Wat?quote:
Juist.quote:Op maandag 1 april 2024 20:12 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik denk dat gewoon nog meer mensen naar Duitsland toe rijden. Met deze prijzen heb je het er al snel uit als je daar even heen knalt.
Waar maak je je druk over man? Jij bent toch niet diegene die rookt? Stop gewoon eens met die bemoeienissen en laat mensen gewoon in hun waarde.quote:Op maandag 1 april 2024 20:47 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ah, ja want roken voegt natuurlijk zoooooo veel toe![]()
![]()
Ja, zwarte longen![]()
![]()
Een beetje?quote:Op maandag 1 april 2024 21:02 schreef ems. het volgende:
[..]
Bamischijven voegen net zo min iets toe. Of frikandellen. Of chips. Of frisdrank. Of de kerk.
Er zijn genoeg verhalen te bedenken om roken flink aan te pakken. "Het voegt gewoon niets toe" daarentegen is gewoon een beetje dommig.
Godver wat ben jij een simpele kneus zeg.quote:Op maandag 1 april 2024 21:16 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Bamischijven voegen wel degelijk iets toe, het is voedsel. Ik weet niet of jij toevallig een robot bent? Zo niet, dan is voedsel toch echt iets wat je nodig hebt.
Roken? Is geen voedsel, is geen drinken.
Het doet niets nuttigs. Het maakt je lichaam alleen maar kapot.
Joh, maak er maar 100 euro van, kan mij het verrotten, ik haal mijn peuken dan gewoon over de grens. Het gaat totaal niks veranderen, de mensen die roken gaan gewoon andere bronnen zoeken.quote:Op maandag 1 april 2024 22:11 schreef LXIV het volgende:
Maar ok. Dat er mensen hardnekkig willen vasthouden aan hun verslaving in plaats van een maand of twee doorzetten en verlost te zijn is hun eigen zaak.
Het verhogen van de prijs van tabak is wel een bewezen manier om kinderen van het roken af te houden. Dus snel de prijs van een pakje naar de 25 euro plz.
boetes voor verkeersovertredingen zouden inderdaad verdriedubbeld mogen wordenquote:Op maandag 1 april 2024 14:33 schreef torentje het volgende:
Als de overheid ook het onnodig autorijden op dezelfde manier zou ontmoedigen, was het duurder maken van het roken geen probleem.
Het gaat dan ook vooral om mensen/jongeren die beginnen met roken: de rookvrije generatie.quote:Op maandag 1 april 2024 22:37 schreef Hathor het volgende:
[..]
Joh, maak er maar 100 euro van, kan mij het verrotten, ik haal mijn peuken dan gewoon over de grens. Het gaat totaal niks veranderen, de mensen die roken gaan gewoon andere bronnen zoeken.
nee dat kan niet ., dan gaat de gewone man na 3 overtredingen in een week gelijk de schuldsanering in en de miljonair in zijn 3 liter BMW merkt niets en blijft door jakkerenquote:Op dinsdag 2 april 2024 00:00 schreef mschol het volgende:
[..]
boetes voor verkeersovertredingen zouden inderdaad verdriedubbeld mogen worden
worden die ook wat ouderquote:Op maandag 1 april 2024 22:56 schreef Dr.Mikey het volgende:
Mensen die moeten leven van een uitkering kunnen nu niet meer roken.
Vrij verkeer van goederen binnen de EU is geen smokkel.quote:Op maandag 1 april 2024 17:01 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Smokkel schaar ik onder illegale handel, in die zin, het is belastingontduiking
En juist dat frappeert me. Voor belastingontduiking word met zwaar bestraft terwijl voor bv. mishandeling je er vaak nog genadig vanaf komt.quote:Op dinsdag 2 april 2024 00:34 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Vrij verkeer van goederen binnen de EU is geen smokkel.
Belastingontduiking is het ook niet, want je betaalt gewoon het in het land van aankoop geldende tarief.
Bemoei jij je met deze post dan niet met zijn bemoeienis?quote:Op maandag 1 april 2024 22:32 schreef Hathor het volgende:
[..]
Waar maak je je druk over man? Jij bent toch niet diegene die rookt? Stop gewoon eens met die bemoeienissen en laat mensen gewoon in hun waarde.
de gewone man gaat dan eindelijk zich eens aan de verkeersregels houden, en die miljonair laat zich rond rijdenquote:Op dinsdag 2 april 2024 00:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee dat kan niet ., dan gaat de gewone man na 3 overtredingen in een week gelijk de schuldsanering in en de miljonair in zijn 3 liter BMW merkt niets en blijft door jakkeren
Eensquote:Op maandag 1 april 2024 18:36 schreef AchJa het volgende:
Weer een topic vol fatsoensrakkers die alles wat niet in de persoonlijke kraam te pas komt willen verbieden...![]()
Bemoei je lekker met je eigen leven en laat de rest met rust. (Nee, ik rook al jaren niet meer).
LOLquote:Op dinsdag 2 april 2024 06:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
Eens
Ik moest aan zo'n southpark episode denken
Gaan ze naar zo'n museum waar je leert tolerant te zijn en hoe stereotypes werken en lief en leuk moet zijn, komen ze buiten zit er op zo'n pleintje iemand te roken
klootAk, viespeuk oprotten man lulllll
Oid
Een vrijstelling van 800 sigaretten binnen de EU. Maar er wordt toch niet gecontroleerd binnen de EU grenzen.quote:Op dinsdag 2 april 2024 00:34 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Vrij verkeer van goederen binnen de EU is geen smokkel.
Belastingontduiking is het ook niet, want je betaalt gewoon het in het land van aankoop geldende tarief.
Ja? Dus jij neemt drie kratten boodschappen dan mee op de fiets? Ook als je 72 bent? Of gehandicapt?quote:Op maandag 1 april 2024 18:55 schreef torentje het volgende:
[..]
Effe gauw naar de supermarkt rijden met de auto voor boodschappen terwijl de supermarkt op nog geen 2 kilometer afstand ligt. Dat lijkt mij toch heel onnodig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |