abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213055394
Mysterie blijft rond ‘Russische omkoping’: kabinet gaat geen namen politici noemen in vermeende affaire

quote:
Zijn er Nederlandse politici omgekocht door Rusland om propaganda te verspreiden en zo ja: wie? Die vraag gaat het kabinet niet beantwoorden, liet minister Hugo de Jonge maandagavond weten. Zo blijven de speculaties.

Het mysterie blijft vooralsnog: het kabinet wil niet ‘ingaan op namen’ die circuleren na berichten dat Rusland verschillende Nederlandse politici zou hebben omgekocht.

Verklaringen van de Tsjechische inlichtingendienst, de evenknie van onze inlichtingendienst AIVD, zorgden vorige week voor beroering in de Tweede Kamer. De Tsjechen lieten weten dat de door Rusland gerunde en betaalde nieuwssite Voice of Europe honderdduizenden euro’s zou hebben betaald aan Europese politici, waaronder Nederlandse. Om wie dat zou gaan werd niet duidelijk, maar de beschuldigende vinger ging in Den Haag direct naar PVV-leider Geert Wilders en Forum voor Democratie-voorman Thierry Baudet.

Die twee lieten zich door Voice of Europe interviewen. Sterker nog: Wilders zei na afloop daarvan dat de site ‘als tegengif diende van fake media’. ,,Met grote bewondering kijk ik naar jullie waardevolle en unieke werk.”

Wilders en Baudet wordt toch al langer verweten een pro-Rusland koers te varen. De PVV-leider legde - ook na de aanslag op vlucht MH17 - daarnaast een vriendelijk bezoekje aan Moskou af. Terwijl Baudet de Russische president Vladimir Poetin na de inval in Oekraïne nog ‘een prachtvent’ noemde en naar eigen zeggen contacten onderhield met iemand ‘die voor Poetin werkt’, zo bleek uit gelekte app’jes. De zweem van innige banden met Rusland, al dan niet tegen betaling, schudde Baudet niet meer van zich af. Vorige week nog botste hij erover met GroenLinks-PvdA en D66, die herhaaldelijk vroegen naar zijn vermeende relatie met Rusland en eventuele betalingen.

Maar De Jonge gaat aan dat soort speculaties geen einde maken. Hij schrijft in een brief aan de Tweede Kamer dat het noemen van namen ‘die in de berichtgeving circuleren (...) in strijd is met de taak’ van de AIVD en de nationale veiligheid niet zou ‘dienen’. ,,Bovendien past dit niet bij de wettelijke plicht tot geheimhouding van de werkwijze van de dienst.’’

Wel schrijft De Jonge dat als het nodig is dat de Kamer ‘hierover geïnformeerd dient te worden’, dit ‘via de Commissie voor de Inlichtingen- en Veiligheidsdiensten (CIVD) wordt gedaan’. Dit wordt ook wel de commissie-Stiekem genoemd, waarin de fractieleiders van de grootste partijen zitten. Let wel: Geert Wilders zit daar wél in, Thierry Baudet niet - omdat hij een kleine fractie leidt.

Vragen
Zo blijft dus boven de markt hangen óf Nederlandse politici zijn benaderd en wie dan. Wilders en Baudet zullen dinsdag, als de Tweede Kamer over de kwestie debatteert, een spervuur aan vragen krijgen. Tegelijk past de reactie van De Jonge in hoe de AIVD opereert in dit soort situaties. Openbaarmaking van alleen al contacten met Russen zou een politieke carrière kunnen breken. Is dat wel aan een geheime dienst? Die kan op die manier er zelf van verdacht worden critici uit te schakelen.

Wat vaker gebeurt is dat er ‘waarschuwingsgesprekken’ worden gehouden. Een politicus wordt dan ‘geïnformeerd’ dat landen als Rusland hen als doelwit zien voor propaganda-doeleinden. Volgens De Volkskrant gebeurde dat in 2020 met Baudet, toen er ‘serieuze aanwijzingen’ waren dat Russische agenten hem zouden hebben benaderd. Baudet deed het gesprek met AIVD-directeur Erik Akerboom af als ‘vaag en onwerkelijk’, verder bleef de kwestie mistig. En in 2019 gebeurde CDA’er René van der Linden hetzelfde, hij bleek contact te hebben gehad met ten minste één Russische spion.

Als het wél ernstiger is, denk aan landverraad, dan kan de AIVD gewoon aangifte doen bij justitie. Ook als het Kamerleden zijn. Maar De Jonge laat dus in het midden wat er nu precies aan informatie is en wat daarmee is gedaan.

Zo blijven er nog meer vragen op de zeef. Zoals: beschikt de Tsjechische geheime dienst nou wel of niet over namen? De AIVD wist volgens De Jonge dat de Tsjechen zouden komen met het vermeende omkoopschandaal. Maar volgens De Jonge meldden de Tsjechen alleen dat het ging om politici uit zes EU-landen: Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Hongarije en Polen. Het waren media die speculeerden over namen, schrijft hij. Naast de Tsjechische krant Deník N ging het onder meer om het Duitse Der Spiegel en het Franse Le Monde.

Volgens De Jonge hebben de Tsjechen ook deze week in contact met het kabinet géén namen genoemd. De minister zegt dat de Tsjechen ‘desgevraagd verwijzen’ naar eerdere verklaringen. Maar dat wil niet zeggen dat de Tsjechen geen namen wéten. Het zijn vragen die de Tweede Kamer ook zal hebben.

https://www.ad.nl/politie(...)de-affaire~a84f41f8/
Deel 1
NWS / Baudet in Tsjechische media genoemd in zaak Russische betalingen

Goh. Ineens niet zo happig meer

Debat dinsdag 2 april om 16:30 uur
https://www.tweedekamer.n(...)viteit?id=2024A02646
  maandag 1 april 2024 @ 23:00:42 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213055400
Namen wil ik hebben, namen en rugnummers!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_213055514
Mijn gok is dat niet alleen Baudet wat centen heeft gekregen, maar ook wat mensen in de formatie. Goede reden om dan maar niks te zeggen.
pi_213055586
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 23:18 schreef Glazenmaker het volgende:
Mijn gok is dat niet alleen Baudet wat centen heeft gekregen, maar ook wat mensen in de formatie. Goede reden om dan maar niks te zeggen.
het zal waarschijnlijk gaan om het referendum, wat allemaal grijs gebied zal zijn.

Zoals gebeurt is met Liga van Salvini:

https://www.buzzfeednews.(...)ing-italy-russia-oil
pi_213055782
Het moet bekend zijn, voor de transparant en vertrouwen in kabinet. Anders kunnen we komende tien jaar niet goed samenwerken met kabinet. Voorbeeldfunctie hebben ze nu.

Bovendien Volk bepaalt juist wat zij met corrupte politici gebeurt.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  dinsdag 2 april 2024 @ 00:18:30 #6
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_213055783
Hmmm.. 'Russische omkoping' en zo.
Tja. :{

Dergelijke 'geruchten' waren bij ons op locatie ook al bekend, aldus ik nu op FOK! Geldstromen in verschillende mate zijn m.i. verder prima, maar hoe de vork hier nu werkelijk in de steel zit.. :Y)
Geen idee. :N
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_213055837
quote:
Nee het is een juridische kwestie. Als het bewijs niet waterdicht is, is het smaad en laster. De vraag is in hoeverre er sluitend bewijs is dat er contanten zijn aangenomen. Dat is moeilijk aan te tonen.
pi_213055859
Gek genoeg leveren deze dingen Baudet net stemmen op.
pi_213056025
quote:
de beschuldigende vinger ging in Den Haag direct naar PVV-leider Geert Wilders en Forum voor Democratie-voorman Thierry Baudet.
Laat ze man en paard noemen in plaats van met beschuldigende vingers te komen.

Dit is complete waanzin, en zelfs wanneer het verder bij deze beschuldigende vingers blijft onacceptabel gedrag van deze lui.
pi_213056174
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 00:54 schreef SymbolicFrank het volgende:
Gek genoeg leveren deze dingen Baudet net stemmen op.
Iedere verkiezing minder.
pi_213056218
quote:
84s.gif Op maandag 1 april 2024 23:00 schreef Starhopper het volgende:
Laat ze nou eerst maar eens het onderzoek aanmaken.
Als je normale criminelen onderzoekt maak je ze ook niet wijzer door publiekelijk te verkondigen dat ze onder een vergrootglas liggen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_213056330
Typisch Nederland. Eerst wat roepen maar niet concreet worden.
Het is overduidelijk dat Baudet en Wilders wat te verbergen hebben maar ze zijn te laf om man en paard te noemen.
Ik discrimineer niet, voor mij zijn alle mensen met een rare mening gelijk
pi_213056357
quote:
3s.gif Op dinsdag 2 april 2024 00:18 schreef Scjvb het volgende:

Dergelijke 'geruchten' waren bij ons op locatie ook al bekend, aldus ik nu op FOK! Geldstromen in verschillende mate zijn m.i. verder prima, maar hoe de vork hier nu werkelijk in de steel zit.. :Y)
lekker amice
pi_213056358
Tja, de werkwijze van zowel de AIVD als de media is vrij logisch. Dit zal nog wel wat om elkaar heen blijven draaien tot er straks hard bewijs uitlekt. Het is dan vooral interessant of dat dan om een grote of kleine vis gaat…
pi_213056392
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 07:35 schreef Erik_Groen het volgende:
Het is overduidelijk dat Baudet en Wilders wat te verbergen hebben
Bron?
  dinsdag 2 april 2024 @ 09:09:18 #16
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213056932
quote:
Dat lijkt mij juist reden genoeg om alles openbaar te maken. Laat maar zien wie de landverraders zijn.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_213057145
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 07:53 schreef Prego het volgende:

[..]
Bron?
Ik heb niks te verbergen, maar als je gaat vragen om de openheid te geven die iedereen hier moet geven SLA IK JE OP JE BEK JONGUH.
  dinsdag 2 april 2024 @ 09:26:04 #18
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_213057156
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 09:24 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik heb niks te verbergen, maar als je gaat vragen om de openheid te geven die iedereen hier moet geven SLA IK JE OP JE BEK JONGUH.
Maar Wilders riep volgens mij direct op alles openbaar te maken. :?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_213057174
quote:
16s.gif Op dinsdag 2 april 2024 09:26 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Wilders loopt al jaren te zeiken dat de openbaarheidsregels tegen hem en zijn donoren gericht zijn.
  dinsdag 2 april 2024 @ 09:36:48 #20
459912 FlippingCoin
pi_213057246
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 09:29 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Wilders loopt al jaren te zeiken dat de openbaarheidsregels tegen hem en zijn donoren gericht zijn.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_213057278
Namen zijn eigenlijk al genoemd zonder dat het op papier staat, dit zal in de komende debatten wel duidelijk worden en aan degene blijven kleven.
pi_213057320
Het gaat dus niet om Baudet of Wilders, anders hadden we het wel gehoord.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 2 april 2024 @ 09:51:01 #23
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_213057372
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 09:40 schreef michiel_merk het volgende:
Namen zijn eigenlijk al genoemd zonder dat het op papier staat, dit zal in de komende debatten wel duidelijk worden en aan degene blijven kleven.
Is het Rob Jetten?
pi_213057679
quote:
16s.gif Op dinsdag 2 april 2024 09:36 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ongetwijfeld maar hij gaat zelf het goede voorbeeld vast niet geven :D
  dinsdag 2 april 2024 @ 10:25:12 #25
459912 FlippingCoin
pi_213057706
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 april 2024 10:23 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ongetwijfeld maar hij gaat zelf het goede voorbeeld vast niet geven :D
Nouja het is nogal wat als de leider van de politieke partij met veruit de meeste stemmen momenteel geld krijgt van de Russen.
pi_213057708
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 09:44 schreef Weltschmerz het volgende:
Het kan inderdaad zomaar over een onderknuppel als De Graaff gaan die zowel namens Wilders als Baudet graag Russische propaganda napraat in het EP.
Maar hoe dan ook liggen PVV en FvD natuurlijk het meest voor de hand.
pi_213057720
quote:
16s.gif Op dinsdag 2 april 2024 10:25 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Nouja het is nogal wat als de leider van de politieke partij met veruit de meeste stemmen momenteel geld krijgt van de Russen.
Hoeft voor mij de leider niet te zijn om een zeer grof schandaal te zijn…
  dinsdag 2 april 2024 @ 10:26:49 #28
459912 FlippingCoin
pi_213057730
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 april 2024 10:26 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Hoeft voor mij de leider niet te zijn om een zeer grof schandaal te zijn…
Nee, maar het zou het wel absurd maken.
pi_213057777
quote:
16s.gif Op dinsdag 2 april 2024 10:26 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Nee, maar het zou het wel absurd maken.
Ach, van Wilders is al veel langer bekend dat hij dubieuze buitenlandse donateurs heeft. Erg problematisch was dat blijkbaar nooit. De ommezwaai is wel interessant, eerder was hij altijd mordicus tegen het openbaar maken van buitenlandse donateurs of de complete partijfinanciering…
pi_213057869
quote:
3s.gif Op dinsdag 2 april 2024 00:18 schreef Scjvb het volgende:

Ff bij Danny voor de deur checken of deze Russische Humvee voor de deur staat:

pi_213057911
Hebben wij niet het recht om dit te weten?
pi_213058130
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 07:53 schreef Prego het volgende:

[..]
Bron?
Hun gedrag.
Ik discrimineer niet, voor mij zijn alle mensen met een rare mening gelijk
pi_213058263
Zulke dingen moet je gewoon openbaren met hard bewijs. Als je dat toch niet van plan bent dan ook niet indirect een beetje gaan hinten of vingertje wijzen, dan heb je wel de lusten (een Baudet of Wilders worden genoemd zonder genoemd te worden) , maar niet de lasten (de bewijslast).
pi_213058333
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 11:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
Zulke dingen moet je gewoon openbaren met hard bewijs. Als je dat toch niet van plan bent dan ook niet indirect een beetje gaan hinten of vingertje wijzen, dan heb je wel de lusten (een Baudet of Wilders worden genoemd zonder genoemd te worden) , maar niet de lasten (de bewijslast).
De AIVD doet er geen uitspraken over, dus er wordt ook niet met het vingertje gewezen.
pi_213058403
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 11:21 schreef luxerobots het volgende:

[..]
De AIVD doet er geen uitspraken over, dus er wordt ook niet met het vingertje gewezen.
quote:
Om wie dat zou gaan werd niet duidelijk, maar de beschuldigende vinger ging in Den Haag direct naar PVV-leider Geert Wilders en Forum voor Democratie-voorman Thierry Baudet.
Nee, maar als je zegt dat er Nederlandse politici omgekocht zijn/geld uit Rusland hebben gekregen dan is de link met die twee wel heel snel gelegd en dat weten die lui echt wel hoor. Ze worden nu nog meer verdacht, terwijl hun namen niet eens genoemd zijn, en dus ook geen bewijs.
pi_213058461
Kwestie van tijd voor de namen uitlekken.
Danwel via Nederlandse bronnen, danwel via de Tsjechen.
Beetje onderzoeksjournalist bijt zich hier in vast.

De Nederlandse bevolking heeft mijns inziens ook het recht om dit te weten, dit is geen klein iets namelijk.

Al weten wij eigenlijk wel om wie het gaat, gezien de opvattingen en uitlatingen van een aantal politici.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_213058482
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 11:27 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
[..]
Nee, maar als je zegt dat er Nederlandse politici omgekocht zijn/geld uit Rusland hebben gekregen dan is de link met die twee wel heel snel gelegd en dat weten die lui echt wel hoor.
Maar dat zegt het kabinet de AIVD ook niet, dat zeggen de media aan de hand van Tsjechische berichten.

Heb je het nieuwsbericht wel gelezen? Eerste zin:

''Zijn er Nederlandse politici omgekocht door Rusland om propaganda te verspreiden en zo ja: wie? Die vraag gaat het kabinet niet beantwoorden''
pi_213058505
Zijn er geen andere kamerleden van die partijen die meer in de stilte opereren maar wel degelijk rusland-propaganda erop nahouden?
pi_213058570
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 11:30 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Maar dat zegt het kabinet de AIVD ook niet, dat zeggen de media aan de hand van Tsjechische berichten.

Heb je het nieuwsbericht wel gelezen? Eerste zin:

''Zijn er Nederlandse politici omgekocht door Rusland om propaganda te verspreiden en zo ja: wie? Die vraag gaat het kabinet niet beantwoorden''
Ik heb het gelezen. Ik weet dat het kabinet niks zegt. Maar voor politici die een Wilders of Baudet graag linken aan Rusland is dit nieuws natuurlijk wel fijn. Ze kunnen zelf zeggen dat ze er niks over zeggen, maar ze weten prima dat mensen het toch wel linken aan een Baudet en Wilders. En aangezien ze zelf niks zeggen hoeven ze ook niet met harde bewijzen te komen.

Ik weet overigens vrij zeker dat een Baudet gewoon nog lijntjes heeft met Rusland hoor. Maar harde bewijzen zouden fijn zijn, dat verdienen Nederlanders dan ook gewoon om te weten.
pi_213058690
quote:
Ik vermoed dat er ook aardig wat Russische invloed in de gevestigde partijen te vinden zal zijn, aangezien die opeens wel heel veel haast maken met het dichtgooien van het Groningse gasveld. Het handjevol mensen dat in het risicogebied woont kan immers makkelijk worden uitgekocht, en behoorlijk royaal ook als het moet. Alleen de Russen hebben er daadwerkelijk baat bij dat de boel daar dichtgaat.
pi_213058738
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 11:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik heb het gelezen. Ik weet dat het kabinet niks zegt. Maar voor politici die een Wilders of Baudet graag linken aan Rusland is dit nieuws natuurlijk wel fijn. Ze kunnen zelf zeggen dat ze er niks over zeggen, maar ze weten prima dat mensen het toch wel linken aan een Baudet en Wilders. En aangezien ze zelf niks zeggen hoeven ze ook niet met harde bewijzen te komen.
Ja, maar dat is hoe het werkt toch?

Als er in de media te vinden is dat Frans Timmermans of Jesse Klaver geld krijgen uit China of Saoedi-Arabië, dan staan Wilders en Baudet toch ook vooraan om dit te veroordelen en er kwaad over te spreken?
pi_213058973
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 11:43 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ja, maar dat is hoe het werkt toch?

Als er in de media te vinden is dat Frans Timmermans of Jesse Klaver geld krijgen uit China of Saoedi-Arabië, dan staan Wilders en Baudet toch ook vooraan om dit te veroordelen en er kwaad over te spreken?
En ook dan zouden harde bewijzen fijn zijn toch?
  dinsdag 2 april 2024 @ 11:59:04 #43
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213058993
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 11:58 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Baudet heeft geen bewijzen nodig.
  dinsdag 2 april 2024 @ 11:59:26 #44
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213058999
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2024 11:40 schreef thabit het volgende:

[..]
Ik vermoed dat er ook aardig wat Russische invloed in de gevestigde partijen te vinden zal zijn, aangezien die opeens wel heel veel haast maken met het dichtgooien van het Groningse gasveld. Het handjevol mensen dat in het risicogebied woont kan immers makkelijk worden uitgekocht, en behoorlijk royaal ook als het moet. Alleen de Russen hebben er daadwerkelijk baat bij dat de boel daar dichtgaat.
Rutte een Russische agent :T
pi_213059223
Mark Russe 😱
A murky, forgotten land.
pi_213060500
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 11:27 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
[..]
Nee, maar als je zegt dat er Nederlandse politici omgekocht zijn/geld uit Rusland hebben gekregen dan is de link met die twee wel heel snel gelegd en dat weten die lui echt wel hoor. Ze worden nu nog meer verdacht, terwijl hun namen niet eens genoemd zijn, en dus ook geen bewijs.
Tja, volgens mij hebben de Tsjechische autoriteiten de conclusies van hun onderzoek gedeeld. Veel meer is er nog niet openbaar.

Dat vervolgens iedereen in de media en Den Haag naar FvD en PVV kijkt lijkt me volkomen logisch en ook onmogelijk om te voorkomen…
pi_213060531
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 11:58 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Zeker. Maar het lijkt me niet aan de Tsjechische geheime dienst om die te openbaren. En voor de Nederlandse regering is dat ook vrij ingewikkeld…
Zal binnenkort wel ergens uitlekken en tot die tijd kijkt iedereen uit die hoek de andere kant op.
  Forum Admin dinsdag 2 april 2024 @ 14:03:18 #48
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_213060557
Baudet kan als een matroesjka steeds kleiner wordend door het parlement stuiteren en de kritische denkers zullen alsnog op hem stemmen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator dinsdag 2 april 2024 @ 14:21:07 #49
8781 crew  Frutsel
pi_213060774
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 10:47 schreef Simmertje het volgende:
Hebben wij niet het recht om dit te weten?
Zolang er nog genoeg ondernemers in NL zijn die nog altijd handelen met de Russen hoeven we dit niet te weten gok ik.
pi_213060830
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 april 2024 12:14 schreef StateOfMind het volgende:
Mark Russe 😱
:D
  dinsdag 2 april 2024 @ 14:39:30 #51
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_213060971
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 09:44 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vermoed die Bolle _O- Maar even serieus, zo lang er geen feiten bekend zijn, inderdaad niet mensen gaan beschuldigen - ook al zou de linkse woke gemeenschap hier dit maar al te graag in de schoenen van Wilders schuiven :Y
"Hoka Hey!"
pi_213061008
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 14:39 schreef matspontius het volgende:

[..]
Ik vermoed die Bolle _O- Maar even serieus, zo lang er geen feiten bekend zijn, inderdaad niet mensen gaan beschuldigen - ook al zou de linkse woke gemeenschap hier dit maar al te graag in de schoenen van Wilders schuiven :Y
Wacht, tegen Russische sponsoring van politici zijn is ook al woke tegenwoordig?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 2 april 2024 @ 14:44:23 #53
287741 matspontius
pi_213061019
quote:
5s.gif Op dinsdag 2 april 2024 14:42 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wacht, tegen Russische sponsoring van politici zijn is ook al woke tegenwoordig?
Begrijp je wel wat er staat professor?
"Hoka Hey!"
  dinsdag 2 april 2024 @ 14:45:23 #54
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213061027
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 00:18 schreef Captain_Ghost het volgende:
Het moet bekend zijn, voor de transparant en vertrouwen in kabinet. Anders kunnen we komende tien jaar niet goed samenwerken met kabinet. Voorbeeldfunctie hebben ze nu.

Bovendien Volk bepaalt juist wat zij met corrupte politici gebeurt.
Het gaat mensen niets uitmaken, want tegenwoordig draai je dan je standpunt om, omdat je zo graag een bepaald beleid uitgevoerd ziet worden, die vaak ook al niet samengaat met allerlei wetten, grondwetten, verdragen en mensenrechten. Dan maakt betaald worden door Rusland ook niet meer uit.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_213061065
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 14:44 schreef matspontius het volgende:

[..]
Begrijp je wel wat er staat professor?
Ja, dat de "linkse woke gemeenschap hier" tegen Russische inmenging is. Het is voor Wildersje wel een beetje vervelend dat hij de schijn tegen heeft natuurlijk.

Je kan veel van een Klaver of 'die bolle' zeggen, maar niet dat hij er zo in de Doema bij heeft gestaan:

[ Bericht 1% gewijzigd door xpompompomx op 02-04-2024 15:04:13 ]
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 2 april 2024 @ 14:48:44 #56
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_213061072
Dit soort dingen moet je tot op de bodem uitzoeken bij de bron.
Dus in dit geval de Tsjechische inlichtingendiensten. Dus daar moet je ook vragen om namen en rugnummers.
Niet bij dat stelletje struisvogels hier in NL die zelf mischien de rotte appels zijn. Logica in een notendop.

[ Bericht 1% gewijzigd door Joopklepzeiker op 02-04-2024 15:41:50 ]
  dinsdag 2 april 2024 @ 14:56:08 #57
287741 matspontius
pi_213061159
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 april 2024 14:48 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ja, dat de "linkse woke gemeenschap hier" tegen Russische inmenging is. Het is voor Wildersje wel een beetje vervelend dat hij de schijn tegen heeft natuurlijk.

Je kan veel van een Klaver zeggen, maar niet dat hij er zo in de Doema bij heeft gestaan:
[ afbeelding ]
Fout antwoord, begrijpend lezen maar weer eens oefenen professor. Niet je eigen onderbuik wens er in smeren :R
"Hoka Hey!"
pi_213061273
quote:

[..]

Je kan veel van een Klaver zeggen, maar niet dat hij er zo in de Doema bij heeft gestaan:
[ afbeelding ]
Oh, maar als je toch Geert Wilders gaat demoniseren dan moet je wel eerlijk erbij vertellen dat dat vriendschapsbezoek van Geert aan de Doema pas vier jaar na MH17 en de start van de oorlog tegen Oekraïne was.
  dinsdag 2 april 2024 @ 15:08:35 #59
287741 matspontius
pi_213061318
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2024 15:05 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Oh, maar als je toch Geert Wilders gaat demoniseren dan moet je wel eerlijk erbij vertellen dat dat vriendschapsbezoek van Geert aan de Doema pas vier jaar na MH17 en de start van de oorlog tegen Oekraïne was.
En je punt is? En probeer die onderbuik oprispingen nou eens achterwege te laten. En kom met feiten!
"Hoka Hey!"
pi_213061437
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 15:08 schreef matspontius het volgende:

[..]
En je punt is? En probeer die onderbuik oprispingen nou eens achterwege te laten. En kom met feiten!
Ik kwam met feiten.

Feit is ook dat nog niet onomstotelijk bewezen is of en specifiek welke parlementsleden op de loon -of chantagelijst staan van het Kremlin, maar er zijn duidelijke aanwijzingen dat parlementsleden gecompromitteerd zijn.

Combineer dat met het goedpraten van de meest walgelijke misdaden van het Kremlin door verschillende PVV'ers en FvD'ers en dan begint er ergens in de verte een beeld op te doemen van voor de hand liggende verdachten.

We gaan er hopelijk snel achterkomen, want een ieder die zich in het Nederlands parlement laat betalen door het Kremlin hoort wat mij betreft in de gevangenis ongeacht de partij.

Edit:gecompromitteerd ipv gecomprimeerd 😮

Edit twee gecorrumpeerd maar laat maar
  dinsdag 2 april 2024 @ 15:25:37 #61
287741 matspontius
pi_213061522
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2024 15:18 schreef Hatseflats22 het volgende:
Feit is ook dat nog niet onomstotelijk bewezen is of en specifiek welke parlementsleden op de loon -of chantagelijst staan van het Kremlin, maar er zijn duidelijke aanwijzingen dat parlementsleden gecompromitteerd zijn.
Nee, je komt niet met feiten maar met niet te onderdrukken weerzin tegen bepaalde personen.

Je zegt het zelf al: Feit is ook dat nog niet onomstotelijk bewezen is of en specifiek welke parlementsleden op de loon -of chantagelijst staan van het Kremlin, maar er zijn duidelijke aanwijzingen dat parlementsleden gecompromitteerd zijn. Aanwijzingen zijn geen feiten, weet je wel ..............

Dus hou op met personen in een bepaalde hoek te drukken voordat het bewijs onomstotelijk vast staat. Dat dit kristal helder moet worden is duidelijk want geen enkele politicus mag smeergeld aannemen. Van wie dan ook!
"Hoka Hey!"
pi_213061551
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 15:25 schreef matspontius het volgende:

[..]
Nee, je komt niet met feiten maar met niet te onderdrukken weerzin tegen bepaalde personen.

Je zegt het zelf al: Feit is ook dat nog niet onomstotelijk bewezen is of en specifiek welke parlementsleden op de loon -of chantagelijst staan van het Kremlin, maar er zijn duidelijke aanwijzingen dat parlementsleden gecompromitteerd zijn.

Dus hou op met personen in een bepaalde hoek te drukken voordat het bewijs onomstotelijk vast staat. Dat dit kristal helder moet worden is duidelijk want geen enkele politicus mag smeergeld aannemen. Van wie dan ook!
Maar dit soort dingen gaan nooit kristalhelder worden voor het publiek aangezien het kristalhelder maken ervan allerlei staatsgeheimen zou blootleggen over de inlichtingenvergaringen. Je hoort nu al van allerlei kanten dat de snelle reactie van fractievoorzitters en het akkefietje met Klaver suggereert dat dit binnen de commissie stiekem al wel een tijdje bekend is.
  dinsdag 2 april 2024 @ 15:28:51 #63
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213061578
En nu wil ie niet meewerken, die Baudet, gewoon op zijn Trumps iedereen de schuld geven, doen alsof je niets te verbergen hebt en ondertussen alles proberen te verbergen, Ik verwacht dan ook drukke weken rondom Baudet, die op allerlei manieren in de media wil gaan komen om zijn achterban maar voor te houden dat hij slachtoffer is van de diepe staat.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Forum Admin dinsdag 2 april 2024 @ 15:29:41 #64
pi_213061597
quote:

[..]
quote:
ook al zou de linkse woke gemeenschap hier dit maar al te graag in de schoenen van Wilders schuiven
log maar weer uit gap.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_213061607
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 15:25 schreef matspontius het volgende:

[..]

Je zegt het zelf al: Feit is ook dat nog niet onomstotelijk bewezen is of en specifiek welke parlementsleden op de loon -of chantagelijst staan van het Kremlin, maar er zijn duidelijke aanwijzingen dat parlementsleden gecompromitteerd zijn.

Ik haalde op zich alleen aan dat Geert grote vrienden is met de Doema, holmaatspeldje en alles, jaren na de ene na de andere walgelijke misdaad van het Kremlin. En ja, dat vind ik weerzinwekkend. Dat alleen is genoeg reden om nooit op PVV te stemmen.

Hij en meer uit rechtspopulistische hoek hebben de schijn behoorlijk tegen en daar zijn ze toch echt zelf debet aan.
pi_213061697
quote:

[..]
Het punt is dat de PVV en FvD zich jaren hebben gedragen als “nuttige idioten” voor Poetin en zijn imperialistische agenda.
Of ze daar wel of niet rechtstreeks geld voor hebben ontvangen doet eigenlijk maar amper ter zake…
  dinsdag 2 april 2024 @ 15:48:40 #67
287741 matspontius
pi_213061818
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 april 2024 15:29 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
[..]
log maar weer uit gap.
Zinvolle bijdrage _O_
"Hoka Hey!"
  dinsdag 2 april 2024 @ 15:50:56 #68
287741 matspontius
pi_213061851
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 april 2024 15:38 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het punt is dat de PVV en FvD zich jaren hebben gedragen als “nuttige idioten” voor Poetin en zijn imperialistische agenda.
Of ze daar wel of niet rechtstreeks geld voor hebben ontvangen doet eigenlijk maar amper ter zake…
Nogmaals kom met feiten en bewijs. Blaten kan iedereen >:O
"Hoka Hey!"
pi_213061856
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 15:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee hoor.
[..]

Jawel hoor

https://nos.nl/l/2514611

quote:
. Dinsdag onthulde een Tsjechische krant, op basis van gesprekken met inlichtingenbronnen, dat de website ook Europese politici betaalde. Met geld uit Rusland. Namen zijn niet genoemd.

"Ook Nederlandse politici namen volgens contra-inlichtingen geld van Rusland aan om een pro-Russisch narratief te verspreiden", zegt de Tsjechische onderzoeksjournalist Zdislava Pokorná.
  Forum Admin dinsdag 2 april 2024 @ 16:04:10 #70
pi_213062008
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 15:50 schreef matspontius het volgende:

[..]
Nogmaals kom met feiten en bewijs. Blaten kan iedereen >:O
quote:
ook al zou de linkse woke gemeenschap hier dit maar al te graag in de schoenen van Wilders schuiven
Dat zien we. Waar is hier het bewijs voor? Of is dat toch ook toevallig weer onderbuik gereutel.
pi_213062027
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2024 15:30 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Ik haalde op zich alleen aan dat Geert grote vrienden is met de Doema, holmaatspeldje en alles, jaren na de ene na de andere walgelijke misdaad van het Kremlin. En ja, dat vind ik weerzinwekkend. Dat alleen is genoeg reden om nooit op PVV te stemmen.

Hij en meer uit rechtspopulistische hoek hebben de schijn behoorlijk tegen en daar zijn ze toch echt zelf debet aan.
Bron: tolk Halbe Zijlstra?

Voor wie de referentie niet meer helder heeft.
pi_213062127
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2024 16:06 schreef Nober het volgende:

[..]

Je probeert met die opmerking over Habbe Zijlstra een beetje slim te doen, maar je referentie klopt niet want Geert Wilders is daadwerkelijk in 2018 een vriendschapspeldje gaan halen in de Doema.

quote:
De stichting Vliegramp MH17 heeft geen goed woord over voor het bezoek aan de Russische Doema van PVV-leider Wilders.

Ook een tweet waarin Wilders een foto toont van een Russisch-Nederlandse vriendschapsspeld op zijn pak keuren de nabestaanden met kracht af.
https://nos.nl/l/2219844

Later in het artikel noemt Geert Wilders dialoog met Rusland nog wel in belang van Nederland, maar tot nu toe is van dat nationale belang nooit wat gebleken.
  dinsdag 2 april 2024 @ 16:22:11 #73
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213062228
twitter
pi_213062536
quote:

[..]

Je kan veel van een Klaver of 'die bolle' zeggen, maar niet dat hij er zo in de Doema bij heeft gestaan:
[ afbeelding ]
Ik heb die foto van jaren geleden nu zo vaak gezien, en hij komt er daar niet heel goed van af, maar ik mis toch altijd het bewijs dat hij nu, anno 2024, nog steeds hele goede vriendjes is met Rusland. Lees altijd hele grote claims en als er om bewijs gevraagd wordt krijg je deze foto (wéér) voor je kiezen. Je kan hem op zoveel zaken pakken; zaken die te bewijzen vallen. Ik snap nooit zo goed waarom dit stokstaartje stokpaardje er zonder bewijs nog steeds bij wordt gehaald. Haalt niet weg dat hij de schijn tegen heeft, maar hoeveel er van is te bewijzen en hoeveel is anti PVV propaganda?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2024 17:26:24 ]
  dinsdag 2 april 2024 @ 16:50:21 #75
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_213062545
quote:
84s.gif Op dinsdag 2 april 2024 16:22 schreef Starhopper het volgende:
[ x ]
2017, toen was jij nog die-hard FvDer :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_213062576
Het debat is begonnen.

14 partijen doen mee, FvD doet niet mee aan het debat.

Baudet
quote:
@hugodejonge een brief over het rapport van de Tsjechische Inlichtingendienst waarin gewag zou worden gemaakt van “heimelijke beïnvloeding” door Rusland van o.a. Nederlandse politici. Het nieuws rondom dit rapport heeft de afgelopen dagen de pers beheerst - en dat heeft geleid tot een sfeer van verdachtmakingen aan ons adres - een heksenjacht die ook vele (doods) bedreigingen en andere narigheid tot gevolg had.

Wij ontkennen ten enen male, nogmaals, ondubbelzinnig en met klem, iedere vorm van financiële, of andersoortige, afhankelijkheid van Rusland. Er ís geen geld betaald aan ons, er ís geen “kompromat”, geen afpersing, geen cash, geen crypto, geen overboeking — er is ook geen enkele andere link van #FVD met het Kremlin.

Niets.

De brief van De Jonge lijkt dit te bevestigen: er wordt geen enkel feit en geen enkele naam benoemd. Sterker nog: in zijn brief wordt expliciet vermeld dat er ook in het Tsjechische rapport nergens namen zijn genoemd. Niets dat naar buiten is gekomen ondersteunt op wélke wijze dan ook het waanidee dat wij zouden worden aangestuurd door Moskou.

Daarmee is het wat ons betreft nu weleens genoeg geweest met de valse - en onterechte - verdachtmakingen aan ons adres. Wij houden zielsveel van Nederland en van Europa en het heeft voor ons daarom de hoogste prioriteit dat Nederland niet wordt meegesleept in de zinloze en volstrekt onnodige NAVO-oorlog die de Amerikaanse wapenlobby voert tegen Rusland.

Het is een oorlog die niets dan verliezers kent en die onze gehele economie - en mogelijk een hele generatie jonge Europeanen - zal ruïneren. Vredesonderhandelingen zijn de enige optie - verdere escalatie is heilloos en stupide.

Dit standpunt vormden wij reeds in 2015, geheel eigenstandig, op basis van feiten en overtuigingen, toen wij campagne voerden tegen het Associatieverdrag met Oekraïne dat de opmaat vormde voor het huidige bloedvergieten. Een overweldigend deel van de kiezers was het toen met ons eens: ruim 61% stemde op 6 april 2016 tegen dit verdrag - een uitslag die de regering-Rutte naast zich neerlegde.

Dáárover - én over onze talloze ándere politieke ideeën - voeren wij altijd graag het debat. Feitenvrij gepraat over roddels en insinuaties - zoals staat ingepland voor vandaag - vinden wij ons parlement echter onwaardig. Gekibbel en gespeculeer, dat op niets gebaseerd is, bewaart men maar voor de kroeg of de keukentafel. #FVD zal daarom niet deelnemen aan de beraadslaging van vanmiddag.

https://twitter.com/thierrybaudet/status/1775132677697380380
pi_213062614
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2024 16:53 schreef Nober het volgende:
Het debat is begonnen.

14 partijen doen mee, FvD doet niet mee aan het debat.

Baudet
[..]

Typisch voor een aan het Kremlin gelieerde partij om niet deel te willen nemen aan een vergadering van het parlement.
pi_213062623
Koekkoek (Volt) is het eens met PVV. :o
  dinsdag 2 april 2024 @ 17:01:17 #79
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213062647
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 16:59 schreef Nober het volgende:
Koekkoek (Volt) is het eens met PVV. :o
Over wat?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_213062675
Wees gewoon transparant, want hier wordt het echt niet beter van.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Trouwste user 2022 dinsdag 2 april 2024 @ 17:07:06 #81
7889 tong80
Spleenheup
pi_213062749
Thierry Baudet komt niet naar het debat dinsdag in de Tweede Kamer over vermeende omkoping van Nederlandse politici. Hij noemt het bij voorbaat al ‘feitenvrij gepraat over roddels en insinuaties’. ‘Ons parlement onwaardig.’

Dat schrijft de leider van Forum voor Democratie in een statement op X. Verklaringen van de Tsjechische inlichtingendienst, de evenknie van onze inlichtingendienst AIVD, zorgden vorige week voor beroering in de Tweede Kamer. De Tsjechen lieten weten dat de door Rusland gerunde en betaalde nieuwssite Voice of Europe honderdduizenden euro’s zou hebben betaald aan Europese politici, onder wie Nederlandse. Om wie dat zou gaan werd niet duidelijk, maar de beschuldigende vinger ging in Den Haag direct naar PVV-leider Geert Wilders en Forum voor Democratie-voorman Thierry Baudet.

Maar de vraag of Nederlandse politici zijn omgekocht door Rusland om propaganda te verspreiden en zo ja: wie dan, wordt niet door het kabinet beantwoord, zo liet minister Hugo de Jonge maandagavond weten. Hij schreef in een brief aan de Tweede Kamer dat het noemen van namen ‘die in de berichtgeving circuleren (...) in strijd is met de taak’ van de AIVD en de nationale veiligheid niet zou ‘dienen’. ,,Bovendien past dit niet bij de wettelijke plicht tot geheimhouding van de werkwijze van de dienst.’’

Juist Baudet en PVV-leider Geert Wilders worden al langer verweten een pro-Rusland koers te varen. Baudet noemde de Russische president Vladimir Poetin na de inval in Oekraïne nog ‘een prachtvent’ en onderhield naar eigen zeggen contacten met iemand ‘die voor Poetin werkt’, zo bleek uit gelekte appjes. De zweem van innige banden met Rusland, al dan niet tegen betaling, schudde Baudet niet meer van zich af. Vorige week nog botste hij erover met GroenLinks-PvdA en D66, die herhaaldelijk vroegen naar zijn vermeende relatie met Rusland en eventuele betalingen.

Heksenjacht
Baudet wil dat niet weer, blijkt uit zijn verklaring. Hij zegt dat de berichten uit Tsjechië hebben ‘geleid tot een sfeer van verdachtmakingen aan ons adres’. ‘Een heksenjacht die ook vele (doods-)bedreigingen en andere narigheid tot gevolg had.’

Hij stelt verder: ‘Wij ontkennen ten enen male, nogmaals, ondubbelzinnig en met klem, iedere vorm van financiële, of andersoortige, afhankelijkheid van Rusland. Er ís geen geld betaald aan ons, er ís geen ‘kompromat’ geen afpersing, geen cash, geen crypto, geen overboeking — er is ook geen enkele andere link van FVD met het Kremlin.’

Bovendien zegt hij dat De Jonge met zijn brief heeft ‘bevestigd’ dat er geen enkele naam wordt genoemd van een Nederlandse politicus. Dat klopt: De Jonge zegt dat het kabinet geen namen te horen heeft gekregen. Feit is tegelijk dat dit niet wil zeggen dat de Tsjechische geheime dienst die niet hééft. De minister zegt dat de Tsjechen ‘desgevraagd verwijzen’ naar eerdere verklaringen. Maar dat wil niet zeggen dat de Tsjechen geen namen wéten. En evenmin zegt De Jonge of de bewering wel of niet klopt dát Nederlandse politici in ons parlement zijn omgekocht. Dat zal dinsdagmiddag tijdens het debat nog een punt worden.

Gesprekken
Mogelijk is De Jonge terughoudend, omdat dit past in hoe de AIVD opereert in dit soort situaties. Openbaarmaking van alleen al contacten met Russen zou een politieke carrière kunnen breken. Is dat wel aan een geheime dienst? Die kan op die manier er zelf van verdacht worden critici uit te schakelen.

Wat vaker gebeurt, is dat er ‘waarschuwingsgesprekken’ worden gehouden. Een politicus wordt dan ‘geïnformeerd’ dat landen als Rusland hen als doelwit zien voor propaganda-doeleinden. Volgens de Volkskrant gebeurde dat in 2020 met Baudet, toen er ‘serieuze aanwijzingen’ waren dat Russische agenten hem zouden hebben benaderd. Baudet deed het gesprek met AIVD-directeur Erik Akerboom af als ‘vaag en onwerkelijk’, verder bleef de kwestie mistig.

Als het wél ernstiger is, denk aan landverraad, dan kan de AIVD gewoon aangifte doen bij justitie. Ook als het Kamerleden zijn. Maar De Jonge laat dus in het midden wat er nu precies aan informatie is en wat daarmee is gedaan.

https://www.ad.nl/politie(...)nsinuaties~a37f7f23/

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 2 april 2024 @ 17:13:10 #82
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213062841
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 17:07 schreef tong80 het volgende:
Thierry Baudet komt niet naar het debat dinsdag in de Tweede Kamer over vermeende omkoping van Nederlandse politici. Hij noemt het bij voorbaat al ‘feitenvrij gepraat over roddels en insinuaties’. ‘Ons parlement onwaardig.’

Dat schrijft de leider van Forum voor Democratie in een statement op X. Verklaringen van de Tsjechische inlichtingendienst, de evenknie van onze inlichtingendienst AIVD, zorgden vorige week voor beroering in de Tweede Kamer. De Tsjechen lieten weten dat de door Rusland gerunde en betaalde nieuwssite Voice of Europe honderdduizenden euro’s zou hebben betaald aan Europese politici, onder wie Nederlandse. Om wie dat zou gaan werd niet duidelijk, maar de beschuldigende vinger ging in Den Haag direct naar PVV-leider Geert Wilders en Forum voor Democratie-voorman Thierry Baudet.

Maar de vraag of Nederlandse politici zijn omgekocht door Rusland om propaganda te verspreiden en zo ja: wie dan, wordt niet door het kabinet beantwoord, zo liet minister Hugo de Jonge maandagavond weten. Hij schreef in een brief aan de Tweede Kamer dat het noemen van namen ‘die in de berichtgeving circuleren (...) in strijd is met de taak’ van de AIVD en de nationale veiligheid niet zou ‘dienen’. ,,Bovendien past dit niet bij de wettelijke plicht tot geheimhouding van de werkwijze van de dienst.’’

Juist Baudet en PVV-leider Geert Wilders worden al langer verweten een pro-Rusland koers te varen. Baudet noemde de Russische president Vladimir Poetin na de inval in Oekraïne nog ‘een prachtvent’ en onderhield naar eigen zeggen contacten met iemand ‘die voor Poetin werkt’, zo bleek uit gelekte appjes. De zweem van innige banden met Rusland, al dan niet tegen betaling, schudde Baudet niet meer van zich af. Vorige week nog botste hij erover met GroenLinks-PvdA en D66, die herhaaldelijk vroegen naar zijn vermeende relatie met Rusland en eventuele betalingen.

Heksenjacht
Baudet wil dat niet weer, blijkt uit zijn verklaring. Hij zegt dat de berichten uit Tsjechië hebben ‘geleid tot een sfeer van verdachtmakingen aan ons adres’. ‘Een heksenjacht die ook vele (doods-)bedreigingen en andere narigheid tot gevolg had.’

Hij stelt verder: ‘Wij ontkennen ten enen male, nogmaals, ondubbelzinnig en met klem, iedere vorm van financiële, of andersoortige, afhankelijkheid van Rusland. Er ís geen geld betaald aan ons, er ís geen ‘kompromat’ geen afpersing, geen cash, geen crypto, geen overboeking — er is ook geen enkele andere link van FVD met het Kremlin.’

Bovendien zegt hij dat De Jonge met zijn brief heeft ‘bevestigd’ dat er geen enkele naam wordt genoemd van een Nederlandse politicus. Dat klopt: De Jonge zegt dat het kabinet geen namen te horen heeft gekregen. Feit is tegelijk dat dit niet wil zeggen dat de Tsjechische geheime dienst die niet hééft. De minister zegt dat de Tsjechen ‘desgevraagd verwijzen’ naar eerdere verklaringen. Maar dat wil niet zeggen dat de Tsjechen geen namen wéten. En evenmin zegt De Jonge of de bewering wel of niet klopt dát Nederlandse politici in ons parlement zijn omgekocht. Dat zal dinsdagmiddag tijdens het debat nog een punt worden.

Gesprekken
Mogelijk is De Jonge terughoudend, omdat dit past in hoe de AIVD opereert in dit soort situaties. Openbaarmaking van alleen al contacten met Russen zou een politieke carrière kunnen breken. Is dat wel aan een geheime dienst? Die kan op die manier er zelf van verdacht worden critici uit te schakelen.

Wat vaker gebeurt, is dat er ‘waarschuwingsgesprekken’ worden gehouden. Een politicus wordt dan ‘geïnformeerd’ dat landen als Rusland hen als doelwit zien voor propaganda-doeleinden. Volgens de Volkskrant gebeurde dat in 2020 met Baudet, toen er ‘serieuze aanwijzingen’ waren dat Russische agenten hem zouden hebben benaderd. Baudet deed het gesprek met AIVD-directeur Erik Akerboom af als ‘vaag en onwerkelijk’, verder bleef de kwestie mistig.

Thierry voelt nattigheid en gaat alvast maar zijn koffers pakken? :D
pi_213062852
Bang voor kritische vragen.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 2 april 2024 @ 17:14:09 #84
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213062857
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 april 2024 16:50 schreef HeatWave het volgende:

[..]
2017, toen was jij nog die-hard FvDer :').
Anno 2024 nog steeds FvD'er zijn :') Dat is een stuk zorgelijker.

[ Bericht 0% gewijzigd door Starhopper op 02-04-2024 17:24:39 ]
  dinsdag 2 april 2024 @ 17:17:37 #85
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213062895
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2024 17:13 schreef StateOfMind het volgende:
Bang voor kritische vragen.
pi_213062898
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 17:07 schreef tong80 het volgende:

Heksenjacht

Gesprekken

Ook al heeft tjerry russische mening lopen spuien, en is hij onder invloed van Russische spionnen of gewoon voor het geld, zolang hij geen staatsgeheimen weg geeft of iets dergelijks is verraad natuurlijk juridisch heel lastig aan te tonen in een rechtstaat.

Juist hierom wil men een debat en juist hierom weet onze Baudet (opgeleid tot jurist) dat het voor hem beter is om uit het debat te blijven
  dinsdag 2 april 2024 @ 17:18:02 #87
287741 matspontius
pi_213062900
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 16:04 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
[..]
Dat zien we. Waar is hier het bewijs voor? Of is dat toch ook toevallig weer onderbuik gereutel.
Het bewijs ben je zelf - dan daarvoor ^O^
"Hoka Hey!"
  dinsdag 2 april 2024 @ 17:21:08 #88
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213062945
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 17:17 schreef Korenfok het volgende:
zolang hij geen staatsgeheimen weg geeft of iets dergelijks
Maar dat weet je dus niet zeker.

Beter uit voorzorg dus de kamer uit trappen. Of in ieder geval niet meer welkom bij vertrouwelijke zaken.
  Trouwste user 2022 dinsdag 2 april 2024 @ 17:21:16 #89
7889 tong80
Spleenheup
pi_213062947
quote:
84s.gif Op dinsdag 2 april 2024 17:13 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Thierry voelt nattigheid en gaat alvast maar zijn koffers pakken? :D
Zo werkt zijn democratie. Slaan of weglopen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Forum Admin dinsdag 2 april 2024 @ 17:22:44 #90
pi_213062960
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 17:18 schreef matspontius het volgende:

[..]
Zeg dan niks
  dinsdag 2 april 2024 @ 17:23:21 #91
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213062965
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 april 2024 16:49 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik heb die foto van jaren geleden nu zo vaak gezien, en hij komt er daar niet heel goed van af, maar ik mis toch altijd het bewijs dat hij nu, anno 2024, nog steeds hele goede vriendjes is met Rusland. Lees altijd hele grote claims en als er om bewijs gevraagd wordt krijg je deze foto (wéér) voor je kiezen. Je kan hem op zoveel zaken pakken; zaken die te bewijzen vallen. Ik snap nooit zo goed waarom dit stokstaartje er zonder bewijs nog steeds bij wordt gehaald. Haalt niet weg dat hij de schijn tegen heeft, maar hoeveel er van is te bewijzen en hoeveel is anti PVV propaganda?
  dinsdag 2 april 2024 @ 17:23:52 #92
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213062968
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 17:21 schreef tong80 het volgende:

[..]
Zo werkt zijn democratie. Slaan of weglopen.

De realiteit is geslagen worden en weglopen :T

pi_213062971
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2024 17:23 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Verneuk ik nu een spreekwoord? :@

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 17:18 schreef matspontius het volgende:

[..]
Je let niet heel goed op hier als je Straatcommando. weg wil zetten als woke links :D

[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2024 17:24:50 ]
  dinsdag 2 april 2024 @ 17:24:55 #94
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213062981
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 17:24 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Verneuk ik nu een spreekwoord? :@
Het is "stokpaardje" ;)

Maar ik vond 'm oprecht leuk :D
pi_213062996
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2024 17:24 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Het is "stokpaardje" ;)

Thanks voor de correctie!
pi_213063216
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2024 16:06 schreef Nober het volgende:

[..]

Toen lag het scenario al klaar, "Putin wil heel Europa veroveren", maar die smerige VVD-rat viel door de mand omdat hij iets te interessant wilde doen. Deze wel, om daarna voor vergiftiging van oppervlaktewater te gaan lobbyen by ambtenaren terwijl zijn VVD-partijgenoot hun baas is.
pi_213063341
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 17:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Toen lag het scenario al klaar, "Putin wil heel Europa veroveren", maar die smerige VVD-rat viel door de mand omdat hij iets te interessant wilde doen.
Het was dom van Halbe om te vertellen dat hij er zelf bij was. Maar inhoudelijk had hij gewoon gelijk. Poetin wil het Russische rijk herstellen.

Maar goed, dat wil jij dan weer niet horen.
pi_213063403
quote:

[..]
Ook al heeft tjerry russische mening lopen spuien, en is hij onder invloed van Russische spionnen of gewoon voor het geld, zolang hij geen staatsgeheimen weg geeft of iets dergelijks is verraad natuurlijk juridisch heel lastig aan te tonen in een rechtstaat.

Juist hierom wil men een debat en juist hierom weet onze Baudet (opgeleid tot jurist) dat het voor hem beter is om uit het debat te blijven
Baudet is een onverantwoord risico voor de staatsveiligheid en zou daarom onschadelijk gemaakt moeten worden.
pi_213063496
quote:
Wat een zwaktebod van Baudet. Als hij nou naar het debat gaat, kan hij achteraf en met alle informatie oordelen.
pi_213063662
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 17:59 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Het was dom van Halbe om te vertellen dat hij er zelf bij was. Maar inhoudelijk had hij gewoon gelijk. Poetin wil het Russische rijk herstellen.

Het Russische streven is, onafhankelijk van Poetin of welke andere machthebber die in het Kremlin huist, volstrekt duidelijk; Europa binnen zijn invloedssfeer brengen. Je moet wel van zelfhaat bezeten zijn om in een Europa onder Russische heerschappij te willen leven.
pi_213063680
quote:
Hugo niet, want zodra er duidelijkheid is, valt de oppositie niet meer verdacht te maken en zal het over de inhoud moeten gaan. En dat laatste, dat is het laatste waar het kartel zich aan wilt wagen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  dinsdag 2 april 2024 @ 18:32:07 #102
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213063718
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2024 18:29 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Hugo niet, want zodra er duidelijkheid is, valt de oppositie niet meer verdacht te maken en zal het over de inhoud moeten gaan. En dat laatste, dat is het laatste waar het kartel zich aan wilt wagen.
Wie en wat is het kartel?
pi_213063730
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2024 18:28 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Het Russische streven is, onafhankelijk van Poetin of welke andere machthebber die in het Kremlin huist, volstrekt duidelijk; Europa binnen zijn invloedssfeer brengen. Je moet wel van zelfhaat bezeten zijn om in een Europa onder Russische heerschappij te willen leven.
Wel goedkoop gas en mooie Russische vrouwen, daar zal binnenkort namelijk een tekort aan mannen komen als Putin zijn mannen als kanonnen voer blijft gebruiken.
pi_213063748
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 18:32 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Wel goedkoop gas en mooie Russische vrouwen, daar zal binnenkort namelijk een tekort aan mannen komen als Putin zijn mannen als kanonnen voer blijft gebruiken.
Die zijn al lang door vermogende Chinezen en Arabieren opgekocht.
pi_213063766
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 18:11 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Wat een zwaktebod van Baudet. Als hij nou naar het debat gaat, kan hij achteraf en met alle informatie oordelen.
hij kan beter aan de zij kant roepen, dan inhoudelijk debat aangaan. super slecht voor de democratie in de kamer, want hij hoeft nu ook niet zijn geblaat te verdedigen.
pi_213064296
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2024 18:29 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Kartel-technisch zou PVV en / of FvD voor de trein gooien juist erg interessant. Want na Russische betaling aan de PVV kunnen VVD en NSC niet met enig fatsoen meer met ze verder…
pi_213065281
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 17:59 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Als hij niet in die Dasha kan hij dat Putin ook niet hebben horen zeggen. Dus hij loog over beide, het was een leugenachtige boodschap, maar toch is het wel waar? Als het waar is, waarom moest het dan uit de dikke duim komen?
pi_213065881
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2024 18:34 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Die zijn al lang door vermogende Chinezen en Arabieren opgekocht.
How much?
  dinsdag 2 april 2024 @ 20:55:07 #109
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213065966
quote:
Dat gaat een lange lijst worden.

Niet zo lang geleden deed het staatshoofd daar nog een biertje.
  dinsdag 2 april 2024 @ 21:07:16 #110
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213066187
quote:
84s.gif Op dinsdag 2 april 2024 09:09 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dat lijkt mij juist reden genoeg om alles openbaar te maken. Laat maar zien wie de landverraders zijn.
is volgens die retoriek niet iedereen die geld krijgt buiten de grenzen een landverrader?
pi_213070687
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 20:16 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Als hij niet in die Dasha kan hij dat Putin ook niet hebben horen zeggen.
Klopt.

quote:
Dus hij loog over beide,
Dat hoeft niet, en is ook niet waarschijnlijk. Het is (achteraf gezien) eigenlijk heel logisch dat Poetin gezegd heeft dat hij vindt dat de Baltische staten ook bij Rusland horen. Past precies bij zijn modus operandi, waar het Russische leger mee bezig is en wat er nog meer voor onzin uit het Kremlin en de Kremlingestuurde media komen.

De grap is natuurlijk dat Halbe zichzelf erbij geplaatst heeft. Hij doet interessant met iets waar hij niet bij was.

quote:
het was een leugenachtige boodschap, maar toch is het wel waar? Als het waar is, waarom moest het dan uit de dikke duim komen?
Waarom moet het in elk topic waarin Thierry weer iets debiels doet of zegt overigens over anderen gaan?

Ik heb het idee dat jij steeds recht wil praten wat er bij FvD gebeurt, en dat is vrij lastig, dus wordt het vingerwijzen naar anderen.
pi_213070866
quote:
84s.gif Op dinsdag 2 april 2024 18:32 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Wie en wat is het kartel?

Het kartel
is iets dat in sommige kringen gebezigd wordt omdat het lekker bekt zonder dat je het verder hoeft te concretiseren. Doordat niet concreet gemaakt wordt wat het precies is, kan het ook niet weerlegd worden want bij elke poging tot weerlegging kun je weer een andere definitie van kartel hanteren.

Net zoiets als "De elite :( ", "Zij"!", "Brussel :r "
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_213094331
Ondertussen zijn de eerste namen bekend.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)heel-europa-a4195163

Wellicht niet geheel toevallig van de AfD, ideologische vrienden en Europese fractiegenoten van de PVV.
  vrijdag 5 april 2024 @ 17:54:51 #115
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_213100137
Ja zo groeit het vertrouwen in de overheid wel :')
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  vrijdag 5 april 2024 @ 17:56:29 #116
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_213100175
quote:
Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Fuck off dan
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_213100724
https://www.nrc.nl/nieuws(...)de-formatie-a4195236

Over het slimme gedraai van Wilders rond Rusland. Van grote vriend naar zogenaamd kritisch.
  vrijdag 5 april 2024 @ 19:38:41 #118
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_213101240
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 april 2024 09:55 schreef KareldeStoute het volgende:
Ondertussen zijn de eerste namen bekend.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)heel-europa-a4195163

Wellicht niet geheel toevallig van de AfD, ideologische vrienden en Europese fractiegenoten van de PVV.
quote:
Nederlandse namen zijn er tot nog toe niet naar voren gekomen
pi_213101263
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 19:38 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]

Klopt, dat zal binnenkort nog wel gebeuren. Dit nieuws is natuurlijk leuk om een tijdje te rekken.
  vrijdag 5 april 2024 @ 19:44:38 #120
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_213101318
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 april 2024 19:40 schreef KareldeStoute het volgende:
Klopt, dat zal binnenkort nog wel gebeuren. Dit nieuws is natuurlijk leuk om een tijdje te rekken.
Zolang er geen namen bekend zijn gemaakt vind ik al die speculaties nogal storend.
  vrijdag 5 april 2024 @ 19:55:49 #121
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_213101426
Er is gewoon geen bewijs
Je bent een waardeloze agent.
pi_213101517
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 19:44 schreef AchJa het volgende:

[..]
Zolang er geen namen bekend zijn gemaakt vind ik al die speculaties nogal storend.
Dat mag. Tot nu toe komen ook precies de types naar voren die je mag verwachten. Zo raar lijken de speculaties dus niet.

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 19:55 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Er is gewoon geen bewijs
Lijkt me stug, de Tsjechische geheime dienst zegt zoiets niet voor niets. En voor twee Duitse politici is het bewijs al geleverd.
  vrijdag 5 april 2024 @ 20:51:59 #123
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_213102244
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 april 2024 20:06 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat mag. Tot nu toe komen ook precies de types naar voren die je mag verwachten. Zo raar lijken de speculaties dus niet.
[..]
Lijkt me stug, de Tsjechische geheime dienst zegt zoiets niet voor niets. En voor twee Duitse politici is het bewijs al geleverd.
Waar is bewijs dan
Je bent een waardeloze agent.
pi_213121165
-- Feras bij 'vrolijke rechtse' WNL.

twitter

[ Bericht 0% gewijzigd door Jippie op 07-04-2024 12:07:44 ]
pi_213121309
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 10:57 schreef Nober het volgende:

[ x ]
Hij heet Jesse.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jippie op 07-04-2024 12:08:06 ]
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  zondag 7 april 2024 @ 11:17:49 #126
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_213121339
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 april 2024 20:06 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
[..]
Nee, natuurlijk niet. Maar ken jij hun motivatie?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 7 april 2024 @ 11:29:08 #127
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213121523
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 10:57 schreef Nober het volgende:

[ x ]
Jesse Klaver.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jippie op 07-04-2024 12:08:27 ]
pi_213122625
quote:
2s.gif Op zondag 7 april 2024 11:13 schreef recursief het volgende:

[..]
Hij heet Jesse.
En heeft gelijk.
  zondag 7 april 2024 @ 13:55:11 #129
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_213124541
quote:
2s.gif Op zondag 7 april 2024 10:57 schreef Nober het volgende:

[ x ]
Mag in spoiler aub.
  zondag 7 april 2024 @ 15:53:34 #131
117098 Hathor
Effe niet
pi_213125858
quote:

[..]
Speculaties in de richting van Baudet zijn wel voor de hand liggend natuurlijk, na al dat openlijk gedweep met Poetin en Dugin.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zondag 7 april 2024 @ 16:45:50 #132
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_213127009
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 15:53 schreef Hathor het volgende:
Speculaties in de richting van Baudet zijn wel voor de hand liggend natuurlijk, na al dat openlijk gedweep met Poetin en Dugin.
En als het daar nou eens bij bleef.
pi_213128602
quote:
10s.gif Op zondag 7 april 2024 16:57 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Joh hou toch op, onze Oosterburen lachten smakelijk om de waarschuwingen om niet te afhankelijk te worden van de Russen. MH17, hoe gruwelijk ook, was geen enkel probleem met betrekking tot de Nederlandse afhankelijkheid van Rusland. We gingen vrolijk door met het uitbouwen van onze afhankelijkheid, en dat was niet Wilders.

En jij loopt te janken over een speldje?

:')

Als je “vol trots” je diepe vriendschap met Poetins Rusland uitdraagt, moet je daarna niet gaan janken dat ze je verwijten een vriend van Rusland te zijn _O-
pi_213129264
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 16:45 schreef AchJa het volgende:

[..]
En als het daar nou eens bij bleef.
Daarvoor lag hij al onder vuur vanwege betalingen door het Kremlin te tijde van het Oekraïne referendum.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zondag 7 april 2024 @ 19:43:24 #135
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_213129429
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2024 19:31 schreef Wantie het volgende:
Daarvoor lag hij al onder vuur vanwege betalingen door het Kremlin te tijde van het Oekraïne referendum.
Dat is mij bekend maar dat doet verder niks af aan mijn opmerking.
pi_213129565
Мы не давали взятку Тьерри! Все лгут!

Он сделал это бесплатно.
pi_213129641
quote:

[..]
De reactie van Wilders richting Klaver

twitter

Wat Klaver doet dat gaat te ver, wat dat betreft eens met Wilders. Jammer dat Wilders als ophitser niet kan incasseren en meteen een zeer valse verwijzing maakt.

Zijn PVV is wel terecht verdacht vanwege het blokkeren van transparantie, helemaal geen openheid geeft over de financiën van de vereniging terwijl elke politieke partij dit wel doet/moet en de PVV ook nog alle stemmingen over Rusland of Russisch tegenstemt.

Zeer onwenselijke situatie. Transparantie is key, zouden de PVV stemmers het ook mee eens zijn als het een linkse partij zou zijn
pi_213130136
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 19:43 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat is mij bekend maar dat doet verder niks af aan mijn opmerking.
Klopt, was ter aanvulling.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_213130682
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2024 19:57 schreef opgebaarde het volgende:
Zijn PVV is wel terecht verdacht vanwege het blokkeren van transparantie, helemaal geen openheid geeft over de financiën van de vereniging terwijl elke politieke partij dit wel doet/moet en de PVV ook nog alle stemmingen over Rusland of Russisch tegenstemt.
Als het waggelt als een eend en kwaakt als een eend...
beter een knipoog dan een blauw oog
  zondag 7 april 2024 @ 21:55:04 #140
25175 suijkerbuijk
suijkerbuijk
pi_213131480
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 20:57 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Als het waggelt als een eend en kwaakt als een eend...
Hoef het geen eend te zijn.
Zeker in deze tijd namelijk.

https://nl.m.wikipedia.or(...)t=De%20eendentest%20(uit%20het%20Engels,is%20het%20waarschijnlijk%20een%20eend.%22

De eenden test

Stukje uit de bron.

Suppose you see a bird walking around in a farm yard. This bird has no label that says 'duck'. But the bird certainly looks like a duck. Also, he goes to the pond and you notice that he swims like a duck. Then he opens his beak and quacks like a duck. Well, by this time you have probably reached the conclusion that the bird is a duck, whether he's wearing a label or not
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')