SPOILER: Wedstrijdschema EredivisieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.facebook.com/(...)et=a.826131572213704![]()
https://www.ajax.nl/media(...)17-november-2023.pdfquote:Samenstelling Directie
Kennisgeving van het voornemen Alex Kroes te benoemen als bestuurder
De Raad van Commissarissen stelt de algemene vergadering van aandeelhouders in kennis van het
voornemen de heer Alex Kroes te benoemen als CEO en Statutair Directeur van de vennootschap. De
beoogde benoeming is voor de periode van 15 maart 2024 tot en met 15 maart 2027.
De portefeuille van de CEO zal, onder meer, bestaan uithet in nauwe samenwerking met de andere
directieleden formuleren en uitvoeren van de strategie, het behalen van de doelstellingen en het bewaken van
de voortgang ervan, (ii) het leidinggeven aan de overige directieleden, managers en medewerkers, (iii) het
neerzetten van een gezonde, open en veilige bedrijfscultuur, (iv) optreden als sparringpartner van de
directeur voetbalzaken, (v) het onderhouden van contacten en het zijn van gesprekspartner voor de
Vereniging Ajax, de Ondernemingsraad en andere stakeholders, (vi) het onderhouden van een nationaal en
internationaal netwerk en (vii) het zorgdragen voor een goede en professionele samenwerking met de Raad
van Commissarissen.
Toelichting: Alex Kroes (Utrecht, 23 september 1974) is afgestudeerd bedrijfseconoom en medeoprichter van
Sports Entertainment Group, een groot internationaal opererend kantoor van zaakwaarnemers, met name in
het voetbal maar ook in andere sporten. Na zijn vertrek bij SEG was Kroes van februari 2019 tot augustus
2022 actief als (groot) aandeelhouder en directeur van Go Ahead Eagles en daarna vanaf december 2022 tot
september 2023 werkzaam bij AZ als directeur International Football Strategy. Kroes heeft als speler vanaf
zijn negende tot zijn negentiende jaar de jeugdopleiding van Ajax doorlopen. Inmiddels is hij meer dan 30 jaar
lid van de vereniging AFC Ajax en is nog steeds actief als voetballer bij de zaterdagafdeling van Ajax, thans in
het vijfde elftal. Hij bezit 42,500 aandelen in de vennootschap en heeft toegezegd gedurende zijn aanstelling
als CEO van Ajax geen nieuwe aandelen te verwerven en zich te houden aan de Insider Trading Policy van
Ajax en wettelijke eisen omtrent misbruik van voorwetenschap.
Ah zo, ja dat mag, al gok ik zo dat AZ daar niet blij mee was geweest.quote:Op dinsdag 2 april 2024 11:58 schreef alopio het volgende:
[..]
Het gaat hierover of je als directeur van AZ aandelen Ajax mag kopen, en dat mag. Arne Slot mag dat ook. (Of het slim is is een 2e). Als Kroes niet naar Ajax was gegaan was het gewoon prima geweest. Nu uiteraard niet
Weet niet of Kroes elke keer een afschrift van zijn beleggingsportefeuille naar AZ stuurt.quote:Op dinsdag 2 april 2024 12:00 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ah zo, ja dat mag, al gok ik zo dat AZ daar niet blij mee was geweest.
Nee, dat ging over het feit dat hij aandelen ajax had toen hij bij AZ zat, dat is niet sjiek maar niet verboden.quote:Op dinsdag 2 april 2024 11:57 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Jawel toch, handelen met voorbedachte rade is 'a big no no'.
En als trainer is dat al vreemd, maar in de functie van Kroes is dat wel heel erg benvloedbaar.quote:Op dinsdag 2 april 2024 12:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Weet niet of Kroes elke keer een afschrift van zijn beleggingsportefeuille naar AZ stuurt.
Maar wel dubieus ja dat zo iemand belang erbij heeft dat het goed gaat met een concurrent.
Het bezit is in de basis het probleem niet, het probleem zit hem in het moment van aankoop.quote:Op dinsdag 2 april 2024 12:00 schreef Jor_Dii het volgende:
AVA 17 november 2023:
[..]
https://www.ajax.nl/media(...)17-november-2023.pdf
Ik vraag me dat af of dat zomaar mag van de KNVB/UEFA/FIFA als bestuurder/directielid van een club en of dat zomaar mocht van AZ die zullen ook een insider trading policy hebben. Ik mag in ieder geval van mijn werkgever geen aandelen hebben van andere bedrijven binnen mijn vakgebied.quote:Op dinsdag 2 april 2024 11:58 schreef alopio het volgende:
[..]
Het gaat hierover of je als directeur van AZ aandelen Ajax mag kopen, en dat mag. Arne Slot mag dat ook. (Of het slim is is een 2e). Als Kroes niet naar Ajax was gegaan was het gewoon prima geweest. Nu uiteraard niet
En dat wil Kroes dus aanvechten omdat hij feitelijk gezien niet als CEO zijnde aandelen heeft gekocht.quote:Op dinsdag 2 april 2024 12:13 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Het bezit is in de basis het probleem niet, het probleem zit hem in het moment van aankoop.
Dat bedoel ik juist. Zelfs al had hij er de beste bedoelingen mee, dit kom je niet te boven, zeker niet in de situatie waarin Ajax nu zit.quote:Op dinsdag 2 april 2024 11:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
Op z'n woord geloven doet er allemaal weinig toe, handelen met voorkennis is nu eenmaal verboden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
Maar dat maakt niet uit, ik snap ook niet wat Kroes wil gaan aanvechten want een week voor je benoeming terwijl je met Ajax in onderhandeling bent aandelen kopen is slam dunk handel met voorkennis.quote:Op dinsdag 2 april 2024 12:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En dat wil Kroes dus aanvechten omdat hij feitelijk gezien niet als CEO zijnde aandelen heeft gekocht.
Tja… wat wil je hier nog mee winnen dan…quote:Op dinsdag 2 april 2024 12:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En dat wil Kroes dus aanvechten omdat hij feitelijk gezien niet als CEO zijnde aandelen heeft gekocht.
Kijk eens dom. Ja, ho maarquote:Op dinsdag 2 april 2024 12:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kwaad is al geschied inderdaad.quote:Op dinsdag 2 april 2024 12:18 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Tja… wat wil je hier nog mee winnen dan…
Wat hebben Go Ahead en NEC hiermee te maken?quote:Op dinsdag 2 april 2024 12:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Weet niet of Kroes elke keer een afschrift van zijn beleggingsportefeuille naar AZ stuurt.
Maar wel dubieus ja dat zo iemand belang erbij heeft dat het goed gaat met een concurrent.
Is die gast dom of doet hij alsof? Het gaat er juist om dat hij ze kocht terwijl hij wist dat hij directeur zou worden, maar Ajax dat nog niet bekend had gemaakt.quote:Op dinsdag 2 april 2024 12:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wordt weer heel krap allemaal, het was al rijkelijk laat met Kroes.quote:Op dinsdag 2 april 2024 12:27 schreef franklop het volgende:
Volgend seizoen wordt alles beter.
Althans.. zou je denken toch?
Nou, nou, nou.quote:
Je komt al heel snel in minimaal de schijn van belangenverstrengeling en dat is voor een club al niet fijn, maar het gaat hier ook nog eens om een AD, dan is het ng vreemder.quote:Op dinsdag 2 april 2024 12:13 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Het bezit is in de basis het probleem niet, het probleem zit hem in het moment van aankoop.
Ook al weet ik niet of je van de KNVB/UEFA/FIFA als bestuurder van de ene club een belang mag hebben in een andere club in dezelfde competitie. Dat klinkt in ieder geval niet erg zuiver.
[..]
Ik vraag me dat af of dat zomaar mag van de KNVB/UEFA/FIFA als bestuurder/directielid van een club en of dat zomaar mocht van AZ die zullen ook een insider trading policy hebben. Ik mag in ieder geval van mijn werkgever geen aandelen hebben van andere bedrijven binnen mijn vakgebied.
Maar dat klinkt leuk, maar dat kun je moeilijk bewijzen. Dit is echt een behoorlijke misstap, een week voor bekendmaking aanstelling. Het is echt niet zo dat ze hem in die week pas hebben benaderd en aangesteld. Dan kan je verhaal nog zo mooi zijn, daar gaat niemand intrappen.quote:Op dinsdag 2 april 2024 12:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kale schijnt te koken van woede.quote:Op dinsdag 2 april 2024 12:29 schreef Caland het volgende:
Komt er vandaag een nieuwe Kale en Kokkie?
Ik vraag dit ook namens @:klaasweetalles
Zou hij drinken?quote:Op dinsdag 2 april 2024 12:31 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Kale schijnt te koken van woede.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 2 april 2024 12:31 schreef Mani89 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Die overleven dit niet.quote:Op dinsdag 2 april 2024 12:31 schreef Mani89 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wat nogal dom is, want onherstelbaar beschadigd is hij toch al.quote:Op dinsdag 2 april 2024 12:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zeker moest ook meteen denken aan het persbericht dat Ajax de wereld in slingerde toen in de media uitlekte dat van Wijk en van Praag voor de RvC zouden worden voorgedragen.quote:Op dinsdag 2 april 2024 12:30 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Je komt al heel snel in minimaal de schijn van belangenverstrengeling en dat is voor een club al niet fijn, maar het gaat hier ook nog eens om een AD, dan is het ng vreemder.
Het is wel slangenkuil Ajax h, ik ga er vanuit dat hij wat mensen mee wil nemen de afgrond in.quote:Op dinsdag 2 april 2024 12:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat nogal dom is, want onherstelbaar beschadigd is hij toch al.
quote:Op dinsdag 2 april 2024 12:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
Qua arrogantie zitten jullie al boven ons, zo snel gaan die dingen.
Einde tijdperk.quote:
Als hij het als CEO gedaan had was het geen handel met voorkennis, Alex.quote:Op dinsdag 2 april 2024 12:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kinsbergen als interim is geen slecht idee.quote:
Van de laatste jaren wel ja.quote:
Schokkende conclusie van Falentijnquote:
Denk dat dit wel samen met die zwart geld affaire het grootste dieptepunt is op bestuurlijk niveau dan, probleem is dat je al ruim 2 jaar aan het kwakkelen bent.quote:Op dinsdag 2 april 2024 12:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Van de laatste jaren wel ja.
Zelfs tijdens de fluwelen revolutie had je nog de hoop dat het goed ging komen.
Gelukkig hebben we MvP en LvG nog in de gelederen, die wel iets kunnen. Maar het draadje is dun op het moment inderdaad.
Twee seizoenen wordt er fatsoenlijk over gespeeld naar dezelfde kleur, ze hadden het nog net niet over de halve finale Champions League in Rotterdam.quote:
'Ja wat maakt het nou uit dat ie wat aandelen heeft', ik gok daarop.quote:Op dinsdag 2 april 2024 12:29 schreef Caland het volgende:
Dan kijk je dus echt nooit naar die twee kneuzen.quote:Op dinsdag 2 april 2024 12:59 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
'Ja wat maakt het nou uit dat ie wat aandelen heeft', ik gok daarop.
Oh? Dat zal ik dan gemist hebbenquote:Op dinsdag 2 april 2024 12:58 schreef Wotte het volgende:
[..]
ze hadden het nog net niet over de halve finale Champions League in Rotterdam.
Veel slechter dan afgelopen zomer kan het toch niet? Zelfs niet als de schoonmaakster deze zomer de aankopen doet.quote:Op dinsdag 2 april 2024 13:00 schreef De_Pel het volgende:
Het enige wat er nog te winnen (verliezen valt) is nu toch tijd… moet je je voorstellen dat dat beroep nog 2 maanden duurt, dat je lekker in de zomerstop op zoek mag naar een nieuwe AD (en TD, en trainer, en…).
Wat een intense kneus
Stond achter de slechtste Ajax-trainer ooit.quote:
Dit is geil.quote:Op dinsdag 2 april 2024 13:01 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Stond achter de slechtste Ajax-trainer ooit.
Op zich heb je een punt. Alleen moet er dit jaar zo mogelijk nog meer gebeuren met nog minder middelen.quote:Op dinsdag 2 april 2024 13:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Veel slechter dan afgelopen zomer kan het toch niet? Zelfs niet als de schoonmaakster deze zomer de aankopen doet.
Heel weinig inderdaad, daar heb je gelijk in. Ik vond ze erg vermakelijk rondom de laatste klassiekers.quote:Op dinsdag 2 april 2024 13:00 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dan kijk je dus echt nooit naar die twee kneuzen.
Komend weekend is er weer eenquote:Op dinsdag 2 april 2024 13:04 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Heel weinig inderdaad, daar heb je gelijk in. Ik vond ze erg vermakelijk rondom de laatste klassiekers.
Dat zal best maar hou je snavel dan gewoon wil je.quote:Op dinsdag 2 april 2024 13:04 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Heel weinig inderdaad, daar heb je gelijk in. Ik vond ze erg vermakelijk rondom de laatste klassiekers.
Nee, dit kan niet.quote:Op dinsdag 2 april 2024 12:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
Qua arrogantie zitten jullie al boven ons, zo snel gaan die dingen.
Vissen hebben geen snavel. Maar we gaan het zien bij de aankomende aflevering.quote:Op dinsdag 2 april 2024 13:11 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dat zal best maar hou je snavel dan gewoon wil je.
Achter het verkeerde doel dus.quote:Op dinsdag 2 april 2024 13:01 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Stond achter de slechtste Ajax-trainer ooit.
Ja dat was ook een mooie, Kluivert die niet begrijpt waarom Ajax hem nog niet heeft gepolst, die heeft altijd al wat last gehad van dingen verkeerd inschatten.quote:Op dinsdag 2 april 2024 13:16 schreef tong80 het volgende:
[..]
Achter het verkeerde doel dus.
Verder is het prettig opstaan net. Genieten momenteel bij Ajax. Heerlijk. Kan alleen nog maar beter gaan. Kroes stond op het punt een 37jarige onbekende Duitser aan te stellen. Als TD dacht ik. Jammer dat dit waarschijnlijk niet door zal gaan. Ik lees net dat Seedorf en Kluivert zich hebben aangeboden voor een technische functie. Ik zeg doen. Beiden graag. Samen met die eng nek van van Praag een gouden binnentrio.Mooie tijden.
Die zag zelfs Vlaar dingen verkeerd.quote:Op dinsdag 2 april 2024 13:18 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja dat was ook een mooie, Kluivert die niet begrijpt waarom Ajax hem nog niet heeft gepolst, die heeft altijd al wat last gehad van dingen verkeerd inschatten.
Je voorkomt zonder een beursgang niet echt dat dubieuze figuren baantjes in de voetballerij toebedeeld krijgenquote:Op dinsdag 2 april 2024 13:52 schreef Marius95 het volgende:
Hoe er ook over wordt gedacht was het nog veel verstandiger van Ajax geweest nooit een beursgang te beginnen, dan voorkom je dus deze rotzooi. Aandelen horen bij grote vennootschappen en multinationals, niet bij een voetbalclub nog los van de vraag of Ajax met de beursgang iets is opgeschoten.
Was het niet zo dat Sar en Dickpic Marc de boel ook van de beurs wilden halen?quote:Op dinsdag 2 april 2024 13:52 schreef Marius95 het volgende:
Hoe er ook over wordt gedacht was het nog veel verstandiger van Ajax geweest nooit een beursgang te beginnen, dan voorkom je dus deze rotzooi. Aandelen horen bij grote vennootschappen en multinationals, niet bij een voetbalclub nog los van de vraag of Ajax met de beursgang iets is opgeschoten.
Nee ik denk juist dat dit de boel transparanter maakt en dat is hoognodig, zeker bij een club als Ajax.quote:Op dinsdag 2 april 2024 13:55 schreef Caland het volgende:
[..]
Je voorkomt met een beursgang niet echt dat dubieuze figuren baantjes in de voetballerij toebedeeld krijgen
Precies. Kijk eens naar AZ67, Vitesse, KV Mechelen etc. hoe er met geld omgegaan kan worden zonder toezicht.......quote:Op dinsdag 2 april 2024 13:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nee ik denk juist dat dit de boel transparanter maakt en dat is hoognodig, zeker bij een club als Ajax.
Meeste mensen begrijpen ook weinig van het percentage aandelen op de beurs, het is maar 27% dat verhandelbaar is.
Feyenoord en PSV kan je ook noemen, die zijn ook nog steeds aan het puinruimen.quote:Op dinsdag 2 april 2024 14:00 schreef tong80 het volgende:
[..]
Precies. Kijk eens naar AZ67, Vitesse, KV Mechelen etc. hoe er met geld omgegaan kan worden zonder toezicht.......
Dat denk ik ook niet, hij is vooral waanzinnig dom. Dit is ongeveer regel nummer 1 als je zo’n functie gaat bekledenquote:Op dinsdag 2 april 2024 14:02 schreef Jor_Dii het volgende:
Als je naar 25 jaar koerswaarde kijkt, is het eigenlijk niet te begrijpen dat Kroes dit dus doelbewust zou doen met als doel flink te cashen. Er valt namelijk niet echt flink te cashen. Zeker niet gezien zijn financile successen in het verleden en huidige salaris van 8 ton bruto. Alleen in die topjaren (2018-2019) schoot het aandeel even boven de 20 euro uit.
Nee idd. Maar de beste bedoelingen maken strafbaarheid van handel met voorkennis niet minder.quote:Op dinsdag 2 april 2024 14:02 schreef Jor_Dii het volgende:
Als je naar 25 jaar koerswaarde kijkt, is het eigenlijk niet te begrijpen dat Kroes dit dus doelbewust zou doen met als doel flink te cashen. Er valt namelijk niet echt flink te cashen. Zeker niet gezien zijn financile successen in het verleden en huidige salaris van 8 ton bruto. Alleen in die topjaren (2018-2019) schoot het aandeel even boven de 20 euro uit.
Dat maakt het ook des te dommer, het ging hem niet om het geld, gewoon een onnozele manier om z'n commitment te tonen.quote:Op dinsdag 2 april 2024 14:02 schreef Jor_Dii het volgende:
Puinruimen? Lol. Er zullen altijd financile knopen doorgehakt moeten worden, maar als je het huidige proces van PSV puinruimen noemt dan ben je echt niet goed wijs.quote:Op dinsdag 2 april 2024 14:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
Feyenoord en PSV kan je ook noemen, die zijn ook nog steeds aan het puinruimen.
Sowieso is Ajax een emotie-aandeel, niemand koopt dat om winst te maken.quote:Op dinsdag 2 april 2024 14:02 schreef Jor_Dii het volgende:
Moest psv niet recent nog spelers verkopen om het een beetje op orde te houden?quote:Op dinsdag 2 april 2024 14:05 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Puinruimen? Lol. Er zullen altijd financile knopen doorgehakt moeten worden, maar als je het huidige proces van PSV puinruimen noemt dan ben je echt niet goed wijs.
Het is maar wat je wil zien, tijdens corona kon PSV die gronddeal hypotheek niet eens aflossen. Het is dat er bij de gemeente geen hond wat van durfde te zeggen over deze waterdichte deal zonder risico.quote:Op dinsdag 2 april 2024 14:05 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Puinruimen? Lol. Er zullen altijd financile knopen doorgehakt moeten worden, maar als je het huidige proces van PSV puinruimen noemt dan ben je echt niet goed wijs.
Dit dus!quote:Op dinsdag 2 april 2024 13:52 schreef Marius95 het volgende:
Ik vind het ook gewoon ongeloofwaardig, je kunt ook niet bewijzen dat dat zijn gedachtengang was. Het is niet eens dom, het is ronduit schandalig in zo'n positie. Alsof hij die regels niet wist.quote:Op dinsdag 2 april 2024 14:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nee idd. Maar de beste bedoelingen maken strafbaarheid van handel met voorkennis niet minder.
Beetje onzin, was voor Feyenoord ook veel beter geweest om naar de beurs te gaan dan die waardeloze deal met de vrienden van.quote:
Dat moet elke club.quote:Op dinsdag 2 april 2024 14:08 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Moest psv niet recent nog spelers verkopen om het een beetje op orde te houden?
Het kan alle kanten op, ook op de beurs. Dan ben je straks ineens wel kapot. Wanbeleid is wanbeleid, of je nu wel of niet op de beurs zit.quote:Op dinsdag 2 april 2024 14:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
Beetje onzin, was voor Feyenoord ook veel beter geweest om naar de beurs te gaan dan die waardeloze deal met de vrienden van.
Ja ook tijdens de winter periode wanneer je nog steeds mee doet voor de titelquote:Op dinsdag 2 april 2024 14:13 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat moet elke club.
[..]
Het kan alle kanten op, ook op de beurs. Dan ben je straks ineens wel kapot. Wanbeleid is wanbeleid, of je nu wel of niet op de beurs zit.
Het hangt van het percentage af maar ik durf wel te beweren dat Ajax beter af is met 27% op de beurs dan Feyenoord dat nog 40%? van de 49% in handen heeft gegeven aan de vrienden.quote:Op dinsdag 2 april 2024 14:13 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat moet elke club.
[..]
Het kan alle kanten op, ook op de beurs. Dan ben je straks ineens wel kapot. Wanbeleid is wanbeleid, of je nu wel of niet op de beurs zit.
Mwah. Voor een beursgang moet je wel winst maken. Feyenoord was toen nagenoeg faillietquote:Op dinsdag 2 april 2024 14:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
Beetje onzin, was voor Feyenoord ook veel beter geweest om naar de beurs te gaan dan die waardeloze deal met de vrienden van.
Dan blijft die waardeloze deal over.quote:Op dinsdag 2 april 2024 14:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Mwah. Voor een beursgang moet je wel winst maken. Feyenoord was toen nagenoeg failliet
Veruit de meeste clubs kunnen een bod van 40 miljoen niet laten lopen, het zou wanbeleid zijn.quote:Op dinsdag 2 april 2024 14:16 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ja ook tijdens de winter periode wanneer je nog steeds mee doet voor de titel
Tijdens corona, 4 jaar geleden bedoel je? Jij komt altijd lichtelijk jaloers over als het op PSV aankomt. Is het zo lastig om toe te geven dat PSV de zaakjes goed op orde heeft?quote:Op dinsdag 2 april 2024 14:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is maar wat je wil zien, tijdens corona kon PSV die gronddeal hypotheek niet eens aflossen. Het is dat er bij de gemeente geen hond wat van durfde te zeggen over deze waterdichte deal zonder risico.
Nee hoor dat ligt aan je lange tenen, bij PSV wordt alles met de Brabantse mantel der liefde bedekt, je bent toch nog gewoon aan het afbetalen over de laatste reddingsactie?quote:Op dinsdag 2 april 2024 14:23 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Tijdens corona, 4 jaar geleden bedoel je? Jij komt altijd lichtelijk jaloers over als het op PSV aankomt. Is het zo lastig om toe te geven dat PSV de zaakjes goed op orde heeft?
Laten we nog meer onrealistische dingen roepen en net doen alsof acties geen consequenties hebben!quote:Op dinsdag 2 april 2024 14:32 schreef TLC het volgende:
Gewoon Overmars terughalen over n jaartje of zo en hopen dat ie dit keer wel zijn pielemuis in zn broek kan houden
Kroes was de nieuwe CEO niet de nieuwe TD.quote:Op dinsdag 2 april 2024 14:32 schreef TLC het volgende:
Gewoon Overmars terughalen over n jaartje of zo en hopen dat ie dit keer wel zijn pielemuis in zn broek kan houden
Het wordt al gedownplayed door supporters met onrealistische dromen. Overmars is ook ten onrechte weggestuurd, want die 'halen' ze makkelijk even terug.quote:Op dinsdag 2 april 2024 14:36 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ja dat leek me ook al, ik (en waarschijnlijk het merendeel van de mensen hier met een contract) mag echt geen aandelen kopen van andere bedrijven in hetzelfde vakgebied als mijn werkgever.
Dit worden gewoon nog 7 extra magere jaren.quote:Op dinsdag 2 april 2024 14:39 schreef Mestreech1990 het volgende:
Ik word wel een beetje verdrietig van dit allemaal. Dit is echt een gitzwarte periode. Nu gaan we richting de zomer zonder een AD, TD en een trainer. Zodoende staan we er nu nog veel slechter voor dan vorig jaar.
Deze meneer had natuurlijk ook geen Ajax-DNA.quote:Op dinsdag 2 april 2024 14:39 schreef Mestreech1990 het volgende:
Ik word wel een beetje verdrietig van dit allemaal. Dit is echt een gitzwarte periode. Nu gaan we richting de zomer zonder een AD, TD en een trainer. Zodoende staan we er nu nog veel slechter voor dan vorig jaar.
Kluivert aannemen als trainer en alles komt goed.quote:Op dinsdag 2 april 2024 14:39 schreef Mestreech1990 het volgende:
Grootheidswaanzin. Denken dat je zoveel beter bent en de regels niet van toepassing zijn voor jou. Zijn reactie daarna laat dat ook zien. Gewoon bevestigen en dan het nog erger maken. Niets laat zien dat hij realiseert dat het gewoon heel erg fout is.quote:Op dinsdag 2 april 2024 14:43 schreef Irritatie100 het volgende:
Toen ik Bedrijfseconomie ging studeren had ik in blok 1 van jaar 1 al een vak waar uitgebreid werd uitgelegd werd hoe ultiem dom dit soort transacties zijn en waarom dat niet kan. Hoe kan iemand met zo'n achtergrond als die Kroes dan zo achterlijk zijn om dit te doen
Dat vroeg ik vanochtend nog. En toen kreeg ik hier te horen dat het magquote:
Je kan ook niemand op het internet meer vertrouwen tegenwoordigquote:Op dinsdag 2 april 2024 14:54 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dat vroeg ik vanochtend nog. En toen kreeg ik hier te horen dat het mag
Het mag waarschijnlijk ook wel, alleen niet volgens de interne regels van AZ.quote:Op dinsdag 2 april 2024 14:54 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dat was dan ook een redenatie vanuit de onderbuik. 'Ik vind dat zoiets gewoon moet kunnen'. Net als dat mensen niet begrijpen waarom Overmars weg moest.quote:Op dinsdag 2 april 2024 14:54 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dan mag het nog steeds niet.quote:Op dinsdag 2 april 2024 14:55 schreef Caland het volgende:
[..]
Het mag waarschijnlijk ook wel, alleen niet volgens de interne regels van AZ.
Over wie heb je het nu?quote:Op dinsdag 2 april 2024 14:57 schreef PowerLoungen het volgende:
Leuk dat we hier nu ook van het Schalleke en HSV-dna kunnen genieten.
Als ik het allemaal zo snel lees heeft hij alleen aandelen gekocht voordat hij (officieel) toegang kreeg tot vertrouwelijke informatie bij Ajax.quote:Op dinsdag 2 april 2024 14:43 schreef Irritatie100 het volgende:
Toen ik Bedrijfseconomie ging studeren had ik in blok 1 van jaar 1 al een vak waar uitgebreid werd uitgelegd werd hoe ultiem dom dit soort transacties zijn en waarom dat niet kan. Hoe kan iemand met zo'n achtergrond als die Kroes dan zo achterlijk zijn om dit te doen
De gore puinzooi met blunderende idioten en kliekjes die elkaar eruit willen werken . Doet me denken aan die 2 clubs .quote:
Schoolboek 'handelen met voorbedachte rade'.quote:Op dinsdag 2 april 2024 14:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Als ik het allemaal zo snel lees heeft hij alleen aandelen gekocht voordat hij (officieel) toegang kreeg tot vertrouwelijke informatie bij Ajax.
Dat het onhandig staat en dat je als bestuurder het beste roomser dan de paus bent vanwege de uitstraling snap ik. Maar er is toch voor zover we nu weten niks strafbaars gebeurd?
Is bij Ajax toch altijd zo geweest, je kan beter stellen dat het af en toe rustig is, meestal geholpen door de resultaten op het veld.quote:Op dinsdag 2 april 2024 15:00 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
De gore puinzooi met blunderende idioten en kliekjes die elkaar eruit willen werken . Doet me denken aan die 2 clubs .
Welk stukje dan precies?quote:Op dinsdag 2 april 2024 15:01 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Schoolboek 'handelen met voorbedachte rade'.
Een week voor de bekendmaking veel aandelen kopen. Jij denkt dat ie in die week pas is benaderd en is aangesteld?quote:
Nee, dus ik snap dat het niet handig overkomt. Maar dat dat juridisch gezien echt niet zou mogen verbaast mij wel.quote:Op dinsdag 2 april 2024 15:06 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Een week voor de bekendmaking veel aandelen kopen. Jij denkt dat ie in die week pas is benaderd en is aangesteld?
De aanstelling van Kroes heeft alleen neem ik aan precies niks met de waarde van het aandeel gedaan. Hoe dan ook is het laakbaar en weet iedere debiel dat je hier ver van weg moet blijven, maar echt strafbaar betwijfel ik.quote:Op dinsdag 2 april 2024 15:06 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Een week voor de bekendmaking veel aandelen kopen. Jij denkt dat ie in die week pas is benaderd en is aangesteld?
In wet staat dat het niet uitmaakt of je er winst of verlies op hebt gemaakt. Handelen met voorkennis is verboden. En dat is precies wat Kroes heeft gedaan met zijn laatste aankoop van 17.000 aandelen.quote:Op dinsdag 2 april 2024 15:09 schreef Caland het volgende:
[..]
De aanstelling van Kroes heeft alleen neem ik aan precies niks met de waarde van het aandeel gedaan. Hoe dan ook is het laakbaar en weet iedere debiel dat je hier ver van weg moet blijven, maar echt strafbaar betwijfel ik.
Hij kan prima de verwachting hebben gehad dat zijn aanstelling het aandeel had laten stijgen. Het maakt verder niet uit wat die aandelen over de langere termijn doen, maar een week voor aanstelling aandelen kopen is wel degelijk 'met voorbedachte rade', want de wereld wist nog niet van zijn aanstelling en hij anticipeerde daar al op.quote:Op dinsdag 2 april 2024 15:09 schreef Caland het volgende:
[..]
De aanstelling van Kroes heeft alleen neem ik aan precies niks met de waarde van het aandeel gedaan. Hoe dan ook is het laakbaar en weet iedere debiel dat je hier ver van weg moet blijven, maar echt strafbaar betwijfel ik.
Maar dit is nooit voorgekomen in de clubgeschiedenis , zelfs niet met Harmsen/rond 1999 en de Cruyff-revolte.quote:Op dinsdag 2 april 2024 15:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
Is bij Ajax toch altijd zo geweest, je kan beter stellen dat het af en toe rustig is, meestal geholpen door de resultaten op het veld.
Gewoon, niet.quote:Op dinsdag 2 april 2024 15:17 schreef Origami94 het volgende:
Het kan best handelen met voorkennis zijn. Maar kan iemand mij dan uitleggen wanneer hij dan wel de aandelen mag kopen als hij altijd in het bezit is van voorkennis?
Als hij niet in het bezit is van voorkennisquote:Op dinsdag 2 april 2024 15:17 schreef Origami94 het volgende:
Het kan best handelen met voorkennis zijn. Maar kan iemand mij dan uitleggen wanneer hij dan wel de aandelen mag kopen als hij altijd in het bezit is van voorkennis?
Het gaat er om dat er een gebeurtenis aankomt die een positief effect op de aandelen kan hebben (al ligt het aan je perspectief van wat positief is) en je weet dat die gebeurtenis eraan komt. Maar de wereld weet het nog niet, omdat het nog niet is bekendgemaakt (erg belangrijk bij beursgenoteerde bedrijven). Als je dan 17000 aandelen gaat kopen voor 190.000 euro, dan koop je die dus met weet van de gebeurtenis voordat een ander dat kan weten.quote:Op dinsdag 2 april 2024 15:17 schreef Origami94 het volgende:
Misschien is Bodo-uit een lantaarn waar je je aan vast kunt houden.quote:Op dinsdag 2 april 2024 14:39 schreef Mestreech1990 het volgende:
Alleen cola voor de kleur he vriend.quote:Op dinsdag 2 april 2024 13:01 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Oh? Dat zal ik dan gemist hebben
(Of heb je weer aan de bacos gezeten en weet je het verschil tussen Rotterdam en Eindhoven niet meer?)
En Gorter graag!quote:Op dinsdag 2 april 2024 15:25 schreef AmenhotepIV het volgende:
Komend seizoen dus weer met Banel, Aertsen, Avila, Martha, Gaaei, Forbs, Manskerk, Sosa en Gooijer in de ED.
Het houdt inderdaad niet op, er was toch een aardige voorsprong opgebouwd zowel sportief als financieel, dat sportieve is al verdampt en dat financiele gaat ook hard op deze manier.quote:Op dinsdag 2 april 2024 15:16 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Maar dit is nooit voorgekomen in de clubgeschiedenis , zelfs niet met Harmsen/rond 1999 en de Cruyff-revolte.
Dat ze in 2 jaar 4 trainers verslijten, Geen AD of TD en als ze er al zijn niet eens de 6 maanden halen , slechte spelersgroepen waar teveel geld is aan uitgegeven en ga zo maar door.
Jij wordt tenminste per seconde wijzer; Kroes blijkbaar niet.quote:Op dinsdag 2 april 2024 15:20 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
[...] en overal waar ik 'met voorbedachte rade' zei vervangen met 'met voorkennis', stop de tijd, twee jokers.
In een grenzeloos dom enthousiasme kan ik het aankopen van de aandelen voor zijn aanstelling ergens nog wel plaatsen. Eigenlijk vind ik het ergens vreemder dat hij dit ook deed toen hij bestuurder van AZ wasquote:Op dinsdag 2 april 2024 15:30 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Jij wordt tenminste per seconde wijzer; Kroes blijkbaar niet.
jij mist wel vaker wat denk ik. Geeft niet verderquote:Op dinsdag 2 april 2024 13:01 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Oh? Dat zal ik dan gemist hebben
(Of heb je weer aan de bacos gezeten en weet je het verschil tussen Rotterdam en Eindhoven niet meer?)
Hij heeft daar nooit onder stoelen of banken gestoken dat hij Ajacied was, dus waarschijnlijk daarom geen vragen erover.quote:Op dinsdag 2 april 2024 15:32 schreef Caland het volgende:
[..]
In een grenzeloos dom enthousiasme kan ik het aankopen van de aandelen voor zijn aanstelling ergens nog wel plaatsen. Eigenlijk vind ik het ergens vreemder dat hij dit ook deed toen hij bestuurder van AZ was
Die rechter (ik weet niet of dat Kale of Kokkie is, want ze zijn beiden kaal) mag wel een extra stoeltje krijgenquote:Op dinsdag 2 april 2024 15:33 schreef Scrummie het volgende:
[ x ]
Vanavond een stukje duiding met twee echte supporters.
die is wel echt dik zegquote:Op dinsdag 2 april 2024 15:36 schreef GGMM het volgende:
[..]
Die rechter (ik weet niet of dat Kale of Kokkie is, want ze zijn beiden kaal) mag wel een extra stoeltje krijgen
Dat is ook niet erg, maar dat je jezelf blijkbaar toen al niet afvroeg of het wel mocht is best apart.quote:Op dinsdag 2 april 2024 15:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij heeft daar nooit onder stoelen of banken gestoken dat hij Ajacied was, dus waarschijnlijk daarom geen vragen erover.
Als balletjetrap de leidraad in je leven is heb je niks meegemaakt in je leven.quote:
Dan zakt hij door 2 stoelen heen.quote:Op dinsdag 2 april 2024 15:36 schreef GGMM het volgende:
[..]
Die rechter (ik weet niet of dat Kale of Kokkie is, want ze zijn beiden kaal) mag wel een extra stoeltje krijgen
je mag er toch best de pest in hebben? Heb ik ook maar verder gaat het leven wel door. Dat zal voor hem niet anders zijn tenzij hij tussentijds van een brug is gesprongen natuurlijk maar daar ga ik niet vanuit.quote:Op dinsdag 2 april 2024 15:40 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Als balletjetrap de leidraad in je leven is heb je niks meegemaakt in je leven.
Daar zal zijn omgeving een fijn iemand aan hebben, als iemand zijn humeur af laat hangen van een stel miljonairs dat een balletje goed of fout trapt. Een labiel iemand dus.quote:Op dinsdag 2 april 2024 15:43 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
je mag er toch best de pest in hebben? Heb ik ook maar verder gaat het leven wel door. Dat zal voor hem niet anders zijn tenzij hij tussentijds van een brug is gesprongen natuurlijk maar daar ga ik niet vanuit.
Nee godverquote:Op dinsdag 2 april 2024 14:55 schreef GGMM het volgende:
[..]
Je kan ook niemand op het internet meer vertrouwen tegenwoordig
Met een beetje goede wil en handige communicatie had je dit onderling kunnen oplossen lijkt me ook. Netjes melding doen, aandelen terugkopen voor dezelfde prijs, simpel statement naar de pers, stilzitten als moraalridders er wat van vinden, en op naar de volgende klus.quote:Op dinsdag 2 april 2024 16:13 schreef michiel_merk het volgende:
Ergens heb ik het gevoel dat de groep binnen de rvc is die verantwoordelijk is voor het huidige verval die een relatief milde en klunzige situatie van Kroes met beide handen aangrijpen om zich van hem te verlossen en daarmee hun eigen hagje te redden.
Heb verder niets om het te onderbouwen. Maar........
Dat jij 10 posts per dag haalt in het PSV topic waar de afgunst werkelijk vanaf druipt ligt aan mijn lange tenen? Ok.quote:Op dinsdag 2 april 2024 14:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nee hoor dat ligt aan je lange tenen, bij PSV wordt alles met de Brabantse mantel der liefde bedekt, je bent toch nog gewoon aan het afbetalen over de laatste reddingsactie?
Gelukkig krijgt Alex steun van mensen met eenzelfde soort kompasquote:Op dinsdag 2 april 2024 16:16 schreef manny het volgende:
[..]
Met een beetje goede wil en handige communicatie had je dit onderling kunnen oplossen lijkt me ook. Netjes melding doen, aandelen terugkopen voor dezelfde prijs, simpel statement naar de pers, stilzitten als moraalridders er wat van vinden, en op naar de volgende klus.
Vind het ook opvallend. Als je ziet hoeveel moeite Ajax gedaan heeft om de man binnen te halen. En hoe hard het nu meteen gespeeld wordt.quote:Op dinsdag 2 april 2024 16:16 schreef manny het volgende:
[..]
Met een beetje goede wil en handige communicatie had je dit onderling kunnen oplossen lijkt me ook. Netjes melding doen, aandelen terugkopen voor dezelfde prijs, simpel statement naar de pers, stilzitten als moraalridders er wat van vinden, en op naar de volgende klus.
quote:Op dinsdag 2 april 2024 16:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Gelukkig krijgt Alex steun van mensen met eenzelfde soort kompas
[ afbeelding ]
Hier was het de RvC om te doen. Hem publiekelijk laten veroordelen. Nog voordat er ook maar enige officiele instantie onderzoek of een uitspraak heeft gedaan. Enkel op basis van een advies van een jurist hem aan de hoogste boom ophangen, omdat Kroes dreigde schoon schip te maken en waarschijnlijk ook binnen de RvC.quote:Op dinsdag 2 april 2024 16:16 schreef manny het volgende:
[..]
[..]
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 2 april 2024 16:29 schreef michiel_merk het volgende:
Kijk en hier was het de RvC om te doen. Hem publiekelijk laten veroordelen. Nog voordat er ook maar enige officiele instantie onderzoek of een uitspraak heeft gedaan. Enkel op basis van een advies van een jurist hem aan de hoogste boom ophangen, omdat Kroes dreigde schoon schip te maken en waarschijnlijk ook binnen de RvC.
Kan nog, in Dortmund is er binnenkort waarschijnlijk weer een vacaturequote:Op dinsdag 2 april 2024 12:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
Erg jammer dat Mislintat en Kroes nooit samen hebben mogen werken bij Ajax.
[..]
[ afbeelding ]
Tuurlijk is het dom maar bij AZ kon hij gewoon blijven zitten , dit had anders opgelost kunnen worden als ze op goede voet zatenquote:Op dinsdag 2 april 2024 16:30 schreef Caland het volgende:
[..]
Elke mongool weet dat het niet kan wat hij deed. Vraag blijft alleen waarom men zo lang heeft gewacht om hem daarvoor de laan uit te sturen.
Ik zou er aangifte van doen als ik jou was.quote:Op dinsdag 2 april 2024 16:17 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Dat jij 10 posts per dag haalt in het PSV topic waar de afgunst werkelijk vanaf druipt ligt aan mijn lange tenen? Ok.
'De Brabantse mantel der liefde'Lees je eigen stukken eens terug en vertel me dan nog eens dat het aan mijn lange tenen ligt en niet aan jezelf.
Zoals ik al zei: PSV moet (net als veel verenigingen) nog wat afbetalen, maar de clubs die dit niet hoeven te doen zijn werkelijk op 1 hand te tellen. In dat wereldje werk je nou eenmaal met dergelijke constructies, het valt of staat met het risico wat eraan verbonden is. Het gaat er meer om dat jij het puinruimen noemt. Dat is gewoon onzin en dat je weet je zelf ook.
Maar goed, je zult je woordje wel weer klaar hebben eigenwijs als je bent. Misschien moet je gewoon eens beginnen door die constructieve posts wat meer toe te passen of je eigen club. Over puinruimen gesproken..
Kroes kon helemaal geen schoon schip maken in de RvC, die macht heeft een AD helemaal niet.quote:Op dinsdag 2 april 2024 16:29 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Hier was het de RvC om te doen. Hem publiekelijk laten veroordelen. Nog voordat er ook maar enige officiele instantie onderzoek of een uitspraak heeft gedaan. Enkel op basis van een advies van een jurist hem aan de hoogste boom ophangen, omdat Kroes dreigde schoon schip te maken en waarschijnlijk ook binnen de RvC.
Een incompetente AD?quote:Op dinsdag 2 april 2024 16:35 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Tuurlijk is het dom maar bij AZ kon hij gewoon blijven zitten , dit had anders opgelost kunnen worden als ze op goede voet zaten
Er zijn 2 opties:
1. De RvC wist van deze handel met voorkennis af.
2. De RvC wist niet van deze handel af.
Bij optie 1 hebben ze willen en wetens een directeur aangesteld waarvan ze wisten dat dit ging komen, bij optie 2 zijn ze volledig incompetent. Ik weet niet wat ik als supporter liever zou hebben
Als je geld wilt verdienen ga je toch geen aandelen Ajax kopenquote:Op dinsdag 2 april 2024 16:37 schreef 3rr0r het volgende:
Hoe verzin je het, wat een boertje. Of waar komt die kerel vandaan, redelijk onnozel voor iemand die niet net uit een ei is gekropen. Hoewel, vermoed dat hij gewoon lekker geld wilde verdienen want als het puur om skin in the game ging dan had hij de aandelen prima kunnen aanschaffen nadat hij al officieel aangenomen was bij Ajax.
Bij AZ heeft hij de regels ook overtreden.quote:Op dinsdag 2 april 2024 16:37 schreef 3rr0r het volgende:
Hoe verzin je het, wat een boertje. Of waar komt die kerel vandaan, redelijk onnozel voor iemand die niet net uit een ei is gekropen. Hoewel, vermoed dat hij gewoon lekker geld wilde verdienen want als het puur om skin in the game ging dan had hij de aandelen prima kunnen aanschaffen nadat hij al officieel aangenomen was bij Ajax.
Mooi moment om in te stappen, slechter kon het amperquote:Op dinsdag 2 april 2024 16:39 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Als je geld wilt verdienen ga je toch geen aandelen Ajax kopen
Eerlijk gezegd heb ik nooit gekeken naar aandelen Ajax, maar die zullen inderdaad wel weinig bewegen vergeleken met andere hoewel nu de situatie bij Ajax dermate extreem is qua succes dat er juist nu de meeste kans is op extra waarde weer straks. Als je veel hebt dan kan een niet zo grote verandering toch veel opleveren. Echter betrof het hier 20k stuks ofzo? Nee daarvoor is het eventueel gedoe niet waard. Dan gaan we terug naar onnozel. Maar toch, als het hem niet om de waarde en dus extra geld ging is uberhaupt die aandelen bezitten onzinnig, of wil hij beweren dat je tienduizenden stuks, in meerdere aanschafmomenten samen symbolisch wil laten lijken. Wilde hij graag bij aanstelling bijv 50000 of 100.000 aandelen Ajax in bezit hebben?quote:Op dinsdag 2 april 2024 16:39 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dat laatste is inderdaad wat die zelf stelt, stukje 'skin in the game'.quote:Op dinsdag 2 april 2024 16:49 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd heb ik nooit gekeken naar aandelen Ajax, maar die zullen inderdaad wel weinig bewegen vergeleken met andere hoewel nu de situatie bij Ajax dermate extreem is qua succes dat er juist nu de meeste kans is op extra waarde weer straks. Als je veel hebt dan kan een niet zo grote verandering toch veel opleveren. Echter betrof het hier 20k stuks ofzo? Nee daarvoor is het eventueel gedoe niet waard. Dan gaan we terug naar onnozel. Maar toch, als het hem niet om de waarde en dus extra geld ging is uberhaupt die aandelen bezitten onzinnig, of wil hij beweren dat je tienduizenden stuks, in meerdere aanschafmomenten samen symbolisch wil laten lijken. Wilde hij graag bij aanstelling bijv 50000 of 100.000 aandelen Ajax in bezit hebben?
Nouja… hij werd natuurlijk wel binnengehaald als het 8e wereldwonder. In theorie…quote:Op dinsdag 2 april 2024 15:09 schreef Caland het volgende:
[..]
Als je geld wilt verdienen steek je op geen enkele manier geld in welke club idd.quote:Op dinsdag 2 april 2024 16:39 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Beste was geweest als iemand bij Ajax zo snugger was geweest om te informeren bij hem naar of hij aandelen Ajax in bezit had en wijzen op hoe te gedragen daaromtrent . Maar zoals bij geval Mislintat gaan ze bij Ajax als beursgenoteerd bedrijf wel vaker wat laks om lijkt het bij attent zijn op waar problemen kunnen ontstaan. Alsof de mensen niet de nodige ervaring hebben.quote:Op dinsdag 2 april 2024 16:52 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat laatste is inderdaad wat die zelf stelt, stukje 'skin in the game'.
Zie post 2. Ze wisten het al.quote:Op dinsdag 2 april 2024 17:01 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Beste was geweest als iemand bij Ajax zo snugger was geweest om te informeren bij hem naar of hij aandelen Ajax in bezit had en wijzen op hoe te gedragen daaromtrent . Maar zoals bij geval Mislintat gaan ze bij Ajax als beursgenoteerd bedrijf wel vaker wat laks om lijkt het bij attent zijn op waar problemen kunnen ontstaan. Alsof de mensen niet de nodige ervaring hebben.
The easiest way to become a millionaire is to start an F1 team as a billionaire.quote:Op dinsdag 2 april 2024 17:00 schreef Bezsen het volgende:
Als je van je geld af wilt komen moet je een club kopen of een boot
@:tarado
Of doneren aan Fok!quote:Op dinsdag 2 april 2024 17:00 schreef Bezsen het volgende:
Als je van je geld af wilt komen moet je een club kopen of een boot
@:tarado
de tering wat ben jij een debiel zegquote:Op dinsdag 2 april 2024 15:51 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Daar zal zijn omgeving een fijn iemand aan hebben, als iemand zijn humeur af laat hangen van een stel miljonairs dat een balletje goed of fout trapt. Een labiel iemand dus.
Misschien nog iets met zwaar toxische bestrijdingsmiddelen op de grasmat.quote:Op dinsdag 2 april 2024 17:08 schreef AmenhotepIV het volgende:
Het is nu nog wachten op berichten over Russische geldschieters en/of Chinese goksyndicaten.
Dit dus, mensen fantaseren erop los omdat ze voetbal belangrijker vinden dan regels, maar steunen een beursgenoteerde club. Ja, die moet zich dan gedragen als beursgenoteerde club. Lachwekken dat iemand met het cv van Kroes zogenaamd de regelgeving niet wist.quote:Op dinsdag 2 april 2024 16:36 schreef alopio het volgende:
[..]
Kroes kon helemaal geen schoon schip maken in de RvC, die macht heeft een AD helemaal niet.
Dit had elke topman namelijk gebeurd bij een beursgenoteerd bedrijf als diegene dit had gedaan
quote:Op dinsdag 2 april 2024 17:25 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dit dus, mensen fantaseren erop los omdat ze voetbal belangrijker vinden dan regels, maar steunen een beursgenoteerde club. Ja, die moet zich dan gedragen als beursgenoteerde club. Lachwekken dat iemand met het cv van Kroes zogenaamd de regelgeving niet wist.
Diezelfde mensen willen Overmars terug.
Of dat Brubbey een transgender is.quote:Op dinsdag 2 april 2024 17:08 schreef AmenhotepIV het volgende:
Het is nu nog wachten op berichten over Russische geldschieters en/of Chinese goksyndicaten.
Nee, natuurlijk heb je dat niet want het is totale onzin.quote:Op dinsdag 2 april 2024 16:13 schreef michiel_merk het volgende:
Ergens heb ik het gevoel dat de groep binnen de rvc is die verantwoordelijk is voor het huidige verval die een relatief milde en klunzige situatie van Kroes met beide handen aangrijpen om zich van hem te verlossen en daarmee hun eigen hagje te redden.
Heb verder niets om het te onderbouwen. Maar........
Ik verwacht eerder, zwart geld. Gezien de bijnaam van de Technische Dickecteur.quote:Op dinsdag 2 april 2024 17:08 schreef AmenhotepIV het volgende:
quote:Op dinsdag 2 april 2024 12:29 schreef Caland het volgende:
Als fan wil ik Kroes en Overmars als AD en TD.quote:Op dinsdag 2 april 2024 17:25 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dit dus, mensen fantaseren erop los omdat ze voetbal belangrijker vinden dan regels, maar steunen een beursgenoteerde club. Ja, die moet zich dan gedragen als beursgenoteerde club. Lachwekken dat iemand met het cv van Kroes zogenaamd de regelgeving niet wist.
Diezelfde mensen willen Overmars terug.
Waarom zou je als fan iemand die basiscomplianceregels niet snapt als algemeen directeur willen?quote:Op dinsdag 2 april 2024 17:39 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Als fan wil ik Kroes en Overmars als AD en TD.
Als normaal denkend mens niet.
En dat zeg jij?!quote:Op dinsdag 2 april 2024 17:09 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
de tering wat ben jij een debiel zeg
Waar slaat dat nou weer op? En gaat ook niet gebeuren.quote:Op dinsdag 2 april 2024 17:41 schreef Wotte het volgende:
Zo langzamerhand begin ik wel te geloven dat een overname misschien nog wel de enigste optie is om hier een bestuurbaar schip van te maken.
Zou weinig verbazen als Van Halst weer die rol mag bekleden maar nu niet meer als interimquote:Op dinsdag 2 april 2024 17:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
Waar slaat dat nou weer op? En gaat ook niet gebeuren.
Geelen of Kinsbergen lijken me wel de snelle oplossingen, liever die eerste.
Dan is het wachten op de volgende bestormingquote:Op dinsdag 2 april 2024 17:48 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Zou weinig verbazen als Van Halst weer die rol mag bekleden maar nu niet meer als interim
Dan is het echt weer Michael Van Praag die de dienst uitmaakt, ik hoop dat hij een verstandiger besluit neemt.quote:Op dinsdag 2 april 2024 17:48 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Zou weinig verbazen als Van Halst weer die rol mag bekleden maar nu niet meer als interim
Waarom zou je iemand die zijn administratie op een bierviltje bijhoudt als technisch directeur willen?quote:Op dinsdag 2 april 2024 17:44 schreef Caland het volgende:
[..]
Waarom zou je als fan iemand die basiscomplianceregels niet snapt als algemeen directeur willen?
Dit dus, het is vooral bizar dat je eerst maanden op m wacht terwijl dit allemaal al bekend was, en m dan net na zijn aanstelling weer naar buiten mikt.quote:Op dinsdag 2 april 2024 16:30 schreef Caland het volgende:
[..]
Elke mongool weet dat het niet kan wat hij deed. Vraag blijft alleen waarom men zo lang heeft gewacht om hem daarvoor de laan uit te sturen.
Ondanks dat deed hij het gewoon goed, hij had beter z'n lul op dat bierviltje kunnen tekenen en wat administratie op die telefoon oplsaan maar je kan niet alles hebben.quote:Op dinsdag 2 april 2024 17:53 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Waarom zou je iemand die zijn administratie op een bierviltje bijhoudt als technisch directeur willen?
Inefficinte organisatiestructuur met versplintering in de macht, allerlei stromingen en schijnbaar zonder consensus over de te voeren koers.quote:Op dinsdag 2 april 2024 17:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
Waar slaat dat nou weer op? En gaat ook niet gebeuren.
Geelen of Kinsbergen lijken me wel de snelle oplossingen, liever die eerste.
Maar je je weet toch wel hoe Ajax in elkaar zit dus een overname is onmogelijk.quote:Op dinsdag 2 april 2024 18:02 schreef Wotte het volgende:
[..]
Inefficinte organisatiestructuur met versplintering in de macht, allerlei stromingen en schijnbaar zonder consensus over de te voeren koers.
Op een gegeven moment moet je denk ik concluderen dat het niet meer over de poppetjes gaat.
Meesten van de RvC vertonen toch wel enige vorm van Alzheimerquote:Op dinsdag 2 april 2024 17:57 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dit dus, het is vooral bizar dat je eerst maanden op m wacht terwijl dit allemaal al bekend was, en m dan net na zijn aanstelling weer naar buiten mikt.
Dat gezegd hebbende, die dick pick van Marc kwam ook pas boven nadat zijn verlenging rond was geloof ik
Prima, dat is meer iets voor een volgende aflevering van deze soap.quote:Op dinsdag 2 april 2024 18:02 schreef Caland het volgende:
[ x ]
Het persbericht van het vorige schandaal stond al klaar maar men wacht nog even af omdat er een nieuw schandaal gaande is
Dat weet ik, maar denk wel dat je iets radicaal anders moet gaan doen.quote:Op dinsdag 2 april 2024 18:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maar je je weet toch wel hoe Ajax in elkaar zit dus een overname is onmogelijk.
Met een aantal kampioenschappen op rij natuurlijk. Wellicht niet volgend seizoen maar het komt altijd wel weer goedquote:Op dinsdag 2 april 2024 18:04 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Prima, dat is meer iets voor een volgende aflevering van deze soap.
Wel benieuwd hoe ze deze langlopende verhaallijn gaan afsluiten.
KPMGgoden big4 genotquote:Op dinsdag 2 april 2024 18:02 schreef Caland het volgende:
[ x ]
Het persbericht van het vorige schandaal stond al klaar maar men wacht nog even af omdat er een nieuw schandaal gaande is
Ik had aandelen in popcorn genomen als ik dit vorig jaar had geweten! Of handel ik dan ook met voorkennis?quote:Op dinsdag 2 april 2024 18:02 schreef Caland het volgende:
[ x ]
En dan Patje als trainer, of Frank de Boerquote:Op dinsdag 2 april 2024 17:48 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
.quote:"We zullen een buitengewone aandeelhoudersvergadering moeten uitschrijven", zegt Van Praag. "We moeten kijken of het zinvol is om dan beide kwesties, Kroes en Mislintat, in n keer te behandelen, aangezien je toch al bij elkaar komt. Misschien moet je wel een hele dag vergaderen. Dat is ook weleens leuk."
Lolquote:Op dinsdag 2 april 2024 18:22 schreef Pvt.Webster het volgende:
Haha Van Praag in dat NOS-bericht over Mislintat:
[..]
.
Lekker luchtig
Overleven moet een feest zijn samen met mijn vriendjes .quote:Op dinsdag 2 april 2024 18:25 schreef Caland het volgende:
[ x ]
Plucheplakker Van Praag wist weer eens van niets
quote:Op dinsdag 2 april 2024 16:46 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Bij AZ heeft hij de regels ook overtreden.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ndelen-ajax-te-kopen
2x fout gezeten dus
De RVC wist het misschien wel, maar maakt er pas een probleem van nu het uitlekt vanwege een snuggere journalist en een niet zo snugger antwoord van Kroes.quote:Op dinsdag 2 april 2024 18:30 schreef klaasweetalles het volgende:
ze wisten het al voor zijn aanstelling
waarom wachten totdat hij aangesteld is
het is gewoon een vies intern spelletje
Ja geweldig. In het aller gunstige geval dat alles binnen paar jaar weer lekker gaat. Ga je van 10 naar 15 euro of zo.quote:Op dinsdag 2 april 2024 16:48 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Mooi moment om in te stappen, slechter kon het amper
Oja, bij welke andere aandelen haal je een rendement van >50%?quote:Op dinsdag 2 april 2024 18:45 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja geweldig. In het aller gunstige geval dat alles binnen paar jaar weer lekker gaat. Ga je van 10 naar 15 euro of zo.
Stop dat zelfde geld in andere aandelen en in die zelfde tijd verdien je een stuk meer
Die zijn er allang hoor…quote:Op dinsdag 2 april 2024 17:08 schreef AmenhotepIV het volgende:
Dat is voor een gedeelte pure wanhoop. Maar toch zou ik Kroes het wel een paar jaar willen zien doen. Wat Overmars gedaan heeft is nog op een heel ander niveau krankzinnig maar een effectieve technisch directeur was hij wel.quote:Op dinsdag 2 april 2024 17:44 schreef Caland het volgende:
[..]
Waarom zou je als fan iemand die basiscomplianceregels niet snapt als algemeen directeur willen?
Ik vertrouw die vent ook voor geen meterquote:Op dinsdag 2 april 2024 18:47 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Van Praag is vrij duidelijk.Exit Alex.
3% van z'n vermogenquote:Op dinsdag 2 april 2024 18:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:
42,500 aandelen, dat is echt een idioot hoog bedrag ook. 425000 euro.
Vertel me dat je niets van aandelen snapt zonder het me te zeggen.quote:Op dinsdag 2 april 2024 18:45 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja geweldig. In het aller gunstige geval dat alles binnen paar jaar weer lekker gaat. Ga je van 10 naar 15 euro of zo.
Stop dat zelfde geld in andere aandelen en in die zelfde tijd verdien je een stuk meer
Ik ook niet, maar de club gaat wel compleet kapot zo.quote:Op dinsdag 2 april 2024 18:50 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ik vertrouw die vent ook voor geen meter
https://www.quotenet.nl/s(...)-baas-alex-kroes-az/quote:Op dinsdag 2 april 2024 18:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Waar haal je die 3 procent vandaan?
Surequote:Op dinsdag 2 april 2024 18:50 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Vertel me dat je niets van aandelen snapt zonder het me te zeggen.
Gewoon een soort Bernard Junior dus. Weinig medelijden.quote:Op dinsdag 2 april 2024 18:55 schreef Bezsen het volgende:
[..]
https://www.quotenet.nl/s(...)-baas-alex-kroes-az/
14 miljoen in z'n holding
Een zooi panden
Het is dus minder dan 3%
Voor de zekerheid deze comment opgeslagen.quote:Op dinsdag 2 april 2024 18:06 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Met een aantal kampioenschappen op rij natuurlijk. Wellicht niet volgend seizoen maar het komt altijd wel weer goed
Ja hij had al aandelen, maar wusten ze ook dat hij een deel daarvan had gekocht een week voirdat hij aangekondigd ging worden?quote:Op dinsdag 2 april 2024 18:30 schreef klaasweetalles het volgende:
ze wisten het al voor zijn aanstelling
waarom wachten totdat hij aangesteld is
het is gewoon een vies intern spelletje
Met 42.500 aandelen zal het hem echt wel iets opleveren.quote:Op dinsdag 2 april 2024 18:45 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Maar ik nietquote:Op dinsdag 2 april 2024 18:54 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar de club gaat wel compleet kapot zo.En dat vindt heel Nederland prima behalve 2 miljoen Ajax-fans.
Hij hoopte wss dat het niet opviel, want hij had immers al aandelen. Raar verhaal ook dus dat ie het voor het vertrouwen deed.quote:Op dinsdag 2 april 2024 18:41 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Hoe is dit in vredesnaam mogelijk man
Compleet ongeloofwaardig dat iemand als hij zulke basale regels niet kent.
Pure arrogantie van deze zonnegod. Maargoed, wat verwacht je van iemand die bij contractonderhandelingen beide partijen vertegenwoordigd.
Over_hedge heeft vroeger niet zo opgelet bij wiskunde en economie.quote:Op dinsdag 2 april 2024 19:04 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Met 42.500 aandelen zal het hem echt wel iets opleveren.
2 miljoen als het goed gaat.quote:Op dinsdag 2 april 2024 18:54 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar de club gaat wel compleet kapot zo.En dat vindt heel Nederland prima behalve 2 miljoen Ajax-fans.
Zo'n diehard ben jij ook niet toch?quote:Op dinsdag 2 april 2024 19:04 schreef GGMM het volgende:
[..]
Maar ik niet
Je mag ook best een beetje medelijden met mij hebben, ik heb verder helemaal geen hobby's
Prima, dan kom ik wel wat vaker langs in het Feyenoord-topicquote:Op dinsdag 2 april 2024 19:08 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Zo'n diehard ben jij ook niet toch?
Verder is Fok ook een hobby lijkt mij. Een vrij treurige maar desondanks een hobby.
Daar kom ik niet veel meer. Ajax-fans pakken het vaak wat sportiever op, Feyenoorders worden meteen zo agressief. Die willen je op je muil slaan enzo.quote:Op dinsdag 2 april 2024 19:09 schreef GGMM het volgende:
[..]
Prima, dan kom ik wel wat vaker langs in het Feyenoord-topic
Ze noemen me daar altijd zwakbegaafd hier vragen ze slechts of ik gezopen heb. PSV topic bestaat dat eigenlijk? Wat dat betreft zijn Ajacieden leuker.quote:Op dinsdag 2 april 2024 19:10 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Daar kom ik niet veel meer. Ajax-fans pakken het vaak wat sportiever op, Feyenoorders worden meteen zo agressief. Die willen je op je muil slaan enzo.
Je bent altijd welkom maat, dit in tegenstelling tot Pietje die je het liefst een paar teringklappen zou willen verkopenquote:Op dinsdag 2 april 2024 19:09 schreef GGMM het volgende:
[..]
Prima, dan kom ik wel wat vaker langs in het Feyenoord-topic
Ja dat klopt. Dat spreek ik ook niet tegen. Zeg alleen dat als je dat zelfde geld in andere aandelen stopt je waarschijnlijk meer zal verdienen.quote:Op dinsdag 2 april 2024 19:04 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Met 42.500 aandelen zal het hem echt wel iets opleveren.
Iedere 1000 euro winst is er 1000 teveel.quote:Op dinsdag 2 april 2024 19:16 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja dat klopt. Dat spreek ik ook niet tegen. Zeg alleen dat als je dat zelfde geld in andere aandelen stopt je waarschijnlijk meer zal verdienen.
Had die alleen wat minder invloed op.quote:Op dinsdag 2 april 2024 19:16 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja dat klopt. Dat spreek ik ook niet tegen. Zeg alleen dat als je dat zelfde geld in andere aandelen stopt je waarschijnlijk meer zal verdienen.
Als de Russen ooit Nederland veroveren zorgt van Praag er nog steeds voor dat hij ergens een baantje heeft.quote:Op dinsdag 2 april 2024 18:25 schreef Caland het volgende:
[ x ]
Plucheplakker Van Praag wist weer eens van niets
Dat is ook wel weer het grappige van het voetbalwereldje. Vol met mokerdomme mensen die veel te veel geld verdienen, in alle lagen.quote:Op dinsdag 2 april 2024 19:20 schreef Wotte het volgende:
Het biedt wel perspectief schijnbaar kan iedere idioot een succesvol makelaarskantoor beginnen.
krijgen we nu een live verslag van een video die je aan het kijken bent?quote:Op dinsdag 2 april 2024 19:23 schreef GGMM het volgende:
Kale of Kokkie laat nogmaals blijken dat hij het niet snapt
Ja, graag gedaanquote:Op dinsdag 2 april 2024 19:24 schreef over_hedge het volgende:
[..]
krijgen we nu een live verslag van een video die je aan het kijken bent?
14 meloen volgens de kwoot.quote:Op dinsdag 2 april 2024 18:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Waar haal je die 3 procent vandaan?
Veel plezier!quote:Op dinsdag 2 april 2024 19:24 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ja, graag gedaan
Maar het item is nu voorbij, dus ik schakel weer over naar Vitesse - Sparta
Je zou zeggen dat vrijwel iedereen aan zijn water aan voelt, los van regelgeving, dat dit niet handig is.quote:Op dinsdag 2 april 2024 19:21 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat is ook wel weer het grappige van het voetbalwereldje. Vol met mokerdomme mensen die veel te veel geld verdienen, in alle lagen.
Terecht. Het is natuurlijk wachten op het volgende bericht, dat van Praag meisjes uit Tsjechi op de wallen laat werken.quote:Op dinsdag 2 april 2024 18:50 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ik vertrouw die vent ook voor geen meter
Die zal hij ongetwijfeld ook wel hebben.quote:Op dinsdag 2 april 2024 19:16 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja dat denk ik ook.quote:Op dinsdag 2 april 2024 19:28 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Die zal hij ongetwijfeld ook wel hebben.
Ik zie kansen voor een goede poll met voorspellingen voor het volgende hoofdstuk van dit drama.quote:Op dinsdag 2 april 2024 19:28 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Terecht. Het is natuurlijk wachten op het volgende bericht, dat van Praag meisjes uit Tsjechi op de wallen laat werken.
(Of de nieuwste geruchten over Martijn Rondneukers op de toekomst. Blind die al jaren daadwerkelijk blind blijkt te zijn, of van Gaal die ‘vanuit medicinale overwegingen’ de hoofdsponsor van Promessi blijkt.)
Het is ook wel erg raar om aandelen in een andere club te kopen als je voor AZ werkt.quote:Op dinsdag 2 april 2024 19:31 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja dat denk ik ook.
Maar het begon er mee. Dat hij zegt dat hij het doet voor stukjes skin in the game. Maar sommige hier denken dat hij het voor het geld zou doen. En daarop was mijn antwoord dat als het puur om geld ging hij wel wat anders zou kopen.
En ik dus best geloof dat hij het daarom doet. Wat dus super dom is omdat hij ook wel moet weten dat het zo niet werkt
Het houdt niet op...quote:Op dinsdag 2 april 2024 19:29 schreef KlapMongeaul het volgende:
Xavi als trainer![]()
![]()
https://www.voetbalprimeu(...)-nieuwe-trainer.html
Gelukkig dat het bij jouw club wel allemaal diehards zijn,quote:
Uiteindelijk wel, net zoals het bij Feyenoord ook altijd wel weer goed komt na een ruim decennium van doffe ellende.quote:Op dinsdag 2 april 2024 19:32 schreef Pedroso het volgende:
Kroes zal toch niet de enige zijn die wat kan als Algemeen Directeur?
Er lopen nog genoeg andere kundige mensen rond (en misschien nog wel beter), gaat allemaal goedkomen. Al zal de wederopbouw wat vertraging oplopen.
neequote:Op dinsdag 2 april 2024 19:02 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja hij had al aandelen, maar wusten ze ook dat hij een deel daarvan had gekocht een week voirdat hij aangekondigd ging worden?
ja en dat is genieten tochquote:Op dinsdag 2 april 2024 19:39 schreef GGMM het volgende:
Al met al gaat het helemaal niet zo goed met Ajax
Tijd voor Seedorf als ADquote:Op dinsdag 2 april 2024 19:32 schreef Pedroso het volgende:
Kroes zal toch niet de enige zijn die wat kan als Algemeen Directeur?
Er lopen nog genoeg andere kundige mensen rond (en misschien nog wel beter), gaat allemaal goedkomen. Al zal de wederopbouw wat vertraging oplopen.
Het Jorien van den Herik Feyenoord beleggingsfondsquote:Op dinsdag 2 april 2024 14:21 schreef Caland het volgende:
[..]
Simpelweg geen andere mogelijkheid over.
En wat is mijn club dan volgens jou?quote:Op dinsdag 2 april 2024 19:41 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Gelukkig dat het bij jouw club wel allemaal diehards zijn,
quote:Op dinsdag 2 april 2024 19:49 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
En wat is mijn club dan volgens jou?
Het probleem alleen is dat het aandeel Ajax gezakt is. Nu is het soberso een aandeel om leuk erbij te hebben.quote:Op dinsdag 2 april 2024 15:20 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het gaat er om dat er een gebeurtenis aankomt die een positief effect op de aandelen kan hebben (al ligt het aan je perspectief van wat positief is) en je weet dat die gebeurtenis eraan komt. Maar de wereld weet het nog niet, omdat het nog niet is bekendgemaakt (erg belangrijk bij beursgenoteerde bedrijven). Als je dan 17000 aandelen gaat kopen voor 190.000 euro, dan koop je die dus met weet van de gebeurtenis voordat een ander dat kan weten.
Edit: en overal waar ik 'met voorbedachte rade' zei vervangen met 'met voorkennis', stop de tijd, twee jokers.
Zit ook regelmatig bij de benefits. X aantal aandelen per jaar. Niet bij Ajax denk ik. Voetbalaandelen zijn sowieso kutz maakt het verhaal iets aannemelijker dat het hem niet om het snel verdienen ging.quote:Op dinsdag 2 april 2024 20:00 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Het probleem alleen is dat het aandeel Ajax gezakt is. Nu is het soberso een aandeel om leuk erbij te hebben.
Als CEO kan je dus nooit aandelen kopen want je hebt altijd voorkennis.
Nee dat is onzin, hij had al aandelen en dat was geen probleem, maar op het moment dat hij wist dat hij aangesteld zou worden en de buitenwereld nog niet (erg belangrijk bij beursgenoteerde bedrijven) kocht hij ineen 17000 meer aandelen. Dat mag niet bij zo'n bedrijf. Of het nu, achteraf gezien, meer of minder waard is geworden.quote:Op dinsdag 2 april 2024 20:00 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Het probleem alleen is dat het aandeel Ajax gezakt is. Nu is het soberso een aandeel om leuk erbij te hebben.
Als CEO kan je dus nooit aandelen kopen want je hebt altijd voorkennis.
En een antwoord blijft uit. Typischquote:
Want als het maar grote namen zijn komt het wel goed. Wat heeft Seedorf precies laten zien dat hij zo'n functie goed kan bekleden?quote:Op dinsdag 2 april 2024 19:43 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
Tijd voor Seedorf als AD
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |