En daar sla je de spijker de kop: de overheid wil het niet. Er zijn inderdaad (veel) Oekraïense nazi's, maar het land wordt niet geleid door rechts-extremisten. Wat je verder ook van Zelensky vindt, hij is geen nazi.quote:Op zaterdag 6 april 2024 16:50 schreef Candymannetje het volgende:
Met dank aan de media natuurlijk.
Voor de oorlog werden er regelmatig reportages gemaakt over extreem rechts en nazisme in Oekraïne.
Ook die schutter in nieuw Zeeland werd verdacht lid te zijn van die stroming.
Nu de oorlog is uitgebroken worden die reportages niet meer gemaakt en de Oekraïense overheid zal wel het vriendelijke doch dringende advies hebben gehad om wat minder met die nazi symbolen te wapperen.
quote:Oekraïense parlement stemt (in eerste lezing) voor verbod op met Rusland verbonden orthodoxe kerk
Toch niet heel gek dat je de invloed van je tegenstander in je land probeert te verminderen?quote:Op zaterdag 6 april 2024 18:19 schreef sp3c het volgende:
Het inperken van vrijheden helpt niet bij eventueel lidmaatschap bij EU of NAVO
Kan dat artikel niet lezen zonder account.quote:Op zaterdag 6 april 2024 21:53 schreef Hatseflats22 het volgende:
De Russische orthodoxe kerk heeft een kerkelijk leider die openlijk voor de oorlog in Oekraïne is. Zijn hoofd zit diep in de reet van Poetin en samen hebben zij een walgelijk verbond, in dit geval is de term -term kontelikker past dan beter- gerechtvaardigd.
Die kerk is mede schuldig aan de haat vanuit Rusland tegen Oekraïne.
https://www.trouw.nl/reli(...)eze-oorlog~b98986d0/
Is geen paywall artikel, is met een gratis account gewoon te lezen.quote:Op zaterdag 6 april 2024 22:02 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Kan dat artikel niet lezen zonder account.
Sorry dat wist ik niet, excuses.quote:Op zaterdag 6 april 2024 22:02 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Kan dat artikel niet lezen zonder account.
quote:Daarmee gaan kerkleiders overal ter wereld in tegen de lijn van patriarch Kirill van Moskou, de leider van de Russisch-orthodoxe kerk. Hij verdedigt de oorlog in Oekraïne, en zorgt voor steun onder de Russische bevolking door in preken de "speciale militaire operatie" in Oekraïne te rechtvaardigen.
Dat doet hij met grote woorden. Voor patriarch Kirill is de oorlog in Oekraïne een kruistocht, omdat hij vreest dat het 'afvallige' Oekraïne te ver afdrijft van de Russische cultuur. Zo 'zondigt' Oekraïne door gay prides te organiseren om bij het Westen te mogen horen, zei hij in een recente preek.
Niks mis met de post tho, is geen paywall artikel verder. Dus daar mogen linkjes gewoon van hoor.quote:Op zaterdag 6 april 2024 22:05 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Sorry dat wist ik niet, excuses.
In bredere zin heeft die kerkelijk leider met Poetin een verbond gesloten, ideologisch vooral ook.
https://nos.nl/l/2421654
[..]
Ik zie niet in wat daar extremistisch aan is eigenlijk.quote:Op zaterdag 6 april 2024 22:05 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Sorry dat wist ik niet, excuses.
In bredere zin heeft die kerkelijk leider met Poetin een verbond gesloten, ideologisch vooral ook.
https://nos.nl/l/2421654
[..]
Maar pleiten niet openlijk voor oorlogquote:Op zaterdag 6 april 2024 22:11 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik zie niet in wat daar extremistisch aan is eigenlijk.
Veel kerken zijn tegen de gaypride.
Zijn vrij conservatief en niet progressief.
Valt me net iets te binnen iets over een post van een paar jaar terug ook over het Vaticaan dat inmiddels vrij ver ingenomen is door Russische "kerkelijken"....quote:Op zaterdag 6 april 2024 22:11 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Maar pleiten niet openlijk voor oorlog
Waar the fuck heb je het over?quote:Op zaterdag 6 april 2024 21:53 schreef Hatseflats22 het volgende:
De Russische orthodoxe kerk heeft een kerkelijk leider die openlijk voor de oorlog in Oekraïne is. Zijn hoofd zit diep in de reet van Poetin en samen hebben zij een walgelijk verbond, in dit geval is de term -term kontelikker past dan beter- gerechtvaardigd.
Die kerk is mede schuldig aan de haat vanuit Rusland tegen Oekraïne.
https://www.trouw.nl/reli(...)eze-oorlog~b98986d0/
Zelden zo'n groot onzin gezienquote:Op zaterdag 6 april 2024 22:16 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Valt me net iets te binnen iets over een post van een paar jaar terug ook over het Vaticaan dat inmiddels vrij ver ingenomen is door Russische "kerkelijken"....
@:Ali_Boo herinner jij je dit nog?
Ik weet niet meer welk topic of wie het gepost heeft, dus lastig terugzoeken.
Daar gaat het niet om, herinner jij je die post nog?quote:
Nee en neequote:Op zaterdag 6 april 2024 22:30 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om, herinner jij je die post nog?En wie was het en welke post?
De Russisch Orthodoxe kerk is een staatsorgaan van Rusland.quote:Op zaterdag 6 april 2024 18:19 schreef sp3c het volgende:
Het inperken van vrijheden helpt niet bij eventueel lidmaatschap bij EU of NAVO
quote:Op zaterdag 6 april 2024 22:28 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Waar the fuck heb je het over?
De Orthodoxe kerk is honderden jaren oud, er is geen centrale figuur zoals in de RKK waar het alles om draait
Het is geen instrument van de haatdwerg om zijn propaganda te verspreiden
Hou je mond as je er niets vanaf weet, echt serieus
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |