niet zozeer tegen vlooien, maar wel tegen teken.quote:Op zondag 14 april 2024 11:29 schreef Elleska het volgende:
Worden honden dan zoveel behandeld tegen vlooien? onze katten niet, alleen als ze vlooien hebben en dat is in 10 jaar tijd maar 1x voorgekomen. Dat haar gaat elk voorjaar in de vetblokhouder voor nestmateriaal.
Ik heb het na 4 jaar opgegeven.quote:Op zondag 14 april 2024 10:18 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Deden de mijne in het begin ook niet, die zijn in een superdroge zomer geplant. Toen een natte tijd, flink gesnoeid (lees alle dunne en te korte bij de grond geknipt) en alle nieuwe scheuten groeiden in no time tot de gewenste lengte. Als een bamboestengel stopt met groeien, is ie klaar. Wil je je bamboe hoger, moet je het hebben van de nieuwe scheuten, de oude blijven op eerder bereikte hoogte.
Mooi dingske !quote:Op zondag 14 april 2024 17:19 schreef sigme het volgende:
De fruitbomen hebben er zin an![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En we hebben een nieuw grasmaaiertje gekocht; op een accu.
Ik heb 'm gister voor het eerst uitgelaten en vind het een briljant apparaatje.
Het lijkt wel een speelgoedding, maar het weegt niks, maakt weinig lawaai, maait wel echt en doet verbazend veel op 1 acculading.
[ afbeelding ]
Best druk geweest stiekem.quote:Op zondag 14 april 2024 21:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn lijf werkt niet zo mee momenteel maar er is de laatste dagen toch wel het een en ander de grond in gegaan.
- 2 kiwi's die over de pergola mogen groeien
- een ontbrekende zomerframboos is eindelijk aangevuld
- we misten nog een boom in het boomgaardje, daar staat nu een kers
- de kruidenborder is aangevuld met peterselie, 2 tijm, 2 oregano en hopmarjolein.
- in de windsingel is een stukje van de eetbare schaduwtuin aangelegd met daslook, eeuwig moes en eeuwige krulkool.
Vooral opletten dat er geen plastic netten in verwerkt zijn.quote:Op zondag 14 april 2024 21:49 schreef Seven. het volgende:
Ik ben op zoek naar graszoden. Nooit eerder gedaan. Wat is een fatsoenlijke prijs, zijn er tips en tricks voor het zelf leggen, hoe lang van tevoren bestellen? Waar moet ik rekening mee houden?
Dat vind ik zo’n fijne klus altijd, kanten afsteken!quote:Op zondag 14 april 2024 20:22 schreef Blues het volgende:
[..]
Mooi dingske !
En mooie foto's.
Ik vandaag ook voor het eerst sinds ergens november of zo? gemaaid en kanten afgestoken, hebben we meteen weer een iets breder pad met 4 rijen steentjes ipv overwoekerde 3. Meteen een paar merels lekkere vette wormen aan het trekken
De eerste keer dat ik dat deed was ik verrast over hoe 'strak' ons grasveldje daarvan werdquote:Op zondag 14 april 2024 21:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat vind ik zo’n fijne klus altijd, kanten afsteken!
Die heermoes? Echt niet normaal he!quote:Op zondag 14 april 2024 21:57 schreef Claudia_x het volgende:
Ik weet dat ik het hier vaak over paardenstaarten heb, maar die dingen blijven me verwonderen. Haal ik ‘s ochtends paardenstaarten weg, kijk ik aan het einde van de middag op dezelfde plek: staan er weer wat van minstens 5 centimeter hoog. Ongelooflijk.
Waarom zoden en niet zaaien?quote:Op zondag 14 april 2024 21:49 schreef Seven. het volgende:
Ik ben op zoek naar graszoden. Nooit eerder gedaan. Wat is een fatsoenlijke prijs, zijn er tips en tricks voor het zelf leggen, hoe lang van tevoren bestellen? Waar moet ik rekening mee houden?
Ik probeer er bewondering voor op te brengen, maar de haat overwint steeds.quote:Op zondag 14 april 2024 22:12 schreef Blues het volgende:
[..]
Die heermoes? Echt niet normaal he!
Bij ons ook. OVERAL!
Ah, dat is dus gewoon het hippe onkruid van het moment. Ik verwonderde me er ook al over hoeveel het was.quote:Op zondag 14 april 2024 22:12 schreef Blues het volgende:
[..]
Die heermoes? Echt niet normaal he!
Bij ons ook. OVERAL!
Bij mij is ook altijd alles een tikje later dan op veel andere plekken. Ik heb me erbij neergelegdquote:Op maandag 15 april 2024 09:07 schreef Bosbeetle het volgende:
ik heb het idee dat bij ons alles langzamer gaat. Onze blauwe regen bloeit nog niet (vorig jaar kreeg hij alleen wat blad, lijkt het dit jaar weer op) maar die staat ook pas een dik jaar, en is verplant dus wellicht heeft die nog een jaartje nodig. We hebben ook sierui, die staan overal in de buurt met een knop op 50cm en bij ons nergens een knop behalve 1 met een stengel van 5 cm. Het enige wat blijkbaar een goed idee was, was de kamperfoelie op een plek waar niets het deed (voor het huis weinig water weinig zon) en die lijkt het prima naar zijn zin te hebben.
Toch altijd een beetje afwachten dat tuinieren.
Ik heb het beidequote:Op maandag 15 april 2024 08:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik probeer er bewondering voor op te brengen, maar de haat overwint steeds.
Kan het niet zijn dat er vanuit de bouw zooi ligt in die hoek? Of dat er hele slechte/zanderige grond ligt? Je zou kunnen overwegen om een stuk af te graven en er een paar zakken tuinaarde neer te mikken om te kijken of dat verschil maakt.quote:Op maandag 15 april 2024 09:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bij mij is ook altijd alles een tikje later dan op veel andere plekken. Ik heb me erbij neergelegd
Dit jaar had ik niet alleen voor het eerst een paar bloesems in de pruimenboom, maar in de appelboom heb ik nu ontzettend veel bloesemsZiet er zo mooi uit. We waren een weekend weg en toen zijn zowel de appelboom als de sarcococca ontploft met bloemetjes
Maar goed, vanmiddag weer code geel, het begint alweer heel hard te waaien. en ik vrees voor mijn mooie tuin weer.
Overigens wil de kamperfoelie bij mij niet groeien. Maar hij staat voor een stuk schutting waar eigenlijk niets groeit: hedera, bamboe, kamperfoelie, alles gaat er dood. Ik heb er nu een klimhortensia gezet, maar die ziet er al niet goed uit, terwijl de plant die ik tegelijkertijd kocht en op een andere plek plantte er een stuk beter uitziet. Ik vrees dat ik voor dat stuk tuin verder moet zoeken naar planten die het daar wel wensen te doen.
Ik betwijfel het, ik denk echt dat het door de ligging komt en de constante en vaak hele harde wind die erdoorheen gaat. Het is het pad langs het huis naar de achterkant. Het is er door de wind ook wel een stuk droger dan in de rest van de tuin, daar zou ik wel goed op kunnen letten. En alles wat er is geplant, is geplant met vruchtbare aanplantgrond; er is dus wel al aan grondverbetering gedaan.quote:Op maandag 15 april 2024 10:48 schreef Puala het volgende:
[..]
Kan het niet zijn dat er vanuit de bouw zooi ligt in die hoek? Of dat er hele slechte/zanderige grond ligt? Je zou kunnen overwegen om een stuk af te graven en er een paar zakken tuinaarde neer te mikken om te kijken of dat verschil maakt.
Wil je een klimmer of vooral groens?quote:Op maandag 15 april 2024 10:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik betwijfel het, ik denk echt dat het door de ligging komt en de constante en vaak hele harde wind die erdoorheen gaat. Het is het pad langs het huis naar de achterkant. Het is er door de wind ook wel een stuk droger dan in de rest van de tuin, daar zou ik wel goed op kunnen letten. En alles wat er is geplant, is geplant met vruchtbare aanplantgrond; er is dus wel al aan grondverbetering gedaan.
Beide, eigenlijk. Deels wil ik de schutting graag bedekken, maar wat lager en aan de andere kant van het pad kan ik ook nog wat gebruiken.quote:
Ik bedek schuttingen vaak met een fijne plant er voor ipv een klimmer. Zelf heb ik nu taxus en laurier er voor gezet. Maar heb van het weekend ook glansmispel, olijfwilg, liguster en deutzia gekocht om er voor te zetten. Meeste is groenblijvend dus in de winter ook leuk.quote:Op maandag 15 april 2024 13:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Beide, eigenlijk. Deels wil ik de schutting graag bedekken, maar wat lager en aan de andere kant van het pad kan ik ook nog wat gebruiken.
Overigens lijkt de akelei het daar op zich wel oké te doen.
mooi, ik wou al wat glansmispel halen.quote:Op maandag 15 april 2024 13:16 schreef Doedezemaar het volgende:
Bij de Aldi vanaf woensdag wintergroene heesters voor een klein prijsje https://www.aldi.nl/aanbi(...)467-1-0.article.html
Mooie schutting overigens!quote:Op zaterdag 13 april 2024 10:32 schreef Tuindier het volgende:
[..]
De vrouwenmantel heb ik nog niet terug gezien, dat is het rare dus ook. Ik zie nu vooral de narcissen, tijm, de agapanthus die weer begint te groeien en de toscaanse jasmijn. Ik las online wel iets over dat het lastig is om borders die alleen middagzon hebben goed aan te planten, omdat het daarmee ineens heel warm wordt in de zomer zodra de zon er op komt, wat schaduwplanten weer niet leuk vinden.
Enerzijds is er misschien weinig water vanwege de schutting en boom, maar anderzijds watert het terras wel (onder andere) af in deze border. Hoewel die er dan weer niet echt heel nat uit ziet.
Dit is hoe het er nu bij staat, en de vergelijking met vorig jaar (tijdens een andere periode):![]()
Zit er niet toevalligs iets geks of vies in de grond? Normaal gek bedoel ik dan, verontreiniging ofzo.quote:Op maandag 15 april 2024 09:45 schreef miss_sly het volgende:
Overigens wil de kamperfoelie bij mij niet groeien. Maar hij staat voor een stuk schutting waar eigenlijk niets groeit: hedera, bamboe, kamperfoelie, alles gaat er dood. Ik heb er nu een klimhortensia gezet, maar die ziet er al niet goed uit, terwijl de plant die ik tegelijkertijd kocht en op een andere plek plantte er een stuk beter uitziet. Ik vrees dat ik voor dat stuk tuin verder moet zoeken naar planten die het daar wel wensen te doen.
Ik heb een zitkuil overwogen hier, maar dat zou helaas een zwembad worden. Leuk hoor, bijna in de Waddenzee en ook niet ver van de Noordzee wonen, wind is hier echt een probleem.quote:Op maandag 15 april 2024 15:02 schreef Vanyel het volgende:
Onze tuin ligt trouwens net wat dieper dan de straat, met de straat op west-noordwest. Dat scheelt echt veel wind. Merk ik vooral altijd als jullie het over wind in de tuin hebben. Dat begint hier pas voelbaar te worden als het voor jullie irritant is.
Veel sneller resultaat, ik zou het wel fijn vinden als onze zoon deze zomer nog door de tuin kan rennen.quote:
Dat kan ook nog wel met zaaien.quote:Op maandag 15 april 2024 19:17 schreef Seven. het volgende:
[..]
Veel sneller resultaat, ik zou het wel fijn vinden als onze zoon deze zomer nog door de tuin kan rennen.
Oh wat jammer! Wat komt er voor in de plaats? En wat heb je met de auto oude kas gedaan?quote:Op maandag 15 april 2024 16:00 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik heb een zitkuil overwogen hier, maar dat zou helaas een zwembad worden. Leuk hoor, bijna in de Waddenzee en ook niet ver van de Noordzee wonen, wind is hier echt een probleem.
De kas is inmiddels zelfs weg, dat ging niet lekker met al die wind. Ander type kas is in bestelling. Was een duur grapje waar we echt geen dag van hebben kunnen genieten.
Ja, maar minimaal 2-3 weken niet belopen en ook daarna moet je nog een flinke periode voorzichtig zijn, terwijl onze kleine van 3 niets liever wil dan met zijn fiets rondcrossenquote:
Hier bloeit blauwe regen nog lang niet.quote:Op maandag 15 april 2024 09:07 schreef Bosbeetle het volgende:
ik heb het idee dat bij ons alles langzamer gaat. Onze blauwe regen bloeit nog niet (vorig jaar kreeg hij alleen wat blad, lijkt het dit jaar weer op) maar die staat ook pas een dik jaar, en is verplant dus wellicht heeft die nog een jaartje nodig. We hebben ook sierui, die staan overal in de buurt met een knop op 50cm en bij ons nergens een knop behalve 1 met een stengel van 5 cm. Het enige wat blijkbaar een goed idee was, was de kamperfoelie op een plek waar niets het deed (voor het huis weinig water weinig zon) en die lijkt het prima naar zijn zin te hebben.
Toch altijd een beetje afwachten dat tuinieren.
De fiere pinksterblom. Leuk blommetje.quote:Op maandag 15 april 2024 22:08 schreef Claudia_x het volgende:
Koekoek!
[ afbeelding ]
De eerste van het jaar, gisteren gespot.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 15 april 2024 22:33 schreef AnneX het volgende:
[..]
De fiere pinksterblom. Leuk blommetje.De pinksterbloemen zijn er al langer. Dit is een koekoeksbloem.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aardige wetenswaardigheden in de Wikipediapagina die je deelt! ‘t Is een leerzaam topic.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Wat een geruststelling wellicht komt die van mij dan ook nogquote:Op maandag 15 april 2024 22:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hier bloeit blauwe regen nog lang niet.
En anders eventueel toch wat typische haagplanten die je heel strak snoeit? Denk bijvoorbeeld aan laurier. Vlier groeit ook lekker snel en laat zich goed snoeien.quote:Op dinsdag 16 april 2024 09:32 schreef miss_sly het volgende:
[ afbeelding ]
Het gaat om dit stuk schutting. @:Claudia_x het staat pal op het noorden. Er waait dus vrijwel constant een westenwind doorheen. Het lijkt echt wel een windval, want het waait daar altijd nog net iets harder dan elders. Op de voorgrond zie je nog net de bamboe die helemaal kaal is. Er tegenover aan de andere kant van het pad staat ook een bamboe die het ietsje beter doet, maar ook niet echt goed. Die is niet helemaal kaal.
Rechts van het pad wil ik niet te veel hoge planten, omdat ze dan voor het raam staan. Links wil ik graag de schutting uit het zicht werken met klimplanten. Hedera en kamperfoelie zijn geen succes. De klimnortensia is twee weken geleden geplant, dus wie weet gaat die het wel heel goed doen. Aan het einde van het pad, een beetje beschut door de weigelia, doet de akebia het dit jaar best aardig, overigens. De clematis Apple Blossom die nog ietsje verderop staat, heeft er ook moeite mee.
Wat ik nog zou willen, is een blauwe of gouden regen boven de ramen van de uitbouw laten groeien vanaf een pilaar bij de voordeur, maar ik weet niet of dat op deze plek gaat lukkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |