Welnee, je moet alleen op de juiste dagen gaan, vandaag classificeren ze als 'normaal' en sta je bv nu 45 minuten te wachten bij de baron of een half uur bij de droomvlucht, zonde van het geld en van de tijd.quote:Op woensdag 10 april 2024 13:49 schreef miss_sly het volgende:
Efteling is altijd druk. Sommige dagen nog drukker dan andere.
Mwah, doordeweeks als er school is vind ik het prima te doen. Ik ga weleens met mijn oudste als ze een studiedag heeft en dan kunnen we altijd een hoop doen.quote:Op woensdag 10 april 2024 13:49 schreef miss_sly het volgende:
Efteling is altijd druk. Sommige dagen nog drukker dan andere. Als je een weekend boekt, kun je geen rekening houden met het weer. Als het weer niet al te best is, is het uiteraard minder druk, maar kan het ook zijn dat door regenval achtbanen niet rijden, bijvoorbeeld.
Kijk ook eens naar het Efteling Hotel in plaats van Bosrijk. Het is wel duurder, maar je zit veel dichter bij het park en ook de comfortkamers zijn echt goed. Het ontbijt in de ochtend dat er dan bij zit, is ook goed.
Als je in een accomodatie van de Efteling slaapt, kun je een half uur eerder het park in en al in een aantal attracties. Als je in het Efteling hotel slaapt, ben je daar echt in twee minuten. Wij gaan vaak dan eerst in Droomvlucht, omdat die toch wel vaak een lange wachtrij heeft.
Op het moment niet nee. Dat is meer voor het najaar/winter. Maar als TS aan het weekend gebonden is gaat hem dat niet worden.quote:Op woensdag 10 april 2024 14:31 schreef GwaiLow het volgende:
Efteling heeft geen enkele dag de prognose: ''rustig'' ^^
Is meer een algemene tip, dat je de weekenden sowieso beter kunt mijden, omdat het dan sowieso druk isquote:Op woensdag 10 april 2024 15:06 schreef Evangelion het volgende:
Waar zien jullie weekend staan in de OP? Volgens mij word ik gek
Edit: Oh, in de TToeps
I know, maar jij zei dat het altijd druk is. Ik dacht dat je altijd, altijd bedoelde. Ook de de doordeweekse dagenquote:Op woensdag 10 april 2024 14:23 schreef miss_sly het volgende:
TS heeft het specifiek over een weekend.
Doordeweeks is het inderdaad wel eens rutiger, dat zijn de betere dagen. Daar vraagt TS echter niet om.
10 keer achter elkaar in de Gondolettaquote:Op woensdag 10 april 2024 15:00 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Op het moment niet nee. Dat is meer voor het najaar/winter. Maar als TS aan het weekend gebonden is gaat hem dat niet worden.
Ik ben er wel eens op een doordeweekse dag geweest (was denk ik in februari) waarbij het zo rustig was dat we gewoon in de droomvlucht en Carnavalfestival mochten blijven zitten voor nog een rondje.
Dit. Ontzettend veel attracties zijn nu gesloten.quote:Op woensdag 10 april 2024 16:02 schreef Jor_Dii het volgende:
Moet je nu wel naar de Efteling willen eigenlijk? Het is er volgens mij een grote bouwput op diverse locaties in en rond het park.
Een weekend waarbij je 2 of 3 dagen entree hebt is ook wel meer dan voldoende om het park volledig te zien. Ook al heb je dan wachtrijen van 30-45min.quote:Op woensdag 10 april 2024 16:41 schreef Mickytjuh het volgende:
Weekenden zijn vanaf de meivakantie tot aan de herfstvakantie wel wat drukker, maar wachtrijen van een half uur tot drie kwartier zijn ook wel gewoon gezellig met het juiste gezelschap.
Wij willen verder vooruit boeken. Maar ik denk dat januari en februari wel aantrekkelijk zal zijn.quote:Op woensdag 10 april 2024 12:58 schreef Evangelion het volgende:
Hier staat verwachtte drukte
https://www.efteling.com/nl/park/openingstijden
Mja, eigenlijk wel logisch. Weekenden, vrije dagen en kindervakanties zijn druk. De rest "normaal".
Probleem van een hotel dat mijn dochter altijd in de gezamelijke ruimte moet eten. Dat is nogal een dingetje.quote:Op woensdag 10 april 2024 13:49 schreef miss_sly het volgende:
Efteling is altijd druk. Sommige dagen nog drukker dan andere. Als je een weekend boekt, kun je geen rekening houden met het weer. Als het weer niet al te best is, is het uiteraard minder druk, maar kan het ook zijn dat door regenval achtbanen niet rijden, bijvoorbeeld.
Kijk ook eens naar het Efteling Hotel in plaats van Bosrijk. Het is wel duurder, maar je zit veel dichter bij het park en ook de comfortkamers zijn echt goed. Het ontbijt in de ochtend dat er dan bij zit, is ook goed.
Als je in een accomodatie van de Efteling slaapt, kun je een half uur eerder het park in en al in een aantal attracties. Als je in het Efteling hotel slaapt, ben je daar echt in twee minuten. Wij gaan vaak dan eerst in Droomvlucht, omdat die toch wel vaak een lange wachtrij heeft.
Klopt, jongste is leerplichtig.quote:Op woensdag 10 april 2024 14:23 schreef miss_sly het volgende:
TS heeft het specifiek over een weekend.
Doordeweeks is het inderdaad wel eens rutiger, dat zijn de betere dagen. Daar vraagt TS echter niet om.
Vooral de shows en rustigere attractie. Mijn dochter en vrouw doen iig geen thrill rides.quote:Op woensdag 10 april 2024 16:41 schreef Mickytjuh het volgende:
De vraag is vooral, wat wil je in de Efteling zoal doen?
Welke attracties zijn belangrijk voor het gezelschap en welke plekken en shows mogen niet gemist worden.
Sommige weekenden zijn onverklaarbaar rustig, zoals laatst (vorige week geloof ik) een weekend waar je maximaal 10 minuten wachtrij had.
Weekenden zijn vanaf de meivakantie tot aan de herfstvakantie wel wat drukker, maar wachtrijen van een half uur tot drie kwartier zijn ook wel gewoon gezellig met het juiste gezelschap.
Hoezo is dat een dingetje?quote:Op woensdag 10 april 2024 17:36 schreef BlauweDag het volgende:
[..]
Probleem van een hotel dat mijn dochter altijd in de gezamelijke ruimte moet eten. Dat is nogal een dingetje.
Dan maakt het niet uit, daar zijn de wachtrijen gewoon prima.quote:Op woensdag 10 april 2024 17:40 schreef BlauweDag het volgende:
[..]
Vooral de shows en rustigere attractie. Mijn dochter en vrouw doen iig geen thrill rides.
Of als eerste in het half uur dat je eerder naar binnen mag als gast-met-overnachting.quote:Op woensdag 10 april 2024 18:10 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Dan maakt het niet uit, daar zijn de wachtrijen gewoon prima.
Alleen Droomvlucht is wat aan de lange tijd. Maar als je die als laatste doet op de eerste dag dan is de rij non existing
Dit is de tactiek, inderdaadquote:Op woensdag 10 april 2024 18:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Of als eerste in het half uur dat je eerder naar binnen mag als gast-met-overnachting.
Haha, is altijd wel een mooi rustmoment in de dag, maar 10x achter elkaar zou wel een kleine hel zijn.quote:Op woensdag 10 april 2024 16:00 schreef Fred_B het volgende:
[..]
10 keer achter elkaar in de Gondoletta
Valt echt reuze mee. Stel je gaat om 1 mei is alleen Hans en Grietje en de Pirana dicht.quote:Op woensdag 10 april 2024 16:02 schreef Jor_Dii het volgende:
Moet je nu wel naar de Efteling willen eigenlijk? Het is er volgens mij een grote bouwput op diverse locaties in en rond het park.
Nee, dat valt wel mee. Het is druk als kinderen vrij zijn. In de schoolvakanties en weekenden dus. Helemaal als het minimaal redelijk weer is.quote:Op woensdag 10 april 2024 13:49 schreef miss_sly het volgende:
Wij gingen altijd op een studiedag en dan was het altijd echt rustiger. Maar de laatste jaren is dat ook al niet meer echt het geval. En met ruim 5,5 miljoen bezoekers per jaar is dat ook niet gek.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 03:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee, dat valt wel mee. Het is druk als kinderen vrij zijn. In de schoolvakanties en weekenden dus. Helemaal als het minimaal redelijk weer is.
Als er relatief veel attracties in onderhoud zijn, dan is het bij de attracties die wel open zijn natuurlijk ook drukker. Belgische en Duitse feestdagen zal het ook wel drukker zijn.
Soms valt het tegen. Weleens gehad met mooi weer op een schooldag dat het toch stervensdruk was. Vrije dag in België, ontzettend veel schoolreisjes en stuk of 5 grote attracties waren (half) dicht.
Hotel nog nooit geweest. Voor de kinderen hoeft dat hotel ook niet zo nodig. Het zal vast wel een veredeld 3 sterren hotel zijn voor de prijs van een 5 sterren hotel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |