Rundvlees 10u buiten koelkast eet je ja?quote:Op donderdag 4 april 2024 14:16 schreef marc0871 het volgende:
Meh. Zo'n zakkie meuk heeft zo veel conserveringsmiddelen, dat ik daar niet bang voor zou zijn.
Ik zou eerder bang zijn van die conserveringsmiddelen zelf en al die geur-, kleur- en smaakstoffen en -versterkers, emulgatoren en antiklontermiddelen die ze erbij doen.
Als het vannacht nou 25 graden was geweest, zou ik nog kunnen gaan twijfelen.
Ja hoor. Het is gebakken en gekruid en alles, lijkt me niet zo'n issue.quote:Op donderdag 4 april 2024 15:36 schreef roos94 het volgende:
[..]
Rundvlees 10u buiten koelkast eet je ja?
Waarom niet bewaren voor Wilma? Die weet niet dat het buiten de koelkast heeft gestaan.quote:Op donderdag 4 april 2024 15:39 schreef Paul het volgende:
ik gaan het denk ik toch weggooien, ik wil niet ziek worden
Bedankt allemaal
dat zou moord zijnquote:Op donderdag 4 april 2024 15:46 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Waarom niet bewaren voor Wilma? Die weet niet dat het buiten de koelkast heeft gestaan.
Meh, boeien. Zo kan je alles wel weggooien.quote:Op donderdag 4 april 2024 15:36 schreef roos94 het volgende:
[..]
ik zal speciaal voor jullie zo ruiken en proeven, als je niets meer hoort van me weet je genoegquote:Op donderdag 4 april 2024 15:52 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Meh, boeien.
Als het er niet raar uit ziet, en geen raar luchtje heeft, wil ik best een hapje proeven of het ook nog goed smaakt.
Is het goed, dan is het goed.
Twijfel ik half, dan gaat het helemaal weg.
Leer op je zintuigen vertrouwen. Die waarschuwen je vroeg genoeg.
Is toch bereid? Stel je niet aan.quote:Op donderdag 4 april 2024 15:36 schreef roos94 het volgende:
[..]
Vroeger hadden mijn voorouders een neger in de voorraadkast voor vervelende klusjes, kan makkelijkquote:Op donderdag 4 april 2024 16:10 schreef dimmak het volgende:
Dat kan makkelijk. Vroeger stond bij ons de macaroni of spaghetti ook wel eens een nacht buiten de koelkast om de volgende dag te eten.
Doubtquote:Op donderdag 4 april 2024 16:13 schreef roos94 het volgende:
[..]
Vroeger hadden mijn voorouders een neger in de voorraadkast voor vervelende klusjes, kan makkelijk
Ken ikquote:Op donderdag 4 april 2024 16:10 schreef dimmak het volgende:
Dat kan makkelijk. Vroeger stond bij ons de macaroni of spaghetti ook wel eens een nacht buiten de koelkast om de volgende dag te eten.
jeetje wat ben ik stoerquote:Op donderdag 4 april 2024 17:17 schreef Lienekien het volgende:
Zo stoer, dat roepen dat mensen niet zo bang moeten zijn.
Nee, mensen moeten niet zo dom zijn om hun eten te lang buiten de koelkast te laten staan.
En niet zeuren als je bijna je maag door je strot eruit kotst als je toch die voedselvergiftiging oploopt. Want je was zo dom om te denken dat je alle ziekteverwekkers wel zou kunnen zien, ruiken en/of proeven en je was te gierig om gewoon je vergeten maaltijd weg te gooien.
quote:Op donderdag 4 april 2024 16:47 schreef Discombobulate het volgende:
Kan makkelijk. Mensen moeten niet zo bang zijn. Heb ook wel eens sushi laten staan en de volgende middag gewoon opgegeten.
Eens ja. Ik heb gerechten wel vaker 2 dagen buiten de koelkast laten staan en gegeten. Ben nooit ziek, en voel mezelf altijd goed. Voor mij maakt het in ieder geval weinig uit.quote:Op donderdag 4 april 2024 16:47 schreef Discombobulate het volgende:
Kan makkelijk. Mensen moeten niet zo bang zijn. Heb ook wel eens sushi laten staan en de volgende middag gewoon opgegeten.
Goed verhaal.quote:Op donderdag 4 april 2024 16:13 schreef roos94 het volgende:
[..]
Vroeger hadden mijn voorouders een neger in de voorraadkast voor vervelende klusjes, kan makkelijk
Hij leeft nog.quote:Op donderdag 4 april 2024 15:57 schreef Paul het volgende:
ik zal speciaal voor jullie zo ruiken en proeven, als je niets meer hoort van me weet je genoeg
Lees je dit @Speedfightquote:Op vrijdag 5 april 2024 10:46 schreef fespo het volgende:
Knorr wereldmaaltijden zou ik ALTIJD laten staan weggooien.
Ik eet alleen pangasiusquote:
Niet iedereen is een kankerpatiëntje aan de chemo. Daarnaast is een bereide maaltijd geen extreem bederfelijk eten.quote:Op zaterdag 6 april 2024 09:53 schreef roos94 het volgende:
Ik vind het echt heftig om te lezen hoeveel mensen hier zeggen dat je het prima kunt eten.
https://mobiel.voedingsce(...)j%20kamertemperatuur.
Bederfelijk eten dat langer dan 2 uur buiten de koelkast is geweest, is niet meer te vertrouwen, ook al verhit je het daarna goed. Ziekmakers gaan dood als je het eten goed verhit, maar er zijn ziekmakers die gifstoffen aanmaken, vooral bij kamertemperatuur. Het verhitten van eten doodt de ziekmakers, maar de gifstoffen kunnen je alsnog ziek maken.
Hoeveel mensen gaan hier jaarlijks aan dood?quote:Op zaterdag 6 april 2024 09:53 schreef roos94 het volgende:
Bederfelijk eten dat langer dan 2 uur buiten de koelkast is geweest, is niet meer te vertrouwen, ook al verhit je het daarna goed. Ziekmakers gaan dood als je het eten goed verhit, maar er zijn ziekmakers die gifstoffen aanmaken, vooral bij kamertemperatuur. Het verhitten van eten doodt de ziekmakers, maar de gifstoffen kunnen je alsnog ziek maken.
En swaffelen.quote:
Mijn opa rookte en werd toch 93, dus roken is helemaal geen probleem.quote:Op zaterdag 20 april 2024 21:24 schreef loveyoulongtime het volgende:
Ik was ooit op een slagersmarkt op de Dominicaanse Republiek, vlees lag daar bij 35 graden zonder koeling en met een shit bende aan vliegen gewoon lekker te liggen. Bloed van de slacht liep ook over straat en de stank was best wel een beetje naar. Maar een mens krijgt toch honger dus vlakbij een restaurantje opgezocht en een rundvlees gerecht met rijst besteld. Ik vroeg nog "is dit vlees wel veilig voor mensen met een westerse maag?" Si Chico we buy fresh from the market over there![]()
Dat was ergens rond 2002 of 2003. Daarna me nooit ergens meer zorgen om gemaakt qua eten. Niet in Nederland en niet in Buitenland. Je hoeft niet overdreven voorzichtig te zijn.
Diaree is de belangrijkste doodsoorzaak in de derde wereld.quote:Op zaterdag 20 april 2024 21:24 schreef loveyoulongtime het volgende:
Ik was ooit op een slagersmarkt op de Dominicaanse Republiek, vlees lag daar bij 35 graden zonder koeling en met een shit bende aan vliegen gewoon lekker te liggen. Bloed van de slacht liep ook over straat en de stank was best wel een beetje naar. Maar een mens krijgt toch honger dus vlakbij een restaurantje opgezocht en een rundvlees gerecht met rijst besteld. Ik vroeg nog "is dit vlees wel veilig voor mensen met een westerse maag?" Si Chico we buy fresh from the market over there![]()
Dat was ergens rond 2002 of 2003. Daarna me nooit ergens meer zorgen om gemaakt qua eten. Niet in Nederland en niet in Buitenland. Je hoeft niet overdreven voorzichtig te zijn.
In dat soort landen moet je vooral met vlees erg oppassen... Ze kennen daar niet echt de keuringen zo als wij die hier kennen...quote:Op zaterdag 20 april 2024 21:24 schreef loveyoulongtime het volgende:
Dat gaat over rauwe producten, niet over bereid vlees. Als je iets wat gaar en gekookt is niet een uur of 10 buiten de koeling kan bewaren, kan je dus ook geen broodje kaas of ham mee naar werk nemen?quote:Op zaterdag 6 april 2024 09:53 schreef roos94 het volgende:
Ik vind het echt heftig om te lezen hoeveel mensen hier zeggen dat je het prima kunt eten.
https://mobiel.voedingsce(...)j%20kamertemperatuur.
ik had het weggegooidquote:
Dat zit er tegenwoordig amper meer in in die pakjes/zakjesquote:Op woensdag 17 april 2024 18:27 schreef Deisyy het volgende:
In dee wereldgerechten van Knorr zitten zoveel conserveringsmiddelen en andere troep, dat je dat makkelijk 48 uur buiten de koelkast kan bewaren.
Er is natuurlijk wel een verschil in risico van bacterieontwikkeling in een boterham met kaas of ham en een gerecht dat eerst geleidelijk afkoelt en daarna niet de koelkast in gaat.quote:Op maandag 22 april 2024 16:40 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Dat gaat over rauwe producten, niet over bereid vlees. Als je iets wat gaar en gekookt is niet een uur of 10 buiten de koeling kan bewaren, kan je dus ook geen broodje kaas of ham mee naar werk nemen?
goeiequote:Op maandag 22 april 2024 16:40 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Dat gaat over rauwe producten, niet over bereid vlees. Als je iets wat gaar en gekookt is niet een uur of 10 buiten de koeling kan bewaren, kan je dus ook geen broodje kaas of ham mee naar werk nemen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |