abonnement Unibet Coolblue
pi_213055394
Mysterie blijft rond ‘Russische omkoping’: kabinet gaat geen namen politici noemen in vermeende affaire

quote:
Zijn er Nederlandse politici omgekocht door Rusland om propaganda te verspreiden en zo ja: wie? Die vraag gaat het kabinet niet beantwoorden, liet minister Hugo de Jonge maandagavond weten. Zo blijven de speculaties.

Het mysterie blijft vooralsnog: het kabinet wil niet ‘ingaan op namen’ die circuleren na berichten dat Rusland verschillende Nederlandse politici zou hebben omgekocht.

Verklaringen van de Tsjechische inlichtingendienst, de evenknie van onze inlichtingendienst AIVD, zorgden vorige week voor beroering in de Tweede Kamer. De Tsjechen lieten weten dat de door Rusland gerunde en betaalde nieuwssite Voice of Europe honderdduizenden euro’s zou hebben betaald aan Europese politici, waaronder Nederlandse. Om wie dat zou gaan werd niet duidelijk, maar de beschuldigende vinger ging in Den Haag direct naar PVV-leider Geert Wilders en Forum voor Democratie-voorman Thierry Baudet.

Die twee lieten zich door Voice of Europe interviewen. Sterker nog: Wilders zei na afloop daarvan dat de site ‘als tegengif diende van fake media’. ,,Met grote bewondering kijk ik naar jullie waardevolle en unieke werk.”

Wilders en Baudet wordt toch al langer verweten een pro-Rusland koers te varen. De PVV-leider legde - ook na de aanslag op vlucht MH17 - daarnaast een vriendelijk bezoekje aan Moskou af. Terwijl Baudet de Russische president Vladimir Poetin na de inval in Oekraïne nog ‘een prachtvent’ noemde en naar eigen zeggen contacten onderhield met iemand ‘die voor Poetin werkt’, zo bleek uit gelekte app’jes. De zweem van innige banden met Rusland, al dan niet tegen betaling, schudde Baudet niet meer van zich af. Vorige week nog botste hij erover met GroenLinks-PvdA en D66, die herhaaldelijk vroegen naar zijn vermeende relatie met Rusland en eventuele betalingen.

Maar De Jonge gaat aan dat soort speculaties geen einde maken. Hij schrijft in een brief aan de Tweede Kamer dat het noemen van namen ‘die in de berichtgeving circuleren (...) in strijd is met de taak’ van de AIVD en de nationale veiligheid niet zou ‘dienen’. ,,Bovendien past dit niet bij de wettelijke plicht tot geheimhouding van de werkwijze van de dienst.’’

Wel schrijft De Jonge dat als het nodig is dat de Kamer ‘hierover geïnformeerd dient te worden’, dit ‘via de Commissie voor de Inlichtingen- en Veiligheidsdiensten (CIVD) wordt gedaan’. Dit wordt ook wel de commissie-Stiekem genoemd, waarin de fractieleiders van de grootste partijen zitten. Let wel: Geert Wilders zit daar wél in, Thierry Baudet niet - omdat hij een kleine fractie leidt.

Vragen
Zo blijft dus boven de markt hangen óf Nederlandse politici zijn benaderd en wie dan. Wilders en Baudet zullen dinsdag, als de Tweede Kamer over de kwestie debatteert, een spervuur aan vragen krijgen. Tegelijk past de reactie van De Jonge in hoe de AIVD opereert in dit soort situaties. Openbaarmaking van alleen al contacten met Russen zou een politieke carrière kunnen breken. Is dat wel aan een geheime dienst? Die kan op die manier er zelf van verdacht worden critici uit te schakelen.

Wat vaker gebeurt is dat er ‘waarschuwingsgesprekken’ worden gehouden. Een politicus wordt dan ‘geïnformeerd’ dat landen als Rusland hen als doelwit zien voor propaganda-doeleinden. Volgens De Volkskrant gebeurde dat in 2020 met Baudet, toen er ‘serieuze aanwijzingen’ waren dat Russische agenten hem zouden hebben benaderd. Baudet deed het gesprek met AIVD-directeur Erik Akerboom af als ‘vaag en onwerkelijk’, verder bleef de kwestie mistig. En in 2019 gebeurde CDA’er René van der Linden hetzelfde, hij bleek contact te hebben gehad met ten minste één Russische spion.

Als het wél ernstiger is, denk aan landverraad, dan kan de AIVD gewoon aangifte doen bij justitie. Ook als het Kamerleden zijn. Maar De Jonge laat dus in het midden wat er nu precies aan informatie is en wat daarmee is gedaan.

Zo blijven er nog meer vragen op de zeef. Zoals: beschikt de Tsjechische geheime dienst nou wel of niet over namen? De AIVD wist volgens De Jonge dat de Tsjechen zouden komen met het vermeende omkoopschandaal. Maar volgens De Jonge meldden de Tsjechen alleen dat het ging om politici uit zes EU-landen: Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Hongarije en Polen. Het waren media die speculeerden over namen, schrijft hij. Naast de Tsjechische krant Deník N ging het onder meer om het Duitse Der Spiegel en het Franse Le Monde.

Volgens De Jonge hebben de Tsjechen ook deze week in contact met het kabinet géén namen genoemd. De minister zegt dat de Tsjechen ‘desgevraagd verwijzen’ naar eerdere verklaringen. Maar dat wil niet zeggen dat de Tsjechen geen namen wéten. Het zijn vragen die de Tweede Kamer ook zal hebben.

https://www.ad.nl/politie(...)de-affaire~a84f41f8/
Deel 1
NWS / Baudet in Tsjechische media genoemd in zaak Russische betalingen

Goh. Ineens niet zo happig meer

Debat dinsdag 2 april om 16:30 uur
https://www.tweedekamer.n(...)viteit?id=2024A02646
  maandag 1 april 2024 @ 23:00:42 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213055400
Namen wil ik hebben, namen en rugnummers!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_213055514
Mijn gok is dat niet alleen Baudet wat centen heeft gekregen, maar ook wat mensen in de formatie. Goede reden om dan maar niks te zeggen.
pi_213055586
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 23:18 schreef Glazenmaker het volgende:
Mijn gok is dat niet alleen Baudet wat centen heeft gekregen, maar ook wat mensen in de formatie. Goede reden om dan maar niks te zeggen.
het zal waarschijnlijk gaan om het referendum, wat allemaal grijs gebied zal zijn.


Zoals gebeurt is met Liga van Salvini:

https://www.buzzfeednews.(...)ing-italy-russia-oil
pi_213055782
Het moet bekend zijn, voor de transparant en vertrouwen in kabinet. Anders kunnen we komende tien jaar niet goed samenwerken met kabinet. Voorbeeldfunctie hebben ze nu.

Bovendien Volk bepaalt juist wat zij met corrupte politici gebeurt.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  dinsdag 2 april 2024 @ 00:18:30 #6
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_213055783
Hmmm.. 'Russische omkoping' en zo.
Tja. :{

Dergelijke 'geruchten' waren bij ons op locatie ook al bekend, aldus ik nu op FOK! Geldstromen in verschillende mate zijn m.i. verder prima, maar hoe de vork hier nu werkelijk in de steel zit.. :Y)
Geen idee. :N
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_213055837
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 23:18 schreef Glazenmaker het volgende:
Mijn gok is dat niet alleen Baudet wat centen heeft gekregen, maar ook wat mensen in de formatie. Goede reden om dan maar niks te zeggen.
Nee het is een juridische kwestie. Als het bewijs niet waterdicht is, is het smaad en laster. De vraag is in hoeverre er sluitend bewijs is dat er contanten zijn aangenomen. Dat is moeilijk aan te tonen.
pi_213055859
Gek genoeg leveren deze dingen Baudet net stemmen op.
pi_213056025
quote:
de beschuldigende vinger ging in Den Haag direct naar PVV-leider Geert Wilders en Forum voor Democratie-voorman Thierry Baudet.
Laat ze man en paard noemen in plaats van met beschuldigende vingers te komen.

Dit is complete waanzin, en zelfs wanneer het verder bij deze beschuldigende vingers blijft onacceptabel gedrag van deze lui.
pi_213056174
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 00:54 schreef SymbolicFrank het volgende:
Gek genoeg leveren deze dingen Baudet net stemmen op.
Iedere verkiezing minder.
pi_213056218
quote:
84s.gif Op maandag 1 april 2024 23:00 schreef Starhopper het volgende:
Namen wil ik hebben, namen en rugnummers!
Laat ze nou eerst maar eens het onderzoek aanmaken.
Als je normale criminelen onderzoekt maak je ze ook niet wijzer door publiekelijk te verkondigen dat ze onder een vergrootglas liggen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_213056330
Typisch Nederland. Eerst wat roepen maar niet concreet worden.
Het is overduidelijk dat Baudet en Wilders wat te verbergen hebben maar ze zijn te laf om man en paard te noemen.
Ik discrimineer niet, voor mij zijn alle mensen met een rare mening gelijk
pi_213056357
quote:
3s.gif Op dinsdag 2 april 2024 00:18 schreef Scjvb het volgende:
Hmmm.. 'Russische omkoping' en zo.
Tja. :{

Dergelijke 'geruchten' waren bij ons op locatie ook al bekend, aldus ik nu op FOK! Geldstromen in verschillende mate zijn m.i. verder prima, maar hoe de vork hier nu werkelijk in de steel zit.. :Y)
Geen idee. :N
lekker amice
pi_213056358
Tja, de werkwijze van zowel de AIVD als de media is vrij logisch. Dit zal nog wel wat om elkaar heen blijven draaien tot er straks hard bewijs uitlekt. Het is dan vooral interessant of dat dan om een grote of kleine vis gaat…
pi_213056392
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 07:35 schreef Erik_Groen het volgende:
Het is overduidelijk dat Baudet en Wilders wat te verbergen hebben
Bron?
  dinsdag 2 april 2024 @ 09:09:18 #16
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213056932
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 23:18 schreef Glazenmaker het volgende:
Mijn gok is dat niet alleen Baudet wat centen heeft gekregen, maar ook wat mensen in de formatie. Goede reden om dan maar niks te zeggen.
Dat lijkt mij juist reden genoeg om alles openbaar te maken. Laat maar zien wie de landverraders zijn.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_213057145
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 07:53 schreef Prego het volgende:

[..]
Bron?
Ik heb niks te verbergen, maar als je gaat vragen om de openheid te geven die iedereen hier moet geven SLA IK JE OP JE BEK JONGUH.
pi_213057156
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 09:24 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik heb niks te verbergen, maar als je gaat vragen om de openheid te geven die iedereen hier moet geven SLA IK JE OP JE BEK JONGUH.
Maar Wilders riep volgens mij direct op alles openbaar te maken. :?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_213057174
quote:
16s.gif Op dinsdag 2 april 2024 09:26 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Maar Wilders riep volgens mij direct op alles openbaar te maken. :?
Wilders loopt al jaren te zeiken dat de openbaarheidsregels tegen hem en zijn donoren gericht zijn.
pi_213057246
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 09:29 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Wilders loopt al jaren te zeiken dat de openbaarheidsregels tegen hem en zijn donoren gericht zijn.
Maar Wilders riep volgens mij direct op alles openbaar te maken. :?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_213057278
Namen zijn eigenlijk al genoemd zonder dat het op papier staat, dit zal in de komende debatten wel duidelijk worden en aan degene blijven kleven.
pi_213057320
Het gaat dus niet om Baudet of Wilders, anders hadden we het wel gehoord.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 2 april 2024 @ 09:51:01 #23
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_213057372
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 09:40 schreef michiel_merk het volgende:
Namen zijn eigenlijk al genoemd zonder dat het op papier staat, dit zal in de komende debatten wel duidelijk worden en aan degene blijven kleven.
Is het Rob Jetten?
pi_213057679
quote:
16s.gif Op dinsdag 2 april 2024 09:36 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Maar Wilders riep volgens mij direct op alles openbaar te maken. :?
Ongetwijfeld maar hij gaat zelf het goede voorbeeld vast niet geven :D
pi_213057706
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 april 2024 10:23 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ongetwijfeld maar hij gaat zelf het goede voorbeeld vast niet geven :D
Nouja het is nogal wat als de leider van de politieke partij met veruit de meeste stemmen momenteel geld krijgt van de Russen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_213057708
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 09:44 schreef Weltschmerz het volgende:
Het gaat dus niet om Baudet of Wilders, anders hadden we het wel gehoord.
Het kan inderdaad zomaar over een onderknuppel als De Graaff gaan die zowel namens Wilders als Baudet graag Russische propaganda napraat in het EP.
Maar hoe dan ook liggen PVV en FvD natuurlijk het meest voor de hand.
pi_213057720
quote:
16s.gif Op dinsdag 2 april 2024 10:25 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Nouja het is nogal wat als de leider van de politieke partij met veruit de meeste stemmen momenteel geld krijgt van de Russen.
Hoeft voor mij de leider niet te zijn om een zeer grof schandaal te zijn…
pi_213057730
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 april 2024 10:26 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Hoeft voor mij de leider niet te zijn om een zeer grof schandaal te zijn…
Nee, maar het zou het wel absurd maken.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_213057777
quote:
16s.gif Op dinsdag 2 april 2024 10:26 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Nee, maar het zou het wel absurd maken.
Ach, van Wilders is al veel langer bekend dat hij dubieuze buitenlandse donateurs heeft. Erg problematisch was dat blijkbaar nooit. De ommezwaai is wel interessant, eerder was hij altijd mordicus tegen het openbaar maken van buitenlandse donateurs of de complete partijfinanciering…
pi_213057869
quote:
3s.gif Op dinsdag 2 april 2024 00:18 schreef Scjvb het volgende:
Hmmm.. 'Russische omkoping' en zo.
Tja. :{

Dergelijke 'geruchten' waren bij ons op locatie ook al bekend, aldus ik nu op FOK! Geldstromen in verschillende mate zijn m.i. verder prima, maar hoe de vork hier nu werkelijk in de steel zit.. :Y)
Geen idee. :N
Ff bij Danny voor de deur checken of deze Russische Humvee voor de deur staat:

pi_213057911
Hebben wij niet het recht om dit te weten?
pi_213058130
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 07:53 schreef Prego het volgende:

[..]
Bron?
Hun gedrag.
Ik discrimineer niet, voor mij zijn alle mensen met een rare mening gelijk
pi_213058263
Zulke dingen moet je gewoon openbaren met hard bewijs. Als je dat toch niet van plan bent dan ook niet indirect een beetje gaan hinten of vingertje wijzen, dan heb je wel de lusten (een Baudet of Wilders worden genoemd zonder genoemd te worden) , maar niet de lasten (de bewijslast).
pi_213058333
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 11:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
Zulke dingen moet je gewoon openbaren met hard bewijs. Als je dat toch niet van plan bent dan ook niet indirect een beetje gaan hinten of vingertje wijzen, dan heb je wel de lusten (een Baudet of Wilders worden genoemd zonder genoemd te worden) , maar niet de lasten (de bewijslast).
De AIVD doet er geen uitspraken over, dus er wordt ook niet met het vingertje gewezen.
pi_213058403
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 11:21 schreef luxerobots het volgende:

[..]
De AIVD doet er geen uitspraken over, dus er wordt ook niet met het vingertje gewezen.
quote:
Om wie dat zou gaan werd niet duidelijk, maar de beschuldigende vinger ging in Den Haag direct naar PVV-leider Geert Wilders en Forum voor Democratie-voorman Thierry Baudet.
Nee, maar als je zegt dat er Nederlandse politici omgekocht zijn/geld uit Rusland hebben gekregen dan is de link met die twee wel heel snel gelegd en dat weten die lui echt wel hoor. Ze worden nu nog meer verdacht, terwijl hun namen niet eens genoemd zijn, en dus ook geen bewijs.
pi_213058461
Kwestie van tijd voor de namen uitlekken.
Danwel via Nederlandse bronnen, danwel via de Tsjechen.
Beetje onderzoeksjournalist bijt zich hier in vast.

De Nederlandse bevolking heeft mijns inziens ook het recht om dit te weten, dit is geen klein iets namelijk.

Al weten wij eigenlijk wel om wie het gaat, gezien de opvattingen en uitlatingen van een aantal politici.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_213058482
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 11:27 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
[..]
Nee, maar als je zegt dat er Nederlandse politici omgekocht zijn/geld uit Rusland hebben gekregen dan is de link met die twee wel heel snel gelegd en dat weten die lui echt wel hoor.
Maar dat zegt het kabinet de AIVD ook niet, dat zeggen de media aan de hand van Tsjechische berichten.

Heb je het nieuwsbericht wel gelezen? Eerste zin:

''Zijn er Nederlandse politici omgekocht door Rusland om propaganda te verspreiden en zo ja: wie? Die vraag gaat het kabinet niet beantwoorden''
pi_213058505
Zijn er geen andere kamerleden van die partijen die meer in de stilte opereren maar wel degelijk rusland-propaganda erop nahouden?
pi_213058570
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 11:30 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Maar dat zegt het kabinet de AIVD ook niet, dat zeggen de media aan de hand van Tsjechische berichten.

Heb je het nieuwsbericht wel gelezen? Eerste zin:

''Zijn er Nederlandse politici omgekocht door Rusland om propaganda te verspreiden en zo ja: wie? Die vraag gaat het kabinet niet beantwoorden''
Ik heb het gelezen. Ik weet dat het kabinet niks zegt. Maar voor politici die een Wilders of Baudet graag linken aan Rusland is dit nieuws natuurlijk wel fijn. Ze kunnen zelf zeggen dat ze er niks over zeggen, maar ze weten prima dat mensen het toch wel linken aan een Baudet en Wilders. En aangezien ze zelf niks zeggen hoeven ze ook niet met harde bewijzen te komen.

Ik weet overigens vrij zeker dat een Baudet gewoon nog lijntjes heeft met Rusland hoor. Maar harde bewijzen zouden fijn zijn, dat verdienen Nederlanders dan ook gewoon om te weten.
pi_213058690
quote:
84s.gif Op maandag 1 april 2024 23:00 schreef Starhopper het volgende:
Namen wil ik hebben, namen en rugnummers!
Ik vermoed dat er ook aardig wat Russische invloed in de gevestigde partijen te vinden zal zijn, aangezien die opeens wel heel veel haast maken met het dichtgooien van het Groningse gasveld. Het handjevol mensen dat in het risicogebied woont kan immers makkelijk worden uitgekocht, en behoorlijk royaal ook als het moet. Alleen de Russen hebben er daadwerkelijk baat bij dat de boel daar dichtgaat.
pi_213058738
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 11:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik heb het gelezen. Ik weet dat het kabinet niks zegt. Maar voor politici die een Wilders of Baudet graag linken aan Rusland is dit nieuws natuurlijk wel fijn. Ze kunnen zelf zeggen dat ze er niks over zeggen, maar ze weten prima dat mensen het toch wel linken aan een Baudet en Wilders. En aangezien ze zelf niks zeggen hoeven ze ook niet met harde bewijzen te komen.
Ja, maar dat is hoe het werkt toch?

Als er in de media te vinden is dat Frans Timmermans of Jesse Klaver geld krijgen uit China of Saoedi-Arabië, dan staan Wilders en Baudet toch ook vooraan om dit te veroordelen en er kwaad over te spreken?
pi_213058973
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 11:43 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ja, maar dat is hoe het werkt toch?

Als er in de media te vinden is dat Frans Timmermans of Jesse Klaver geld krijgen uit China of Saoedi-Arabië, dan staan Wilders en Baudet toch ook vooraan om dit te veroordelen en er kwaad over te spreken?
En ook dan zouden harde bewijzen fijn zijn toch?
  dinsdag 2 april 2024 @ 11:59:04 #43
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213058993
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 11:58 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
En ook dan zouden harde bewijzen fijn zijn toch?
Baudet heeft geen bewijzen nodig.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 2 april 2024 @ 11:59:26 #44
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213058999
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2024 11:40 schreef thabit het volgende:

[..]
Ik vermoed dat er ook aardig wat Russische invloed in de gevestigde partijen te vinden zal zijn, aangezien die opeens wel heel veel haast maken met het dichtgooien van het Groningse gasveld. Het handjevol mensen dat in het risicogebied woont kan immers makkelijk worden uitgekocht, en behoorlijk royaal ook als het moet. Alleen de Russen hebben er daadwerkelijk baat bij dat de boel daar dichtgaat.
Rutte een Russische agent :T
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_213059223
Mark Russe 😱
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_213060500
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 11:27 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
[..]
Nee, maar als je zegt dat er Nederlandse politici omgekocht zijn/geld uit Rusland hebben gekregen dan is de link met die twee wel heel snel gelegd en dat weten die lui echt wel hoor. Ze worden nu nog meer verdacht, terwijl hun namen niet eens genoemd zijn, en dus ook geen bewijs.
Tja, volgens mij hebben de Tsjechische autoriteiten de conclusies van hun onderzoek gedeeld. Veel meer is er nog niet openbaar.

Dat vervolgens iedereen in de media en Den Haag naar FvD en PVV kijkt lijkt me volkomen logisch en ook onmogelijk om te voorkomen…
pi_213060531
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 11:58 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
En ook dan zouden harde bewijzen fijn zijn toch?
Zeker. Maar het lijkt me niet aan de Tsjechische geheime dienst om die te openbaren. En voor de Nederlandse regering is dat ook vrij ingewikkeld…
Zal binnenkort wel ergens uitlekken en tot die tijd kijkt iedereen uit die hoek de andere kant op.
  Forum Admin dinsdag 2 april 2024 @ 14:03:18 #48
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_213060557
Baudet kan als een matroesjka steeds kleiner wordend door het parlement stuiteren en de kritische denkers zullen alsnog op hem stemmen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator dinsdag 2 april 2024 @ 14:21:07 #49
8781 crew  Frutsel
pi_213060774
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 10:47 schreef Simmertje het volgende:
Hebben wij niet het recht om dit te weten?
Zolang er nog genoeg ondernemers in NL zijn die nog altijd handelen met de Russen hoeven we dit niet te weten gok ik.
pi_213060830
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 april 2024 12:14 schreef StateOfMind het volgende:
Mark Russe 😱
:D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')