abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213411282
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 21:14 schreef spectrumanalyser het volgende:
21 beroepsdemonstranten hebben vliegtickets gekocht zodat ze achter de security konden demonstreren tegen de handel in vliegtickets?
Extreem links is dan ook al decennia lang goed georganiseerd. Je maakt ze niets wijs, zij weten wat de letter van de wet is, fondsen zijn niet ver weg, en niet onbelangrijk zij hebben het 'morele' gelijk (zonder zich te bekommeren of dat morele gelijk ook haalbaar is 8)7 ) waardoor zij vaak (qua handhaving en politiek) wegkomen met flut wanneer ze weer eens de wet overtreden.

Die vliegtickets is dan ook een simpel dingetje en geeft exact weer wat ik in de eerste alinea aangeef.

Zelf hebben ze geen ene sjoege dat ze met het kopen van een vliegticket ze daarmee juist de vliegtuigindustrie en het vliegen en gebruik van fossiele grondstoffen stimuleren. Nogmaals 8)7
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_213411305
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 01:43 schreef Montagui het volgende:
zij hebben het 'morele' gelijk (zonder zich te bekommeren of dat morele gelijk ook haalbaar is )
Lijkt me een nogal domme reden om niet te strijden voor het morele gelijk. Hadden ze over de afschaffing van de slavernij moeten zeggen "nah jongens, is toch niet haalbaar"? :')

quote:
Zelf hebben ze geen ene sjoege dat ze met het kopen van een vliegticket ze daarmee juist de vliegtuigindustrie en het vliegen en gebruik van fossiele grondstoffen stimuleren. Nogmaals
21 vliegtickets meer of minder maakt amper wat uit. Systemische maatregelen (waarbij de grote multinationals de lasten mogen dragen) zijn de oplossing. Maar blij dat je je toch zorgen maakt om de uitstoot van fossiele brandstoffen. :)
pi_213411315
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 02:04 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
Lijkt me een nogal domme reden om niet te strijden voor het morele gelijk. Hadden ze over de afschaffing van de slavernij moeten zeggen "nah jongens, is toch niet haalbaar"? :')
[..]
21 vliegtickets meer of minder maakt amper wat uit. Systemische maatregelen (waarbij de grote multinationals de lasten mogen dragen) zijn de oplossing. Maar blij dat je je toch zorgen maakt om de uitstoot van fossiele brandstoffen. :)
Ik wil ook best strijden voor het morele gelijk, maar het moet wel realistisch haalbaar zijn. En deze mensen boeit dat niet, dat stoort enorm. In deze wereld moet je met meer zaken rekening houden dan 'het morele gelijk'.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_213432721
quote:

[..]
Extreem links is dan ook al decennia lang goed georganiseerd. Je maakt ze niets wijs, zij weten wat de letter van de wet is, fondsen zijn niet ver weg, en niet onbelangrijk zij hebben het 'morele' gelijk (zonder zich te bekommeren of dat morele gelijk ook haalbaar is 8)7 ) waardoor zij vaak (qua handhaving en politiek) wegkomen met flut wanneer ze weer eens de wet overtreden.

Die vliegtickets is dan ook een simpel dingetje en geeft exact weer wat ik in de eerste alinea aangeef.

Zelf hebben ze geen ene sjoege dat ze met het kopen van een vliegticket ze daarmee juist de vliegtuigindustrie en het vliegen en gebruik van fossiele grondstoffen stimuleren. Nogmaals 8)7
Het punt is natuurlijk dat links wel de wettelijke regels kent, maar geen respect heeft voor het fundament. En een van de peilers van dat fundament is dat niemand kan worden gehouden aan een zelfmoordpact. Dus wanneer zij elk regeltje veranderen in een zelfmoordpact de andere kant wel eens kan gaan besluiten geen trek meer te hebben in het bestaande sociale contact.

Wat globaal is wat er bij de laatste verkiezingen gebeurt.
pi_213740626
quote:
Duizenden mensen verwacht bij klimaatmars op de Zuidas vanmiddag
https://www.at5.nl/artike(...)-de-zuidas-vanmiddag

De Klimaatcrisis Coalitie (KCC), een samenwerking van acht maatschappelijke- en milieuorganisaties, organiseert vandaag een mars langs de Zuidas. De organisatie houdt de grote bedrijven in het financiële hart van de stad verantwoordelijk voor schade aan het klimaat. Een woordvoerder van de organisatie verwacht duizenden mensen.

De mars begint om 14.00 uur op het Gustav Mahlerplein. De demonstranten lopen via het George Gershwinplein en de Gustav Mahlerlaan weer terug naar het startpunt. Om 15.30 uur begint het podiumprogramma met onder andere een theatermonoloog van Freek Vielen een optreden van Aafke Romeijn.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 31 mei 2024 @ 10:39:10 #106
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_213740878
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 10:10 schreef Aether het volgende:

[..]

Leuk schoolreisje weer.
  vrijdag 31 mei 2024 @ 10:44:15 #107
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_213740912
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 10:10 schreef Aether het volgende:

[..]

Goed excuus om wat eerder met de vrijmibo te beginnen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_213743725
pi_213755058

[ Bericht 0% gewijzigd door Aether op 01-06-2024 16:51:37 ]
pi_213757091
Die demo van vrijdag viel nogal tegen had ik het idee. Kennelijk zijn er behoorlijk wat mensen die zich wel zorgen maken over het klimaat die geen terroristen-sympathisanten zijn 👍
  zaterdag 1 juni 2024 @ 20:25:33 #111
410451 Telefoonvork
Telefoonvork
pi_213757317
Waarom gaan ze niet eens een keer bij Tata steel demonstreren? Dat is een grote vervuiler waar best wat aan gedaan kan worden. Daar heeft demonstreren zin.
pi_213907981
quote:
Extinction Rebellion twijfelt aan onpartijdigheid Halsema na zonnepanelencadeau van ING
https://www.at5.nl/artike(...)anelencadeau-van-ing

Extinction Rebellion twijfelt aan de onpartijdigheid van burgemeester Femke Halsema nadat de gemeente gisteren 5500 zonnepanelen in ontvangst nam van ING en vastgoedbedrijf Kroonenberg Groep. De zonnepanelen zijn een geschenk vanwege het 750-jarig bestaan van de stad, dat volgend jaar wordt gevierd.

De zonnepanelen zijn bedoeld om panden in de stad verder te verduurzamen, maar Extinction Rebellion is bang dat de keuzes van Halsema beïnvloed kunnen worden bij volgende acties tegen de bank. "De burgemeester kan op deze manier een volgende demonstratie niet meer onbevangen beoordelen."
pi_213971989
pi_213971995
quote:
Oranjekoorts toegeslagen
Zonder wrijving geen glans
  woensdag 19 juni 2024 @ 15:17:01 #115
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_213972418
quote:
Lijkt mij sterk dat die poeder verf heel goed is voor het milieu..
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_213972544
Ach, de vandalen weer bezig. Hopelijk krijgen ze in het VK wel gewoon serieuze straffen.
pi_214025165
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 15:17 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Lijkt mij sterk dat die poeder verf heel goed is voor het milieu..
In de link die je quote staat waar dat poeder van gemaakt is, maizena met voedingskleurstof. Echt superslecht voor het milieu. Paulien Cornelisse schreef er eergisteren een mooi stuk over in de Volkskrant. Het is inderdaad mooi om te zien dat al die rechtse rakkers zich nu verenigen om natuur (de korstmos op de stenen), geschiedenis, kunst en cultuur, linkse hobby's bij uitstek, te verdedigen tegen het kwaad van maizena.
  zondag 23 juni 2024 @ 20:01:24 #120
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_214025566
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 19:39 schreef Sweet_Jane het volgende:

[..]
In de link die je quote staat waar dat poeder van gemaakt is, maizena met voedingskleurstof. Echt superslecht voor het milieu. Paulien Cornelisse schreef er eergisteren een mooi stuk over in de Volkskrant. Het is inderdaad mooi om te zien dat al die rechtse rakkers zich nu verenigen om natuur (de korstmos op de stenen), geschiedenis, kunst en cultuur, linkse hobby's bij uitstek, te verdedigen tegen het kwaad van maizena.
Ja wat ben ik nou? Links of Rechts?

En idd heb niet die hele pagina gelezen omdat ie zo fucking hypocriet is.. Alsof "ff" stoppen met olie geen grote negatieve impact gaat hebben op ons leven...

Extinction Rebellion en co missen echt een shitload aan realisme.. Soort van Wilders die alleen maar problemen aankaart maar zelf NIET komen met echte oplossingen.
pi_214025635
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 20:01 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Ja wat ben ik nou? Links of Rechts?

En idd heb niet die hele pagina gelezen omdat ie zo fucking hypocriet is.. Alsof "ff" stoppen met olie geen grote negatieve impact gaat hebben op ons leven...

Extinction Rebellion en co missen echt een shitload aan realisme.. Soort van Wilders die alleen maar problemen aankaart maar zelf NIET komen met echte oplossingen.
Net alsof niet stoppen met olie geen grote negatieve impact gaat hebben op ons leven. Met dat maizenapoeder krijgen ze tenminste wel meer aandacht voor het probleem, zie de grote verontwaardiging ook hier. Een feitelijk artikel over het mogelijk stilvallen van de golfstroom wordt weggestopt onder het kopje Wetenschap in de krant en ik heb er nog geen artikel over gezien op fok. Doen alsof die mensen vandalen zijn en suggereer dat fucking maïspoeder ook wel niet zo goed zal zijn voor het milieu vind ik gewoon overtrokken onzin.

Edit: en dan zit er nu ook nog zo'n gek in het kabinet die niet gelooft in klimaatverandering, daar hoeft ze niet voor gestudeerd te hebben.
pi_214025692
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 20:07 schreef Sweet_Jane het volgende:

[..]
Een feitelijk artikel over het mogelijk stilvallen van de golfstroom wordt weggestopt onder het kopje Wetenschap in de krant en ik heb er nog geen artikel over gezien op fok.
WKN / Golfstroom in de Atlantische Oceaan nadert kritiek punt: Big Problem?

Beter kijken dan :T
pi_214025724
quote:
Oké, my mistake, maar dus ook weggestopt en niet in Nieuws, terwijl het niet alleen voor de geïnteresseerde mensen is, maar belangrijk voor iedereen die op deze planeet leeft.
pi_214025841
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 20:01 schreef MatthijsDJ het volgende:
Alsof "ff" stoppen met olie geen grote negatieve impact gaat hebben op ons leven...
Ik zie slechts voordelen op het leven van veel mensen als de olie op is of nog slechts gebruikt mag worden bij projecten waar iedere inwoner van ons land voordeel van heeft.
  zondag 23 juni 2024 @ 20:25:03 #125
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_214025847
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 20:07 schreef Sweet_Jane het volgende:
Net alsof niet stoppen met olie geen grote negatieve impact gaat hebben op ons leven. Met dat maizenapoeder krijgen ze tenminste wel meer aandacht voor het probleem, zie de grote verontwaardiging ook hier.
Waar heb ik het over het niet stoppen met fossiele brandstof? Alleen niet in het tempo dat o.a. XR wil..

En men zegt wel is negatieve aandacht is ook aandacht, dat gaat in dit geval niet op, want de gewone burger raakt meer en meer geïrriteerd door XR en worden dan vanzelf wel klimaatverandering ontkenners.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')