Dus sowieso geld terug?quote:Op woensdag 10 april 2024 18:38 schreef baskick het volgende:
Zij zijn verantwoordelijk voor levering. Als het kennelijk aantoonbaar op een distributiecentrum ligt, is er niet geleverd.
Ik heb een paar keer problemen gehad met een leverancier daar (bestelling maar deels geleverd, en gedoe over garantie), maar bol.com heeft het elke keer echt direct opgelost.quote:Op woensdag 10 april 2024 19:08 schreef qajariaq het volgende:
Ik las ff dat je ruzie had omdat je partner bij BOL had besteld...
Toch heeft BOL een uitstekende klantenservice die serieus meer voor jouw belangen op komt dan die van de verkoper dus zal het wel goed komen.
Niet iedereen houdt van schulden.quote:Op woensdag 10 april 2024 20:18 schreef halfway het volgende:
[..]
Waarom betaal je überhaupt vooruit?
Wat een gelul, ik betaal op tijd maar alleen als de spullen bezorgd zijn.quote:
Ik zou niet weten waarom je die extra moeite zou doen.quote:Op woensdag 10 april 2024 20:49 schreef halfway het volgende:
[..]
Wat een gelul, ik betaal op tijd maar alleen als de spullen bezorgd zijn.
Precies de reden waarom ik graag bij BOL koopquote:Op woensdag 10 april 2024 20:49 schreef halfway het volgende:
[..]
Wat een gelul, ik betaal op tijd maar alleen als de spullen bezorgd zijn.
Waarom is dat extra moeite?quote:Op woensdag 10 april 2024 21:00 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom je die extra moeite zou doen.
Veel makkelijker om het gelijk tijdens de bestelling te doen.quote:
Je krijgt, zodra het product verstuurd is, een mailtje ‘u kunt nu betalen’ met linkje naar je account. Klik klik klaar.quote:Op woensdag 10 april 2024 21:40 schreef ToT het volgende:
[..]
Veel makkelijker om het gelijk tijdens de bestelling te doen.
Geen rompslomp, je hoeft er niet alsnog aan te denken, niet opnieuw inloggen en die zooi regelen enzo.
Of is het een kwestie van een instelling dat het automatisch overgeboekt wordt zodra je het in huis hebt gekregen?
Je hoeft niet achter "verdwenen" pakketjes aan. Daar heb je die GRATIS betaaldienst voor.quote:Op woensdag 10 april 2024 21:40 schreef ToT het volgende:
[..]
Veel makkelijker om het gelijk tijdens de bestelling te doen.
Geen rompslomp, je hoeft er niet alsnog aan te denken, niet opnieuw inloggen en die zooi regelen enzo.
Of is het een kwestie van een instelling dat het automatisch overgeboekt wordt zodra je het in huis hebt gekregen?
Te veel gedoe, iDeal is bij mij al standaard aangevinkt als ik iets bestel, ff mobieltje voor het scherm houden en klaar.quote:Op woensdag 10 april 2024 21:49 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je krijgt, zodra het product verstuurd is, een mailtje ‘u kunt nu betalen’ met linkje naar je account. Klik klik klaar.
En als je dat mailtje vergeet, sturen ze vast nog een herinnering.
1 mailtje is voor mij in het algemeen wel genoeg: "Hee, ik heb het niet ontvangen, whaddup bro?"quote:Op woensdag 10 april 2024 21:49 schreef halfway het volgende:
[..]
Je hoeft niet achter "verdwenen" pakketjes aan. Daar heb je die GRATIS betaaldienst voor.
Als je dat al gedoe vindt. Deze post intikken is al meer ‘gedoe’.quote:Op woensdag 10 april 2024 21:56 schreef ToT het volgende:
[..]
Te veel gedoe, iDeal is bij mij al standaard aangevinkt als ik iets bestel, ff mobieltje voor het scherm houden en klaar.
Niet altijd kun je afterpay gebruiken.quote:Op woensdag 10 april 2024 20:18 schreef halfway het volgende:
[..]
Klopt. Budbee noemde het gewoon retourneren.quote:Op donderdag 11 april 2024 17:09 schreef Jaeger85 het volgende:
Je kunt een artikel dat nog niet aan jou geleverd is niet op retour zetten. Bedoel je dat je de bestelling hebt geannuleerd?
Betaal dan in het vervolg in ieder geval vooral met jouw creditcard. Dan is het product verzekerd en heb een drukmiddel als de verkoper zijn verplichten niet nakomt. Dan kun je namelijk dreigen om de betaling terug te laten draaien.quote:Op woensdag 10 april 2024 21:56 schreef ToT het volgende:
[..]
Te veel gedoe, iDeal is bij mij al standaard aangevinkt als ik iets bestel, ff mobieltje voor het scherm houden en klaar.
Tot nu toe nooit de behoefte daarvoor gevoeld; bol.com heeft altijd de problemen direct goed opgelost.quote:Op donderdag 11 april 2024 17:11 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Betaal dan in het vervolg in ieder geval vooral met jouw creditcard. Dan is het product verzekerd en heb een drukmiddel als de verkoper zijn verplichten niet nakomt. Dan kun je namelijk dreigen om de betaling terug te laten draaien.
Is waardeloos, bieden geen kopersbescherming zoals Klarnaquote:Op woensdag 10 april 2024 22:18 schreef roos94 het volgende:
[..]
Niet altijd kun je afterpay gebruiken.
Heb ook nooit een dergelijk iets gebruiktquote:Op donderdag 11 april 2024 17:28 schreef Mylene het volgende:
[..]
Is waardeloos, bieden geen kopersbescherming zoals Klarna
Ik had een bestelling gedaan bij voordeeldrogist.eu betaald met Riverty. Ik ontving andere producten dan wat ik had besteld. Ik moest desondanks uiteindelijk factuur betalen. Vroeger was AfterPay coulanter.
Zie hier recensies bedrijf, niet normaal: https://nl.trustpilot.com/review/voordeeldrogist.eu
waarom bestel je bij dubieuze partijen? dubbeltje op de eerste rij willen zitten?quote:Op vrijdag 12 april 2024 17:29 schreef roos94 het volgende:
Het dubieuze bedrijf heeft sinds woensdag niet meer op mij en niet meer op bol gereageerd dus dat is alvast topen nu lekker het weekend erover heen.
Het is gewoon partner van bol gek hoe weet ik van te voren dat er debielen in dat bedrijf zittenquote:Op vrijdag 12 april 2024 17:42 schreef mschol het volgende:
[..]
waarom bestel je bij dubieuze partijen? dubbeltje op de eerste rij willen zitten?
Dat bedoel ik met dat Bol erg zuinig op de goede naam is en het dus naar behoren oplost of op laat lossen. Nooit stress gehad met Bol, eigenlijk gaat het met de meeste Europese bedrijven altijd wel goed.quote:Op maandag 15 april 2024 15:12 schreef roos94 het volgende:
Nou, het bedrijf reageert op niemand meer (mij niet en bol niet) maar bol zegt dat zij nu zelf de bestelling maar hebben geannuleerd en dat ik dan alsnog binnen 3 dagen mn geld terug krijg.
Niet elke partner van Bol.com biedt de mogelijkheid aan om achteraf te betalen.quote:Op woensdag 10 april 2024 20:18 schreef halfway het volgende:
[..]
Heb mn ¤ terug.quote:Op dinsdag 16 april 2024 20:07 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Nee, recht op levering van het bestelde product.
Niet iedereen mag achteraf betalen bedoel je.quote:
Ik wil het absoluut niet eens.quote:Op dinsdag 16 april 2024 20:38 schreef Chinless het volgende:
[..]
Niet iedereen mag achteraf betalen bedoel je.
Waarom zou je in godsnaam achteraf willen betalen via een firma die als verdienmodel heeft dat mensen het dan alsnog niet kunnen betalen of het domweg vergeten? Je moet echt wel een gaatje in je hoofd hebben om zonder duidelijke reden met een dergelijk bedrijf in zee te gaan. Vergelijkbaar met op vakantie in een taxi gaan zitten waarvan je al kunt vermoeden dat ie je de verkeerde kant uit brengt om nog een keer te kunnen vangen.quote:Op dinsdag 16 april 2024 20:38 schreef Chinless het volgende:
[..]
Niet iedereen mag achteraf betalen bedoel je.
Achteraf betalen is niet hetzelfde als op afbetaling kopen.quote:Op woensdag 17 april 2024 08:57 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Waarom zou je in godsnaam achteraf willen betalen via een firma die als verdienmodel heeft dat mensen het dan alsnog niet kunnen betalen of het domweg vergeten? Je moet echt wel een gaatje in je hoofd hebben om zonder duidelijke reden met een dergelijk bedrijf in zee te gaan. Vergelijkbaar met op vakantie in een taxi gaan zitten waarvan je al kunt vermoeden dat ie je de verkeerde kant uit brengt om nog een keer te kunnen vangen.
Je kan natuurlijk ook even wachten met kopen tot je het wel kunt betalen. Daarnaast kan je bij elke bank wel iets rood staan voor noodgevallen, als je die limiet al gevuld hebt is het enige wat je nog moet kopen een krabbertje om achter je hoofd te krabben.
Domweg niet meer geld uit geven dan je hebt. Zo simpel is het leven.
Maar ik koop dingen om te houden en niet om terug te sturen hoewel dat een enkele keer wel eens voor komt als een product gewoon niet is wat het beloofd. In dat geval heb je meestal ook binnen een week je geld weer terug.quote:Op woensdag 17 april 2024 09:00 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Achteraf betalen is niet hetzelfde als op afbetaling kopen.
Met achteraf betalen betaal je nadat je het product ontvangen hebt en weet dat je het ook gaat houden.
Dit was in 1e instantie een Budbee pakket, die dus in zo'n budbee kluis bij de plaatselijke supermarkt geleverd zou worden.quote:Op woensdag 17 april 2024 09:04 schreef Marsenal het volgende:
Basic tips: Producten van waarde altijd laten bezorgen bij een ophaalpunt.
Jezus. Wat een gezeik. Klopt ook geen kloot van dus. Of je moet per ongeluk een 50 inch tablet besteld hebben.quote:Op woensdag 17 april 2024 09:06 schreef roos94 het volgende:
[..]
Dit was in 1e instantie een Budbee pakket, die dus in zo'n budbee kluis bij de plaatselijke supermarkt geleverd zou worden.
Maar ik werd opgebeld met de mededeling dat de tablet (11 inch) niet in het koeriersbusje paste, en daarna kreeg ik van iemand anders te horen dat de tablet niet in een Budbee kluisje past.
[ afbeelding ]
Ik heb hem dus geannuleerd. Als het met zoveel gedonder gaat dan stik er maar in. Heb ook nog 3 dagen thuis zitten wachten op de bezorger die niet kwam.quote:Op woensdag 17 april 2024 09:15 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Jezus. Wat een gezeik. Klopt ook geen kloot van dus. Of je moet per ongeluk een 50 inch tablet besteld hebben.
Het punt in dit topic is: product besteld, niet ontvangen, al wel betaald, lukt het wel om het betaalde geld terug te krijgen?quote:Op woensdag 17 april 2024 09:03 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Maar ik koop dingen om te houden en niet om terug te sturen hoewel dat een enkele keer wel eens voor komt als een product gewoon niet is wat het beloofd. In dat geval heb je meestal ook binnen een week je geld weer terug.
Als je uitgangspunt is dat je spul gaat terug sturen dan gaat er volgens mij toch ook iets mis.
Mijn uitgangspunt is gewoon: ik betaal pas voor iets als ik het in mijn handen heb. Lijkt me een volkomen normaal, zeer te rechtvaardigen uitgangspunt.quote:Op woensdag 17 april 2024 09:03 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Maar ik koop dingen om te houden en niet om terug te sturen hoewel dat een enkele keer wel eens voor komt als een product gewoon niet is wat het beloofd. In dat geval heb je meestal ook binnen een week je geld weer terug.
Als je uitgangspunt is dat je spul gaat terug sturen dan gaat er volgens mij toch ook iets mis.
koop dan niet onlinequote:Op woensdag 17 april 2024 09:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mijn uitgangspunt is gewoon: ik betaal pas voor iets als ik het in mijn handen heb. Lijkt me een volkomen normaal, zeer te rechtvaardigen uitgangspunt.
Terugsturen doe ik alleen bij defecte zaken.
Jawel, maar met achteraf betalen. Helaas is namelijk niet alles meer makkelijk in fysieke winkels te vinden. En gelukkig is het bij veel sites gewoon mogelijk achteraf te betalen.quote:
De leverancier besteed de incasso dus uit aan een ander bedrijf. Bij onenigheid met de leverancier heb je dus weliswaar niet betaald maar als drukmiddel is het niet zo geweldig want als je leverancier het niet met je eens is loopt de rekening alleen maar meer op daar je te maken hebt met een verkapt incassobureau annex flitskrediet verstrekker.quote:Op woensdag 17 april 2024 09:18 schreef Lienekien het volgende:
Het probleem van ‘krijg ik mijn geld wel terug’ is er niet als je pas betaalt na ontvangst.
Het op de pof kopen omdat het geld er nog niet is lijkt me nu net het hele bestaansrecht van dergelijke bedrijven en daarmee is het dus super relevant.quote:Op woensdag 17 april 2024 09:18 schreef Lienekien het volgende:
Dat hele ‘je moet wachten met kopen tot je het kunt betalen’ is dus helemaal niet aan de orde.
Met het eerste ben ik het eens: het is nog maar afwachten of je geen gelazer met een incassobureau krijgt als je niet betaalt voor wat zij mogelijk gaan beweren dat je wel ontvangen hebt.quote:Op woensdag 17 april 2024 15:48 schreef qajariaq het volgende:
[..]
De leverancier besteed de incasso dus uit aan een ander bedrijf. Bij onenigheid met de leverancier heb je dus weliswaar niet betaald maar als drukmiddel is het niet zo geweldig want als je leverancier het niet met je eens is loopt de rekening alleen maar meer op daar je te maken hebt met een verkapt incassobureau annex flitskrediet verstrekker.
[..]
Het op de pof kopen omdat het geld er nog niet is lijkt me nu net het hele bestaansrecht van dergelijke bedrijven en daarmee is het dus super relevant.
De kern van dit topic is dat BOL nu net wel erg doortastend is met terug betalen, zelf of door hun partners.
Ik vind het vooral dom. Iedereen moet het natuurlijk zelf weten maar het vervelende is dat dergelijke bedrijven er geen enkele moeite mee hebben om mensen financieel totaal uit te kleden en dan mag de maatschappij de zaak weer oplossen.quote:Op woensdag 17 april 2024 15:58 schreef Lienekien het volgende:
Maar begrijp ik nou goed dat je het ethisch niet akkoord vindt om gebruik te maken van betalen achteraf als dat gefaciliteerd wordt door een dienstverlener die ook gespreid betalen faciliteert?
Helder.quote:Op woensdag 17 april 2024 16:22 schreef qajariaq het volgende:
Op de pof kopen interpreteren we verschillend, maakt niet uit.
[..]
Ik vind het vooral dom. Iedereen moet het natuurlijk zelf weten maar het vervelende is dat dergelijke bedrijven er geen enkele moeite mee hebben om mensen financieel totaal uit te kleden en dan mag de maatschappij de zaak weer oplossen.
Het verdienmodel van 'flitskredieters' in schaapskleren vind ik inderdaad niet ethisch om die reden. Een individu die met een dergelijke organisatie in zee gaat moet lekker zelf weten of ie dergelijke schulden tijdig in kan lossen.
Misschien ben ik wel wat ouderwets dat ik eerst iets betaald wil hebben voor ik het in gebruik neem of zelfs maar bezit.
Behalve dan een huis en eens een deel van een auto.
