Thnx.quote:
Daar gaat hij gehaktbrood van maken. Fricandon heet dat in het Belgischquote:Op woensdag 10 april 2024 17:44 schreef Aardbeienmoes het volgende:
[..]
Zal wel een echt Belgisch recept zijn, ik heb er nooit van gehoord, hij noemt die gehaktballen ook anders, frikandol ofzo![]()
oké, ben wel heel benieuwdquote:Op woensdag 10 april 2024 17:46 schreef mazaru het volgende:
[..]
Daar gaat hij gehaktbrood van maken. Fricandon heet dat in het Belgisch
Lijkt me niks....quote:Op woensdag 10 april 2024 17:48 schreef spapaars het volgende:
Voor 4 personen
kalfsgehakt
500 g
sjalot (gesnipperd)
1
ei
1
paneermeel
2 el
olijfolie
1 el
peper
zout
krieken
1 pot
vanillepuddingpoeder
1 el
Gehaktbrood is best machtigquote:Op woensdag 10 april 2024 17:50 schreef Aardbeienmoes het volgende:
Maar is dat wel een volwaardige avondmaaltijd? ziet er voor mij meer uit als een voorgerecht
Gehaktbrood heb ik als belg van gehoord, fricandon niet. Zal streekgebonden zijn.quote:Op woensdag 10 april 2024 17:46 schreef mazaru het volgende:
[..]
Daar gaat hij gehaktbrood van maken. Fricandon heet dat in het Belgisch
Geen budget meerquote:Op woensdag 10 april 2024 17:56 schreef Jockari het volgende:
Kunnen ze deze dagen 's avonds geen sjieke maaltijd krijgen voor hun laatste dagen ? Er zullen toch ook wel deftige restaurants zijn in Amsterdam ?
Heb eens heel lekkere vis gegeten in een "brasserie" in Amsterdam. Restaurantwaardig (en ik en mevr. Jockari gaan toch regelmatig deftig eten).
Wel.quote:Op woensdag 10 april 2024 17:56 schreef Jockari het volgende:
Kunnen ze deze dagen 's avonds geen sjieke maaltijd krijgen voor hun laatste dagen ? Er zullen toch ook wel deftige restaurants zijn in Amsterdam ?
Heb eens heel lekkere vis gegeten in een "brasserie" in Amsterdam. Restaurantwaardig (en ik en mevr. Jockari gaan toch regelmatig deftig eten).
Nou nee trekt me nietquote:Op woensdag 10 april 2024 18:05 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Ik ook, nooit van gehoord!
Keer proberen dus
Teveel water erbij gedaan, denk ik, worden meer gekookt nuquote:Op woensdag 10 april 2024 17:58 schreef Gerrie_55 het volgende:
Nou ballen gehakt zien er ook niet appetijtelijk uit
wel de nasi he hahaquote:
Krieken saus wordt vaak met vleesgerechten gecombineerdquote:Op woensdag 10 april 2024 18:05 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Ik ook, nooit van gehoord!
Keer proberen dus
met bakken ging het al fout vuur had toen wel wat hoger gemogen dan even bruin bakken afblussen met wat water en dan gaar sudderen en idd niet koken wat hij net deedquote:Op woensdag 10 april 2024 18:06 schreef Aardbeienmoes het volgende:
[..]
Teveel water erbij gedaan, denk ik, worden meer gekookt nu
Ja iddquote:Op woensdag 10 april 2024 18:06 schreef Aardbeienmoes het volgende:
[..]
Teveel water erbij gedaan, denk ik, worden meer gekookt nu
nou best ver nog hoorquote:
Heb je het recept of is daar een apart topic voor?quote:Op woensdag 10 april 2024 18:08 schreef Gerrie_55 het volgende:
[..]
Ja vandaag gemaakt alleen met kip inplaats speklappen
misschien wel vergelijkbaar met de cranberry compote hier in Nederlandquote:Op woensdag 10 april 2024 18:07 schreef KangaP het volgende:
[..]
Krieken saus wordt vaak met vleesgerechten gecombineerd
Ik vind het ook wat apartquote:Op woensdag 10 april 2024 18:08 schreef mangalie het volgende:
[..]
Witte ballen en rode kriekskesDeze sla ik over...
Wat zijn krieken?? Lijkt of ik gestoofde peertjes zie maar zal wel niet.....duurt uren voor die rood worden....quote:Op woensdag 10 april 2024 17:53 schreef Jockari het volgende:
[..]
Gehaktbrood heb ik als belg van gehoord, fricandon niet. Zal streekgebonden zijn.
Soort zure kersen heb ik begrepenquote:Op woensdag 10 april 2024 18:09 schreef zodeju het volgende:
[..]
Wat zijn krieken?? Lijkt of ik gestoofde peertjes zie maar zal wel niet.....duurt uren voor die rood worden....
alla Randy stylequote:Op woensdag 10 april 2024 18:08 schreef Gerrie_55 het volgende:
[..]
Ja vandaag gemaakt alleen met kip inplaats speklappen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |