gaat niet door. De post is ook al offline gehaald.”

Grap

Veel mensen vonden de actie smakeloos, blijkt namelijk uit de reacties. „Ik dacht dat dit een grap was”, stelt de een. „Wow, alle schaamte voorbij”, schrijft een ander. „Wie heeft dit bedacht? Gaat ie lekker?”

Voor 50 euro per persoon zouden gasten tussen 18 en 22 uur welkom zijn. Wel stelt de bar om 20 uur twee minuten stil te zijn om de slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog te herdenken. Dat tijdvak is nodig omdat er tijdens die uren geen mens in en uit het hotel kan vanwege de herdenking, legt Sahbaz uit.

Sluiten doet de zaak overigens niet op 4 mei. „Ons restaurant is wel open, we kunnen niet zomaar een hele dag dicht zijn.”
https://www.telegraaf.nl/(...)ent-inschattingsfout

Tja ik kijk er niet van op, typische gedachtegang van al die aandachtsgeile lui die de hele dag maar aan het shinen zijn op insta en tiktok.
pi_213162916
Is alweer afgeblazen, edit: oh staat ook in de OP

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-bar-dodenherdenking

De bedenker heeft het denkvermogen van een paasei :')
pi_213162951
idd! _O- Lekker een selfie maken met een wijntje in je hand en een rouwende menigte op de achtergrond, met #neverforget schuin door de foto. Liefst met een jank-emoji er bij enzo.
  woensdag 10 april 2024 @ 20:01:20 #4
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_213162957
Wat een onzalig idee. Lijkenpikkerij.

Gaat gelukkig dus niet door,
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 10 april 2024 @ 20:01:32 #5
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_213162961
VOC mentaliteit.
pi_213162972
Alcohol werkt verdovend en het kan ook geestelijke pijn en verdriet(dodenherdenking) verminderen.

als je zo had gezegd
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 10 april 2024 @ 20:03:05 #7
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_213162989
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 20:01 schreef ToT het volgende:
idd! _O- Lekker een selfie maken met een wijntje in je hand en een rouwende menigte op de achtergrond, met #neverforget schuin door de foto. Liefst met een jank-emoji er bij enzo.
Als dat al lukt, zo te zien drie gare raampjes waar je iets door moet proberen te zien.

Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator woensdag 10 april 2024 @ 20:04:40 #8
9859 crew  Karina
Woman
pi_213163013
quote:
10s.gif Op woensdag 10 april 2024 20:03 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Als dat al lukt, zo te zien drie gare raampjes waar je iets door moet proberen te zien.

[ afbeelding ]
Niet om het een of ander maar wat een foeilelijk meubilair hebben ze daar.

Overigens, heel dom idee :') Zeker een stagiair die dat heeft verzonnen.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_213163088
Gaan we rellende Pallywappies krijgen dit keer?
pi_213163131
Logische promo toch?

Echt laten we niet doen alsof 4 en 5 mei zo belangrijk zijn.
Is al generaties geleden waar nog maar een paar van leven.
pi_213163284
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 20:11 schreef bianconeri het volgende:
Logische promo toch?

In tegenstelling tot jou zijn hen die wij herdenken wél belangrijk.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  woensdag 10 april 2024 @ 20:46:04 #12
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213163669
quote:
Logische promo toch?

Ik vind het zowat de enige tradities die nog iets van waarde hebben.
In tegenstelling tot kerstmis, pasen, en carnaval.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_213165500
quote:
99s.gif Op woensdag 10 april 2024 20:04 schreef Karina het volgende:

[..]
Niet om het een of ander maar wat een foeilelijk meubilair hebben ze daar.

Overigens, heel dom idee :') Zeker een stagiair die dat heeft verzonnen.
Ha, nee de eigenaresse zelf…
pi_213169384
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 20:21 schreef Eufonie het volgende:

[..]
In tegenstelling tot jou zijn hen die wij herdenken wél belangrijk.
Ik ben ook niet belangrijk, nooit gezegd.
Hen ook niet 75 jaar geleden.
pi_213169390
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 20:46 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik vind het zowat de enige tradities die nog iets van waarde hebben.
In tegenstelling tot kerstmis, pasen, en carnaval.
Hebben alle 4 geen waarde.
  Trouwste user 2022 donderdag 11 april 2024 @ 13:52:11 #16
7889 tong80
Spleenheup
pi_213169499
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 20:01 schreef thedeedster het volgende:
Wat een onzalig idee. Lijkenpikkerij.

Gaat gelukkig dus niet door,
Harry Mens: 'Cremeren moet weer gezellig worden.'

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_213169901
quote:
Logische promo toch?

Ik weet niet of je een grapje maakt, maar wel of geen grap. Ik waardeer het niet.

Waar 4 en 5 mei voor staan is en blijft altijd belangrijk!

Ik raad je aan eens naar een militaire begraafplaats te gaan of het ereveld bij Loenen.
Daar daalt wel in wat de waarde is (en hoeveel jonge mannen zijn gestorven opdat wij in vrijheid kunnen posten op FOK!).
  donderdag 11 april 2024 @ 14:34:56 #18
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_213169911
Briljant... echt... met escaperoom zou ik gedaan hebben "het achterhuis"

leuk joh
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_213176924
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 14:33 schreef FYazz het volgende:

[..]
Ik weet niet of je een grapje maakt, maar wel of geen grap. Ik waardeer het niet.

Waar 4 en 5 mei voor staan is en blijft altijd belangrijk!

Ik raad je aan eens naar een militaire begraafplaats te gaan of het ereveld bij Loenen.
Daar daalt wel in wat de waarde is (en hoeveel jonge mannen zijn gestorven opdat wij in vrijheid kunnen posten op FOK!).
Jij hoeft het toch ook niet te waarderen? En nee waarom zou ik naar dat soort plekken gaan?
4 en 5 mei is onzin, nu al helemaal eeuwen (overdreven gezegd duhh) na het gebeurde.
Dat er een hoop moorden gepleegd worden voor gevechten om vrijheid, heel jammer. Nergens voor nodig.
  vrijdag 12 april 2024 @ 09:18:56 #20
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_213176948
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 20:09 schreef Cilantro het volgende:
Ik vreet m'n gympen op als het stil blijft.
pi_213177557
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 09:15 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Jij hoeft het toch ook niet te waarderen? En nee waarom zou ik naar dat soort plekken gaan?
4 en 5 mei is onzin, nu al helemaal eeuwen (overdreven gezegd duhh) na het gebeurde.
Dat er een hoop moorden gepleegd worden voor gevechten om vrijheid, heel jammer. Nergens voor nodig.
Correctie: jij vindt 4 en 5 mei onzin.

En waarom ik voorstel dat je eens een militaire begraafplaats of het ereveld in Loenen kunt bezoeken: zodat je wat historisch besef ontwikkelt, respect hebt voor de mensen die hun leven hebben gegeven voor onze vrijheid en je niet alles maar vanzelfsprekend vindt.
  vrijdag 12 april 2024 @ 10:35:53 #22
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213177748
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 20:09 schreef Cilantro het volgende:
Die kans is aanzienlijk en waarschijnlijk staat de media nog klaar om het goed te praten ook.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213177825
quote:
9s.gif Op vrijdag 12 april 2024 10:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Die kans is aanzienlijk en waarschijnlijk staat de media nog klaar om het goed te praten ook.
Mogen ze geen gedicht voordragen dit jaar?
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 12 april 2024 @ 10:55:40 #24
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_213177995
De TikTok- en SnapChat-generatie is echt verloren.
pi_213178070
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 13:42 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ik ben ook niet belangrijk, nooit gezegd.
Hen ook niet 75 jaar geleden.
Wat was er 75 jaar geleden?
pi_213178094
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 10:20 schreef FYazz het volgende:

[..]
Correctie: jij vindt 4 en 5 mei onzin.

En waarom ik voorstel dat je eens een militaire begraafplaats of het ereveld in Loenen kunt bezoeken: zodat je wat historisch besef ontwikkelt, respect hebt voor de mensen die hun leven hebben gegeven voor onze vrijheid en je niet alles maar vanzelfsprekend vindt.
Want ik heb geen historisch besef?
Jij weet niet of ik dat wel of niet heb. Ik ben naar meer dan genoeg museums geweest.
Ik ken de historie goed genoeg. Ik bevind mij op dit moment op een paar kilometer van de Russische grens.

Je hoeft mij niets te vertellen over oorlogen.
Maar ik ga nooit enig respect hebben voor mensen die ervoor kiezen moordenaars (soldaten) te worden. En zeker niet voor iets tientallen jaren geleden waar we dan nu nog iets voor moeten gaan herdenken.
Het is wel eens mooi geweest. Een ander doet maar, niet mijn probleem.

Als jij het belangrijk vindt, moet jij weten. Ik niet.
Maar ga niet doen alsof het voor het hele land belangrijk is en voor iedereen belangrijk moet zijn.
pi_213178099
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 11:03 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Wat was er 75 jaar geleden?
Het schijnt zoiets dat WO2 toen was duhhh.
(en nee 75 jaar geleden is niet exact het aantal jaar, dat snapt iedereen wel).
pi_213178114
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 09:15 schreef bianconeri het volgende:

[..]
gast, zonder de doden van toen kon jij nu niet posten wat je wil posten.

Dit is zoo ontzettend belangrijk, deze periode moeten we blijven herdenken en de verhalen moeten steeds opnieuw verteld worden.
Alles om herhaling te voorkomen.
Mag ik vragen hoe oud je bent?
pi_213178131
quote:
pi_213178146
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 11:06 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Jij weet niet of ik dat wel of niet heb. Ik ben naar meer dan genoeg museums geweest.
Ik ken de historie goed genoeg. Ik bevind mij op dit moment op een paar kilometer van de Russische grens.

Maar ik ga nooit enig respect hebben voor mensen die ervoor kiezen moordenaars (soldaten) te worden. En zeker niet voor iets tientallen jaren geleden waar we dan nu nog iets voor moeten gaan herdenken.

Maar ga niet doen alsof het voor het hele land belangrijk is en voor iedereen belangrijk moet zijn.
oke ik zie dit pas nu.
zonder de soldaten (moordenaars zoals jij ze noemt) van de Canadezen/Amerikanen en Britten leefde wij nu in een fascistisch Duitsland, zonder enige vorm van rechtstaat.
je hebt echt geen idee waar je het over hebt.

Velen van hen hebben letterlijk hun leven gegeven voor een maatschappij zoals wij die nu kennen.

Als we volgens jouw filosofie zouden leven, kunnen we ons beter gelijk overgeven aan Putin en in een strafkamp voor hen gaan werken.

(ik hoop zo dat ik in een troll trap, want dat iemand echt zo denkt vind ik beyond schokkend)
  vrijdag 12 april 2024 @ 11:12:14 #31
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_213178147
Ik zie het probleem niet
Je bent een waardeloze agent.
  vrijdag 12 april 2024 @ 11:36:10 #32
3542 Gia
User under construction
pi_213178406
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2024 19:57 schreef 111210 het volgende:

[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)ent-inschattingsfout

Tja ik kijk er niet van op, typische gedachtegang van al die aandachtsgeile lui die de hele dag maar aan het shinen zijn op insta en tiktok.
Elk jaar zit het daar vol met mensen die naar de ceremonie willen kijken. En dat doen ze dan met een kopje koffie of een glaasje bier/wijn. Nooit iets mis mee geweest.
Enige probleem is de aankondiging en het reserveren van kaartjes. En dat komt ook wel raar over. Daarbij is het helemaal niet nodig; ze zitten toch wel vol!!
pi_213178469
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 11:31 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Je 1e zin contradicts de rest van je verhaal.
Als, als, als.

Oorlogen, geweld, moord. Nooit het antwoord op wat dan ook.
En zal ik dan ook nooit voorstanders van zijn.

Als met name de oudere generatie er nog bij wil stil staan moeten ze dat doen. Ik snap dat als je het meegemaakt hebt dat het je wat doet. Maar om nou elk jaar iets te herdenken wat al een mensenleven lang geleden is? Nee.
IK zie er het nut niet van in. Alleen al omdat het te lang geleden is en mensen gaan toch niet leren van fouten, zie alleen al Israël en Rusland.
Met name Israël als we het toch over WO2 hebben, die waren slachtoffer van de Holocaust. En doen nu exact hetzelfde bij anderen. Hoezo leren van het verleden?
Ik geloof dat wij hier nu zo'n 79 jaar in vrijheid leven. En hoe meer de herinnering aan de tweede wereldoorlog vervaagd hoe meer dit wankelt.

Dus daarom die herinnering levend houden.

Ik ben het ermee eens dat mensheid vaak dezelfde fout maakt. Maar laten we dan toch proberen dit te voorkomen.
pi_213180749
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 11:06 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Het is voor het hele land belangrijk, het hele land was immers jarenlang bezet.

Je lijkt heel stoer te willen doen met je "een ander doet maar, niet mijn probleem", maar ik vind het vooral erg kinderachtig.
pi_213180955
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 15:10 schreef FYazz het volgende:

[..]
Het is voor het hele land belangrijk, het hele land was immers jarenlang bezet.

Je lijkt heel stoer te willen doen met je "een ander doet maar, niet mijn probleem", maar ik vind het vooral erg kinderachtig.
Het was toen belangrijk. Niet nu.
En heeft niets met stoer doen te maken, jij doet stoer met moraalridder willen spelen (kan ik ook zeggen).
Jij doet en vindt maar wat jij wil. Niet mijn probleem. En ik doe en vind ervan wat ik wil.
  vrijdag 12 april 2024 @ 15:52:14 #37
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_213181087
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2024 19:57 schreef 111210 het volgende:
Voor 50 euro per persoon zouden gasten tussen 18 en 22 uur welkom zijn.
Dat is geen geld. Je kunt gerust ¤450 vragen :7
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  maandag 15 april 2024 @ 18:53:55 #38
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213220080
quote:
Logische promo toch?

:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 15 april 2024 @ 18:59:30 #39
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213220159
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 15:33 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Het was toen belangrijk. Niet nu.
En heeft niets met stoer doen te maken, jij doet stoer met moraalridder willen spelen (kan ik ook zeggen).
Jij doet en vindt maar wat jij wil. Niet mijn probleem. En ik doe en vind ervan wat ik wil.
Je hebt vooral een religieus-politiek-ideologisch wereldbeeld dat overal in doorsijpelt. En een griezelige en eenzijdig obsessie met Israël. Weet ook wel waarom.

Maar ben wel benieuwd.

Toen de Nazi's Polen binnenvielen, hadden de Polen het recht zich te verdedigen of waren het dan 'moordenaars'?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213228954
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 18:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Je hebt vooral een religieus-politiek-ideologisch wereldbeeld dat overal in doorsijpelt. En een griezelige en eenzijdig obsessie met Israël. Weet ook wel waarom.

Maar ben wel benieuwd.

Toen de Nazi's Polen binnenvielen, hadden de Polen het recht zich te verdedigen of waren het dan 'moordenaars'?
Wat boeit mij Israël?

Moordenaar ben je sws als je iemand vermoordt.
  dinsdag 16 april 2024 @ 19:57:23 #41
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213230780
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2024 16:51 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Wat boeit mij Israël?

Moordenaar ben je sws als je iemand vermoordt.
Een soldaat die zijn land verdedigt is een moordenaar ja?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 16 april 2024 @ 21:29:08 #42
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_213231883
quote:
Het doet me denken aan die vrolijke geposeerde kiekjes vanuit Auschwitz, die je zo nu en dan ziet.

Edit: ik zie opeens dat anderen daar ook al aan dachten, had nog niet verder gelezen in het topic.
pi_213231909
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 21:29 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Het doet me denken aan die vrolijke geposeerde kiekjes vanuit Auschwitz, die je zo nu en dan ziet.
Deze? ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 11:11 schreef Evangelion het volgende:

[..]

dinsdag 16 april 2024 @ 21:31:47 #44
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_213231926
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 21:30 schreef ToT het volgende:

[..]
Deze? ;)