Ik vind je vooral nieuwerwets, dat je dingen wil betalen voor je ze hebt. Dat is iets moderns, niet iets ouderwets. En bij bol koop je niet op de pof, je moet binnen ik dacht 2 weken na levering betalen. Dat is geen op de pof kopen, dat is verstandig om gaan met je geld door het niet uit te geven voor je het product hebt. Je gaat in de winkel ook geen dingen bestellen waarvan niet zeker is of ze geleverd gaan worden en dan toch maar vast betalen.quote:Op woensdag 17 april 2024 16:22 schreef qajariaq het volgende:
Op de pof kopen interpreteren we verschillend, maakt niet uit.
[..]
Ik vind het vooral dom. Iedereen moet het natuurlijk zelf weten maar het vervelende is dat dergelijke bedrijven er geen enkele moeite mee hebben om mensen financieel totaal uit te kleden en dan mag de maatschappij de zaak weer oplossen.
Het verdienmodel van 'flitskredieters' in schaapskleren vind ik inderdaad niet ethisch om die reden. Een individu die met een dergelijke organisatie in zee gaat moet lekker zelf weten of ie dergelijke schulden tijdig in kan lossen.
Misschien ben ik wel wat ouderwets dat ik eerst iets betaald wil hebben voor ik het in gebruik neem of zelfs maar bezit.
Behalve dan een huis en eens een deel van een auto.
Het gevaar is dat gaten met gaten gevuld gaan worden en dat is meestal niet een goed plan om de maand door te komen. Soms deed ik ook wel een betaling even uitstellen tot het geldschip is binnen gelopen maar vaak resulteert dat in maanden lang gaten met nieuwe gaten vullen zonder duidelijk overzicht is van waar het geld blijft. Een aflosregeling met een duidelijk plan is dan beter te hanteren denk ik.quote:Op woensdag 17 april 2024 16:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Helder.
We zijn het er inmiddels toch wel over eens dat achteraf betalen, d.w.z. binnen 14 (soms 30) dagen na ontvangst niet hetzelfde is als gespreid betalen in termijnen met evt. nog rente erbij. Het motief om evt. voor het eerste te kiezen is heel anders dan het motief om te kiezen voor gespreid betalen.
Ik ben ook ouderwets, maar jij bent ouderwetser.
Bekijk het van de positieve kant, de tablet kan in ieder geval niet kapot vallen als ze hem als brievenbuspakketje bezorgen.quote:Op vrijdag 12 april 2024 17:29 schreef roos94 het volgende:
Het dubieuze bedrijf heeft sinds woensdag niet meer op mij en niet meer op bol gereageerd dus dat is alvast topen nu lekker het weekend erover heen.
Omdat dat gewoon normaal is?quote:Op woensdag 10 april 2024 20:18 schreef halfway het volgende:
[..]
De wetgever heeft gemeend dat de verkoper de consument in elk geval de helft achteraf moet kunnen betalen. Artikel 7:26 lid 2 BW:quote:
Creditcard voldoet hieraan, maar ook de Klarna's en de Afterpay's.quote:De betaling moet geschieden ten tijde en ter plaatse van de aflevering. Bij een consumentenkoop kan de koper tot vooruitbetaling van ten hoogste de helft van de koopprijs worden verplicht.
Dat lijkt me een misverstand. Het wordt genormaliseerd door bedrijven die diepere zakken hebben dan consumenten, maar in principe is betalen nadat je iets ontvangt de norm. In elk geval een gedeelte van het bedrag.quote:
Mij kost betalen op het moment van het plaatsen van de bestelling evenveel tijd als betalen op het moment van ontvangst.quote:Op woensdag 10 april 2024 21:00 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom je die extra moeite zou doen.
De norm is natuurlijk dat je in een winkel betaald waarna je het item pas mee mag nemen. Bij ongeveer alles moet je boter bij de vis leveren. De tijd dat de winkeliers aan het eind van de week met het boekje langs de deur kwamen lag toch echt ver achter ons. Aangezien we nu banken hebben waar je zo nodig ook een beetje rood kunt staan lijkt het achteraf betalen nu volstrekt overbodig.quote:Op vrijdag 19 april 2024 09:08 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Dat lijkt me een misverstand. Het wordt genormaliseerd door bedrijven die diepere zakken hebben dan consumenten, maar in principe is betalen nadat je iets ontvangt de norm. In elk geval een gedeelte van het bedrag.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |