abonnement Unibet Coolblue
pi_213157988
Wij hebben dit jaar diverse dingen te vieren en willen naar de Efteling. Wat is eigenlijk de meest rustige periode (het weer boeit ons niet, drukte wel).

Zijn er nog andere goede tips als we daar naartoe gaan. We zitten te denken aan verblijf in Bosrijk. We zijn niet heel ervaren in Efteling bezoeken.

[ Bericht 4% gewijzigd door BlauweDag op 10-04-2024 12:56:25 ]
pi_213158086
Weekenden zijn daar natuurlijk altijd relatief druk. Kijk op de website van de Efteling daar heeft men toch een verwachte drukte prognose staan..
pi_213158093
Hier staat verwachtte drukte
https://www.efteling.com/nl/park/openingstijden

Mja, eigenlijk wel logisch. Weekenden, vrije dagen en kindervakanties zijn druk. De rest "normaal".
pi_213158118
https://www.efteling.com/nl/park/informatie/in-onderhoud

Daar kun je ook zien welke attracties er dicht zijn wegens gepland onderhoud en plotselinge storingen.

De nieuwe Danse Macabere gaat ergens in september pas open.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_213158547
Efteling is altijd druk. Sommige dagen nog drukker dan andere. Als je een weekend boekt, kun je geen rekening houden met het weer. Als het weer niet al te best is, is het uiteraard minder druk, maar kan het ook zijn dat door regenval achtbanen niet rijden, bijvoorbeeld.

Kijk ook eens naar het Efteling Hotel in plaats van Bosrijk. Het is wel duurder, maar je zit veel dichter bij het park en ook de comfortkamers zijn echt goed. Het ontbijt in de ochtend dat er dan bij zit, is ook goed.

Als je in een accomodatie van de Efteling slaapt, kun je een half uur eerder het park in en al in een aantal attracties. Als je in het Efteling hotel slaapt, ben je daar echt in twee minuten. Wij gaan vaak dan eerst in Droomvlucht, omdat die toch wel vaak een lange wachtrij heeft.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_213158654
quote:
7s.gif Op woensdag 10 april 2024 13:49 schreef miss_sly het volgende:
Efteling is altijd druk. Sommige dagen nog drukker dan andere.
Welnee, je moet alleen op de juiste dagen gaan, vandaag classificeren ze als 'normaal' en sta je bv nu 45 minuten te wachten bij de baron of een half uur bij de droomvlucht, zonde van het geld en van de tijd.

Je moet op de kalender kijken wanneer ze de hele week rustig verwachten, dan zijn de rijen nog goed te doen met bv 15 minuten wachttijd, bv begin februari.

Normaal of Druk moet je simpelweg vermijden, als TS het echt wil kan het maar wachten hoort er dan wel bij, ik zou het niet doen, zonde van mijn geld.

actuele wachttijden: https://www.looopings.nl/wachten/efteling
pi_213158668
quote:
7s.gif Op woensdag 10 april 2024 13:49 schreef miss_sly het volgende:
Efteling is altijd druk. Sommige dagen nog drukker dan andere. Als je een weekend boekt, kun je geen rekening houden met het weer. Als het weer niet al te best is, is het uiteraard minder druk, maar kan het ook zijn dat door regenval achtbanen niet rijden, bijvoorbeeld.

Kijk ook eens naar het Efteling Hotel in plaats van Bosrijk. Het is wel duurder, maar je zit veel dichter bij het park en ook de comfortkamers zijn echt goed. Het ontbijt in de ochtend dat er dan bij zit, is ook goed.

Als je in een accomodatie van de Efteling slaapt, kun je een half uur eerder het park in en al in een aantal attracties. Als je in het Efteling hotel slaapt, ben je daar echt in twee minuten. Wij gaan vaak dan eerst in Droomvlucht, omdat die toch wel vaak een lange wachtrij heeft.
Mwah, doordeweeks als er school is vind ik het prima te doen. Ik ga weleens met mijn oudste als ze een studiedag heeft en dan kunnen we altijd een hoop doen.
pi_213158933
TS heeft het specifiek over een weekend.

Doordeweeks is het inderdaad wel eens rutiger, dat zijn de betere dagen. Daar vraagt TS echter niet om.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 10 april 2024 @ 14:31:13 #9
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_213159055
Efteling heeft geen enkele dag de prognose: ''rustig'' ^^
pi_213159327
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 14:31 schreef GwaiLow het volgende:
Efteling heeft geen enkele dag de prognose: ''rustig'' ^^
Op het moment niet nee. Dat is meer voor het najaar/winter. Maar als TS aan het weekend gebonden is gaat hem dat niet worden.

Ik ben er wel eens op een doordeweekse dag geweest (was denk ik in februari) waarbij het zo rustig was dat we gewoon in de droomvlucht en Carnavalfestival mochten blijven zitten voor nog een rondje.
pi_213159342
Doordeweekse dagen zijn sowieso altijd minder druk dan de weekenden.

Ga je op een grijze (maar droge) dag doordeweeks dan zit je over het algemeen helemaal goed.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_213159373
Waar zien jullie weekend staan in de OP? Volgens mij word ik gek _O-
Edit: Oh, in de TT _O- oeps
pi_213159389
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 15:06 schreef Evangelion het volgende:
Waar zien jullie weekend staan in de OP? Volgens mij word ik gek _O-
Edit: Oh, in de TT _O- oeps
Is meer een algemene tip, dat je de weekenden sowieso beter kunt mijden, omdat het dan sowieso druk is :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_213159455
quote:
7s.gif Op woensdag 10 april 2024 14:23 schreef miss_sly het volgende:
TS heeft het specifiek over een weekend.

Doordeweeks is het inderdaad wel eens rutiger, dat zijn de betere dagen. Daar vraagt TS echter niet om.
I know, maar jij zei dat het altijd druk is. Ik dacht dat je altijd, altijd bedoelde. Ook de de doordeweekse dagen :) Maar dat bedoelde je dus niet. My bad.
pi_213159665
Tussen 19.00u en 10.00u is het doorgaans rustig :Y
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_213159948
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 15:00 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]
Op het moment niet nee. Dat is meer voor het najaar/winter. Maar als TS aan het weekend gebonden is gaat hem dat niet worden.

Ik ben er wel eens op een doordeweekse dag geweest (was denk ik in februari) waarbij het zo rustig was dat we gewoon in de droomvlucht en Carnavalfestival mochten blijven zitten voor nog een rondje.
10 keer achter elkaar in de Gondoletta _O_
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_213159960
De eerstkomende echt rustige weekends zijn overigens pas tussen midden-november (na de Belgische herfstvakantie) tot midden-december (voor de kerstdrukte) denk ik.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_213159968
Moet je nu wel naar de Efteling willen eigenlijk? Het is er volgens mij een grote bouwput op diverse locaties in en rond het park.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 10 april 2024 @ 16:13:05 #19
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_213160052
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 16:02 schreef Jor_Dii het volgende:
Moet je nu wel naar de Efteling willen eigenlijk? Het is er volgens mij een grote bouwput op diverse locaties in en rond het park.
Dit. Ontzettend veel attracties zijn nu gesloten.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  woensdag 10 april 2024 @ 16:41:16 #20
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_213160273
De vraag is vooral, wat wil je in de Efteling zoal doen?

Welke attracties zijn belangrijk voor het gezelschap en welke plekken en shows mogen niet gemist worden.

Sommige weekenden zijn onverklaarbaar rustig, zoals laatst (vorige week geloof ik) een weekend waar je maximaal 10 minuten wachtrij had.

Weekenden zijn vanaf de meivakantie tot aan de herfstvakantie wel wat drukker, maar wachtrijen van een half uur tot drie kwartier zijn ook wel gewoon gezellig met het juiste gezelschap.
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
pi_213160313
quote:
3s.gif Op woensdag 10 april 2024 16:41 schreef Mickytjuh het volgende:
Weekenden zijn vanaf de meivakantie tot aan de herfstvakantie wel wat drukker, maar wachtrijen van een half uur tot drie kwartier zijn ook wel gewoon gezellig met het juiste gezelschap.
Een weekend waarbij je 2 of 3 dagen entree hebt is ook wel meer dan voldoende om het park volledig te zien. Ook al heb je dan wachtrijen van 30-45min.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_213160956
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 12:58 schreef Evangelion het volgende:
Hier staat verwachtte drukte
https://www.efteling.com/nl/park/openingstijden

Mja, eigenlijk wel logisch. Weekenden, vrije dagen en kindervakanties zijn druk. De rest "normaal".
Wij willen verder vooruit boeken. Maar ik denk dat januari en februari wel aantrekkelijk zal zijn.
pi_213160959
quote:
7s.gif Op woensdag 10 april 2024 13:49 schreef miss_sly het volgende:
Efteling is altijd druk. Sommige dagen nog drukker dan andere. Als je een weekend boekt, kun je geen rekening houden met het weer. Als het weer niet al te best is, is het uiteraard minder druk, maar kan het ook zijn dat door regenval achtbanen niet rijden, bijvoorbeeld.

Kijk ook eens naar het Efteling Hotel in plaats van Bosrijk. Het is wel duurder, maar je zit veel dichter bij het park en ook de comfortkamers zijn echt goed. Het ontbijt in de ochtend dat er dan bij zit, is ook goed.

Als je in een accomodatie van de Efteling slaapt, kun je een half uur eerder het park in en al in een aantal attracties. Als je in het Efteling hotel slaapt, ben je daar echt in twee minuten. Wij gaan vaak dan eerst in Droomvlucht, omdat die toch wel vaak een lange wachtrij heeft.
Probleem van een hotel dat mijn dochter altijd in de gezamelijke ruimte moet eten. Dat is nogal een dingetje.
pi_213160971
quote:
7s.gif Op woensdag 10 april 2024 14:23 schreef miss_sly het volgende:
TS heeft het specifiek over een weekend.

Doordeweeks is het inderdaad wel eens rutiger, dat zijn de betere dagen. Daar vraagt TS echter niet om.
Klopt, jongste is leerplichtig.
pi_213161002
quote:
3s.gif Op woensdag 10 april 2024 16:41 schreef Mickytjuh het volgende:
De vraag is vooral, wat wil je in de Efteling zoal doen?

Welke attracties zijn belangrijk voor het gezelschap en welke plekken en shows mogen niet gemist worden.

Sommige weekenden zijn onverklaarbaar rustig, zoals laatst (vorige week geloof ik) een weekend waar je maximaal 10 minuten wachtrij had.

Weekenden zijn vanaf de meivakantie tot aan de herfstvakantie wel wat drukker, maar wachtrijen van een half uur tot drie kwartier zijn ook wel gewoon gezellig met het juiste gezelschap.
Vooral de shows en rustigere attractie. Mijn dochter en vrouw doen iig geen thrill rides.
  Moderator woensdag 10 april 2024 @ 17:58:31 #26
5428 crew  miss_sly
pi_213161233
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 17:36 schreef BlauweDag het volgende:

[..]
Probleem van een hotel dat mijn dochter altijd in de gezamelijke ruimte moet eten. Dat is nogal een dingetje.
Hoezo is dat een dingetje?
Overigens boek je in het Efteling hotel alleen een ontbijt, in buffetvorm. Alle overige dingen eet je in het park.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 10 april 2024 @ 18:10:35 #27
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_213161405
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 17:40 schreef BlauweDag het volgende:

[..]
Vooral de shows en rustigere attractie. Mijn dochter en vrouw doen iig geen thrill rides.
Dan maakt het niet uit, daar zijn de wachtrijen gewoon prima.

Alleen Droomvlucht is wat aan de lange tijd. Maar als je die als laatste doet op de eerste dag dan is de rij non existing
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
  Moderator woensdag 10 april 2024 @ 18:14:25 #28
5428 crew  miss_sly
pi_213161478
quote:
3s.gif Op woensdag 10 april 2024 18:10 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]
Dan maakt het niet uit, daar zijn de wachtrijen gewoon prima.

Alleen Droomvlucht is wat aan de lange tijd. Maar als je die als laatste doet op de eerste dag dan is de rij non existing
Of als eerste in het half uur dat je eerder naar binnen mag als gast-met-overnachting.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_213161617
Droomvlucht blijft geweldig _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 10 april 2024 @ 18:50:40 #30
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_213161973
quote:
7s.gif Op woensdag 10 april 2024 18:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Of als eerste in het half uur dat je eerder naar binnen mag als gast-met-overnachting.
Dit is de tactiek, inderdaad :Y.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_213170254
quote:
9s.gif Op woensdag 10 april 2024 16:00 schreef Fred_B het volgende:

[..]
10 keer achter elkaar in de Gondoletta _O_
Haha, is altijd wel een mooi rustmoment in de dag, maar 10x achter elkaar zou wel een kleine hel zijn.
pi_213170322
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 16:02 schreef Jor_Dii het volgende:
Moet je nu wel naar de Efteling willen eigenlijk? Het is er volgens mij een grote bouwput op diverse locaties in en rond het park.
Valt echt reuze mee. Stel je gaat om 1 mei is alleen Hans en Grietje en de Pirana dicht.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 11 april 2024 @ 15:22:35 #33
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_213170368
Zaterdag is vaak ook wel een rustige dag. Ouders met kinderen hebben hun clubjes of doen de weekboodschappen etc.
Competities lopen nu wel af, maar zaterdag was vaak wel een goede pretparkdag.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')