Mijn opa rookte en werd toch 93, dus roken is helemaal geen probleem.quote:Op zaterdag 20 april 2024 21:24 schreef loveyoulongtime het volgende:
Ik was ooit op een slagersmarkt op de Dominicaanse Republiek, vlees lag daar bij 35 graden zonder koeling en met een shit bende aan vliegen gewoon lekker te liggen. Bloed van de slacht liep ook over straat en de stank was best wel een beetje naar. Maar een mens krijgt toch honger dus vlakbij een restaurantje opgezocht en een rundvlees gerecht met rijst besteld. Ik vroeg nog "is dit vlees wel veilig voor mensen met een westerse maag?" Si Chico we buy fresh from the market over there![]()
Dat was ergens rond 2002 of 2003. Daarna me nooit ergens meer zorgen om gemaakt qua eten. Niet in Nederland en niet in Buitenland. Je hoeft niet overdreven voorzichtig te zijn.
Diaree is de belangrijkste doodsoorzaak in de derde wereld.quote:Op zaterdag 20 april 2024 21:24 schreef loveyoulongtime het volgende:
Ik was ooit op een slagersmarkt op de Dominicaanse Republiek, vlees lag daar bij 35 graden zonder koeling en met een shit bende aan vliegen gewoon lekker te liggen. Bloed van de slacht liep ook over straat en de stank was best wel een beetje naar. Maar een mens krijgt toch honger dus vlakbij een restaurantje opgezocht en een rundvlees gerecht met rijst besteld. Ik vroeg nog "is dit vlees wel veilig voor mensen met een westerse maag?" Si Chico we buy fresh from the market over there![]()
Dat was ergens rond 2002 of 2003. Daarna me nooit ergens meer zorgen om gemaakt qua eten. Niet in Nederland en niet in Buitenland. Je hoeft niet overdreven voorzichtig te zijn.
In dat soort landen moet je vooral met vlees erg oppassen... Ze kennen daar niet echt de keuringen zo als wij die hier kennen...quote:Op zaterdag 20 april 2024 21:24 schreef loveyoulongtime het volgende:
Dat gaat over rauwe producten, niet over bereid vlees. Als je iets wat gaar en gekookt is niet een uur of 10 buiten de koeling kan bewaren, kan je dus ook geen broodje kaas of ham mee naar werk nemen?quote:Op zaterdag 6 april 2024 09:53 schreef roos94 het volgende:
Ik vind het echt heftig om te lezen hoeveel mensen hier zeggen dat je het prima kunt eten.
https://mobiel.voedingsce(...)j%20kamertemperatuur.
Bederfelijk eten dat langer dan 2 uur buiten de koelkast is geweest, is niet meer te vertrouwen, ook al verhit je het daarna goed. Ziekmakers gaan dood als je het eten goed verhit, maar er zijn ziekmakers die gifstoffen aanmaken, vooral bij kamertemperatuur. Het verhitten van eten doodt de ziekmakers, maar de gifstoffen kunnen je alsnog ziek maken.
Dat zit er tegenwoordig amper meer in in die pakjes/zakjesquote:Op woensdag 17 april 2024 18:27 schreef Deisyy het volgende:
In dee wereldgerechten van Knorr zitten zoveel conserveringsmiddelen en andere troep, dat je dat makkelijk 48 uur buiten de koelkast kan bewaren.
Er is natuurlijk wel een verschil in risico van bacterieontwikkeling in een boterham met kaas of ham en een gerecht dat eerst geleidelijk afkoelt en daarna niet de koelkast in gaat.quote:Op maandag 22 april 2024 16:40 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Dat gaat over rauwe producten, niet over bereid vlees. Als je iets wat gaar en gekookt is niet een uur of 10 buiten de koeling kan bewaren, kan je dus ook geen broodje kaas of ham mee naar werk nemen?
goeiequote:Op maandag 22 april 2024 16:40 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Dat gaat over rauwe producten, niet over bereid vlees. Als je iets wat gaar en gekookt is niet een uur of 10 buiten de koeling kan bewaren, kan je dus ook geen broodje kaas of ham mee naar werk nemen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |