quote:Op donderdag 4 april 2024 00:36 schreef kree het volgende:
enne ik wil er niet drama over maken, maargoed wie wil zien wat er gebeurt met zeker hoogspanning.
Kijk het maar.Ik ben blij dat je bezorgd bent, maar ik zou er niet te veel drama van maken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en zo is er meer te zien dus he, dus onderschat niet, als elektromonteur daar moet je voor zorgen dat die dingen dus niet gebeuren.
ja maar heb je mazzel dat het al zo bekeken is dat er risico is dat mensen zelf eraan gaan knutselen, daarom is er veel veiligheid, als je gaat werken elektromonteur in industrie dan is dat er niet dus.quote:Op donderdag 4 april 2024 00:40 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Bij ons thuis werd heel veel zelf geknutseld.
Weet ik.quote:Op donderdag 4 april 2024 00:43 schreef kree het volgende:
[..]
ja maar heb je mazzel dat het al zo bekeken is dat er risico is dat mensen zelf eraan gaan knutselen, daarom is er veel veiligheid, als je gaat werken elektromonteur in industrie dan is dat er niet dus.
En sowieso ook thuis, als je niet weet precies waar je doet zou het slim zijn om toch niet aan te knutselen zelf.
tja naja consumenten mogen het zelf bepalen, en hoop ik maar dat ze ff denken voordat ze er zelf mee kloten. In de industrie is het wel gereguleerd trouwens.quote:Op donderdag 4 april 2024 00:42 schreef FreshFruit het volgende:
Want goedkoop,overal wel een "mannetje" voor.
Gelukkig maar.quote:Op donderdag 4 april 2024 00:45 schreef kree het volgende:
[..]
tja naja consumenten mogen het zelf bepalen, en hoop ik maar dat ze ff denken voordat ze er zelf mee kloten. In de industrie is het wel gereguleerd trouwens.
ja hoe het haat ook al dat gedoe met werkvergunningen enzo, maar het is voor het goeie doel en om ongelukken te voorkomen,quote:
Ik heb daar niet zo veel vertrouwen in. Iets meer dan een jaar geleden hadden we een nieuw fire suppression system laten installeren in ons data center. Bij de eerste test bleek dat de electricien was vergeten een bypass switch te installeren voor de UPS. Dus we verloren alle stroom en ik had een hoop boze klanten aan de telefoon waarom hun servers in eens uit waren gegaanquote:Op donderdag 4 april 2024 00:45 schreef kree het volgende:
[..]
tja naja consumenten mogen het zelf bepalen, en hoop ik maar dat ze ff denken voordat ze er zelf mee kloten. In de industrie is het wel gereguleerd trouwens.
Yep.quote:Op donderdag 4 april 2024 00:51 schreef kree het volgende:
[..]
ja hoe het haat ook al dat gedoe met werkvergunningen enzo, maar het is voor het goeie doel en om ongelukken te voorkomen,
daarom? eens het was eerder niet zo gereguleerd als nu dus.quote:Op donderdag 4 april 2024 00:52 schreef devzero het volgende:
[..]
Ik heb daar niet zo veel vertrouwen in. Iets meer dan een jaar geleden hadden we een nieuw fire suppression system laten installeren in ons data center. Bij de eerste test bleek dat de electricien was vergeten een bypass switch te installeren voor de UPS. Dus we verloren alle stroom en ik had een hoop boze klanten aan de telefoon waarom hun servers in eens uit waren gegaan
De juiste vraag isquote:
Het was gewoon een lui iemand die iets vergeten was te installeren en een contractor die gehaast alles had goedgekeurd.quote:Op donderdag 4 april 2024 00:55 schreef kree het volgende:
[..]
daarom? eens het was eerder niet zo gereguleerd als nu dus.
maar ok veiligheidsmelding over maken he in je bedrijf dit soort dingen toch
Het eerste wat bij me opkomt is weken in Biotex.quote:Op donderdag 4 april 2024 00:57 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
De juiste vraag is
Hoe kom ik er van af
ja maar zo gaat dat vaak natuurlijk?quote:Op donderdag 4 april 2024 00:58 schreef devzero het volgende:
[..]
Het was gewoon een lui iemand die iets vergeten was te installeren en een contractor die gehaast alles had goedgekeurd.
Je bent besmet met dezelfde opvoeding als ik hoor ik wel.quote:Op donderdag 4 april 2024 00:59 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Het eerste wat bij me opkomt is weken in Biotex.
"Pak jij die draad eens vast."quote:Op donderdag 4 april 2024 01:03 schreef kree het volgende:
ik ben btw voorstander zeker met Elektro dingen dat er twee zijn ipv van 1 iemand. afgezien van aannemers dus. maar dus dat we ons verzekeren van dit is veilig nu, jij mee eens? herhalen wat en ik mee eens.
zie het zelfde als verkeersleiding van vliegtuigen dus, herhalen wat er gezegd werd, dat is een goed idee.
Het met je eigen broer doen hoort niet.quote:Op donderdag 4 april 2024 01:05 schreef kree het volgende:
in huis installaties trouwens eigen verantwoording. en doe je het maar met je broertje ofzo. maar dan is het risico nog redelijk klein.
In bedrijfs dingen, dus wel dat en volgens Stipel methode. en die is streng.
hmms de methode is vrij strikter hoor, het begint iig met veiligstellen en spanningsloosheid bepalen, waar ook al regels aan zitten hoe dat te doen.quote:Op donderdag 4 april 2024 01:05 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
"Pak jij die draad eens vast."
"Geen stroom? Okee ,dan die andere wel."
Zoiets?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |