abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213071531
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 13:59 schreef grrrrg het volgende:

[..]
De tijd dringt dat we de zaakjes legertechnisch op orde krijgen. Momenteel zijn we erg kwetsbaar
Kwetsbaar voor een aanval vanuit de lucht of vanaf zee misschien.
pi_213071617
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 12:54 schreef Gia het volgende:

[..]
https://www.rijksoverheid(...)rsoneel/dienstplicht

Dienstweigeren staat straf op.
https://www.oneworld.nl/m(...)rven-voor-nederland/
[..]
Extra geld voor de wapenindustrie en ik denk dat de boete je nog niet ontslaat van de dienstplicht.
Ik kan niet meer worden opgeroepen voor dienstplicht met de huidige rgeling, en ik heb al 9 maanden verspild aan die volstrekt kansloze organisatie.
Volgens mij is defensie ook volstrekt niet berekend op duizenden grotendeels volstrekt ongemotiveerde dienstplichtigen, en al helemaal niet op alle vrouwen die daar nu ook onder vallen.
(Wat trouwens volkomen terecht is.)
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  woensdag 3 april 2024 @ 14:21:26 #278
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_213071658
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 14:17 schreef Tanatos het volgende:

Ik kan niet meer worden opgeroepen voor dienstplicht met de huidige rgeling, en ik heb al 9 maanden verspild aan die volstrekt kansloze organisatie.
Volgens mij is defensie ook volstrekt niet berekend op duizenden grotendeels volstrekt ongemotiveerde dienstplichtigen, en al helemaal niet op alle vrouwen die daar nu ook onder vallen.
(Wat trouwens volkomen terecht is.)
Het al dan niet gemotiveerd zijn is geen factor van invloed om rekening mee te houden.
  woensdag 3 april 2024 @ 14:24:47 #279
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_213071671
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2024 14:21 schreef AchJa het volgende:

[..]
Het al dan niet gemotiveerd zijn is geen factor van invloed om rekening mee te houden.
Nou ja, als je wil dat mensen een land verdedigen is het ook wel handig als ze de trekker over willen halen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_213071673
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 13:07 schreef Gia het volgende:

[..]
We moeten op enig moment beginnen met het opschroeven hiervan. Dat lijkt me evident.
Het is onzin om te zeggen: we hebben het materiaal niet, dus laat maar zitten.

En dan beginnen met het gevechtsklaar maken van de jongste groepen.
Waarom in vredesnaam?
Voor welk land ben je bang?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  woensdag 3 april 2024 @ 14:28:19 #281
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_213071698
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 14:24 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Nou ja, als je wil dat mensen een land verdedigen is het ook wel handig als ze de trekker over willen halen.
Dat doen ze als puntje bij paaltje komt toch wel.
pi_213071713
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 13:21 schreef grrrrg het volgende:
De beste manier om oorlog met Rusland te voorkomen is Europa vol te proppen met wapens en militairen.
Putin luistert alleen naar macht.
De NAVO heeft meer dan genoeg macht en budget om Rusland te stoppen, budget van een kleine 1159 miljard tegenover een kleine 66 miljard, en dat is dan met besteding van veel kleiner aandeel v/h bbp.
  woensdag 3 april 2024 @ 14:30:37 #283
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_213071723
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2024 14:28 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat doen ze als puntje bij paaltje komt toch wel.
Dat zal je nog verbazen. In WO1 waren er bijvoorbeeld ook heel veel soldaten die bewust mis schoten omdat ze niemand wilden vermoorden, maar ze op hun donder kregen als ze niet schoten.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_213071728
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 13:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Je kan ook gewoon concluderen dat je een zure ouwe man bent die de dingen allemaal niet meer in perspectief kan zien en er dus ook geen enkele noodzaak is "de jeugd" naar het leger te sturen als dat niet noodzakelijk is voor de verdediging van ons land.
Hoe oud denk je dat ik ben? :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_213071817
Ik hoor niets anders dan dat het Russische leger geen fuck waard is. Geen materieel genoeg heeft. Een papieren tijger is. Ongemotiveerd is. En materieel gebruikt uit de jateen 50.

Enfin ik geloof niet dat Rusland instaat is om een NAVO lid zomaar aan te vallen.

De zorgen die men uit is natuurlijk louter om onze defensie weer in ere te herstellen waar niets mis mee is en zelfs nodig is om niet afhankelijk te zijn van de US.
  woensdag 3 april 2024 @ 14:46:40 #286
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_213071863
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2024 14:42 schreef Cherni het volgende:
Ik hoor niets anders dan dat het Russische leger geen fuck waard is. Geen materieel genoeg heeft. Een papieren tijger is. Ongemotiveerd is. En materieel gebruikt uit de jateen 50.

Enfin ik geloof niet dat Rusland instaat is om een NAVO lid zomaar aan te vallen.
De enige zorgen die men maakt om Rusland is wanneer er kernwapens worden ingezet. Maar ook daar is het zo dat die onderhoud en bemanning nodig hebben om operationeel te blijven, waarbij het in Rusland inmiddels een beetje aan ontbreekt. Dat is ook precies waarom Putin er zo hard mee loopt te bluffen.

Overigens heb je in een kernoorlog ook vrij weinig aan grondpersoneel. Never bring a knife to a gunfight.
pi_213071934
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 14:46 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
De enige zorgen die men maakt om Rusland is wanneer er kernwapens worden ingezet. Maar ook daar is het zo dat die onderhoud en bemanning nodig hebben om operationeel te blijven, waarbij het in Rusland inmiddels een beetje aan ontbreekt. Dat is ook precies waarom Putin er zo hard mee loopt te bluffen.
De inzet van kernwapens vrees ik ook niet. Tenzij de NAVO Rusland massaal zou binnen vallen. Maar zowel de NAVO als Rusland zijnde weten wel hun grens. Het zal blijven bij een proxy. Misschien een tweede Afghanistan voor Rusland.
pi_213071961
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2024 16:19 schreef Za het volgende:
Dit verkondigde Han Bouwmeester, hoogleraar Militair-Operationele Wetenschappen gisteravond bij Renze, alsof het de gewoonste zaak van de wereld was.
We moeten ons er op voorbereiden, denken aan een survival pakketen etc.

Hoe normaal is het dat dit soort uitspraken in een gezellig zaterdagavond programma op tv geslingerd worden, zonder dat ook maar iemand hier kritiek op heeft?

[ x ]

Dit is toch niet acceptabel?
Iemand die praat voor eigen belang. Natuurlijk zegt hij dit. Hij wil geld.
pi_213072028
In geval van oorlog pak ik eerste vlucht/boot naar Suriname O+ heerlijk.
  woensdag 3 april 2024 @ 15:10:28 #290
3542 Gia
User under construction
pi_213072071
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 14:29 schreef Tanatos het volgende:

[..]
De NAVO heeft meer dan genoeg macht en budget om Rusland te stoppen, budget van een kleine 1159 miljard tegenover een kleine 66 miljard, en dat is dan met besteding van veel kleiner aandeel v/h bbp.
En als de VS de stekker eruit trekt?
  woensdag 3 april 2024 @ 15:25:49 #291
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213072155
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 14:31 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Hoe oud denk je dat ik ben? :')
Fysiek geen idee. Maar mentaal ben je dan wel de 70 gepasseerd.
  woensdag 3 april 2024 @ 15:31:41 #292
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213072198
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 14:53 schreef Cherni het volgende:

[..]
De inzet van kernwapens vrees ik ook niet. Tenzij de NAVO Rusland massaal zou binnen vallen. Maar zowel de NAVO als Rusland zijnde weten wel hun grens. Het zal blijven bij een proxy. Misschien een tweede Afghanistan voor Rusland.
Nouja het kan dat Rusland probeert aan te vallen in de Baltische staten en dan hoopt dat we geen zin hebben om in te grijpen omdat het teveel moeite kost ze er weer uit te knallen. Dan moeten de NAVO legers dus ingericht zijn dat het duidelijk is dat zelfs dat geen kans heeft.
pi_213072203
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 15:10 schreef Gia het volgende:

[..]
En als de VS de stekker eruit trekt?
Dan moeten we als Europa/EU dringend ons eigen defensiemacht in het leven roepen, als reactie op de Russische agressie aan onze oostgrenzen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_213072220
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 15:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nouja het kan dat Rusland probeert aan te vallen in de Baltische staten en dan hoopt dat we geen zin hebben om in te grijpen omdat het teveel moeite kost ze er weer uit te knallen. Dan moeten de NAVO legers dus ingericht zijn dat het duidelijk is dat zelfs dat geen kans heeft.
Waar deskundigen voor vrezen is dat Rusland de Baltische staten binnenvalt en vervolgens alle veroverde gebieden onder zijn nucleaire paraplu plaatst. Als dat gebeurt kan het snel uit de hand lopen.
  woensdag 3 april 2024 @ 15:36:02 #295
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_213072243
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 15:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Waar deskundigen voor vrezen is dat Rusland de Baltische staten binnenvalt en vervolgens alle veroverde gebieden onder zijn nucleaire paraplu plaatst. Als dat gebeurt kan het snel uit de hand lopen.
Binnen vallen van Baltische staten is een NAVO artikel 2. Dus als de VS in de tussentijd niet uit is gestapt, dan gaat de hele NAVO vol op het orgel er in.

Tenzij Rusland écht nucleair nog capabel is, dan is dat de laatste dag dat de Russische Federatie bestaat. En dat weet Putin ook, anders had ie dat allang geprobeerd.
  woensdag 3 april 2024 @ 15:36:53 #296
3542 Gia
User under construction
pi_213072249
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 15:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Dan moeten we als Europa/EU dringend ons eigen defensiemacht in het leven roepen, als reactie op de Russische agressie aan onze oostgrenzen.
Dan pas?
pi_213072327
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 15:36 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Binnen vallen van Baltische staten is een NAVO artikel 2. Dus als de VS in de tussentijd niet uit is gestapt, dan gaat de hele NAVO vol op het orgel er in.

Tenzij Rusland écht nucleair nog capabel is, dan is dat de laatste dag dat de Russische Federatie bestaat. En dat weet Putin ook, anders had ie dat allang geprobeerd.
Nou ja, de vraag is dus in hoeverre de NAVO 'vol op het orgel gaat' als de Baltische staten binnen worden gevallen. Of beter gezegd: of we daartoe in staat zijn.

Analisten suggereren dat Rusland erop kan gokken dat wij op onze handen blijven zitten als er met kernwapens wordt gedreigd.
  woensdag 3 april 2024 @ 15:50:34 #298
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_213072336
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 15:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Nou ja, de vraag is dus in hoeverre de NAVO 'vol op het orgel gaat' als de Baltische staten binnen worden gevallen. Of beter gezegd: of we daartoe in staat zijn.

Analisten suggereren dat Rusland erop kan gokken dat wij op onze handen blijven zitten als er met kernwapens wordt gedreigd.
Dan hadden we geen internationaal verdrag moeten sluiten om alle NAVO landen (dus inclusief de Baltische staten) militair te beschermen.
pi_213072354
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 15:50 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Dan hadden we geen internationaal verdrag moeten sluiten om alle NAVO landen (dus inclusief de Baltische staten) militair te beschermen.
Daar ben ik het volledig mee eens.

Maar als Trump in november wint zijn die afspraken mogelijk niets meer waard. En of wij zonder de VS in staat zijn om de Baltische staten te hulp te schieten is maar zeer de vraag.
  woensdag 3 april 2024 @ 15:54:43 #300
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_213072366
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 15:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Daar ben ik het volledig mee eens.

Maar als Trump in november wint zijn die afspraken mogelijk niets meer waard. En of wij zonder de VS in staat zijn om de Baltische staten te hulp te schieten is maar zeer de vraag.
Om heel eerlijk te zijn zie ik de VS écht niet uit de NAVO stappen. Ook niet omdat Trump dat zo hard roept.

Vergeet niet dat ze zich dan namelijk heel kwetsbaar maken tegenover China.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')