Bijvoorbeeld omdat wij daardoor stromen vluchtelingen krijgen naar ons land.quote:Op vrijdag 5 april 2024 08:57 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom we ons steeds moeten bemoeien met regelgeving van andere landen.
Kunnen we dan niet gewoon respecteren dat ze in andere landen een andere manier van leven hebben?
Niemand, is een manier van uitdrukken.quote:
Zo ver ik weet zijn die stromen vluchtelingen op de vlucht oorlog.quote:Op vrijdag 5 april 2024 10:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld omdat wij daardoor stromen vluchtelingen krijgen naar ons land.
Weet ik toch niet?quote:Op vrijdag 5 april 2024 10:20 schreef Candymannetje het volgende:
[
[..]
Niemand, is een manier van uitdrukken.
Omdat ze het steeds doen zeg ik: waarom moeten we dat steeds doen.
Ook, maar ook mensen die vervolgd worden in eigen land voor levenswijzen die hier niet verboden zijn.quote:Op vrijdag 5 april 2024 10:22 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Zo ver ik weet zijn die stromen vluchtelingen op de vlucht oorlog.
Ik kom eigenlijk amper Russen tegen hier.quote:Op vrijdag 5 april 2024 12:14 schreef sp3c het volgende:
Waar komen jullie al die Russen die jullie kennen in vredesnaam allemaal tegen??
ik kwam ze op werk (sierteelt) wel eens tegen, dat waren echt Russische Russen zeg maar, tegen de NAVO, voor de 'speciale operatie' maar die zie je steeds minderquote:Op vrijdag 5 april 2024 16:56 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik kom eigenlijk amper Russen tegen hier.
De afgelopen jaren heb ik 2 gezien.
Misschien heb ik er wel meer gezien maar zie het verschil tussen een pool en een Rus niet.
Gewoon, in de stadquote:Op vrijdag 5 april 2024 12:14 schreef sp3c het volgende:
Waar komen jullie al die Russen die jullie kennen in vredesnaam allemaal tegen??
quote:Op vrijdag 5 april 2024 21:04 schreef loveyoulongtime het volgende:
Russen? Kom ze vooral op vakanties tegen.. Hierzo niet, wel veel lui uit de UA en Polen.
Meh, mij maakt het allemaal niet veel uit waar iemand vandaan komt. Gaat om hoe een individu zich gedraagt.quote:
Lijkt me wel zo eerlijk ja.quote:Op vrijdag 5 april 2024 22:21 schreef over_hedge het volgende:
[ x ]
Moet rusland nu rusland aanvallen?
mwa veel zal ik het niet noemen. Is echt maar een heel klein percentage van de populatiequote:Op vrijdag 5 april 2024 22:28 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Lijkt me wel zo eerlijk ja.
Maar we moeten niet vergeten dat er overal nog veel Nazisme is, het leeft ook nog in West Europa en zeker nog in Oost Europa. Je ziet het vooral ook veel voorkomen bij de "hooligans" wat je beter gewoon tuig van de richel kan noemen bij voetbalclubs uit Oost Europa. Polen, Rusland, Oekraine, Bulgarije enz. enz. Nazisme is niet weg, en zal heel lastig worden dat uit te roeien hoe jammerlijk ook.
Ik begrijp het overigens ook niet waar dat sentiment vandaan blijft komen.
Degenen die het publiekelijk uitten ja, maar het sluimert ook nog bij andere delen van de populatie. En hoe harder men roept......quote:Op vrijdag 5 april 2024 22:39 schreef over_hedge het volgende:
[..]
mwa veel zal ik het niet noemen. Is echt maar een heel klein percentage van de populatie
wij hadden zo'n vogel als import, die woog 500 kilo schoon aan de haak maar ik heb nog nooit iemand zo goed zien schaatsen ... Victor Koslov oid of Orlov, iets in die richting, was toen gevlucht omdat hem in die sovjet topsport cultuur zat en alleen maar ongekruide kip met pasta moest eten ofzoquote:Op vrijdag 5 april 2024 21:04 schreef loveyoulongtime het volgende:
Russen? Kom ze vooral op vakanties tegen.. Hierzo niet, wel veel lui uit de UA en Polen.
Zie je toch bij bijna iedere Russische topsporter, nog een strenger regime dan de bevolking. En wie weet waar ze je nog meer mee volspuiten.quote:Op vrijdag 5 april 2024 23:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
wij hadden zo'n vogel als import, die woog 500 kilo schoon aan de haak maar ik heb nog nooit iemand zo goed zien schaatsen ... Victor Koslov oid of Orlov, iets in die richting, was toen gevlucht omdat hem in die sovjet topsport cultuur zat en alleen maar ongekruide kip met pasta moest eten ofzo
eerste periode wastie helemaal het baasje altijd
Het helpt in Rusland bepaald niet dat Poetin prominente nazi's op belangrijke posities zet, denk maar aan het Wagner leger.quote:Op vrijdag 5 april 2024 22:28 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Maar we moeten niet vergeten dat er overal nog veel Nazisme is, het leeft ook nog in West Europa en zeker nog in Oost Europa. Je ziet het vooral ook veel voorkomen bij de "hooligans" wat je beter gewoon tuig van de richel kan noemen bij voetbalclubs uit Oost Europa. Polen, Rusland, Oekraine, Bulgarije enz. enz. Nazisme is niet weg, en zal heel lastig worden dat uit te roeien hoe jammerlijk ook.
Klopt, en het helpt niemand ook maar iets om Nazisme een podium te geven. Er zijn altijd lui die zich dan erbij aan willen sluiten. Mag je het negeren? Nee, moeilijk wel. Er zullen altijd wel lui zijn die daar een vorm van toekomst in zien en zich erbij aansluiten.quote:Op vrijdag 5 april 2024 23:54 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Het helpt in Rusland bepaald niet dat Poetin prominente nazi's op belangrijke posities zet, denk maar aan het Wagner leger.
Een goede opvoeding en gedegen onderwijs zijn de belangrijkste ingrediënten denk ik om dergelijke gestoorde opvattingen zo ver mogelijk de kiem in te smoren.quote:Op zaterdag 6 april 2024 00:02 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Klopt, en het helpt niemand ook maar iets om Nazisme een podium te geven. Er zijn altijd lui die zich dan erbij aan willen sluiten. Mag je het negeren? Nee, moeilijk wel. Er zullen altijd wel lui zijn die daar een vorm van toekomst in zien en zich erbij aansluiten.
Ik heb de wijsheid ook niet in pacht, ben ik ook veel te dom voor. Maar denk dat niemand dat heeft.
Ik persoonlijk snap niet dat iemand een ander mens kwaad kan aandoen, maar ja. De realiteit is anders, en ik snap de haat richting kleur, afkomst, seksualiteit, of whatever gewoon niet. Iedereen is gewoon een mens die probeert het leven door te komen.
Klopt ook wel, maar is dat voor iedereen beschikbaar? Daar ligt denk ik ook nog wel een groot probleem. Maar dit geldt net zo voor geloven en andere denkwijzen. En misschien ligt daar ook wel het probleem, in Oost Europa waar velen arm opgroeien is het makkelijker mee te gaan in zo'n beweging. Het is maar net waar je in opgroeit denk ik. Het blijft lastig zulke shit compleet uit te roeien, dat gaat met geweld ook niet werken. Net zo min als met onderwijs op dit moment. Het zit er diep in bij sommigen, en dat gaat tientallen jaren duren als je alles al op de juiste manier doet om zulk gedachtegoed te laten verdwijnen. Ik denk dat je Nazisme kan scharen onder geloofsextremisme.quote:Op zaterdag 6 april 2024 00:05 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Een goede opvoeding en gedegen onderwijs zijn de belangrijkste ingrediënten denk ik om dergelijke gestoorde opvattingen zo ver mogelijk de kiem in te smoren.
Dat komt gewoon met nationalisme.quote:Op vrijdag 5 april 2024 22:28 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Wat ik altijd het gekke vind is dat ze een ideologie aan hangen die er op uit was om Rusland te vernietigen.quote:Op zaterdag 6 april 2024 11:34 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat komt gewoon met nationalisme.
Willen strijden voor je land of vereniging.
Dat trekt zulke mensen aan.
Heeft ook weinig met haat tegen joden te maken denk ik.
Die 2 foto's op Twitter kan ik weinig mee maar ik kan me voorstellen dat als er aanslagen gepleegd worden door moslims in Moskou dat het nationalisme gaat toenemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |