abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Miss 200.000.000! zondag 21 april 2024 @ 07:21:06 #51
367000 roos94
pi_213276362
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 21:24 schreef loveyoulongtime het volgende:
Ik was ooit op een slagersmarkt op de Dominicaanse Republiek, vlees lag daar bij 35 graden zonder koeling en met een shit bende aan vliegen gewoon lekker te liggen. Bloed van de slacht liep ook over straat en de stank was best wel een beetje naar. Maar een mens krijgt toch honger dus vlakbij een restaurantje opgezocht en een rundvlees gerecht met rijst besteld. Ik vroeg nog "is dit vlees wel veilig voor mensen met een westerse maag?" Si Chico we buy fresh from the market over there :D

Dat was ergens rond 2002 of 2003. Daarna me nooit ergens meer zorgen om gemaakt qua eten. Niet in Nederland en niet in Buitenland. Je hoeft niet overdreven voorzichtig te zijn.
Mijn opa rookte en werd toch 93, dus roken is helemaal geen probleem.
  zondag 21 april 2024 @ 09:08:01 #52
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_213277084
Hoe gaat het nu, TS :?
  zondag 21 april 2024 @ 09:42:25 #53
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213277756
quote:
Ik was ooit op een slagersmarkt op de Dominicaanse Republiek, vlees lag daar bij 35 graden zonder koeling en met een shit bende aan vliegen gewoon lekker te liggen. Bloed van de slacht liep ook over straat en de stank was best wel een beetje naar. Maar een mens krijgt toch honger dus vlakbij een restaurantje opgezocht en een rundvlees gerecht met rijst besteld. Ik vroeg nog "is dit vlees wel veilig voor mensen met een westerse maag?" Si Chico we buy fresh from the market over there :D

Dat was ergens rond 2002 of 2003. Daarna me nooit ergens meer zorgen om gemaakt qua eten. Niet in Nederland en niet in Buitenland. Je hoeft niet overdreven voorzichtig te zijn.
Diaree is de belangrijkste doodsoorzaak in de derde wereld.
pi_213293784
quote:

In dat soort landen moet je vooral met vlees erg oppassen... Ze kennen daar niet echt de keuringen zo als wij die hier kennen...

Een kennis van mij, is zo'n 1000 en 1 nacht, Alibaba en 40 rovers prinsesje die met roze bril op het vliegend tapijt rondvliegt. En vind dus alles wat Noord Afrikaanse cultuur betreft geweldig, ze heeft ook bijna altijd vriendjes uit de regio's. Dat terzijde, ze ging ooit met haar dochter op vakantie naar Tunesie en ze kwamen beide na 2 weken stronkziek thuis, kotsend en aan de racekak, naar de dokter en kregen te horen jullie hebben beide een lintworm infectie. Ondanks dat het eten daar zogenaamd Kosher en rein is... :P

De larve van de worm kan door het lichaam reizen en zich als Cyste in het spierweefsel nestellen. Die kun je zomaar mee opeten en dan ben je de Sjaak... En heel soms merk je er aanvankelijk maar weinig van.
https://nos.nl/artikel/20(...)orm-in-zijn-hersenen

[ Bericht 5% gewijzigd door Watuntrik op 22-04-2024 16:43:19 ]
pi_213294009
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2024 09:53 schreef roos94 het volgende:
Ik vind het echt heftig om te lezen hoeveel mensen hier zeggen dat je het prima kunt eten. :X

https://mobiel.voedingsce(...)j%20kamertemperatuur.

Bederfelijk eten dat langer dan 2 uur buiten de koelkast is geweest, is niet meer te vertrouwen, ook al verhit je het daarna goed. Ziekmakers gaan dood als je het eten goed verhit, maar er zijn ziekmakers die gifstoffen aanmaken, vooral bij kamertemperatuur. Het verhitten van eten doodt de ziekmakers, maar de gifstoffen kunnen je alsnog ziek maken.
Dat gaat over rauwe producten, niet over bereid vlees. Als je iets wat gaar en gekookt is niet een uur of 10 buiten de koeling kan bewaren, kan je dus ook geen broodje kaas of ham mee naar werk nemen?
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 22 april 2024 @ 16:42:29 #56
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_213294023
quote:
5s.gif Op zondag 21 april 2024 09:08 schreef Kopiko het volgende:
Hoe gaat het nu, TS :?
ik had het weggegooid :6
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  maandag 22 april 2024 @ 16:45:22 #57
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213294041
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 18:27 schreef Deisyy het volgende:
In dee wereldgerechten van Knorr zitten zoveel conserveringsmiddelen en andere troep, dat je dat makkelijk 48 uur buiten de koelkast kan bewaren.
Dat zit er tegenwoordig amper meer in in die pakjes/zakjes ;)

Echter, doorgegaard en wel op het aanrecht voor een nachtje met deze temperaturen zou ik zonder twijfel aandurven.
In de zomer niet, dan zou ik het wegdonderen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 22 april 2024 @ 16:47:15 #58
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213294063
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 16:40 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Dat gaat over rauwe producten, niet over bereid vlees. Als je iets wat gaar en gekookt is niet een uur of 10 buiten de koeling kan bewaren, kan je dus ook geen broodje kaas of ham mee naar werk nemen?
Er is natuurlijk wel een verschil in risico van bacterieontwikkeling in een boterham met kaas of ham en een gerecht dat eerst geleidelijk afkoelt en daarna niet de koelkast in gaat.
The love you take is equal to the love you make.
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 22 april 2024 @ 16:49:09 #59
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_213294081
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 16:40 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
goeie _O_
had het dus gewoon wel kunnen eten _O_
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_213294455
We hadden vroeger in het dorp een zwerver rondhangen met de bijnaam "Bami" :D

Hij struinde altijd de prullenbakken af die in het dorpscentrum rondhingen. En we hebben hem daar eens 2 aangevreten Bamischijven uit zien halen naast een druk terras en heeft ze smakelijk voor de neus van iedereen opgegeten. Dat was zijn geluksdag... _O- Sinds die tijd werd hij door grote groep mensen Bami genoemd.

Dit was voor die man dagelijkse kost en heeft toch behoorlijk lang rondgezworven... Of dit zijn dood is geworden weet ik niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')