Waarschijnlijk is het de software die "leert" van de combinatie van termen en emoji in teksten en op basis daarvan suggesties geeft.quote:Op donderdag 11 april 2024 10:51 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja dit soort dingen geloof ik niet zo snel, als het al zo is het een activistische developer.
quote:De Leidse cultuurwethoudster Yvonne van Delft heeft er geen enkel probleem mee dat Joodse artiesten niet welkom zijn bij theater De Generator. ‘Goede’ Joden die zich uitspreken tegen Israël mogen immers wel optreden in het zwaar door de gemeente gesubsidieerde theater. In een brief aan Rob Frank, de echtgenoot van zangeres Lenny Kuhr die zeker niet welkom is bij De Generator, citeert de GroenLinks-wethoudster het persbericht van het theater, waarin de schuld overal wordt gelegd behalve bij de extreemlinkse uitbaters zelf: “Wij hebben helaas gemerkt dat onze boodschap verkeerd is geïnterpreteerd en uit de context getrokken.”
https://niw.nl/groenlinks(...)tisch-leids-theater/
@sp3c straatcommanderquote:Op donderdag 11 april 2024 10:58 schreef Aether het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is het de software die "leert" van de combinatie van termen en emoji in teksten en op basis daarvan suggesties geeft.
Ik zie in het jaaroverzicht van het CIDI toch echt wel iets anders dan "alles waar een joods persoon bij betrokken is onder antisemitisme scharen". Vanaf pagina 31 is de lijst met incidenten. Als jij er daar eentje tussen kan vinden waar alleen "een joods persoon bij betrokken is" en verder niks aan de hand is dan horen we het graag.quote:Op woensdag 10 april 2024 18:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Klopt. Er is een toename van idioten die alles waar een joods persoon bij betrokken is, onder antisemitisme scharen. En gezien het groeiend anti Israelisme, krijg jedan een vals beeld. Ongeacht wat het cidi zegt. Die moeten natuurlijk hun eigen bestaan rechtvaardigen en zekerstellen.
Ik word een beetje verdrietig van zo'n rapport. Ook als CIDI tijdens het opstellen hiervan heel erg CIDI was.quote:Op donderdag 11 april 2024 12:09 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik zie in het jaaroverzicht van het CIDI toch echt wel iets anders dan "alles waar een joods persoon bij betrokken is onder antisemitisme scharen". Vanaf pagina 31 is de lijst met incidenten. Als jij er daar eentje tussen kan vinden waar alleen "een joods persoon bij betrokken is" en verder niks aan de hand is dan horen we het graag.
Ik denk dat iemands kenmerken inderdaad snel het handvat worden voor beledigingen als er een conflict is. Ik lees hier alleen vooral dat er een conflict aangegaan wordt omdat iemand joods is.quote:Op donderdag 11 april 2024 12:28 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik word een beetje verdrietig van zo'n rapport. Ook als CIDI tijdens het opstellen hiervan heel erg CIDI was.
Ik vind het lastig hoe dit zich verhoudt tot het uitschelden met kutturk of kankerMarokkaan. Dat zou niet altijd "racisme" zijn maar vooral een scheldwoord. Ofzoiets.
(voor mijn twee vrienden hier, ja ik weet van de statistieken bij Turken of Marokkanen)
Uhmm.....yes, it does....quote:Op woensdag 10 april 2024 13:37 schreef Ali_boo het volgende:
Antisemitisme staat niet gelijk aan jodenhaat he.
Jij bent een schijnuser.quote:Op woensdag 10 april 2024 20:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Aangezien die cijfers het gevolg zijn van die verkeerde percepties, is er dus helemaal geen sprake van groeiend antisemitisme. Er is alleen een schijngroei.
Krijg ik nog eens antwoord op mijn vragen aan jou?quote:
Edit: https://nos.nl/l/2516371quote:Dutch prosecutors drop charges against suspect in rabbi’s alleged beating
https://www.timesofisrael(...)bis-alleged-beating/
Prosecutors in the Netherlands do not intend to prosecute a man who is said to have beaten a rabbi at a department store, they say, prompting the rabbi to mull filing an appeal.
Herman Loonstein, the lawyer of Rabbi Aryeh Leib Heintz, announces the former suspect’s release and Heintz’s “dismay.” The RTV broadcaster reports that the prosecutors had no evidence against the man, who turned himself in on March 31 after news of the alleged assault broke.
“The antisemitic motive [of the suspect] is very clear,” Loonstein writes in a statement. The ex-suspect, aged 40, has been free since April 2, when police released him following his detention over the alleged assault of Heintz in Utrecht on March 29.
Heintz’s complaint to police alleges that the ex-suspect told the rabbi he had no business being at the shopping center “while being dressed like a Jew” before allegedly beating the rabbi on his head.
Is ie in de fik gestoken?quote:
En het bericht van het OM zelf. Kan iedereen het rustig en direct van de bron nalezenquote:
quote:Op donderdag 11 april 2024 23:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En het bericht van het OM zelf. Kan iedereen het rustig en direct van de bron nalezen
https://www.om.nl/actueel(...)rechts-winkelcentrum
Diepe zucht. Dat na al die commotie en het was zo duidelijk, zo klip en klaar
Alsof iemand had verwacht dat die verdachte eerlijk zou verklaren: "Ja, ik heb gewoon de schurft aan joden en daarom nam ik hem op de korrel." Waarom hij het slachtoffer wel op de korrel nam wordt niet gezegd. Puur toeval natuurlijkquote:De verdachte geeft aan dat hij zich op momenten agressief gedragen heeft, maar dat zijn boosheid richting aangever niet uit anti-Joodse sentimenten voortkwam en dat hij geen antisemitische uitspraken heeft gedaan.
Binnenkort weten we het.quote:Op vrijdag 12 april 2024 10:13 schreef Qarrad het volgende:
[..]
[..]
Alsof iemand had verwacht dat die verdachte eerlijk zou verklaren: "Ja, ik heb gewoon de schurft aan joden en daarom nam ik hem op de korrel." Waarom hij het slachtoffer wel op de korrel nam wordt niet gezegd. Puur toeval natuurlijk
quote:Beide mannen hebben aangegeven een onderling gesprek over het incident op prijs te stellen.
https://nos.nl/l/2516371
Is er hoger beroep mogelijk, of iets dergelijks?quote:
Leuk voorbeeld van de denkwijze van een anti-semiet iemand die kritisch tov Israel is. Iemand die voor Israel kiest, is automatisch bevooroordeeld.quote:Op woensdag 17 april 2024 19:05 schreef egayalS het volgende:
Laatst maakte Timmermans overduidelijk met zijn essay over antisemitisme dat hij in het voordeel van Israël biased is in de Israël/Palestina kwestie, maar ook in de Gaza oorlog.
De Israël lobby probeert Israël kritische geluiden monddood te maken want aNTi sEmiTisMEquote:Op woensdag 17 april 2024 09:05 schreef Aether het volgende:
Columbia University president to testify in Congress on campus antisemitism, conflicts over Gaza war
https://www.timesofisrael(...)licts-over-gaza-war/
aNTi sEmiETquote:Op woensdag 17 april 2024 19:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Leuk voorbeeld van de denkwijze van een anti-semiet iemand die kritisch tov Israel is. Iemand die voor Israel kiest, is automatisch bevooroordeeld.
Die Pavlov-reactie van Israël-supporters is echt hilarisch!quote:Op woensdag 10 april 2024 15:29 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Nee, het is onmogelijk om kritiek te uitten zonder beschuldigd te worden van antisemitisme. Zelfs wanneer je aan al de absurde eisen zou voldoen(dat je elke regime ter wereld moet veroordelen voordat je kritiek 'mag' uitten op Israel). Ook dan krijg je dezelfde beschuldigingen over je heen
Zie de volgende link
Defining antisemitism: Why anti-Zionism is a form of antisemitism
https://www.worldjewishcongress.org/en/anti-zionism
Oh jawel. Zeker hier op Fok waar het rechtse contingent er wild op is om Hitler en nazisme als links te kwalificeren.quote:Op woensdag 17 april 2024 19:49 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Die Pavlov-reactie van Israël-supporters is echt hilarisch!
"Ja maar Saudi-Arabië dan he! En China dan he! Veel erger allemaal!"
Tering hee, als iemand het over de gruweldaden van Hitler wil hebben roept er toch ook niet elke keer een hele goegemeente "Ja maar Stalin dan he! Die heeft veel meer doden op z'n geweten!"
Tegenwoordig leer je op universiteiten alleen maar dat je 1500 genders hebt en hoe je tot Mekka dient te biddenquote:Op woensdag 17 april 2024 09:05 schreef Aether het volgende:
Columbia University president to testify in Congress on campus antisemitism, conflicts over Gaza war
https://www.timesofisrael(...)licts-over-gaza-war/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |